De Luifel in Ruurlo

Ruime parkeerplaats aanwezig.

• OV

Met bus en trein op loopafstand.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Luifel

1492042602 62
1520578511 72
1682281998 66

1. Lia Scholten

2. We hebben heerlijk gegeten.
    Leuke vriendelijke bediening.
    Borden zagen er erg verzorgd uit.
    We komen terug.
    Leida en liane.

3. Het broodje tonijnsalade is duidelijk zelfgemaakt en goed op smaak. Ook de uitsmijter de luifel was volgens mijn tafelgenoot heerlijk.

4. Lekkere lunch gehad, maar voor kraanwater €2,- rekenen was een afknapper. Aan het millieu denken, kost hier dus ook wat. Jammer!!

5. We hebben hier vanmiddag heerlijk geluncht. Het restaurant is niet superhip, maar juist meer als een oud bruin café. Prijs/kwaliteitverhouding was prima. De broodjes uitsmijter zagen er goed uit en ze smaakten goed (zei men..) het broodje gezond was goed belegd en mijn salade met een dikke plak lauwwarme geitenkaas en noten was top.
    Prima service. Dankjewel! Tot de volgende keer :)

6. Kleine hoeveelheid voor de lunch.
    Restaurant erg gedateerd.
    Niet voor herhaling vatbaar.

5,5
  7. Wij hebben heerlijk gegeten in de Luifel in Ruurlo.
    Met het glutenvrije dieet van mijn vrouw werd goed rekening gehouden.
    Als dessert werd er voor haar speciaal een kleiner hazelnootgebakje gemaakt.
    Al met al een aanrader om te gaan eten.

8. Gisteren gaan uiteten bij de luifel in Ruurlo. Na een drankje, duurde het heel lang eer opgenomen werd wat we wilden eten, terwijl we gereserveerd hadden.
    Mensen die later kwamen, werden eerder bediend.
    We hebben meer dan een uur gewacht op het eten en we hadden honger.
    Ik had een snitzel met champignonroomsaus. Er zat één eetlepel saus op, met één flinterdun stukje champignon. Ik zou dit nooit zo durven serveren, het was echt schandalig. Na mijn klacht te hebben ingediend, kreeg ik nog een kommetje saus. Warme groenten was een paar stukjes courgette met een stukje paprika en de salade was zonder dressing, frietjes waren erg karig voor twee personen. Prijs kwaliteit erg slecht. Jammer dat ik geen foto heb genomen.
    Hier zal ik nooit meer gaan eten.

3,1
  9. Bij de Luifel is het prima vertoeven op de zonnigste terras van Ruurlo, wegens drukte zijn we in de serre gaan zitten waar lekker alle deuren, ramen en zelfs het dak open kunnen om het zoveel mogelijk bij het terras te betrekken.

De lunchkaart is uitgebreid en de presentatie is prima en boven alles smakelijk.

We hebben ons zitten verbazen hoe accuraat de bediening handelt ondanks de drukte vriendelijk en snel!
    Petje af voor dit jonge en dynamische team!

Al met al een zeer geslaagde ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

10. Quirinus X. Heim

Ls., gisterenavond zijn we met een groepje van 4 familieleden gaan eten bij 'De Luifel' in het centrum van Ruurlo. We hadden daarvoor het net gerestaureerde Kasteel Ruurlo met daarin het Museum More met de Carel Willink collectie bezocht en wilden deze fantastische dag afsluiten met een hapje eten. De borrel met bitterballen-voucher werd op voorzet van de lieftallige serveerster Sandra voor ons omgezet in drankjes met een schaal mixed apetizers. Wat ons als mensen die in de regio Midden Nederland wonen gelijk opviel is de normale glazen Chardonnay die Sandra inschonk. Dit in tegenstelling tot de karig gevulde glazen die wij tegenwoordig in de rest van Nederland gewend zijn in de Horeca. Tsja je zit hier in de gastvrije Achterhoek heh!! De bestelde hoofdgerechten werden door iedereen gewaardeerd. De Hollandse biefstuk was tussen saignant et à point echt heerlijk. Ook het pannetje 'De Luifel' viel in de smaak. Uiteindelijk kwamen Ben en Sandra met heerlijk gevulde ijscoupes aan tafel die verrijkt waren met een mango/ passievruchtsaus. Bovendien kwam er ook nog een apart ijsje met een ijsfontein op tafel. Die werd geserveerd tgv de verjaardag van ondergetekende. Dus Sandra en Ben...chapeau ...jullie zijn het gastvrouw- en gastheerschap meer dan waardig. De ambiance die door deze 2 mensen en Alwin wordt gecreëerd is superbe. Dus met recht een aanrader als je Kasteel Ruurlo bezoekt of zomaar naar Ruurlo gaat!!

