Luning's Restaurant in Ruinen

restaurant & tapascafé

Volop gratis parkeergelegenheid. Makkelijk bereikbaar vanaf A28 en N 375 ( Meppel - Pesse ).

Bushalte Q-buzz voor de deur ( bestemmingen Meppel, Hoogeveen en Dwingelo ).

Gevestigd in een nostalgisch pand, gelegen aan de Brink van het zuid-west-drentse dorp Ruinen, een voormalige heerlijkheid in de buurt van Meppel.... In de omgeving liggen uitgestrekte heidevelden, bossen en zandverstuivingen en enkele schaapskooien.

Ruinen is een oud dorp, een zogeheten esdorp. De geschiedenis is letterlijk zichtbaar. De boerderijen zijn gebouwd in concentrische ringen rond de Brink (het dorpsplein) als de jaarringen van een eeuwenoude eik. Hoe dichter bij de Brink, hoe ouder de boerderij. En de boerderij van de familie Luning, die uit 1632 stamt, ligt midden op de Brink. Luning's betover grootvader kocht de Sacksische boerderij in 1880 voor 1250 harde guldens (€ 567,23) om zelf te gaan boerken. Maar reeds vanaf het begin van de vorige eeuw werden tijdens marktdagen ook borreltjes geschonken, zo blijkt uit de eerste tapvergunning die dateert van 1904. Dat gecombineerde agro-horecakarakter bleef bestaan tot diep in de jaren zestig, toen Luning's ouders de boerderij in hun bezit kregen. In het hoofddeel aan de voorkant, runden zij een echt dorpscafé, terwijl op het achterdeel de koeien en kippen nog rond liepen.

Eind jaren zeventig werden de koeien en de kippen aan de kant geschoven en werd het achterhuus, met behoud van de historische details, omgebouwd tot een pannenkoekenboerderij en aan de voorkant, in het hoofdeel, kwam een café-restaurant, beide met een ruim terras.

Het laatste wapenfeit dateert uit voorjaar 2005 waarbij, na een grondige verbouwing, een grote centrale open keuken gerealiseerd werd, het kloppend culinaire hart van dit veelzijdige bedrijf. In de ruimte die middels deze laatste verbouwing werd bespaard, is thans het tapascafé gehuisvest, tevens voorzien van een lommerrijk terras.

5. Betalen Visa Master Card pin

1336372034 81
1343322079 81
1391972391 76
1419772569 76

1. We hebben een gezellige avond gehad. De service was prima. Het eten vonden we helaas tegen vallen, zeker in verhouding met hoe het eerder was.

2. Eten is prima helaas is de reservering bij Lunimg fout gegaan maar ter plekke heel goed opgelost door het personeel kregen een prima tafel. Komen er zeker terug.

3. Rob de groot

Op de gok na het solex rijden een tafeltje gereserveerd.
    Pannekoekken waren lekker.
    Ik en mijn tafelgenoten vonden zw eeg machtig.
    Hij zou de helft dunner kunnen.
    Ook de topping was erg goed, maar ook daar erg veel.
    Een toetje ging er dus ook niet meer in.
    Kortom was goed. Misschien een beetje te veel.

4. Cora Hoorn

Afgelopen zaterdag hebben wij bij u gegeten. Ik had twee voorgerechtjes, de gravad lax en gamba's. De zalm en gamba's waren goed, maar de aankleding van de beide gerechten met een stukjes stronk van kool vond ik heel erg, weinig creatief en ze waren niet te eten. Misschien iets meer aandacht en creativiteit voor de aankleding van deze voorgerechten!
    Met hartelijke groet,
    Cora Hoorn.

5. Ver van tevoren een tafel voor zes personen gereserveerd. Eerst op het terras. Duurde lang voordat de drankjes kwamen. Naarmate de middag vorderde, werd de bediening steeds slechter. Ook het door ons bestelde broodplankje kon niet uitgeserveerd worden. 18.30 Uur was blijkbaar te laat voor de keuken om dat nog klaar te maken (!). Eenmaal aan tafel in het restaurant werden we compleet genegeerd. We zijn dan ook weggegaan. Onze ervaring: waardeloze service, waardeloze bediening en een sikkeneurige, niet-stressbestendige eigenaar achter de tap. Absoluut geen aanrader.

6. M.verstoep

Eten was mooi gepresenteerd! Alleen was niet bijzonder qua smaak. Bediening was vriendelijk, sfeer was alleen niet geweldig.

