Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schoorl verdeeld zijn.

1. Perfecte locatie, kwaliteit van het eten is zeer wisselend. Het restaurant ligt erg leuk direct onder het klimduin, vanaf het terras kun je onder het genot van een wijntje iedereen zien zwoegen om boven of beneden te komen.
    Jammer is dat het eten gisteren niet het genoegen gaf dat de aankleding van het restaurant wel deed verwachten.

Mijn vriendin had de mosselpan. Groot aangekondigd, foute ervaring. Mini-mosseltjes (nog nooit eerder zó klein geserveerd zienworden), naar de bodem toe waren ze nog zanderig, erg veel lege schelpen. Ook niet echt lekker van smaak. En dat voor 17.50. Meest teleurstellend was nog wel dat toen ik daar een opmerking over maakte, de verder vriendelijke bediening dit aan de keuken zou doorgeven, maar er gebeurde verder helemaal niets. Zelfs toen ik er naar vroeg kwam er nog geen reactie. Kennelijk interesseerde het ze niet.
    Jammer, niet echt voor herhaling vatbaar dus.

3,6
  2. Na een prachtige fietstocht van Texel naar Alkmaar - het was een wonderschone zonnige dag zonder enige wind van betekenis - wilden we nog ergens uit eten gaan. We reden door de dorpsstraat van Schoorl en zagen De Herberg in de avondzon met een aanbieding 'vanavond tapas € 17,50". Hier hoefden we niet lang over na te denken. De uitleg van de uitbaatster aan de dames van een andere tafel beloofde al veel goeds, maar zij kwam het ook bij ons nog eens uitleggen. Alles is vers, biologisch en gezond. Zeker de humus - een toppertje! Tegen 20.30 uur werd het wat frisser. Met enige hilariteit lukt het de charmante bediendes Ashley en Denise de terrasverwarming aan te krijgen, maar het was uiteindelijk de uitbaatster zelf die dankzij deskundig advies van diverse terrasgasten de verwarming ook kon aanhouden. Al met al een gezellige en overheerlijke afsluiting van onze vakantie op Texel. Het leek wel of we haver hadden gekregen - we waren in een mum van tijd weer thuis in Alkmaar!

3. G. Koopmans

Wat een welkom onthaal en gastvrijheid ten top!
    3 nachten verbleven in "De Herberg"
    Goed ontbijt met o.a. verse broodjes en croissant. Ook het dagelijkse eitje ontbrak niet, hard, medium of zacht gekookt, alles was mogelijk!
    De auto konden we tegen geringe vergoeding, achter parkeren, zodat wij 4 heerlijke dagen hebben kunnen fietsen.
    Het 3-gangen menu in de avond was verrukkelijk!
    Wij komen hier zeker nog eens graag terug!

4. Wij hebben in ieder geval heerlijk gegeten, het was er echt gezellig, de bediening keurig netjes (want wij eten vaker buiten de deur). Dus van onze kant alle lof en als we eens in de buurt zijn komen we beslist bij jullie aan.

Lonneke en meisjes hartelijk dank voor twee hele fijne dagen. Wij hebben in ieder geval genoten.

5. Lekker gezeten, ontspannen sfeer, eten top. Aardige jongedames in bediening.

6. Eens maar nooit meer! Meer dan een uur op eten moeten wachten en veel te weinig. Een bord met een stuk vlees of vis erop en verder geen rijst, aardappels, friet of iets dergelijks. Bediening had dit er niet bij vermeldt. Bediening heeft eten op tafel gezet en verder hebben we ze niet meer gezien. Aan het tafeltje naast ons werd verteld dat het eten op was en dat ze dus niet meer konden bestellen! Toen we na ruim een half uur nog met lege borden voor ons neus zaten terwijl de bediening steeds langs liep en met lege handen naar binnen gingen, besloten we naar binnen te gaan en af te rekenen. Hun reactie: ja sorry het is hier een beetje een chaos. Verder vieze en stinkende toiletten met een natte en afgescheurde handdoek dus handen maar drogen aan je broek. Zonde van ons geld en onze avond!

7. K. Schouten

De lunch was ronduit slecht: tonijnsalade was niet voorradig, de warme beenham was koud, de belegen kaas smakeloos, het broodje een droog klein broodje. Op klagen werd niet echt gereageerd, we moesten ook het volle pond betalen voor deze slechte hap!
    Af te raden dus.

