De Beren in Schiedam

1423620964 73
1461928720 73

1. Sandra

2. Ilona Engelse

We lunchen hier geregeld omdat we op loopafstand wonen. Prima eten en aardige bediening.

Alleen al jarenlang altijd hetzelfde probleem: ik bestel en fles wijn en wil ook een karaf met WATER. Gewoon uit de kraan. Doen ze niet, mogen ze niet. Alleen dure Spa in driekwart literflessen verkopen.
    Na lang aandringen kreeg mijn tafelgenoot een half glaasje water om medicijnen in te nemen.

SCHANDALIG, en zeer klantonvriendelijk.

Andere lokale eethuizen serveren wel water op verzoek, zelfs in een karaf met de naam van waterleverancier Evides erin gegraveerd. Ik geloof echt niet dat de klanten daar dan minder drankjes bestellen.

3. Mooi gelegen aan het water maar dat maakt de kwaliteit van het eten niet goed. De ossenbuco was droog en de salsa er op had de smaak van een tomatenpureeblikje van 19 cent. Waarschijnlijk was de salsa ook niet meer dan dat. De cupcake was droog en hard. Bijltje erbij zou handig zijn geweest. Zeker geen aanrader.

4. N. Van der Assing

Toplocatie met uitzicht op water en veilig buitenspelenvoor kinderen. .Gratis parkeren voor de deur en rolstoeltoegankelijk. Kwaliteit en prijsverhouding is uitstekend. Personeel erg vriendelijk en attent. Aanrader voor een gezellige avond. Fijn dat ook voor vegetariër en allergieën mogelijkheden genoeg zijn.

5. We hebben op donderdag 18 augustus gegeten in barney beer. Erg goed. De service was prima. Erg vriendelijk en we werden snel geholpen. Onbeperkt spare ribs, wat is dat lekker. De kok had ze voortreffelijk gemaakt. We zaten heerlijk buiten. Het is een aanrader. We gaan er graag weer naar toe.

6. Willem Schipper

Gisteravond hebben we daar met 5 mensen gegeten en het eten is zeker gezien de prijs gewoon goed. Alleen het personeel is nou niet echt klantvriendelijk. Wij werden aan een tafel gezet die pal tegenover de openstaande deur gesitueerd was met als gevolg windvlagen over onze tafel en na onze vraag of de deur dicht mocht werd er wat moeilijk over gedaan. Gelukkig is dit het toch netjes opgelost en kregen wij een andere tafel. Afijn daar zaten wij vlakbij een luidspreker met caribische muziek en konden wij bijna niet normaal met elkaar praten en dat vertelde wij aan de serveerster die meteen moeilijk ging kijken en zei dat ze het ging vragen of het iets zachter kon. Ok, het ging ietsje zachter maar nog steeds konden wij niet normaal praten, dus weer gevraagd en kregen de reactie dat de muziek al zachter was gezet, m.a.w. wij moesten niet zeuren, zo kwam het over. Wel is opnieuw de muziek iets zachter gezet, maar o, o, wat ging dat moeilijk. U begrijpt dat ik een ieder afraad om hier heen te gaan. Wij in ieder geval niet meer ondanks de leuke ligging en het gezien de prijs goede eten .

7. Breddels.

We moesten vragen of we konden bestellen, want er kwam maar niemand naar ons toe. Ons hoofdgerecht kwam pas na anderhalf uur. Terwijl maar een persoon van ons gezelschap een voorgerecht had besteld. Daar kon het dus niet aan liggen. Ze hadden bij de kindermenu's de berenbekers berekend, die wij niet hadden genomen. Ze zouden het veranderen en opnieuw berekenen en later zagen we dat ze drie kindermenu's gerekend hadden. Ze vroegen bij het afrekenen zelfs tot twee keer toe of alles naar wens was... Op fooi hoefde ze echt niet te rekenen. Tussendoor hadden we al gevraagd waar ons eten bleef. Zou nog tien minuten duren.... Nooit meer eten bij deze beer. Ook niet met een rolstoel. Totaal niet rolstoeltoegankelijk/ vriendelijk.

8. Heerlijk gegeten, goede prijs kwaliteit verhouding. Mooi uitzicht over de Nieuwe Waterweg. Wel een beetje rumoerig maar het is dan ook een eetcafe.

9. Gezellig 1 van de oudere beren-concept restaurant. Vriendelijke en vrolijke bediening, snel en laten je merken dat je welkom bent, zoals het hoort. Prijs en kwaliteit is prima; niets op aan te merken behalve als je een kleine eter bent; tis meer dan genoeg!