7. De sfeer is eigenlijk altijd goed. Deze keer werd dit minder omdat er rokers naast ons zaten. Dit past niet bij dit lekkere eten. De stank was hinderlijk. Het zou goed zijn als er niet gerookt mocht worden. Het is schadelijk voor de gezondheid voor degene die meeroken en past totaal niet bij het lekkere eten. De smaak wordt er negatief door beïnvloed.
    Jammer!

8. Heerlijk geluncht met een prachtig plekje in de zon. Aardige en enthousiaste dames in de bediening. Broodje zalm rijk belegt en heel lekker. Lekkere cafeïnevrije koffie! Wij kijken er naar uit om terug te komen!

9. de Waal

Wij waren bij Luning voor een pannenkoek. Het was erg gezellig daar, lekkere pannenkoeken en vriendelijk personeel. Wat wil je nog meer?

10. Liselotte van de heuvel

Met mijn man vanochtend heerlijke koffie gedronken. En wat is de appeltaart hier lekker! Een ontzettend vriendelijk meisje die ons bediende. Al met al een leuk begin van de dag. Hier komen wij zeker vaker!

11. Gisteren hier pannekoeken gegeten. De boerenpannekoek was heerlijk en goed gevuld. De andere pannekoek was met chorizo en gedroogde tomaat. De chorizo was echter flink aangebrand. Hier hebben we wat van gezegd maar er werd niks aan gedaan helaas. Bediening ook niet erg vriendelijk.

12. Nicolette Dijkman

Een heerlijke avond gehad, ondanks dat we voor buiten zitten hadden gereserveerd was het geen probleem dat we na het voorgerecht binnen verder gingen eten.

13. Brinkman

Het is een prachtig pand, sfeervol ingericht, heel gezellig om te zitten. Maar het eten in het restaurant was redelijk, niet slecht maar ook niet heel goed. We meer verwacht, zeker voor de prijs.
    Onze reservering was niet bij hen bekend, ondanks de bevestiging. Het werd wel snel opgelost, dat wel.
    De bediening was snel en adequaat, echter niet erg vriendelijk of toeschietelijk.
    Luning is een mooie sfeervolle plek om te zitten. Wij houden het in vervolg bij een kop koffie of een lunch daar. Die vonden we eerder wel goed.

14. Heerlijk tapas gegeten en voor 2 van de drie kids een kindermenu. Enige minpuntje waren de kibbeling (kidsmenu) die in het frituurvet gebakken waren en een beetje sompig waren.

15. Willeman

Lekkere lunch gegeten met 3 kinderen tegen een heel goede prijs.
    Leuke ambiance en voldoende en vriendelijk personeel.

16. Pannenkoeken waren heerlijk.

17. JHFM van den Nouweland

Het was bij binnenkomst niet duidelijk dat we gereserveerd hadden. Onze naam was niet bekend bij het beoogde restaurant. Nadat duidelijk was dat we geen pannenkoeken wilden eten werden we naar het tapasgedeelte gebracht waar ook de reservering niet was doorgekomen op naam. Beetje jammer was dat. Oh heeft u wellicht via Eet.nu een reservering gemaakt? Kom dan maar zitten.

Het eten was overigens lekker, goed verzorgd en netjes opgediend. Vriendelijk personeel.

18. We hebben een heerlijke avond gehad bij Luning's. De authentieke sfeer draagt daaraan bij! Het personeel is vriendelijk, geeft blijk van wat humor en we hebben de hele avond de twee zelfde medewerkers (ipv het gehele personeelsbestand zoals je wel eens elders ziet) wat een fijn persoonlijke benadering geeft. Onze wens (van te voren aangegeven) om de menukaart van prijzen te ontdoen om onze tafelgenoten, die we trakteerde, al te bescheiden nijgingen te ontnemen, was opgepakt. Speciaal voor de kinderen werd in het (gesloten) pannenkoekrestaurant het licht en de verwarming aangedaan zodat ze lekker konden spelen in de speelhoek. Aan het eind van de avond werden we bij het toetje verrast met vuurwerk! In de reservering had ik aangegeven dat we onze huwelijksjubileum kwamen vieren. Attent! Nu hebben we het nog alleen maar over de service. Het eten was heerlijk. Vis, wild, vlees, vega; de kaart was breed genoeg om keuze te hebben en smal genoeg om te mogen verwachten en te proeven dat het allemaal vers was. We komen zeker een keer terug en kan anderen ook Luning's aanbevelen. Zomers op het terras of veranda, met minder weer in de huiselijke sfeer binnen.

