Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in 's Gravenmoer verdeeld zijn.

1. Nederlands 's Gravenmoer

Cees en Jeanne Hoevenaar

Op 14 oktober 2017 hebben wij ons gouden bruiloftsfeest gehouden bij SED. Wij hebben genoten van de sfeer, eten, drinken, service van personeel. In één woord: Super. Voor herhaling vatbaar. Een echte aanrader.
    Cees en Jeanne Hoevenaar

2. Nederlands 's Gravenmoer

Wij hebben hier vrijdag 28 juli gegeten. Het eten was goed, muv het vlees, dat erg taai was.
    Maar de ontvangst en de bediening was erg koel en afstandelijk. Je voelde je totaal niet welkom!
    Dat is de reden waarom wij hier nooit meer terug zullen komen.

3. Nederlands 's Gravenmoer

4 gangen diner via Social Deal, leek ons een leuk idee, maar we werden direct apart behandeld. Alle gasten kregen een amuse, wij niet. We konden brood tegen bijbetaling krijgen. Dit 4 gangen diner was erg eenvoudig, niet de stijl die SED uit moet stralen. Het vlees van het hoofdgerecht was taai, toen we er wat van zeiden kon er wel een eetbaar stukje vlees geserveerd worden. Frietjes alleen tegen bijbetaling. De bediening was ook niet vriendelijk, ze hadden er duidelijk geen zin in om Social Deal gasten te bedienen. Deze aanbieding is zijn doel voorbij geschoten want wij gaan er nooit meer eten.

4. Nederlands 's Gravenmoer

Harthoorn

Ik vind het jammer om te zeggen dat het niet helemaal naar onze zin was.
    Ik vind het bij binnenkomst saai, bediening niet vriendelijk en eten en drinken daar is duur!!

Wij komen hier nooit meer terug, er zijn genoeg andere eetgelegenheden die beter bij ons passen.

5. Nederlands 's Gravenmoer

8-gangendiner via Social Deal. Werkelijk perfect! Mooie combinaties, goede bediening en prima tempo.

6. Nederlands 's Gravenmoer

Vandaag geluncht maar viel tegen. Ben er al vaker geweest en is over het algemeen ok; niet heel speciaal maar vandaag hadden ze er geen zin in volgens mij. Toen we vroegen of we de kaart nog mochten zien voor desserts of koffie was het antwoord oh ja dat is alleen dame blanche en bavarois. Ook voor de kinderen was er enkel wat er op de kaart stond. Frietjes erbij kon dus niet en bij de salade en soep zat geen broodje. Al met al heel matig.

7. Nederlands 's Gravenmoer

Via Social Deal een voucher gekocht.
    Geweldige kwaliteit voor een betaalbare prijs (voor dat geld kan het eigenlijk helemaal niet).
    Klasse gerechten, zeer smaakvol, leuke bediening.
    Zeer zeker een aanrader (prijs / kwaliteit verhouding).

8. Nederlands 's Gravenmoer

Donderdag 22-09-2016 via een Groupon-aanbieding gegeten.
    Bij aankomst netjes ontvangen en voor diner nog lekker even op terras gezeten met een drankje.
    Voorgerecht: salade met 1/2 kreeft. smaakte prima en voldoende.
    Hoofdgerecht: Surf en Turf. Prima smaak ruim voldoende.
    Hoofdgerecht: 1/2 Kreeft Thermidor. Prima smaak maar mag iets meer zijn.
    Dit alles geserveerd met lekkere frites en een lekkere salade.
    Nagerecht: aardbeienverrassing. Smaakte goed niet echt bijzonder. Dus geen keuze van de kaart.
    Drankjes zijn wat aan de dure kant. 1 glas Witte wijn €3,85) fris/water € 2,40.
    Vriendelijke bediening. Je krijgt rustig de tijd om van je eten te genieten.
    Al met al een gezellige avond waarbij prijs/kwaliteit voor een groupon-aanbieding redelijk in verhouding was.

