Eetcafe de Notaris in Schaijk

Achter het pand bieden we eigen parkeergelegenheid.

• OV

1482012974 62

1. Ties van den heuvel

De bediening 100%
    Wijn en bier van het arrangement 100%
    Maar het eten was matig, de eendenborst was taai.

2. Wij hadden de kipsate. Het vlees was mals en sappig. De saus zacht van smaak, wat ik lekker vind. Wat heel goed is, is dat je bij de hoofdgerechten onbeperkt frites en salade kan bijbestellen. Dit staat ook op de menukaart duidelijk vermeld. We zijn daarnaast ook heel vriendelijk en netjes bediend. We hadden een heerlijke avond.

3. Alles is perfect lekker en goed gegeten.
    Perfecte bediening en vriendelijk personeel.

4. Vd Niet

Dag ervoor tafeltje gereserveerd. Volgende avond aangekomen, geen tafel die gedekt was voor ons. Gasten die toevallig binnenkwamen kregen mooie tafel, wij konden naar de parkeerplaats waar enkele tafels stonden, sfeerloos en zonder andere gasten.
    Toen wij de eigenaar hierop aanspraken, was hij toch wel degene die bepaalde waar gasten gingen zitten. Wat een service, wat een klantgericht gedrag. Nu maar ook nooit meer naar De Notaris in Schaik. Ga eerst maar eens leren hoe je respectvol met je gasten omgaat! Schande!

5. van den Heuvel

Vanavond gegeten bij de Notaris.
    Hoofdgerecht was erg slecht. Vlees was smaakloos en taai!
    Aangegeven maar er wordt niet op gereageerd.
    Eten laten staan.
    Bij het afruimen van de tafel nogmaals aangegeven wederom geen reactie.
    Er werd zelfs niet gevraagd of we nog wat willen drinken. Lege glazen bleven staan.
    Als dit de service is…

2,1
  6. rene 111 punten

Gezellig en goede lunch gegeten met 4 personen.
    Het was wel veel sla op de broodjes.

Verder was het allemaal goed.

6,1
  7. Heel lekkere keuken en gezellig vertoeven.
    Eerlijke mensen!

8. Jet Korsten

Geweldige ervaring! Gisteren High Wine gedaan bij de Notaris. Gastvrijheid Top!
    Prijs/Kwaliteit heel goed. Wij komen zeker terug!

9. Eten was niet lekker. Ossenhaaspuntjes waren niet mals, weinig kruiden. Meerdere toetjes waren op, jammer, zeker wanneer het ontzettend rustig is in het restaurant. Personeel was wel vriendelijk.

3,4
  10. Hier kun je goed eten. Vooral de lunch is super! Personeel is vriendelijk en behulpzaam.
    Aanrader hoor!

11. Afgelopen vrijdagavond hebben wij daar gegeten, als je voor de vlees gerechten komt, dan zit je goed, kom je voor vis vergeet het maar.

Bij het opgeven van de bestelling krijg je als eerste van de gastvrouw te horen dat er graat in de sliptong zit, ja, als vis eter weet ik niet beter dan dat er graad in vis zit oké.

Voorgerecht was vlees was goed. Bij het hoofdgerecht vroeg ik een klein extra bordje i.v.m. graat en kop van de vis. Niet gekregen, vismes niet gekregen want die had je ook niet nodig want de graad aan de zijkant werd er al van afgesneden als dat dan nog goed gebeurd. Oké maar ik merkte dat er nog genoeg aan de zijkanten zat, dan ben je als gast goed bezig, puinhoop en waar ze de vis in gebakken hebben weet ik ook niet want de zijkanten waren zo hard, evenals de de staart die stond zelfs omhoog. Ik vroeg om een 2e glas wijn, kreeg niet waar ik om vroeg maar een ander soort, dus ook daar weten ze niet wat de gast gebruikt.

Jammer, voor mij niet voor herhaling vatbaar.

12. Lucas Van de Voort

13. Drinken duurt erg lang. Eten brengen gaat voor. Ben maar weggegaan. Personeel onaardig

1,8
  14. Als het er even druk is, dan weet men het niet meer, kwam er vaker. Bestel koffie, mensen die later kwamen kregen eerder eten dan dat de koffie werd gebracht. Nooit meer, werd afgesnauwd voor de 2e keer ná een eerdere keer naast het eetcafé te hebben geparkeerd op parking van klusbedrijf ná daar eerst te zijn geweest. Nee dank u wel, nooit meer, het blijft tenslotte een café en mag zich absoluut geen restaurant noemen wat men pretendeert te zijn. Er zijn 7 á 8 andere gelegenheden in Schaijk.