11. Heerlijke zelf gemaakte hazelnoot schuim gebak en ondanks de drukte toch snel geholpen en van onze drankjes hebben kunnen genieten

12. Rita en Wim Roekevisch

Wij hadden het 2 x 3 gangen aspergemenu gewonnen en zijn vanavond wezen eten.
    Wat hebben we genoten heerlijk!
    Wat was alles lekker!

Een echte aanrader

13. Erg duur in verhouding tot het gebodene. Teleurstellend.
    Hele krenterige porties, zeker als je kijkt naar de prijs.

14. Ik was 3 maanden weg uit mijn woonomgeving, toen was ik een paar daagjes terug en dacht ik gezellig uiteten te gaan met een vriendin. Maar dit viel zeer tegen. Hele slechte bediening, we konden hem bijna niet horen praten. Na een tijdje werd gevraagd of we wat wouden eten. Ik bestelde een mixed grill en mijn vriendin een kipschotel. Toen ons eten werd gebracht was ons drinken leeg, er werd niet om gevraagd of we nog iets anders wouden. Super slecht. Mijn biefstuk was overgaar, de kip was harstikke droog, er zat geen smaak aan. Mijn vriendin had meer champinons dan überhaupt kip. Het smaakte vreselijk en we zaten geneens vol. We waren zeer teleurgesteld. Wij vonden dit echt heel slecht! De sla stond volgens mij ook al standaard 5 uur klaar, heel vies en droog. Wij waren ook nog eens veel geld kwijt. Een excuses kwam er nog net vanaf...

Wij komen hier nooit meer terug !!!

15. E. Bacchus

Wij hebben met vier personen heerlijk gegeten in de luifel. De bediening was zeer vriendelijk en kwam ondanks de drukte tussendoor nog vragen of alles naar wens was. Het eten was perfect en meer dan genoeg, al moesten we wel lang wachten maar dat was wegens de drukte te begrijpen. Ik kan me niet vinden in de kritiek van de vorige schrijvers.
    Uit ervaring weet ik dat veel gasten zeer brutaal en onbeschoft zijn en veel eisend.

16. B nijhof

Wij een groep van 8 vrienden hebben zaterdag bij de Luifel gegeten. Wat viel dat tegen. Ongeïnteresseerde bediening, op onze vraag of er ook gebakken aardappeltjes bij konden werd direct met nee beantwoordt. Wel werd mee gedeeld dat de frieten heel lekker waren. Het eten was zeer matig, de mixed grill veel te droog. Weinig groente op het bord, voor 8 personen 2 schaaltjes friet en 2 schaaltjes sla, zonder dressing! Toen er om meer sla en friet gevraagd werd reageerde men lauw. Om een tweede drankje moest je expliciet vragen, mijn buurvrouw had het glas ook leeg, er werd niets aan haar gevraagd. Kortom hier komen we niet terug!!!

2,5
  17. Top eten, gezellige sfeer, leuke bediening en een prachtig terras lekker in de zon gezeten

18. Lisette

Heerlijk gegeten! En gezellig gezeten. Leuke gelegenheid om weer eens naar toe te gaan! Gemoedelijk en sfeervol.

19. Lean de vries

De Luifel is een super mooi en gezellig restaurant. Het eten is lekker en het personeel heel vriendelijk. Een aanrader!

20. raymano

Lekker gegeten in De Luifel, mmm.

21. Het eten was lauw, koud met heel veel paprika erbij. Mijn salade met parmaham en vijgen, telde 1 vijg. De wijn was halverwege de avond op, het personeel niet alert op lege glazen. Geen groente bij het vlees, beetje sla en verder alleen bakjes met friet erbij. Wij komen niet terug.

1,9

23. Henry Langes

Sinds jaar en dag ben ik bezoeker van de Luifel; een bruin ingericht en gemoedelijk lokaal. Vooral in de zomer met een in het oog springend terras is het goed toeven. Meestal heb ik mijn vaste plaats en wordt door de medewerkers altijd herkend. De bediening is vriendelijk maar door de vele wisselingen ken ik niet meer iedereen bij naam. Aan het eten wordt goede zorg besteed maar helaas krijg je niet altijd dat waarom is gevraagd. De eigenaar is vriendelijk en soms erg duidelijk aanwezig maar dat is niet storend. Er is een rookruimte aanwezig en als je het doorgeeft kun je weglopen zonder te betalen wetend dat het toch altijd weer goed komt. Al met al zijn de gegeven zevens en achten toch op z'n plaats.

Succes en vriendelijke groet.

24. Marco de Lepper

Met een hongerige maag naar binnen gegaan en erwtensoep besteld. Was te zout, in de soep geen erwten en worst. Wel roggebrood met spek en mosterd. Bij het afrekenen bleef medewerker [baas ?] niet sociaal aan het telefoneren. Even van tevoren was hij begonnen. Klantvriendelijk? Nee.
    Met een nog redelijk lege maag naar huis. Dit bezoek was de eerste en laatste aan de Luifel.

