Cafetaria Oranjeplein in Simpelveld

1473019214 80
1572042640 81
1581944983 81
1611652011 80

1. Het is en blijft een begrip in Simpelveld, dankzij de eigenares. De binnenkomst is al geweldig. Je voelt je meteen thuis. Vriendelijk personeel, beleefd en zeer hygiënisch. Het eten is er altijd lekker. Wat je ook besteld. Lekker eten. Gewoon betaalbaar, mooie aanbiedingen, en gezellige sfeer. Ga zo door. Dat we nog lang mogen genieten.

2. Constence

Top friture. Heerlijke frieten. Per toeval tegen gekomen. Volgens mij zelfgemaakte.
    Leuke spontane bediening.
    Een aanrader!!!

3. Gezellig gaan eten, mooie zaak… Goede kwaliteit en vriendelijk personeel. Echt een aanrader… Ga zo door 😉

4. Heerlijke friet, leuke aanbiedingen, altijd schoon en netjes, goede service en vriendelijke bediening.

5. Tjuupje

6. Vriendelijke bediening, lekkere friet en snacks, betaalbaar.
    Paar keer geweest maar voor mij prima te doen.

7. Roland Lentzen

Altijd heerlijke friet en snacks met een vriendelijke bediening en groet en ook nog voor een betaalbare eerlijke prijs. Ik ben een zeer tevreden klant.

8. Het is hier erg gezellig en een zeer vriendelijke eigenaresse met hele goeie service.. Ook heeft het een mooi terras hetgeen het een mooier uiterlijk geeft.. En dat in het mooie Simpelveld is het een uitje om iedereen aan te raden... Kom naar Big Snack.. Oranjeplein

9. De heerlijkste friet uit de omgeving. Daarvoor moet je bij Saida Big Snack zijn aan het Oranjeplein te Simpelveld. Leuke gezellig ontvangst

10. Pieter Molendijk

Ter gelegenheid van onze laatste vakantiedag gingen wij bij de big snack in Simpelveld friet en snacks halen.

Wat we kregen was een complete teleurstelling.

Friet was een zompig geheel waar ook nog eens de saus overheen gedeponeerd was.
    Snacks waren redelijk.

Ik kom in meerdere reviews toch wel de slechte friet tegen. Vooral zoals ik hierboven beschreven heb slap. Zo te zien zit er geen verbetering in.

Echt jammer en dan ook nog eens voor 5 personen 27,50 betalen.

Ik kom er in ieder geval nooit meer.

3,5
  11. Super eten.altijd vriendelijk personeel. Zuur lees en frietje taco mijnfavoriet!

12. Super goed verzorgd altijd!
    Kom regelmatig hier, goede service en altijd lekker! Vooral de schnitzels! Goede aanbiedingen ook voor een mindere beurs!

13. Al jaren een begrip in Simpelveld dankzij de eigenaresse.

Wie kan zich niet herinneren (al vanaf de jaren '90) vlak voor of na het voetballen snel een frietje te pakken? In de zomer na terugkomst van een dagje zonnen bij het inmiddels gesloopte zwembad in Simpelveld? Gelukkig is het gezicht van de friture, de uitstraling en passie voor de mens (klant) hetzelfde gebleven.

Gisteren was ik daar dus voor een patatje. Jaren was ik er niet meer geweest voor die heerlijke snack. Bij binnenkomst merk je meteen dat de maatschappelijke functie van Big Snack Oranjeplein hetzelfde gebleven is. De eigenaresse zorgt voor alles en iedereen. Ze biedt mensen werk, onderdak, voedsel en sponsort bovendien zowat alle goede doelen die er zijn in haar omgeving. Sportclubs weten haar altijd te vinden! Daar waar de meeste mensen de deur dicht gooien, heeft zij hem altijd open. Of zij al een lintje heeft weet ik niet, maar ze verdient hem 100x met alles wat zij betekend voor onze maatschappij.

De kwaliteit (ik was er rond het middag uur) was perfect. Een lekker krap frietje, droog gebakken zoals het hoort van natuurlijk haar eigen frietjes (laten we hem de oranjeplein aardappel noemen). De snacks zijn allemaal van topkwaliteit net zoals haar koffie. Wow de koffie was top! Bij welke friture krijg je nou een A-merk koffie met koekje en bonbon voorgeschoteld (van de 100 cafetaria/frituren krijg je er bij 98 een pak Kroepoek bij:).

