Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schoonloo verdeeld zijn.

1. Nederlands Schoonloo

Het eten was precies wat we nodig hadden na een lange wandeling. Eenvoudig, maar smaakvol!
    We waren heel tevreden met de service en sfeer. We voelden ons heel welkom!

2. Nederlands Schoonloo

Naar aanleiding van recencies daar gegeten. Soep was koud. Vlees droog en geen smaak aan. Bijgerechten slecht. Hier gaan we nooit meer heen. Zonde van het geld

3. Nederlands Schoonloo

Waren al eerder geweest. Nu weer genoten van een fantastisch wild buffet. Zaten door omstandigheden met onze hond, werd prima oplossing gezocht zonder dat andere daar last van hadden. Bediening zowel als service erg goed, maar dat wisten we eigenlijk al. Ondanks dat de zaak gesloten was i.v.m. wildbuffet kregen 2 dames die dit niet wisten toch een tafel aangeboden en een maaltijd omdat ze anders ook nergens terecht konden. Dat heet vakmanschap. Een aanrader.

n.b. wildbuffet is ieder jaar laatste weekend van november, zeker doen als je in de gelegenheid bent.

Jeroen Brouwer

Ik was van plan met een groep mensen te komen eten. Besloten eerst even telefonisch informatie in te winnen naar de mogelijkheden en kosten.

Helaas is het bij een telefoontje gebleven, omdat mij meteen al heel duidelijk werd gemaakt dat ik van doen had met een luxe restaurant en toen ik naar de kosten informeerde en aangaf dat het al met al dan best al in de papieren liep de meneer aangaf dat hij mij dan ook niet terug hoefde te bellen omdat het toch boven mij budget zou zijn.

Heel bijzonder dat meneer aan de telefoon reeds mijn budget kon bepalen terwijl ik daar zelf nog niet eens over had nagedacht.

Kortom jammer en volgens mij een gemiste kans.

6. Nederlands Schoonloo

Hebben heerlijk gegeten op terras. Vriendelijke bediening.

7. Nederlands Schoonloo

Vanochtend even een kop koffie gedronken. De dame die ons bediende zag ons liever gaan dan komen. Jammer dat in zo'n mooi bedrijf zulke klantonvriendelijke mensen werken.

Harwig E.

Ongastvrij, deuren op slot, geen ontvangst bij aankomst, geen inlichtingen over gang van zaken in hotel. Onprettige sfeer ondanks klassieke muziek bij het ontbijt. Afgeblaft tijdens het inladen van de auto bij vertrek. Zeker geen aanrader wat het hotelgedeelte betreft.

Willem&Alletta

Niet direct een restaurant wat in ons systeem zat maar we hebben beide genoten van heerlijk eten. Personeel gaf op leuke manier uitleg over gerechten. Wijn was perfect passend bij gerecht. Kortom, een aanrader voor iedereen die eens lekker wil eten op sterren niveau.

10. Nederlands Schoonloo

Leuk sfeervol restaurant met net zulke sfeervolle leuke medewerkers. Fijn dat ze hier nog in zijn voor een gezellig praatje. Eten was prima en ook de prijskwaliteit. Prima start- en eindpunt voor iedereen die het Pieterpad loopt.

11. Nederlands Schoonloo

Fam. Eikenlaan

3 Weken geleden hier samen met mijn man gegeten na een lange dag Pieterpad te hebben gelopen. We hebben eerst heerlijk in de zon op het terras genoten van een koud drankje en een bittergarnituur.

Daarna 's avonds genoten van het à la carte menu. Mijn man nam een Hollandse biefstuk en ik zelf een warm aanbevolen Mosselpan. Extra supplementen waren geen probleem en snel aan tafel. Ondanks dat het druk was vanwege de toeristische zomer, hebben wij totaal niet lang hoeven wachten op ons eten.

Het eten was perfect bereid, complimenten aan de keuken. Ook zeker complimenten naar het bediend personeel voor de gastvrije service. Wij zullen zeker nogmaals terug komen naar dit gastvrije Drentse restaurant!

