De Liefde van de Drentsche Aa in Schipborg

200 gratis plekken

Vertrek: 12:22 Station Groningen
    Aankomst: 12:23 Bushalte Hoofdstation, Groningen
    Bus 5 (richting Zuidlaren - Annen via UMCG - G)
    Vervoerder: Qbuzz

1327719925 87
1353231912 69
1519059826 73
1538193816 68

1. Bedieningssysteem: heeeeeel ingewikkeld.
    Eenmaal besteld komt drank of eten snel, maar er is erg weinig oog voor mensen die iets willen bestellen. Een tweede ronde is helemaal een crime. Je moet zo ongeveer op de tafel gaan staan voordat er iemand komt opnemen.
    Dus: vriendelijk, lekker, maar veel gedoe.

2. Adri Bosman

3. Slechte bediening niet bijzonder druk meer als 20 minuten moeten wachten op eerste bediening. Terras buiten beetje in verval. Borden worden niet opgemaakt wit bord met alleen een stuk vlees. Eten was ronduit slecht, vet en te weinig. Na melden hiervan geen excuus wel wat friet erbij gekregen. Locatie is prachtig, nu de kwaliteit nog een flink stuk omhoog.

4. Als je het eten hier te duur mocht vinden, moet je beslist eens een maanddeal van De Leukste Deal uitproberen. Dat hebben wij ook gedaan en is ons reuze goed bevallen.

We verbleven 2 nachten op 1 km in het Fletcher hotel en verkregen via deze enkele dagen van tevoren aangeschafte deal voor slechts €25, - een absoluut goed compleet verzorgd 3-gangenmenu voor 2 personen.

Eten en drinken: Vooraf brood met kruidenboter en bospaddestoelensoep,
    Hoofd: frites, gebakken aardappeltjes, rabarbercompôte, gestoomde groenten, verse groenten, procureur + scholfilet allemaal perfect van cuisson en heerlijk. En toe een royale ijscoupe met verse aardbeien.
    En verder dronken we er tomatensap bij met tabasco tijdens het eten.

Sfeer: Leuk etablissement op een bosrijke locatie aan het einde van een 700m lange onverharde, hobbelige weg in Schipborg.

Fraaie oud-hollandsche geschilderde Drentse taferelen aan de muren.
    Verse bloemen in vaasje op de tafels.
    Schone goed verzorgde toiletten.

Bediening: Vriendelijk, gastvrij en behulpzaam.

Het Leukste Deal menu varieert elke maand en is seizoensgebonden. Het is ons hier deze eerste keer uitstekend bevallen en als we weer eens in de buurt vertoeven en er weer een Leukste Deal is komen we hier absoluut weer graag eten!

5. Onervaren personeel te jong, smaak van het eten flauw helemaal als je ziet wat je ervoor betaald. Onze ontevredenheid werd wel netjes opgelost met een gratis drankje.

6. Hoe je een prachtige plek kunt verkwanselen met een slechte het service, te vet eten en uiteindelijk toch wel te duur. Daar gaan we niet weer heen.

7. Ellen Witteveen

Geweldig restaurant. Geweldige locatie. Geweldige sfeer. Altijd weer een feestje om daar te zijn. Chapeau 👒

8. Evert J. Oortwijn

Er werd ondanks de speciale prijs niet bezuinigd op het eten. Er was ruim voldoende en de kwaliteit was prima.

9. Henk 228 punten

Eten matig hier. Via de leukste deal een 3 gangen menu. Voorgerecht, forelsalade, tomatensoep gewoon. Hoofdgerecht, varkenshaas en snoekbaars was lekker. Nagerecht, vruchtensorbet met slagroom en een vreselijke zure siroop erover heen, echt niet lekker dus!

10. Zeer klantvriendelijke en gezellige bediening, lekker gegeten, mooie locatie, wij komen graag terug

11. Gisteren met vriendinnen gewandeld in jullie mooie omgeving, met berijpte bomen en struiken, zon erbij, geen wind. Daarna bij jullie heerlijke high tea via leukste deal, nou wat zijn we verwend en wat was het gezellig in jullie mooie restaurant. Met kerst zal het er nog mooier zijn denk ik. Ik geef jullie een dikke 10.

12. lena en aad

Wat een gezellige sfeer, service was goed, eten heerlijk. Kortom een aanrader.

