Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sint Jacobiparochie verdeeld zijn.

Onlangs voor een tweede maal bij de Zwarte Haan hapjes en een ús Hait biertje besteld. Na de bitterballen voorgaande keer dit keer de borrelhapjes genomen. Beide keren zeer goed. Geserveerd met de extra toevoeging van een klein bedje sla met olijven en een heerlijk (niet taaie) zachte gedroogde tomaat. Hapjes en het Biertje van de tap, dikke prima. Bitter ballen de keer ervoor ook prima.
    Bij de borrelhapjes en bitterballen kwamen beide keren prikkers. Dat was echter niet handig om de sla en bijbehoren mee op te eten. Een vorkje en een servetje erbij zou volstaan. Altijd goed (geg)eten hier.
    Volgende keer de tapasschotel.

1 juni 2016 hier gegeten. De bediening was vriendelijk, behulpzaam en dacht zelf goed mee. Het eten was erg lekker! Van het voorgerecht tot het toetje. De tussendoortjes maakten het helemaal af, die waren heerlijk (wat anders dan we standaard zouden eten), gaven daarnaast een leuke afwisseling tussen de maaltijden en daardoor vonden we ook niet dat we lang moesten wachten op ons eten.
    Hier gaan we zeker nogmaals uit eten!

Dijkstra

Onvoorstelbaar lekker gegeten. Super bediening, ondanks de drukte zeer accuraat. Lekkere tussendoortjes. Hier weten ze hoe je met gasten om gaat. Zeer correct. Heerlijke asperges met voortreffelijk passende aanvullingen. Nagerecht was niet meer mogelijk: we waren vol. Dus thee met alles er op en er aan. Aanrader! (Als t maar niet te druk wordt, deze hidden treasure.)

Zondag middag, mooi weer wandelen op de dijk en even koffie op Zwarte Haan. Cappuccino uit een automaat, theewater lauw. Liepen twee kinderen (van eigenaar?) in de rondte die de kopjes al wilden ophalen terwijl je nog niet klaar was. Wij wilden hier eerst gaan eten, zijn toch maar weggegaan.

Debbie Janga

Op 5 december gereserveerd voor 3 personen. We wilden ons graag laten verrassen, dus de kok mocht het menu voor ons kiezen. We hebben genoten! De sfeer (open haard, kaarsjes, muziek), de service (de chefkok zelf), het heerlijke viergangen menu en de kwaliteit, het was in een woord: chapeau! Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

De sfeer is er altijd erg gezellig. Het eten is altijd lekker en je kunt uit heel veel dingen kiezen. Ze bezorgen en je kunt de bestelling doen met de telefoon. Het is een leuke cafetaria met veel lekkers en eten.

Jeppe

klaas buwalda

Super cafetaria met aardig personeel

We kwamen als toerist een ijsje halen, en wilden nog wat drinken mee nemen. Wat een service, wij hebben 's avonds extra genoten van de cola!!

Fam. Muller

We hadden een tafel gereserveerd voor 2 personen. Bij aankomst bleek ruimte genoeg en later werd duidelijk waarom. 3 onervaren meisjes in de bediening zonder enig toezicht van een ervaren iemand. De meisjes deden hun best maar hadden totaal geen overzicht. Mensen die al heel lang aan een tafeltje zaten te wachten werden niet bediend en er werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken (wij waren al blij dat we iets te drinken hadden...). Na een lange tijd te hebben gewacht kregen we een menukaart en toen niks... Een aantal mensen vertrokken gefrustreerd zonder iets genuttigd te hebben en wij zijn na een halfuur ook maar eens opgestapt, in de verwachting geen eten meer te krijgen bij dit restaurant. We hebben het drinken afgerekend en zijn weer op de fiets gestapt. Heel jammer voor De Zwarte Haan, want de locatie is perfect en met ervaren bediening zou er veel meer omgezet kunnen worden. Gemiste kans.

Dirk

P.A.M. van Driel

We hebben hier op zaterdag 21 februari heerlijk gegeten en de bediening was uitstekend. Goed eten/sfeer/service. Over de prijs kan ik niet meepraten, we werden getrakteerd.

Anco

Wij komen hier vaker, meerdere keren per jaar. Wij zijn zeer tevreden over deze zaak. We komen er altijd tevreden en gevuld weg.

Mijn moeder volgt een speciaal dieet waar de kok zeer goed en professioneel mee om gaat. Als je een voorkeur voor een andere combinatie hebt of zelfs iets anders wilt dan is dat bespreekbaar met de kok. Er wordt rekening gehouden met een dieet en speciale wensen. Zeer prettig.

