Eten bij Pa en Ma in Schalkhaar

Ruim voldoende parkeerplaatsen op eigen terrein, zowel voor auto's als voor touringcars.

Restaurant Eten bij Pa en Ma is per openbaar vervoer goed bereikbaar. Vanaf de dichtstbijzijnde bushalte is het slechts enkele minuten met de benenwagen.

Bezorgrestaurants in de buurt van Eten bij Pa en Ma

• Aan de snelweg
    • Bij het bos
    • Landelijk
  8. Betalen Visa Master Card American Express pin

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1421948819 78
1520770811 71

1. Wat een vreselijke afknapper. Wij hebben hier 2 jaar geleden met kerst gegeten en daardoor was dit restaurant onze favoriet. Een nieuwe eigenaar die beloofde dezelfde kwaliteit te bieden, kan zijn belofte niet waar maken. Eten was flauw, kwaliteit was onder de maat en de kennis van het personeel was ver te zoeken. Totaal geen moeite gedaan om het erg jonge personeel op te leiden.
    En ook nog eens Ontzettend veel geld moeten betalen.
    Wij hadden ons ontzettend verheugd maar waren uiteindelijk zwaar teleurgesteld, hier gaan wij nooit meer eten.

2. Tweede kerstdag met 8 personen aangeschoven bij Pa en Ma. Wij hebben hier geregeld gegeten, het was altijd goed. Maar dit kerstmenu sloeg de plank helemaal mis. Smaakloos, allemaal net niet. Jammer, prijs/kwaliteit Was ver te zoeken.

3. Agnes Jansen

2e kerstdag om 19,30 uur hier gegeten met 8 personen. De voorgerechtjes waren redelijk. Het hoofdgerecht viel flink tegen voor ons allemaal. Of het nou vlees, wild of vegetarisch was. We moesten lang op het hoofdgerecht wachten, want er was iets mis gegaan in de keuken zo werd ons verteld. Toen het hoofdgerecht kwam was het vlees voor de vleeseters te gaar en hard. De vegetarische hapjes smakeloos. Daarbij werd patat en salade geserveerd bij het hoofdgerecht. De salade was niet aangemaakt met dressing. Verder geen groentes erbij. Geen gebakken aardappelen bijvoorbeeld. Toetjes wel weer lekker. Al met al viel het tegen, heel jammer. Veel geld voor slechte maaltijd. Wel leuke ambiance.

4. Hier 2e kerstdag wezen eten. Was helaas een enorme tegenvaller. Vooral het hoofdgerecht met vlees wat helemaal overgaar was en hierdoor kijhart en dus niet meer te eten. De bijgeleverde salade was ook smakeloos. De entourage was wel leuk, maar met deze kwaliteit van eten red je het niet mee. Helaas voor ons nooit geen pa en ma meer.

5. Pissedoffklant

1e kerstsdag, lekker uit eten met de familie dachten we.
    Volgens afspraak 1930uur aanwezig.
    Stond een rij voor de deur, dus je denkt dat dit een goed teken is.
    Vervolgens naar binnen en aan tafel, na ongeveer een half uur komen de bestelde drankjes. Lang verhaal kort: pas om ongeveer 2130uur zaten we aan het nogal matige hoofdgerecht. Bizar lange wachttijden, kwaliteit van het eten laat te wensen over, geen leidinggevende aanwezig.
    Als je om je heen kijkt zie je de verontwaardiging ook bij andere gasten.

Dit gaan we niet nog een keer doen!!!

6. Vanavond, eerste kerstdag zouden we gaan eten bij Pa & Ma. We kwamen rond 1915 aan en we konden nog niet naar binnen. En dat met deze temperatuur! Hoezo gastvrij. Half 8 en we mochten uiteindelijk naar binnen en werden naar onze tafel geleidt. Vrij snel werd ons gevraagd wat we wilden drinken. De Sauvignon Blanc as erg lekker, maar de Prosecco was lauw. Voorgerecht zag er aardig uit maar heel kleine porties. En toen begon het wachten. Na 2 uur nog geen hoofdgerecht gehad terwijl andere tafels al klaar waren en naar huis gingen. Toen ons hoofdgerecht werd geserveerd was de vis en het vlees niet gaar. De porties waren weer erg klein. Dit was de bekende druppel. Voortijdig zijn we vertrokken. De bediening deed zijn uiterste best en was vriendelijk. Van de leiding was niemand aanwezig. Onbegrijpelijk! Dit was eens maar nooit meer.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  7. Ronduit slechte bediening, lange wachtijden en als verrassing op het einde: onze nationale dinerbon werd niet geacepteerd terwijl wij het restaurant via de nationale dinerbon website hadden gevonden en ook in de reservering hadden aangegeven hiermee te willen betalen.

8. Stef An S

9. Carel & Jeanne

Denkend aan vroeger thuis, eten bij Pa en Ma roept toch bepaalde associaties op en dan een restaurant gespecialiseerd in vlees, dat beloofde wat!
    De bediening liet niets te wensen over, gewoon prima.
    De voorgerechten, heerlijk. En dan het hoofdgerecht: prima stuk sukade, leuk aangekleed op het bord, alleen om hier nu een salade bij te serveren? Dat kan toch echt niet, zeker nu er zoveel dagverse groenten beschikbaar zijn! Mijn vrouw, een echte salade liefhebber heeft het nog geprobeerd, maar zelfs zij vond het niet eetbaar (te zuur aangemaakt). Hebben bij het personeel later ook aangegeven dat verse groenten i.p.v. salade wat beter op zijn plaats zouden zijn.
    Terugkijkend op de website werd er in de kleine lettertjes aangeven dat sukade met een salade geserveerd werd, maar dat was kennis achteraf en achteraf…

10. De bediening was traag en wij moesten zelf telkens om drankjes vragen.
    Na lekker buiten gezeten te hebben, binnen gaan eten… waar wij zelf na een tijdje maar om de kaart hebben gevraagd. Helaas was het eten erg flauw en zat er weinig smaak aan.
    Zeker geen aanrader. Jammer hoor.

