Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Simpelveld verdeeld zijn.

1. In de afgelopen 1-2 jaar heb ik meerdere malen online besteld en afgehaald bij Cafetaria de Markt. Voor een friture is het eten behoorlijk aan de prijs, maar daar kan ik overheen komen. Dat gold ook voor de dingen die regelmatig fout gingen bij Cafetaria de Markt. Het is meerdere malen voorgekomen dat bij thuiskomst de bestelling niet bleek te kloppen. Soms gewoon het verkeerde product, soms ontbrak er iets. Teruggaan heeft dan geen enkele zin, want zodra je weer thuis bent heeft je gezin al gegeten en is je eigen eten koud. Dus dan laat je het er maar bij om jezelf de ergernis te besparen.

Vandaag was echter een andere situatie, die ik niet wilde laten gaan. Ik had online een bestelling geplaatst bij Cafetaria de Markt, waarvan de meeste frieten en snacks, en een broodje shoarma. Toen ik het ging ophalen, begon het er al mee dat de bestelling niet klopte. Als ik dat zelf niet gecontroleerd had, was ik met de verkeerde frisdrank naar huis gegaan. Terwijl het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor Cafetaria de Markt om het juiste mee te geven als je je bestelling zwart op wit hebt doorgegeven.
    Als het daarbij was gebleven, had je mij niet horen klagen. Maar toen ik thuiskwam en het doosje van de shoarma openmaakte, zag ik de bui al hangen. Geen shoarmabroodje zoals je dat verwacht en hoort te krijgen als je 'een broodje shoarma' bestelt, maar zo'n vieze, dikke Italiaanse bol. Seriously, Cafetaria de Markt?? Shoarma op een Italiaanse bol?? En dat was nog niet het ergste. Want tussen die twee veel te dikke helften van het verkeerde deeg zaten geen dunne reepjes vlees zonder vet, zoals het hoort, maar grote brokken zompig vlees, die dropen van het vet.
    Ik heb er twee happen van genomen en meteen de telefoon gepakt om Cafetaria De Markt te bellen, en duidelijk te maken dat dít niet was wat ik versta onder een broodje shoarma. Nadat men eerst heel moeilijk begon te doen (inmiddels had ik al de tweede medewerker aan de lijn) met dooddoeners kwam waar je als klant niks voor koopt, zoals "zo maken wij nou eenmaal een broodje shoarma", kreeg ik van de medewerker van Cafetaria de Markt dan eindelijk iets te horen wat op een tegemoetkoming moest lijken: "We kunnen wel iets anders voor je inleggen". Toen ik zei dat ik niks anders wilde omdat ik een broodje shoarma wilde en dus gewoon mijn geld terug wilde en die shoarma elders ging halen, kreeg ik weer nul op het rekest. Dan moest ik 'morgenmiddag maar terugkomen als de bazin van Cafetaria de Markt er was.
    Het broodje, waar ik dus twee happen uit had genomen, heb ik toen meteen weer ingepakt, ben naar een Grillroom gereden waar ze weten hoe ze zoiets moeten maken, heb daar opnieuw een broodje shoarma besteld (+ frieten, want de frieten van Cafetaria de Markt waren inmiddels koud geworden) en ben teruggereden naar Cafetaria de Markt. Ik heb ze het broodje teruggegeven, uitgelegd dat ik die shoarma inmiddels bij een andere zaak had besteld (die ik ze n.b. nog heb laten zien), en nogmaals gevraagd of ik het geld terug kon krijgen. Vergeet het maar. Ik kreeg weer hetzelfde gezwatel over 'de bazin' en dat 'ze geen geld uit de kassa konden halen', dat 'ik de eerste klant was die niet tevreden was met hun broodje shoarma', dat dit nou eenmaal de manier was waarop ze een broodje shoarma maakte en nee, dat hoefde ze niet van tevoren aan te geven'. Toen ik daar geen genoegen mee nam, wilden ze 'de bazin' wel bellen. Resultaat van dat gesprek: ik kreeg wéér te horen dat ik de volgende dag tussen 12 en 14 uur maar moest terugkomen 'want dan was de bazin er'. Toen ik zei dat ik niet nog een derde keer ging terugkomen voor iets dat ook zó geregeld kon worden, haalde men de schouders op en daarmee kon ik het doen. Toen ik zei dat het dan de laatste keer was geweest dat ik bij Cafetaria de Markt was geweest, werd er ogenblikkelijk geantwoord met 'Oké dááág!!!' en toen ik de deur achter me dichttrok, werd er nog eens hard gelachen.

