Cafetaria De Markt in Simpelveld

1195321920 91
1204061203 91
1300193310 78
1501196808 61

1. Dag medewerkers van de friture op de markt.

Ik wilde jullie laten weten dat de medewerker met de altijd vriendelijke benadering, dat de halve hanen momenteel niet meer bloeden van binnen. Wellicht komt dit omdat jij ze altijd, als ik, of Els bestel, ze onder de warmlampen uithaalt, en ze dan toch nog even in de magnetron wil hebben. Jij attendeert ook zelfs de collega's hier altijd even op. Dat is heel fijn dat je dat onthouden doet voor ons, om ons zodoende weer plezier te laten hebben aan deze af en toe heerlijke halve haan afhaalmaaltijd. Vandaar bij deze onze hartelijke dank. De punten bij Service zijn dan ook speciaal voor jou. De punten bij Sfeer. Afhankelijk van wie er is vrij killetjes, en af en toe is er door de haast en drukte weinig klantcontact. Begrijpelijk.

In een friture is de kwaliteit van patat het belangrijkste issue voor dit product. Momenteel valt de patat mee en is knapperig met een zachte kern. Aardappelsmaak mis ik. Wil ik patat met een paprika jasje in plaat van zout, dan ga/moet ik naar Aken want hier waagt zich niemand aan dit idee. We eten allemaal chips met diverse smaken verrijkt, maar patat met zwarte peper of met rozemarijn et cetera is niet te vinden. Heel vreemd. Ook patat bakken in pure olijfolie met daarbij natuurlijk de bijbehorende prijs wil nergens opduiken. Jammer. Op de momentele Anuga beurs in Keulen, zijn er zelfs nieuwe smaken zoals gebakken eitje, om er eentje van de vele nieuwe op te noemen. Die gebakken ei smaak patatjes worden dan in combinatie met een broodje ham bij een ontbijt geserveerd. Leuk en creatief idee vonden wij. Maar dit zijdelings.

Snacks kunnen we tenslotte allemaal inkopen en frituren. Echter bijvoorbeeld een halve haan, goed gegrild, dat is een ander verhaal. Smaken verschillen, maar in Simpelveld en nabije omgeving is er mijn inziens geen betere, als ze dan uiteraard óók op de Markt goed gegrild worden.
    Dit is even een poosje een behoorlijke discussie geweest en foto's via ons schoonzusje hebben tot overtuiging moeten leiden dat de halve hanen niet voldoende gaar waren in de kern. Dit heeft veel te lang (maanden) gesleept en veel te veel gratis halve hanen moeten kosten.

Verder blijft het voor ons een vervelende kwestie dat de telefonische bestellingen door gaan als er klanten zijn in de zaak zelf. Ieder zijn mening hierin is ok, prima, maar wij blijven het qua service vervelend ervaren. Als dit niet meer gebeurde dan zouden er misschien meer mensen komen zitten in het achterste gedeelte. Zeker als het prijstechnisch meer in balans was met een afhaalmaaltijd. Verder zouden er dan ook geen/minder afhalers meer al wachtende plaats nemen in het voorste zitgedeelte. Zitten er namelijk al gasten, dan is het voor afhalers bij drukte onprettig om kort met de rug aan de tafels van die etende gasten te staan. Tevens zullen de zittende, etende gasten zelf het ook niet al te fijn vinden. Binnenkomende gasten lopen dan ook de onnodig bezette tafels in het voorste gedeelte voorbij. De logistiek in de zaak is dan ook naar ons idee niet handig. Vier wensen die vervuld moeten worden via één voordeur. Afhalers, bestellers, voorste deel eters en achterste deel eters. En de afhalers blokkeren bij drukte de hele doorstroming.

3 vorige recensies
  2. Leonard

Uitstekende service en kwalitatief goede producten.

3. Koekelmonster

4. Al een paar keer lekker gegeten. Erg vriendelijk personeel. Wij komen altijd na het wandelen en is nooit een probleem. Ben tevreden over de zaak tot nu toe.

5. Wij hebben vandaag super gegeten. Zeker in zo zaak worden absoluut fouten gemaakt, maar ondanks dat is het super veel uit eigen keuken.
    Gr mister a.