13. Prima prijs/kwaliteit.

14. Zeer lang gewacht op opnemen van bestellen en brengen van thee koffie en bitterballen. Alles werd niet tegelijk gebracht... en er mistten dingen als honing bij de thee... theezakjes bij andere kop thee en een lepel bij de chocomel voor de slagroom. Het personeel wist niet waar ze mee bezig waren. En er zaten luizen in mijn muntthee. Kennelijk zijn we niet de eersten want mensen die ook aan ons tafeltje zaten zeiden dat het al veel langer zo is.

15. Lekker gegeten, mooi plekje!

16. Prima gegeten. Meer dan voldoende en lekker van smaak. Gevarieerde groentes en ook warme groente. Heerlijk in het zonnetje!

17. Heerlijk plekje aan het water; lekker in stoeltjes/zitzakken aan de rand van het water gezeten. 's Middags een drankje gedaan en 's avonds gegeten; eten en wijn waren lekker!

18. Zoals altijd heerlijk gegeten in een leuke omgeving.

19. Prima tent, mooie locatie. Goede hap voor redelijke prijs. Vrij jonge maar positieve en attente bediening. Bosrestaurant waar fietsers, wandelaars, gezinnen etc etc terecht kunnen in ongedwongen sfeer.

20. dijkstra

Fantastisch plekje in rustiek deel van Drenthe aan de Drentsche Aa.
    Zeer mooie rustige wandelomgeving.
    Ruim opgezette terrassen met grote parasols, zitzakken langs de waterkant.
    Lekkere voorafjes, stevige maaltijd, smul-toetjes.
    Bediening is vlot en vriendelijk en correct.(outfit mager? waarvoor ga je erheen? get a life)
    Aanrader van de bovenste plank.
    Niet gelet op de prijs (dan kun je beter thuisblijven)

21. Johan en Harmke,Jaap en Diny en Sybe.

Weinig patat en groenten geserveerd; eten was verder goed.

22. Goed eten, perfecte locatie.
    Bediening duurde lang voordat er opnieuw iemand langs kwam voor drinken. De outfit van de medewerkers was wat mager.

23. G. Naarden- Boon

We hebben buiten heerlijk gegeten en werden prima bediend.

24. Tineke en Nettie

Heerlijk gegeten. Mooie presentatie van de gerechten. Vriendelijk personeel.

25. Nieuwe eigenaren die goed bezig zijn om er weer iets moois van te maken. Ze zijn erg gemotiveerd om de slechte recensies van de vorige eigenaar weg te werken. Prettige sfeer en goede prijs/kwaliteitsverhouding en bediening die plezier heeft in hun vak

26. De prijs kwaliteit verhouding vind ik zeer slecht. Het broodje gezond bevatte wel 1 stukje tomaat, 2 plakjes komkommer, een paar uienringen en veel kaas. Er was geen saus, zout of peper, dus ook nog eens erg flauw. Er leek geen enkele moeite voor gedaan te zijn om hier een fatsoenlijk lunchgerecht van te maken.

27. S. de Haan

Recent gegeten onder het genot van Sky Radio. Voorgerecht Carpaccio was goed. Hoofdgerecht Mosterd Steak was taai. Kortom, een vijf en een halfje.

28. De bediening was ver onder de maat. Wij werden geschoffeerd zoals wij nooit elders eerder hebben meegemaakt. De man was zo arrogant, kwetsend en zeker van zijn gelijk. En dat moest ook nog luidkeels aangekondigd worden op een vol terras. Wij zijn slechts blijven zitten omdat een oudere iemand in onze gezelschap moe was. De genomen salade was saai, had geen smaak, had zo goed als geen dressing en dat voor een forse prijs. De rest van de bediening liep ook niet bepaald vrolijk rond.
    Zij gaan duidelijk er van uit dat mensen toch terugkomen, wegens de mooie locatie.

29. Prachtig weer dinsdag jl. dus was het druk. Na eerst op het ongezellige terras te hebben gewacht, kregen we een prima tafel in het gras. Het eten was prima, alle bijgerechten met zorg bereid, alleen jammer dat bijbestellen extra kost; is een beetje kinderachtig.
    De toetjes waren ook heerlijk.
    Prima personeel en een leuke baas.

30. Gisteravond met z'n vieren gegeten.

Het eten is redelijk van kwaliteit maar gezien de prijs mag dat ook wel.
    Voor een aanvulling van het bijgerecht moet bijbetaald worden en mayonaise bij de gebakken aardappels kennen ze niet.

Om tien uur werd ons gevraagd af te rekenen zodat de tent kon sluiten.....

