Wokpaleis Friesland in Ryptsjerk

Er zijn parkeerplaatsen bij ons restaurant.

• Buffet: € 25,95

1420944766 75
1431901324 74
1462031858 59
1481205834 57

1. Heerlijk eten en enorm veel keus, ik erger me alleen vaak aan het aso volk wat gewoon aan tafel zit te boeren. Als het mijn restaurant was zou ik ze eruitzetten!

2. De bami en nasi waren koud dat viel dik tegen plus dat er niet bijgevuld werd dat deze pannen tot bijna op de bodem leeg waren het is voor de dikke 50 euro die we betaald hebben viel het ons dik tegen.

3. We hebben een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Alleen met het hoofdgerecht was de mihoen en rijst niet warm, dat was jammer.
    Verder was er volop keus..

4. christa

was goed om daar te eten. alles naar wens

5. Gisteren prima gegeten bij E10. Het eten was goed vers, veel keus, het was niet al te druk en het personeel was erg vlot met het afruimen van de tafels en erg vriendelijk. Prijs/kwaliteit is prima in verhouding.

6. Fam. Tilma

Een aanrader!!

7. Met 6 personen gegeten, ondanks de drukte was het gezellig. Eten was voldoende en een ruime keus. Een minpunt: de bierglazen waren warm.

8. Vandaag gezellig gegeten met onze familie. Was lekker. Voor groot en klein ruime keuze. Voor kinderen genoeg vermaak. Was voor mij de eerste keer hier. En zal zeker niet de laatste keer zijn. Genoten!!

9. De negatieve reactie's, daar kan ik mij niet bij aansluiten!
    Wij hebben met 4 personen op 28 Dec. 2016 overal heerlijk van gesmuld.
    Noem iets op en het is er!
    Voor ons komen wij graag terug.

Geri Keim.

10. J. van de Kamp

Het grootste voordeel is dat met een groep van 9 personen je van alles kiezen kan! De een wil vis, de ander vlees, of alleen patat met kaassouflé, dit is het grootste voordeel van een wokpaleis met een grote groep (9)

Maar kwaliteit moet je zoeken, eten is vaak lauw, alleen gewokt was lekker. Nee alleen de veelzijdigheid maakt dat we denk ik nog een keer langskomen. En het is niet echt goedkoop, vandaar een 4 voor prijs kwaliteit!

11. Heel goed. Veel keus. Onze 8 kleinkinderen hebben genoten en gesmuld. En ook voor de ouders en grootouders was er voor elk wat wils.

12. W.Broersma

We hebben heerlijk gegeten.
    Zeer ruime keuze in vis, vlees en Chinese gerechten.
    We komen zeker weer.

13. We kwamen eerst werden we neergezet waar wij als fam. Niet bij elkaar konden zitten. Het duurde even voor er een oplossing kwam maar gaat allemaal van je tijd werd afgepakt dus toen we eindelijk zaten was er altwintig min om dus vliegen voor je eten . Ik per soonlijk vindt er niks aan. Want het was dat een zij van het gaat hier om tijd dat was vreselijk eerst niks uitgelicht je werd aan je lot overgelaten dat is slecht ten tweede je moest in de rij staan om iets gebakken te krijgen heb ik dus maar voorbij laten gaan heb alleen wat in bakken stond iets van gegeten want vindt heel veel eten vies of niet gaar kom er niet weer maar dat kan hun niet schelen want zij hebben hun geld al

14. Wij hebben hier vanavond met z'n 2tjes gegeten. 18-2-16 was lekker druk, wij vonden het heel vervelend dat we allemaal zo dicht op elkaar zaten, ik kon zo bij de mensen naast ons op het bord kijken en normaal tegen elkaar praten was niet mogelijk omdat je elkaar niet kon verstaan. De keuze van het menu was ook niet reuze, voornamelijk bami en nasi gegeten omdat je voor eigen vlees heel lang moest wachten. Eten was super droog, vooral de kip. Personeel was vriendelijk maar staan inderdaad na je laatste hap al je bord op te ruimen, voelt vrij opdringerig. Wij zullen hier helaas niet nog eens gaan eten.

15. G.Terpstra

Op zich was het goed, alleen het vlees uit de bakken was wel wat droog. Als je net het eten/drinken op had werden de koppen en borden gelijk opgehaald, het voelde als een beetje opgejaagd. Het personeel was wel vriendelijk.