11. Als je van goed vlees houdt, dan moet je hier zijn. Wanneer je als (chef)kok zo’n mooi stuk vlees op deze manier kunt bereiden, dan versta je je vak. Een jaar geleden al de dry aged côte de boeuf mogen proeven, en vanavond genoten van de dry aged entrecôte. Man man, wat is dat tongstrelend lekker. Perfect gegaard (rood dus, zoals het mijns inziens hoort) met een jus om je vingers bij af te likken. Verder geen poespas, het vlees wordt in zijn waarde gelaten. Echt een aanrader voor iedereen die van goede steak houdt!

12. F.Hogenkamp

Erg leuke sfeer in een leuke ambiance.
    Heerlijk gegeten en wat de bediening betreft kan ik alleen maar zeggen dat veel bedrijven hier van kunnen leren. Erg attente, en correct gezellige medewerkers. Kortom: gastvrijheid ten top!

13. Eten is kwalitatief goed, maar zeer afgemeten.
    Voor 4 personen 1 zakje patat en klein bakje rauwkost.
    Bediening vriendelijk, wat de teleurstelling voor een deel goed maakt.

14. Afgelopen weekend heerlijk gegeten op een bijzondere locatie! Uitleg van de kaart was verrassend en het eten ook! De zalm was helaas de eerste keer wat te rose gebakken voor mijn doen. Er waren geen warme groeten bij (tip). Werd keurig opgelost we kregen gewokte groenten en smaakte heerlijk. Duurde wel wat lang voordat de de 2 de zalm door geserveerd werd. Maar de ober had dit al gemeld. Al met al een leuk restaurant waar ze met passie hun vak uitoefenen en uitstralen.

15. Prima gegeten, gezellig en goede bediening en keuken!

16. Nu met het nieuwe logo ook een ander concept?

Kwaliteit eten was goed maar niet in overeenstemming met de prijs. Een uitzondering was de kalfssukade, hij was erg droog, en de later aangevoerde jus was een teerachtige substantie die het probleem niet oploste. Het Pa en Ma menu was erg prijzig 39.50.

De ontvangst en gastvrijheid uitstekend. De drank was wel prijzig (een lidl biertje Gerhadus 4.50). Maar het ergste was wel een fles water voor 4.00. Dit is niet meer van deze tijd en kan echt niet. Bij verschillende gerenommeerde restaurants krijg je ongevraagd een kan water (soms met ijs en citroen) dit hoort bij een goed gastheerschap, en zeker als je met 6 personen 340 euro aftikt.
    Daarom een zwakke 4 voor dit adres.

17. Jeweetwelwie

Eten is Oké. De kok doet goed z'n best. Echter de "gastheer" moet zich schamen over zijn zeer onprofessionele houding en gedrag.
    Op de wijze zoals hij met klanten omgaat lusten de honden geen brood van en kost het bedrijf veel klanten. Heb dit van meerdere, ook oud gasten, vernomen.
    Ga hier ook niet heen met kleine kinderen. Deze betalen het volle pond.
    Komen hier zeker niet meer terug.
    Dus wees gewaarschuwd en ga lekker gezellig in een ander restaurant eten waar je wel welkom bent. Ben benieuwd hoe lang het restaurant nog bestaat met deze "gastheer".

18. We (3 pers.)hadden het verrassingsmenu van 29,=. Het voorgerecht was oké. Het hoofdgerecht was een geparneerd flauw smakend scholletje. De garnituur bestond uit een salade, zeer taaie en droge aardappelmeelballetjes, bleke friet en appelcompote uit een potje.
    Het toetje bestond uit stukjes brownie. De wijn werd bijgeschonken in een nog half vol glas. We dronken voor 23,= aan wijn waarbij het begeleidend water in rekening werd gebracht.
    De ambiamce is sfeervol.
    Er was veel personeel in de bediening maar de organisatie liet te wensen over, waardoor je toch lang moest wachten op de volgende gang.
    Jammer, leuke tent maar het eten kan echt beter.

19. Tonny en Jan de Wilde

Heerlijk gegeten met prima bediening een dikke pluim.

20. Eten was absoluut smakelijk, maar wel behoorlijk aan de prijs.

Voor de kinderen is er een kleurboek, zodat ze zich niet hoeven te vervelen tijdens het wachten.

Een karafje water bestellen kan niet. Alleen een fles water, waarvan een deel vd opbrengst naar een goed doel gaat, is mogelijk.

De wachttijden tussen de gerechten was lang. Zeker met jonge kinderen. Terwijl het helemaal niet zo druk was. En op een gegeven moment werkt een kleurboek ook niet meer.

Het dak lekt, maar dat wisten we niet. Dus als je ineens een paar druppels op je hoofd voelt, weet je hoe het komt. Toen we er iets van zeiden, kregen we het advies om op de kopse kant vd tafel te gaan zitten. Tja, dat konden we zelf ook bedenken.

21. V wessel

Heerlijk gegeten, prima bediening en (wijn)advies
    Was heel gezellig, redelijk aan de prijs

22. Vandaag geluncht op het terras. Wegens de streekmarkt helaas een aangepaste kaart en schuimplastic bekertjes thee. Gemiste kans als enige ondernemer met een keuken.
    Maar niet getreurd, lekkere frietjes besteld met een verzoek om twee glaasjes kraanwater omdat de kinderen dorst hadden.
    Vervolgens wordt er afgerekend en ontdekken we toch vier euro teveel te betalen. ... wat blijkt... geen kraanwater maar spa blauw.
    Na een vriendelijk verzoek om uitleg blijkt dat ze geen kraanwater schenken. En dat ze dat heel normaal vinden. Wij hebben gevraagd of ze dit dan de volgende keer zouden willen melden als er gevraagd wordt om kraanwater ipv gewoon spa te schenken en in dit vervolgens zonder aankondiging af te rekenen.
    De eigenaar ging enorm in discussie, geen sprake van klant is koning. Vervolgens worden er vier euros op tafel gekwakt en worden we met onze drie kinderen door de eigenaar verzocht om het terras te verlaten !

