Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sint Geertruid verdeeld zijn.

1. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Jack en Monique loo

Vandaag heerlijk gegeten bij jullie.
    Alles klopt.
    Toppie! Tot snel weer.

Lydia feijs

Wat hadden wij ons verheugd op eerste kerstdag om in St. Geertruid te gaan eten.
    Klokslag 18.00 Uur werden wij vriendellijk welkom geheten door de gastvrouw en konden wij plaats nemen aan een gezellige tafel.
    Wij kregen een prosecco waarna wij gingen toosten op het eten.
    Binnen een half uur kregen we een muse. Een soepje van truffel… heerlijk! Daarna kregen we een overheerlijke carpatio… inmiddels had ik om de wijnkaart gevraagd die ik niet gekregen had… het was erg druk in de zaak en de bediening begon erg rommelig te worden… totaal geen communicatie en telkens weer de vraag of we al besteld hadden door verschillende personen… Na anderhalf uur wachten kregen wij ons tussengerecht… een lauwe pizza en niks byzonders… mensen om ons heen begonnen onrustig te schuifelen en zag gerechten langs komen die retour gingen… De eigenaar keek toe en dronk maar… dat doet men ook niet zo zichtbaar… er was totaal geen sturing… na weer lang wachten kregen we het hoofdgerecht… de pasta dreef weg in een halve kom olie met 6 teentjes knoflook. Met daar boven op wat vlees… bovendien was alles lauw en totaal geen smaak ondanks de sausjes die erbij geserveerd werden.
    Ons kerstgevoel was verdwenen en opeens was niks meer leuk… laat ik het dan maar niet meer hebben over het nagerecht… ook dat was een aanfluiting… het kan dan nog zo sfeervol ingericht zijn. Het kan uniek zijn maar het eten moet goed zijn. Ik ga hier nooit meer naar toe… we waren met drinken 75 euro pp kwijt en zo is het makkelijk geld verdienen met een drinkende Teun om je heen.

Thom & Ilona

Wat een fijn bijzonder restaurant. Een verborgen parel. Wij hebben genoten van het jubileum menu. Puur, echt en zo smaakvol. De bijpassende wijnen waren met zorg gekozen en deden de smaakpapillen overuren draaien in combinatie met de top gerechten. Wat een geweldige chef en gastvrouw, hartelijk met een enorme passie voor alles wat geserveerd wordt. Genieten op hoog niveau.

Marieke en Hein

Het was er heerlijk en gezellig. Ik heb veel dieet wensen, gluten intolerantie, lactose vrij en ik eet vegetarisch, maar dat was totaal geen probleem hier.

We hadden er in de wandelgangen al van gehoord. Een nieuw leuk, brocant ingericht restaurant in de mooie heuvels van Limburg. Dus direct uitgeprobeerd. Men serveert alle soorten pitza's en pasta's. Nou wij (het hele gezin 6 man sterk zijn er dik 2,5 uur geweest. Een gezellige goedgemutste jonge mede eigenaar en wat het allerbelangrijkste is, overheerlijke pitza's en pasta's. Goed belegt en heerlijk van smaak. Hou wel rekening met een iets langere wachttijd want alles wordt vers gemaakt. Mijn dochter en schoondochter vonden de vegetarische lasagne uit de kunst. (is voor mij niet weggelegd, ben een echte carnivoor, maar ik ben volledig overtuigd van hun vonnis.) Na afloopt bestelden wij ijs. Nou zelden zo'n lekker ijsje gehad. Chapeau. Reken maar dat wij vaker hier gaan eten.

Dit is een UNIEK restaurant. Het plezier in het koken en bedienen is overweldigend. Nog nooit zoiets gezien (ben 62). V.w.b. het eten was de tonijn als voorgerecht bijzonder.
    Opvallend was het grote aantal gasten dat voor de zoveelste keer kwam eten, een goed teken!

7. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

marja de waal

Altijd vrolijke en belangstellende dames!
    Biefstuk met heerlijke jus, waar krijg je dat nog.
    Elk jaar weer een enthousiast begin van onze fietsweek.

8. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Twee vrouwen totaal niet geschikt voor café in Limburg.
    Vies onappetijtelijk pand.
    Indien men binnen kijkt heeft men al gegeten en gedronken.
    Zg pikante gehaktballetjes smaken naar zeep. Geen bier op vat.
    Kortom. Geen aanrader.

Wij komen graag eten bij restaurant Op De Hej. Het is er gezellig en het eten wordt altijd met verse producten bereid en is daarmee heerlijk. Wat ons betreft een absolute aanrader!

Voor de eerste x gaan eten gisteravond. Wat een beleving.
    In een mooie omgeving met allemaal mooie hoekjes gecreëerd, je bleef kijken. Het was gezellig druk en toen kwam het eten. Geweldig, wat een heerlijke pasta. Mijn tafelgenoten hadden pizza. En ook deze waren heerlijk. Het nagerecht was ook mond vermakelijk. Personeel heel vriendelijk en correct. Zeker aan te bevelen.

11. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

We kwamen van een midweekje Ardennen. Op onze terugreis richting Brabant hebben we vooraf op internet een plekje gezocht alwaar we een stop zouden kunnen maken om te lunchen. De Koekenpan sprak ons wel aan en bovenal lekker dicht bij de grote weg. Bovendien is deze gelegenheid een van de weinigen in die streek welke open is op woensdag en op dit tijdstip. Bij binnenkomst werden we meteen hartelijk ontvangen en keurig bediend. We waren de enige (eerste) gasten, waarna nog een aantal gezelschapjes kwamen lunchen. Koffie smaakte goed en werd netjes geserveerd met een koekje. We bestelden ook ieder een tosti, deze werd al gauw geserveerd keurig met een verse salade. Alles smaakte prima voor een niet al te hoge prijs. Twee puntjes van kritiek: bij binnenkomst stond ik oog in oog met een enorme hond. Daar schrok ik van (ook omdat ik het niet zo met honden heb + een hond verwacht je niet en HOORT niet in een eetgelegenheid, ik vind het vies, ZEKER bij eten). Daarnaast praatte een van de eigenaresses te luid, wat de vriendelijkheid een tikje overdreven maakte (dit kan ook juist averechts werken bij mensen).

Via via hier terechtgekomen. Wat ons betreft een goed verscholen pareltje in het zuiden. Schitterend ingericht, vrolijk en vriendelijk personeel, heerlijk vier-gangen lunchmenu. We komen ook zeker nog eens voor diner!

Je hebt de pizzeria en de Gran Gusto. Op het eten is weinig aan te merken, behalve dan dat de broodjes vrijwel allemaal hetzelfde zijn opgemaakt.
    Grootste pijn hier zit m toch in de wachttijd: een uur voor een boterham tijdens de lunch. En dat terwijl het niet eens druk was. De bediening was daarbij niet echt attent (understatement). Jammer, want qua eten en locatie is het echt aangenaam verpozen. Voor mij persoonlijk is dat wachten echter een te groot issue...

14. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Super gezellig en gemoedelijk restaurant. Voortreffelijk eten en geweldige service. Een dikke 10!!!!!!!

d.dijst

Het bezoek was waardeloos. Er is alleen salade en pizza... nee dank u. De eerste en de laatste keer.

Werlotte

Restaurant is sind drie weken open. Een chaos qua bediening en service. Als je allemaal een pizza besteld wordt gevraagd waarom je dan in het restaurant hebt afgesproken en niet in de andere locatie waar pizza's worden geserveerd. 2 maanden geleden gereserveerd, wilden ze ons plaatsen bij andere mensen aan een tafel, terwijl er tafels vrij waren. Lang wachten op half verbrande pizza's, op het dessert 40 minuten moeten wachten. En de rekening belachelijk veel geld. 7 euro voor 1 fles water. Prijs / kwaliteit zeer slecht.

17. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Gezellig tentje waar ze meer hebben dan alleen pannenkoeken. Ze werken met streek producten en daar weet de gastvrouw smaakvol over te vertellen.

Wat was het geweldig om hier te eten! Het eten was voortreffelijk en de sfeer buitengewoon. Echt een aanrader!!

Een restaurant hoe een restaurant hoort te zijn! Presentatie van het eten en de service erom heen: geweldig!!

Jammer dat we zo ver van dit restaurant weg wonen. Advies is wel om te reserveren!

Fam. Heijen

Wij hebben op 15 augustus jl. ons robijnen huwelijksfeest bij restaurant Op de Hej gevierd. Het was een reuze succes. We gaan er vaker eten, altijd zeer goed en daarom ook voor dit restaurant gekozen om het feest te vieren. Frank en Fabienne zijn altijd zeer hartelijk en gastvrij. Het eten is gevarieerd en altijd mooi gepresenteerd. Onze gasten hebben genoten en veel lof uitgesproken over de feestlocatie.

Lou Claessens

Ter afsluiting van een wijncursus van het NGW (Nederlands Genootschap van Wijnvrienden) wilden de deelnemers op passende wijze de cursus beëindigen. Het restaurant Op de Hej bood ons een uitgebalanceerd menu aan met goede wijn en uitstekende gerechten.
    De ontvangst van de 20 deelnemers was hartelijk en goed, de sfeer was er meteen. De aangeboden amuses waren lekker en ook de gerechten waren van een goede tot zeer goede kwaliteit met de aangeboden passende wijnen. Frank, Fabiënne en Max maakten waar wat vooraf beloofd was. Kortom de moeite waard nog eens terug te gaan. Prijs/kwaliteit prima in verhouding.

Erg vriendelijk personeel, snel geholpen en goed gegeten. De frietjes waren erg lekker en goed gebakken.