16. Hier gegeten met de familie. Het eten was op zich goed, maar bij het wokken en grillen merkten we toch dat bepaald vlees en vis niet helemaal oké was...

Personeel was niet vriendelijk aanwezig. Sfeer was rumoerig, veel lawaai, kippenhok idee...

Prijs-kwaliteit is min punt... veel te duur, voor wat je krijgt.

17. Heerlijk gegeten. Alles was goed warm.

18. Hier met kerst gegeten. De tweede keer dat we hier aten. De eerste keer al totaal niet lekker gegeten! De tweede keer was helemaal slecht. Eerst een halfuur buiten moeten wachten in de regen voordat we naar binnen konden want het restaurant was nog niet schoon. Eindelijk aan tafel, iedereen had een drankje gehaald maar de glazen van het frisdrank roken naar chloor, hier hebben we dus niet van gedronken. Toen je eindelijk bij het eten kon waar ook weer ontiegelijke drukte was was er eigenlijk niks wat echt lekker was. Met kerst moesten we ook nog eens 10 euro meer betalen dan normaal terwijl het eten niet anders dan anders was. Mijn vriend is sinds het bezoek aan dit restaurant al 10 dagen ziek. Het zou ons niet verbazen als het aan het eten lag van dit wok"paleis". Tevens was de bediening niet vriendelijk en deden ze niks met onze kritiek. Nooit weer!

1,3
  19. Harm Veenstra

Met ons gezin heerlijk wokken bij Wokpaleis Friesland. Wij konden kiezen uit een uitgebreid assortiment van vlees/vis. De informatie betreffende diëten waren zeer duidelijk. Wat ons ook opviel was de service en de vriendelijkheid van de personeelsleden. Al met al een zeer geslaagde avond, wij komen terug!!

20. Tineke Fokkema

Het eten was lekker. Jammer dat de cola tijdelijk op was. En de koffie lauw.

21. Zeer positieve ervaring. Geweldige service en zeer goed eten.

22. k de vries

21 nov met 5 volwassen bij het wokpaleis geweest. Op vrijdag en zondag en zaterdag zou ik er niet komen.. bami koud, foe yong hai koud, lamskotelet taai, vis te droog. Het leek wel een fabriek en gezellig was het door de drukte ook niet. Salades en toetjes waren ok, personeel vriendelijk. De manager/gastvrouw kwam bij ons vragen of alles naar wens was en we hebben ons beklag dan ook gedaan. Zij bood haar excuus aan (prima), maar kwam niet met een compensatie voorstel (jammer). Prijs en kwaliteit is absoluut niet in verhouding met elkaar! Wij komen er niet weer.

23. Prima hoor, alleen wordt je met bv. 2 of 3 personen wel vaak naar een echt slechte plek geleid.

24. Eerder was het eten er altijd prima, maar de laatste keer dat ik er was was het niet te vreten. Alles was koud en smaakte nergens naar. De borden en bestek waren niet goed afgewassen en zaten nog etensresten in. Vervolgens op eigen houtje maar wat bestek gejat dat er wel schoon uitzag van een andere tafel. De service is niet goed, die serveerster mocht ons op de een of andere manier niet en zat ons steeds boos aan te kijken. Het is er totaal niet gezellig, een groot vreethok. Prijs kwaliteit is ook niet super want kwaliteit is ver te zoeken. Erg jammer en waarschijnlijk de laatste keer, het eten was eerder wel beter, misschien dat ik ze ooit nog eens 1 kans gun.

25. Klaas Dijkstra

Tsja, je moet er van houden. Het is een soort vreetschuur-principe. Je betaalt meteen als je binnenkomt en ziet in het vervolg van de avond de bediening alleen nog als ze jouw lege bord af komen halen. Doorgaans is het erg druk in het wokpaleis, als je dus een stuk vlees, vis o.i.d. wilt laten maken door de koks, sta je meestal wel even te wachten. Ook zal het dikwijls voorkomen dat je niet als compleet gezelschap aan tafel zit, de één is simpelweg iets langer bezig zijn bordje vol te scheppen dan de ander. Niet al het eten is heel warm.