6. Frieten zijn er (meerdere malen gebleken) niet meer dan harde scherpe stompjes.
    Halve haan werd geserveerd uit magnetron? compleet met brandlucht.
    Zuurvlees was een slijmerige drab die wel om leek.
    Tafels nog vettig en vol troep van vorige eters.
    Rook van buitenterras trok voortdurend naar binnen.
    Tocht, stank, luidruchtig personeel.
    Hoe moet je daar van je eten genieten op die manier??
    Voor mij hoeft dit zo niet.

7. Vroeger heel lekker nu wat gezakt maar nog steeds te doen.
    Ik moet wel zeggen dat de broodjes erg lekker zijn en de snakcs en frieten wat minder maar voor de rest top zaak

8. simpelveldenaar

Vroeger een top zaak, helaas sinds enige tijd valt dit nogal tegen de halve hanen waar deze zaak beroemd om was zijn kurkdroog en niet te kauwen sinds de zoon des huizes deze grillt, bestellingen (de grotere) kloppen bijna nooit.
    Zal ook wel een reden hebben dat het personeelsverloop zo groot is geworden…

Jammer van deze zaak die naar mijn mening zichzelf voorbij is gelopen en enkel nog voor $ gaat in plaats van de kwaliteit.
    De overige medewerkers proberen er van te maken wat ze kunnen maar je merkt dat de toon gezet is.

9. Mart Roijen

Prima eten

10. wiel jongen

Goeie waar en smaakt goed aanbeveling aan ieder waard

11. 5 simpelveldse families

Jammer dat we jullie niet rechtstreeks kunnen mailen, of mondeling kunnen spreken over de veranderingen die er momenteel plaats vinden. Dat zou ik veel prettiger gevonden hebben. Maar als ik bel en vraag naar specifieke personen om even wat te bespreken dan wil dat helaas maar niet lukken. Jammer. Met de jongeheer, sorry kerel, hoeven we geen gesprek, want de diverse ongenuanceerde opmerkingen aan andere klanten én aan het personeel, tijdens de openingstijden, laten zien dat het hart van de jongeman niet in balans is met de werkzaamheden. Hij is niet in zijn element en hij komt heel vaak geïrriteerd over als het druk is. Dit is duidelijk niet zijn ding.

Onderstaande is een verzameling en een opsomming van bevindingen van 5 verschillende families die 1 keer per 14 dagen samen voor gemiddeld plusminus 8 volwassenen en 6 kinderen komen afhalen, en daarnaast ook af en toe voor hun zelf apart nog komen afhalen op andere dagen. Het gaat dan om halve hanen, schnitzels, snacks en frites. Daarnaast praten er momenteel héél veel mensen over de momentele 'perikelen' van Friture/cafetaria de Markt en zonder dat er iemand iets duidelijk doet melden kunnen we geen verandering c.q. verbetering verwachten. We wagen dus een poging via dit medium en hopen op een wakker worden effect.

Even de momentele situaties schetsen aan de hand van een paar voorbeelden.

- De bestellingen zijn niet volledig of kloppen niet. De ene keer te weinig producten, de andere keer niet bestelde producten. Niet een keer, maar bijna standaard en dan vooral bij de grote bestellingen. Kleine bestellingen gaan meestal goed.

- De beroemde halve haan van de gril is momenteel maar niet goed te krijgen terwijl dit 25/30 jaar de cash-cow van de zaak was. Een hele verbouwing heeft plaats gevonden, maar er kan geen nieuwe gril geplaatst worden. We durven de halve haan nauwelijks nog te bestellen, want iedereen is het kotsbeu.

- Telefonische bestellingen worden gewoon aangenomen en klanten in de zaak staan voor de kassa, zijn aan de beurt, maar de telefoon gaat over en wordt opgepakt, en de klant voor de kassa binnen staat voor paal. Sterker, als het druk is, dan gaan klanten zelfs van binnen naar buiten, doen daar bellen en hebben hun bestelling daardoor eerder dan de binnen wachtende klanten.

-De uitbreiding van zitplekken met daarin tevens de insteek om 'restaurant' waardige borden te presenteren is op 2 vlakken een minder goede insteek, óf, wordt fout ingevuld. Een aantal borden zijn veel te duur voor een friture is één. Tevens zorgt het voor een langzamere afhandeling aan de voorkant. Personeel is overbelast en dat zie je en merk je. Meer personeel is wellicht niet in balans met de extra omzet. Maar meer personeel lost ook niet op over wat er op korte tijd bij drukte aangeleverd kan worden, en dan voor zowel de voorkant c.q. afhaalkant, als ook de achterkant/verbouwing. Dus 2 keer geen goede balans.