4,9
  15. Frank en Astrid

Op 2 januari hebben wij met onze gasten een heerlijk etentje gehad - het eten was super lekker en het ontbrak nergens aan. Onze gasten waren allemaal erg tevreden en wij ook dus dat verdient een goede recensie.

Een super team met een goede keuken. Top!!!

16. florentina

Prachtig pand, met nog mooier interieur. Met zeer aardig personeel, met een fantastische "kaart". Advies: benaming "eetcafé" doet afbreuk aan al dit moois, past ook niet bij het woord Notaris. Jullie verdienen iets grootser. Grandcafé? Schrijf een prijsvraag uit of iets dergelijks. Ben benieuwd. Heel veel succes met dit mooie bedrijf.

17. de Notaris is altijd een feestje om naartoe te gaan! Zowel om een koffietje te doen, of om lekker te lunchen, voor een wijntje of diner. Er staan genoeg lekkere gerechten op de kaart en elke keer is het weer lastig wat te kiezen (in de positieve zin). Je krijgt ook grote porties dus de prijs/kwaliteit is perfect. Binnen zit je erg leuk maar het terras, met zon, is toch wel favoriet. De bediening is erg vriendelijk en attent en heb je wensen dan mag je dit ook voorleggen en gaan ze hiermee aan de slag. Leuk leuk!

18. A.Bakker

Binnen in serre gezeten, vond het daar persoonlijk niet erg sfeervol. Bediening erg vriendelijk. Voor- en hoofdgerecht vond ik niet erg bijzonder, wel voldoende. Nagerecht was wel erg lekker.

19. Gisteren voor het eerst bij de notaris gegeten. De service was super! Het eten was ook enorm lekker en de prijs is goed te doen. Wij komen hier zeker vaker terug !

20. Met zessen High-Wine bij de Notaris. In een zeer plezierige sfeer genoten van lekkere hapjes vergezeld van passende heerlijke wijnen. Een aanrader!

21. C. Maytum

Heerlijk gegeten (moeilijke keus met zoveel smakelijke gerechten op de kaart), vriendelijke bediening en sfeervolle inrichting. Hier komen we zeker (op korte termijn) nog eens terug!

22. Samen met mijn dochter genoten van een heerlijke high tea! Goed eten, goed rekening gehouden met vegetarisch voorkeur! Iets meer zoet had voor ons zoetekauwen gemogen!

23. Luuk 11 punten

Vanaf 11 april is de Notaris compleet vernieuwd en verbouwd en daarnaast zijn er twee nieuwe eigenaren. De formule is compleet anders en wij beginnen met een schone lei. Iedereen is meer dan welkom in ons nieuwe eet- en borrelcafé om te proeven wat onze keukenbrigade in petto heeft en om de echte Brabantse gezelligheid te ervaren. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel we zijn 7 dagen per week geopend!

24. Heerlijk genieten van eerlijk voedsel wat rechtstreeks uit eigen groentenhof komt. Puur eten!
    Elke keer is het weer verrassend!

25. De bediening en het eten is van een wisselende kwaliteit. We hebben er zondag 18 augustus gegeten. De bediening was niet erg attent; het mandje met stokbrood en (harde) boter kregen we pas na 20 minuten.
    Als voorgerecht was de kreeftsoep erg goed maar het hoofdgerecht, entrecote was smakeloos. De gebakken aardappels waren prima maar de groente niet; gebakken courgettes met tomaten en ui. Dit smaakte niet in combinatie met het vlees. Bij de afrekening werd het voorgerecht voor een hoger bedrag in rekening gebracht dan wat de menukaart aangaf terwijl de wijn voor een lager bedrag in rekening werd gebracht. Dit is voor mij absoluut niet voor herhaling vatbaar en gezien de gemiddelde waardering van andere recensies (5,3) een terechte beslissing.

