Simpel eten en drinken in Schiedam

Ruime parkeergelegenheid voor de deur.

1167219823 90
1255194980 93
1284520033 87
1401820243 87
1519120453 87

1. Snik, snik, snik. Wat nu ? Onze favoriete eetgelegenheid ‘’Simpel Eten en Drinken’’ aan de Vlaardingerstraat gaat sluiten. Op vrijdag 28 april a.s. zijn ze voor het laatst open. Bijna 12 jaar hebben we van Peter’s kookkunst mogen genieten en van de charmante en altijd attente bediening door zijn echtgenote Jeannette, dikwijls bijgestaan door dochter Charlène en ook al weer heel wat jaren door Jessica. Steeds was het weer verrassend welke lekkernijen Peter uit dat kleine keukentje tevoorschijn wist te toveren. Maar ja, wat wil je als je naar alle waarschijnlijkheid de oudste nog actieve kok van Schiedam bent met de langste ervaring. Peter en Jeannette, het ga jullie goed, geniet van jullie welverdiende rust en wellicht kruisen onze wegen zich nog eens. Liefs en groeten van Huib en Inge

2. Goed eten en goede service.

3. Joke van Naamen

Wij hebben heerlijk gegeten. Het eten was prima en de sfeer in dit knusse restaurant is erg goed.

4. Anja den Hoed van As

Eten was heerlijk, de zalm wordt mooi gepresenteerd op het bord, de bediening is erg vriendelijk, wij gaan hier zeker nog een keer terug.

5. Bep van Loenen

Het eten was erg lekker.

7. We zijn ongeveer 20 jaar geleden van Hoogvliet naar Schiedam verhuist. Sedert het rookverbod in restaurants zijn we intussen vaste klant bij Simpel. Dit alles naar volle tevredenheid. Echt de moeite waard daar eens te gaan eten. Prijs/kwaliteit verhouding is bijzonder gunstig.

J Hoebe
    Fabristraat 116
    3117 MN Schiedam

8. Vandaag voor het eerst bij simpel gegeten, dit was heerlijk. De ossehaaspuntjes waren heerlijk mals. De bediening prima, kom zeker nog eens terug.

9. jeffrey Könemann

Vriendelijk personeel, hele welkome sfeer, en heel lekker eten.

10. Wat een leuk restaurant. De sfeer is optimaal en het eten is heerlijk. Ik heb genoten van de kalfsschenkel (botermals vlees) met pasta, heerlijke tomatensaus erbij, beter als bij de Italiaan!!! Mijn tafelgasten hebben genoten van een piepkuiken en de kalfsentrecote met madeira saus. Wij komen zeer zeker terug.

11. Zondag 26 februari gegeten bij Simpel, het eten was echt heel goed. Zal zeker weer eens terug komen.

12. Patrick en Natascha Tieleman

Vandaag in restaurant simpel gegeten. Onze eerste indruk was verbaasd toen we binnen stapten, een erg huiselijke sfeer met daarnaast een lange eetgedeelte. Zelf vonden wij dit erg prettig omdat er een ongedwongen sfeer bestaat.

Een mooie kaart, met lekkere producten zowel vis als vlees. Daarnaast zijn er genoeg gerechten die niet op de kaart staan, maar dagelijks(steeds anders) worden aangeboden.

Bij binnenkomst werd er meteen een bakje stokbrood met Tzaziki en olijven neergezet. Daarna een keuze gemaakt voor een voor- en hoofdgerecht.

Wij hebben vandaag vis gegeten en deze was zeer vers! Echt heel erg lekker en mooi gedocoreerd met verschillende groente, aardappels en patat. Ook het dessert was erg lekker en zeer verassend.

Niets werd opgedrongen, alles was mogelijk. Na afloop nog met de eigenaar/chef kok staan te praten en hij heeft ons nog veel meer mogelijkheden laten horen en praatte echt met passie over zijn werk.

Simpel eten en drinken is voor ons een echte aanrader. Voor mensen die lekker en vers willen eten in een huiselijke en ongedwongen sfeer. Wij gaan zeker nog eens!

