wo lunch 10:00 - 17:00 diner vanaf 00:00

do lunch 10:00 - 17:00 diner vanaf 00:00
vr lunch 10:00 - 17:00 diner vanaf 00:00
za lunch 10:00 - 17:00 diner vanaf 00:00
zo lunch 12:00 - 17:00 diner vanaf 00:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1342004984 89
1376592022 82
1407720357 87
1431931284 87

1. Top bediening, mooi opgemaakt eten, prachtige binnentuin, gewoon top

2. Heerlijk gegeten bij Leuk! in Schagen.
    Genoten van t verassingsmenu. Veel variatie en heerlijke smaak combi's. Gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit verhouding vonden wij prima. Leuke gerechten op de menu kaart.
    Wij komen hier vast en zeker terug!

3. Gre Veldman

Afgelopen zaterdag heb ik samen met mijn vriendinnen genoten van een Higher Tea bij restaurant Leuk! te Schagen. Wij hebben een geweldige middag gehad, de balans tussen zoetige en hartige lekkernijen was perfect. De lekkere hapjes bedekte de hele tafel gezamelijk met de schattige antique theekopjes. Vooraf werd ons nog een verukkelijke Wieringer tomatensoep geserveerd. Het vernieuwde interieur is zeer sfeervol en doet de naam "Leuk!" eer aan. Als laatste wil ik nog een compliment geven aan het personeel die de high tea tot de puntjes verzorgd hebben en alles met een glimlach serveerde.
    Ik kan restaurant Leuk! echt bij iedereen aanbevelen, fantastisch!

4. Siona 13 punten

Ik ben hier vorige week wezen dineren met mijn vriendin en wat een geweldige tent is dit zeg! Hartelijke ontvangst, gezellig tafeltje, het restaurant is erg sfeervol en er staat voor ieder wat wils op de menukaart. Mijn vriendin eet alleen vegetarisch en daar werd prima rekening mee gehouden met het voor- en hoofdgerecht. Het oog wil ook wat en dat begrijpen zij bij Leuk! erg goed, wat een mooie presentatie van het dessert en over de smaak maar te zwijgen...geweldig!! Ik kan Leuk! iedereen aanbevelen. Tot een volgende keer en dan neem ik mijn familie mee.

5. Gastvrijheid ver te zoeken. Denk je een leuk tafeltje gevonden te hebben, word je naar een ander tafeltje gestuurd, omdat daar evt 3 personen zouden eten. Er stond niet gereserveerd op, tafeltje waarnaar verwezen was, was niet erg gezellig. We waren met 2 man. Vorige keer in sept 2016 was ook al niet geslaagd. Hier komen wij nooit weer.

6. M.Koopman

Met mijn vriendinnen hebben wij genoten van een heerlijke lunch. Vooral de Alkmaarse kaassoep was verrukkelijk.
    Ook de broodjes waren goed belegd en heerlijk knapperig.
    De dames van de bediening, erg vriendelijk.
    Voor herhaling vatbaar en dat doen we ook zeker.

7. Dit was een verrassing. De borden waren prachtig opgemaakt, het eten smaakte voortreffelijk en de bediening was vriendelijk en behulpzaam, met kennis van zaken.

8. Anita verweij

Zeer vriendelijk personeel, gezellige sfeer, zeer schoon, uitstekend eten. Zeker voor herhaling vatbaar, een aanrader.

9. We zaten buiten, maar de bediening ging zo traag, dat toen we eindelijk ons eten hadden was het al 2100 uur en donker. We vroegen of de lantaarntjes buiten aan mochten, maar die bleken het niet te doen en we kregen een kaarsje, die geen licht gaf. We konden ons eten op het bord niet onderscheiden. Er werd ons niet eens een plaats binnen aangeboden.

10. Vandaag een heerlijke high tea gehad. Alles was prima voor elkaar. Veel losse thee soorten, een glaasje sinaasappelsap en zelfs ook verse munt thee! De hapjes waren allemaal heerlijk en met zorg samengesteld. Helemaal goed, helemaal leuk!

11. familie. van Den Hoek

Personeel erg LEUK!! Wij hebben heerlijk gegeten! Heel gezellig gezeten. En LEUK.

