Hegeman in Schoonloo

U kunt bij ons kosteloos parkeren voor het Pieterpad en openbaarvervoer

Lijn 21 Assen-Emmen/Emmen-Assen
    Naar Emmeen 5 min voor het hele uur( bijv 08.55 uur) en naar Assen 5 min na het hele uur (bijv 09.05 uur). Wijzigingen en zon- en feestdagen voorbehouden.

Bezorgrestaurants in de buurt van Hegeman

ma vanaf 10:00

1204418180 75
1274193191 76
1420720715 71

1. Pien 29 punten

Afgelopen zaterdag hier gegeten. De site zag er leuk uit, dus maar gereserveerd. Direct bij het bellen een apart gevoel; mevrouw was kortaf en niet erg vriendelijk. Maar ze kon het druk hebben, dus geen probleem. Toen we binnen kwamen werd ons gezegd dat we bij een tafeltje moesten gaan zitten met ‘gereserveerd’ er op. Niemand liep mee, we moesten het zelf maar uit zoeken. Nog geen probleem maar wel apart. Vervolgens deed mevrouw aardig en bestelden we wat te drinken. Daarna ons eten; een uur op het eten moeten wachten en van de bediening kon nog geen glimlachje af. Het eten was overigens heerlijk; complimenten voor de kok! We hebben ons bord leeggegeten en zijn direct gaan betalen en weggegaan; hier gaan we nooit weer heen! Wat een slechte zaak. We hadden verdorde bloemetjes op ons tafeltje en het terras was daarbij ook niet verzorgd! Jammer, het had een mooi café-restaurant kunnen zijn.

2. Het eten was precies wat we nodig hadden na een lange wandeling. Eenvoudig, maar smaakvol!
    We waren heel tevreden met de service en sfeer. We voelden ons heel welkom!

3. Naar aanleiding van recencies daar gegeten. Soep was koud. Vlees droog en geen smaak aan. Bijgerechten slecht. Hier gaan we nooit meer heen. Zonde van het geld

4. Waren al eerder geweest. Nu weer genoten van een fantastisch wild buffet. Zaten door omstandigheden met onze hond, werd prima oplossing gezocht zonder dat andere daar last van hadden. Bediening zowel als service erg goed, maar dat wisten we eigenlijk al. Ondanks dat de zaak gesloten was i.v.m. wildbuffet kregen 2 dames die dit niet wisten toch een tafel aangeboden en een maaltijd omdat ze anders ook nergens terecht konden. Dat heet vakmanschap. Een aanrader.

n.b. wildbuffet is ieder jaar laatste weekend van november, zeker doen als je in de gelegenheid bent.

5. Hebben heerlijk gegeten op terras. Vriendelijke bediening.

6. Vanochtend even een kop koffie gedronken. De dame die ons bediende zag ons liever gaan dan komen. Jammer dat in zo'n mooi bedrijf zulke klantonvriendelijke mensen werken.

7. Leuk sfeervol restaurant met net zulke sfeervolle leuke medewerkers. Fijn dat ze hier nog in zijn voor een gezellig praatje. Eten was prima en ook de prijskwaliteit. Prima start- en eindpunt voor iedereen die het Pieterpad loopt.

8. Fam. Eikenlaan

3 Weken geleden hier samen met mijn man gegeten na een lange dag Pieterpad te hebben gelopen. We hebben eerst heerlijk in de zon op het terras genoten van een koud drankje en een bittergarnituur.

Daarna 's avonds genoten van het à la carte menu. Mijn man nam een Hollandse biefstuk en ik zelf een warm aanbevolen Mosselpan. Extra supplementen waren geen probleem en snel aan tafel. Ondanks dat het druk was vanwege de toeristische zomer, hebben wij totaal niet lang hoeven wachten op ons eten.

Het eten was perfect bereid, complimenten aan de keuken. Ook zeker complimenten naar het bediend personeel voor de gastvrije service. Wij zullen zeker nogmaals terug komen naar dit gastvrije Drentse restaurant!