Leon Deliege

Geweldige gastvrijheid. Ondanks het feit dat ze op woensdag geen lunch draaien, kregen we koffie
    en gebak om 11.30 uur (we waren op de bonnefooi naar binnen gewandeld). We kregen zelfs nog een mooie wandeling uitgeprint. Dank namens ons beiden Frank!

Roger Hochstenbach

Op aanraden van meerdere personen restaurant Op de hej besproken ter gelegenheid van ons huwelijk. Al meteen bij aankomst en entree was er een goed gevoel over de accommodatie, gastvrijheid, service niveau.
    Vooraf hebben we een vijf gangen menu besproken met Frank voor onze 10 gasten. Op de huwelijksdag top avond genoten van de gerechten met begeleidende wijnen. Ook onze gasten spraken zich zeer lovend uit over de menu's, service en keuken vakmanschap.
    Kortom een zeer goed restaurant, een zeer goede prijs kwaliteit verhouding en een absolute aanrader. Mensen van buiten Maastricht wil ik melden dat de paar kilometers naar dit restaurant zeer de moeite waard zijn.

Roger en Andrea Hochstenbach, Lanaken Belgie.

Roger Bex

Helaas moest ik recentelijk constateren dat de friet niet meer van die geweldige kwaliteit zijn. Mijn advies, weer terug naar de iets stevigere friet, misschien wel ander vet gaan gebruiken kan natuurlijk ook een oplossing zijn. Nu helaas in de beoordeling duidelijk minder, al lang geleden dat ik er mijn friet niet op heb gegeten, jammer. Wel een vriendelijke bediening, maar nogmaals, de friet dat is de basis en die was nu een magere 6. Over enige tijd kom ik toch weer eens proberen, frikandel speciaal was wel lekker, sitostick van de Mora?? Dan zit je altijd goed.

4 december 2014

Ondanks dat wij bekend zijn met de kwaliteit die geboden wordt, waren wij toch zeer verrast over de variaties aan smaak waarvan wij hebben mogen genieten bij het ons geserveerde vegetarisch menu.

Chapeau, ook voor de vakkundige en uiterst vriendelijke bediening. Het was voor ons weer een van die onvergetelijke avonden.

Bedankt Frank en Fabienne.

27. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Op een heerlijke dag, zijn ik en een vriendin 's middags een hapje gaan eten na het wandelen in de super gezellige koekenpan! De sfeer is relaxed en heel huiselijk. Super gezellig dus! We werden bij binnenkomst hartelijk ontvangen en hadden binnen no time onze drankjes voor ons staan. Lekker koel, en netjes geserveerd. Binnen 10 minuutjes hadden we ook ons eten op de tafel staan. Voor mij betekende dat een heerlijke salade met forel en heerlijke frietjes. De salade was vers en werd mooi geserveerd. De forel was lekker en de frietjes lekker warm en dik (echt Vlaams, zoals ze horen te zijn naar mijn mening). Heb echt zitten genieten. Er werd ook netjes door de bediening gevraagd of het smaakte en daardoor had ik genoeg mogelijkheden om dingetjes aan te merken of bij te bestellen. We werden ook niet opgejaagd om te vertrekken ook al was het erg druk. Op ons gemak hebben we alles opgegeten en nog nagepraat. In totaal heeft me dit rond de 15 euro gekost, een prima prijs/kwaliteit verhouding vind ik! In totaal, een zeer geslaagde middag en een grote aanrader!

28. Pannenkoekenhuis Sint Geertruid

Wezen eten op een mooie zondag. Op het terras een biertje besteld, toen we het biertje eenmaal kregen en het bijbehorende glas kregen besloten om maar uit de fles te drinken omdat het glas echt niet schoon was. Als voorgerecht soep besteld naar onze mening uit blik die we even goed thuis hadden kunnen maken. Een van de eigenaressen bleef maar praten en praten. Het was gewoon te vriendelijk. Binnen was het niet zo hygiënisch verder lag er een hond en dat rook je ook wel een beetje. Het hoofdgerecht ging wel, het was een redelijke schnitzel en mijn vrouw had een lekkere maar kleine biefstuk. Verder discussieerde de bediening constant met elkaar. Al met al echt geen aanrader.

Voor het citroentaartje met frambozensorbet en de zuurkoolbitterbal kom ik vast en zeker weer terug :)
    Groetjes, Miriam uit Kerkrade

Martine Quaedvlieg

Midden in de prachtige weilanden van de Mescherheide ligt restaurant Op de Hej. Het welkom is zoals altijd hartelijk. We nemen plaats en worden al snel voorzien van de menukaart De kaart is overzichtelijk en biedt toch voldoende keuze.

Laat je overigens niet voor de gek houden: de prijzen zijn van brasserie-niveau. Het niveau van de gerechten beslist niet: geweldige gerechten, waarin je de liefde voor het vak proeft. Samen met een vriendelijke en accurate bediening is dit meer dan een goede reden om vaker terug te gaan.

Martine Quaedvlieg