Gekker moet het toch niet worden! Jullie zouden je moeten schamen, mijn kinderen zijn nog verdrietig en dachten dat het hun schuld was omdat ze om kraanwater gevraagd hadden.
    En dat laatste zit me nog het meest dwars.

23. Heerlijk. Goed verzorgde avond gehad.

24. G.J. Havenaar

We hebben met zeer veel plezier gegeten bij U. De bediening was super goed en erg vriendelijk, het was een goed geoliede machine. Wij komen zeker nog een keer terug.

25. Jenny burger

Wat was het heerlijk en gezellig! Goede bediening en het eten is fantastisch!!

26. Echte aanrader, lekker eten in een hele fijne sfeer. Je ziet overduidelijk dat eigenaren en personeel doen wat ze leuk vinden. Wij komen zeker terug.

27. Henk dinkelman

Weer heerlijk op terras gegeten. Vriendelijk personeel, prijs/kwaliteit oké. Sukade vlees super mals zekers een aanrader

28. Na een regenachtige zondag de fiets gepakt! Bij toeval zagen we de bordjes Eten bij Pa en Ma langs de weg! Maar jongens wat hebben jullie ons verrast! Wat een geweldige rustgevende lokatie, en een beleving die wij lang niet hebben gezien! En de snoepkast is een aanrader! Tot over een paar weken, na onze vakantie komen we zeker weer.

29. Boris van Moorst

Tsja, alle goede recensies ten spijt toch ook maar een mager zesje als totaal. En dat het toch nog een voldoende is geworden kwam eigenlijk alleen door de zeer gastvrije ontvangst en de ambiance. Want na 3 kwartier wachten hadden we best wel honger gekregen. Het excuus was een 'grote' groep van 8 mensen die naast ons zaten. Zo groot lijkt me dat niet eerlijk gezegd.

Toen het eten geserveerd werd en ons een smakelijk eten gewenst werd, moesten we eerst nog om het bestek vragen, dat was men vergeten. Kan gebeuren. Het vlees van mijn vrouw was erg rood, ze had sucade besteld, maar naast dat je dan een doorgesudderd lapje vlees verwacht werd er ook niet gevraagd hoe ze het zou willen eten. Mijn steak was ok, al was de prijs/hoeveelheid niet gerechtvaardigd. De kippedijtjes voor mijn zoon waren lekker, zo vertelde hij. Maar hij was wel binnen 3 minuten klaar met eten, want het was wel erg weinig. Groenten en aardappeltjes waren lekker. Wel weer aan de karige kant. We kregen met drie man net zoveel als onze buren die met z'n tweejes waren. Toch maar een zakje frietjes extra besteld, die, en dat gebeurt vaker in restaurants, pas arriveerde toen we het eten al op hadden. Lekker Radlerbiertje op de tap, dat moet gezegd. Het dessert was ok, niet bijzonder.

Toen de rekening: 92 euro, dat was even schrikken. Vooral als je nog met honger weggaat. De jassen mochten we zelf gaan zoeken. Het aannemen ging vlot, maar netjes uitlaten hoorde kennelijk niet bij de (hoge) prijs. Misschien nog een keer in de herkansing, maar eerst maar even sparen...

30. Erg leuk restaurant met een mooie ligging, het was mooi weer dus we konden heerlijk buiten genieten van de zon en de mooie omgeving. De bediening was heel spontaan en had er echt zin in.

Het eten was voortreffelijk, We hadden gekozen voor veel verschillende gerechtjes van elke gang. Dit werd telkens leuk gepresenteerd en de smaak werd er zeker niet minder op. Alles was echt heerlijk, ik kan het niet anders verwoorden. Ik kom snel weer eens langs om dan te genieten van een mooi stuk vlees die zij zelf 3 weken laten rijpen in hun 'snoepkast'. Ik ben benieuwd!

31. Diny Proper

Ik heb heerlijk met mijn kleinzoon genoten van een goed verzorgde paas brunch. De bediening was vriendelijk en attent. Er was ruim voldoende eten en er werden veel verschillende soorten brood en beleg aangeboden. Al met al een prima beleving. Voor herhaling vatbaar!

32. Voor de eerste keer gegeten bij Eten bij Pa en Ma. Erg lekkere pure smaken. Alles even goed bereid en smaakvol. Een aanrader!

33. Super gezellige sfeer en ambiance. Het eten is waanzinnig lekker. Een echte aanrader!

34. Simone Post

Heerlijk gegeten, ontzettend goede sfeer en gastvriendelijke bediening. Deze mensen hebben echt plezier in hun vak. En wat een ontzettend mooie locatie en pand! Echt een aanrader!

35. Bijzonder leuk aangekleed, fijne, huiselijke sfeer, ondanks dat het best een grote open ruimte is. Bediening was erg vriendelijk en de service was prettig snel. Het was zelfs mogelijk om even te kunnen pauzeren en rustig na te genieten van de hoofdgerechten. En wat betreft die hoofdgerechten, moet ik heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit zulke overheerlijke spareribs heb gehad. Ik vind het altijd erg spannend deze te bestellen, aangezien ze vaak taai, droog of onder de saus zitten om het bereiden te verhullen. Maar deze waren qua smaak echt waanzinnig. Stevig, maar boterzacht in de mond, vielen bijna van het bot en dat pepertje maakte hem echt af.. Dit zal niet de laatste keer zijn geweest, dat ik deze hier heb gegeten.
    Kortom, tot ziens pa en ma!

36. Vanavond hebben we voor de eerste keer gegeten bij Pa en Ma. Het eten was heerlijk, de ambiance gezellig en de bediening vriendelijk. Een echte aanrader als je Nederlands wilt dineren.

37. Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Pa en Ma! Super gezellig restaurant met een huiselijke uitstraling. We werden uiterst vriendelijk ontvangen en behandeld. Normaal is iets wel eens onpersoonlijk, zoals het opriedelen van de menukaart en andere zaken. Maar bij Pa&Ma is alles persoonlijk en krijg je echt het gevoel dat je heel welkom en belangrijk bent. Het eten is formidabel, heerlijk vlees (!) en ook leuk dat je aan de achterzijde naar de koks kunt kijken. Op de rekening stond een gezellige persoonlijke noot. Waar vind je dat nu nog? Absoluut meer dan een aanrader, wij komen zeker terug.