4,9
  26. Hier een High tea gehad, ervaring is zeer slecht. Had ik de recensies hier maar eerder gelezen. We hadden een High tea, 3x normaal en 1x glutenvrij en een aantal andere allergieën. De normale High tea is totaal niet zoals je verwacht van een High Tea, de muffins waren zelfs gewoon hard (waren ze oud??)
    De glutenvrije High tea sloeg werkelijk alles, maar er is gelukkig mee ingestemd dat hier een kleiner bedrag voor werd betaald. De 'theemutsen' die over de theepotten werden gezet om warm te houden waren vies, wij waren de enige bezoekers dus aan de drukte kan het niet gelegen hebben.
    En de reservering was weken vantevoren doorgegeven. Nee dit was echt eens en nooit meer naar Eetcafe de Notaris, en ook zeker geen aanrader!

1,5
  27. Anita van der Heijden

Al jaren zijn wij klant bij Kees en Dinie en telkens weer komen wij "blij" bij hen vandaan. Waar nog krijg je bij je kopje koffie een heerlijke zelfgemaakte bonbon, een glaasje water en een klein likeurtje met zelf geklopte room?
    Nu komen we vaker voor het eten dan voor de koffie omdat de passie voor het vak en de ervaring van deze mensen bovenal te proeven is in de gerechten. Sta er eens bij stil dat de boterboontjes s'ochtends in de broksteeg geplukt zijn dat het spek van de biologische varkens is die je kunt zien groeien met de modder achter hun oren.
    Jammer dat Fam van den Brenk niet altijd begrepen wordt in hun "weg" die staat voor bewust, biologisch, verantwoord, maar vooral smaakvolle gerechten.
    Wij zullen er in ieder geval nog vaak komen..

28. Beste Anneke,
    Wat jammer dat juist nu: nu Ties vakantie heeft en het de drukste terrasdag van dit jaar was. Dit u overkomt. Ook Ties serveert een advocaat zonder schotel en ook de suiker en melk uit de blote hand. Wij proberen nl om het milieu minder te belasten en geen onnodige vaat en papiergebruik te veroorzaken. De Chaamse Advocaat van Geert van der Kaa van de Walnoothoeven krijg je bij geen ander horecabedrijf en is super zacht. De nectarine taart is geen gebak maar een half taartje waarin 2 hele nectarines verwerkt zijn. De vettige korst van biologische boter, wordt door Ties en mij altijd smalend het lelijkste maar lekkerste taartje van Nederland genoemd.
    Als u deze opmerking van ons had gekregen had u waarschijnlijk intenser geproefd. Graag nodig ik dan ook uit voor een herbezoek en een nieuwe recensie. Om het evenwicht te herstellen. Immers U bent heel boos en teleurgesteld. De ober die werkte is minder adrem en minder goed in staat de juiste product informatie te geven. Dat is vaak wel jammer. Maar allemaal 1en is wel heel erg laag dat geloof ik niet helemaal. Dus bewijzen we graag het tegendeel. Tot ziens. Dinie

29. Beste mensen van de Notaris, wat een tegenvaller dit keer! Vorig jaar erg leuke ontvangst door Ties en heerlijk gesnoept van mooie aparte ijsjes en koffie. Daar hadden we nu ook weer zin in.
    Ik schets u het beeld van dit jaar: mooie zonnige zondagmiddag rond 15.00 uur, het is kermis in Schaijk! Het is erg druk op het terras, zagen we bij het oprijden van de parkeerplaats. Omdat de deur naar het tuinterras openstond, verkozen wij om daar naar binnen te gaan. Halverwege werd ons gezegd dat we aan de voorkant moesten zijn, omdat er achter geen bediening was. Oké te begrijpen, daarom wandelden naar het terras aan de voorkant. Gelukkig nog een tafeltje aan de wegkant vrij. Een vriendelijke ober nam onze bestelling op. Voor ieder van ons een cappuccino met voor mijn man een advocaatje en voor mij een Taartje van de Chef. Volgens de ober kon dit van alles zijn. Als eerste werd door een gehaast meisje het advocaatje redelijk hardhandig op tafel gezet op, met de lepel ernaast ook "bloot" op tafel. Niets dienblad, niets onderzetter of bordje. Een aantal minuten later de cappuccino's, die al even geleden ingeschonken waren (het melkschuim randje was al aan het harden) de bijgevoegde chocoladetruffel was al gesmolten, wel van goede smaak! Op het ook bijgevoegde glaasje water zaten vetvlekken, vast van het miniglaasje koffielikeur met het reeds ingezakte dotje room. De suikerpot en melk kannetje werden na 5 minuten gebracht, ook uit de hand. Na 20 minuten attendeerde ik de ober met: ik zou het zo fijn vinden om mijn taartje bij de reeds koude cappuccino te nemen. Hij verontschuldigde zicht met onduidelijke bewoordingen van no niet goed ingewerkt personeel. Het duurde nog 10 minuten dat het door mij bestelde taartje gebracht werd, het bleek een nectarine taartje. (een harde droge vette korst met 2 ragdunne plakjes nectarine in een wat slappe dunne gelei, 'n soort flan) Niet een mooi rond gebakje, nee het was de helft ervan.....Van verbazing bekomen zei ik tegen de ober, "maar dit is maar een helft!" De ober kon er niet meer van maken. Ik betaalde en at het halve gebakje. Wat jammer mensen van de Notaris, jullie zijn ons kwijt als klant.

