Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schiermonnikoog verdeeld zijn.

1. Internationaal Schiermonnikoog

Na enthousiaste verhalen van anderen zelf ook 3(!) keer wezen eten in Ambrosijn tijdens de Kerstvakantie 2011. Inderdaad super. Zeer smaakvolle originele gerechten, mooie presentatie, vriendelijke mensen en geen poeha. Wil je eens wat anders dan de gebaande paden, dan is dit wat voor jou. Zelf vond ik de vegetarische gerechten een openbaring. Zo kan het dus ook! En zeker niet duur gezien de kwaliteit. Wij waren met 2 personen voor 3 gangen, fles huiswijn en koffie steeds rond de 100 euro kwijt. Een aanwinst voor Schiermonnikoog!

Eenvoudig smakelijk eten zonder pretenties, in een vriendelijke atmosfeer. Heel aangenaam na een dagje strandwandelen.

3. Internationaal Schiermonnikoog

In december 2010 twee keer gegeten en twee keer was het helemaal goed!

Prettige snelle no-nonsense bediening, fraaie presentatie, en bovenal een smaakervaring die we op Schier nog niet eerder hadden beleefd. Allemaal zonder pretenties en dikdoenerij. Dit restaurant is een grote aanrader.

4. Internationaal Schiermonnikoog

Henk

Willemijn de Groot

In juni 2010 poffertjes gegeten. Deze waren prefab uit de fabriek. Het was net karton. Als je poffertjes of pannekoeken in een restaurant eet, dan verwacht je dat het vers gebakken is. Jammer! Verder ligt het restaurant op een mooi punt, prachtig in de natuur.

gdevoorst

7. Internationaal Schiermonnikoog

Wil je goed en lekker eten op Schier dan moet je hier zijn. Ik heb er nu 3 keer gegeten en het was alle keren erg lekker. De producten zijn vers en van goede kwaliteit, de wijnen zijn ook erg goed.

Laat je verrassen en neem het verrassingsmenu, zeer smakelijk.

Kom zeker vaker!

Bij binnenkomst werd door de floormanager luid gezucht op de vraag of er een tafeltje voor 2 personen beschikbaar was. Hij was met iets anders bezig blijkbaar, maar toch, vriendelijkheid dient toch voorop te staan in de horeca?

Wel een mooi tafeltje aan het raam. Vriendelijke jongeman nam onze bestelling op (2 warme choco met slagroom) prima allemaal.

Ik vroeg hem erna nog een bruine rum; "heeft u dat?" "Ja hoor, volgens mij wel"

Even later kwam de jongeman verlegen melden dat het "OP" was.

Beetje jammer. Zulke dingen worden zelden besteld, dus als het bijna op is, dan zie je dat maanden van tevoren al aankomen volgens mij.

Stel dat het echt op was, dan loop je toch even naar de overkant van de straat waar nog 6 tentjes zitten om een fles te lenen?

Zo ging dat vroeger toen ik als bijbaantje in de horeca werkte.

Minpuntje, maar verder leuke tent, fraaie inrichting.

We hebben er nog niet gedineerd.

Deze week binnengelopen in het (van buiten leuk ogende) restaurant.

Bij binnenkomst stond de serveerster al klaar met 2 menukaarten, toeval-of niet, ik was ervan gecharmeerd. Nog beter werd het toen de uitbater ons verzocht aan de bar plaats te nemen voor een drankje om zodoende een raamtafel voor ons in orde te maken. Er waren nog een stuk of 5 geschikte tafels vrij, maar raamtafeltje, leuker, dus weer een pluspunt.

Eenmaal aan de bar wilden wij wel een wijntje van de kaart...maar de barman wilde ons eerst de huiswijn laten proeven. Ai, daar kreeg ik een beetje koppijn van, zowel van rood als wit, maar ik ben dan ook een liefhebber van goede wijn.

Dan maar een flesje van de kaart (deze wijn zou kunnen tippen aan de Sancerre.. stond erbij... yeah right, voor 19 euro, dat nam ik met een korrel zout, maar ik wilde hem wel proberen).

Goed te drinken, rook een beetje muf, maar kwam later goed op gang.

Onbeperkt schar eten leek ons wel wat, voor 18,50.