12. Willeke Maas

Het 3 gangen verrassingsmenu was verrassend lekker :-D

13. t botman

Heerlijk gegeten en leuke mensen.

14. eric en martina stoop

Heerlijke sfeer, fantastische bediening en overheerlijk gegeten van voorgerecht tot dessert. Alles super vers en erg smaakvol!! Een aanrader om heen te gaan. Ze krijgen van ons een dikke 10!!

15. Vorige week er de verse mosselen gegeten. De mosselen zelf waren enorm lekker, de salade apart was er lekker bij, de frieten waren minder. Helaas viel de portie mosselen (zelfs naar restaurantnormen), enorm tegen. Echt met honger ging ik niet buiten, maar volledig voldaan voelde ik me niet.

16. Ik was voor de tweede keer voor een High tea bij Leuk. De eerste keer was er een betere verhouding tussen hartige en zoete hapjes. Nu alleen een klein stukje hartige taart en slechts één sandwich met hartig beleg per persoon. Ook was de hoeveelheid kleiner dan de eerste keer.
    De bediening was vriendelijk.

17. Leuk! En lekker, in alle opzichten! Alles wordt leuk opgediend, net even anders, en het smaakt allemaal heerlijk. De sfeer is heel warm huiselijk, je voelt je meteen op je gemak, en zo hoort het! Als we nog eens in Schagen komen, gaan we hier zeker weer naartoe.

19. Sander Pranger

Gisteravond heerlijk gegeten bij Leuk, super bediening, gerechten prima op smaak, veel ingrediënten uit de streek. Het was gezellig vol in het restaurant, ondanks de (aangename) drukte, meer dan voldoende aandacht en alles in een uitstekend tempo uitgeserveerd. We komen zeker terug in dit gezellige restaurant. Absolute aanrader! Top... Ga zo door.

20. vriendengroep

"Leuk" dekt de lading niet! Gisteravond met een groep gegeten. Het was werkelijk fantastisch. Meer dan "leuk"! Wij kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu (27.50 euro). Alle 3 de gangen waren proeverijtjes. Vooraf o.a tomatensoepje, huisgerookte zalm, polenta. Hoofdgerecht Varkenshaasmedaillon met brie en heerlijke cranberriesaus (nog nooit zo lekker gehad!), parelhoender, rode bietjes, boontjes, salade, frietjes en huisgemaakte mayo. Als nagerecht een bolletje walnootijs, bosvruchtenbavarois, sinaasappeltaartje en warme kersen met vanille ijs. Met als klap op de vuurpijl koffie/thee met een likeurtje en een huisgemaakte bonbon/lolly Fudge met daaromheen witte chocolade... We hebben genoten! Gezellig ingericht, vlotte en vriendelijke bediening. Een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

21. Angela Feenstra

Onlangs heeft het smikkelteam van een niet nader te benoemen bedrijf “heel Leuk” bij jullie gegeten! Jullie krijgen van ons een dikke acht. We kregen een verassingsmenu welke letterlijk en figuurlijk om op te vreten was, dit hebben we dan ook gedaan! Het menu bestond uit heerlijke diverse voorgerechten, tussengerecht, hoofgerecht bestaande uit diverse soorten vis en diverse nagerechten. Het tussengerecht sprong er echt uit dit was de “overheerlijke linzensoep” niet te versmaden. Koffie met een likeurtje toe mmmmmmm”’’’’’’’’ Kortom dit is voor herhaling vatbaar.

2 kleine aandachtspunten: er mag volgens onze gastheer, die de kosten voor zijn rekening heeft genomen, méér geschonken worden (méér winst voor jullie!) en de broodjes in een zakje voegt niet veel toe, in een mandje is makkelijker.

22. We hebben hier vanmiddag heerlijk geluncht. Lekker vers (speltbrood en oerbrood), heerlijke zelfgemaakte tonijnsalade en meer dan voldoende. Borden waren erg mooi opgemaakt. Ook erg leuk en verrassend was de boterkoek en het glaasje cafe Marakesh met slagroom bij de kofie en de thee. Heerlijk! Daarbij was de prijs / kwaliteit perfect. Echt een aanrader.