19. Het eten was goed en voldoende maar miste af en toe het beetje extra aandacht.
    De bediening was joviaal maar soms meer aandachtig bezig met bekendere gasten waardoor er wel wat geduld opgebracht moest worden.
    Het interieur was opgezet als zijnde het nog 1910 wat ik persoonlijk wel kan waarderen.

20. Het was lekker en gezellig, zeker een 9 waard! Mooi dat ze ook aandacht hebben voor duurzaamheid!

21. Ed de Jong

Lekker gegeten in mooi oud restaurant. Service kan iets beter. Jas aanpakken en vertellen wat je op je bord hebt gekregen. Verder prima!

22. Heerlijke tapas gegeten! Was super gezellig, we komen nog weer eens langs.

23. Gerda Koops

Heerlijk gegeten. Kalfslever. Een aanrader.

24. Eten was goed bereid. Netjes geserveerd. Prima etentje.

25. Heerlijke tapas!

26. Alie Brouwer

Heerlijk gegeten met een groep van 5 buurvrouwen. De zalm, tournedos en de eend van de kaart smaakten heerlijk en de hoeveelheid prima. De desert waren zelfs erg groot en ook heerlijk van smaak. De bediening was vlot en vroeg regelmatig of alles naar wens was. Op verzoek kregen we de ronde tafel. Een goede plek om vaker iets te eten. Top!

27. C. de Vries

Prima gegeten. Voor onze kleinkinderen een leuke speelhoek. Personeel had alle tijd voor ons mede veroorzaakt door de minimale klandizie op zaterdagavond!

28. Remco Peters

Matige ervaring. Het eten op de kaart leek in eerste instantie erg lekker alleen de uitvoering viel tegen. Varkenshaas medaillons waren erg droog en in 1 van de voorgerechten waar humus in moest zitten heb ik geen hummus kunnen ontdekken.
    Er werd als compensatie voor de droge varkenshaas wel een van de nagerechten van de rekening gehaald, maar dat was na de sneer dat ik toch wel 2 van de drie medaillons had opgegeten en het eigenlijk eerder had moeten zeggen.
    We vermoeden dat het ook wel een beetje ligt aan het feit dat het erg moeilijk is om met 1 fysieke keuken zowel een normaal, pannenkoekenrestaurant en een tapasbar te runnen. Voor ons de volgende keer een ander restaurant.

29. Medewerkers GGD Drenthe

Gestart met een aperitiefje buiten op het overdekte terras en daarna heel smakelijk gegeten in een gezellig ingericht restaurant. Goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen hier graag nog eens terug!

30. E. Sietzema

Lekker en sfeervol gegeten. Ruime keuze op de kaart. Prima bediening.

31. wim prinsen

Mooie plek, de opkamer. Vriendelijke en zorgvuldige bediening. Goed van eten en drinken. Sfeervol restaurant.
    Mooie foto's van de oude vroegere Lunings

32. Pannenkoeken lekker, met appel en kaneel, teveel kaneel! Die met buikspek heerlijk.

33. We hebben heerlijk gegeten. Prima zaak!

34. Gisteravond heerlijk pannenkoeken gegeten. Ontzettend leuke bediening en erg vriendelijk! En de pannekoeken waren voortreffelijk. Ik zelf ben niet zo'n fan van pannekoeken, maar hier kom ik graag nog een keer!

35. We hebben heerlijk gegeten, gastvrije en vlotte bediening. Een leuke verrassing tijdens het dessert voor de jarige in ons midden en er is perfect rekening gehouden met de glutenintolerantie van onze dochter. Dit restaurant is zeker een aanrader!

36. Familie Bouma

Een restaurant om vaker te bezoeken.

37. Een dikke 10 voor dit restaurant! Fijne sfeer en keurige bediening! En het eten is zo goed dat we tijdens onze vakantie er nog een keer gaan eten! En voor de kinderen is er een prachtige boomhut met glijbaan.

38. Fam Elzerman

Heerlijk gegeten, leuke ambiance, vriendelijke bediening. Een aanrader!

39. A. Teunissen

Ongedwongen sfeer en verrassend goed eten!

40. Anoniem

Heerlijk gegeten! Sfeervol en een opgewekte bediening. Heel gezellig echt een aanrader!

41. Gea Stappenbelt

Leuk restaurant in oud Drentse sfeer. Ontvangst en bediening voortreffelijk. Het eten over het algemeen goed. In ons gezelschap had iemand tournedos genomen, dat was wat minder en had wat malser gemogen. Verder was het prima! Goede prijs-kwaliteit verhouding.