Never change a winning team is een oud en zeer waar gezegde. Team is momenteel niet de juiste kreet, want daar schort een belangrijk deel van de 'overall' geschetste problematiek. De basis lijkt gewoon even zoek. Als er even goed met elkaar wordt gesproken, daarbij eerlijk wordt gekeken naar hoe men momenteel samenwerkt en wat jullie van elkaar constateren, dan is dit volgende week opgelost.

De 5 families van deze mail hopen dat jullie iets met onze feedback kunnen doen, en dat jullie er vooral open voor kunnen staan. Ook andere klanten die met constructieve feedback willen komen zouden dit nu moeten doen. Tenslotte willen we de volgende 30 jaar ook nog steeds lekkere producten bij jullie komen halen.

Dus er speelt ook eigen belang ;-)

We geven geen punten, omdat deze recensie straks laten we zeggen over een maand misschien weggehaald kan worden, vanwege dat we hier weer zoals vanouds mooie recensies kunnen lezen van klanten die helemaal weer als vroeger in hun nopjes waren over de eetbeleving in jullie zaak. En dat hopen we van harte.

12. Vandaag gegeten in het zonne terras , bah wat was de zaak vuil overal stof rotzooi op de grond was echt niet schoongemaakt vandaag . Eten was altijd goed maar nu niet te eten. Jammer erg achteruit gegaan

13. Normaal gesproken beste friture in de omgeving, maar de laatste maanden... Frietjes smaken naar karton, sitostick veel te donker en hard gebakken, frikandellen hard. Moeten snel terug naar oude kwaliteit, anders...

14. Normaal zeer tevreden, echter de laatste tijd merk ik een flinke achteruitgang. Mijn bestelling was lauw, heel veel kleine harde frietjes, de croquet verpletterd in de zak, de frikandel speciaal lag op zijn kant en de spoetnik lag helemaal onderste boven in de zak. Bij een volgende slechte ervaring ga ik naar de concurrent.

15. Wat lekkers gehaald dachten we. Allen de xxl frikadellen, was te eten, kroketten waren echt goor, leek wel of het vet 10 weken oud was. Ik kom hier nooit meer.

16. Een keurige zaak waar je heerlijk kunt eten en altijd leuk wordt bediend je kunt er ook netjes zitten in een leuke sfeer. Ja ze hebben het netjes voor elkaar!

17. Zeer slecht wordt je behandeld als er iets niet goed is en iets gekregen wat bedorven is dit is de eerste keer en de laaste keer

18. Heerlijke frieten, maar als je ze afhaalt is het of iets vergeten en/of te weinig!! Wanneer ze iets vergeten moet je het zelf gaan halen. Jammer, gemiste kans. Dit noem ik geen service. Sfeer in de zaak is goed, het ziet er netjes en verzorgd uit.

19. Super goede cafetaria, top. De beste cafetaria van heel Simpelveld!

20. Tiny 13 punten

Ik heb vaker friet met goulash daar gegeten en smaakte altijd goed. Gisteravond ben ik met mijn kleindochter geweest. De goulash was niet te eten, zo sterk gekruid frites waren hard en van mijn kleindochter dito, die had een spoetnik erbij, was ook niet te eten. Bij het afrekenen er iets over gezegd, zei het meisje dat er al een paar klachten waren geweest over de goulash.

Ik moest 15,10 euro betalen maar dat klopte ook niet. We hebben het nog eens nageteld en 2 euro teveel betaald. Mij zien ze nooit meer terug, wat een troep.

21. Geertje Wolters

22. Veel gehoord over de spareribs, daarom extra stukje gereden om ze eens te proberen. Helaas een zware teleurstelling. Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte spareribs heb gehad. Kan helaas dus de vele positieve berichten hierover ook niet begrijpen

23. J. van IJzendoorn

Kom vaker, gewoon tussendoor als lunch (broodje bal oid) of avondeten of om lekker ff te snacken. Meenemen of ter plaatse even rustig zitten. Kwaliteit is goed en constant, en veel huisgemaakte dingen. Service: netjes en correct, zelfs als het druk is!