38. Na een gastvrije ontvangst heerlijk gegeten met 8 collega's in een gezellig ingericht restaurant.

Gekozen voor het Samen- delen menu. Prima keuze, we konden heerlijk van alles proeven! En erg fijn veel verse groenten

Zeer vriendelijk personeel!

Kom zeker een keer terug!

39. We hebben heerlijk gegeten Bij Eten bij Pa en Ma. Er was meer dan voldoende en heel smakelijk. Een heel gezellig terras en mooie zaal.

40. Vandaag bij toeval gegeten bij Pa en Ma. We waren op weg naar huis, en de naam pakte ons. En helemaal geweldig dat we 3 gangen konden eten voor 29,50.

Een leuk Stentor menu, we kozen voor een salade en zalmtaart vooraf. Geweldige presentatie en perfecte smaak combinatie.

Het hoofdgerecht, jeetje, geen woorden voor. Diamanthaas perfect en die bijbehorende jus... Bedankt dat ik iets mee mocht nemen voor thuis! En mijn complimenten voor het dessert. Niet te veel maar gewoon zoals het hoort!

Jammer dat we in het zuiden van het land wonen, mannen veel succes!!

41. Leuk en sfeervol restaurant. Het personeel is erg behulpzaam, ze stralen passie voor hun vak uit. Het eten is perfect gegaard en zijn goede porties. Creatief en seizoens gebonden. Ga zo door!

42. Leuk en mooi restaurant! Kwalitatief goed eten voor een hele schappelijke prijs. Was dat overal maar zo. Goede porties en zelfs 6 tal garnituren bij de hoofdgerechten geserveerd. Het personeel straalt passie uit voor het vak. Heerlijk om eerst op het terras in de huiselijke tuin te zitten met een drankje om later in het sfeervolle restaurant te dineren. Waar zie je tegenwoordig nog een volledig open keuken! Dat getuigd van open en eerlijkheid. Koks komen zelf gerechten brengen aan tafel, echt een pluspunt. Super avond gehad en komen zeker terug!

43. Roy Leny Karel en Ineke

Zaterdagavond met z'n vieren hier gegeten. Dit was een zware teleurstelling. Biefstuk veel te rauw, kregen hier wel een andere voor. Brood met knoflooksaus, gevraagd naar kruidenboter, was er niet! Kippenpootjes zagen er niet uit, vermoedelijk gestoofd in plaats van gebakken. Krielaardappeltjes zagen er niet ui en niet lekker. Worteltjes rauw en nota bene in loempia saus. Enzovoort. Van dessert maar afgezien en deze ergens anders genuttigd. Kortom voor ons niet voor herhaling vatbaar en beslist geen aanrader.

44. Vandaag, zondag 16/08/15 heerlijk gegeten bij Eten bij Pa en Ma. Heerlijk voorgerecht van alles een beetje. Super om zo een reis door de voorgerechten te proeven. Daarna een heerlijk hoofdgerecht van alles van de kaart. Als nagerecht van een heerlijke kop muntthee en cappuccino genoten met lekkere chocolaatjes.
    Heerlijk relaxt gegeten in een heerlijke ontspannen en gezellige sfeer. Een echte aanrader. Restaurant Eten bij Pa en Ma jullie verdienen een dikke 9 als cijfer.

45. Heb hier afgelopen zaterdag gegeten met mijn vrouw. We kwamen rond 19:30 uur en hebben rond 19:15 uur gebeld voor reservering. Uitermate vriendelijk/professioneel telefoongesprek.

Goede ontvangst op locatie. Fantastische atmosfeer uitzicht, zowel binnen als buiten.

Suggestie voor aperitief (goede witte wijn) was een voltreffer. De geserveerde plaat met diverse voorgerechten viel bij ons zeer in de smaak. Die mosselen en de biefstuk waren prima. De knoflooksaus... top! Als afsluiter is de plaat met diverse desserts een tip!

Rondleiding door de zaak en keuken maakten het voor ons tot een mooie belevenis! Bedankt voor de fantastische avond, houd dit niveau s.v.p. vol!

46. Jolien Mensink

Heerlijk geluncht in een rustige, groene en landelijke omgeving. De salade met brie en zoete peertjes was top en een echte aanrader, maar ook de mega tosti was super! En hoe leuk is het dat ze hier een echte bierkaart hebben, voor elk wat wils.

De vriendelijkheid en gastvrijheid is zeker wat je bij de naam Pa & Ma verwacht.

Aankomende week komen we terug voor het diner, want daar zijn we nu toch wel heel benieuwd naar.

47. Begin juli voor de 2e maal in dit sfeervol ingerichte restaurant gegeten. Dit maal hebben wel gekozen voor Saam Deel'n. We hebben heerlijk gegeten. De kinderen hebben eveneens heerlijk gegeten. De bediening gedraagt zich relaxed en is erg vriendelijk. Als ik weer eens in de buurt ben weet ik waar te eten.

48. Fantastische ervaring, heerlijk eten en het personeel is heel vriendelijk, echt een restaurant om weer terug te komen. Wij gaan zeker nog eens eten bij Pa en Ma.

49. Jan en janny nijkamp

Vanavond, 22 juli, heerlijk gegeten hier samen met zus en zwager. Met 3 het samen delen en 1 apart. Heerlijk, zowel de proeverij die wij kregen als de carpaccio en spare ribs.

Alles was goed bereid, met liefde op het bord gelegd en met enthousiasme aan ons geserveerd, echt een aanrader.
    Toppie team, wat hebben jullie ons verwend vanavond. En het allerleukste, een persoonlijke boodschap op de rekening.

50. Zaterdagavond 18/07/15 voor de eerste keer gegeten bij Pa en Ma, maar beslist niet voor de laatste keer. 't Was in een woord geweldig, zelden zo goed gegeten. Hulde. Dank voor de gastvrijheid.