9. Nederlands 's Gravenmoer

Rianne van Stiphout

We hadden een 3 gangen keuze lunch gereserveerd
    Niemand die je verwelkomt bij binnenkomst, er werd vanuit de keuken geroepen dat we door konden lopen!
    We hebben lang moeten wachten op de serveerster en nog langer op onze koffie! Ik had een broodje zeevruchten besteld maar na lang wachten viel me dat ontzettend tegen, het broodje was zeer rijkelijk belegd met makreel,
    Waar erg veel graten in zaten! Ik heb maar enkele happen van t broodje genomen,bang dat er n graat in mijn keel zou komen!ik moest voor dit broodje ook nog n supplement
    van 2,50 bij betalen
    Mijn dochter had een salade besteld en moest extra bijbetalen voor wat brood. Als je daar dineert moet je ook extra bijbetalen voor friet,waar slaat dat op! Belachelijk. Ons dessert viel ook tegen, Dame Blanche, 2 kleine mopjes ijs met n koekje en wat kruim en wat koude chocoladesaus met klonten!!de bediening is ook niet erg vriendelijk.

10. Nederlands 's Gravenmoer

Een 3-gangenmenu via Social Deal aangekocht. Weinig smaak aan de hoofdmaaltijd. Het vlees was meer vet dan vlees. Je moest zelf wat zout op je eten strooien om wat smaak te krijgen. Het nagerecht was daarentegen wel erg lekker.

Maar dit restaurant is zeker niet culinair, want als je de meeste recensies leest... Nou daar kan ik me niet in vinden.
    Niet voor herhaling vatbaar!

11. Nederlands 's Gravenmoer

Monique Scheffers

Vanavond 5-gangenverrassingsmenu gegeten, eten was heerlijk en verfijnd, complimenten aan de kok. Prijs/kwaliteit verhouding is top. Ook de bediening was super.
    Komen graag snel weer bij jullie eten.

12. Nederlands 's Gravenmoer

Bert

Pfff een bbq gehad bij Sed. Zo slecht, ik kijk altijd of het gaar is. Heb al 3 stukken terug gebracht. En er wordt zo asociaal op gereageerd. Bediening is zeer slecht en het eten wat ze proberen neer te zetten is leuk. Maar het lukt ze niet. Erg jammer. Super leuke sfeer daar.

Jammer

13. Nederlands 's Gravenmoer

Met onze groupon bon, fruit de mer schotel voor 4 á 80 euro op pad. We waren met twee en verheugde ons vooral op de kreeft, de oesters en de krab. Omdat we met twee waren ipv vier werd er netjes gevraagd of we dan alsnog vis voor vier wilde of voor twee. Wij lekkerbekken dachten... nou vier halve kreeften is njammie en daar laten we graag wat schelpen voor liggen dus we kozen voor vis voor vier. Iets later, een minuut of tien, kwam de bediening aanzetten met een ronde schaal. Er stak niets boven uit.. geen mooi opgemaakte schaal, opgebouwd in de hoogte met ijs en daarin heerlijke zeevruchten... geen kreeft of krabbenpoot.

Op de bodem lagen slablaadjes, met daarop een laag vis gedrapeerd. Grote stukken gerookte pepermakreel, veel mosselen en pelgarnaaltjes, wat zalmrolletjes, een aantal gamba's, nog wat witvis stukjes en diverse schelpen. Geen oester, kreeft, langoustine of krab te zien. We hadden aan de bediening gevraagd of we er wat frietjes bij konden krijgen. Toen ze deze kwam brengen vroegen we waar de kreeft was. We hebben geen kreeft was het antwoord. Geen kreeft? En de oesters? Ze antwoordde dat ze nog wel terug naar de keuken kon en wat vis uitvragen. Iets later kwam ze met een apart schaaltje terug waarin vier oesters zaten. Toen we refereerde aan de foto welke geplaatst was bij deze groupon actie waarop een geweldige fruit de mer schotel was afgebeeld gaf bediening aan dat dit door groupon geplaatst is en een standaard foto betreft en dat er al contact gezocht was met groupon hierover maar deze bijna niet te bereiken zijn.

