Grand Café 1741 in Schagen

1361929914 85
1472074401 76

1. Zo'n mooi opvallend terras en vervolgens geen service. Ik was welliswaar de enige op het terras maar dat zou niet uit moeten maken. Het restaurant was niet gevuld dus tijd genoeg mij te bedienen.

Zelfs na meerdere malen zwaaien en oogcontact had het personeel geen zin mij te bedienen (als het terras dicht was hadden ze mij dat kenbaar kunnen maken met een nee gebaar).

Maar dat verklaart waarom het terras dus leeg was.

Volgende keer een ander terrasje.

2. Annet de Vries

Afgelopen zaterdag 3 Mei heerlijk gegeten Bij Grand Cafe 1741. Alles was toppie het eten, bediening!!

3. Afgelopen zaterdag 18-2 gegeten bij 1741. Dezelfde avond nog gereserveerd en gelukkig was er nog een plek vrij voor twee (het zat helemaal vol en zag dat er constant mensen binnen kwamen waar helaas geen plek voor was dus reserveren is een aanrader).

We hebben echt verrukkelijk gegeten. Vooraf had ik de Carpaccio en mijn vriend Wildzwijn ham. In tijden niet zulke lekkere Carpaccio gegeten! Het was heerlijk vers en tja ik had er eigenlijk niks op aan te merken. Mijn vriend vond de Wildzwijn ham ook heel lekker. Als hoofdgerecht had ik de Vleesbrochette, aanrader! Heerlijk 3 soorten mals vlees met 3 verschillende sausjes. Mijn vriend had visje van de afslag, wat ook weer super smaakte. Wat ons opviel was dat er niks heel vet was, waardoor je niet zo'n vies vol gevoel hebt als je klaar bent met eten (normaal gesproken heb ik dat vrij snel bij het eten van vlees en gebakken aardappeltjes etc.). Ook de hoeveelheden waren goed.

De tijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht was ook prima, niet te kort en niet te lang (volgens mij tussen de 20 min/halfuurtje heb het niet bijgehouden). Wat ik ook prettig vind is dat wanneer mijn glas leeg was vrij rap gevraagd werd of ik nog iets wilde drinken, ik hou er persoonlijk niet van het te moeten vragen namelijk, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

De sfeer was goed, ik vind het knus en hou ervan als het niet al te licht is. Enige heel klein sfeerpuntje vond ik dat het 'kaarsje' op onze tafel van plastic was haha. Zelf vind ik echte kaarsen/waxine lichtjes meer sfeer hebben, maargoed, nu begin ik zowat te zeuren omdat ik niks te zeuren heb.

Om een lang verhaal kort te maken: wil je lekker eten in Schagen, ga dan naar 1741!

4. Met mijn gezin (5pers.) hier heerlijk gegeten. De porties zijn groot op je bord! Vriendelijke bediening. Interieur mag wat minder paars, wij vonden het wat te donker! Wij komen zeker terug.

5. Vandaag 25-01-14 met een vriendin geluncht. Ik had een Clubsandwich besteld zonder ei. Toen ik het kreeg zat er wel ei op. Sowieso hoort een ei helemaal niet op een Clubsandwich. Vervolgens duurde het erg lang totdat ik het terugkreeg. Ze hadden geen nieuwe gemaakt. Het ei was bij een van de broodjes eruit gehaald, maar bij de andere niet! Echt heel erg dom dit als er 2 broodjes zijn, hoe moeilijk is het?! Ook zat er kipfilet bij als koud beleg en geen warme kip zoals het hoort. De kip was zo koud alsof het net uit de vriezer was gekomen. De bacon was ook koud.
    Na het eten een cola besteld bij de ober en na 10 minuten nog niet gekregen.Erna om de rekening gevraagd. Dezelfde ober die de cola vergeten was, ging erna tafels schoonmaken en was het ook nog eens vergeten om de rekening te komen brengen. Tafels schoonmaken is belangrijker dan klanten bedienen blijkbaar. De cola stond wel op de rekening. Echt heel slecht personeel en het eten is echt niet goed. Ik heb vaak Clubsandwich gegeten bij verschillende restaurants en altijd erg lekker, maar nog nooit zo smerig en koud als deze. Zware tegenvaller en ik ben zeker van plan om er niet meer te komen. Kan me alleen voorstellen hoe slecht het diner moet zijn als de lunch al niet goed geregeld kan worden.