51. Klaassen

Vanavond (8-07-15) heerlijk gegeten bij Pa & Ma. We waren met z'n 2en geweest zonder te reserveren. Goed en zorgzaam bedieningspersoneel en 2 vrolijke koks in de open keuken. De carpaccio van gerookte lende was heel goed, en de entrecote en de lam waren perfect gegaard! Dit restaurant is zeker een aanrader! Misschien wel handig om te reserveren de volgende keer, want er zaten aardig wat mensen voor een woensdag. Ons zie je vaker terug!

52. fam kulk

Heerlijk gegeten vanavond! Lieve mensen leuk personeel. En zeker kind vriendelijk! Bedankt voor de gastvrijheid.
    Fam kulk

53. Het was weer grandioos bij Pa en Ma. Warm welkom. Prima bediening, heerlijk eten, kortom inderdaad net zoals bij Pa en Ma. Of we terugkomen? Daaraan hoeft niet getwijfeld te worden, net zoals we vroeger graag bij ons eigen Pap en Mam kwamen, kan Pa en Ma in Schalkhaar er op rekenen dat we hier vaker van een heerlijke maaltijd komen genieten. Complimenten aan het hele team voor hun bijdrage aan een genoeglijke avond..

2 vorige recensies
  54. Nienhuis

Zeer lekker en goed gegeten. En zeer goede bediening. Top tent.

Eén vorige recensie
  55. L. B 33 punten

Hier gegeten met de familie. Wij hebben een erg gezellige avond gehad met heerlijk eten! De bediening is zeer vriendelijk en enthousiast. Wanneer ze ergens minder kennis over hebben benoemen ze dit en komt er meteen een collega aan die hun en ons verder helpt! Complimenten! Je kunt immers niet alles weten. Na afloop een rondleiding mogen krijgen in de keuken, ook hier zie je veel enthousiasme! Erg leuk deze mogelijkheid!
    Wij willen jullie bedanken voor de leuke avond en tot de volgende keer! Wij komen terug!

56. 14.6.2015. Restaurant werd aanbevolen door een vriend dus verwachting was hoog gespannen. Bij aankomst op zondag zat het personeel op het terras buiten te eten. Verder was het terras leeg. Tja, dat geeft even het gevoel dat je ongelegen komt. Je wordt overigens vriendelijk te woord gestaan maar je krijgt het idee dat alles nogal ingeprogrammeerd is en dus niet natuurlijk overkomt. Dan het voorgerecht: carpaccio (€ 9), dit was ronduit telleurstellend, een paar plakjes lende met daarop wat rucola en een rups pesto. Smaak was flauw. Bij de entrecote (€ 20) werd niet gevraagd hoe deze gebakken moest zijn. Deze was helaas aan de binnenzijde nog erg rood met koude stukken. Dit hebben we moeten terugsturen. Er was geen excuus alleen een geërgerd gezicht van de baas. In tussentijd waren de bijgerechten geserveerd (rabarber, frietjes (bijna zwart doorbakken), bakje bloemkool/broccoli en gemalen worteltjes, enkele gebakken aardappeltjes). We waren met 4 personen. De hoeveelheid werd door 2 personen opgeschept. We hebben onmiddellijk verzocht om de lege bakjes bij te vullen. Deze zijn nooit gearriveerd. Pas toen we de kok ernaar vroegen zei hij dat hij er bijna mee klaar was, maar de borden waren al zeker 5 minuten leeg en de eetlust en enthousiasme was inmiddels verdwenen. Er werd wel 3 keer gevraagd of we nog iets wilden drinken. Kortom erg telleurstellend. Dit restaurant is geen blijvertje. De formule en ambiance is goed bedacht maar de baas wil duidelijk besparen op de keuken en op het bedienend personeel. Dit is ver onder de maat. Eens maar nooit weer.

57. janine bloemert

Kwaliteit gaat hier boven snelheid. Maar in de positieve zin! Verder een warme en gezellige sfeer!

58. Het is wat lastig te omschrijven wat mijn mening is over dit restaurant.

Het lijkt alsof ze hun eigen identiteit nog niet hebben gevonden. Wij zijn op de uitstraling van het restaurant afgegaan en de combinatie met de omschrijving van het menu en de prijzen die daar bij horen verwacht je toch een volwassen restaurant met een goede keuken en ervaren personeel die je een leuke avond uit bezorgen.

Daar aangekomen blijkt het personeel jong en onervaren, wat ze deels weer goed maken door hun enthousiasme, dat dan weer wel. Het eten is heel simpel en basis. Iets wat wel bij de naam past, maar niet zozeer bij de locatie en bijbehorende prijzen. Het is niet zo dat het niet smaakt, maar om het nu bijzonder te noemen...De keuken leek onderbemand. We moesten te lang wachten op de gerechten.

Het is wel een zaak met potentie, de wil lijkt er wel te zijn. Even de bediening net wat strakker, flesje water op tafel bij de wijn. Het niveau en het tempo in de keuken omhoog en het kan zo een toprestaurant worden, waar wij zeker vaker zouden gaan eten. Zoals het nu is nodigt het nog niet uit om snel weer te gaan. We vonden de prijs/kwaliteit verhouding ver onder de maat.

59. Wij hoorden goede berichten over eten bij pa en ma. Dus op eerste pinksterdag er naar toe, wat viel ons dit tegen. 3 gerechten die wij van de kaart besteld hadden waren er niet. Bediening kwam dit zeggen omdat er op woensdag een andere kaart kwam. Zeer slechte zaak. Er werd geen voorstel gedaan om iets anders van de kaart te nemen. Kregen een geschreven kaartje mee met exuses en de mededeling dat er nog telefonisch contact zou komen. Tot nu toe nog niets gehoord. Wij komen hier zeker niet terug om te eten.

60. Heerlijk gegeten bij pa en ma. Verrassend om bijna de hele kaart in kleine hapjes te proberen. De sukadelappen en spareribs zijn voortreffelijk en voor mij was vooral het ijs met steranijs en dragon een sublieme verrassing. Ook de persoonlijke noot op de factuur is erg leuk. Een absolute aanrader voor iedereen die echt van eten wil genieten.