24. Stopte per toeval... Nooit zo slecht gegeten. Zuurvlees was lauw en mijn balgehakt was verbrand. Ik vroeg de jonge dame of dat normaal was, zij negeerde mijn vraag compleet. Nooit meer zal ik daar gaan eten. Van klantvriendelijkheid hebben zij nooit gehoord.

Silves

25. C. Bischoff

Ik ga er regelmatig mijn frietjes en snacks halen en dit is altijd goed verzorgd. Het wordt altijd vers bereid en als je geen zin hebt om lang te wachten of van je werk komt kun je ff bellen en is het in 5 minuten klaar. Bovendien kun je ook prima ter plekke eten. Normaal krijg je dan alles in een plastic bakje en hier krijg je het netjes geserveerd op een bord. Een topper

26. Een van de beste frituren van limburg,frietjes soms te hard gebakken,even erbij zeggen dat ze er op letten meestal komt dit als het te druk is,of men is in gesprek met telefoon of gasten. verder super bediening alles vers,Henk Lefel staat voor kwaliteit en gastvrijheid in elk opzicht. Ramon dit is ook jou verdienste als jij er bent met je vrouw klopt gewoon alles.
    Super !!!!!!!!!!!!!!!!!

27. Heerlijke frieten en snacks!
    Ook heel veel keus, en grote porties.
    Vriendelijk en behulpzaam personeel.

28. Romke en Loes

Vanavond gegeten met de kids in dit cafetaria. Bediening aan de balie was niet vriendelijk en ondanks dat iedereen om ons heen een bordje kreeg, kregen wij 2 grote patat in 2 plastic bakken. De patat die we kregen waren denk ik de laatste uit de frituur, want ze waren zwaar doorbakken en al snel koud.

Al met al geen aanrader.

29. juul 5 punten

Super lekker.

30. Goede bediening en het eten is super, en als je daar wilt eten krijg je het netjes op een bord geserveerd.

31. Bijna altijd als we daar komen is het druk, maar blijft het personeel toch vriendelijk!

En dat vind ik toppie.

Verder niet veel opmerkingen wij blijven onze frietjes wel gewoon hier halen:)

p.s vind hem ietsje aan de duurdere kant..

32. Deze zaak gaat zienderogen achteruit. Laatste 3 bestellingen waren bijna alle snacks lauw tot koud. Daarnaast waren de frietjes maar matig als ik dit vergelijk met hoe het nog niet zo heel lang geleden was. 3x is scheepsrecht en voorlopig haal ik mijn frietjes ergens anders.

33. Top zaak. Top personeel. Top kwaliteit en lekker telefonisch bestellen, hoef je niet te wachten als het druk is.

34. Je krijgt er nu ook slushpuppie's, zo'n versnapering is heerlijk in deze warmte. Het is eten is er erg lekker, ik kom er graag naartoe om heerlijk te smullen en met een vol buikje naar huis te rijden.

Toppie jongens ;)!

Ga zo door!

M.v.g. Paokirsch.

35. Prima eten en een gezellige bediening...wij komen er graag een hapje eten.

Groeten Marina en Will.

36. De service is echt super goed en het eten is ook echt lekker. De bediening op normale borden, super!. Is altijd even snel 's middags, 's avonds of 's nachts.

37. Lekkere milkshakes en goede friet!

38. De kwaliteit is niet altijd goed, de satesaus was vroeger veel beter, tegenwoordig heel slap en zonder smaak.

39. Echt lekker eten, altijd gezellig en vriendelijk personeel.

Prijs/kwaliteit is goed, je krijgt genoeg.

40. Annika 371 punten

Lekkere friet,

Goede bediening,

Gezelligheid!

Op de markt in simpelveld, goed bereikbaar.

Goede prijs kwaliteit verhouding.

41. John Spijkerman

42. kuipers

Goede en vriendelijke bediening je wordt altijd snel geholpen.
    En het eten is prima en de spareribs zijn geweldig. Ik kan het iedereen aanbevelen.

43. bediening zeer vriendelijk en snel en dan de spareribs in een woord mmmmmmmmmmmm

44. de srevice is echt toppie en het eten ook het maakt niks uit of het druk of niet druk is de service is altijd even snel

45. Altijd lekker eten en vriendelijk personeel

46. was er gezellig en het eten was prima.