1,3
  25. Zondag 18 augustus,na een weekend Duitsland op de terugweg naar huis, geprobeerd te lunchen bij De Luifel. Het bedrijf kende ik uit eerdere bezoeken in de jaren '90. Bij binnenkomst; geen goedemiddag. Nadat wij plaats hadden genomen in de serre, waar slechts drie tafels bezet waren, kwam zowel een mannelijke als vrouwelijke bediende/serveerster verschillende malen met lege handen langs, zonder ook maar een moment te vragen 'of zij ons 'iets te drinken zouden kunnen aanbieden'. Toen de ober voor de vierde keer langskwam om elders uit te serveren, en daarna doodleuk enkele tafels ging schoonmaken, zijn wij opgestapt. Populair gezegd is dit een 'ballentent', waar men geen enkele moeite doet klanten vriendelijk te woord te staan. Wij gaan hier nooit meer heen.

26. Vanmiddag heb ik samen met mijn vriendin gelunchd in de serre bij de luifel. Een broodje zalm en een kopje thee. Naast ons zaten ongeveer ...15 dames. deze mensen werden voorzien van koffie. Een serveerster (met bril) liet een enorme grote zilverkleurige koffiekan naast onze tafel op de plavuizenvloer vallen. Het gevolg was dat onze lunch verstoord werd. Onze tafel, stoelen, de vloer en mijn jas en tas zaten onder de koffie. Een ander serveerster bood aan om mijn lederen jas even mee te nemen. Op dat verzoek ben ik niet ingegaan. Heb om een schoon doekje gevraagd om mijn tas en mijn jas zelf af te nemen. Vervolgens onze tafel en stoelen schoongemaakt. Helaas zitten er koffievlekken in de stoffen boorden van mijn jas. We hebben de lunch om de rotzooi snel beëindigd en aan de serveerster om de rekening gevraagd. Ik heb aangegeven dat ik voor de ongemakken graag een korting wil. De serveerster gaf aan dat ze dat met haar baas moest overleggen en ze ging onverstoord door met het schoonmaken en met de handen uitknijpen van een vieze dweil. Toen de baas arriveerde gaf hij te kennen dat hij mijn jasje kon laten reinigen door een dame die al 30 jaar voor de zaak werkte. Ik heb aangegeven dat ik mijn jas niet achter wil laten bij de luifel. Het andere aanbod wat hij kon doen was om ons een kop koffie van de zaak aan te bieden. U begrijpt dat wij geen zin hadden in een kop koffie. Mijn vriendin heeft voorgesteld om het kopje thee wat we genuttigd hadden van de rekening af te trekken. Hier kon de baas niet op ingaan. We zijn teleurgesteld vertrokken, hebben geen enkel excuus gehad en komen nooit meer terug bij de Luifel.

27. karin kuiper

Net even anders zeggen ze zelf. Nou inderdaad. De ossenhaas puntjes moesten nog ontdooid, vervolgens krijg ik ze flink doorbakken. Weinig smaak aan de hele maaltijd. Kregen na mijn klacht wel iets te drinken aangeboden, maar we hadden al aangegeven haast te hebben. Konden vervolgens de hele rekening betalen. Jammer maar helaas, komen er niet weer. Serveerster was op zich wel vriendelijk.

2,6
  28. We hebben afgelopen weekend met een gezelschap van 20 personen een uitstekend buffet gehad in De Luifel. De bediening was vriendelijk en to the point. Zowel de 'culinairen' als de vegetariers onder ons zeer tevreden over de kok. De serre was een prachtige plaats voor de warme avond.

29. Heerlijk gegeten afgelopen weekend, ik wou het toch er opzetten omdat we zo enthousiast waren. Zeer vriendelijk personeel, attent en erg alert! Ondanks dat het druk was werden we goed geholpen! Zelfs de eigenaar kwam aan onze tafel vragen of alles naar wens was!

30. Familie te Pas

Zeer goede ervaring met de Luifel gehad vorige week. Wij hebben ruim 3 jaar dit adres niet aangedaan i.v.m. de manier waarom wij behandeld zijn ( aug' 2008 ).

Het is nu zeer duidelijk te merken dat de jonge nieuwe eigenaar en zijn partner er echt voor gaan. Knap hoor!

Wij zullen zeker nog eens terug komen.

31. Afgelopen zondag wezen lunchen.

Duurde ruim 10 minuten voordat er eens iemand aan tafel kwam. (er zaten welgeteld 19 gasten)

Toen ruim 5 minuten moeten wachten op een kop koffie en thee.

Eten duurde ook wel even voordat het er was, kon nog net, binnen de tijdsnorm.

Personeel liep er maar beetje raar te hangen terwijl er maar 1 was die al het werk moest doen en die andere 2 hadden totaal geen interesse om ook maar iets te doen.

Ik vond het een aanfluiting en kom er ook niet meer weer.

3,6
  32. Ik heb er heerlijk gegeten en ik was ook erg te spreken over het personeel.

33. Gezellig en lekker lunchen, het personeel is niet altijd attent en opgewekt, min puntje.