42. Christel Koster

De pannenkoeken waren alle drie erg dik, niet gaar, fantasieloos gegarneerd. Er zat geen smaak aan. Of de kok lust zelf geen pannenkoeken, maar dit sloeg nergens op.
    Cursus pannenkoeken bakken geef ik graag.

43. Roelien Gerrits

Samen met mijn zoon pannenkoeken gegeten. Vriendelijke bediening en ondanks dat het druk was stond het eten vlot op tafel.

44. R. van der Wal

Leuk concept de tapasparade. En ook heel smakelijk.

45. Christien

Heerlijk asperges gegeten! Gezellige ambiance en heel prettige bediening.
    We komen zeker terug

46. Weer lekker tapas gegeten. Leuke plek aan ronde tafel. Alleen de saus bij de tortilla was een misser. Veel te pittig en niet echt passend bij een tapas gerecht.

47. Gezellig pannenkoeken restaurant! En erg op kinderen gericht. Zeker de moeite waard.

48. Drie restaurants in één, geweldige sfeer prima eten, je wordt er echt verwend.

49. Gezellige sfeer, vlotte bediening en HEERLIJK eten!!

50. Piet Paaltjes

Het diner had naar onze smaak wat te veel amuse-achtige aanvullinkjes. Het preuvenement voorgerecht was prima, de stukjes worst hadden beter weggelaten kunnen worden uit de mosterdsoep. De eendenborst was smaakvol en goed klaargemaakt, het oranjekleurige pureetje er omheen stelde niets voor, evenmin als de salade, en de toevoeging van frites leek ons misplaatst. De vegetarische curry smaakte goed, de hoeveelheid daarbij in een schattig wit schaaltje opgediende rijst was minimaal. Al met al: gemengde gevoelens in dit mooie, sfeervolle restaurant.

51. Een erg sfeervol verbouwde boerderij, ruim en toch hadden wij een eigen plek waar we voor ons gevoel genoeg privacy hadden. Vlotte en frisse bediening. Lekkere pannenkoeken, bijzondere combi's. En een bak water voor de hond. Top!

52. Thijs Hoogendam

Erg lekker gegeten. Genoeg keus voor ieder en een super service! Als we in de buurt zijn komen we zeker nog eens terug.

53. Mieke Schmid-Clemens

Het brood met olijfolie als amuse was erg lekker, de wijn prima. Tournedos was well done en toch erg mals en mijn broer vond de zeebaars ook heerlijk. Lekkere groenten, jammer genoeg zaten er toch uien door de groente en ook door mijn saus, door een fout van het boekingsapparaatje was het niet aan de keuken doorgegeven dat we geen ui wilden. Het toetje een Preuvement van heel veel verschillende dingen (cakesoorten, ijs, beetje witte wijn) was heel verrassend en erg lekker.

54. Wij hebben erg lekker gegeten met z'n tweeën. Vooral het Drentse toetje met pruimen heeft indruk gemaakt. Gezellig sfeertje en een vriendelijke eigenaar. Wij komen zeker nog een keer eten.

55. G.G.Roorda.

We hebben heerlijk gegeten, alle vier heel tevreden. En de prijs was het eten zeker waard.

De gewoonte om iedereen maar met je, jij en jullie aan te spreken in de mails komt me eerlijk gezegd onprofessioneel over, gewoon mooier om het bij 'u' te houden.
    En, aardige bediende, toch niet te gauw gepikeerd raken als de klant eventjes voor u wat lastig is.

We hebben trouwens echt genoten en komen graag eens weer.

56. Jannie Seinen

Vanavond een heerlijke, royaal belegde, pannenkoek gegeten hier. We konden nog heerlijk op het terras zitten, waar we zeer vriendelijk bediend werden. Vlotte bediening die de tijd voor ons namen, waardoor er ruimte was voor een praatje. Na de pannenkoek hebben we toch maar gekozen voor een sorbet (we waren een beetje vol), maar met het warme weer was dit prima te doen. De prijs/kwaliteit verhouding is prima, de rekening viel hartstikke mee!
    Al met al was het heerlijk vertoeven hier op het terras, wij komen zeker nog eens terug!

57. oomkens

Lekker gegeten, aan de prijzige kant

58. Patricia en Niko

Met 2 personen hier heerlijk gegeten. Leuke, gezellige locatie.

60. Met 5 personen pannenkoeken gegeten, 1 persoon had een pannenkoek naturel en de anderen een boerenpannenkoek met ui, champignons en spek. Heerlijke pannenkoeken met royaal garnituur er bovenop.
    Een gezellig pannenkoekenrestaurant, 1 minpuntje was dat het niet zo warm was in dit restaurant. We hebben dit gemeld maar werd niet opgepakt. Verder waren we heel tevreden over dit restaurant, voor herhaling vatbaar.