6. Ik ben vanmiddag met mijn 3 dochters in uw restaurant geweest en hadden een high tea besteld. Het is ons erg tegengevallen. Naar ons idee was alles niet vers. De cakejes waren droog en de rest was ook niet bijzonder. We vonden het voor vier personen erg weinig en de prijs veel te hoog. We hebben aan uw personeel gemeld dat we de broodjes en cakejes droog vonden. Ze hebben ons nog wat broodjes aangeboden. We hebben dat wel geaccepteerd, maar die broodjes waren ook niet vers. Het personeel heeft niet zijn best gedaan om hun verontschuldigingen aan te bieden en gevraagd of het nu wel goed was. We zijn dus met een onbehagelijk gevoel naar huis gegaan. Ik wilde dit toch aan u kwijt en zullen geen reclame hiervan maken naar onze kennissen.

7. melanie en edwin

Hallo, wij zijn op 6 september getrouwd, alles kon en mocht. We stonden in het middelpunt. Jack, je bent een echte gastheer, bedankt voor alles. Onze dag zullen we niet vergeten. Het eten was zalig en ook de gasten hebben genoten, bedankt voor alles!!!! Ook zullen we zeker terug komen.

Groetjes melanie en edwin.

8. van den Brom

We hebben hier van het weekend gedineerd. En het was al lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten. Het vlees was erg mals en de presentatie van de gerechten zag er goed uit. De bediening was vriendelijk en de inrichting super gezellig. Dus.. voor herhaling vatbaar.

9. Cathy Wolfswinkel

Wij eten zeer regelmatig bij jullie zowel lunch, tapas en diner. Mijn favoriete restaurant al enige jaren. Vlotte vriendelijke bediening, mooie kaart en heerlijk eten, het is ons nog nooit tegen gevallen. Gezellige inrichting, gewoon een top restaurant.

10. Na mijn referentie heeft Jack contact opgenomen en aangeboden om te komen eten en een borrel te drinken. Dat gaan wij uiteraard doen.
    Ik vind dit echt een super service, zodra wij er weer gegeten hebben laat ik zeker wat van mij horen.
    Top

11. Heerlijk gegeten en gezeten op 5 december aan de tappas. Keuze zat, het was er ook aangenaam druk en wij werden keurig bediend en verzorgt . Zeker voor herhaling vatbaar.

12. anton Keel

Het eten was goed ,daar mankeerde weinig aan,het geen wat jammer was is dat er voor 5 personen een schaaltje met 13 krieltjes ,geen extra groenten en of sla bij kreeg ,dus karig .

Bij binnenkomst kregen wij voor 5 personen 1 broodje waarvoor je ook nog eens moest betalen ,voor een rekening van 240 euro mag je toch minstens een voldaan gevoel hebben en niet daarna nog eens naar de febo te hoeven .Ik ben zelf chefkok ,en ik zou het geheel anders doen ,ook vond ik de keuze op de kaart beperkt .Wij hebben toen alles op tafel stond maar een zak patat bij besteld, deze kwam na de maaltijd .

Kortom een tweede bezoek sluit ik zeker uit.

13. Gisteravond om 18:00 bij 1741
    Het gereserveerde tafeltje was bezet maar dit werd door het uiterst vriendelijke personeel direct perfect opgelost. We hebben lekker getafeld en komen zeker terug in de huiskamer van Schagen.

14. We hebben met z'n vieren echt lekker gegeten, ikzelf ben een grote eter en had echt genoeg gegeten, (we zijn erna niet naar de fastfood geweest), je kan in grand café 1741 lekker rustig je tijd nemen om te eten, de bediening neemt ook de tijd en je hebt niet het gevoel dat je moet opschieten, een top team wat achter 1741 staat, al met al een echte aanrader om er heen te gaan als je lekker wilt eten met een prima bediening. suc6 Grand Café 1741.

