De Koeienhemel in Schagen

Prima parkeergelegenheid rond de kerk op de Markt en op de Gedempte Gracht in Schagen

5 minuten vanaf station

1489204736 75
1505320112 75
1533522019 84

1. Daphne en Els

Vanavond wezen eten in het restaurant. De bediening was traag en niet geheel vriendelijk. We aten van de kaart en maakten geen gebruik van de spaarkaarten van AH/Vomar. Het voorgerecht: vegetarische loempia's waren matig en duur betaald. De buitenkant van de loempia's waren niet krokant, maar de smaak was wel goed. Ik vond de prijs niet in verhouding met wat er op het bord lag. Het ene hoofdgerecht: Roodbaarsfilet met groene risotto, was lekker ondanks het feit dat er nog graten in zaten. De risotto was als cement en smakeloos. Bij het gerecht serveerden ze groenten, friet en salade. De worteltjes waren niet gaar en aangebrand. De frieten waren slap en zeer onaantrekkelijk om te zien (bruine plekken). De salade was sumier aangemaakt. De bijgerechten zijn onvoldoende voor het aantal personen. Ik had kalfsoester met walnootpesto en gegrilde witlof. Vlees was veel te gaar gebakken en er werd ook niet gevraagd hoe je je vlees wilde. Op het vlees zat een waterige pesto en er was geen sprake van een walnoot. Dit gaven we aan bij beide serveersters en zij bleven voet bij stuk houden dat wij dat verkeerd zagen! Hierna werden ze ook geïrriteerd. Ook bij mij waren de groenten aangebrand. De witlof was een half struikje en moest ik zoeken op het bord. Het eten over het algemeen was zeer onaantrekkelijk om te zien en buitengewoon smakeloos. Ook de mensen naast ons hadden hetzelfde probleem.
    De prijs/kwaliteit was niet in verhouding. Het is om je te schamen als je dit durft te serveren. Onze klachten geuit en de kok was niet bereid om uit te keuken te komen om ons aan te horen.
    De sfeer in het restaurant is over het algemeen verder wel aangenaam. En gelukkig hadden we ondanks deze nare ervaring toch nog een leuke avond.

2. Heerlijk gegeten, vooral de asperge`s waren heerlijk met een verrassende vleugje.....!!
    Tja dat houd ik geheim, maar laat je verrassen.

3. Lijsbeth van Gerven

Heerlijk gegeten, prima bediening en fijne sfeer.

4. J Hof

5. Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar.

6. Natashja

Wij hebben inmiddels 3x bij de Koeienhemel gegeten, waarvan 2x met de Shell bonnen (het tweede drie-gangen menu gratis). Dit werd allemaal keurig uitgelegd en je mocht zoveel gangen nemen als je zelf wilt, dus niet verplicht 3. Het afgelopen half jaar dat wij zijn geweest was het eten heerlijk!

Wij komen ook zeker nog eens terug. Vooral de Valk burger is een aanrader en de carpaccio is ook erg lekker.

De bediening is zeer vriendelijk en het is lekker knus binnen!

7. Op de kaart staat aangegeven hoeveel gewicht aan Zalm je geserveerd krijgt. Nameten doe je niet maar wij hadden het idee dat er veel in de pan was blijven zitten. Onze buren hadden biefstuk en waren blij niet vlak naast de deur te zitten omdat hij anders misschien van het bord zou waaien. Patat en sla waren goed. De zakelijke eter moet hier goed opletten want de rekening die je krijgt is een Pro Forma rekening, de belastingdienst gaat hier niet blij mee zijn als zij die in uw boekhouding aantreffen. Wij hebben 3 keer om een gewone rekening moeten vragen omdat het woord Pro Forma niet bekend voorkwam bij het personeel. Erg slordig!

8. We hebben daar gegeten op 5 november 2015. We kregen de keus uit twee verschillende voorgerechten en hoofdgerechten. We wilden een fles rode wijn en er werd niet gevraagd welke, we kregen zomaar een fles voorgeschoteld. De patat bij ons hoofdgerecht was twee keer overbakken, toen we er wat van zeiden zei ze dat ze het zou doorgeven. Het toetje was een veredelde milk shake. Misschien kwam het omdat we een AH bon hadden.