26. Een goeiemiddag allemaal.
    Gisteravond hadden we om 18:30 uur een afspraak voor een etentje voor 4/5 personen bij jullie. Ik had van mijn vrouw gehoord dat je daar lekker kon eten, met onze dochter en vrienden hebben we gisteravond ontzettend genoten daar. Niet alleen het eten, maar ook de organisatie er omheen was helemaal super geslaagd. Zoveel mensen en toch was er genoeg voor iedereen, voor elk wat wils, voor jong en oud, van oosters tot en met poffertjes. Was geweldig en bedankt voor al dat lekkers, volgende keer komen we zeker weer.
    Mvg Anton

27. Brakkee

Goed eten, prijs is goed, veel keus voor wat wils.

28. t. vrede

Ik ben 4x wezen eten, alles prima. Nu de laatste keer werd ik in een hol gezet, rare tafel. En zeer irritant steeds dat afhalen.

29. Piet Keutel

Goed eten, zeer vriendelijk geholpen door ene Bibi. Top!

30. Mijn ervaring is niet zo positief!
    Het begint al dat je vooraf alles moet betalen! Daarna werden we de trappen op gebonjourd met een 81-jarige die slecht ter been is! Niet echt handig! Pas bij het 3e voorstel hadden we een geschikte zitplek! Wat het eten betreft: veelzijdig maar zeker niet speciaal. Tijdens het wokken zag ik de kok nog even snel met een houten afwaskwast de wok schoonmaken, zonder daarna af te spoelen! De glazen smaakten naar een chemisch afwasmiddel. Zeer irritant was dat, om de paar minuten iemand bij je tafel kwam om te vragen of er borden, glazen of flessen weggehaald kon worden. Verder was het op zondag rond 18.00 uur al razend druk. Nee, wij komen niet weer in deze fabriek!

31. Yde 42 punten

Omdat het wokpaleis zijn twee jarig bestaan viert, zijn we deze week voor de dertiende keer gaan eten. Iedere keer is het een waar genoegen. Wat is het eten toch lekker en goed. Wat is het pesoneel toch lief en vriendelijk (harde werkers).
    Volgende week gaan we er weer naar toe om van de speciale aanbieding te genieten. En wees eerlijk: een biertje of wijntje voor een euro, dat vind je nergens zo goedkoop.

32. Anoniem

Beschimmeld fruit en kindertoetjes. Erg onvriendelijk tegenover personeel. Tegen klanten echter ook. Alles voor geld. Niet leuk om hier heen te gaan.

33. Cis 48 punten

Prachtig restaurant met goed eten. Er is enorm veel keus en kwalitatief goed eten. De sushi's zijn heerlijk, dat kun je van de meeste aziatische restaurants niet zeggen.
    Het is een restaurant wat vooral geschikt is voor grotere groepen zoals familie's en personeelsuitjes. Kom je met zijn tweeën dan moet je niet gaan zeuren dat het zo massaal is en dat er kleine kinderen aanwezig zijn. Mogen die ook eens buiten de deur eten of een MAc/KFC eten ? Prijs/kwaliteit is uitstekend.

34. priscilla dijkstra

Na enig gestapel op de tafel naast ons heb ik de kok gevraagd of iemand nog eens de borden kwam afruimen omdat er intussen een behoorlijke stapel vuile borden op onze tafel stond, begon het bedienend personeel te klagen wie van hem tafel ging doen. Omdat het erg rustig was (en wij er nog niet lang zaten) vroeg een dame ons of wij nog wat van het warme buffet wilde gaan eten of dat ze konden beginnen met schoonmaken. Intussen werd de frisdrank en jus d'orange machine ook al schoon gemaakt en konden wij hiervan geen gebruik meer maken. We hadden een biertje laten vallen, moesten dit zelf schoon maken en dan ook nog eens betalen voor een nieuwe. Toen 1 van ons de manager wou spreken ging zij ook nog met ons in discussie ipv een excuses.
    Wij komen hier een volgende keer niet nog eens.

35. Anita Kloosterman

Sowieso de mooiste wok van Friesland, met lekker eten. Het is er schoon en er is een gezellige sfeer !!

