ma Gesloten

zo vanaf 17:00

1419322365 73
1458191704 85
1671973069 82

1. Zaterdag 16 maart een tafeltje voor twee personen, gelukkig hadden we gereserveerd want het was erg druk. Maargoed wel erg gezellig. De menukaart was erg gevarieerd en er was voldoende keuze in alle genres. Voor mijn vrouw was de keuze op een portie spareribs gevallen met bijpassende. Zelf ging ik voor de pizza pollo, met rode ui, paprika, kaas en natuurlijk kip.
    De spareribs was een royale portie en en was uitstekend van kwaliteit. De pizza was een ander verhaal, een voorgebakken bodem met saus en kaas was nadien was opgeleukt met voorgekookte kip en wat garnituren. Om vervolgens nog even een reisje door de oven te gooiden. Hetgeen resulteerde in een smakeloos droog geheel. Na een lange dag werken toch maar 3/4 opgegeten maar het was een eenmalig bezoek aan dit restaurant.
    Met vriendelijke groet Jan Welles

2. C hamming

Donderdag prima gegeten in een gezellig klein restaurant. Jongeman heeft ons zeer vriendelijk en net bediend, gaf dames naast ons wijnadvies. Sliptong en varkenshaas gegeten was, lekker.
    Enige wat ik miste voor de prijs die gevraagd wordt is warme groente. Verder zeer plezierige ervaring!

3. Wim van Gee

Wel vreemd dat eet.nu zegt dat er gereserveerd is en dat de ware Jacob van niets weet.
    Doordat er gasten waren die snel weggingen, kregen wij wel een tafeltje.
    Eet.nu, jullie krijgen een dikke onvoldoende!

De ware Jacob een dikke 8.

Ben benieuwd of jullie dit durven te plaatsen….
    W.

4. Martine

We hebben de Tomahawk steak gehad. Maandgerecht juli. Wij mochten als eerste uitproberen 😊 super lekker aanrader!
    Personeel vriendelijk. Toetje ook heerlijk

5. Ronald Haan

Lekker gegeten. ( heerlijke lamsracks ....Ware Jako(k) in de keuken en bijpassende wijn)Bediening heeft het goed in de smiezen! Ervaring in het horecavak en werkplezier. We konden al vroeger vd avondkaart bestellen ivm terugvaart veerdienst ( toen het tegen 17.00 uur drukker werd, geen stress maar rustig EN met humor doorwerken!....Klasse

6. Heerlijk gegeten bij De ware Jakob. Gezellige bediening. Corona maatregelen werden zeer goed in acht genomen!

7. F. 29 punten

Heerlijk gegeten; de mosselpan was zeer goed gevuld en nog nooit zo'n grote en rijkelijk belegde pizza gegeten. De bodem was lekker dun en zelfs de korstjes waren goed! Vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Absoluut waar voor je geld.
    Bij het volgende bezoekje aan Schier komen we hier zeker weer!

8. Vriendelijke gastvrije bediening. Heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen.
    Kom zeker nog eens langs.

9. ten Kleij

Zaterdagavond gebeld door de Ware Jakob - er is een tafel vrij… mooie service!
    Geen voorafje bestellen, we gaan gelijk voor het vlees… als we 2 ribeyes wilen bestellen krijgen we helaas te horen dat er nog maar 1 ribeye is, blijkbaar door de grote drukte.
    Geen nood, nemen we 1 x de ribeye en 1 x de lamsrack.
    Zeer goede keus blijkt, de ribeye is precies medium rare zoals gevraagd, en het lamsrack idem. Beetje wisselen tussen heerlijk gegrild vlees, en het zoete van het lamsrack.

Was een fijne avond, leuke sfeer en prettige bediening! Wij komen absoluut weer terug als we weer op Schier zijn!

10. Hans Elmers

Bijzonder gastvrije mensen en zeer attent in de bediening. Hun pizza's en pasta waren ook heel smakelijk, evenals de wijn en de heerlijke Peeze espresso's.

11. Jos Huijgens

Redelijke kwaliteit eten en matige bediening. Echter honden zijn blijkbaar toegestaan. Naast ons kwam een stel met een hond zo groot als een kalf zitten. Het beest verspreidde een erg sterke geur en kwam regelmatig aan onze tafel snuffelen. Het is te gek voor woorden dat dit in een restaurant wordt toegestaan. Bij het afrekenen kon er geen vriendelijk woord vanaf. Het kwam op ons over als een eettent met waardeloze bedrijfsvoering en waarbij het personeel de elementairste vormen van gastvrijheid en fatsoen ontbeert. Absoluut geen aanrader!!

12. Herman Slottje

Geweldig lekker gegeten, echt Top.
    Wij kunnen het iedereen aanbevelen.