13. Wij gaan altijd samen uit eten, en komen hier weer steeds terug.

Prima eten. Altijd verse producten. Weet ons iedere keer weer te verrassen met wat speciaals. Mijn vrouw had een vis trio en ik een wild trio. Ruime porties. Goede wijn.

Ik ben hier vaste klant.

14. Jan & John

Al een aantal keer bij Simpel gegeten. Elke keer hebben wij een goede maaltijd opgediend gekregen die van goede kwaliteit was. De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend. Wij komen hier graag. De bediening is vriendelijk en gezellig. Buiten de kaart om, die regelmatig wisselt hebben ze altijd een aantal andere gerechten. Simpel is gewoon goed!

15. Toevallig met mensen van mn werk hier gegeten. 2x wildmenu en 1x ossenhaas stukjes. Het eten was top. Echt ouderwets gezellig! Betaalbare prijzen en ook zonder voorgerecht genoeg gegeten! Als we in de buurt zijn gaan we zeker weer. Rob, Steenbergen (NB).

16. Verleden week gezellig uit eten dachten we, maar daar kwamen we van terug toen een paar van ons de ossehaaspuntjes hadden besteld.

Die erg taai waren jammer, en het antwoord van de kok was het vlees was te vers.

17. Afgelopen week voor het eerst bij Simpel : een paar van ons probeerden het pannetje ossehaaspuntjes. Zag er smakelijk uit, maar vreselijk taai. Slap excuus van de kok, dat het de schuld was van de slager : het vlees was veel te vers. Ik zou zeggen : dien het dan niet op. Ook tussen de mix wild zat een taaie rakker. Twijfel, of ik hier nog een keer terugkom.

18. FAm vd Berg

Gezellige en knusse locatie.

Vriendelijke bediening die er geen punt van maakt om het verkeerd bezorgde drankje/dessert direct te vervangen voor het juiste.

Het eten is prima van smaak en qua hoeveelheid precies genoeg.

Wij zouden graag wat meer vleeskeuzes zien.

Wij komen terug.

19. Afgelopen week weer eens bij Simpel gegeten.

Op aanraden van de bediening de gevulde kwartel gegeten en mijn vrouw de ribeye.

Heerlijk gegeten, malse ribeye, kwartel was lekker en heerlijk sausje. Lekker lang getafeld was weer gezellig, komen snel weer terug.

20. Gezellig eetcafe.
    Wat lastig voor ouderen, veel trappen om naar binnen te komen en steile trap naar soort kelder voor de toiletten. Rommelige inrichting en vreemde muur in het midden van het eetcafe, die de zaak in 2 helften splitst, middels smalle doorgang met elkaar verbonden. Krappe zit, de tafels staan echt te dicht op elkaar. Het eten is goed, maar ook niet meer dan dat.

21. Ben Smit

22. Super restaurant, voor de 3e keer gegeten en iedere keer weer topkwaliteit voor hele betaalbare prijs!

De eigenaar en zijn vrouw en het personeel vormen een vrolijk en harmonieus geheel.

Binnenkort weer daar!

23. Zondag 17 juli heb ik hier voor het eerst met mijn vriend gegeten. We hadden al veel goede verhalen hier gelezen, dus wilden we het ook eens een keer ervaren.

Leuk ontvangen en aan een 2-persoonstafeltje gaan zitten.

Als voorgerecht had ik de carpaccio en mijn vriend een bisque van krab. Dat smaakte allebei goed, alleen zou er van mij wel iets minder Parmezaanse kaas overheen gemogen hebben, maar dit was niet storend.

Als hoofdgerecht had ik de surf & turf en mijn vriend het stoofpotje. Wederom beiden goed van smaak en mijn tournedos was echt botermals.

Als dessert had ik alleen nog maar plaats voor een kinderdessert en mijn vriend sloot af met het kaasplankje.

Gewoon een goede eetzaak, what you see is what you get met amicaal personeel.

24. Cock & Lenie Kats

Tweede Kerstdag voor de tweede keer bij Simpel gegeten.