36. Er is super veel keuze, voor iedereen wat! Erg lekker!

37. Erg druk en ongastvrij. We werden met zijn tweeën aan "een tafeltje in de hoek" gezet, in een slecht verlichte ruimte zonder natuurlijk licht. We hebben gevraagd om een andere tafel en werden toen gebracht naar de voorzijde van het restaurant. Een mooi ingerichte en lichte ruimte echter volgestouwd met hoge tafels en barkrukken die te dicht op elkaar staan. Ongezellig, je kunt ongewild de gesprekken van iedereen voor achter en naast je horen, en inderdaad raakte ik mijn tafelheer meerdere keren kwijt omdat er lange wachttijden zijn voor de verschillende wok en bakplaat-activiteiten.
    Ik voelde me niet een gast aangezien ik niet "gezien" werd, ik mag betalen en verder lekker alles zelf regelen . Misschien vinden anderen dit plezierig, ik niet. Rij een paar km verder en je zit in een fantastisch wokrestaurant waar ik met aandacht bediend word! We komen nooit weer.
    Een pluspunt: belachelijk veel keuze in etenswaren, en de sushi is heerlijk.

38. Afgelopen week voor het eerst naar het Wokpaleis geweest, ik had er al veel over gehoord en een aantal waren erg enthausiast. Persoonlijk hou ik niet van het principe "Eten zoveel je op kunt", er zit iets hebberigs in. Maar goed, ik sluit me aan bij de groep en ik ga gezellig mee. Toen ik aan kwam rijden en een plekje zocht voor m'n auto viel het me meteen op dat ik niet de enige was, dus moest ik m'n auto ergens achteraan parkeren. Al lopende naar de ingang viel het me op dat het publiek voornamelijk bestond uit oudere echtparen en grote groepen jongeren, eenmaal binnen drong het echt tot me door hoe druk het was. Het was voor mij de eerste keer, dus ik had geen idee hoe dit werkt. Nietsvermoedend liep ik rechtdoor langs een grote groep mensen, maar al snel werd ik vrij luidruchtig tot de orde geroepen door een jongeman die hier blijkbaar werkte; ik moest eerst betalen! Dat had ook wel wat vriendelijker gekund, niet iedereen is bekend met de gang van zaken in een "all you can eat"
    Ik dus terug naar de ingang waar ik me moest aansluiten in de rij, na ongeveer 10 minuten mocht ik m'n 27 plus 2 euro voor de 2 biertjes die ik van plan was te gaan drinken inleveren aan de man van de kassa. Na dit ritueel zocht ik m'n groep op, ze zaten boven. We hadden van te voren gereserveerd en ze waren dus op de hoogte dat we met een groep van ongeveer 25 persoen kwamen, blijkbaar maakt het voor Wokpaleis Fryslan niet uit waar je dan zit, we zaten dus niet aan één lange tafel, maar gezellig achter elkaar aan vierpersoons tafeltjes, en omdat we niet precies in viertallen kwamen mocht een stelletje gezellig met z'n tweeën aan het achterste tafeltje zitten. Aan de lange aangrenzende lange tafel zat een groep jongeren met een krat bier op tafel, ik kreeg het gevoel dat ik in een zuipkeet zat.
    Goed, ik had wel zin in wat dus ging ik eens even op ontdekkingstocht, nou er lag genoeg! Je begint bij de soep: Soep van de dag, Chinese tomatensoep en championsoep. Ik ging voor de championsoep, en nam er ook nog twee stukjes stokbrook bij. Al lopende met mijn soep en stokbrood baande ik mij een weg naar de visafdeling, mijn keuze viel op zoute haring en een stukje makreel. Ik vind het lekker om een stokbroodje te beleggen met een stukje makreel of haring, maar ik vond wat een oliebollensmaak aan de haring en makreel zitten, na enig onderzoek kwam ik er achter dat het stokbrood gefrituurd was. Beetje merkwaardig. Na dit voorgerecht ging ik maar eens naar de wokafdeling, je kunt hier zelf allerlei groenten, vlees of vis op een bordje leggen en na ongeveer 10 minuten wachten aan iemand geven die het even ik kokend water legt en vervolgens in een wok gooit, de bacterien zijn in ieder geval wel goed dood, want de vlammen sloegen er uit. Je kunt er nog een sausje naar smaak overheen krijgen, mijn keuze viel op de oestersaus. Omdat ik ondertussen wel zin in een biertje had ging ik op zoek naar de drankafdeling, ook daar was ik niet de enige, na enig wachten mocht ik eindelijk mijn rode muntje omruilen voor een biertje, eenmaal aangekomen bij m'n tafeltje met m'n bord eten hadden m'n tafelgenoten hun eerste bord eten al achter de kiezen, zij hadden gewoon wat babi-pangang gehaald uit een bak, en dat gaat natuurlijk sneller. Gelukkig was m'n wokgerecht al afgekoeld door het wachten in de rij voor het bier en de wandeling terug naar m'n tafeltje, dus kon ik het snel naar binnen werken zodat we gezamenlijk weer terug konden lopen naar de buffets. Mijn keuze viel deze keer op de bakplaat, je kon daar kiezen uit vlees of vis. Ik koos voor vis en m'n tafelgenoten voor vlees. De rij voor de visafdeling was een stuk korter dan voor de vleesafdeling, dus zat ik deze keer eerder aan het tafeltje zodat ik nu m'n bord eten eerder op had en vervolgens mooi kon kijken hoe mijn tafelgenoten hun vlees naar binnen werkte. Omdat je twee en half uur mag eten neem ik steeds kleine porties, zodat je van alles wat kunt proberen, de meeste mensen uit mijn gezelschap hadden na twee keer babi pangang opscheppen al genoeg, dus die gingen op een gegeven moment al over op het nagerecht, terwijl ik nog rustig een paar keer heen en weer liep om nog wat rauwe vis naar binnen te werken, wat op zich prima smaakte.
    Uiteindelijk ben ik ook maar naar de toetjesafdeling gewandeld en me zelf op wat fruit en ijs getrakteerd en na afloop nog een kopje koffie.

