Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schiermonnikoog verdeeld zijn.

1. C Westra

Bediening was attent en bekwaam, maar de prijs-kwaliteitverhouding apperatief en plat water vinden wij bovengemiddeld duur. Het voorgerecht erg complex met een vissoort welke zich niet gemakkelijk liet scheiden van de huid. Het hoofdgerecht; de groentes waar erg licht gegaard en het vlees miste een grilleffect.
    Kortom ons advies houdt menu iets eenvoudiger zodat aandacht en doorlooptijd beter hanteerbaar zijn. Opm: de routing van het ophalen van drankjes geeft een onrustig en tochtig beeld. Ik zou dit in een ruimte laten plaatsvinden.

2. suzanne

Alles wat mis kon gaan, ging mis. Eerst moesten we erg lang wachten om uberhaupt bediend te worden, wij zagen de lekkerste gerechten voorbij komen en waren na een lange fietstocht ook wel toe aan iets. De kinderen konden volgens de (nogal arrogante) serveerster geen streetfood aan tafel geserveerd krijgen, ondanks dat wij vol menu zouden nemen. Ze zei letterlijk dat als wij het concept niet begrepen, wij dan maar naar de snackbar aan de overkant moesten gaan… Achteraf bleek alles te komen door de onwetendheid van de nieuwe (arrogante) serveerster. Werden uiteindelijk goed opgevangen door een collega, die beloofde dat alles goed zou komen maar het duurde allemaal veel te lang. We besloten te vertrekken zonder eten, drankjes wel afgerekend en we zouden de volgende dag door de manager gebeld worden… ik wacht nog steeds op dat telefoontje. Wat een aanfluiting!

1,5
  3. Jorrit Boonstra

Weer heerlijk gegeten bij de Ambrosijn. Professionele en vriendelijke bediening en een fantastisch wijn arrangement.

4. H. Batelaan

Eerste keer na anderhalf uur weggelopen. In die tijd twee drankjes maar geen menukaart. Tweede keer de mededeling dat het door drukte 40 in plaats van 20 minuten zou duren voor het eten op tafel stond. Dat werden er 120! In tussentijd géén aandacht van het personeel. Slechte organisatie. Daar kom ik niet weer!

5,5
  5. Margreet te Pas

Heerlijke combinatie van smaken en gezellige sfeer.

6. Merel van Tellingen

Ambrosijn ziet er heel sfeervol uit en het personeel is vriendelijk en correct. We kozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement en zijn vegetariërs. We moesten wel twee keer vertellen dat vegetariërs ook geen vis eten, maar als veel gasten dat verwarren snap ik dat je het even dubbelcheckt.
    Het menu was heerlijk. Mooie gerechtjes, goede smaken en balans. Alleen snapte we de wijn spijs combinatie niet altijd. Tot we bij de tafel naast ons zagen dat zij hetzelfde aten, maar dan met allemaal vis erbij. Dat verklaart de witte wijn bij het gerecht met pompoen, quinoa en beukenzwammen. Dat was een beetje jammer, want echt een mismatch.
    Maar we hadden een fijne avond. En toen kwam de rekening...die was veel hoger dan we hadden verwacht.
    Voor het glas champagne vooraf dat als aperitief wordt aangeboden betaal je de hoofdprijs. Het eten is heel goed, ziet er mooi uit, maar in Rotterdam betaal je voor een vergelijkbare ervaring een stuk minder. Zeker als vegetariër.
    Nog een kleine irritatie zijn de tafels met poot in het midden waardoor ik zijwaarts moest zitten om mijn voeten kwijt te kunnen. Of heel erg rechtop moet zitten met mn voeten onder me.

7. Karin Karstens

Vrienden hadden ons aangeraden als we Schiermonnikoog gingen bezoeken om dan zeker te gaan eten bij Ambrosijn. De hoge verwachtingen waarmee we er naar toe gingen is volledig uitgekomen. We konden kiezen uit een 3 gangen verrassingsmenu of een 4/7 gangen menu. We hebben gekozen voor een 3 gangen menu en hebben heerlijk gegeten. Een aanrader dus!