12. Nederlands Schoonloo

Zeer slechte ervaring. Eerst een wat noeste blik toen mijn vrouw alleen a la carte bestelde en ik patat en dergelijke. Dat was tot daar aan toe. De champignonsaus was dik en smaakte naar maizena. Toen we dit aangaven zij de serveerster zelf ook dat ze de saus wat apart vond. De bord werd meegenomen. Mijn vrouw moest alvast maar met de groente beginnen. Raar natuurlijk, je wilt dit samen opeten. Dit aangegeven. De spanning was om te snijden. Toen werd de groente even in de magnetron opgewarmd. De saus was zo zo maar toch maar opgegeten. Nog steeds geen sorry. Toen mijn vrouw kon eten had ik het al op. Ook al niet zo leuk. Toen vroeg ik naar de mayonaise wat op het bord gelegen had van het bord wat opgehaald was. Mijn vrouw kreeg een nieuw bakje. In een toetje hadden we geen zin meer. Bij betaling nog geen sorry. Wel bleek later dat de 2e bakje mayonaise zelfs berekend was. Een schande vond ik dat. Zeker geen aanrader.

13. Nederlands Schoonloo

Wij zijn als we in Drenthe zijn regelmatige gasten van café-restaurant Hegeman en hebben eigenlijk niets dan lof.

Het eten is lekker, goede prijs kwaliteits verhouding en de mensen zijn altijd even vriendelijk. Er is altijd wel tijd voor een praatje en ook interesse voor de passanten die regelmatig bestaan uit "pieterpadlopers" met leuke verhalen en ook daar is altijd een luisterend oor voor. Ook verschillende vrienden die soms meekomen zijn altijd weer blij verrast.

Wij hopen er nog lang te komen en te genieten van de goede sfeer

14. Nederlands Schoonloo

wil piersma

Gisteren reden langs deze zaak en besloten een ijsje te eten, eerst bestelden we iets te drinken. Toen het bestelde geserveerd werd ontstond er een spraakverwarring, mede doordat degene die ons serveerde (waarschijnlijk de eigenaresse) in een gesprek viel welke niet voor haar bedoelt was maar wel hier op inhaakt. Vervolgens liep ze alles behalve vriendelijk weg zonder de ijsbestelling te hebben opgenomen. Het ijs hebben we uiteindelijk wel gekregen.
    Vandaag gaven we haar het voordelen van de twijfel omdat er lever op de kaart stond. Na een half uur zijn we maar vertrokken omdat we compleet genegeerd werden, blijkbaar gaat het deze mensen goed aangezien ze zichzelf blijkbaar zulke acties kunnen veroorloven, wij komen er in ieder geval nooit weer.

15. Nederlands Schoonloo

Lekker en goed eten. Gezellig.

16. Nederlands Schoonloo

Hillie Blok-Helbig

Hillie Blok-Helbig

18. Nederlands Schoonloo

Peter de Vries

Afgelopen weekend heerlijk op het terras gezeten. Bediening was erg vriendelijk, en het eten heerlijk. Hier komen we zeker nog eens!.

19. Nederlands Schoonloo

Regelmatig komen we even langs als het op onze route is.
    Een heerlijk bakkie cappuccino drinken.
    Nog nooit zo lekker als hier geproefd echt doen..
    Ook het eten doet er niet toe wat , altijd vers 1 e kwaliteit
    en vooral een aanrader is die heerlijke Drentse uitsmijter
    met champions groenten etc..
    Maar ook even tussendoor die lekkere gehaktbal.
    Gr. Marty, Trudy en Nino

20. Nederlands Schoonloo

Kees en Tinneke

Wij hebben hier afgelopen weekend heerlijk met ons gezin (2 volwassenen en 2 jonge kinderen) gegeten.

Vooraf namen wij de weeksoep. Een kerrie-soep. Perfecte portie en een lekker bros soepstengeltje.
    Als hoofdgerecht hebben wij heerlijk genoten van het typisch Drents boeren gerecht. Een absolute aanrader, heerlijk mals vlees, knapperige groenten, krokant gebakken aardappeltjes en een zachte tomatensaus.

De kinderen genoten van de zogehete "panneknoei".
    Een leuk schilderspalletje vol met sausjes en strooiseltjes om hun pannekoek mee te versieren.

Al met al wij hebben genoten van zowel de enthourage, het vriendelijke personeel, de locatie en bovenal het lekkere eten.