Het interieur is classy, doch simpel. Alles met haar eigen handen gemaakt, ingericht en juist daarom authentiek. Binnen kunnen feestjes en partijen gehouden worden voor jong en oud. Buiten is het altijd feest, want haar terras ligt altijd in de zon op een plek waar je heerlijk naar iedereen kunt gapen.

Ik weet het zeker, Big Snack Oranjeplein is en blijft mijn nummer 1 friture van Simpelveld en omgeving!

14. Lekker eten, gezellige frituur... Lieve mensen gr.

15. Catarina

Net geweest super eten en drinken! Zeker een aanrader en wat een mooi terras. Wij komen zeker terug!

16. John heuts

Altijd top en vriendelijk. Heerlijk eten zeker terras is een aanrader. Heel gezellig!

17. Hier krijg je service met een smile! Heerlijk gister geeten. Goede kwalitijt en sfeervol! Een woord goed.

18. Friet met zuurvlees en friet met croquet niet te eten voor mij nooit meer.
    Was er tiental jaren niet meer geweest.
    Heel vroeger toen er een andere eigenaar in zat was het eten prima.

1,4
  19. We hebben zojuist voor €28, - euro snack gehaald en hiervan €22, - zo in de prullenbak gegooid. De friet was zooooooo klef, nat en plakkerig. Bestel je een kippenschnitzel zonder saus en eentje met saus: zit in 1 zak en de saus op 2. Handig.
    Mensen hier geen eten halen. Gewoon verder zoeken naar een betere zaak.

1,9
  20. Big snack Oranjeplein is een fijne cafataria/friture met een vrolijke bazin, vriendelijk personeel, het ziet er schoon en gezellig uit. Je proeft het verschil in de zelfgemaakte zuurvlees, goulash, kippenragout, gehaktballen etc.
    Samengevat een echte aanrader.

21. G. Willems

De beste frituur van Zuid-Limburg vind ik. De frites zijn van een bijzondere kwaliteit en vers bereid. Ook de bijbehorende sauzen zijn eigen maaksel. Vooral de champignonsaus vind ik heerlijk. Vriendelijke gastvrouw en een fijne sfeer.

22. Gezellig, leuke en heel lekkere frituur. De aanbiedingen zijn heel goedkoop en goed voor iedereen!

23. Lekkere frieten, heerlijk zuurvlees! Echt een aanrader, vooral de zelfgemaakte tacorol mmm. Tot snel, Rita.

24. Hier krijg je service met een smile. De frietjes zijn zelf gesneden met liefde en dat proef je. Werkelijk heerlijk. Bediening is erg vriendelijk. Eten is super. Lekker terras buiten om met mooi weer te zitten. Er zijn interessante koppelmenu's waardoor je heel voordelig maaltijden kunt bestellen.

Altijd weer een bezoek waard. Aanrader!

25. Goede bediening en altijd alles vers. Alle aanbiedingen zijn top. Ook goed voor de smalle beurs zoals koppelend of singlemenu. Tot gauw, jo.

26. Ruben Hacking

Lekkerste friet!!! Kom er al jaren en ben zeer tevreden.

27. Zeer tevreden over de locatie. In de zomer een mooi terras. Ook voor de kleine beurs. Service zeer goed. Kortom ga het proberen!!

28. Wie regelmatig richting het centrum van Simpelveld loopt komt hier regelmatig voorbij. Ach en als je flauw bent, wil je wel eens een snack. Mijn partner een ijsje en ondergetekende een fricandel speciaal.
    Had het even te laat door, maar terwijl wij wachten ontwaarden wij een ranzige lucht die toebedeelt leek te zijn aan een iets te laat schoongemaakt vetputje of gootsteen, waar een nare lucht uit vandaan leek te komen.
    Nu leek mijn karma het nog verder afweten en bleek de medewerkster in kwestie in opleiding te zijn. Zij werd duidelijk gecorrigeerd aangezien zij eerst de fricandel met currysaus liet onderdompelen, maar diende zij volgens haar patroon de vleesstaaf eerst de mayonaise het werk te laten doen.
    De wet van Murphy leek zijn werk te doen. Bleef enige tijd mij bedenken welke invloed een fricandel kon hebben, gezien het feit in welke volgorde men de sausen op de fricandel zou spuiten, maar kwam er niet helemaal uit. Jammer van de putlucht, maar de fricandel was prima en natuurlijk het ijsje ook.