61. Carla Paalman-Roelofs

Ontzettend goed restaurant met hoge vakkennis zowel de koks als het bedienend personeel. Ze gaan op de hurken bij je aan tafel zodat je op ooghoogte het gesprek aangaat. Mooi ingericht landelijk maar stijlvol. Wat een belevenis op en top.
    Ruimschoots aandacht aan de gerechten besteed zodat het een genot is om daar te eten. Grote klasse en ga vooral zo door, dan zul je ons geregeld zien.

62. Voortman

De aspergesoep was niet echt lekker, na twee happen terug naar de keuken gestuurd! Gewoon vies. Het hoofdgerecht, asperges met zalm besteld. Na een tijdje werden asperges met ham geleverd. Foutje! Over het ijs geen bijzonderheden te melden. Als klap op de vuurpijl krijg je een onleesbare, handgeschreven rekening gepresenteerd!

63. Tangelder

Met onze vriendengroep hebben we een geweldige middag gehad. Zeer gastvrije en vriendelijke ontvangst. Professionele en zeer vriendelijke en attente bediening. Van te voren duidelijke afspraken gemaakt, vooral m.b.t. glutenvrij, waar meer dan goed rekening mee gehouden is. Eerlijk, smakelijk, creatief en hoog niveau. Complimenten aan de chef kok en een échte aanrader!

64. Janny Post

Eten en drinken: goede gevarieerde kwaliteit. 8
    Sfeer : rustig en gezellig. 8
    Service: prima! 9
    Prijs kwaliteit: goed. 7

66. Zaterdagavond hebben we met "ons" 4tjes heerlijk gegeten. Er heerste een enorm gezellige en gemoedelijke sfeer. Restaurant doet haar naam eer aan. Door personeel buitengewoon goed geholpen, meteen al bij binnenkomst.

Zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen.

67. Onze jubileumviering is prima gelukt. Vriendelijke ontvangst! Ruime tafel. Voor mij een smakelijk vegetarisch voorgerecht met ambachtelijke brie (De Ambacht). Als hoofdgerecht een heerlijke ribkarbonade (Mooi Dikke)en als toetje lekkere Hangop. Het brood tussendoor was heerlijk en divers evenals de groenten. M'n vrienden waren ook zeer tevreden met hun bestellingen. Het concept "fijn bijpraten zonder dat borden en bestek onnodig in de weg liggen", bevalt mij nogal! Gelukkig geen haastwerk. Heerlijke wijnen, opgewekte en oprechte bediening waarbij precies de juiste toon wordt getroffen. Echt een avondje-uit. Prima! Een paar maand geleden met z'n tweeën, nu met een groepje. We komen terug.

68. M. Booijink

Door het regenachtige weer was de oprit er naar toe en de parkeerplaats een grote modderboel. Erg jammer, daar hadden we toch een bestrating verwacht.

Daarentegen was het eten en de sfeer geweldig. Wij kwamen wat later aan, en dit was geen enkel probleem. We werden erg vriendelijk geholpen en enkele malen werd gevraagd of alles naar wens was en of er nog bijgevuld moest worden. We konden rustig de tijd nemen om er een gezellig etentje van te maken, ook al waren wij de laatsten.

Ik denk dat we nog wel eens zullen terugkomen. Het is echt een aanrader!

69. Heerlijk gegeten. Sfeer ontspannen, gezellig. Prima bediening. Alles wordt netjes uitgelegd over de bereiding en wat je precies voorgeschoteld krijgt. Vriendelijk personeel, zelfs een rondleiding kon je nog krijgen door de kok des huizes hoe alles wordt bereid. Een echte aanrader.

70. kaylee baving

Erg lekker gegeten, mooie uitstraling, goede sfeer en vriendelijk personeel. Verder vond ik de open keuken erg leuk! Een echte aanrader en ik kom er zeker nog is terug!

71. Carmen Schoenaker

Vooraf al veel goede dingen gehoord over dit restaurant. Mijn ervaring was ook erg goed! De sfeer was super gezellig, de bediening was snel & vriendelijk en de open keuken vond ik erg mooi.
    Kortom een dikke aanrader en ik zou er zeker weer heengaan.

72. Vahnavond, 28 januari 2015, Dorado gegeten bij Pa & Ma.

Een heerlijke vis. Of ik op vakantie in Griekenland was! Op de graat gegrild, mals geserveerd, en zoals 't hoort: puur. Zelf op smaak maken met peper en zout, de partjes met de vingertjes eten en het is smullen geblazen. Een toppertje! Naast de Dorado een prima garnituur, prima witte wijn als begeleiding. Bediening vlot, goed en vriendelijk.

Mij hoor je niet klagen, integendeel, een absolute aanrader.

73. Anne-Roos Endeman

Gisteravond super lekker gegeten en ook de bediening was top! De kaart werd duidelijk uitgelegd en er was genoeg keuze. Het eten was erg lekker en er werden veel lekkere bijgerechten geserveerd bij het hoofdgerecht. Ook het toetje was erg lekker en daarna was er nog genoeg keuze qua koffie/thee (vooral de theezakjes zijn erg leuk, nog nooit eerder gezien). Het was een super avond en ik kom hier zeker nog eens terug!

74. Wij waren op 1ste kerstdag bij Pa en Ma met 7 personen. De ontvangst was prima en de kerst sfeer was prachtig. De bestelling van de eerste drankjes en de voorgerechten gingen prima. Bij de hoofdgerechten ging het helemaal mis. Het duurde vrij lang, de gerechten kwamen niet tegelijk. Voor 2 personen kwam het zeker 5 minuten later. Ook was er geen bestek en dit kwam ook weer later. De aardappeltjes en groentes kwamen zeker 10 minuten later. Toen we dit melden werd de eigenaar zelfs boos. Later bond hij wel in en kwam vertellen dat er een oven was uitgevallen. Als dit inderdaad zo was had hij dat van te voren moeten vertellen. Bij de nagerechten was er ook 1 tekort en dat duurde ook weer vrij lang voordat die er was. Het eten was wel lekker, maar al de fouten was een grote teleur stelling. Ik denk niet dat we hier weer gaan eten. Succes Pa en Ma.