61. Lekker tapas gegeten. De porties waren behoorlijk groot en onze bestelling werd door de ober aangepast toen hij zag dat we niet slim besteld hadden. Inderdaad een goed idee om een soort buffet samen te stellen en dat te delen. Gezellig eetcafe.

62. Het is een gezellig restaurant, we zaten in de hoek aan een ruime ronde tafel!
    We hebben van de tapaskaart gegeten, een echte aanrader! De tapas is erg lekker & absoluut goed geprijsd. Als afsluiter hadden we een lekker dessert, namelijk het preuvenement. Ook een verandering van één van de desserts was geen probleem dus flexibel zijn ze ook.

Kortom, tapas eten aan de brink in ruinen bij Luning's restaurant is een echte aanrader !

63. Slagter

Kleine kaart met weinig keuze. Slechte bediening. Ze vroegen of we frietsaus bij het hoofdgerecht wouden. Hier hebben we alleen gedurende het hoofdgerecht op moeten wachten, waarna we het alsnog niet hebben gehad. Bediening komt tussendoor niet langs om te vragen of alles naar wens is, etcetera. Hierdoor niet de kans gehad om naar de frietsaus te kunnen vragen. Stond natijd wel op de rekening. Het eten is lekker, alleen klopt de prijs kwaliteit verhouding niet. Weinig eten voor een aanzienlijke prijs.

64. Hiemstra

Gezellig restaurant met een goede keuken en een prima bediening.

65. Er is een kleine kaart, maar drie van de vijf personen willen de Wiener schnitzel proberen en zij zijn daar erg tevreden over. De gekruide panga-tong (?) en de harder als vis van de dag zijn ook prima. Gewoon lekker gegeten. Gebakken aardappelen, stoofpeertje, een terrine, een salade en een extraatje erbij. Aardige bediening.

66. Heerlijke avond gehad, erg gezellig, mede door de ongedwongen sfeer!!!!

67. Uitstekende tapas gegeten in dit restaurant. De sfeer doet ouderwets aan, maar zeer gezellig. Bediening zeer ontspannen maar houden alles in de gaten. Tapas gerechten waren zeer vers en erg goed bereid. Aanraders zijn de calamaris en de garnalenkroketten. Uitstekend restaurant.

68. Na reservering op zondag heerlijk gegeten met 6 man. Het pand en interieur zorgt voor een authentieke nostalgische sfeer. De bediening heeft ons vriendelijk geholpen en na het bestellen van de tapas werden die ook vrij snel voorgeschoteld; verschillende tapas met veel variatie en smaak, De Geitenkaasfondue-tapa is een echte aanrader! Het nagerecht was eveneens lekker. Kortom; lekker eten met oplettende en vriendelijke bediening!

69. We hebben hier zaterdag gegeten met 8 personen en er werd gekozen voor pannenkoeken. Deze waren erg dik en het leek wel of het niet gaar was... jammer!
    Ook was het er veel te koud (buitendeuren zonder sluis) en dat tocht en is heel ongezellig...

70. marion nieborg

We hebben hier gisteren met z'n vijven gegeten ivm moederdag. We gingen voor de tapas. Wat we niet wisten was dat de porties best groot zijn. Aan te bevelen is om een aantal porties te bestellen en die gezamenlijk op te eten. Mocht je nog meer lusten dan kan je altijd bij bestellen.
    Omdat wij dat niet wisten hadden we aanvankelijk teveel besteld. Er werd niet moeilijk over gedaan toen we gedurende de maaltijd twee porties annuleerden. Eenmaal thuis ontdekten we dat de afbestelde porties (per ongeluk) toch in rekening waren gebracht. Na 1 mailtje werd het verschil per omgaande op onze rekening overgemaakt. We hebben lekker gegeten en komen graag nog een keer terug.

71. Leuk met kinderen pannekoeken eten. Waren erg taaie pannekoeken. Dat de ingredienten er los op gestort waren bevestigd mijn vermoeden dat de pannekoeken opgewarmd zijn. Jammer voor zoveel geld. Voor kinderen een grote sorbet en geen kinderijsje is ook jammer. Kortom: vieze pannekoeken voor te veel geld.