23. Ver uit het beste restaurant in de omgeving. De ingrediënten van het gerechten zijn puur en van goede kwaliteit. Het bord is met liefde opgemaakt en de porties zijn precies goed. Daarnaast is de prijs/kwaliteit verhouding ook erg goed. De inrichting van het restaurant is erg leuk en sfeervol, en de bediening is vriendelijk. Het stokbroodje bij het voorgerecht en de extraatjes bij de koffie en thee maken het uit eten gaan net even wat leuker en laat bovendien zien dat er net even wat extra aandacht word besteed aan de gast. Dat is bij veel restaurants niet het geval. Wij eten hier erg graag en zouden niks willen veranderen, ga zo door LEUK!

24. Gisteren avond hier gegeten, heerlijk. Dat het goed en gewild is blijkt wel, in de tijd dat wij er zaten moesten de serveersters zeker 16 mensen nee verkopen omdat het vol zat. En dat op een gewone woensdagavond, dat zegt toch wel genoeg.

25. Op zaterdagavond met een groep van 13 pers. hier gegeten. Prima! Alles was goed voor elkaar, lekker warme stokbroodjes vooraf, verrassingsmenu vis of vlees, beiden super en een heerlijk dessert! We werden geholpen door een zeer vriendelijke jongeman die zichtbaar lol had in zijn werk. Je kon zien dat hij het leuk vond om het iedereen naar de zin te maken. Er was een persoon die glutenvrij moest eten. Dit hadden we van tevoren niet aangegeven maar er werd direct goed op ingespeeld met glutenvrij eten! Erg professioneel en ook superleuke inrichting van het restaurant.

Dus twijfel niet en reserveer hier!

26. Jaap Rooimans

Gisteren voortreffelijk gegeten, in een leuke ambiance. Bediening was vriendelijk, maar had wel wat vlotter gekund.

27. Ik zal er geen sterren bijzetten omdat het bedoeld is als constructieve kritiek. Wij kwamen onlangs met onze dochter op de zondagmiddag om 13:50 uur binnen. Wij vroegen of we konden eten. De serveerster keek ons ernstig moeilijk aan om vervolgens te melden dat er om 15:00 uur was gereserveerd, dus de vrije tafel die wij op het oog hadden konden we dan wel bezetten en lunchen zou ook nog wel lukken.

Wij meldden nog dat wij om 15:00 uur allang weer weg zouden zijn en bestelden drinken. Toen het drinken werd gebracht bestelden we direct een soep, een salade en een uitsmijter; het was toen inmiddels 14:03.
    We waren net aan ons drinken begonnen toen een andere dame naar onze tafel kwam en ons meldde dat wij niet konden eten, maar enkel een broodje mochten bestellen. De gasten van 15:00 uur zouden namelijk weleens een half uur te vroeg kunnen komen en dan zouden wij ons vast ongemakkelijk voelen.

Uitermate vreemde redenering en gang van zaken. Als het je niet lukt om binnen een half uur een omelet, een soep en een salade op tafel te toveren is er echt iets goed mis en gasten die gereserveerd hebben om 15:00 uur hebben niet gereserveerd voor 14:30....

We zijn dus vertrokken, moesten het drinken dat nog halfvol op tafel stond gewoon afrekenen en zijn naar een restaurant een eind verderop in de stad gelopen om te lunchen. Op de terugweg om 14:50 passeerden we Leuk.....

28. Rob Bruin

Vanavond heerlijk buiten gegeten bij Leuk. Waande mij weer voor even in Franse vakantiesferen, echter dit was toch echt Schagen!
    Fantastisch gegeten in een top-ambiance.
    Komen snel weer terug.

29. Al een paar keer geluncht hier. Lekker eten, vriendelijke bediening en leuke inrichting. Broodjes zijn met zorg gemaakt.

30. Heerlijk gegeten en gedronken.
    Niet mogelijk om met VISA te betalen, dit is toch erg vervelend.

31. Heerlijk gegeten, vriendelijke service en je word snel geholpen. Alles is erg vers en lekker. Het extraatje bij de koffie en thee maakt het net even leuker! Dat er veel wordt gewerkt met fair-trade en biologische producten spreekt mij ook erg aan. Kortom een leuke en lekkere plek om met vrienden en familie te eten. Zeker voor herhaling vatbaar!