Fles tafel water kost €4 heb ik begrepen. Als je de fles leest, gaat 100% naar het goede doel: toegankelijk maken van goed drinkwater voor minder bedeelden. Kenmerkend voor deze zaak, ze verkopen eerlijke en zoveel mogelijk regionale (biologische) producten, daar staat het waddengoud keurmerk voor. Dat spreekt mij zeer aan. Geen zalm volgepompt met antibiotica, maar van de locale visafslag, biologische boer en biologische slager. Daarentegen zijn de prijzen markt-conform, in sommige gevallen slechts een paar euro hoger. Er wordt een hoge prijs kwaliteit verhouding geleverd voor eerlijke streek producten. Het is niet duur, maar hoge kwaliteit voor een nette prijs. Het kan gewoon beide. Een lichtend voorbeeld. Lang nog niet door iedereen (h)erkend.

De rundercarpaccio is onovertroffen. Het "Us Heit" pils smaakte voortreffelijk, hier een aanmerking, want ik als echte bierliefhebber verwacht wel een echt Us Heit glas. Ik dacht namelijk even dat brand bier zo lekker smaakte..

In de zomerdagen veel lekkere lunches, brunches gehad en tevreden mensen zien gaan. Jonge maar goede bediening, wel eens bediend door een wat minder ervaren dame maar iedereen moet het leren. Geen probleem.

Er is voldoende plaats en alles ziet er zeer netjes en sfeervol uit. Inclusief de altijd schone toiletten. Een kijkje over de dijk met helder zicht op Ameland is ook zeker de moeite waard.

Uitmuntend in service en kwaliteit. Deze kok "verdient" zijn geld!

Met zijn tweetjes gegeten. We hadden niet gereserveerd en we hadden geluk dat er nog een tafel vrij was. Je bent echt een avondje uit zonder dat je te lang moet wachten. We hadden vooraf carpaccio en zalm met waddengarnalen. Beiden heerlijk van smaak en behoorlijke portie. Hoofdgerecht kabeljauw en vegetarisch. Kabeljauw zoals het hoort. Vegetarisch ook heerlijk, deeg was voor ons echter iets te veel vet. Voldoende bijlagen, kregen we niet op. Toetje met rode sinasappelijs met cake was overheerlijk. Wat we daarnaast enorm waardeerden was dat er tussen elk gerecht kleine amuses worden geserveerd. Echt Super en heerlijk. Als laatste afgesloten met koffie en dan kregen we allerlei lekkers erbij, van amaretto tot bonbons. Aanrader dus !!

JK

Wij hebben hier met een man of 30 gezeten om het 40 jarig arbeids jubileum van mijn vader te vieren. Ja wie kan dat tegenwoordig nog zeggen..
    Het restaurant had alles tot in de puntjes geregeld en het eten was van uitmuntende kwaliteit. Een aanrader!
    [de prijs was me onbekend want de baas betaalde dit :) ]

Ik heb hier meerdere malen gegeten en ben dan ook een terugkerende klant. Niet alleen voor diner maar ook voor een lekker kop koffie met gebak op het Terras of een Pilsje, wijntje met wat hapjes. Lunch heb ik er nog nooit gehad maar dat zag er (bij anderen) zeer kwalitatief uit. Duidelijk veel aandacht aan besteed.

Wat me aanspreekt is dat ze een keurmerk waddengoud waarvan het het eerste restaurant is dat dit keurmerk draagt. Dit betekent ondermeer dat zij minimaal vijf gerechten serveren gemaakt van typische regionale (wadden) producten(voor alle criteria even googlen). Het spreekt me aan omdat ik het goed vindt dat men daarmee investeert in ondernemers binnen de regio. Zo ging het vroeger ook.

Hoofdgerechten zijn kwalitatief en verzorgd, nooit te weinig gehad. Aan de desserts wordt ook zeer veel zorg besteed. Je wordt hier dus absoluut niet gepiepelt, eerder in de watten gelegd.

Enig minpunt tot nog toe is geweest is de kruidenboter die klaarblijkelijk niet uit de regio komt omdat ik deze wel vaker heb gehad. Volgens mij zo 1 bij de groothandel weg. Tapenade was wel uitstekend. De kruidenboter moeten ze zelf vers maken vindt ik. Boter, peper zout peterselie en knoflook zo gedaan en lekker.

Personeel heb ik altijd als professioneel, vriendelijk en net ervaren. Een keer een jonge serveerster gehad die het nog moest leren maar dat hoort erbij.