9. Na 15 minuten werd uiteindelijk gevraagd of we iets wilden drinken. Meerdere malen gevraagd of de tafel schoongemaakt kon worden. Personeel keek niet naar de klanten om, glas leeg, geen vraag of je nog iets wilde drinken. Hoofdgerecht was niet wat een van ons besteld had. Zonder iets te zeggen namen ze het verkeerde hoofdgerecht mee en kwamen met een leeg bord terug. Ze wilde het achtergelaten hoofdgerecht over twee borden verdelen, dan konden we daarna het nog te bereiden hoofdgerecht ook delen. Geen vraag of we dit wilden...
    We hebben onze drankjes betaald en zijn vertrokken. Dit was onze tweede ervaring en net zo slecht als de eerste ervaring. Wij komen hier nooit meer.

10. Anouk de Groot

Super ervaring. Goede service, kwalitatief super eten.

11. tiny doodeman_kraakman

Dinsdagavond wezen eten. Heerlijk gegeten, heel verzorgd. Leuke gastheer. Kortom alles perfect!

13. Prima geluncht, vlotte bediening en een heerlijk gerecht gekregen. Geen heel grote kaart. Toilet was schoon.

14. Ulbe van der Wal

Zaterdag avond heerlijk gegeten buiten op het terras. Vlotte bediening, nette bediening. Goed eten. Wel wat weinig op het bord maar denk dat dat zo hoort. Maar heb wel voldoende gehad. O ja ben ook nog even naar de wc geweest, ook hier was het mooi en schoon.

15. Heerlijk gegeten! Bediening super! Komen altijd graag weer terug.

16. Tournedos was te rood, erg lang moeten wachten op het nagerecht, aan het eten zat weinig smaak.

17. wim en gerda en jack en conny

We hebben met z'n 4en heerlijk gegeten, alles was prima voor elkaar hoor.

18. Heerlijk gegeten , portie's voldoende , netjes opgemaakt , gezellig restaurant.

Alleen de plek naast het raam is koud , waarschijnlijk door tocht of uitstraling van raam.

Voor de rest een aanrader.

19. Een uitstekende ervaring, een kleurenpalet aan smaken bij de soep en bij ons voorgerecht. Zeker voor herhaling vatbaar.

20. Wim en Roos RIDDERBEKS, Frankrijk

Een fantastische ervaring om in de Koeienhemel te eten. Het eten was geweldig. Goede kwaliteit, dagverse groenten, een speelse presentatie. Huiselijke sfeer en een vriendelijke enthousiaste bediening. Alle tafeltjes bezet en dat op een maandagavond (gelukkig hadden wij gereserveerd). De Koeienhemel ... een absolute aanrader!

21. Geweldige ontvangst en services, goede kwaliteit en presentatie.
    Klein verbeter puntje is het broodmandje: ik heb liever kleine broodjes.
    Verder een aanbeveling om lekker te eten voor een redelijke prijs.
    Algemeen een dikke 8.

22. De Koeienhemel

23. Lekker gegeten met een enthousiaste bediening!

24. Leni Nissink

Na goede lunchervaringen nu gedineerd in de Koeienhemel. Mijn hoofdgerecht; parelhoen op een flinterdunne pizza met courgette, paprika, heerlijke polenta en een saus van...weet ik niet meer, was heerlijk. Ook het toetje van gegrild fruit, alleen proefde ik door het grillen niet meer welk fruit het allemaal was, hangop en een bolletje ijs was prima. O, en had ik al vermeld dat de rabarber verrukkelijk was, ik proefde een vage anijssmaak en dat klopte, want bij navraag hoorde ik dat er steranijs in zit.
    De sfeer in deze zaak is prima.

25. Eten goed. Mijn voorgerecht (te)veel droog groenvoer erbij maar basis goed. Hoofdgerecht goed, witlof wel extreem bitter, geen frietjes of aardappels er standaard bij, vind ik persoonlijk jammer maar zullen velen niet met me eens zijn. Bediening supersnel en vriendelijk, gewoon goed. Tafelopstelling krap. Voor herhaling vatbaar hoor.

26. Lekker eten, net even iets anders/beter. Huiswijn is goed. Ook aandacht voor de groenten.
    Vriendelijke enthousiaste bediening.

27. margreet glaser

Prettige ontvangst van grote groep; prima bediening, ook heel aardige meisjes, heerlijk eten, goede sfeer.

28. Wij, als inzenders van de lentetuin Breezand, hebben weer gezellig gegeten in de Koeienhemel. Wat een leuke meiden in de bediening en een verrassende menukaart.
    Top!

29. Een sfeervol ingerichte zaak, vriendelijke bediening en lekkere gerechten.
    De zeewolf smaakte prima.
    Apart zijn de groentes, royaal, in grotere stukken geserveerd.
    De bediening is opvallend alert.
    Deze zaak is een aanrader!