32. Het eten was smakelijk, de service was ondermaats. Duur opdienen van hoofdgerecht 1 1/2 uur, geen aandacht van personeel voor lange wachttijd. Prijs/kwaliteit goed, echter porties klein. Gemoedelijke sfeer.

33. Klaziene en Martin

Gisteravond heerlijk gegeten in dit gezellige en sfeervolle restaurant. De bediening was ondanks de drukte (restaurant zat vol.) vriendelijk en goed! Een aanrader, wij komen hier zeker nog terug!

34. Leo van Wijk

Ik had voor een zaterdagavond gereserveerd bij Leuk! Voor vier personen. We hadden er zin in om weer eens met kennissen lekker een hapje te gaan eten. Om half zeven liepen we het restaurant binnen en nadat we onze jas hadden opgehangen meldden we ons bij de eigenaresse. Afijn, we stonden dus niet op de reserveringslijst. Het grote boek kwam erbij en ook daar stonden we niet in. En ik had serieus toch al drie weken daarvoor gereserveerd. Wat er toen gebeurde vond ik ronduit onbeschoft: de eigenaresse vertelde doodleuk dat dat aan ons lag want zij maakten geen fouten. In een vol restaurant met achter ons een hele rij. We voelden ons echt voor L.. staan. Zo los je dat dus niet op. Er was geen tafel meer vrij (eerlijk gezegd hadden we er ook geen zin meer in). Bij Leuk! zien ze ons nooit meer.

35. We hebben heerlijk gegeten bediening vriendelijk, we komen weer terug. Alleen jammer dat sommige mensen zo hard moeten lachen en praten.

36. Schagen heeft er een uitstekend restaurant bij!
    Gisteravond hier gegeten met onze dochter. Bij binnenkomst werden we al meteen opgevangen door een vriendelijke dame die ons begeleidde naar een mooi plekje. Als voorgerechten waddengarnalen met een kreeftensoepje en een garnalenbitterbal, Zalmtartaar met gefrituurde garnaal, wasabi mayonaise en kappertjes en een Tomatensoep met komijn en West-Friese rookworst besteld. Alles vers gemaakt en geserveerd met lekker brood voorzien van zelfgemaakte kruidenboter en aioli. Gerechten waren erg mooi opgemaakt; een feest voor het oog. Smaak en combinaties ook zeer goed. Speciale vermelding voor de tomatensoep, wow, wat een mooie smaakcombinatie!
    Als hoofdgerechten lamsburger met tzatziki en couscous, Zeewolf met pancetta en een saus van gedroogde tomaatjes en een Wieringer biefstuk met rode wijnsaus. Geserveerd met een salade en lekkere zelfgemaakte frieten.
    Wederom waren alle gerechten zeer smaakvol. De biefstuk was naar mijn smaak net ietsjes te ver doorgebakken, maar nog steeds redelijk rood en sappi en zeer mals. De sauzen hadden misschien ook net iets dikker gekund dan blijft het iets beter plakken aan het vlees of de vis.
    Dit zijn echter zeer kleine persoonlijke puntjes.
    Nagerechten met ijs en fruit; werkelijk verrukkelijk alsmede het kaasplankje. Kleine suggestie om een zachte kaas als epoisses of chaumes toe te voegen.
    De tempranillo rode huiswijn was uitstekend.
    Speciale vermelding voor het personeel dat erg servicegericht is en zelfs onze dochter bezighield met puzzels en een kleurplaat.
    De prijzen zijn voor de kwaliteit van het gebodene werkelijk zeer laag.
    Dit wordt een vaste stek voor ons!

37. Heerlijk gegeten bij Leuk! Smaken klopten, bediening was prima en de wijnen uitstekend. De sfeer was lekker ongedwongen en de aankleding van het restaurant trendy, maar met stijl en een intieme sfeer. Natuurlijk zijn er restaurants in de omgeving van Schagen die meer exclusiviteit bieden, deze restaurants hebben een Michelin ster of zitten daar in de buurt. De prijs is hier dan ook naar. Geen enkel restaurant kan echter tippen aan de prijs-kwaliteit verhouding van restaurant Leuk!