Na het bezoek 25 meter lopen en over de dijk klimmen om op het wad uit kijken en zien of je Ameland en Terschelling kan zien, heerlijke locatie!

Ik weet wat ik hier krijg. Hier staat een goede kok.

Sander Bermond

Eet er al zins zolang als ik me heugen kan, top Caf! Heerlijk eten, leuke mensen, blijf er aub nog 40jaar! Aanrader frikandel spec!

Zeer lekker gegeten met vrienden die hier al heel vaak waren geweest, wij voor het eerst.
    Sfeer goed met open haard en lekkere amuse, mooie opmaak en vriendelijke bediening.
    En veel streek gerechten, ga zo door.

Postuma RVS & Montage

Geweldige service, nette en schone zaak. Aanrader als je in de buurt bent. Groet Personeel Postuma RVS & Montage.

Vanavond hier gegeten.

Brood met boter was prima, de rest vreselijk. De met paddenstoelen gevulde varkenshaas bleek een klein opgewarmd haasje met slechts 2 paddenstoeltjes gevuld te zijn.

De salade bleu de Wolvega gevuld met walnoten, appel, rode bieten, notensla en frambozendressing was niet compleet. De walnoten en appel ontbraken en de blauwschimmelkaas was erg overheersend, met hele grote stukken.

De broccoli die bij de maaltijd geserveerd werd, was oud en heel erg gaar. Geel van kleur, smakeloos.

De gegratineerde aardappelen waren lauw en leken niet gegratineerd. Melkerig sausje.

Het was gewoon zeer slecht. Voor de prijs die hier gevraagd wordt mag je heel veel meer verwachten!

We hebben alleen het drinken hoeven betalen na het uiten van onze klachten. Helaas wilde de chef ons niet te woord staan en liet de serveerster het oplossen.

Wij hebben er met een gezelschap van 7 mensen gegeten. De ontvangst was erg gastvrij. Het was druk maar dat ging niet ten koste van de aandacht van de gastvrouw. Het eten was super! Goed op elkaar afgestemd. Verse ingrediënten uit de eigen streek en goed bereid en smaakvol opgediend. Een karaf gewoon water was geen punt. Pas op het "grand dessert" is ècht een grand dessert!

dinie dijkstra

Onlangs met zakenrelaties uit Brabant te eten geweest bij de Zwarte Haan, voor deze mensen die toch al heel wat gewend zijn van de culinaire hoogstandjes in het zuiden, is de rust en de sfeer in dit etablissement + de uitstekende gerechten een verademing. Waarbij het heel prettig is te netwerken.

Een pluim voor de bediening, heel gastvrij en oplettend.

Gastvrouw was niet erg vriendelijk. Veel last van vliegen onder het eten. De stoelleuningen waren ook niet erg schoon, ze plakten aan je handen. Amuses waren redelijk. Het eten was voldoende en redelijk van smaak, groentes aan de karige kant. We hadden hangop als dessert genomen maar de hangop was ver te zoeken, hooguit een theelepeltje hangop verder aangevuld met sorbetijs en vruchten. De menukaart is ook niet groot en dat geldt zeker voor de wijnkaart.

Sijbe, Els, Rianne

Lekker gegeten! Goede bediening.

Aleen de fles plat water die we niet hebben gebruikt werd ons toch berekend voor ruim 4 euro.

Alleen, als je via de E-mail om een menu kaart vraagt kun je lang wachten!

Harry en Joke

21 aug. Hebben wij in de Zwarte Haan gegeten.....

Kregen wel te drinken, maar na 45 minuten toch maar zelf om de menukaart gevraagd. Het brood bij de -op tafel staande boter- na vraag- met een sneer -geserveerd. Het eten was prima, de bediening slecht. Voor veel geld gegeten maar een slechte nasmaak en hoge rekening. De fles water op tafel bracht de Zwarte haan ruim vier Euro op. Veel geld voor water.......

Gisteren hebben wij ons weer heerlijk laten verrassen door chefkok Jakob.

Het blijft bijzonder dat er toch nog restaurants zijn waar het enthousiasme van het koken in de gerechten is terug te vinden.

Je bent hier echt een avond uit!

Op doorreis

Afgelopen vrijdag zeer goed gegeten in restaurant de Zwarte Haan. Het lam was heerlijk bereid, mijn complimenten aan de chef!

Ook de bediening was, mijns inziens, perfect te noemen.

Zeker een restaurant waar ik weer terug ga komen.

Al met al een dikke tien verdiend.

We hebben hier heerlijk gegeten, de ene amuse was nog lekkerder dan de andere!

Matige bediening, aparte eigenaar.
    Het eten is goed, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.