Op dit adres zit nu: Brasserie Om de Noord

1451062062 47
1512085048 47
1530391943 47

1. Gooische bezoeker

Prettig terras buiten onder de luifels en parasols; geschikt voor elk weertype. Vriendelijke- en correcte bediening. Drie vegetarische menu's en die zijn alle 3 lekker; met frites, gepofte aardappel, salade, saus en groente. Lekker ijscoupes. Wij hebben er in 1 week 2x gegeten. En dat doen we al voor het 7e jaar. Nogmaals: het buitenterras is groot en gezellig en voor elk weertype super!! Laatst gegeten: 15 aug-13

2. Een weekje met vakantie op Schier en ook leuk altijd ergens uit eten te gaan. Brakzand dit keer, maar wat een tegenvaller! Dagmenu genomen waaronder gehakte haasbiefstuk. Kwam zwart gebakerd aan en toen ik dit de ober vertelde en verzocht om een andere werd deze zonder enig commentaar of excuses van mijn bord gehaald. Wat later kwam een ander. Omdat de ober niets zei vroeg ik of hij dezelfde mening was toegedaan? "Nee, zo eet ik het altijd", aldus de ober.
    Het kankerverwekkende effect van die zwartgeblakerdheid ontgaat Brakzand blijkbaar.

Nog een aanfluiting nadat mijn vrouw een quiche kreeg gereserveerd voor € 15,-- met een doorsnee van nog geen 10 cm. Het leek wel kant-en-klaar uit de supermarkt te komen. In ieder geval was het niet zelfgemaakt. Heeft niets meer met prijs-kwaliteit te maken vonden we.
    Hans

3. We waren dit weekend drie dagen op Schiermonnikoog.....26 graden in September dus was een waanzinnig lekker weekend daar.Zondag gegeten bij Brakzand en lekker buiten gezeten ,4 gangen zondag menu genomen en dit was voortreffelijk.Garnalen/soep/zalm en ijs of koffie toe.Was echt allemaal erg lekker en dat voor 20 euro.......nee echt een erg goede prijs /kwaliteit verhouding.

Jack

4. We schrokken nogal van de slechte berichten die we achteraf lazen hier. Zelf hebben we er heerlijk gegeten. Goede porties. Vriendelijk personeel. En voor herhaling vatbaar.

5. Erg onvriendelijk ontvangen!
    We wilden graag met 10 personen komen eten. Er waren alleen tafels van 4 personen. We vroegen of er ook een grotere tafel voor ons klaargemaakt kon worden zodat we met zijn allen aan 1 tafel konden zitten. Maar er werd gelijk gezegd dat dat niet kon, er werd niet eens geprobeerd om het te regelen. Terwijl het terras helemaal vrij was!
    Toen ik ze erop aansprak dat ze op deze manier wel klandizie mis lopen, werd dat schouderophalend ontvangen.
    Erg slecht! Erg onvriendelijk! Nooit weer!

6. Fabrieksmatig aanpak , flauwe hap met groente uit een potje ,

Eigenaar schreeuwt commando's naar het personeel

Nooit meer

7. Fantastiche t-Bone en dito lamsvlees.
    Fijne bediening, geen muziek, eigenlijk wel zo prettig!

8. Een zeer ongezellig restaurant, sla met mais uit een zakje op je bord gelegd, smakeloze diepvries-bloemkool die in een saus lag (niet om gevraagd), geen olie en azijn voor de salade en de scholfilet was net gaar. Echt smakeloos!!! Daarna een dessert: meloenijs met verse meloen. Bah, zelfs de meloen was smakeloos. Er word niet gekeken of de glazen leeg zijn. Binnen 20 minuten stonden we weer buiten. Nooit meer.

9. Tong was een beetje vet, maar heel erg lekker. Van de ganzenpeper van manlief werd door de bediening een dagmenu gemaakt. Wij hebben heerlijk gegeten, zelfs de hond kreeg water en een (honden)koekje.
    Het was wel een rustige doordeweekse avond, misschien maakt dat verschil.

10. Erg druk, wachten aan bar en daar ook de gerechten besteld. Drankje genomen. 20 minuten later aan tafel en zeker 15 minuten droog gezeten. Op eigen verzoek de bestelling van drankjes gedaan. Erg weinig aandacht voor klant en zeer matig eten. Wat ons betreft geen aanrader!

11. Heerlijk paling en zeewolf gegeten met bijpassende Chablis. Storend was echter het openlijk ruzie maken onderling van het personeel. Nog nooit zoiets meegemaakt.

12. Marianne van Ameijde

Wij hebben genoten van onze vismaaltijd in "Brakzand" De scholfilet was heerlijk, de bediening was uiterst vriendelijk.
    Een sfeervol restaurant en zeer hond-vriendelijk.
    Voor herhaling vatbaar !

13. Bediening was goed, barpersoneel heel slecht daarentegen, eten was slecht en restaurant stonk naar vet. Nooit meer.

14. Bar slecht.

Personeel bijzonder ongeïnteresseerd, eten matig, gevoel voor gastvrijheid bestaat niet.

Tot tweemaal toe geprobeerd, maar gaan we nooit meer doen.

15. Wij lazen de bovenstaande recensies en waren voorbereid op het ergste....En, kijkend naar de prijs (18.50 voor 3-gangen) vonden wij het prima.

Prima. Goede vis, verse groenten en een fijne glimlach van de serveerster.

