In het hart van het pittoreske en historische centrum van Schagen vindt u “Onsz Restaurant”. Bourgondisch genieten van lekker eten in een sfeervolle, gastvrije entourage, dat is wat wij belangrijk vinden!

Bij Onsz kunt u terecht voor een mooi stuk vlees, dagverse vis en eigentijdse gerechten.
De menukaart wisselt met regelmaat zodat u hier ten allen tijden afwisselende, seizoensgebonden gerechten op tegen zult komen.
Iets anders? Kies dan voor Onsz Menu!
Onsze bediening adviseert u graag bij uw keuze naar een geschikte wijn om uw gerecht mee te combineren.

Een catering door Onsz laten verzorgen of een feestje vieren bij Onsz? Informatie vind u op de pagina “FEESTJE” maar natuurlijk kunt u ook altijd contact opnemen!

Heeft u zin in een heerlijk kopje koffie, thee of ander drankje met een lekker hapje? Loop dan vooral bij Onsz binnen!

1327181935 87
1391930738 84
1419680225 85
1452054627 87

1. Wederom zeer lekker en gezellig gegeten!

2. Peter van der Kind

Een echte “feel good” sfeer. Rustige, gedempte muziek, een “ alles onder controle” bediening.

Prima gegrillde rib eye (helaas voor mij iets te veel) en een heerlijke zeebaars. Ook de Tiramisu is klasse.

Gewoon een aanrader dus.

3. Het was jammer dat er in totaal maar 3 tafeltjes bezet waren, maar dit deed niets SF aan de kwaliteit van het eten en het humeur van de bediening!
    Zeker een aanrader om nog eens naar toe te gaan!

4. Heerlijk gegeten en prima en leuke bediening! 👌

5. Heerlijk gegeten voor een leuke prijs!
    Echt een aanrader.

6. Zoals altijd heerlijk gegeten. Carpaccio en biefstuk smelten op je tong. Lekkere garnituur van warme groente en salade. Als dessert is de Onsz dubbeldekker aan te raden. Alle drie de gangen schoon op! Bediening met ervaring, vriendelijk en alert, maakt de positieve ervaring af.

7. Het eten was heerlijk sfeer was gezellig!
    Heerlijk genoten!

8. Joke ten Hulsen

We hadden nog niet eerder bij jullie gegeten. Wat meteen opviel was het interieur qua kleuren. Mooi! Het eten was prima, we hebben een leuke avond gehad. We komen zeker terug en zullen jullie restaurant aanbevelen bij vrienden. vr. gr. Joke ten Hulsen

9. Op 17 augustus hebben we gegeten in uw restaurant. Tijdstip half 7. Toen we aankwamen, werd ons een tafel aangewezen, waar mijn schoonmoeder alvast zat. Het duurde ongeveer een kwartier voordat er überhaupt iemand naar ons toe kwam om ons welkom te heten en te vragen of we wat wilde drinken. Uiteindelijk kregen we de kaart om de bestelling op te nemen. Vervolgens kregen we het voorgerecht pas om 19.30, Ruim een uur nadat we binnen kwamen. Mijn twee kinderen vroegen al af wanneer het eten kwam. Conclusie;veel te lang wachten en niet inspelen op kinderen door bijvoorbeeld kleurtjes neer te leggen. Het is echt jammer dat we zo lang moesten wachten. Het eten was namelijk voortreffelijk;we werden verrast met een romantisch desert, vanwege ons 12/5 jarig jubileum.

10. Goed eten fijne bediening. Gewoon een heerlijke avond met mooie gerechten.

11. Margriet en Cock

Wat we vooral zo heerlijk vinden bij Onsz is het rustige tempo waarin alles gebeurt en geen harde muziek en gedempte accoustiek.
    De bediening is allervriendelijkst.
    En waar het natuurlijk vooral omgaat: Het eten was verrassend en overheerlijk.

12. fam wiersma

Heerlijk gegeten, goede service en leuk personeel.
    En niet duur. We komen er zeker vaker terug.

13. Bem Tudor

Een uitstekende ervaring, eten was ronduit goed te noemen en heb zelden een zulk dergelijke smaaksensatie geproefd van de gerechten die ik gegeten heb. De bediening is iets aan de trage kant, wel vriendelijk verder.

Ik raad dus iedereen aan om zeker eens hier te eten, het is ook erg druk en komen veel mensen dus dat is altijd een goed teken.