Pluspunten:
    Veel keuze
    Niet duur als je van veel eten houdt

Minpunten:
    Erg druk, zodat je overal lang moet wachten.
    Lawaaierig
    Ongezellig doordat de helft van de groep aan de wandel is
    Onpersoonlijk
    Niet echt vriendelijk personeel

Conclusie:
    Wokpaleis Fryslan is een groot onpersoonlijk restaurant wat nog het meest weg heeft van een samensmelting van Ikea en McDonalds. Als je van veel eten houdt kun je hier prima terecht, als je op zoek bent naar lekker eten en gezellig zitten moet je op zoek naar iets anders.

39. Voor de tweede keer gegeten bij het wokpaleis, maar ditmaal was ik niet zo enthousiast als de eerste keer dat ik hier met mijn vriend binnenstapte.
    De ontvangst was prima, niets op aan te merken. Ook het gedeelte waar alle etenswaren staan uitgestald zag er weer tip top uit.
    We werden nu naar een tafel gedirigeerd, welke zich achter het drankenstation bevindt en daar zaten we absoluut niet lekker. Er kwamen diverse grotere tafelgezelschappen kort na elkaar binnen, wat voor nogal wat rumoer zorgde. Bovendien 3! Tafels op rij waar een babystoel inclusief jengelend kind werd aangeschoven, direct naast ons, werkte ook niet bepaald mee aan ontspannen tafelen. Ik kon aan de gezichtsuitdrukking duidelijk zien dat meerdere mensen in het rijtje 2-persoons tafels er last van hadden. Het is ook niet niks als er achtereenvolgens een kindje over de vloer kruipt wat ongecontroleerd speelgoed over de vloer slingert en een volgend kind de glazen kandelaar van tafel veegt, om daarna hard met een lepel op de tafel te gaan zitten slaan.
    Ik zou er persoonlijk voor hebben gekozen om deze tafels wat meer verspreid in het restaurant neer te zetten, want het is er groot genoeg voor. (500 plaatsen?!) het komt dan in elke geval de eetbelevenis van de andere gasten ten goede, want ook al kun je hier redelijk goedkoop eten, voor sommigen is het een aanzienlijk bedrag. Jammer als je dan een rotervaring hebt door vervelende geluiden pal naast je.
    Dat wat we gegeten hebben was niet verkeerd. Mijn vriend heeft sushi, pizza en een wokgerecht met Thaise saus gekozen en vond dit, op de laffe smaak van de pizza na, allemaal erg lekker.
    Zelf heb ik pangsits (vers, lekker!), mini loempia's (vers erg lekker, daarna snel slap)kerrie kwok (redelijk) koe lo Kai (erg goed, alleen iets te hard gefrituurd) en soep genomen in de eerste twee rondes naar het buffet. De soep (chinese tomaat) was vreselijk zoet, dus daar moet je echt van houden. In de overige ketels zat champignonsoep en een dagsoep. Dit was een bouillon met stukjes krabvlees, welke ik achteraf gezien beter had kunnen nemen, maar goed, wie niet probeert, weet het ook niet. Ik heb 1 stukje gung bao kip geproefd, maar dit smaakte helaas erg naar five spice poeder. De siu mai's vond ik nogal taai, maar de smaak was oké.
    Vervolgens door naar de tippan voor een gerechtje met biefstuk, champignon, courgette en ui. De jongen was niet van Aziatische komaf, maar deed zijn best om professioneel zijn werk te doen aan de bakplaat. Ik vond het dus erg jammer dat hij, terwijl mijn eten lag te bakken, een gesprek aan ging met de jongens van het tegenover gelegen grillstation. Er werden wat grapjes gemaakt en de tippan jongen riep ineens een Chinees woord. Prima dat hij Chinese schuttingtaal wil leren, maar geef de gast dan niet het gevoel dat dit over jou gaat, getuige het feit dat ik enkel met nog 2 kinderen bij de tippan stond te wachten en ook nog eens aangekeken werd. Dit gevoel werd versterkt doordat een andere jongen reageerde met; zeg het dan in het Nederlands!
    Erg jammer, maar ik kan gelukkig wel tegen dergelijke dingen dus trok me er niet al te veel van aan. Het gerechtje van de tippan was overigens goed van smaak, aangevuld met witte rijst. (Erg mooi gegaard in de ketel, geen klonten!)
    Daarna koos ik een wokgerecht met Thaise saus, aangevuld met Chinese bami. Ook dit smaakte goed en de drie pepers op het saus- keuzebord, doen hun vermelding eer aan.
    Er was nog wat plek over voor enkele zoete hapjes, dus na wat aardbeien met chocolade van de fontein (de aardbeien zijn erg smakelijk!!), een halve donut en twee roomboterkoekjes (slechte keus, deze waren een beetje bol), begeleid door een kop koffie. Helaas maar een koffieapparaat in werking, dus ik werd met de koffie in de hand bijna omver geduwd door een paar vrouwen, die op jacht waren naar een theeglas en naast me stond een geïrriteerde man, die erachter kwam dat het tweede koffieapparaat nog stond op te warmen, terwijl de koffie van mijn vriend net uitliep.
    We hebben niet slecht gegeten, dat zeker niet, maar ditmaal waren we allebei blij dat we weer buiten stonden. We hadden allebei niet bepaald het gevoel uit eten te zijn geweest. Nu lag dit grotendeels aan de andere gasten in het restaurant, maar voorlopig komen we hier maar even niet meer om wederom teleurstellingen te voorkomen.