Uiteindelijk smaakte wat we kregen prima maar het feit dat deze schotel totaal niet voldeed aan het geschetste beeld en ook de tekst waarin sowieso staat dat voor iedere persoon een halve kreeft beschikbaar is en er langoustines en oester bij behoren te zitten is het gewoon misleiding. Dit moet je als restaurant toch niet willen. Ook bij binnenkomst word je niet opgewacht, toen onze jassen al hingen kwam de bediening ons iets later halen en begeleiden naar onze plek. Uiteindelijk hebben we de frietjes en nagerecht niet hoeven te betalen maar dit was omdat onze bon voor 4 was en dit ter compensatie diende.

14. Nederlands 's Gravenmoer

Gisteren avond Fruits de Mer gegeten via Groupon. Zeevruchten zijn schaal en schelpdieren!
    Wij kregen: gepelde Noordzee garnalen, 6 oestertjes, gamba's, 1 Sint-Jacobsschelp, inktvis.
    Voor de rest (ik denk als vulling) veel stukken gerookte makreel, gerookte heilbot en gerookte zalm. De zalm kan dan nog maar makreel en heilbot?
    We hadden graag mossels, kreukels, wulken, en andere schelpdieren gegeten in plaats van gerookte vis.

15. Nederlands 's Gravenmoer

Als derderangs burger word je behandeld als je komt via een veiling. Voor werkelijk alles moet bijbetaald worden, zo ben je nog een kapitaal kwijt en je gaat met honger van tafel.

16. Nederlands 's Gravenmoer

Jeanne busio

09-08-2015 gegeten bij Sed. Vonden het bar slecht. Een klein stukje schol voor €22 met daarbij lagen zeker 10 tuinboontjes. De friet moet je nog apart betalen. We hebben zoiets nog nooit gehoord. Nee we gaan nooit meer!!!

17. Nederlands 's Gravenmoer

Voor de vierde keer gegeten, en ben blij dat we SED op ons lijstje mogen zetten. De verschillende ruimten zijn ieder op zich zeer sfeervol aangekleed: erg mooi hoor! Het personeel is vriendelijk, maar niet altijd even attent. Er wordt rekening gehouden met speciale wensen. Ondanks de drukte (door alle coupon-gasten) werd het eten nog best snel geserveerd. Het eten is altijd erg smaakvol, en nog niet eerder tegengevallen. De prijzen voor drankjes zijn daarentegen wel aan de hoge kant. We komen graag terug, met of zonder coupon!

18. Nederlands 's Gravenmoer

de krebbies

Vorige week voor de 32ste keer gegeten bij SED. Verrassingsmenu is nog steeds een verassing en tot op heden altijd lekker en gevarieerd gegeten. Regelmatig leuke acties en spannende menu's.
    Prijs/kwaliteitverhouding vinden wij in verhouding. Is geen restaurant voor patat minnende en as much you can eat type klanten, maar wel voor mensen die voor een smaakbeleving en bijzondere ingrediënten gaan. Zien af en toe wel een negatieve reacties op deze pagina, maar onze ervaringen en ook het feit dat Michelin dit restaurant al 3 jaar op rij op ratio weet te beoordelen zegt ons toch wel genoeg, maar als je inderdaad van veel onbeperkt en standard eten houdt moet je naar een ander soort restaurant gaan. Wij kijken al weer uit naar ons volgende bezoek over week.