29. Wij komen regelmatig vannuit België. Altijd goed verzorgd en heerlijk. Ga zo door. Tot snel. Hakima.

30. Roger chappin

Gezellig en zeer correct personeel, leuke aanbiedingen. Aanrader hoor.

31. Heerlijk, echt een aanrader, zeker de zelfgemaakte sauzen.
    Ik kom er regelmatig, zeker 3 keer per week. Altijd vriendelijk.

32. Gisteren voor de eerste keer hier gegeten, ik ben bang dat het ook de laatste keer is. Was echt niet lekker. Friet was vaker gebakken, zo hard en onsmakelijk. Jammer.

33. Was er gister frieten gaan halen, het werd een menu. We zijn maar met z'n twee en das meer als genoeg. Nu zei de eigenaresse probeer eens het zuurvlees, nou dat was echt een aanrader, het was geweldig. Ze maakt alle sauzen zelf zei ze. Als ik weer frietjes ga halen weet ik zeker dat ik hier ga, ze overtreft zich elke keer weer met haar heerlijke verse frieten het smaakt prima. Ga zo door, wat daar hou ik nu van, frieten die smaken.

34. Ik word er elke keer vriendelijk en snel geholpen. Prijs/kwaliteit is ruim voldoende en als er al een keer iets verkeerd gaat wordt het netjes opgelost. Dus ik ben zeer tevreden.

35. Kom er regelmatig als ik in de buurt ben. Super eten en drinken , zeker een aanrader voor mensen die van vers geschilde aardappelen houden.
    Tot snel!!!

36. Ik ben 2,5 jaar woonachtig in Simpelveld, kom er regelmatig frites en snacks halen.
    De kwaliteit is zeer goed. De bediening is ook altijd vriendelijk.

37. Ik was op 03.10.2013 in dit etablicement. Er zaten 2 personen aan een tafel en 4 op het terras. Nou, denk ik dan ben ik snel aan de beurt. In tegendeel; pas na 5 min. kwam er iemand aan die nog aan het telefoneren was en meende dat ik nog even geduld moest hebben. Toe het gesprek afgelopen was, was ik aan de beurt. Ik bestelde en ging aan de tafel zitten. Na relatieve korte tijd kwam dan ook mijn bestelling.
    Vette patat (en ik bedoel VETTE patat), een Bami schijf en een Nasi schijf waar wederom het vet van afdruipte. Het enige wat niet vettig was, was de cola. In de tussentijd kwam een vertegenwoordiger van een of andere ijsfirma het lokaal binnen en begon met haar monoloog. De bediening luisterde aandachtig naar het verhaal en gaf commentaar hierop. Nu wilde ik betalen. Nog steeds in het gesprek verwikkelt werd mijn bord met de overblijfselen van het vette eten (ca. de helft) aangenomen commentaarloos aangenomen en werd mij "14,50 euro" toegeroepen. Ik betaalde en ging weg. Ik ben hier dus 2 keer geweest, de eerste en de laatste keer. Zeer onvriendelijk personeel waarbij alles belangrijker is als de klant. Het eten ver maar dan ook ver beneden pijl is en je bang moet zijn je maag te bederven. Nee, dit doe ik me geen 2e keer aan.

1,1
  38. Ik kom hier heel vaak. Het eten is altijd goed, nooit ontevreden geweest. Het personeel is altijd vriendelijk. Lekkere verse frietjes begrijp de negatieve reactie hieronder niet. Ben zeer tevreden klant

39. Eerste en gelijk de laatste keer hier gegeten.
    Bediening was wel redelijk, al moest je wel om een sleutel vragen om even naar het toilet te mogen. Maar goed daar gaat het niet om. Het gaat om het eten en dit was verschrikkelijk. Veel oude friet die een vreemde kleur hadden en waarschijnlijk ook nog gebakken in oud vet. Mijn mexicano smaakte naar plastic en andere snacks van mijn vrouw en zoon waren open gescheurd tijdens het bakken.