14. Annelies

Gisteren bij restaurant onsz gegeten. Leuke rustige sfeer, ruime indeling. Super goede bediening. Heerlijk voorgerecht gehad, de proeverij. Maar helaas sprong mijn migraine ertussen. Maar super snel afgehandeld, mijn hoofdgerecht een heel mooi visje in een afgesloten bakje meegekregen. En we konden gauw weer gaan. Het visje smaakte de volgende dag nog steeds naar meer. We gaan dit zeker nog eens over doen maar dan op de juiste manier.

15. Ik eet heel graag bij Onsz. Het eten is altijd goed, de wijn heerlijk, de bediening vriendelijk en persoonlijk. Het is alsof ik thuis kom. Voel me welkom. Kan het iedereen aanraden.

16. Wederom heerlijk gegeten. We waren met zijn 3en en kregen een canapé met zalm. 1 van ons lust geen zalm en dat hoorde de gastvrouw. Prompt kwam ze met andere met brie en gekarameliseerde rode ui. Top! Alle gerechten worden mooi opgediend. Er is ook een ruime wijnkaart dus voor een ieder wat wils. Kortom Onsz is een echte aanrader!

17. anonimus

Heerlijk gegeten en werd ook erg mooi opgediend; goede kwaliteit. Soep was iets aan de zoute kant, maar dat komt waarschijnlijk omdat wij gewend zijn amper zout te gebruiken.
    Ruim voldoende qua hoeveelheid.
    Prettige bediening, lieve meiden! Zeker voor herhaling vatbaar.

18. Annemieke

We hadden moeite om te kiezen uit de voorgerechten, dus gingen we voor het proeverijtje, wat een heerlijkheid was dat. Hoofdgerecht uitstekend met zelfgemaakte patatten, en het toetje was een heerlijke afsluiter. Warm aangeklede zaak, met supervriendelijke gastvrouw.

19. Yvonne Geerligs

Wij hebben ter ere van een 50-jarige verjaardag bij Onsz gegeten. De bediening was uitstekend evenals het eten.

20. Heerlijk gegeten, goede bediening, gezellige sfeer!

21. M vierveijzer

Heerlijk gegeten bediening was goed en sfeer was goed

22. Bianca Boom

Top, heerlijk gegeten, goede bediening.

23. Hoewel vanaf terras in de zon naar een donkere enthourage met veel zwart hebben we een prima avond gehad. Heerlijk eten voor een nette prijs. Zeer vriendelijke bediening die ons prima aanvoelde.
    De inrichting zou wat mij betreft wat lichter en dus toegankelijker mogen.

24. Wederom heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen!

25. Sandra Snel

Wederom heerlijk gegeten en lekker gezeten bij Onsz. Elke keer weer genieten van een heerlijke ontspannen avond..

26. Heerlijk gegeten! Fijn restaurant als je rustig wilt eten en kletsen. Er hangt een knusse sfeer en het personeel is behulzaam en vriendelijk.

27. Wat wij jammer vonden was dat er niet ingespeeld wordt op het weer betreffende de drankjes. Het was mooi weer en wij wilden graag een radler of een witbiertje deze waren beide niet verkrijgbaar alleen een lentebock. Wij denken dat je meer kan inspelen op het weer. Het eten is prima en de sfeer en service ook. Wij zullen er nog eens gaan eten.

28. Heerlijk gegeten. Vrolijke bediening, niet te opdringerig maar goed en alert.

29. Goed ontvangst.
    Beleeft.
    Zeer veel keuze van gerechten.
    De gekozen gerechten waren allemaal van uitstekende kwaliteit.
    De tijden tussen de gangen was goed.
    Met andere woorden.
    Het is een aanrader om hier gegaan eten.
    Ps.
    Dit is ook aan geraden voor gezelschappen.

30. Weer super lekker gegeten. De proeverij is een aanrader!

31. Adrichem

Echt heerlijk gegeten!

32. J. Boeder

Wij hadden voor een samengesteld 3 gangen menu gekozen, betaalbaar en ontzettend lekker..

33. Super lekker gegeten!
    Goede bediening en gezellige sfeer!

34. Simone Groot

Het eten is prima. Jammer dat de wijn in zulke eenvoudige glazen wordt geschonken en dat voor witte en rode wijn dezelfde glazen worden gebruikt.
    Het bedienend personeel is heel vriendelijk maar de gastvrouw straalt niet veel enthousiasme uit. Personeel is ook niet heel erg attent.
    Tip voor wie hier wil gaan eten: trek geen schone kleding aan. De afzuiging van de open keuken is niet zo goed, bij thuiskomst kan je kleding dan gelijk in de was.