Vreemd. Cafetaria de Markt is niet de goedkoopste (€ 2,50 voor een nasischijf, € 7,50 voor een broodje shoarma) dan juist dan zóu je verwachten dat een klacht van een klant beantwoord met service, met een bevredigende oplossing. Je zóu verwachten dat zo'n cafetaria zou proberen om na het gedoe dat je al gehad hebt (weer in de auto stappen, weer naar een andere zaak gaan waar ze wél kunnen leveren, weer terug naar Cafetaria de Markt, om vervolgens thuis te komen waar iedereen het eten al op heeft) verder gedoe tot een minimum te beperken. Sterker nog, een ondernemer die een béétje heeft begrepen wat klantvriendelijkheid is, had je niet alleen ogenblikkelijk je geld teruggegeven, hij/zij had je ook extra proberen tegemoet te komen om de onvrede weg te nemen. Maar Cafetaria de Markt start een ellenlange discussie en verwacht dat je na die hele ellende nog een dérde keer naar ze toe gaat om te krijgen waar je recht op hebt. Midden op een werkdag. Voor € 7,50. En lacht je bij vertrek ook nog eens uit.

Dus als iemand mij ooit nog vraagt om iets te gaan halen of eten bij Cafetaria de Markt, dan zal ik antwoorden: Thank you but no thank you, als het gaat om Cafetaria de Markt, heb ik al gegeten en gedronken. Never again. En het broodje shoarma van die grillroom? Dat was heerlijk. Precies zoals het er moet uitzien en precies zoals het moet smaken.

1,8
  2. Thijs Steger

3. Dra-ma-tisch. Kruidvat levert nog beter eten. We kregen een cadeautje vanwege ruim 3 uur latere bezorging; een haarborstel en een toilettas… Dus toch een drogisterij die pizza’s levert. Lekker??? Verwacht jij dat van een drogist?? Schoenmaker, blijf bij je leest.

4. Vandaag wilden wij reservering bespreken. De mevrouw liet ons niet uitpraten en snauwde ons af. Spaak alleen maar over onmogelijkheden: kan niet, doen we niet, weet ik niets van. Ik vond haar arrogant.
    Verder was duidelijk te merken dat de mevrouw meerdere woordenwisselingen had met een mannelijk persoon welke er werkte.
    Misschien vroeger te veel Dynastie gekeken.

5. Andrea Bauer

6. Jan Janssen

Vandaag frieten gehaald met bamischijven. De frieten waren veel te hard, leken wel 2x opgebakken. De bamischijven waren ook veel te lang gebakken. Ik was er om half 7, net voordat de drukte begon. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

2,8
  7. Francis

Vanmiddag telefonisch een belafspraak om 11:30uur gemaakt om te komen lunchen met mijn schoonmoeder. Daar aangekomen om 11:25 krijg ik al gelijk een snauw dat ik 5 minuten te vroeg ben en daarom een ander tafeltje krijg terwijl er meer dan genoeg plekken op het terras vrij waren. Ik probeerde hierbij 3x uit te leggen dat indien mogelijk wij liever niet in de felle zon wilde zitten omdat mijn schoonmoeder van te voren niet lekker was geworden. Ze liet mij niet eens uitpraten en snauwde mij nogmaals af waarbij ze 3 tafels verder schaamteloos begint te roddelen en ons uitlacht met de woorden 'als het je niet bevalt moet je weggaan'. Nadat ze de placemats en bestek op de tafel gooit vraag ik haar 'zat je nu serieus te roddelen over mij?' Het feit dat je dit gewoon lachend ontkent en schaamteloos dit onprofessioneel gedrag vertoont zegt voor mij genoeg. Al helemaal nu ik zie dat meerdere mensen dit vandaag hebben meegekregen en hier ook een review over schrijven. Zoals je nog naar mij riep, vergeet ik zeker niet erbij te vermelden dat jij de bazin bent van dit restaurant. Ongelofelijk hoe jij als bazin je zo als visiteplaatje voor je bedrijf opstelt en hier ook nog zichtbaar van geniet?! Voor mij dus nooit meer Shoko, genoeg andere restaurants waar je wel welkom bent.

8. 7 verschillende hoofdgerechten afgehaald, die heel netjes verpakt waren en goed warm bij thuiskomst. Zeer royale porties die allemaal evengoed smaakte. Als je thuis wil uiteten ben je hier zeker aan een goed adres!

9. Personeel doet veel moeite om het iedereen naar de zin te maken, gerechten kunnen aangepast worden, zonder probleem. Het is iets duurder dan de gemiddelde brasserie, maar dat is het dubbel dwars waard. Je krijgt waar voor je geld. Goede Corona regels zonder dat dit vervelend is.