40. We hebben er op zondag 8 september 2013 met de fam. gegeten. Goede ontvangst. Goede uitleg hoe ze het doen met het eten. Rondleiding gehad waar alles stond. Super gegeten, was uit de kunst. Voor de kinderen is het ook een aanrader; ballenbak, glijbaan, en ze kunnen ook buiten spelen. Klimrek met glijbaan. Voor herhaling vatbaar. Personeel ook heel vriendelijk, niks om aan te merken. Kom zeker terug.

41. Heel erg lekker gegeten. Gezellige sfeer, vriendelijk personeel en heel erg veel keuze uit het lekkerste eten. Het was niet heel erg druk, dus wachten hoefde niet. Zeker een aanrader, ook voor kinderen: die kunnen zich ook prima vermaken beneden bij het springkussen, de klimhoek of bij de speltafels. Ik kom zeker nog eens terug.

42. Ondanks het feit dat ik niet graag dit soort restaurants bezoek, ben ik er toch eens gaan eten. Ik was erg benieuwd naar zowel de inrichting als de gerechten. Mijn partner en ik hadden al vroeg gereserveerd, maar desondanks stonden er reeds een flink aantal auto's op de parkeerplaats. Bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd door jonge, maar professioneel uitziende medewerk(st)ers. In de lobby staan in een hoek een groot aantal comfortabele banken. De meeste aandacht wordt echter direct getrokken door een lange waterpartij met daarin 'kristallen' waterlelies die van kleur veranderen en aan het eind een enorm Boeddhabeeld. Een vreemd iets vond ik dat we direct moesten afrekenen, maar nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk zo slecht nog niet. Je betaalt een vast bedrag voor 2,5 uur tafelen en evt kun je daar nog extra muntjes bijkopen voor consumpties met alcohol. (1 muntje=€1). Na afloop kun je dan zonder hinder weer huiswaarts. Nadat een jongedame ons naar onze tafel had gedirigeerd en vroeg of we eventueel nog een rondleiding wilden, kon onze wereldreis beginnen. Als gast mag je de meeste gerechten en dranken zelf pakken. Zo zijn er twee uitgiftepunten voor frisdrank en rondom dit buffet een aantal koelkasten waaruit je fris uit flessen kunt pakken. Achter de bar stonden twee dames die de alcoholische drankjes verzorgden (naar verhouding zeer goedkoop €2 voor een liquor43 of shot Bacardi) en tevens een oogje in het zeil hielden bij het dessertbuffet met chocoladefontein. Wat me opviel, was dat wanneer er een kind onbegeleid om een ijsje kwam, een van de dames even hielp met scheppen. Zelfde verhaal bij de fontein; niet spelen met etenswaar. Netjes pakken en weer naar je plaats.
    Het buffet was dan ook brandschoon. Het buffetgedeelte waar alle gerechten werden uitgestald, zag er ook erg netjes uit. Koude etenswaren stonden in schalen op een dikke laag ijs en de meeste warme gerechten zaten in afgesloten bakken. Qua hygiëne wel zo fijn. Voor de liefhebbers van koude vis, schaaldieren en sushi was er keus te over. Ik schat dat er tien enorme schalen stonden met al het lekkers uit de zee. Op 1 schaal zag ik zelfs oesters liggen. Daar