16. Deze week binnengelopen in het (van buiten leuk ogende) restaurant.

Bij binnenkomst stond de serveerster al klaar met 2 menukaarten, toeval-of niet, ik was ervan gecharmeerd. Nog beter werd het toen de uitbater ons verzocht aan de bar plaats te nemen voor een drankje om zodoende een raamtafel voor ons in orde te maken. Er waren nog een stuk of 5 geschikte tafels vrij, maar raamtafeltje, leuker, dus weer een pluspunt.

Eenmaal aan de bar wilden wij wel een wijntje van de kaart...maar de barman wilde ons eerst de huiswijn laten proeven. Ai, daar kreeg ik een beetje koppijn van, zowel van rood als wit, maar ik ben dan ook een liefhebber van goede wijn.

Dan maar een flesje van de kaart (deze wijn zou kunnen tippen aan de Sancerre.. stond erbij... yeah right, voor 19 euro, dat nam ik met een korrel zout, maar ik wilde hem wel proberen).

Goed te drinken, rook een beetje muf, maar kwam later goed op gang.

Onbeperkt schar eten leek ons wel wat, voor 18,50.

Een vergissing van de bank in ons voordeel bleek toen we heerlijk zaten te smullen van tongscharren! Foutje, maar wat een heerlijke vis. Frietjes erbij, salade en bloemkool. Alles stuk voor stuk goed!

Daarna moesten we van de eigenaar ook de schar proeven. Die was net een tikkie te snel van de gril gehaald, net gaar, koppie niet helemaal, enfin. Ook niet zo lekker als de tongschar.

Totaal oordeel, prima restaurant, na afloop nog kwartier lang met de personeelsleden (meiden) gesproken over de bezienswaardigheden van het eiland en waar we allemaal heen konden. Super vriendelijk!

Dank voor de fijne avond!

17. Hier kunnen we kort over zijn: het eten bij Brakzand was vet, zout, slecht opgewarmd en duur.

18. Op 13 augustus gegeten. Personeel werkt plichtmatig en ziet niks. Eten is lauw en van slechte kwaliteit.

19. Eten was zeer slecht. Vis niet te pruimen, en mijn stuk vlees duidelijk over datum en niet meer eetbaar. Teruggestuurd naar keuken, en zonder excuus kon ik aan mijn hoofdgerecht beginnen terwijl de rest zijn bordje al leeg had. Bediening erg onvriendelijk, en ongeinteresseerd.

Kortom, dit was de eerste en zeker ook laatste keer.

20. Graag wil ik hierbij mijn ervaringen vertellen over ons diner in Brakzand. Ik at spareribs die zout, slecht gekruid en vooral vet waren. Daarbij kwamen friet + een gepofte aardappel, die droop van de kruidenboter. Mijn vriend had gefrituurde tong (zonder enige saus), met friet en ook nog eens gefrituurde aardappeltoefjes. De zaak zat vol, maar dat is -qua eten- onbegrijpelijk. Het eten was amateuristisch gemaakt, dit zet je als thuiskok niet voor je gasten op tafel! De prijs was wel hoog: we betaalden voor de spareribs 16 euro en voor de vis zelfs 20! Wel noemt het restaurant zich een "steakhouse en visrestaurant" en geeft zichzelf (op de gevel) 3 sterren.

Absolute afrader!

2,1
  21. Bij binnenkomst van restaurant Brakzand roken we het al, een stevige frituurlucht. Ik had meteen rechtsomkeer moeten maken, maar de honger overwon.
    In het kort: alle vis wordt gefrituurd en gaat onder een warmhoudlamp. Derhalve was mijn kabeljauwfilet zo taai als een schoenzool. Deze ging retour naar de keuken met als mededeling dat er wel eens een 'vreemd' exemplaar tussen zou zitten. Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.
    De schol van mijn vrouw was te vet van het frituur en had alleen de vorm van een schol, het smaakte nergens naar. De kabeljauw werd van de rekening gehaald. De rest van de vakantie werd restaurant Brakzand door ons omgedoopt als Braakzand. Een naam die het met volle glorie kan dragen. Mijn advies, kom hier niet.

22. Met Hemelvaart met mijn zus lekkere vis hier gegeten, alles was prima en zeker niet te duur: ik kom hier zeker terug.

23. Fam. van Laar

We hadden wat te vieren. Een aantal dagen daarvoor een duidelijke afspraak gemaakt met de baas voor de ronde tafel in de erker. Toen wij kwamen, was deze bezet en ook zonder excuses was er voor ons een andere tafel ingedekt. Ook wij werden na protest onvriendelijk en arrogant behandeld. We zijn teleurgesteld weggegaan en komen hier dan ook nooit meer.

24. M. van Baalen-Gerrits

Een weekje vakantie op ons favoriete eiland, met die vriendelijke mensen.

Zaterdagmiddag 7 febr. reserveren we een leuke ronde tafel voor 4 personen (ons gezin) in Brakzand. Rond 19.00 uur spreken we af. Speciale gelegenheid ook nog, want onze dochter van 21 heeft net haar bachelor geneeskunde gehaald. Komen we daar om 19.05 uur, is de tafel bezet. De serveerster leidt ons naar een andere tafel, maar heeft geen verklaring voor het feit dat onze tafel bezet is, behalve door te melden dat ze de tafel gewoon vergeven heeft. Vervolgens draait ze ons de rug toe en wendt zich tot andere gasten. Als mijn man in discussie gaat, krijgt ie alleen een onvriendelijk en arrogant antwoord terug. Jammer! Vriendelijkheid kost niets zou je zeggen. Een andere benadering van de serveerster en waarschijnlijk waren we gewoon gebleven.

We hebben dus geen oordeel over het eten en wat ons betreft zal dat ook nooit gebeuren.