19. Nederlands 's Gravenmoer

Gisteren weer eens bij SED gegeten via sweetdeal. Wat een vervelende ervaring. Ik heb spijt van de 2 vouchers die we nog hebben liggen. Voorgerecht een stukje verbrand brood met pastrami, geen verdere aankleding en de brandsmaak van het brood overheerste. Er werd gevraagd of we brood vooraf wilden en friet bij het hoofdgerecht. Ja, dat wilden we. Hoofdgerecht vis gekozen en dat was schol. Waterig, snotterig en zonder enige smaak. Wat peultjes erbij en een rosti koekje en that was all. Gelukkig hadden we friet anders hadden we met honger van tafel gegaan. Tegen de bediening gezegd dat de vis nergens naar smaakte en dat het een aanfluiting was. Daarna kwam ze terug of de kok ons nog een klein gerechtje kon aanbieden. Nee, dat wilden we niet meer. Erg lang op het hoofdgerecht moeten wachten en wij waren daarin niet de enigen. Er waren nog meer gasten die hun ongenoegen (luid en duidelijk) lieten horen.

Nagerechtje was in orde, niet bijzonder maar gewoon in orde. Drank daarentegen is echt belachelijk duur. SED jullie zijn hiermee niet op de goede weg. Als je een menu met korting aanbiedt dan verwachten wij nog wel acceptabel eten. Dat het geen hoogstandje wordt begrijpen wij maar dat je dan ook nog moet bijbetalen voor wat frietjes en 4,50 voor een glaasje huiswijn en 2,50 voor een heel klein kopje koffie dat is uitbuiten van wat je eigenlijk voorhoudt voor je gasten te doen met de sweetdeal vouchers. Dan kun je beter een budget menu aanbieden dan weten we dat we nier. Veel kunnen verwachten. Heel jammer want de brasserie is smaakvol ingericht en de kleurige kunst aan de muur is daarbij prachtig.

1,7
  20. Nederlands 's Gravenmoer

High tea via Social Deal is GEEN aanrader. Totaal niet te vergelijken met wat er op de website staat. De zoete 'lekkernijen' waren niet vers en een aantal andere hapjes ontbraken gewoon. Bij navraag zeiden ze dat dit komt omdat er via Social Deal gereserveerd was. Voor € was het wel aardig maar niet voor herhaling vatbaar. Als Sed Social Deal gebruikt om meer klanten te werven en nieuwe mensen kennis wil laten maken met hun restaurant, zijn ze hierin dus niet goed bezig.

21. Nederlands 's Gravenmoer

High tea met Social Deal was niet wat we er van verwacht hadden. Bij de reservering specifiek gevraagd of het hetzelfde was als wat er op de site staat van SED. "Ja hoor" was het antwoord. Maar helaas... het boerenbrood (3x) met rosbief, rookvlees en kaas ontbrak. Ook geen sandwiches met parelhoen, paling en carpaccio. Geen gefrituurde scampi, geen scones met room en marmelade.
    Wat we kregen was wel het bedrag van 11,-- waard, maar we voelen ons zwaar misleid. Het was overigens wel lekker, maar toch.

Op de vraag waar o.a. het boerenbrood bleef kregen we als antwoord dat het met Social Deal was en niet hetzelfde als op de site van SED.

Dus weer voelen we ons besodemieterd en zien ze ons daar niet terug. Geen goede reclame dus!

22. Nederlands 's Gravenmoer

Slechtste bediening ooit! De kaart vergat ze ons te geven, dus na het zelf te moeten vragen eindelijk gekregen. Vervolgens heeft ze geen idee hoe de kaart werkt en smijt met wat internetacties waar wij niets vanaf wisten.

Na 1,5 uur eindelijk ons voorgerecht. Dan wordt er weer vergeten om mijn drinken te serveren, dus na een kwartier maar weer gaan vragen. De wijnglazen plakten vast aan de tafel, dus het eerste glas wijn ging half over de tafel.

Kortom, de bediening had geen idee waar ze mee bezig waren. Daarnaast was het eten ook niet bijzonder van smaak.

Hier komen we nooit weer.

23. Nederlands 's Gravenmoer

Lijan Mutsaers

Afgelopen zondag met 4 personen gegeten. Omdat ik nu voor de 2e keer een soortgelijke ervaring heb, schrijf ik deze recensie. Het eten was beide keren heerlijk en goed verzorgd, maar .....

