Op dit adres zit nu: Brasserie Stadhuis

1411220205 62
1431974861 62
1487320610 62
1521911703 62

1. Slechte onklantvriendelijke bediening. Lang wachten op onze bestelling. Onbeschofte en oneerlijke antwoorden op vragen waarom het eten lang weblijft. Uiensoep hoeft geen 35 min in de oven om te gratineren, als je 5 sterren prijzen rekent mag je het perstoneel daar op afstemmen. Voor een boterham met kaas van bijna 5 euro mag er toch wel boter bij? Na 45 minuten kwam de carpaccio met eendenlever, kon de lever bijna niet vinden, het bijbehorende brood kwam de10 minuten later na tweemaal vragen. Een domper op mijn verjaardag door dit personeel.

2. G.B. 25 punten

Hier eind april voor een 2e maal met familie 'genoten' van een High Tea. En wat een tegenvaller weer.

Waar zijn de taartjes ? De brownies ? De plakjes cake ? De muffins ? De andere zoetigheden, die nu eenmaal bij een High Tea thuishoren ?

Ipv daarvan kregen we niet gare scones (om de clotted cream en jam moesten we zelf 2x vragen), sandwiches die precies waren afgemeten (dus een 2e zat er niet in), saucijzenbroodjes, toast met gesmolten geitenkaas en andere hartige hapjes en een bordje met bonbons. Er was weinig kleur op tafel.

Voor onze jarige in het gezelschap (zij was ook de reden van de High Tea) was er pas een verrassing (2 kaarsjes in een doorgesneden citroen) toen de helft van het gezelschap al bezig was de jas aan te trekken. Vergeten was het excuus, ondanks 2x discreet vragen.

Bediening was netjes, keurig...weinig op aan te merken. Mooi restaurant ook, sfeervol, wel wat donker maar kan komen door het slechte weer buiten.

Al met al veels te veel betaald voor deze "high tea" (19,90 pp) en ik kom hier zeker niet meer terug. Jammer, want een goede High Tea kan een grote trekker zijn.

3. Uijlenhoet

Uitstekend restaurant. Een aanrader. Ik kom er regelmatig (vaak zakelijk) eten elke keer weer naar grote tevredenheid.

4. Niet te geloven. Je gaat even lunchen, je hebt net bijna het hele weekend gewerkt, je wilt even met het gezin weg. Je besteld een kop uiensoep, die overigens prima is. Krijg er meteen het tweede gerecht bij. Een garnalen kroket met salade.... Dit kan echt niet! Hoe kan dit nu??? Het zou warm worden gehouden (dat kan ook al niet, want een kroket uit de muur kan ik ook ergens anders halen).
    3 kwartier later willen we weggaan, komt opeens het gerecht met de garnalen (eerlijk gezegd wel met een nieuwe en dus warme kroket). Mijn vrouw besteld bij haar kop thee gebak. Komt niet....thee op, ik ga afrekenen en het staat wel op de rekening. Het is bedroevend. Men begrijpt niet dat je gewoon even met het gezin lekker weg wilt en dan krijg je dit! We werden erg prettig onthaald, maar de rest... Waarom, er wordt toch gewoon behoorlijk voor betaald, even lekker weg...nee dus. Wanneer gaan de ogen van deze mensen eens open?? Geef service, is dat moeilijk, nee dat is het niet. Men erkent vervolgens de fouten....sorry? nee, het taartje werd van de rekening afgetrokken en dat was het, maar geen enkel excuus.