Een absolute aanrader voor de genieter van zowel eten als de provincie Drenthe!

21. Nederlands Schoonloo

Een wat aftans eetcafé waar het meubilair en inrichting nog schijnen te dateren uit de vijftiger-zestiger jaren. We geven aan dat we alleen komen voor een kopje soep, maar dat overtuigt de mevrouw die serveert niet. "Wilt u er echt niets bij hebben?". Met dezelfde vraag laat een bejaard stel dat eigenlijk alleen een kopje wou komen drinken zich saucijnenbroodjes opdringen. Zoiets doe je niet!. We krijgen na enig wachten de soep voorgeschoteld, maar in heel kleine kopjes en met maar één soepstengel. En dat voor de lieve som van vierenhalve euro. De kaart vermeldt wel een dagsoep, maar die is voor dezelfde prijs. Het zal voor sommigen vast wel een leuke doprskroeg zijn, maar voor een geslaagd eetcafé is meer nodig.

Pieter Witte

Eindelijk weer een restaurant met een kok die koken kan. Er wordt gewerkt met mooie streekprodukten. Voortreffelijke wijnen, kortom voor de ware liefhebber een echte aanrader. Het is niet voor niets dat het hotel restaurant allerlei prijzen heeft gewonnen en in allerlei bladen wordt aanbevolen. Wat ons betreft een tien met een griffel. We zullen zeker terug komen, maar dan nemen we wel een groep vrienden mee.

Pieter en Ingeloes Witte, Hoog keppel.

23. Nederlands Schoonloo

Heerlijk gegeten van het wildbuffet! Heel veel variatie zowel in de gerechten maar ook in soorten wild. Als klap op de vuurpijl een fantastisch en uitgebreid toetjesbuffet. Een echte aanrader en niet te vergeten erg gezellig. Een mooie traditie.

24. Nederlands Schoonloo

Wij hebben op uitnodiging mogen genieten van het geweldige Wildbuffet bij Café restaurant Hegeman! Moeder en dochter Hegeman hadden er weer een hoop energie in gestoken! Mooie aankleding van buffet, zaal en de tafels. Geweldig buffet met allemaal heerlijke gerechten. Uit het verhaal van dochter Hegeman konden wij opmaken dat vader Hegeman helaas te vroeg is overleden, maar wij hopen dat moeder en dochter zijn idee nog vele jaren zullen voortzetten. Wij zullen komende jaren weer te gast zijn bij cafe restaurant Hegeman om van het overheerlijke Wildbuffet te kunnen genieten. Een echte aanrader!!!

We hadden op de bonnefooi een tafel gereserveerd en kwamen er tot onze schrik bij aankomst achter dat het restaurant toch iets luxer was dan we verwacht hadden, helemaal onze dochter van 12 en geen gemakkelijke eter.
    Dit alles was geen probleem voor de bediening en de kok die hun uiterste best hebben gedaan om het ook haar culinair naar de zin te maken, voorwaar geen gemakkelijke opgave voor een kind dat weinig anders dan frikandellen lust.
    Het eten was voortreffelijk, en de wijn eveneens. Zeer de moeite waard en we komen beslist nog eens terug!

26. Nederlands Schoonloo

Altijd lekker eten en gezelligheid. Ook voor een borrel na het eten kun je hier goed terecht. Een aanrader voor de voorbijganger, toerist en dorpsgenoot.

Lunch was wel goed op het terras, maar de bediening ronduit slecht!

Vrijdag 14 juli 2011 gedineerd in het restaurant. De kok en de sommelier de vrijheid gelaten en daarvan hebben we geen spijt gehad. De gerechten waren prima op smaak en de wijn paste er goed bij. De bediening was correct en vriendelijk. Zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

29. Nederlands Schoonloo

Wim en Aie Zuiderveen

Wij zijn 14 dagen in Schoonloo geweest met vakantie en hebben 5 keer gegeten bij Hegeman en dat is uitermate goed bevallen. Niet alleen was het eten prima verzorgd, ook de bediening en vriendelijkheid was heel erg goed. Wij komen zeker in Schoonloo terug voor een vakantie en we gaan dan zeker eten bij Café-Restaurant Hegeman!

Wat een mooi restaurant!

Heerlijke smaakvolle combinaties, van het begin tot het eind genieten!