1. Niet meteen een begroeting als we binnenkomen.

2. Bij binnenkomst werd verteld dat we niet a la carte konden eten, maar dat er een verrassingsmenu werd geserveerd (aantal gangen naar eigen keuze). Was toch wel zo netjes geweest als we dat bij de reservering gehoord hadden.

3. Ik had aangegeven geen vlees te eten en ik zou dus een menu met vis krijgen. Helaas bestond de amuse uit erwtensoep met draadjesvlees en een stukje roggebrood met spek erop. Toch een beetje dom om me dat te serveren...

4. Wijn wordt niet bijgeschonken.

5. Serveerster maakt geen contact. Stelt een obligate vraag: "Was het lekker?" en zegt al Dankjewel voordat we geantwoord hebben. Deze dame wekt niet de indruk dat ze plezier in haar werk heeft.

6. De inrichting doet me denken aan een hotel. Vriendelijke, gastvrije serveersters zouden dat kunnen compenseren, maar doen dat dus niet.

Jammer. Het eten is goed en lekker, maar het gebrek aan sfeer en gevoel dat je als gast welkom bent, maken dat het lang zal duren voordat ik weer een poging ga wagen.

24. Nederlands 's Gravenmoer

Wij hebben hier prima gegeten. De bediening was zeer vriendelijk en correct. Wij hadden er niet veel van verwacht. Maar het is voor herhaling vatbaar!!

25. Nederlands 's Gravenmoer

Wij hadden gebruik gemaakt van een actie bij social deal. Een 3 gangen diner voor 2 personen voor een prijs van €28,- dat is natuurlijk niet echt duur. Het eten en de bediening was wel goed alleen de domper was dat we op de factuur kregen te zien dan de de geserveerde frites met majonaise er voor €2,75 extra op stond vermeld. En drankjes extreem duur zijn. Ik vind dat dat standaard bij het menu hoort en dat je niet zo je prijs moet opschroeven. Reactie hierop wekt alleen maar verbazing op bij de bediening en wordt afgedaan als dat moeten wij rekenen.

Daarbij hing er een riool lucht in het gehele restaurant wat niet prettig was, dat lag aan een verstopping werd ons na een vraag hierover verteld. Als je dit mededeelt bij binnenkomst lijkt me dat beter dan dat je er naar moet vragen wat er aan de hand is.

26. Nederlands 's Gravenmoer

Onno

Via Groupon een Aspergemenu voor 2 personen op zaterdag 24 mei 2014 genuttigd. Het overtrof onze verwachtingen in variatie en smaak. Klasse. We hebben genoten.

27. Nederlands 's Gravenmoer

Via een Groupon bon hier gegeten. Restaurant voldoet aan de middelmoot maar is absoluut geen kanshebber voor een * (ster). De dranken zijn voor dit niveau belachelijk duur, glaasje prosecco €6,75, biertje €2,75, koffie 4,25, glaasje huiswijn €4,50, etc.. De drankjes waren bij elkaar duurder dan het diner, al met al een zware tegenvaller.

28. Nederlands 's Gravenmoer

Wij hebben 1e kerstavond met de familie gedineerd bij SED. Van het begin tot het einde is alles erg tegengevallen! We hadden ons er erg op het eten verheugd, maar het was een grote teleurstelling! Geen plaats in de gevraagde en beloofde ruimte, tot 2x toe was de uitgekozen wijn "op", voor witte en rode wijn allemaal dezelfde kleine wijnglazen want de grote glazen waren op?! Alle gerechten waren erg simpel en vooral niet smaakvol! Vooraf chips en bladerdeegstengels. Amuse wit droog broodje met zalm erin die je nauwelijks proefde. Zo kregen de kinderen vooraf een kant en klare tomatensoep, gevolgd door in de magnetron opgewarmde "spareribs" die stonken. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Gelukkig hebben we het zelf heel gezellig gemaakt en hebben we er maar een lolletje van gemaakt met punten geven (we kwamen niet hoger dan een 5).