5. Ranko van der Hoogt

Geweldig lekker gegeten voor een goede prijs. De tournedos is hier bijna perfect. Goede smaak, goed gebakken, heerlijk mals en een flink stuk vlees op je bord. Wat wil je nog meer.
    Zou zeggen: Ga langs, eet en geniet. Het is je laatste euro meer dan waard

6. Ik was altijd zeer te spreken over restaurant Het Stadhuys. Donderdag 28 juli 2011 met 2 collega's hier gegeten. Buiten op het terras iets gedronken. Amuse ook buiten gegeten. 3 Gangen keuze menu besteld en onze voorkeur opgegeven voor vis. Helaas had de serveerster dat niet begrepen. Voorgerecht was heerlijk. Na meer dan een uur op het hoofdgerecht te hebben moeten wachten werd ons een klein stukje vlees (flauw, peper, zout nergens te bekennen) en een rauw tartaarje geserveerd, met 2 halve Kriel aardappeltjes en een klein schepje erwten. Kortom gewoon nog honger. Een van ons wilde echt geen vlees eten. Met wat moeite kreeg ze een klein stukje doradefilet. Wederom meer dan een uur moeten wachten op het nagerecht. Hoe moeilijk kan het zijn een 3 gangen verrassingsmenu te serveren. We hebben meer dan 4 uur in het restaurant gezeten en zijn met honger naar huis gegaan. Ik zal niet snel meer gaan dineren in het Stadhuys en ook niet aanbevelen.

7. Nick 19 punten

Aangezien ik en mijn vrouw regelmatig uit eten gaan in meest vooraanstaande restaurants, waren we ook verheugd met de komst van het Stadhuys in Schiedam. Helaas is dit een teleurstelling gebleken. Mijn vrouw had een botervis die zeer droog was, na hier melding van te hebben gedaan, kreeg mijn vrouw letterlijk de vis om de oren gesmeten door nota bene de kok zelf, deze was het er blijkbaar niet mee eens en dulde geen kritiek.

Overigens laat de service überhaupt te wensen over en de kwaliteit van het eten is over het algemeen genomen ook matig. Jammer dat het zo gelopen is en het heeft zeker de vriendschap van mijn vrouw en de eigenaresse bekoeld. Wat jammer is, want wij hadden altijd het beste met haar voor en zeker nu ze niet mee zo goed te been is.

Dankzij de zelfingenomen kok komen wij hier ook nooit meer en mijn mond tot mond reclame is dan ook ronduit slecht.

8. Ik moet het even kwijt. Het hoofdgerecht (ossehaas) was bijzonder flauw van smaak. De frites waren lekker vers, maar zeer (lees: veel te) zout. De bediening proefde het ook (was erg grappig: 'mag ik het even proeven?') en was het met ons eens. Reactie van de keuken: 'kan gebeuren'. Nee dus! Dat kan niet en ik vond het een bizarre reactie. Zorg er gewoon voor dat alles wat de keuken verlaat goed is, mensen betalen daarvoor en het is niet goedkoop! Het voorgerecht was trouwens erg lekker (coquilles). Verder vriendelijk en gezellig, niets op aan te merken.

9. Zaak leren kennen door mijn zus, deze woont sinds 1 jaar in Schiedam. Wij komen nu regelmatig en vinden het eten geweldig, bediening zeer vriendelijk. Een aanrader voor een ieder.

10. Mariska

11. Vanmiddag weer naar Restaurant 't Stadhuys geweest voor de lunch. Op dat moment was het niet goed weer, dus binnen gaan zitten. We waren er rond 15.00 uur en eigenlijk sluit de keuken dan net, maar we konden gewoon nog bestellen werd ons verteld.

De zaak zat tamelijk vol met allemaal tafeltjes voor high tea. Dat loopt daar wel! Wel veel drukte door gezellig geklets van alle dames.

Ik heb 2 cappuccino's (euro 2,25) gedronken en een sandwich geitenkaas (euro 7,50) gegeten. Het was een heel lekker gerecht, maar niet zo veel; 2 gegrilde boterhammen met daarop (ruim) geitenkaas, wat garnering en een klein bakje met abrikozen/thijm jam (heel leuke combi trouwens). Het was net voldoende, maar ik had wel wat meer gelust.