8. Naast de doorgangsrestaurants gelukkig ook nog een restaurant à la Om de Noord. Goed niveau, brede keuze in zowel de dranken als menu's en dat tegen echt goede prijzen. De bediening is voorkomend en aanvullend. Het verblijf is vertrouwd en de gastheer en gastvrouw zijn op de achtergrond, maar als gevraagd op een zeer prettige wijze aanwezig. Hoop deze zomer weer op de muziek weekenden en dan met name voor de Jazz. Een aanrader puur sang.

9. Margreet

Mooi wijn/spijs combinaties.
    Hele prettige jonge vrouw in de bediening. Vertelde het erg goed. En voelde alles goed aan. Echt een aanrader als je op Schier bent!

10. Wij vonden dat ze het in Corona tijd goed onder controle hadden.
    Wij hadden een wijnarrangement en waren erg onder de indruk van de mooie combinaties van wijn en spijs vooral de jonge man die ons iets over de wijn kwam vertellen.
    We hebben enorm genoten.

11. Paul Coebergh

Leuke rustige sfeer, verzorgd interieur, fijne bediening, prachtige wijnen in het arrangement, originele gerechten die al met al uitstekend smaakten.

12. F.

Heerlijk gegeten; de mosselpan was zeer goed gevuld en nog nooit zo'n grote en rijkelijk belegde pizza gegeten. De bodem was lekker dun en zelfs de korstjes waren goed! Vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Absoluut waar voor je geld.
    Bij het volgende bezoekje aan Schier komen we hier zeker weer!

13. In vergelijking met eerdere bezoeken was de kwaliteit van het eten een enorme teleurstelling.

2,6
  14. Carla Velderman

Top in alle opzichten, heerlijk, sfeervol en zeer voorkomend!

15. Fred Barendrecht

Een gezellige avond met heerlijk eten en gezellige, attente bediening, zeker een aanrader.

16. Prima eten voor prima prijs.
    Bediening erg aardig.
    Iets te felle grote lampen!
    Doet de sfeer geen goed, helaas.

17. Menno de Wit

Naar aanleiding van een vorige ervaring hier zijn we weer bij de ambrosijn gaan eten. De vorige ervaring was veel beter dan de laatste ervaring. Opnieuw een mooi en strak interieur en luxe stoelen en tafels, mooi samengesteld en met smaak ingericht restaurant. We hebben het verrassingsmenu van drie gangen en het wijn arrangement besteld. Achteraf geredeneerd ging het bij de amuse al mis en hadden we al aan moeten geven dat we geen voortgang meer wilde van het menu. De amuse bestond uit een nogal smakeloze knolselderij soep met zoutjes. De tweede amuse bestond uit een ongepeld kwartel ei met saffraan mayonaise, het pellen van een kwartel ei vergt geduld en is pittig zeker als het ei vers is. De saffraan mayonaise was een vlakke toevoeging aan het ei. Het wijn arrangement is goed en goed uit gekozen. Verrassende witte wijn uit Hongarije die erg lekker was. Het bijpassende voorgerecht was teleurstellend, pompoen soep met mosselen en garnalen en wat taaie lamellen van de kabeljauw. Smakeloos en zonder fantasie. De soep was niet licht gebonden en zonder enige vorm van smaak aangemaakt. De bediening heeft stoïcijns gereageerd op de aanmerking dat we het vlak vonden. Hoofdgerecht, de wijn was wederom zeer goed en het gerecht zelf ook weer vlak. Al dente uitgevoerde groente gebaseerd op prei was wederom een teleurstelling. Zonder enige vorm van creativiteit uitgevoerd door de keuken. Vier stukken vlees (runderlende) die zonder fantasie tussen de groente lag. De opmaak was troosteloos en ook hier misste de creativiteit van uit de keuken. Ook hier werd bij de vraag of het gesmaakt had en ons antwoord stoïcijns aangehoord. Het dessert bestond uit een Swarswalde kirsch met zelfgemaakte gember ijs. De muscat wijn was wederom goed gekozen. En het dessert was omdat we al teleurgesteld waren niet tevreden stellend. De rekening van honderd vijfentwintig euro voor twee personen is betaald en we zijn een ervaring rijker. Het leermoment voor ons is dat we voortaan, als de amuse al tegenvalt, dat we moeten stoppen met het diner en ons restaurantbezoek ergens anders moeten gaan doen. Ik vind het erg jammer dat een restaurant die zoveel in zich heeft de boel zo laat versloffen. Een ware deceptie.