10. Samen onze 37 jarig huwelijk bij barney gaan eten, wat een verschrikkelijke afgang. Voorgerecht scampi's gegeten in knoflook saus? Deze was niet wat ik verwachte. Droge scampi's en vette saus maar daar kwam ik niet voor dus niet klagen. Maar voor de mixed ribs, nou 2 van de 4 waren zwart aan de kant die je zo niet zag en verschrikkelijk droog, geen mes kon er door. Serveerster kwam toen ze geroepen werd zou nieuwe brengen. Dit gebeurde ook maar wat schetst onze verbazing (we voorspelde dit al); zo op een wit bord gelegd zonder enige garnering. Hoe goed doe je het dan voor je klant. Nou voor mij nooit meer Barney Beer. Ik moet wel vermelden dat mijn man redelijk gegeten had maar na dit voorval ook niet meer daar zal komen.

11. Goed eten, goede bediening, gezellige sfeer en prima prijs/kwaliteit verhouding. Wij rijden uit Gelderland speciaal naar Schiedam om uit eten te gaan bij Barney beer. Heel fijn om te zijn.

12. Gewoon ongenuanceerd veel ribben of saté eten op een leuke locatie (uitzicht op boten in de Nieuwe Maas). Verwacht niet de allerbeste ribben ooit, maar gewoon goed en veel tegen een redelijke prijs. Toen wij er waren duurde de bestelling erg lang, maar werd gecompenseerd met korting. Goede service dus.

13. Donderdag 9 mei hemelvaartsdag 2013 met 4 volwassenen en 3 kinderen wezen eten en wij kunnen zeggen helemaal top! Op terras begonnen en voor het eten op ons verzoek naar binnen geen probleem, eten prima, service personeel super, speelweide voor de kinderen, prima parkeren en super uitzicht over de rivier, niets was het personeel teveel, veel vragen of alles naar wens was en leuk tegen de kinderen kortom zeker aan te bevelen en wij komen er zeker nog eens terug .

14. spiering

Voorheen vond ik het wel gezellig, maar laatst daar wezen eten maar ik vind dat de zaak daar aan het afglijden is. Interieur heel smoezelig en vuil, is niet aantrekkelijk meer. Sorry.

15. Met 7 personen vandaag gegeten bij Barney aan een tafel voor 6 personen. Gelukkig vond de bediening dit ook geen fijn tafeltje om te bedienen.
    Bij Barney hebben zij de kunst van het weglaten verfijnd, bij de visschotel de smaak en de kruiden, bij de tournedos het vuur ( deze was rauw, medium gevraagd) , het schaaltje voor de botjes van de spareribs en het kommetje met de citroen om je handen schoon te maken, bij de koffie de suiker.
    Gelukkig wist de bediening met onze klachten goed om te gaan, deze werden genegeerd / ook weggelaten.

16. Een jaar later.

We waren toevallig in de buurt en zouden we het dan toch nog een keer proberen?

Kogelbiefstuk en saté besteld. De messen zijn daar echt scherp hoor maar er was voor mijn vrouw niet doorheen te komen. Ik ook geprobeerd maar helaas. Saté was echt treurig; droog en taai. Gelukkig maakte de saus het nog een beetje goed. Je zou zeggen dat je aan frites niet veel kan verpesten maar oh oh. Vervang je vet op tijd want dit kan echt niet. Sorry dat ik het moet zeggen maar het meest positieve aan dit restaurant is de weg terug, naar huis. Er komt ook geen "jaar later".

17. Wij kregen een uitnodiging om bij Barney te eten die we uit beleefdheid niet wilden weigeren. Laatse keer Barney was zeer slecht bevallen. 26 november toch met zijn vieren naar de Beer gegaan maar hielden ons hart vast. Het leek wel een disco zo hard staat de muziek. We moesten eerst de patat retour keuken sturen en vervolgens de biefstuk (beide rauw). Salade is meer een warrig grasveld dan een mooi opgemaakt bord met salade. De kok neemt zijn werk niet serieus en dat is jammer want ooit gaat meerdere gasten opvallen. De jongedame van de bediening was wel erg vriendelijk en schaamde zich voor het slechte eten. De manager kwam persoonlijk de biefstuk brengen. Het zou hem geen tweede keer gebeuren dat de biefstuk rauw was waren zijn woorden. Jammer dat de jongedame van de bediening en de manager het slechte werk van de kok moeten opvangen.

18. Gisteren hier gegeten bij aankomst waar de muziek alles overschreeuwd, gevraagd of de muziek iets zachter kon, de serveerster in kwestie vond het helemaal niet hard, we werden hierna gelijk genegeerd door deze dame en moesten na een half uur zelf weer vragen of we misschien al wat konden bestellen. Zeer ongastvrije gastvrouw! We hadden schijnbaar iets heel erg verkeerds gezegd, waarvoor we afgestraft moesten worden. Het concept met al die stoffige beren ontgaat me totaal, de gehele zaak maak een 80er jaren en stoffige indruk, er is in 30 jaar volgens mij ook nog niets veranderd aan de indruk. Het eten was erg lekker mag van mij ook wel op een bord geserveerd worden en niet op zo'n oude houten plank. Ga hier ook niet meer eten!