Een vergissing van de bank in ons voordeel bleek toen we heerlijk zaten te smullen van tongscharren! Foutje, maar wat een heerlijke vis. Frietjes erbij, salade en bloemkool. Alles stuk voor stuk goed!

Daarna moesten we van de eigenaar ook de schar proeven. Die was net een tikkie te snel van de gril gehaald, net gaar, koppie niet helemaal, enfin. Ook niet zo lekker als de tongschar.

Totaal oordeel, prima restaurant, na afloop nog kwartier lang met de personeelsleden (meiden) gesproken over de bezienswaardigheden van het eiland en waar we allemaal heen konden. Super vriendelijk!

Dank voor de fijne avond!

Ik ben meerdere malen uit eten geweest in de Ware Jakob. Een enkele keer heb ik daar goed gegeten. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat de laatste keren ronduit slecht waren! De pizza's waren koud, haren in het eten, te weinig bediening (vooral boven, hier stond maar één serveerster voor alle tafels!), en het eten opgediend krijgen duurde ook veel te lang. Ik ga er niet meer eten, ondanks ik dit erg jammer vind. Een paar jaar geleden was het stukken beter.

Een super vakantie op het mooie Eiland Schiermonnikoog!

Heerlijk gegeten bij:

Restaurant de "Sapkum" in het centrum van Schiermonnikoog.

Hier kunnen we kort over zijn: het eten bij Brakzand was vet, zout, slecht opgewarmd en duur.

Na enkele minder goede ervaringen in andere restaurants op Schier, hebben we bij De Ware Jakob gelukkig heerlijk gegeten!

Lekker eten, goede porties, genoeg groente en een uitstekende bediening.

Aanrader!

14. Internationaal Schiermonnikoog

Met een groep van 12 man gegeten.

We konden kiezen uit een vast menu met wat verschillende mogelijkheden! De gerechten vielen erg goed in de smaak en waren van zeer hoge kwaliteit. Mooie verse ingredienten gebruikt. Wijnen zijn prima.

Bediening was wat onwennig, er werd niet veel contact gemaakt en bleef wat formeel op de achtergrond.

De "special touch" ontbrak duidelijk.

Intertieur is modern/klassiek.

Met een groep van 10 man de hele avond heerlijk gezeten, gegeten en gedronken!

Buiten op het verwarmde terras begonnen met hapjes en prosecco. Heel goed verzorgd. Daarna binnen in een gezellige klassieke ruimte gegeten.

Heerlijke gerechten op de kaart! Kwaliteit zeer hoog. Sfeer erg gezellig! De bediening wordt gedaan door professioneel personeel. Uitgebreide en respectvolle service!

Helemaal geweldig dus....

Op 13 augustus gegeten. Personeel werkt plichtmatig en ziet niks. Eten is lauw en van slechte kwaliteit.

Eten was zeer slecht. Vis niet te pruimen, en mijn stuk vlees duidelijk over datum en niet meer eetbaar. Teruggestuurd naar keuken, en zonder excuus kon ik aan mijn hoofdgerecht beginnen terwijl de rest zijn bordje al leeg had. Bediening erg onvriendelijk, en ongeinteresseerd.

Kortom, dit was de eerste en zeker ook laatste keer.

Al járen komen wij hier en wel speciaal voor het Mexicaanse (vegetarische) menu dat altijd op de kaart stond.

"Stond" inderdaad, want toen wij vol verwachting dit menu bestelden kwamen wij erachter dat het restaurant overgenomen was en de hele kaart veranderd was.

Het is dat we al drinken hadden besteld, anders waren we direkt weggegaan gezien de nieuwe kaart.

De vegetarische recepten waren erg duur en spraken niet aan.
    Toen maar een pizza gekozen. Was ook veel te duur voor wat het was. We hadden beter een diepvriespizza kunnen halen in de supermarkt.

Het is zo jammer want het eten in de Ware Jakob was altijd een hoogtepunt van ons verblijf op Schier, maar voor ons nooit meer!

Neem hier nooit de vegetarische burger (met broodje).

Dit was met stip de slechtste vegetarische burger die ik ooit gehad heb en ik heb er heel wat gehad over de hele wereld.

De burger was erg klein en zat geen smaak aan en er zat ook bijna niks bij aan saus, tomaten, sla, augurk; niets van dat alles.

De broodjes van alle hamburgers zijn sowieso erg klein en droog.