1,1
  8. Wim Lievaart

Wat een teleurstellende ervaring! S'middags een ronde tafel voor 6 man geregeld voor half 8, we zijn keurig op tijd en moeten ruim een uur wachten tot we aan tafel kunnen, we hebben wat te drinken genomen en wat stokbrood besteld. Er komen 2 schaaltjes met wat tzasiki en humus en 6 stukjes brood, we vragen er wat brood bij en. Er komen nog 4 stukjes met de mededeling dat er brood afgebakken wordt, dat komt ruim een half uur later. We hebben linnen aan tafel, een lange tafel met smoezelig tafellinnen. De voorgerechten komen en dan is de capriccio veel te dik gesneden en taai! Dan komt het hoofdgerecht en krijg je 3 zielige stukjes entrecote ipv een entrecote met een vetrandje , mijn vriend kreeg 3 stukjes biefstuk waarvoor je €29,50 moet betalen.
    Uiteindelijk wordt het qua rekening wel goed gemaakt, maar het excuus dat het de eerste zomerdag van het jaar was sloeg echt als een tang op een varken!! Kortom hebben wij het idee dat er niets van geleerd is! Jammer !

9. Internationaal Schoorl

W.D.Zevenboom

10. W.D.Zevenboom

11. Internationaal Schoorl

netje74

Wij hebben in Schoorl en in Egmond aan zee gegeten. De varkenshaas met sate was echt lekker. Wij hebben niet lang hoeven wachten ook al was het druk op zaterdagavond.

12. Maurice

Vanavond bij La Grotta gegeten met 7 volwassenen; bediening is vriendelijk, het eten (pasta besteld en pizza's) is niet slecht maar mist ' diepgang'; jammer.

13. Vorige week hier pannenkoeken gegeten. Deze vielen enorm tegen, waren verre van lekker. Zeker niet aan te raden. Het personeel was wel erg vriendelijk en de ambiance en sfeer zijn goed.

14. Chinees-Indisch Schoorl

Tjebbe

We hebben hier eten afgehaald en het feit dat ik dit op "eet.nu" zet zegt al voldoende. Het was voortreffelijk !!! Perfect klaar gemaakt, de kok beheerst het vak. Een aanrader. De sfeer van het restaurant is niet top maar voor een "afhaler" zoals ik is dat niet zo boeiend.

15. Internationaal Schoorl

Slecht. Bediening heeft geen overzicht. We werden niet bediend. Bestelling niet doorgegeven. Ook nog smakeloos en niet het gevraagde krijgen. Ook geen goede afhandeling van deze teleurstellende wijze.

3,2
  16. Restaurant met ietwat chique uitstraling, doch personeel is amateuristisch.
    Het eten zelf is heel redelijk. Bij hoofdgerecht hoort garnituur. Maar of je nu met 2 of 1 persoon bestelt, de bakjes zijn even groot. Voor 2 personen echt erg weinig. Als je daar wat van zegt krijg je als antwoord dat je bij kunt bestellen (staat voor eur 1,50 per bakje op de kaart!). Na wat gemopper is dat uiteindelijk niet in rekening gebracht; maar toch, gastvrijheid is een ander verhaal.
    Ook wordt je gevraagd wat je wilt drinken maar er wordt geen wijnkaart overhandigd. Moet je expliciet om vragen.

6,7
  17. Internationaal Schoorl

marie therese

1ste paasdag gegeten bij 't Trefpunt, helaas.. Zaten wij boven, hier is de sfeer beneden nul, hadden 1 week daarvoor gereserveerd. Het eten was schandalig slecht. Ossenhaaspuntjes waren taai, biefstuk was rauw/doorlopen van bloed, en de pizza was superslap.. kortom te droevig! Aangegeven aan bediening, keurig een nieuwe biefstuk, + 7 man een dessert naar keuze, daar gaat het uiteindelijk niet om, maar wij vonden dit wel een loyaal gebaar, jaren geleden was stukken beter.. en bovenzitten is echt een domper, beneden is de sfeer zo gezellig!!

18. Heerlijk gegeten in rustige sfeer. Wij namen het feestelijke menu ter ere van 9-jarig bestaan. De gerechten waren heerlijk en de zelfgemaakte friet als bij gerecht maakte het af. De service was voldoende, maar door onderbezetting niet top. Wel respect hoe ze met z'n 3-en(!) de klanten bedienden. De volgende keer hopelijk geen ziekte en meer tijd voor de klant waardoor een nog betere recensie.

19. Met een grouponbon hier een verrassingsmenu gegeten. Misschien dat er te weinig verdiend wordt aan een grouponbon maar het was zeer matig. Vooraf een smakeloze vlakke lente-ui soep, hoofdgerecht was OK, (geen topper) en desert (2 bolletjes ijs met slagroom) werden we ook niet opgewonden van. De glazen wijn zeer zuinig ingeschonken (120cl ipv 150, schat ik). Al met al niet voor herhaling vatbaar.