15. Mooie zaak, heerlijk eten, eindelijk weer eens een goede biefstuk gegeten.
    Echt een aanrader dus!

16. gisella egberts

Dit is echt mijn favoriete restaurant!
    We komen zelf uit den helder maar als we uit eten gaan rijden we naar schagen om hier te eten.
    Het vlees lekker mals, bediening top, sfeer geweldig en ik ben dol op de toetjes daar! Snap niet dat mensen zeggen dat de bediening slecht is want ik heb nog nooit klachten gehad. Als iets niet naar wens is en je zegt het dan doen ze er alles aan om het beter te maken!

17. Tanja en Daan

Heerlijk gegeten! We komen zeker nog een keer terug!

18. Afgelopen vrijdag met ze zessen uit eten geweest bij 1741.
    Super leuke zaak gezellig en erg sfeervol, bediening echt zoals t hoort en leuke dames in de bediening( dat zie je niet vaak meer ) eten was helemaal top ruime keuze voor ieder wat !!!! een dikke tien voor Gc 1741 met recht de huiskamer van schagen !!!!

19. Voor het eerst hier gegeten. Helaas gaan wij hier geen tweede keer naartoe.

Beetje disco style restaurant. Bediening was wel prima.
    Vlees taai. Vrij simpele kaart maar dat kan gewoon lekker zijn. Dit was niet goed.

20. Ik was vrijdag hier geweest samen met een paar vriendinnen. Super!
    Het eten was heerlijk, en de bediening was top!
    Zeker een aanrader

21. Wij hebben afgelopen zondag hier geluncht en dat beviel erg goed, dus zijn wij hier gister gaan dineren wat vies tegen viel. Het eten is heel erg simpel bereid, als je van smaak houdt dan is dit geen aanrader! Wel een leuke sfeer en aardig personeel! En een pluspuntje is dat de tomatensoep heeeerlijk is hier!

22. Gisteren avond wezen eten. Dat was in orde. Alleen jammer van die zakken patat die je op tafel krijgt. Wat ikzelf miste was een schaaltje rauwkost op tafel. Bediening was plezierig en op tijd en eten was lekker.

23. Hier, heerlijk gezeten, gegeten en gedronken met een stel vriendinnen.

Wat een sfeer in deze zaak!

Bediening loopt met een grote smile door het restaurant, dat zie je niet vaak meer! Kunnen veel restaurants in Schagen een voorbeeld aan nemen.

En het eten was ook helemaal top!

Komen hier gauw weer!

24. Erg gezellig tentje!

De tapas waren erg lekker, er zat alleen best lange tijd tussen het voor- en hoofdgerecht, maar verder was het heerlijk!

De bediening was zeer vriendelijk.
    Al met al een gezellige avond gehad!

25. De lunch is redelijk het eten toch bedroevend. Servie is wel altijd vriendelijk en het heeft heele leuke terras plekken voor aan het pand.

26. Van het weekend heerlijk gegeten bij 1741.

Had al veel over dit restaurant gehoord.

Mijn vrienden hadden gelijk; gezellige bediening en heerlijk gegeten..

Woon zelf in Heiloo maar is het ritje zeker waard geweest.

Heb al lang niet meer zo lekker gezeten en gegeten.

27. Beste Geke,
    Jammer dat je niet kenbaar hebt gemaakt dat het niet naar wens is geweest. Wie mij kent weet dat ik ga voor goede kwaliteit en een gezellige avond, net als mijn collega's. Mocht dit onverhoopt niet jullie ervaring zijn geweest (en dat blijkt uit je recensie) dan ben ik graag bereid hier contact over op te nemen met je. Het blijft mensenwerk en er kan altijd iets fout gaan. Een recensie plaatsen zonder aan te geven dat het niet gaat zoals jullie (vind ik ook) mogen verwachten is dan zonde van de energie en van jullie avond. Ik hoop van je te horen.
    Groetjes, Jack van der helm, Eigenaar Grand Café 1741.
    ( jackvanderhelm@hotmail. Com )

28. Maar weer eens een keertje eten in 1741 en dat viel bijzonder tegen. Een bediening die van elkaar niet weten wat ze doen. Het eten was minimaal, vis aan de spies, 2 kleine stukjes vis en drie grote stukken citroen en limoen. Met vier volwassenen een puntzakje friet, een klein schaaltje natte sla en een onbeduidend sausje in een schaaltje. De zalm en de biefstuk waren goed maar zo weinig groente en veel koude sausjes waar je niets mee doet.