1,4
  30. Per ongeluk belandde we bij de Notaris. Wat een positieve verrassing. Puur eten, je kan proeven dat alles zelf wordt gemaakt. Het enthousiasme van de bediening over de eigen varkens. Maakte het voorgerecht Broksteeg ham met gepocheerde peer nog lekkerder. Lekker makkelijke sfeer alleen een beetje lawaaierig misschien.

31. Eten was redelijk, prijs-/kwaliteitverhouding uit balans. Bediening ronduit slecht en op het onfatsoenlijke af. Ons verzoek om gebak en bittergarnituur na elkaar te serveren, werd genegeerd. Toen we hier een opmerking over maakten, kregen we een hele discussie over smaak, verspilling en het feit dat het meisje dat ons hielp "het allemaal nog niet begreep" en dat we "het maar aan iemand anders hadden moeten vragen". Ik kom hier nooit meer terug.

32. Of je nu voor de gehaktbal of de zalm in een krokant jasje gaat, het is altijd even smakelijk. Tussendoor even lunchen ook dat doen wij regelmatig. Met mooi weer op het terras genieten van een pilsje, van het zelfgemaakt ijs of taart waar kan en vind je dat nog? Vegetariers kunnen hier overigens ook goed terecht. Daarbij voor mij niet onbelangrijk zijn de groentes en zuivel biologisch. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat ze dit jaar hoog zijn geeindigd in de terras top 100. Een felicitatie waard. Wij komen hier namelijk graag!

33. We komen eens in de zoveel maanden in de Notaris, het eten is altijd goed en de mensen zijn altijd erg aardig en gewillig (wij zijn nogal lastige vega's). Duur is de Notaris helemaal niet echt. Wel een beetje jammer is dat het zo rumoerig is....

34. Vanmiddag een high tea arrangement gedaan bij de Notaris. De ober was moeilijk te verstaan en na 3x uitleg gevraagd te hebben, kozen we voor het uitgebreide menu. Helaas, zowel de kwaliteit als de kwantiteit viel tegen. Een hoopje gerookte zalm met daarna muffins en toen diverse soorten taart (hele kleine, dunne plakjes) en dat was het voor twintig euro excl drinken (als het drinken anders was dan thee) p.p. We hebben het aangekaart bij de eigenaresse maar die verklaarde de prijzen omdat alles biologisch was. € 11,50 voor een klein hoopje zalm vonden wij toch wel heel erg veel. Maar ok. Geen aanrader en wij komen er zeker niet meer terug.

2,5
  35. Vanmiddag dachten we te gaan genieten bij de Notaris van een high tea. Wij hebben dat al meerdere malen op allerlei locaties gedaan.

Bij binnenkomst werd ons gevraagd of de uitgebreide high tea wilden, en snoepers als we zijn hebben we daar dan ook voor gekozen.

Wat we hebben gekregen was een smakeloos zalmtartaartje, met de nadruk op klein, daarna een klein schaaltje muffins, en tot slot een dessertbuffetje. Dus kortom, alles was klein behalve de rekening.

Zelden zoveel betaald voor zo weinig, verder een onverstaanbare ober, en geen oog voor detail.

Dus wat ons betreft beslist geen aanrader.

2,8
  36. Theo 12 punten

Super plek om te eten, met name het gebruik van de lokale ingredieënten voor het eten is prima en lekker. Kortom lekker en ook nog eens eerlijk eten en niet standaard, neem nou de zelfgemaakte ice tea.

Ons surprise menu viel enorm in de smaak en we gaan zeker weer terug!

Z.