72. Donderdag 28/3 teruggekomen bij Luning, nadat we in februari hier al eens heerlijk hadden geluncht.
    Aan het eind van de middag eerst rustig genoten van een prima huiswijn, geflankeerd door lekkere tapashapjes. Vervolgens uitstekend gedineerd.

Het eten smaakte prima en verhield zich ook naar de prijs. Service ook keurig. Niet opdringerig, niet haastig, maar wel attent.

Een zekerheidje bij een volgend bezoek aan Drenthe/Ruinen.

73. Wij hebben ons 50-jarig huwelijksfeest hier gevierd met een voortreffelijk tapas buffet. Onze gasten waren reuze enthousiast en wij ook. Een aanrader!

74. Op tweede kerstdag 2012 van een heerlijk viergangendiner genoten met onze familie. Begonnen met een carpaccio als voorafje en als hoofd gerecht hadden we o.a. een heerlijk mals stuk wildzwijn en hertenbiefstuk. De tournedos was zeer mals en smakelijk. De overige gerechten volgens het menu Preuvenement waren gevarieerd en zeer smakelijk. De tussendoor geserveerde prosecco past goed bij de keuzes. Heerlijke rode Zuid Afrikaanse wijn (Kanonkop) paste prima bij het diner. We zaten gezellig voorin het restaurant bij de openhaard. Bediening was vriendelijk en vlot. Kortom, een zeer geslaagde culinaire avond gehad met ons allen.

75. Heerlijke pannenkoeken, en ontzettend snelle service. Gezellig sfeertje. Ik kom met regelmaat een pannenkoekje happen met mijn vriendin bij Luning :)
    Bedankt, en ga zo door

76. Zondag 22 april heerlijk tapas gegeten met de familie!
    We zaten op het leukste plekje van het restaurant, de opkamer, erg gezellig!
    De tapas waren heel erg lekker, vooral het platbrood, de gamba's en de knoflookchampignons waren favoriet!
    Als dessert had ik het preuvenement, een echte aanrader!
    Kortom een leuke avond in een gezellig restaurant, met gezellige bediening!

77. Op deze regenachtige Paasdag heerlijk gegeten, voorgerecht hoofdgerecht en nagerecht gehad! Lekker rustig zitten eten heerlijk, De kaart is ook helemaal vernieuwd en ziet er prachtig uit, de gerechten zijn ook voor een gedeelte veranderd of kleine aanpassing er aan, De bediening is super aardig en altijd in voor een grapje. Jullie gaan ons zeker weer zien!

78. Tjacco en Patricia

Afgelopen vrijdagavond heerlijk wezen eten met z'n 2en bij Luning!!! Een warm onthaal met Cava en daarna een 4 gangen-verrassingsmenu. Heel goed rekening gehouden met 1 vega-persoon. De fles rode wijn was een uitstekende aanbeveling en als kers op de taart een heerlijk grand dessert met een dessertwijn. Nog een lekker kop koffie en verse muntthee na en toen de rekening...Nou we zeiden tegen elkaar; dat is een prima prijs!!

Dus een prima restaurant met een keuze uit een diner-/tapas-& en een pannenkoekenkaart.

79. Vanavond wezen eten bij Luning.... We stonden binnen 40 min weer buiten. We hadden een broodje vooraf maar voordat we op de helft waren, stond het hoofdgerecht al voor onze neuzen... Op zich lekker hoofdgerecht maar met beide gerechten bijna 20 euro, erg prijzig... Bediening erg vlot maar mij iets te vlot...fastfood is bij de Mac..

80. We hebben vanavond met ons gezin allemaal genoten van een heerlijk 4-gangendiner. Voortreffelijk vlees met heerlijke garnering. Ook de tussendoortjes waren niet te versmaden. Het granddessert was overheerlijk. De bediening was plezierig en de entourage zag er zeer gezellig uit. We hebben een heel gezellige en goed verzorgde culinaire eerste kerstavond 2011 gehad. Een aanrader wat ons betreft in dit mooie Drentse restaurant aan de brink in Ruinen.

81. Heerlijk avondje gegeten bij dit restaurant
    Met z'n 4tjes tapas gegeten zoals het hoort, helemaal in spaanse sfeer. De opbouw in de gerechten zijn goed en ook een vlotte bediening. Over de prijs ook niet te klagen op het eind.

82. Heerlijk op het terras gezeten en genoten van de lunch. Veel verscheidenheid in de gerechten en het smaakte allemaal heerlijk. Zeker een aanrader om een keer een vorkje te prikken.

83. mevr. F.P.P.

Vandaag dacht ik gezellig te lunchen met mijn vriendin bij Luning.