35. Leuk restaurant in het hartje van Schagen!
    Erg knus en gezellig & het eten is prima kwaliteit.
    De bediening was ook erg behulpzaam en vriendelijk. Ze vergaten wel vaak mijn lege wijnglas ;)
    Aanrader om eens heen te gaan!

36. Daniël

Uiteten gaan bij Onsz is erg lekker en gezellig!

37. H. Veuger

Lekker gegeten, gezellige sfeer en goede bediening!

38. Weer heerlijk gegeten!
    We zijn hier al meerdere malen geweest en iedere keer is het weer heerlijk eten bij Onsz.
    Ook de bediening is prima: vriendelijk en attent.

39. Roos Tilgenkamp

Gezellige sfeer en een goed verzorgde maaltijd met vriendelijk personeel.

40. Wij hadden 3 gangen menu voor 32,50
    Was smakelijk eten. Keus dessert uit cheese taart en dame blanche. Vond ik wat achterhaald. Vooral Dame blanche. Bij de koffie een stukje Boterkoek. Erg machtig na een dessert. Misschien iets van chocolade.

41. Super restaurant! Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Fijne bediening ook. Aanrader!!!

42. Gewoon goed, zonder poespas!
    Eerlijke prijs stelling…
    En heerlijk kaas dessert.

43. Hallo,
    We hebben heel lekker gegeten.
    En het zag er zo gezellig uit, speciaal voor valentijn.
    Leuke bediening, zelfs je jas werd aangegeven.
    Er was een minpuntje, stokbrood vooraf was erg hard, het werd direct van de rekening afgehaald.
    We vinden het echt een aanrader voor andere gasten.
    Sjaak en Nel

44. Lekker en gezellig gegeten in een gezellige omgeving mede door de attente en vriendelijke bediening.

45. Ton Kromhout van der Meer

Zoals altijd prima gerechten en goede bediening.
    Zullen weer terug komen.

46. Goed restaurant met een gemoedelijke sfeer. Wij hebben heerlijk gegeten.
    Alleen was er maar 1 kok, dus het duurde wat lang voordat het werd opgediend.

47. Peter Kikkert

Wij waren er afgelopen weekend voor ongeveer de 10-de keer. Dat zegt al genoeg denk ik. Het is ons nog nooit tegengevallen en ook deze keer hebben we superlekker gegeten. Ook de amuse (kijken we altijd naar uit) was weer heerlijk. Komen zeker weer terug.
    Peter en Gerie

48. Heerlijk gegeten en in de watten gelegd. Sfeer was erg relaxed en gezellig en de bediening, daar kunnen velen nog iets van leren. We komen graag nog eens terug.

49. Was super! Heerlijk gegeten! Hele leuke en goede bediening. Staan altijd voor je klaar als je een drankje wil of extra wil bij bestellen. Wij gaan zeker nog een keer terug! Enige minpunt je kleding ruikt naar eten omdat de keuken in de zaak zelf is dus laat je jas ophangen want dan hangen ze hem in een andere ruimte.

50. J Hof

51. Mooi restaurant in een mooi centrum
    Ben er voor de eerste keer geweest
    Heerlijk gegeten

52. Je zit erg dicht met de tafels bij elkaar waardoor je met elkaar moet fluisteren wil je dat de buren niet mee luisteren. Zaten bij de deur wat best koud was. Moesten wel heel lang wachten op ons hoofdgerecht, toetje hebben we maar overgeslagen. Eten was oke maar niet bijzonder, glazen bleven lang leeg.
    Voor ons niet voor herhaling vatbaar, erg magertjes allemaal.

53. Wat een fijn restaurant, met een heel gezellige bediening en een topservice. We komen zeker nog eens terug.

54. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Onsz. Er is ruime keus in de gerechten, ook een driegangenmenu tegen goede prijs. Wat we erg waardeerden was de ruimte tijd tussen de gangen. Kwaliteit eten was ook prima. Geen exclusieve gerechten maar goed aansluitend bij onze wensen, gewoon goed en lekker. Het is geen 10 omdat de rode wijn niet op kamertemperatuur was. De service was goed, we hadden een puntje van feedback en dat werd snel opgelost. Kortom, een fijn restaurant, prijs/kwaliteit verhouding prima en erg gastvrij. Zeker om weer terug te gaan.

55. Prima sfeer, fijne bediening en uitstekende prijs/kwaliteit. Vooral de spareribsaus.

56. Heerlijk gegeten. Gezellig restaurant. Wij zaten bijna met de tafels aan elkaar met de mensen die naast ons zaten te eten, dit was voor ons wat minder. Ook duurde het voor ons wat lang voordat de kaarten kwamen en het eten opgediend werd. Zo hadden wij onze eerste glas drinken leeg voordat wij de menukaart gezien hadden. Wel vriendelijk personeel, die je graag willen helpen.