31. De bediening was gekunsteld positief; de bediener praat liever dan luistert. Bij de menukaart werd niet gewezen op het dagmenu. De sfeer onder bediening/kok/tuinverzorgster was wat gespannen, te horen aan de commentaren. Het vegetarisch eten is goed bevallen. De zalm was te ver doorgegaard dus droog en de asperges te lang gekookt, zelfs sommigen licht aangebrand. Beiden hadden we los van elkaar het gevoel: het ontbreekt hier aan liefde en wij worden gezien als klant waaraan je moet verdienen. Een glas kraanwater werd geweigerd. Dit wekt ergernis. Spa blauw kon wel worden besteld. Een fooi zit er dan al niet meer in.

32. Hebben hier een 3-gangen menu gehad en dit was echt voortreffelijk!! De pasta met ossenhaas en varkenshaas is zeer aan te bevelen. De bediening is erg vriendelijk en de prijs-kwaliteit verhouding is prima. De lokatie is ook erg goed. Een aanrader!!

33. Op een zondagavond in februari:
    - fantastisch gegeten
    - prijs / kwaliteit verhouding > goed
    - prettige / attente bediening
    - mooie locatie
    Conclusie: Wij komen zeker nog een keer terug!

34. Meer dan prachtige locatie. Een enthousiaste en zeer kundige, en prettige bediening. Subliem en creatief eten.
    Rondom een vette 10 voor alles!

35. Nieuwe eigenaar sinds? Wij hebben er pas geleden in ieder geval 2 keer fantastisch gegeten, alles perfect, verrassend, creatief.

Alles werd prachtig opgediend en was ook heerlijk.

Attente, prettige bediening. Met mooi weer kun je er heerlijk buiten zitten met zicht op de Drentsche AA.

Helemaal perfect, we hebben genoten, houden zo.

36. Gaan er vaak na een wandeling even wat drinken, soms een kleinigheidje eten. Gezellig accommodatie, vriendelijk personeel, prettige sfeer en sfeervol ingericht, ook buiten, vooral met mooi weer, is het er erg fijn vertoeven.

Dus best een aanrader en mijn man en ik blijven er zeer zeker komen.

37. henderik

Laatst was ik er op een zonnige dag.
    Ik moest nog naar Assen fietsen, maar mijn accu was bijna leeg. Ik had gevraagd of ik mijn fiets kon opladen. en ja hoor, hij kon in de garderobe staan, aan het stroom.

Onder tussen dat mijn fiets werd opgeladen kon ik gebruik maken van de kaart. Maar ik wist niet wat ik kiezen moest.
    Wat ik heb besteld was echt snel op tafel en het was erg lekker.
    Als ik weer in de buurt ben kom ik vast weer.

38. Super eten, waarbij de kwaliteit hoger is dan de prijs.

De bediening is uitermate vriendelijk en gastvrij.
    Zowel de drankjes als het eten is binnen een mum van tijd geserveerd.
    Tevens is het panorama uitzicht wat de AA te bieden heeft uniek. Het uitzicht is om van te genieten.

Echt een aanrader voor eenieder of je nou natuurliefhebber bent, komt voor goed eten of voor de gemoedelijke sfeer, voor elk wat wils.

39. thea 11 punten

Gereserveerd, en buiten wat gedronken. Tot zo ver ok. Toen we binnen waren, kregen we geen aandacht meer, hebben we heeeeel lang moeten wachten, was de bediening echt onaardig.

Verstand van wijn is beperkt, we kregen vieze wijn met een muffe kurksmaak. Werd geruild, maar vraag niet hoe!

Wij vonden het absoluut beneden alle peil zoals we behandeld zijn. Buiten was het dikke pret, met een groot gezelscap. Jammer dat ze dan een rafel van 7 niet meer aankunnen.

40. Het meest saaie en ongeintresseerd broodje gezond wat mij ooit voorgezet is. Bediening idem. Typisch een restaurant wat zich richt op de eenmalige toerist.

41. Al verschillende keren a la carte gegeten en iedere keer uit de kunst, vriendelijk personeel die ook weet wat er wordt geserveerd.

De verrassings menu's zijn aan te bevelen.

42. Ik heb er nu een paar keer gegeten en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit zulke heerlijke malse biefstuk heb gegeten.

Ook de mosterdsoep met verse worst en prei is zeer zeker een aanrader. Voor de rest is er een prettige sfeer en is het sfeervol ingericht.

Ook het personeel is vriendelijk.

Ik ga er zeker vaker heen, al is het maar alleen voor de heerlijke tosti's.

43. Echt een vooruitgang. Dit is zeker een aanrader voor mensen die in een Toscaanse sfeer willen eten. Echt super.

44. Jammer, ongezellig, duur en ietwat negatieve bediening.
    Eten ziet er mooi uit, smaakt minder.