1,9
  40. Hey mensjes,

De big snack is echt lekker om te eten en om te kletsen. Ze zijn daar echt vriendelijk! Ik raad jullie aan om daar eens heen te gaan, toppie!

41. We zijn met een groep bij bungalowpark Simpelveld geweest en hebben gegeten bij Big Snack Oranjeplein en het eten is super, vriendelijke bediening zoals het eigenlijk overal hoort te zijn. Onze complimenten voor de eigenaar

42. Lekkere friet. Leuk en vriendelijk personeel. De beste friture van Simpelveld. Goede aanbiedingen! (koppelmenu bv)

43. Kom er heel vaak, super goed verzorgd en klant vriendelijk. Zo hoort dat!! Echt een aanrader voor mensen die lekker en goed koop willen eten.

44. Altijd lekker eten en vriendelijke bediening. De zaak ziet er altijd netjes uit. Mensen die hier al eens zijn geweest zullen dit kunnen bevestigen

45. willy vd laan

46. Even gauw een patatje halen voor m'n gezin. Dit werd een grote teleurstelling. Voor het eerst van m'n leven werd ik geconfronteerd met grijs grauwe patat. De patat was slap en smakeloos. De frikandellen waren goed, maar de Javaanse frakandellen die als zeer lekker aangeprezen werden waren uitgedroogd en oud van smaak.
    Wij zijn tijdens onze bezoeken aan Limburg veel beter gewend. Jammer!

2,1
  47. Fam. Kengen

Per toeval in deze friture terecht gekomen. De helft van het bakje frieten was opnieuw gebakken. Alle frieten waren verschrompeld en smakeloos. De snacks waren uitgedroogd. Zelfs de snacks in de vitrine hadden uitdrogingsverschijnselen. De twee jonge dames van de bediening stonden in de frieten, de vloer was bezaaid ermee. Al met al....smerig.

48. Het eten is redelijk, maar vind het er niet erg schoon en gezellig.

Hoe zegt men, het oog eet ook mee!

49. Niet te eten en super onaardig personeel.

50. roland

Als Belgische frieteneter kan ik alleen maar zeggen dat de frieten heerlijk zijn en de goedlachse bazin is er bijna altijd.

Een aanrader voor een heerlijke natuurlijke onvervalste friet en snacks.

51. Maddy Copermans

Wij gaan er wekelijks wat te eten halen, soms wel een paar keer per week... Haha. Je wordt er altijd klantvriendelijk en snel geholpen. Het eten is heerlijk! In een vorige recensie lees ik dat het " `s avonds wel goed weg hapt " beetje vreemd. Overdag niet dan?

52. Janssen

Geweldige friture! Informatie uit vorige recensies weet ik uit mijn eigen ervaringen niet te plaatsen, altijd vriendelijk en getraind personeel en iedere dag nieuwe verse heerlijke frieten! Goede service en niet te duur!
    In 1 woord : super!

53. Allereerst: frites zijn niet zo geweldig te noemen. In een bakje, doosje of zak is zeker 1/3 gruis of halve frites. De aanbiedingen zoals het koppelmenu zijn wel goed te noemen. Frikadellen en rest van de producten zijn gewoon goed te noemen. Inrichting begint beter aangekleed te worden maar het gedeelte bij binnenkomst mag van mij wat meer aandacht krijgen. Verder wisselt het personeel vaak van wacht. Op zich niet zo heel erg want er staat wel altijd iemand bij die er verstand van heeft maar als je er vaak komt is het toch leuk om herkend te worden door het personeel. Conlusie: Aardige friture met wat mindere frites maar goede snacks. Zijn nog 2 in het dorp die het (naar mijn mening) beter doen maar als je nog laat wat wilt gaan eten (lange openingstijden) hapt het wel goed weg.

54. zee slecht eten en de bediening zeer onvriendelijk er staat altijd ander personeel achter geen respect voor de mensen die er komen