57. Y.oppenhuis

Heerlijk gegeten, hele goede bediening. Rustig en niet opdringerig. Genoeg tijd tussen de gangen.
    Top biefstuk!

58. Paula Zuurbier

We hebben met mijn familie heerlijk gegeten. Veel keuze op de menukaart en origineel geserveerd.
    Toppie...

59. Heel lekker gegeten! Goeie en ook smakelijke porties. De gerechten volgden elkaar niet snel op, maar dat vonden wij niet erg. We hadden zoveel bij te kletsen!
    Dessert was ook heerlijk en we waren de laatste die het restaurant verlieten. Was allemaal prima, werden niet weggekeken. Leuke bediening, leuke meiden. Werd ook goed gelet dat je geen leeg glas had staan.
    Kortom, weer lekker genoten zoals alle andere keren! Bedankt!

60. Bediening was top, bijzonder geschikt personeel. De ribeye was niet goed doorbakken, ook na nog een keer naar de keuken bleef de ribeye erg rauw. De serveerster loste het goed op door deze maaltijd niet in rekening te brengen.
    Top.
    Zitplaats bij de deur is toch wel een aandachtspunt.

61. Leuk restaurant, gezellige sfeer. Bediening vriendelijk, maar ontzettend langzaam. Duurde al lang voordat er een broodje o.i.d. op tafel stond. Eten wat kwam was over het algemeen lekker, al was de gambaspies niet echt hele goede kwaliteit en was de saté (voor zwangere vrouw) nog niet gaar. Dit moest dus nog weer terug.
    Leuke tent, maar vooral met een klein clubje en als je alle tijd van de wereld hebt.

62. Sfeer top alleen koud bij het raam en bij het openen van de deuren.
    Voor de rest was het heerlijk!

63. Super aardige bediening, eten was erg goed. Leuke sfeer om een avond te zitten

64. Heerlijk gegeten zoals altijd.

65. Gezellige sfeer en zeer fijne bediening, het eten was fantastisch, niets op aan te merken.
    Nog een tip, loop uw stoelen eens na en ga er even op zitten, sommige zittingen zijn aan wat opvulling of vervanging toe. We komen graag weer langs, het was echt goed! Complimenten aan jullie kok en bediening.

66. Wij hebben met zijn vieren heerlijk gegeten! De bediening en de sfeer waren super! Ik kan het iedereen aanraden!

67. ineke hijmans

Wij hebben met zijn vieren heerlijk gegeten. De bediening is super en zeer klantvriendelijk
    Dit is zeker voor herhaling vatbaar

68. Zoals elke keer hebben wij ook nu weer heerlijk gegeten bij Onsz. Het is moeilijk kiezen want alles van de kaart is goed! De bediening is zeer vriendelijk en het is goed mogelijk om hier glutenvrij te eten, daar wordt uitstekend rekening mee gehouden! De bediening is attent en we kregen een amuse aangeboden die ook weer lekker was.
    De sfeer is knus en de wijnen zijn lekker.
    Een aanrader!

69. Door het slechte weer geen strandwandeling maar met 4 personen naar Schagen, naar Onsz.
    Al bij binnenkomst ontvangen door een jeugdige maar zeer attente en vriendelijke bediening. Prima kaart met voor elk wat wils. Ook nog getrakteerd met 'een amuse van het huis'. Kortom een aanrader en de goede recensies zeker waard.

70. Leuk, gezellig en lekker gegeten. Goede bediening!
    Enige minpuntje is dat er maar 1 damestoilet is (hoewel wel sfeervol), in die ruimte kunnen makkelijk 3 toiletten gerealiseerd worden.

71. Eten was erg lekker.
    Op een doordeweekse avond in de vakantietijd waren we de hele avond met zijn tweetjes in het restaurant.
    Maar dat mocht de pret niet drukken.
    Snelle & vlotte bediening!

72. Super lekker gegeten. Zelfs toen we niet konden kiezen bij het dessert werd er van alles wat op tafel gezet. Zeer gastvrij

73. Heerlijk gegeten in een ontspannen en sfeervol restaurant met een eigentijdse inrichting.
    Vriendelijke bediening, waardoor je je snel thuis voelt.
    Ga er zeker vaker heen.

74. Robert-Jan Blom

Fantastisch! Altijd vriendelijk en goed gegeten en gedronken!