13. Heerlijk sfeertje.
    Goede service.
    Fantastische gerechten.
    Pizza pasta patat… voor elk wat Wils.
    Gezellig samen een avondje uit of met de hele familie.
    Zeker een aanrader.

14. We hebben op 2 van de 3 dagen dat we op Schiermonnikoog waren gegeten bij De Ware Jacob en dat doe je niet als het je niet bevalt ;) . We hebben beide keren héérlijk gegeten. Bediening was top. De service om je te bellen als er een tafeltje vrij is, is super! Zeer zeker een aanrader. En wij komen zeer zeker terug!

15. H Aardema

Leuke accommodatie, vriendelijke bediening.

16. Heerlijk gegeten. Biefstuk was mals en erg lekker. Daarnaast ook een heerlijke pizza. Geen kaas op de pizza besteld en de gastheer vroeg direct of mevrouw last had van een allergie. Erg attent!

17. Zaterdag 11 juni hier gegeten.
    De varkenshaas was niet gaar, de gemengde salade was lauw en bevatte bruin verkleurde slappe slabladeren.
    De bruine geglazuurde borden en kommen waren kapot, overal waren hoeken van het glazuur af.
    We gaan geregeld uit eten, maar dit was het slechtste restaurant waar we ooit gegeten hebben.

18. Linda van Mierlo

Heerlijk gegeten gister met mijn twee zussen! Nette bediening, verse ingredienten, heerlijke zeebaars gehad. Prijs/kwaliteit een restaurant om zeker terug te komen.

19. We hebben met de kerstdagen 2 keer gegeten bij De ware Jacob.

Heerlijke ongedwongen sfeer en gezellige bediening. We gaan regelmatig uit eten in restaurants in het betere segment, maar zo'n verschrikkelijk lekkere Lamsrack hebben we nog nooit gehad. Perfect gegrild!! Ook de Ribye en visgerechten waren heerlijk bereid. Mooie voorgerechten, erg smakelijk en goed aan de maat.

20. Gezellig restaurant, erg vriendelijke bediening en goede kaart. Eten was een feestje, we hadden de spareribs en kabeljauw uit de oven, waren beiden erg lekker. Dit is duidelijk een restaurant zoals je hem wilt hebben na een dag wandelen op het strand, no nonsens maar gewoon lekker en eerlijk eten. Prijs/ kwaliteit is goed.
    Een aanrader!

21. Leuk gegeten. Goede prijs / kwaliteit verhouding. Niks mis mee, maar ook geen hoogstandjes. Einde middag heerlijk zitten borrelen met twee van de voorgerechtjes als borrelhapje. In de serre in de zon!

22. In de loop van de tijd hebben wij op diverse plaatsen op Schier spareribs gegeten, maar nergens zo goed als bij "De Ware Jakob". Waar collega's 6 of 7 scoorden ... hier 9. Ook de andere gerechten waren alleszinds het genieten waard.

23. Marco Houkes

Lekker eten, nette bediening, goeie prijs kwaliteit's verhouding. Handig om even te reserveren, het is er altijd gezellig druk..

24. Marian van Eeden

25. Allard Ekkel

Lekker stuk mals vlees en overheerlijke gebakken aardappeltjes. Vriendelijke bediening. Een aanrader. Wel even reserveren, was gezellig druk.

26. Janet Muis

Heerlijk gegeten, bediening erg vriendelijk. Zeker een aanrader!

27. Gooische bezoeker

Hoewel het zonneterras met parasols en de 1e verdieping luxe aandoen en erg fijn lijken: ze zijn niet geschikt voor regen en wind. Bij de service ontbreekt de ervaring en is de vriendelijkheid soms te zoeken. De pizza;s hebben een te harde bodem en de messen trekken het dus niet om e.e.a. te snijden. Bovendien: de prijs is te hoog. Slechte prijs/kwaliteitverhouding. Voor betere pizzas en pasta's: ga naar de overkant. Het laatst gegeten bij de ware Jacob: 9 aug-13.

28. Heerlijk eerlijk eten, dit keer konden we buiten zitten en was het gezellig druk. Ik aan de slib-tong en mijn vrouw aan de pizza tonno. Ondanks dat het al drukker werd werden we attent en snel geholpen. Echt een aanrader.

29. Herwin Esselbrugge

Weinig verfijnd, matig eten. In vergelijking met onze vorige restaurant keuzes op schiermonnikoog toch de minste. Prijs kwaliteit ok maar je kan beter iets meer betalen voor echt goede ingrediënten.