19. Giovanni S

Ook wij komen er niet meer terug.

Na negatieve ervaringen toch maar weer eens geprobeerd.

Met 4 personen hebben we er voor 100 euro gegeten. Eten was alweer héél weinig en niet echt warm. Hebben er ook méér dan een uur op moeten wachten. In die tussentijd, is ons 3x gevraagd of we nog iets wilden drinken...Hoezo opdringerig? Was een klein kindje bij van 1,5 jaar, waarvoor we een kindermenuutje besteld hadden, waar bijna niets van gegeten werd. Daarbij zat een piepklein schaaltje met de inhoud van een eetlepel appelmoes. Wij vroegen een lepeltje bij. Dit kwam netjes, maar er werd ook netjes 1,50 voor gerekend! Lijkt ons op zo'n bedrag niet echt klantvriendelijk! Kortom voor ons nooit geen Barney meer!

20. We zijn met zeven personen op 16-4-2011 wezen eten.

En de bediening was heel goed net zoals het eten. Ook de spare ribs waren goed.

21. Vorige week zondag (29 november) bij Barney gegeten, was even zoeken, maar dat was het meer dan waard. Bediening was erg gezellig en het eten van goede kwaliteit, had zelf de entrecote en mijn maatje pittige kip.

Zeker voor herhaling vatbaar.

22. Mariska

23. Rob&Joyce

Wereldrecord!

Het is echt niet gelogen....wij hadden het eten na 3 minuten op tafel. Super, zou je zeggen. Nou nee! We kwamen hier al jaren maar dit was de laatste keer. De spare-ribs waren echt niet te eten. Het leek wel een soort van soepvlees wat even in de frituur was gekwakt. De saté viel van ellende van ons stokje af. Na navraag werd ook wel verteld dat er een andere spare-rib leverancier was. En ja, in het weekend houden ze van snel eten. Zo jammer, want dit gaat ten koste van het eten. De sfeer was altijd wel oké in Barney en het personeel vriendelijk dus daar ligt het niet aan. Voor ons nooit meer!

24. Ging hier vroeger vaak eten en het was goed.
    Van de week geweest, nou echt, die spare ribs lijken niet eens op vlees. Verder was het koud en rommelig binnen, alleen de bediening was ok.

Wij komen hier niet meer, eerst een andere vlees leverancier.
    Dit was echt smakeloos vlees.

25. Aardige bediening, maar niet echt vlot. Het duurt even voor je kan gaan eten. Inderdaad zijn sommige beren toe aan een wasbeurt, lijkt me niet echt geschikt voor mensen met Astma of een huisstofmijtallergie, maar kwaliteit van het eten is geweldig, echt waar!

26. Dit is het beste beren restaurant waar ik ooit ben geweest, en dat zijn er een hoop.

27. Ben Smit

28. Ed 60 punten

Aardige bediening. Daar is alles mee gezegd. Verder een ouwe, verveloze en haveloze troep. Slecht eten. Wel schoon. Zijn een terras aan het opknappen.

29. Lekker gegeten. Alleen moesten we erg lang wachten op ons eten. Daarnaast verschillende misverstanden met de bediening. Viel een beetje tegen.

Overigens wel een leuke sfeer.

30. Intussen al een aantal keer hier geweest. Het eten is altijd goed geweest en de sfeer in het restaurant is prima. Alleen duurt het soms wat lang voordat je bedient wordt.

31. Eten is goed, vind het wel smerig met al die pluche beren eromheen, sommigen lijken al jaren niet gewassen. Leuk concept maar wat knuffels betreft mag het wat minder /schoner.

32. Het restaurant is top.

Zeer leuke bediening en je wordt daar echt als een klant geholpen, gewoon een leuk huiskamer gevoel.

33. Lekker en simpel, je weet wat je krijgt, en je gaat met een tevreden volle maag naar huis.

34. Heel erg lekker, vooral de spare-ribs.

Zeker mijn nummer 1 beer!

35. Het is heel gezellig met al die beren om je heen!

36. Eenvoudig, veel, goed en goedkoop. Wat rumoerig, maar altijd een heel gezellige bediening!

37. Gezellig, goede bediening, lekker eten, heerlijk terras(als de zon schijnt) aan het water.

38. Heerlijk gegeten echt top!!!!! Vooral de sparerins waar het restaurant bekand om is jammie!!!

39. van der zon

mixed ribs is top