75. Onlangs gegeten bij pa en ma. De verwachtingen waren zeer positief en de vriendelijke bediening en de locatie maakten dit deel van de verwachting zeker waar. Helaas was het eten een stuk minder dan verwacht. Er is weinig variatie in de kaart. Als je van botjes in de je eten houdt, dan heb je voldoende keus. Maar anders heb je alleen de te kiezen uit 1 visgerecht (dagvangst) en sucade. De uiensoep was flauw en ook de andere gerechtjes uit de proeverij waren weinig spannend. De hertenpaté en de balkenbrij waren wel er lekker. Het hoofdgerecht dat ik besteld had, bleek er niet te zijn. Het gerecht dat ik daarvoor in de plaats kreeg was erg klein. Ook met bijgerechtjes erbij, was het zeker niet genoeg. Mijn tafelgenoot kreeg het hoofdgerecht pas, toen de rest het al op had. De desserts waren ronduit teleurstellend. Weinig keus en helaas was ook hier het gerecht dat ik wilde niet beschikbaar. De brownie smaakte niet naar chocolade en de griesmeelpudding was erg flauw. De witte chocolademousse was wel heerlijk.
    Erg jammer, want ik denk wel dat dit restaurant voldoende potentie heeft.

76. Jos Elshof

Gezellige avond. Goede bediening met dito uitleg van/bij de kaart. Volle bak. (Oud-)hollandse gerechten. Toplocatie. Na afloop nog een rondleiding ontvangen van de eigenaar, die gepassioneerd is. Een aanrader, ook voor wat grotere gezelschappen.

77. Ton van Wijk

78. Th. Hogenboom

Onlangs met 2 personen gaan eten bij Pa en Ma in Schalkhaar. In het kort: kwaliteit eten een 9, bediening en gastvrijheid een 10.

Toch zullen wij er niet meer terug gaan. De reden is de akoestiek. Het is een verbouwde boerderij, met het reataurant in een zeer hoge ruimte. Door het ontbreken van maatregelen de akoestiek op een goed niveau te brengen is het ongelofelijk lawaaiig in het restaurant.

Een gesprek met je tafeldame is vrijwel niet mogelijk, je moet echt tegen elkaar schreeuwen om elkaar te verstaan. Heel jammer. Een extra rondje crowdfunding om ook dit goed voor elkaar te krijgen is geen overbodige luxe.

Tot slot: de wachttijd die er zit tussen de gerechten is veel te lang. Jammer.

79. Roy 289 punten

Na een dagje winkelen en wandelen in de omgeving van Deventer dit restaurant bezocht.
    Ergens een keer een recensie gelezen en maakte ons wel nieuwsgierig.
    Keurig verbouwde boerderij en zeer groot terras buiten. Kan me zo voorstellen dat dit in trek is als eindpunt van wandelaar of fietser.

De kaart:
    Mooie combinaties op de kaart die je echt niet overal tegenkomt. Bijvoorbeeld achterhammetje...
    Heerlijke salades vooraf in de keuze vlees, vis of vegetarisch. Hoewel ik een voorkeur voor vlees en vis heb, was de vegetarische zeer smakelijk.
    Alles op de menukaart heeft wel iets 'ongewoons', maar dan wel in positieve zin (lees smaak).

Kortom voor ons de moeite waard om weer eens 'in de buurt' te wandelen en Pa en Ma te bezoeken

80. Onverwachts hier gegeten. Sfeer was goed ondanks de drukte bleef het personeel erg aardig. De eigenaar kwam nog met ons babbelen over hun concept. Om de 10 weken een andere kaart. Vaak werd er gevraagd of wij naar onze zin hadden.

Het eten was smakelijk en erg goed. Voor ons ruim voldoende. Groentes bijtgaar. Vooral de gegrilde wortelen was erg lekker.

Volgende keer gaan wij er weer naar toe om de andere kaart te proberen. En misschien ook met een van de kerstdagen. Want het ligt er zo mooi en dan hoop ik dat er sneeuw ligt.

81. Heerlijk gegeten, sukade was heerlijk mals! Bediening alert en vlot. Wij hebben genoten!

82. Het eten was voor 4 personen veel te weinig. De groentes en aardappelen waren niet gaar. Het was gewoon slecht.

Daar komen we dus nooit weer.

83. Eten was goed, maar prijs kwaliteit was matig. Het gevoel van eten bij pa en ma thuis was er zeker niet. Wel een irritante blaffen de hond wat erg storend was.

84. sietske van der meer

Beste mensen van eten bij Pa en Ma,

Het was een verrassing voor mijn ouders en we hebben hen meegenomen
    naar eten bij Pa en Ma.
    Mijn broer zei na afloop "ik wist niet dat je zo goed kon eten bij Pa en Ma"
    en nou houden we thuis veel van lekker eten en mijn moeder en mijn
    vader kunnen heel goed koken.
    Het blijft altijd spannend of iets gaat slagen. Maar we hebben het gisteren
    supergezellig gehad, veel gelachen. Zeker heeft de omgeving daartoe
    bijgedragen!
    Wens jullie veel succes en we komen zeker terug.

85. Al meerdere malen heerlijk gegeten in dit hele gezellige restaurant. Ongedwongen sfeer, prima ontvangst, gezellige bediening en niet te vergeten heerlijk eten!!

Als je dan ook nog op zo'n prachtige locatie zit, klopt alles.
    Complimenten aan het hele team.

86. Goed eten (de kip!), vriendelijke bediening en sfeervolle ambiance. En vooral een top service achteraf, toen bleek dat wij het jasje van onze zoon hadden laten liggen. Ze hebben het direct per post terug laten bezorgen;
    Nogmaals bedankt voor de moeite!

87. W. Plantinga

Het restaurant en het eten zien er goed uit.

Helaas was de vis niet helemaal gaar van binnen en de groenten bijna rauw (dus heel goed kauwen). Of dat hoort?

De smaak en de bediening waren goed..

88. Vanavond na een weekendje Limburg met onze ouders gegeten als afsluiting bij 'Eten bij Pa en Ma'. Heerlijk gegeten in een stijlvol ingericht restaurant. De koks en bediening hebben gezorgd voor een gezellige afsluiting van het weekend. Het was lekker druk en dat maakt het gezellig tafelen. Een aanrader van onze zijde.