9. Zeer slechte ervaring. Eerst een wat noeste blik toen mijn vrouw alleen a la carte bestelde en ik patat en dergelijke. Dat was tot daar aan toe. De champignonsaus was dik en smaakte naar maizena. Toen we dit aangaven zij de serveerster zelf ook dat ze de saus wat apart vond. De bord werd meegenomen. Mijn vrouw moest alvast maar met de groente beginnen. Raar natuurlijk, je wilt dit samen opeten. Dit aangegeven. De spanning was om te snijden. Toen werd de groente even in de magnetron opgewarmd. De saus was zo zo maar toch maar opgegeten. Nog steeds geen sorry. Toen mijn vrouw kon eten had ik het al op. Ook al niet zo leuk. Toen vroeg ik naar de mayonaise wat op het bord gelegen had van het bord wat opgehaald was. Mijn vrouw kreeg een nieuw bakje. In een toetje hadden we geen zin meer. Bij betaling nog geen sorry. Wel bleek later dat de 2e bakje mayonaise zelfs berekend was. Een schande vond ik dat. Zeker geen aanrader.

10. wil piersma

Gisteren reden langs deze zaak en besloten een ijsje te eten, eerst bestelden we iets te drinken. Toen het bestelde geserveerd werd ontstond er een spraakverwarring, mede doordat degene die ons serveerde (waarschijnlijk de eigenaresse) in een gesprek viel welke niet voor haar bedoelt was maar wel hier op inhaakt. Vervolgens liep ze alles behalve vriendelijk weg zonder de ijsbestelling te hebben opgenomen. Het ijs hebben we uiteindelijk wel gekregen.
    Vandaag gaven we haar het voordelen van de twijfel omdat er lever op de kaart stond. Na een half uur zijn we maar vertrokken omdat we compleet genegeerd werden, blijkbaar gaat het deze mensen goed aangezien ze zichzelf blijkbaar zulke acties kunnen veroorloven, wij komen er in ieder geval nooit weer.

11. Lekker en goed eten. Gezellig.

12. Hillie Blok-Helbig

13. Peter de Vries

Afgelopen weekend heerlijk op het terras gezeten. Bediening was erg vriendelijk, en het eten heerlijk. Hier komen we zeker nog eens!.

14. Regelmatig komen we even langs als het op onze route is.
    Een heerlijk bakkie cappuccino drinken.
    Nog nooit zo lekker als hier geproefd echt doen..
    Ook het eten doet er niet toe wat , altijd vers 1 e kwaliteit
    en vooral een aanrader is die heerlijke Drentse uitsmijter
    met champions groenten etc..
    Maar ook even tussendoor die lekkere gehaktbal.
    Gr. Marty, Trudy en Nino

15. Kees en Tinneke

Wij hebben hier afgelopen weekend heerlijk met ons gezin (2 volwassenen en 2 jonge kinderen) gegeten.

Vooraf namen wij de weeksoep. Een kerrie-soep. Perfecte portie en een lekker bros soepstengeltje.
    Als hoofdgerecht hebben wij heerlijk genoten van het typisch Drents boeren gerecht. Een absolute aanrader, heerlijk mals vlees, knapperige groenten, krokant gebakken aardappeltjes en een zachte tomatensaus.

De kinderen genoten van de zogehete "panneknoei".
    Een leuk schilderspalletje vol met sausjes en strooiseltjes om hun pannekoek mee te versieren.

Al met al wij hebben genoten van zowel de enthourage, het vriendelijke personeel, de locatie en bovenal het lekkere eten.

Een absolute aanrader voor de genieter van zowel eten als de provincie Drenthe!

16. Een wat aftans eetcafé waar het meubilair en inrichting nog schijnen te dateren uit de vijftiger-zestiger jaren. We geven aan dat we alleen komen voor een kopje soep, maar dat overtuigt de mevrouw die serveert niet. "Wilt u er echt niets bij hebben?". Met dezelfde vraag laat een bejaard stel dat eigenlijk alleen een kopje wou komen drinken zich saucijnenbroodjes opdringen. Zoiets doe je niet!. We krijgen na enig wachten de soep voorgeschoteld, maar in heel kleine kopjes en met maar één soepstengel. En dat voor de lieve som van vierenhalve euro. De kaart vermeldt wel een dagsoep, maar die is voor dezelfde prijs. Het zal voor sommigen vast wel een leuke doprskroeg zijn, maar voor een geslaagd eetcafé is meer nodig.