Mooi niet dus! Een salade besteld en wat voor één! Het werd in een diep bord geserveerd zonder sladressing. Een dikke plak geitenkaas erbovenop, het zag er niet uit!

Ik ging mijn ontevredenheid eerlijk bekend maken maar werd totaal aan de kant gezet. Lastige klant! Geen openheid voor discussie of wat dan ook! Diep teleurstellend, Luning!

U ziet mij voorlopig niet weer.

84. Ronald

Vanavond tapas gegeten met z'n tweetjes. Was erg lekker, jammer dat 1 gerecht niet geserveerd werd en wel op de rekening stond en dat de bediening het bij lange na niet aankon!

Na ongeveer 40 minuten wachten hebben we maar besloten om niet meer langer op het 6e gerecht te wachten maar af te rekenen. Jammer, gemiste kans.

85. Wij hebben afgelopen zaterdag gegeten bij Luning. 1 van ons heeft te kampen met enorme allergieën (koemelk-ei-noten). Vooraf hebben wij hierover gebeld, dit was geen probleem, ze zouden er rekening mee houden. Toen wij er zaten hebben we het nogmaals aangegeven en duidelijk laten weten dat als er iets van die 3 producten in het eten zou zitten, dit hele akelige consequenties zou hebben voor diegene met de allergie. Het was allemaal duidelijk volgens hen. Het voorgerecht zag er prachtig uit, maar zat vol met allerlei sausjes en dressings. We hebben nog gevraagd of ze dit echt mocht hebben, ja was geen probleem werd ons verteld. Na 1 hapje kreeg ze direct een opgezette keel, rode vlekken in het gezicht en een branderig gevoel. Veel water gedronken en direct de ober erbij gehaald. Bleek er een notendressing over het voorgerecht te zitten! Hieraan kan ze zelfs overlijden! Waren we dan niet duidelijk genoeg geweest? Erg kwaad hebben we nogmaals uitgelegd dat dit echt niet kon! Geen excuses niks, het gerecht werd meegenomen en ze kreeg niks nieuws. Na een kwartier hebben we gevraagd wat voor opties ze voor haar hadden. Nou dat werd lastig. Hebben we zelf maar aangekaart dat ze wel zalm mocht hebben, verder niks erover, beetje sla erbij en ze is tevreden. Oh ja, dat was dan wel een idee.

Daarna het hoofdgerecht. Ze had hertenbiefstuk en daarbij hadden ze speciaal voor haar champignons gebakken. Het zag er prima uit en we dachten dat ze wel geleerd hadden van het voorgerecht. Helaas..... na een stukje champignon gegeten te hebben kwamen opnieuw alle klachten naar boven. Weer de ober erbij gehaald en die weer naar de kok. Bleek dat de champignons in roomboter gebakken waren! Dan heb je het dus ook helemaal niet begrepen en zie je de ernst van de situatie niet in! Schandalig! Wij hadden inmiddels ons eten op en werd er nog een nieuw hertenbiefstukje gebracht voor haar. We hebben op het punt gestaan om weg te gaan en misschien hadden we dat ook moeten doen. Van de ober kregen we excuses, hij vond het erg vervelend. Helaas van de kok niet, die hebben we niet gezien. En de eigenaar kwam veel te laat zijn excuses aanbieden. Het eten voor haar kregen we gratis, maar dit hadden we sowieso ook niet betaald. Hier gaan we niet weer eten en we betreuren de hele gang van zaken, helemaal omdat we van tevoren alles zo duidelijk hadden aangegeven en het allemaal geen probleem was. Dit zou een uitdaging voor de kok moeten zijn, helaas blijkt deze alles behalve bekwaam!

86. De laatste keer heb ik tapas gegeten, die met gerookte zalm en visfingers kan ik echt aan de andere gasten aanraden. De tapas van krieltjes waren best veel en de 2 aardappeltaartjes vond ik voor 1 tapasschaaltje behoorlijk zwaar voor 1 persoon.

En afgezien v/d kwaliteit is de sfeer en de klantvriendelijke bediening ook heel goed in dit restaurant.

Verder ben ik teleurgesteld dat de Panga/tong v/d menukaart af is gehaald. Stiekem hoop ik dat dit visgerecht terug zal komen op de kaart aangezien ik deze vis niet op andere menukaarten kon vinden bij andere restaurants. Dit was het enige visgerecht wat ik helemaal op kon. Dat kwam ook vooral door de lichte oliesaus die absoluut niet overheerste in het totale gerecht.