38. Ik ben hier onlangs geweest voor zowel diner als high tea en ik moet zeggen, dit is toch wel een van de betere restaurants in Schagen! Ik ga graag uit eten maar in dit restaurant lijkt alles wel perfect te zijn. De sfeer is heel warm en gezellig en je voelt je er snel thuis. De bediening helpt hier ook aan mee want je merkt echt dat zij je een fijne avond/ middag willen bezorgen.
    De kaart is gevarieerd, niet de standaard dingen zoals je in veel andere restaurants aantreft. Dit restaurant wil zich echt onderscheiden en dat merk je! Alles van de high tea is bijvoorbeeld huisgemaakt. Zoals de heerlijke jam voor bij de scones. En ze schenken allerlei verschillende soorten theetjes. Van notenthee tot liefdesthee. Dus geen standaard zakje met earl grey.
    Verder had ik een verse jus d'orange besteld en ik kreeg ook een verse jus d'orange, dat is ook niet altijd in alle restaurants zo dus dat vond ik zeer positief!
    Kortom: echt een aanrader!

39. Marjan van Rijswijk

Afgelopen woensdag gegeten met vriendin en heb zelf een lactose intolerantie.
    Hier is de nodige aandacht aan besteed en het menu aangepast op een heerlijke manier.
    Goed gevoel en een heerlijk nieuw restaurant ontdekt waar we nog vaker hopen te komen

40. We hebben hier de lunch gebruikt en zijn s'avonds terug gekomen voor het diner.
    Gastvrij, vriendelijk en heerlijk eten!
    Jammer dat we zo'n eind weg wonen anders werden wij vaste klant bij Leuk!
    We zullen zeker nog eens langs komen!
    Frans en Anneke

41. Zo wat hebben wij heerlijk gegeten, een biefstuk zonder zeempjes, en heerlijk mals. zo heb ik hem nog niet ergens anders gehad. ook de zalm was verrukkelijk. Prijs kwaliteit: een mooie prijs voor top kwaliteit.
    Ik heb heerlijk met me familie gegeten.

Bedankt.

42. Vanmiddag een heerlijke lunch met mijn dochter gehad. De entourage en de kaart sluiten helemaal bij ons aan. Ongedwongen lekker rustig genieten van al het lekkers.

43. mevr. Helmes

Samen met mijn vriendinnen hier een gezellige avond gehad, alles was goed verzorgd, mijn vriendin is vegatarisch en voor haar was voldoende keus, zowel in voorgerechten als in hoofdgerechten.
    Vriendelijke bediening die er voor zorgen dat je echt een avond uit bent.
    Zelfs de kadobon die ik gekregen heb voor mijn verjaardag was orgineel in een lijst verpakt, overal word extra aandacht aan geschonken.
    Leuk! Super en tot gauw weer.

44. Leuk! nieuw restaurant schagen
    Gisteravond gegeten , wat een enthousiaste mensen, heerlijk gegeten voor een normale prijs, overal word aandacht aan besteed, leuk!
    Wat een aanwinst voor Schagen, volgende keer gaan wij voor de overheerlijke huisgemaakte appeltaart .
    Bedankt

45. Onverwachts een heerlijke lunch gehad.. Voor iedereen zit er iets bij: vis, vlees, vegatarisch. Ook qua prijs kan je het zo gek maken als je wil. Binnenkort een high tea en natuurlijk een diner, want dit is een restaurant waar je zeker terugkomt!

46. Lunch, diner, gewoon een bakkie koffie of high tea het was allemaal heerlijk, kwalitatief goed en een hele leuke omgeving en bediening. Leuk is een aanwinst voor Schagen.
    Het zijn de kleine dingen die het doen, likeurtje bij de koffie met een kleine traktatie, gezellig servies en goede ambiance.
    Mijn 50ste verjaardag heb ik bij Leuk gevierd met een heerlijke luxe High Tea. Iedereen was enthousiast. Zelfgemaakte slagroomzwaantjes van soezendeeg, eigengemaakte trifle, luxe sandwiches, het was allemaal heerlijk onder het genot van diverse potten (en smaken) thee en koffie

47. Het eten wordt in mooie bakjes punt zakjes en op spiegels
    gepresenteerd.

De inhoud is gewoon een flop. Het stokbrood wordt op een
    flatgebouw voor je neus gepresenteerd. Heb ik nog nooit
    meegemaakt. garnalen komen aan in kabouter formaat
    bakjes op een gladde spiegel.

het eten is fantasieloos en smaakloos. Ze hadden beter meer werk kunnen maken van het eten als de entourage.