10. Het is hier erg gezellig en een zeer vriendelijke eigenaresse met hele goeie service.. Ook heeft het een mooi terras hetgeen het een mooier uiterlijk geeft.. En dat in het mooie Simpelveld is het een uitje om iedereen aan te raden... Kom naar Big Snack.. Oranjeplein

11. Het was perfect en goed verzorgt en een snelle bediening.

12. Het eten is altijd heerlijk, elke keer weer op nieuw. Personeel altijd vriendelijk.

13. Gene Budie

Het eten was lekker en goed verzorgd en de bediening is erg vriendelijke 👍

14. Veganistische opties zijn er niet. Er wordt aangegeven dat alles gemaakt kan worden, hoef maar op de kaart te kijken. Probeer een veganistische salade samen te stellen met bruchetta topping en noten. Wat krijg ik? Een Groene salade met tomaat en peper. Hoe gemakkelijk kun je je ervan af maken? Wat een teleurstelling. Mooie kans voor de keuken om een beetje creativiteit in het eten te gooien. Smaakte nergens naar en bar slechte service. Vervolgens alles op
    Corona gooien.

15. Nancy

16. Vermeeren

Alweer de zoveelste keer suuuuuuuperlekker gegeten.
    Zeer vriendelijke bediening.
    Prijs-kwaliteitverhouding top!!

17. De heerlijkste friet uit de omgeving. Daarvoor moet je bij Saida Big Snack zijn aan het Oranjeplein te Simpelveld. Leuke gezellig ontvangst

18. Pieter Molendijk

Ter gelegenheid van onze laatste vakantiedag gingen wij bij de big snack in Simpelveld friet en snacks halen.

Wat we kregen was een complete teleurstelling.

Friet was een zompig geheel waar ook nog eens de saus overheen gedeponeerd was.
    Snacks waren redelijk.

Ik kom in meerdere reviews toch wel de slechte friet tegen. Vooral zoals ik hierboven beschreven heb slap. Zo te zien zit er geen verbetering in.

Echt jammer en dan ook nog eens voor 5 personen 27,50 betalen.

Ik kom er in ieder geval nooit meer.

3,5
  19. We waren zeer tevreden en het eten was heerlijk en de bediening was toppie.

20. Super eten.altijd vriendelijk personeel. Zuur lees en frietje taco mijnfavoriet!

21. Bart Sniedt

Diverse keren besteld en nu een paar keer gehad dat we zelf moesten bellen als het niet op de afgesproken tijd werd geleverd.

Steeds dezelfde “smoes” storing bij website we gaan het nu meteen maken. Service vind ik dus zeer slecht.

22. Bij onze bestelling werden de drankjes niet meegeleverd. Zeer vervelend. Wordt wel mee geadverteerd.

23. Bij binnenkomst was ik meteen verliefd op deze brasserie door de mooie en keurig nette inrichting.
    De spreuken her en der en op de menukaart vind ik geweldig en passen bij "het Biechthuis" en "Simpelveld".
    Daarnaast is het eten, wellicht het belangrijkste, keurig verzorgd en lekker.
    Ga zo door!
    Een aanrader: ga er eens lekker zondigen.

24. Levensgenieter

Op een van de laatste dagen van september dat 'op een terras zitten' nog enigszins aangenaam was, streek ik neer onder de luifel van het Biechthuis in Simpelveld. Deze keer bestelde ik een broodje "Flaguette" met koffie. Leuke brasserie en correct en vriendelijk bedienend personeel. Naast mij zat een stel uit België. Ze hadden deze brasserie uitgezocht "vanwege de 'overwegend' positieve reacties op internet". Vermakelijk alleen dat géén van die reacties slaat op de nieuwe uitbater die er sinds enkele maanden in zit! Vermakelijk dat we ons laten leiden door dingen die niet (meer) kloppen!

Okay, dìt is dan de eerste reactie die wel van toepassing is: leuke brasserie, goede bediening en alles wat je van de gemiddelde brasserie mag verwachten, is hier absoluut te vinden! Aanrader!

25. Mark Nijholt

Wij wonen sinds maart in Simpelveld en vinden dat ze de lekkerste vlaaien hier verkopen. Als wij terug gaan naar familie of vrienden in Noord Holland nemen wij ook regelmatig een vlaai mee. Wij vinden het een zeer goede bakker met altijd vriendelijk personeel. Een echte aanrader!

26. Dionne

27. Super goed verzorgd altijd!
    Kom regelmatig hier, goede service en altijd lekker! Vooral de schnitzels! Goede aanbiedingen ook voor een mindere beurs!

28. Hilde en Geertje

Lieve gastvrijheid en een prima prijs kwaliteit verhouding! Kortom een aanrader! Zeker als je op het bungalowpark Simpelveld verblijft of in de omgeving.