89. Het is de tweede keer dat ik hier eet. Het eten is goed, maar niet bijzonder. Zeker geen grote beleving zoals de naam van het hoofdgerecht doet vermoeden. Bij het stokbrood krijg je alleen knoflookboter geserveerd; jammer als je dat niet lust. Het vlees is zeker niet mals; wek goed van smaak. De bakjes met aardappelproducten en groenten zijn smakelijk. Het ijs top.

De bediening krijgt een dikke onvoldoende. Op het hele restaurant loopt 1 of 2 man personeel te bedienen. Bij binnenkomst word je niet eens opgemerkt. We moesten onszelf aanmelden en het duurde lang voor iemand kwam vragen of we iets wilden drinken. We wilden bijna vertrekken...

90. Sharon Sharon

91. bram te pas

Zonder enige ongein het lekkerste stukje kip wat ik ooit gegeten heb naar binnen gebundeld in dit sfeervolle restaurant. Ik hou normaal niet van botjes kluiven maar deze keer moest ik er toch aan geloven! Forse complimenten aan de keuken en ook de bediening was niks negatiefs op aan te merken!
    Kortom: als je voor een goeie prijs lekker en gezellig wilt eten ben je hier aan te goeie adres! Ga zo door Pa & Ma!!!

92. Woensdag 6 agustus gegeten bij Pa en Ma. We gingen met flinke zin naar hun toe, maar de ervaring was geen prettige beleving.

Het begon met het ontvangsthapje, brood met kruiden boter. De serveerster was waarschijnlijk deze dag net begonnen, waardoor ze dit vergeten was. Ze werd door een collega op erop gewezen en kregen alsnog het brood met kruidenboter.

De kleine beleving (voorgerecht) vleessalade: De salade was wel redelijk, maar de plakjes vlees te dik gesneden, waardoor het vlees taai was en daardoor slecht door te slikken was.

De grote beleving (hoofdgerecht) entrecote: was erg taai, waardoor moeilijk te kauwen was. Normaal verwacht je dat dit mals is. De smaak was wel normaal te noemen.
    Zelf had ik een sparerib zoet besteld: de steng was in 3 stukken gesneden en op elkaar gestapeld met een pin erdoor om het bij elkaar te houden. Het vlees ging wel goed van het bot af, maar smaakte niet naar sparerib. Net of er geen marinade gebruikt was. Proefde alleen zout en peper. Beetje een afknapper.

Toetje griesmeelpudding: Helaas was dit ook geen hoogtepunt. De vruchten en bosbessensaus hadden smaak, maar de griesmeel was een blok beton met geen ene smaak. De slagroom kwam waarschijnlijk uit een spuitbus van matige kwaliteit.

We hadden na deze slechte belevingen eigenlijk een hoogtepunt, maar was eigenlijk een dieptepunt, namelijk de rekening. We mochten voor deze ervaring 110,50 EUR betalen.
    We komen zeker niet terug.

93. Eindelijk kwam het er van, eten bij Pa en Ma, lekker op de fiets er naar toe. We waren erg nieuwsgierig hoe het zou zijn. Nou, dat was snel duidelijk, in één woord: "voortreffelijk".
    Heel erg gezellig, heerlijk eten, aardige bediening, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.Ook met onze diabetes patiënt kon rekening gehouden worden in de vorm van nauwkeurig afgemeten porties koolhydraten, heel erg fijn en attent.
    We komen hier zeker terug!!! Een aanrader, zeker voor iedereen uit Deventer, Schalkhaar en omgeving, lekker op het fietsje, geen Bob nodig en écht lekker eten.

94. Al meerdere goede reacties gehoord en gelezen maar na een heerlijke avond toch ook zelf overtuigd. Erg bevlogen eigenaar en een leuk goed attent team. De kwaliteit van de producten en bereiding overtrof onze verwachtingen. Erg gezellige avond en heerlijk gegeten. Originele kaart met heerlijke gerechten. Vooraf beide de vitello tonato en daarna Sukade van de houtskool grill en een kippepoot van diezelfde grill. Ruim voorzien van 3 soorten groente en 3 soorten aardappelen. Lekker rood wijntje en een goede bierkaart van Gulpener. Tot slot afgesloten met griesmeelpudding met bosvruchten en mijn vrouw een kaasplankje. Tot besluit een rondleiding in de open keuken en een leuk gesprek met een enthousiast bevlogen eigenaar die vol passie verteld over verbouwing, plannen en de liefde voor deze zaak. Erg genoten wij komen zeker vaker..

95. Gastvrij ontvangen, zeer goede en vlotte bediening en later door een zeer enthousiaste eigenaar door de open keuken rondgeleid. Het restaurant is heel sfeervol ingericht en er hangt een lekker ontspannen sfeertje zodat je echt een avondje uit bent. We hebben heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs. Aanrader en we komen zeker terug.

De nieuwste recensie
  96. hoogendijk

Nou, pa en ma hebben ons super ontvangen, heerlijk eten bereid op een hout gestookte grill. We konden buiten zitten of binnen. De verrukkelijke etensgeuren lokten ons naar binnen.
    We hebben heerlijk gegeten. Ik kon mijn spare ribs niet op. Ik kreeg het mooi geseald mee, dus ik kan morgen nog even nagenieten. Naderhand heeft pa ons nog rondgeleid.
    Toen kwam de rekening met een persoonlijke noot erop namens het hele team. De rekening was, gezien wat we genuttigd hadden, een aangename verrassing.

97. Ellen Akkerman

Prachtige lokatie, mooi restaurant, heerlijk en eerlijk eten, goede en leuke gastheren.
    Gezellig thuiskomen bij Pa en Ma!

98. Rosa Akkermans

Op 24 juli hebben wij de 50e verjaardag van een broer bij "Pa en Ma" gevierd. Wat een heerlijk eten en wat een fijne bediening. We zijn rondgeleid: alles ziet er zo voortreffelijk uit. De prijs is prima: kortom: ga erheen!

Volgende pagina