17. Heerlijk gegeten van het wildbuffet! Heel veel variatie zowel in de gerechten maar ook in soorten wild. Als klap op de vuurpijl een fantastisch en uitgebreid toetjesbuffet. Een echte aanrader en niet te vergeten erg gezellig. Een mooie traditie.

18. Wij hebben op uitnodiging mogen genieten van het geweldige Wildbuffet bij Café restaurant Hegeman! Moeder en dochter Hegeman hadden er weer een hoop energie in gestoken! Mooie aankleding van buffet, zaal en de tafels. Geweldig buffet met allemaal heerlijke gerechten. Uit het verhaal van dochter Hegeman konden wij opmaken dat vader Hegeman helaas te vroeg is overleden, maar wij hopen dat moeder en dochter zijn idee nog vele jaren zullen voortzetten. Wij zullen komende jaren weer te gast zijn bij cafe restaurant Hegeman om van het overheerlijke Wildbuffet te kunnen genieten. Een echte aanrader!!!

19. Altijd lekker eten en gezelligheid. Ook voor een borrel na het eten kun je hier goed terecht. Een aanrader voor de voorbijganger, toerist en dorpsgenoot.

20. Wim en Aie Zuiderveen

Wij zijn 14 dagen in Schoonloo geweest met vakantie en hebben 5 keer gegeten bij Hegeman en dat is uitermate goed bevallen. Niet alleen was het eten prima verzorgd, ook de bediening en vriendelijkheid was heel erg goed. Wij komen zeker in Schoonloo terug voor een vakantie en we gaan dan zeker eten bij Café-Restaurant Hegeman!

21. R.Ripassa

Afgelopen zondag wilden wij even wat drinken op het terras. Een bediende kwam ons helpen en vroeg of wij iets wilde drinken dan wel eten. Ik gaf aan dat onze zoon een ijsthee zonder prik wilde en mijn vrouw en ik allebei gewone thee. Tot mijn verbazing kwam zij terug met drie ijsthee! Twee met prik en één zonder. Toen ik aangaf dat wij gewone thee wilde en geen ijsthee ontstond er een discussie over of ik wel of niet gewone thee had besteld. Om verdere problemen te voorkomen heb ik de ijsthee betaald zonder er iets van gedronken te hebben. Onze gewone thee hebben wij ook gekregen maar in kleinere kopjes dan andere gasten op het terras. Kortom: ik vind Hegeman niet professioneel en niet klantvriendelijk. Deze discussie had nooit plaats mogen vinden, zo ga je niet met klanten om.

22. Van der Berg

Heerlijk gegeten en prima bediening. Bij ons waren de parkeerplaatsen prima in orde. Aankleding van het restaurant heeft ons niet gestoord want in zo'n klein dorpje hoef je er ook niet meer van te verwachten. Prijs-kwaliteit is prima.

23. Al vele malen langsgereden, maar trok ons niet zo aan. Uiteindelijk er toch gaan eten met vrienden van ons. Het is ons goed bekomen. Geen culinaire hoogstandjes, als je trek hebt is een " dure versierde doperwt op je bord" ook niets. Iedereen had lekker gegeten en de week erop kwamen we opnieuw terug, maar helaas. We konden terecht, alleen was er een wildbuffet (jagers en de hele aankleding voor begin van het jachtseizoen waren aanwezig). Dit niet gedaan.
    Parkeerplaatsen (voor en achter waren een modderbende). Dit is door ons in november 2009 geconstateerd.

24. F van Pelt

Beetje oubollige atmosfeer, maar prima keuken.
    Bediening is prima, prijs voor de mosselen(17,50) is wat aan de hoge kant!.
    Het menu(mosterdsoep-rib-eye-ijs met slagroom)voor 18,50 daarentegen is niet al te duur.
    Kortom, prima zaak met een leuke kaart.

25. Evert ten Napel

31 mei 2008
    Beetje armoedig terras (leg eens een leuk kleedje of placemat op de plastic tafeltjes). Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening.

26. wandelaar

Mooi zonnig terras waar helaas erg veel gerookt werd. Matige en trage bediening die ook niet erg vriendelijk was (op een drukke zondag).

27. Eenvoudig, lekker en redelijke prijs