29. Nederlands 's Gravenmoer

Het komt zelden voor dat de inrichting van het restaurant het beste van de avond is (complimenten aan de schilder van het schilderij in de zaak!). Toch is het bij deze zaak gebeurd.
    Ook wij waren op een donderdagavond met een van de bekende bonnen gaan eten bij SED. Toen we binnenkwamen stonden we even in een lege ruimte, maar zodra we gezien waren door de gastvrouw werden we naar onze tafel begeleid. We kregen niet direct een drankje aangeboden en ons werd ook niet verteld wat ons te wachten stond. Een jong meisje die ons het grootste deel van de avond zou bedienen kwam ons uiteindelijk helpen en informeerde meteen naar de reeds door ons doorgegeven dieetwensen. Deze waren goed doorgekomen er werden door de serveerster bevestigd met een "dus alles moet goed gaar zijn" voor mijn zwangere vrouw. Blij dat dat helemaal goed zou komen keken wij uit naar de rest van de avond.

De amuses kunnen in grote mate een beeld geven van wat je als gast te wachten staat. Ik heb gehoord dat dit restaurant voor een Michelin ster wil gaan. Ik denk dat ik als keurmeester na de eerste amuse al buiten zou staan. Wat huisgemaakte chips en iets wat smaakte als een droge hap meel waar van alles in zou moeten zitten maar waar wij niets van herkenden. Ook de broodjes met zuurkool maakten de verwachtingen niet waar.

De eerste gang bestond uit voor mij eendenborst en voor mijn vrouw uit coquilles. De eendenborst was niet geweldig maar kon er mee door. De coquilles waren voornamelijk erg zout. Zout is een probleem in de keuken bij SED. Waar de gehele mensheid inmiddels probeert om te minderen met zout doen ze bij SED geloof ik overal een schepje bovenop, met name in de sauzen van alle gangen. Hierdoor smaakte de tweede en derde gang (varkensoester & rundsvlees) eigenlijk alleen maar naar zout.

Ondanks de bevestiging van de serveerster dat met de wensen van mijn zwangere vrouw rekening gehouden zou worden, kreeg zij de varkensoester roe en het rundvlees rood van binnen. Toen mijn vrouw er wat van zei, werd het bord met een korte snauw "dan neem ik het weer mee" mee terug genomen naar de keuken waar het opnieuw opgewarmd werd. Helaas met de saus erop, zodat nu het vlees zelf ook nog eens helemaal zout werd.

Al met al een teleurstellende avond, na nog een klef toetje wisten wij niet hoe snel we weg wilden. De rekening viel ons mee, alhoewel als we de kosten voor de bon berekende we nog geen waar voor ons geld gehad hebben. Er werd ons niets aangeboden in de trant van brood of friet, hoewel we gezien de portiegroottes graag nog wat friet bijbesteld hadden. Dit is de eerste keer dat ik concludeer dat je een zaak enorm moet mijden. Een restaurant met Michelin ambities op Vakantieveilingen is natuurlijk al niet echt overtuigend, en dat is door SED nog maar eens goed bevestigd.

30. Nederlands 's Gravenmoer

Zaterdagavond een 3 gangen diner gegeten met mijn vriendin en onze kleine meid van 1 met een croupon bon. Onze reservering via internet was niet doorgekomen maar we konden toch terecht. Wij hadden eigenlijk geen hoge verwachtingen vanwege de toch wel redelijk slechte recensies op eet.nu maar we hebben echt een top avond gehad. We werden vriendelijk behandeld en het eten was echt heel erg lekker. De rekening was nog best fors maar er staat wel duidelijk aangegeven wat alles kost en waar extra kosten aan verbonden zijn. Wij hebben een heerlijke avond gehad. groeten Bas