30. Perfect! De kok houdt rekening met individuele wensen. Uitstekende bediening. Wij komen terug!

31. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

Minpuntjes: Zodra we 1 stap binnen hadden gezet kwam de vislucht je tegemoet. Niet prettig als je niet van vis houdt. Een betere ventilatie zou een optie kunnen zijn.

Ook zou er iets aan de akoestiek gedaan moeten worden, je hoort heel erg de stemmen van de andere gasten en dat is niet fijn als je zelf met vrienden praten wil. Erg gehorig dus.

32. Vandaag hier gegeten. Heel erg positief;
    - bediening was goed, gastvrij en vriendelijk
    - eten en wijn was lekker
    - sfeer is goed
    - aperitief was leuk

Aanrader!

33. Vanmiddag geluncht met mijn dochtertje. Verse jus, een soep van gepofte paprika, creme fraiche met basilicum en een pastasalade met groente besteld.

De soep en de salade werden geserveerd met heerlijk dik, wit, vers brood. Zag er verzorgd en aanlokkelijk uit. De soep was verrukkelijk hoewel ik de smaak van basilicum een beetje miste. Misschien wat blaadjes er los bovenop doen? Staat ook mooi een beetje groen erbij.

De pasta in de pastasalade bestond uit dunne penne, perfect gekookt, dus nog een beetje al dente. De groente was rode ui, paprika, wat kleine tomaatjes en een paar blaadjes rucola. Een uitstekende pastasalade.

Als tip zou ik willen meegeven om bij de pastasalade dikke plakken volkoren of meergranenbrood te serveren, omdat de pasta ook al wit is en ik zou er een rekje peper, zout en kannetje kwalitatief goede olijfolie bij geven. Dan kunnen gasten zelf de salade wat 'upspicen' en een scheut goede olijfolie is niet alleen heerlijk op de salade, maar ook om het lekkere brood in te dippen.

Verse jus was uitstekend.

Sfeer en service allebei een 10. Erg mooi verbouwd pand, hoge plafonds, gezellig ingericht met oog voor detail. Mooie grote, schone toiletten zodat je kind helpen geen marteling in een kleine ruimte is.
    Bediening; perfect. Aardig, correct. Je merkt dat je gewenst bent als klant en de bediening straalt uit dat zij ook blij zijn met hun werk.

Mijn aanmerkingen zijn enkel tips, want wij komen hier zeker weer; een aanwinst voor Schagen.

34. pieternel

Zeer goed en gezellig gegeten. Niet overdadige borden maar net goed. Prima verzorgd en de bediening was alleraardigst. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Zeer leuk restaurant.

35. R. Stam

Aangezien bij de buren de bediening geen zin had om de bestelling op te nemen naar De Koeienhemel gegaan, wat een verademing.
    Knus en gezellig, bediening vriendelijk en vrolijk en de lunch uitstekend.
    De tosti niet gewoon 2 sneetjes brood maar een vorm van turks brood/focaccia en tomaattapenade on the side (met knoflook).
    Het geheel is niet duur dus wij weten waar we weer heengaan.
    Alleen de kok moet van de snoepjes afblijven want we hebben hem betrapt.

36. Nieuw in Schagen. Eerst maar eens de lunch geprobeerd. Binnen nog nieuw, wel met (inmiddels geijkt) white wash steigerhouten interieur. Leuke indeling, voldoende ruime opzet van tafeltjes, met grote houten bank en originele en knusse zitjes-voor-krap-met-zijn-tweeën. De keuken is in dezelfde open ruimte en wanneer je een beetje goed zit kun je zien hoe je eten wordt klaargemaakt. Van mij had die boekenposter best door een echte boekenkast vervangen mogen worden...

Bediening vriendelijk en rustig. Doet extra best om een croissantje met jam (niet op de kaart) te regelen voor onze zoon (3 jr).

Brood met tonijnsalade: verrassend, nu eindelijk eens zonder die eeuwige mayonaise maar in creatieve oplossing met (denk ik) olie, azijn en lekker gekruid. Hulde! Brood met filet americain ziet er goed verzorgd uit, smaak van de filet is neutraal, om niet te zeggen vlak. Erg geslaagd detail is dat ipv het zoveelste opgepiepte pistoletje er dikgesneden Hollandse boterhammen geserveerd worden.

Conclusie: Koeienhemel is een aanwinst voor Schagen met al teveel "hippe" pretentieuze restaurants. Voor ons was de lunch een uitnodiging voor het diner! Gaan we gauw doen.