3,2
  18. Merel Nijenhuis

Heerlijk verrassende gerechtjes met bijpassende wijnen. Bediening vriendelijk

19. F.

20. Heel bijzonder dat wanneer je via deze site reserveert voor het restaurant en hier een bevestiging van Eet.nu van krijgt, het restaurant van niets weet. Sterker nog: ze zeggen dat je überhaupt niet kan reserveren bij hen. Over deze verwarring bij binnenkomst werd door het personeel nogal schamper gedaan en we voelden ons niet serieus genomen. Slechte ontvangst op deze manier en gaf een nare smaak aan de avond.
    Er stonden geen glazen op de tafel die we toegewezen kregen en toen ons de drankjes werden bezorgd, kregen we daar ook geen glazen bij. Het personeel merkte ook niet op dat we zonder glazen zaten, dus uiteindelijk hier maar zelf om gevraagd.
    Het eten was prima, niets op aan te merken.

6,5
  21. We hebben erg goed gegeten en de bediening was goed…

22. In de kerstvakantie een borrel, 3x lunch en 2x diner gedaan. Als visliefhebber moet je hier heen. Mijn partner is veganist heeft nog nooit zo fantastisch gegeten als hier! Het Turkse ovengerecht is hier een HIT! Team merlijn ga zo door!

23. Mooie sfeer en leuke op elkaar afgestemde bediening. Helaas houden wij niet zo van schelpdieren, maar was het wel een mooie ervaring. Bedankt en misschien tot ziens

24. Renate Dokter

Ieder jaar vier ik mijn verjaardag bij de Ambrosijn op Schiermonnikoog en ik weet nu al dat ik dit volgend jaar weer ga doen. Heerlijke wijnen, dito gerechten, uitstekende bediening en ook nog es lief voor de hond. Ambrosijn: tot volgend jaar!

25. Een avondje uit bij Ambrosijn viel ons tegen. We hadden hoog gespannen verwachtingen. En verheugden ons op een lange avond culinair eten waarin de klant verwend wordt vanaf het begin tot het einde.
    We misten een persoonlijke ontvangst waarbij onze jassen werden aangenomen en een persoonlijke uitgeleide. We kregen geen uitleg van het verloop vd avond. De gangen volgden elkaar in een hoog tempo op. De sfeer was koel en kwam niet persoonlijk over. We misten de persoonlijke afstemming.
    De wijn was heerlijk en het eten oké. Binnen 2 uur stonden we weer buiten. Een illusie armer.

26. Henry en Willy

Heerlijk gegeten, gastvrije ontvangst en bediening.

27. Marjolein

Ruime plaatsen - rustige ambiance - goed en lekker eten.

28. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir haben zu zweit Silvester das Fünf-Gang-Überraschungsmenu gegessen - sehr abwechslungsreiche, auf den Punkt zubereitete Speisen, auf die vorher abgefragten Unverträglichkeiten bzw. Animositäten wurde problemlos reagiert.
    Insgesamt ein sehr netter Abend - mit ausgezeichnetem, aber unaufdringlichem Service.

29. Harm Lambers

Beetje iets te veel poeha. Op zichzelf wel aangenaam, maar net niet je-dat, gezien de prijs.

30. Vriendelijke gastvrije bediening. Heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen.
    Kom zeker nog eens langs.