75. Geweldig restaurant met heerlijk eten. Een echte aanrader wij komen zeker terug.

76. Lekker gegeten, gezellige personeel. Een aanrader.

77. Patrick

Leuk en sfeervol restaurantje met goede kaart om een keuze te kunnen maken. Bediening erg vriendelijk en vlot. Enig minpuntje wat me bij is gebleven is dat er te veel lucht van de keuken in het restaurantgedeelte binnen komt, misschien iets verbeteren aan de afzuiging van de keuken wat dit kan voorkomen. Verder gewoon top en zeker een aanrader.

78. Fred Kokje

Goed gegeten op doordeweekse avond in vakantieperiode. Hierdoor weinig klandizie.

79. We zijn hier al meerdere keren geweest en iedere keer is het eten weer top.
    Ook de bediening is altijd heel vriendelijk.
    Kortom we komen zeker nog terug!

80. Heerlijk gegeten, alles was zeer goed van smaak.
    Lieve, vriendelijke bediening.
    Zeker een restaurant om heen te gaan.
    Een toppertje!

81. M.J.Karmiggelt-Hak

We hebben gister uitstekend gegeten! Vriendelijke bediening, die rekening houdt met onze wensen. Zeer voldaan naar huis gegaan. We gaan volgende maand terug om mijn verjaardag daar te vieren, met lekker eten, en vriendelijke bediening.

82. Diana de Wit

Heerlijk eten en vriendelijke bediening. We hebben lekker gezeten.

83. A. Vermeer

Verrukkelijk gegeten echt een aanrader.

84. Ida Verduin

Heerlijk gegeten in een rustig en sfeervolle omgeving. Top bediening!!

85. Menu op internet is uitgebreider als in t restaurant
    Eten erg matig tot slecht

We kregen dan wel korting op de kies brekende broodjes
    Niet voor herhaling vatbaar

86. Gezellig en sfeervol restaurant. Heerlijk gegeten en goede service!

87. Michiel

Prima eten voor deze prijs. Bediening was netjes en vlot. Was eerste keer, maar kom hier graag terg

88. Theo van der Waal

Sfeervol restaurant. Gezelligheid moet je natuurlijk ook onderling maken. Het eten was smaakvol en voldoende. Wat vooral belangrijk is dat ruim tijd is tussen de gangen.
    Prima dus.

89. Heerlijk gegeten, top bediening, gezellige sfeer. Kortom: echt een aanrader!!!

90. We hebben heel gezellig en rustig gegeten.
    Vriendelijk personeel.

91. Vermeulen

We hebben echt heerlijk gegeten!! Als tussendoortje kregen we nog een extra hapje.. Super. Had aangegeven dat mijn vriend jarig was en toen kwamen ze met vuurwerk kom het ijs aan.. maar ze hebben gelukkig niet gezongen!!

92. Dirk Bal

Heerlijk eten, prima sfeer, goede en prettige bediening. Ondanks dat het druk kon je normaal met elkaar praten. Een aanrader, wij komen zeker terug

93. Heel goed eten voor een redelijke prijs. Vriendelijke bediening.

94. Lidia den Hertog

Wij hebben heerlijk gegeten en heerlijk Schagens sfeertje.

95. Met z'n vieren heerlijk gegeten bij Onsz. Een gezellige ambiance en een super vriendelijke bediening. Het ontbreek je aan niets. Je betaald iets meer voor het eten, maar zeker niet te veel. Dat is het zeker waard want het is goed uitgebalanceerd en echt heel lekker. Wij gaan hier zeker nog eens naar toe, en kunnen anderen dit restaurant zeker aanraden.

96. Paul en Plony Wurpel

Ons eerste bezoek - bleken niet het leukste tafeltje te hebben gekregen, direct tegen de bar aan. Kwaliteit eten en drinken, service en de leuke attentie aan het eind van de avond i.v.m. verjaardag maakten dit echter ruimschoots goed.

97. We zijn hier al vaak geweest en iedere keer is het zo lekker eten. Gezellig zitten, vriendelijke bediening. Knus restaurant, waar toch evengoed genoeg mensen kunnen eten. We hebben zaterdag in iedergeval weer genoten. Thnx daarvoor. Tot de volgende keer.

98. Wederom gezellig en heerlijk gegeten! Super bediening en lekker eten voor ieder wat wils.. aanrader is het menuutje buiten de kaart om voor een mooie prijs. Bedankt Onsz!

99. Prima eten, gezellige bediening. Top tent!

100. Beperkt wijnaanbod of je moet een fles nemen erg vreemd. Hadden mix grill weinig vlees voor een hoge prijs €25,- pp.
    Groente was een bakje sla.
    Viel tegen.

Volgende pagina