Kortom wij komen niet terug

6,5
  30. Vlees spareribs was te vet en zwart. Groente smakeloos en er zat een raar smaakje aan. Pizza matig. Smaakte teveel naar een diepvries pizza. Water was lauw. Kaarsje was uit werd niet opgemerkt. 2x gevraagd voor vervanging. Bediening: afstandelijk. Geen gasheerschap. Prijs/kwaliteit redelijk maar ik zou hier geen dure gerechten nemen. Jammer! Ambiance is wel gezellig. Ook een punt van aandacht: Bij weggaan richting buitendeur moest je door een halletje wat ingericht was als rookhok. En daar is ook de kapstok waar je je jas ophangt. In de rook dus. Al met al: hier gaan we niet meer naartoe!

3,4
  31. Lekker gegeten en vriendelijke bediening.
    Op basis van deze ervaring kan ik een ander dit restaurant rustig aanbevelen.

32. Héérlijk gegeten bij De Ware Jacob.
    Er zijn meer mensen die hier goede ervaringen hebben want bij de andere restaurants aan de Langestreek was het heel rustig. Hier stond het vol met fietsen en de mensen zaten buiten te wachten!
    Royale porties, attente bediening, lekker eten, knus restaurantje, wat wil je nog meer?
    We zijn in dezelfde vakantie nog een keer gegaan. Lekker hoor!

33. Prima prijs kwaliteit verhouding , geen haute cuisine maar gewoon lekker eten

34. Prima gegeten in een gezellig restaurant. Daar komt het wel op neer. Natuurlijk moet het eten goed zijn maar je wil, als je op Schiermonnikoog bent, ook wel sfeer proeven. Wij zijn met name door de aankleding van restaurant naar binnen gegaan.
    Leuk pand, gezellig interieur.
    De gerechten op de kaart typeren het Bistro karakter van dit restaurant.
    Hetgeen wij hebben gegeten was prima, royaal en goed op smaak. Het zijn geen prijswinnende gerechten maar daar zijn de prijzen ook niet naar. De prijs kwaliteit verhouding klopt helemaal.

35. Willem en Kim

Lekker gegeten bij de ware Jacob. Vooraf bruin en wit stokbrood met een variatie van tapenade, kruidenboter en tonijnsalade. Vooral het witte stokbrood was heerlijk. Als hoofdgerecht mosselpan en een toetje; banaanroomijs, chocolade saus en slagroom, bitterkoekjes bavoirs opgemaakt met bitterkoekjes en cake.

36. 1 jaar later en we hebben weer een week Schiermonnikoog achter de rug.

En werderom heerlijk gegeten in de Ware Jakob (2x).
    Nog steeds een echte aanrader.

37. Familie Jansen

Heerlijk gegegeten bij de ware Jakob. Prima pizza's waarbij alle varianten en extra's mogelijk waren. Wel jammer dat er geen pasta's op de kaart stonden.

38. Ik ben meerdere malen uit eten geweest in de Ware Jakob. Een enkele keer heb ik daar goed gegeten. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat de laatste keren ronduit slecht waren! De pizza's waren koud, haren in het eten, te weinig bediening (vooral boven, hier stond maar één serveerster voor alle tafels!), en het eten opgediend krijgen duurde ook veel te lang. Ik ga er niet meer eten, ondanks ik dit erg jammer vind. Een paar jaar geleden was het stukken beter.

4,3
  39. Na enkele minder goede ervaringen in andere restaurants op Schier, hebben we bij De Ware Jakob gelukkig heerlijk gegeten!

Lekker eten, goede porties, genoeg groente en een uitstekende bediening.

Aanrader!

40. Al járen komen wij hier en wel speciaal voor het Mexicaanse (vegetarische) menu dat altijd op de kaart stond.

"Stond" inderdaad, want toen wij vol verwachting dit menu bestelden kwamen wij erachter dat het restaurant overgenomen was en de hele kaart veranderd was.

Het is dat we al drinken hadden besteld, anders waren we direkt weggegaan gezien de nieuwe kaart.

De vegetarische recepten waren erg duur en spraken niet aan.
    Toen maar een pizza gekozen. Was ook veel te duur voor wat het was. We hadden beter een diepvriespizza kunnen halen in de supermarkt.

Het is zo jammer want het eten in de Ware Jakob was altijd een hoogtepunt van ons verblijf op Schier, maar voor ons nooit meer!

41. Nieuwe eigenaar, de salades en pasta's zijn verwijderd van de kaart. Ik had mij nou heel de week verheugd op een salade en toen hadden ze hem niet, god, wat een domper was dat. Tweede keuze een pasta, maar ja die hadden ze ook niet meer. Met vriendelijke groet.

42. J. Werkman

Uitstekend restaurant. Heerlijke pizza's en uitstekende vlees en visgerechten. Een echte aanrader.

43. M. van Baalen-Gerrits

2 x prima gegeten. Vriendelijke bediening, gezellige tafels.