20. Chinees-Indisch Schoorl

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier op uitnodiging met een vriend heb gegeten. Bij binnenkomst had ik zo mijn twijfels, want het restaurant doet niet bepaald uitnodigend aan en de inrichting doet de naam van het geheel eer aan.
    Toen de gerechten werden geserveerd, kwam dit voor mijn tafelgenoot in een soort van metalen dienblad met vakjes op tafel. Dit was een kleine rijsttafel. Ik kon een lachje niet onderdrukken, want het deed me denken aan ziekenhuis of kantinetaferelen. Ikzelf had een pittig kipgerecht, wat wel op een aardewerken schaal werd geserveerd. Daarbij voor tafelgenoot bami en witte rijst aan mijn adres.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn twijfels over de kwaliteit van het eten direct heb laten varen. Erg lekker allemaal! De dame die ons bediende was al een beetje op leeftijd en zeer vriendelijk.
    Als ik niet had geweten dat je hier erg lekker kunt eten, was ik met een boog om het restaurant heen gelopen. Zo zie je maar weer dat de buitenkant niet altijd iets zegt over de rest.

21. Rob en Martine

18 januari met een grote groep gegeten, een vijf-gangen diner. Wij, met zijn tweeën als enige vegetariër. Alles was top: verse groenten, smakelijk en leuk opgediend. Aan te bevelen.

22. In verleden al eerder hier geweest toen goede sfeer en service, weet nu dat je met je hond hier niet welkom bent binnen (je mag buiten zitten tussen de rokers). Zeker als je met 2 kinderen bent die hier gevoelig voor zijn geen horeca locatie om aan te bevelen.

23. Ben

24. Gisteren al gegeten in de herberg...
    Een tweede keer valt meestal tegen; dit keer echter niet!
    Genoten van een vijf-gangen truffel-menu; we ruiken, proeven, voelen alleen nog maar truffel. Fantastisch mooi soepje; prachtige coquilles, een rijk gegarneerde aardappel en een kwartel waarvan je zelfs de botten tot je wilt nemen. Tot slot het inmiddels beroemde Franse appeltaartje... Mooie wijnen; vriendelijke jonge bediening; we stellen onze mening bij; een tien!

25. Vandaag heerlijk gelunched met twee volwassenen en 5 kinderen (leeftijd 1 tot 10) heerlijke clubsandwiches en de pannenkoeken en uitsmijters werden snel opgegeten. Aardige bediening en we hoefden niet lang op ons eten te wachten en dat is vooral met kinderen ERG prettig. Kinderen konden zich goed vermaken in de speelhoek. Volgende keer als we in Schoorl zijn komen we zeker weer langs er staat genoeg op de kaart wat we dan kunnen proberen.

26. Een sfeervolle inrichting waar we heerlijk rustig hebben gegeten. De menukaart bevat originele gerechten en deze werden smaakvol gepresenteerd. We komen zeker terug!!

27. Heerlijk gegeten, goede ambiance.. jammer dat we de enige gasten waren.
    Prima sfeer maar prijs en kwalitiet kwamen niet overeen,
    te weinig groenten.
    Vlees heerlijk, wijn duur.
    Ik gun deze zaak écht meer klanten, omdat de kokkin kwaliteit levert.
    Bediening vriendelijk.

28. Voor echt ontspannen en genieten van heerlijk eten en drinken gaan wij naar de Herberg in Schoorl.
    Ons lievelingsrestaurant in ons eigen dorp!
    vriendelijke groeten,
    Hans en Ellen.

29. Slechte ervaring, zowel `s middags de lunch als `s avonds, het diner.
    Dikke plakken droog brood als lunch met daarop de warme geitenkaas gelegd, de geitenkaas verdween in de grote plak brood.
    Weinig garnituur en geen aantrekkelijk plate. Sla lag zonder dressing en in grote stukken ernaast.
    `s Avonds met mijn vriendin gaan dineren voor een nieuwe kans, gezellige locatie met vriendelijk personeel maar het eten was vreselijk.
    Een vol bord frite met daaronder de bourgondische snitsel, de sla er onaantrekkijk opgelegd zonder dressing.
    Niets bourgondisch, alleen maar een gelige saus met wel.....1 champignonschijfje. Het schaaltje sla hebben we onaangeroerd laten staan, zag er niet uit.
    De hertenbiefstuk van mijn vriendin was lekker maar zat weinig groenten en gebakken aardappeltje bij.
    Geen verder gasten in de zaak, wij de enige en de koks waren al weg om 20.30 uur. Konden ook niets meer bjbestellen. We hebben het aan de bediening doorgegeven hoe onze ervaring was en dat we zeker niet meer in onze vakantiedagen daar zouden komen eten.

30. Wij hebben 2 avonden heerlijk gegeten. De gerechten hebben een zeer goede smaak. De bediening is goed. Een gezellig restaurant.