Daarnaast hoop ik dat de eigenaar en de chefkok me niet te veeleisend zullen vinden vanwege dit verzoek.

87. Super leuk restaurant! Alleen jammer dat de borden/glazen etc niet helemaal schoon waren en er dreven stukjes in mijn wijn?

Voor de rest heerlijk genoten, voor herhaling vatbaar.

88. Tja... wat zal ik zeggen.. Heerlijk gegeten èn gedronken, met name de cava is een aanradertje! En de prijs... gespreid betalen behoort tot de mogelijkheden, maar was gelukkig niet nodig. Bediening ook top! Dank voor deze gezellige culinaire avond.

89. Heerlijk gegeten in een zeer gezellige omgeving. Genoten van de variatie in voorgerechten, heerlijk visgerecht en uitgebreid dessert. Alles perfect op smaak. Preuvenementen zijn aan te bevelen.

90. Marjory Huizinga-Veldkamp

Vanavond heerlijk gegeten. De dressings op de salade, de sublieme gamba's en hertenbiefstuk, om maar van de kalflever te zwijzen. Het was heerlijk! In lange tijd niet zo lekker gegeten. Super huiswijntje en alles tegen een zeer redelijke prijs.

Echt aan te bevelen.

91. Gisteravond heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant.

Prima keuken en goede bediening!

Kom zeker snel een keer terug.

92. Heel goed gegeten, heerlijke gamba's, echt een aanrader.
    Voor de kinderen zijn er heel lekkere pannenkoeken.

93. Eerlijk is eerlijk, de pannenkoeken waren fantastisch en de bediening erg vriendelijk en vlot. Maarrrrrrr, toen ik de koffie voor me had staan en er aan rook, harrejasses! Ik heb deze na 1 slok laten staan. Toen ik aangaf dat de koffie niet lekker was, werd mij vermeld dat de machine af en toe kuren heeft. Kan gebeuren, maar laat me de koffie dan ook niet afrekenen.

Absoluut een aanrader voor je panne- of pannenkoek.

94. lisagengler

Het was weer geweldig zoals al die andere keren dat we hier pannenkoeken hebben gegeten. De pannenkoeken zijn erg groot en er is veel variatie. Het was wel een beetje druk waardoor we iets langer moesten wachten, maar de sfeer en de pannenkoeken maakten dat meer dan goed! De kinderen konden zich goed vermaken in de kinderhoek waardoor we fijn wat tijd voor elkaar hadden.

Echt een aanrader!

95. Berend Henk Huizing

Het blijft fijn om te eten bij Luning en niet in de laatste plaats om de prachtige oude boerderij en de mooie plek aan de Brink in Ruinen. Laatst een 3-gangen maal met mijn zoon genuttigd, waarbij de bediening er alles aan doet om het de jongste gasten ook uitstekend naar hun zin te maken. Eten is lekker, prijs is goed, bediening vriendelijk en vlot en een fijne sfeer. Bezoek Luning ook eens in de winter: is weer eens wat anders dan tijdens het toeristenseizoen.

96. Goede pannekoeken, lekkere deserts.

Terras was geen optie, omdat het vol zat.

Ook stond de zon er vol op ('s avonds), dus binnenzitten was een goede keus. Leuk sfeertje. Tafels konden wat beter, zitten was niet helemaal geweldig (onhandige poten).

97. Onderweg naar Dwingeloo zijn we eerst wat gaan eten in dit pannenkoekenboerderijtje in Ruinen. Ziet er leuk en gezellig uit. Wij zaten buiten maar ook binnen is het buitengewoon sfeervol. Echt een oud-hollands sfeertje.

De menukaart biedt de gasten een keur aan originele gerechten. Verrassend. Ook apart was het krakend krokante spek op mijn pannenkoek. Lekker hoor!

De bediening was goed en vriendelijk en de prijzen zijn normaal. Absoluut een adresje om te onthouden.

98. Klaas Frens Luning

99. Op aanraden van onze ouders hier gegeten. Gezellige sfeer, leuk restaurant met prachtig terras. De bediening is ongedwongen en ondanks de drukte is er tijd voor een praatje en grapje. De prijs-kwaliteit verhouding is prima! Een ongelukje in het begin werd op een perfecte wijze afgehandeld, hulde! Een aanrader voor iedereen.

100. Laatst hebben we er met ons gezin weer erg lekker gegeten.

Met mooi weer is het heerlijk genieten op het sfeervolle terras. Het eten en de service is altijd prima!

Wij komen hier graag!

Restaurant Luning, het restaurant dat Ruinen gezellig maakt!

Volgende pagina