Wat wel een aanrader was, was het budgetpakket voor 4 personen (patat en 4 snacks).

Dit was wel de prijs meer dan waard en erg veel.

Wij hadden gehoord dat het restaurant was overgenomen. We hadden daar al een keer eerder gegeten en toen was het ok, dus wij waren vrij nieuwsgierig wat er veranderd was/is.

Ik heb de rib-eye gehad en mijn vrouw de kabeljauw. Nou, het was om je vingers erbij op te eten, heerlijk.

21. Internationaal Schiermonnikoog

Top!

Samen met partner op zaterdagavond 5 juni een menu gegeten.

Onverwachte smaaksensaties en een goed bijpassend wijnarrangement.

Prijs verrassend voor het gebodene!

Een aanrader voor culinair verwende mensen.
    Was voor het eerst op Schier. ( niet voor het laatst overigens!)

In de Telegraaf zou dit restaurant de titel veelbelovend verdienen.

Nieuwe eigenaar, de salades en pasta's zijn verwijderd van de kaart. Ik had mij nou heel de week verheugd op een salade en toen hadden ze hem niet, god, wat een domper was dat. Tweede keuze een pasta, maar ja die hadden ze ook niet meer. Met vriendelijke groet.

Afgelopen weekend hier heerlijk gegeten.

Goede prijs kwaliteit, € 35,- voor drie gangen.

Vriendelijke bediening en een gezellige, ontspannen sfeer.

Graag wil ik hierbij mijn ervaringen vertellen over ons diner in Brakzand. Ik at spareribs die zout, slecht gekruid en vooral vet waren. Daarbij kwamen friet + een gepofte aardappel, die droop van de kruidenboter. Mijn vriend had gefrituurde tong (zonder enige saus), met friet en ook nog eens gefrituurde aardappeltoefjes. De zaak zat vol, maar dat is -qua eten- onbegrijpelijk. Het eten was amateuristisch gemaakt, dit zet je als thuiskok niet voor je gasten op tafel! De prijs was wel hoog: we betaalden voor de spareribs 16 euro en voor de vis zelfs 20! Wel noemt het restaurant zich een "steakhouse en visrestaurant" en geeft zichzelf (op de gevel) 3 sterren.

Absolute afrader!

2,1

Gezellig, prettig, prachtig gelegen duinpaviljoen (gelegen aan een duinovergang bij het Noordzeestrand) met een verrassend leuke kaart. Hier kun je zowel 's zomers als 's winters prima uitblazen na een strandwandeling. Enige minpuntje is misschien de wat afgelegen locatie, een flink stuk lopen vanaf het dorp. Prima bediening.

Deze Sapkum aan de Middenstreek naast Hotel v.d. Werff is een centraal in het dorp gelegen eenvoudig eethuis met schotels van heel redelijke kwaliteit. Vooral de sliptongetjes (ze heten hier nu 'zeetongetjes' omdat klanten kritiek hadden op de schrijfwijze 'slibtong' die het restaurant eerder hanteerde), bevallen ons goed. Verwacht geen haute cuisine, en kijk niet op van de ietwat merkwaardige humor van één van de obers. De bediening is overigens vriendelijk en snel. 's Zomers kan je achter het restaurant in de tuin eten.

Bij binnenkomst van restaurant Brakzand roken we het al, een stevige frituurlucht. Ik had meteen rechtsomkeer moeten maken, maar de honger overwon.
    In het kort: alle vis wordt gefrituurd en gaat onder een warmhoudlamp. Derhalve was mijn kabeljauwfilet zo taai als een schoenzool. Deze ging retour naar de keuken met als mededeling dat er wel eens een 'vreemd' exemplaar tussen zou zitten. Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.
    De schol van mijn vrouw was te vet van het frituur en had alleen de vorm van een schol, het smaakte nergens naar. De kabeljauw werd van de rekening gehaald. De rest van de vakantie werd restaurant Brakzand door ons omgedoopt als Braakzand. Een naam die het met volle glorie kan dragen. Mijn advies, kom hier niet.

Marco Douma

Wat een ontzettend leuk bedrijf, met vrolijke bediening. De ligging van het terras met uitzicht op het zwemplasje is erg mooi. Hier moet je zeker een keer geweest zijn.

Het eten was matig. Pindasaus was opgewarmd en weinigsmaak, verder patat was lekker en bediening was super.