Mijn vriend had ook 2 cappuccino's en een cola light (euro 2,00) en een hamburger (euro 10,50). Ook zijn gerecht was aan de karige kant; 2 gegrilde zuurdesem boterhammen, garnering, hamburger, gebakken ei, ui, piccalilly.

Voor iemand met goede trek viel dit dus wat tegen. Ook de prijs vond ik voor deze gerechten iets aan de hoge kant.

Bediening was netjes, correct & snel en ook blijf ik het een leuke zaak vinden qua inrichting.

12. We zijn hier geweest met de "familie" met ons trouwfeest en dit is ons goed bevallen. Leuke verrassingsmenu's en de bediening was top. We komen sindsdien, indien mogelijk, ieder jaar terug op onze trouwdag en laten ons vrijwel altijd positief verrassen.

13. Peperduur, lang wachten op eten, matige kwaliteit, parkeren drama, personeel mag nix kosten, komt net van school.

14. Gister in 't Stadhuys gegeten, tijdens de restaurantweek!

Wat een ervaring! Heerlijk, subliem, verfijnde gerechten! Goede bediening, en mogelijkheid tot 'achter elkaar door eten' of even lekker een kleine pauze!

Sfeer is knus en gezellig! Ga zo door! Wij komen zeker terug!

15. DdW 21 punten

Al vaak gegeten en iedere keer is het goed tot uitstekend. Soms één hoofdgerecht, soms 5 gangen. Meestal een verrassingsmenu. Nu ook met de proeverij kaart. 2 gerechten per gang, geweldig idee.

De gerechten zijn vaak heel origineel en de smaak is verfijnd. De bediening is leuk en enthousiast. Ik neem altijd een wijnarrangement. Bij iedere gang een andere, bijpassende wijn.

Over het algemeen gaat dat heel goed samen. Leuke toelichting bij de wijn, soort druiven, herkomst, etc.

In verhouding tot de kwaliteit is het een nette prijs die men vraagt.

Eén bestekje bij Michelin worden er ongetwijfeld meer.

16. Zaterdagavond 20 juni 2009 zijn we met 3 personen aanwezig geweest in rest. het Stadhuys.

We moesten erg lang, wel meer dan een uur, wachtten op het hoofdgerecht, ons aanbevolen door de bediende.

Dit was een goedgevulde vissoep genaamd Bouillabaise.

Eerst kregen we de vis in een heet soepbord geserveerd, daarna werd de kreeftensoep uit een THEEPOT! bijgevuld in dat bord.

We vonden het persoonlijk geen gezicht dat de soep uit een theepot kwam.

Het geheel was totaal smakeloos, vooral de kreeftensoep smaakte helemaal nergens naar, behalve water!

Nadat we voor 3 personen met klein voorgerecht, wat wijn en soep, bijna 120 euro! moesten betalen, is onze conclusie dat wij hier nooit meer heen gaan.

Inrichting = smaakvol.

Parkeergelegenheid = totaal afwezig, als je pech hebt 300 mtr. Lopen!

Eten= smakeloos en veels te duur.

17. Henk 9 punten

Na 30 minuten kwam imand de bestelling opnemen, terwijl men wist dat we na een uur en een kwartier wegmoesten ivm theaterbezoek.

Voorgerecht was niet meer mogelijk. Hoofdgerecht (zeebaars) was smakeloos, de saus was ingedroogd, de groente minimaal (4 peultjes!). Eten werd na 25 minuten opgediend, zodat we net ons hoofdgerecht naar binnen konden werken.

18. Leuk restaurant alleen erg prijzig.

19. Een geweldig restaurant, sfeervol, gezellig en bovenal super kwaliteit van het eten met fantasie. Niet de goedkoopste, wel de beste! Een aanrader.

Toch missen we het oude kleine restaurantje "au bon colchard" wel een beetje.

20. Ben er nu herhaaldelijk geweest en iedere keer was het top! Eten is verrassend, bediening super en de sfeer uitermate goed! Een aanwinst voor Schiedam!