tegenover een schaal met een kunstig opgemaakte salade in de vorm van een vis, al weet ik niet wat het was, het zag er smakelijk uit. Achter de vis besloeg een ander buffet de gehele muur. Hier stonden schalen met bekend en minder bekend fruit. De overige plek op dit buffet werd ingenomen door 'gewone' salades. In de hoek rechts van het restaurant een pizza en grillstation. Zeer goed bedacht! Ik kan me voorstellen dat dit erg in de smaak valt bij mensen die niet van Aziatisch eten houden en nu eens een keer vers bereid voedsel op hun bord krijgen ipv de karige keus van slappe frietjes en verschrompelde frikadellen uit een warmhoudschaal als ze mee uit eten gaan. Kant en klare pizza's staan overigens voorgesneden bij het warme buffet, maar ogen vers en smakelijk. Op het buffet met warme voorgerechten is de keus groot. Het was voor mij de eerste keer dat ik pangsit goreng en foo- nam aantrof naast de standaard loempiaatjes en gebakken banaan. Dit alles overigens zeer smakelijk en knapperig vers. In het midden van het buffetgedeelte stond zowel een wok- als tippanstation. De ingrediënten lagen er pal achter uitgestald, dus ook hier was goed over nagedacht. Geen meters lopen met een bordje bakwaren waar bij sommigen de helft op de grond valt. De ingrediënten waren niet overdadig, maar wel ruim in keus. Zelf heb ik enkel de Thaise (pittigste) saus geprobeerd en die was erg lekker. Over de tippan gerechten ben ik iets minder enthousiast, maar ik vermoed dat dit deels te wijten is aan het feit dat ik reeds iets van de wok had gegeten, wat naar verhouding veel meer smaak had. Het vlees was goed bereid, maar ik miste de knoflookschijfjes. Eea wordt nu gebakken met toevoeging van kruidenboter en dat geeft toch niet hetzelfde effect. Jammer. Wat ik persoonlijk erg prettig vond, is dat men in de kelder een aparte speelruimte heeft gemaakt voor kinderen die ook druk werd bezocht. Er sprongen zo her en der wel wat kinderen door het restaurant, maar niet zo hinderlijk als wat ik elders wel eens heb meegemaakt. Ook vond ik de rookruimte een goede oplossing. Dit was een afgesloten kamer, waar ipv aftandse stoelen, nu eens een comfortabele bank en fauteuils stonden. De enige minpunten die ik kon ontdekken zijn; minder goed of onafgewerkt interieur op een aantal plekken. Niet storend, maar wel duidelijk zichtbaar. Onduidelijk aangegeven toiletten. Na afloop moest ik mezelf door een enorme - voor het buffet wachtende- rij mensen wurmen om op de eerste etage naar het toilet te kunnen. En last but not least; het parkeerterrein is in verhouding met het gerenoveerde restaurant erg lelijk en ook de verlichting is deels defect. Al met al vond ik eten bij het wokpaleis wel een leuke ervaring. Het viel me allesbehalve tegen en ik zou hier nog wel eens terug willen komen. Ik kan ieder die niet van grote drukte houdt wèl aanraden om dan vroeg heen te gaan, want toen wij om 19:45 vertrokken stonden er flinke rijen overal.