De sfeer was weer heel gezellig en het eten buitengewoon.

25. Gezellige sfeer en goede gerechten. Alles smaakt prima, en de borden zijn mooi opgemaakt. Bediening is vriendelijk.

Eén minpuntje: een uur en een kwartier moeten wachten op ons eerste gerecht. Maar dat vergeet je weer snel omdat het zo lekker is.

26. Een uitstekend restaurant met liefde voor het eten en een prima bediening. Het wild menu is prima. De borden zijn met aandacht en subtiel opgemaakt. Goed voor het oog, maar zeer zeker ook voor de mond. Een echte aanrader!

27. Leuke ontvangst, vriendelijke mensen, bediening zeer goed.
    Prijs/kwaliteit erg goed.
    Als ik weer in Schiedam ben, kom ik zeker terug.
    Bedankt,
    Jos en Linda.

28. Super, eten, sfeer, vriendelijk, gastvrijheid.

Heerlijk om lekker even weg te zijn.

29. We zijn alweer een paar jaar verder.

En vele boekjes.

Het is nog steeds een topzaak!

Alles perfect.

30. Wij eten hier vaak, 3x per maand met wisselend 3 tot 6 personen.

Het eten is er ronduit voortreffelijk!

We zijn de hele menukaart al rondgegaan, alles was heerlijk, vers en smaakvol.

Super gezellig, leuke eigenaar, die met zijn vrouw Jeanette topkwaliteit en gezelligheid levert voor een hele nette prijs.

Wij vinden het een enorme aanwinst voor de stad Schiedam om zo'n leuk en goed restaurant erbij te hebben.

Inrichting = gezellig, wel basic maar sfeervol genoeg.

Parkeergelegenheid= ruim voldoende voor de deur aanwezig.

Eten = smaakvol, heerlijk vers en goedkoop te noemen.

31. We zijn vorige keer met 15 man wezen eten het was geweldig! Goede personeel en lekker eten aanrader!

32. Paul van Zwol

Geweldig, dat is wat ik kan zeggen. We hadden het pannetje en de varkenshaas. Bediening was uitstekend. Om zo ontvangen en uitgezwaaid te worden! Daar zijn geen woorden voor.

33. Super goed echt lekker.

34. w.a. schipper

Als buurvrouw zijnde heb ik hier al vele malen met familie en vrienden gegeten. Tot volle tevredenheid vsn sllen.
    Natuurlijk zijn er nog betere(en dus ook duurdere) restaurants in Schiedam. Echter Simpel steekt met kop en schouders qua kwaliteit. prijs en service boven alles uit.

35. Mijn favoriet. Hier wordt met liefde gekookt...en dat proef je.
    Elke drie maanden een nieuwe kaart dus het blijft verrassend en altijd lekker.

36. wil en guus lubbe

Zaterdag 26/4
    Voor het eerst gegeten bij Simpel
    wat simpel,het was fantastisch heerlijk asperge's gegeten bediening was geweldig we komen gauw nog eens terug ga zo door veel succes

gr. wil,guus,annie

37. Naam van de zaak doet geen recht aan het niveau. Wat kan Peter lekker koken en wat een goed gevoel weet het familie-team in de bediening de gast te geven. Al weer enkele jaren een aanwinst voor Schiedam. Echt een aanrader!

38. vooral de bediening geven je een echt uit gevoel. in woord prima

39. Francesco

Gezellig restaurant en wat een LEUKE bediening!
    Vol enthousiasme

40. Minstens zo goed zals vorige keer.

41. e erdtsieck

zeer gezellig,gastvrij.en redelijke prijs aparte gerechten .gewoon TOP!

42. Gezellig en goed. Prima prijs/kwaliteit

43. Linda Krebs

lekker eten, leuke en vrolijke bediening. mooie restaurant en probeer vooral de gevulde kwartels (wel van te voren bestellen). is een absolute aanrader!!!

44. Heb nu al een paar keer gegeten bij Simpel in Schiedam, het is zeker geen "simpel" restaurant, knus en gezellig, goed eten, goede bediening!! Graag tot snel