48. Catelijne

Gezellig met het zaalvoetbalteam uit eten geweest, Leuk!
    Zeer leuke zaak! Onwijs leuk ingericht.
    Bediening was ook prima en wij kregen met goeie tussentijden ons eten en drinken. Ik had een lekker biefstukje en de bijgerechten waren ook zeer smakkelijk! Toppunt was het dessert deze was giga lekker!
    Zeker een aanrader om lekker te tafelen!

49. Gisteren middag langs gereden op de fiets even gestopt om een lekkere koude pils te nemen en ook meteen een hapje heerlijk buiten op een gezellig terras in het zonnetje te nemen. Erg snel en vriendelijk geholpen en een heerlijk hapje gehad. Een zaak waar je nog eens heen gaat, netjes vriendelijk en goed.

50. Gisteravond gegeten bij leuk. Gelukkig gereseveerd want het zat helemaal vol. Logisch ook want het is allemaal erg lekker. Had het verrassingsmenu. En werd keer op keer verrast door allemaal kleine proeverijtjes. Heerlijk allemaal. Kom zeker nog een keer terug : )

51. Roos Bremer

Vanavond gegeten met mijn zoon bij Leuk! en ontzettend genoten! Eten was zalig en echt een aanrader. Verder ziet de kaart er goed uit en voor ieder wat wils. Complimenten aan de kok! Sfeer was gezellig, mooi interieur en we werden goed geholpen door het enthousiaste personeel.
    Volgende uitje is alweer geprikt en nemen we de hele familie mee naar Leuk! Top avond!

52. K. Appelman

Wij hebben hier gisteravond gedineerd. De bediening was onprofessioneel en jong, de kaart fantasieloos.Wanneer een restaurant zich profileert als biologisch en duurzaam, moet dit ook zo zijn. Wij vinden het wel heel makkelijk om dan voor de Egmondse bollen te kiezen. Verder konden wij niet echt iets biologisch ontdekken. Het kaasplateau bestaat uit kazen van Klaver, hier is niets biologisch laat staat rauwmelks aan. Kaas met wasabi?? Mijn man en ik denken dat het verstandig voor de brigade van Leuk is om zich meer te verdiepen in vis en seizoen, (Gekweekte Zalmfilet??) en überhaupt de producten die men kiest en de filosofie hier achter.
    Anders is het niet meer dan een loze kreet, dit is wat het nu een beetje is.

2,1
  53. Heerlijk gegeten met onze twee dochters. Leuke en vlotte bediening.

54. Wij hebben hier gisteravond gegeten. De bediening is vriendelijk en behulpzaam en de aankleding/ sfeer is gezellig. Voor het eten komen we echter niet meer terug. Een maaltijd salade met warme egmondse bollen viel erg tegen. Verteld dat ik vegetarisch wilde omdat dit mogelijk was maar het werd na 50 min. toch met vlees geserveerd. Kreeg met 5 min de salade terug: een grote koude bol geitenkaas met een gefrituurd iets er boven op. Als ze hadden gemeld dat het om een ordinaire maaltijdsalade met geiten kaas ging, was het ook goed geweest en hadden ze er niet zo'n groot bedrag voor hoeven te rekenen! Stelde dus niet veel voor! Mijn man had een spies van een hoen, die was prima. De pindasaus kwam echter uit de magnetron...

55. Herman Rottink

Wat een gezellig ingericht restaurant. Jammer dat het weer niet meewerkte om op het sfeervolle terras te zitten. Dat doen we dus een andere keer.
    De koffie was lekker en perfect aangekleed. En oma's appeltaart... mmmm.
    De volgende keer als we in Schagen zijn en meer tijd hebben gaan we van de kookkunst genieten.

56. Restaurant is net een paar weken open en op zondag geheel vol gereserveerd! Inrichting is erg verzorgd, gezellig en toegankelijk. Bediening is jong en enthousiast.
    Menukaart heeft voor ieder wat wils, overwegend biologische producten. Voor de kids een leuk ontvangst met kleurplaat en kleurtjes. Heerlijke avond en smakelijk gegeten! Aanrader!