Is het zo veel moeite een beetje knappe maaltijd op tafel te serveren? Het is ook niet bepaald goedkoop dus prijs kwaliteit is ver onder de maat. Van ons hoeft het hier voorlopig niet meer.

29. G-Unit 4 Real

Vanaf de buitenkant lijkt het een leuk en gezellig tentje.

Beetje veel kleurtjes alleen, dat deed ons denken aan het spel Twister.

De bediening was alleen ver onder de maat.

Voorgerecht vergeten, evenals de patat bij het hoofdgerecht wat later ook niet meer kwam. Daarnaast werd ons tafeltje niet drooggemaakt nadat de serveerster een flesje omver maaide.

Al me al was het eten dat wel kregen goed, maar de bediening echt ver onder de maat!

30. Wij wonen in Brabant en hebben hier 1 x geluncht in 2008. Wat een gezellige lokatie en fijne bediening. Ook heerlijk gegeten en als we weer eens jullie kant opkomen, komen we graag aan.

31. mvr. Rood

Leuk, gezellig!

Leuke sfeer en stoelen.

Alleen het licht is soms een beetje fel.

Maar wel lekker.

32. Estrelita

Heel leuk en gezellig restaurant. Vriendelijk personeel waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen. Voor kinderen altijd heel attent, ze krijgen altijd iets leuks. Eten is prima!

Kortom een gezellig en goed restaurant.

33. Maandag 24-08-2009 zou ik met mijn vriendin tussen de middag lunchen bij 1741 en we bestelden allebei een geitenkaassalade zonder paprika. Tot onze grote ergernis zat er wel paprika in. We wilden onze genuttigde drankjes afrekenen en ergens anders gaan lunchen. We hoefden niets te betalen en kregen nog een tegoedbon. Petje af voor deze oplossing!
    Omdat ik in Frankrijk woon en voor een paar dagen over was ben ik dinsdag en woensdag weer voor de lunch bij 1741 geweest. Dinsdag heerlijke knoflook-kaassoep en een geitenkaassalade zonder paprika genuttigd.
    Mijn conclusie; eerst een tegenvaller die goed is opgelost en de volgende 2 dagen verschrikkelijk lekker geluncht. Begin november moet ik weer voor een aantal dagen in Schagen zijn en ga dan zeker weer naar 1741.

34. Van de week gezellig gegeten bij 1741.

Goede sfeer en top bediening!

Na een tijd, last gehad van een van de producten, welke we hadden genuttigd. Na telefonisch contact met Francien is een en ander keurig opgelost.

Tamara en Yvonne.

35. Ik heb vandaag samen met mijn vriend gegeten in het restaurant.
    Was alles behalve goed. We hadden allebei een soep vooraf, totaal geen smaak, peper/zout zelf nog toe moeten voegen, tomatensoep erg waterig (kwam ie net uit de vriezer?), drankjes vergeten, patat niet gaar, veel te slap, biefstuk niet rood maar doorbakken en het ijs moest je zoeken onder een laag slagroom!
    Aangezien ik zelf daar al eens een keer ben gaan eten en het toen ook niet goed was, dacht ik nu beter te verwachten.
    Ik kom er nooit meer. Bediening niet gastgericht.
    Niet gastvriendelijk, 1 van de bediening kan niet goed nederlands, ook erg storend!
    Jammer, zo'n mooi restaurant en dan alles verkeerd!

36. mevr de groot

Super gezellig restaurant waar ze lekker eten hebben en waar je nog echt de aandacht krijgt.

37. Joke Daalder