Zainab Roshni Mahal in Rotterdam

Betaald parkeren

Tram 4 vanaf Rotterdam Centraal Station richting Marconiplein, ongeveer 15 minuten, halte Heemraadsplein

Zainab Roshni Mahal laten bezorgen?

• Buffet: € 17,50

• Budget
    • Kindvriendelijk
    • Gezellig
    • Nostalgisch

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1187619200 91
1196090135 90
1204561071 93
1213032006 93
1484101942 78

1. Je zou denken dat de naam van een restaurant erg belangrijk is. Bij Zainab Roshni Mahal denken ze daar kennelijk anders over. Een hele lange naam waarvan ik, in ieder geval, geen idee heb wat het betekent en die ik sowieso ook onmogelijk kan onthouden om door te vertellen aan anderen. We waren er al eens eerder langs gelopen en toen zag het er ook al interessant uit, maar toen kozen we voor de Afrikaan een blok verderop die ik toen al eerder vanuit de tram had gezien. Deze keer kozen we wel voor Zainab. En eigenlijk wisten we toen we buiten stonden nog steeds niet echt wat we konden verwachten. Er stond tandoori en er was een bord waarop stond dat het onbeperkt eten buffet er 17.50 per persoon kost. Tandoori suggereert iets Indiaas. We zijn dus maar gewoon naar binnen gestapt en werden er vriendelijk verwelkomd door de eigenaar. Het was kwart over vijf en we hadden dus niet gereserveerd. Dat is hier dus kennelijk wel aan te raden. In ieder geval op zaterdagavond. Maar als we om 10 voor 7 klaar zouden zijn was er nog wel een tafeltje beschikbaar voor ons. Hij zei er ook bij dat dit in principe ruimschoots genoeg tijd is. En dat bleek ook te kloppen. De muren van de ruimte waren mooi beschilderd met geïntegreerde nepkaarsjes en nepvlinders. Toen ik later naar de wc ging die boven was, bleek dat daar nog zo'n grote ongeveer identiek ingerichte ruimte was die ook al aardig vol met mensen zat. Zowel boven als beneden stond het buffet al klaar. Vergezeld van een kok die constant in de gaten hield of er nog voldoende van alles aanwezig was. We zijn er niet echt achtergekomen wat nou de nationaliteit van het restaurant was. We dachten aanvankelijk dus Indiaas, maar er waren ook erg veel moslims aanwezig en er werd geen alcohol geschonken. Dus dachten we later dat het misschien een Pakistaans restaurant was. Er waren sowieso ook relatief weinig Nederlandse gasten in het restaurant. Wel grote moslim gezinnen met veel kinderen en dat gaf het geheel een aangenaam vakantiesfeertje.
    Ook het buffet was erg goed met een keuze van zo'n 15 gerechten met vlees, vis en een groot deel vegetarisch. Allemaal erg lekker. Daarnaast was er ook nog soep en salades. En drie verschillende nagerechten. Vruchtjes, custard en vooral erg lekkere rijstepap. Ook de bediening was erg vriendelijk en attent en haalde de vieze borden al snel weer van tafel. Ik zie hier op de pagina dat de prijs van 14.50 wel aangepast mag worden want het kostte dus in de praktijk 17.50. En dat is ook nog steeds een hele vriendelijke prijs voor zoveel lekkers. Na de soep hebben we drie keer opgeschept en ook nog het toetje genomen en toen zaten we echt helemaal vol. Een flinterdun after-eightje zou er niet meer bijpassen. Na afloop namen we nog wel een koffie en dat was eigenlijk het enige dat iets minder lekker smaakte. Die nemen we de volgende keer wel bij één van de buren want we zullen hier zeker nog wel eens vaker gaan eten.

2. Lekker gegeten goede bediening vriendelijk personeel uitleg over het eten van het lopend buffet komen hier zeker nog eens terug.

3. Natasja

Wij zijn daar gister met onze 2 kinderen gaan eten. Kinderwagen meegenomen voor de baby en werden ergens achterin neergezet. Vervolgens werden we steeds onvriendelijk door het personeel verzocht de kinderwagen te verplaatsen met ons kind erin.
    De chefkok was ook een en al stuk chagarijn, keek de hele tijd boos en bij het opscheppen kwam hij er steeds tussen.
    Vooral als je met je kind voorbij kwam.

Kortom erg onvriendelijk personeel en kindonvriendelijk restaurant.

Wij gaan er niet meer naartoe.

1 positieve stem1 negatieve stem
  4. Sharita

Gisteren hier gegeten,
    Gereserveerd voor 6 personen, we zouden beneden zitten. Daar aangekomen moesten wij toch boven op de 1ste etage een tafel zoeken. Niet moeilijk gedaan omdat wij een half uur later daar zijn aangekomen. Wel vroeg van tevoren doorgegeven dat we wat later waren. Wij mochten direct scheppen. Alle bakken met eten waren 1/3 tot 1/4 gevuld. Dus het waren blijkbaar restjes van de dag. Er was maar een klein beetje rijst in de rijstkoker. Aan de serveerster doorgegeven, die gaf aan dat alle eten zometeen word bijgevuld. Het was al 21.00U en er was niks bijgevuld. De eigenaar kwam langs om te vragen of we nog gingen scheppen. We zeiden ja, met het hoop dat straks alles zou worden bijgevuld. Maar nee, ze kwamen vragen of we gingen scheppen, anders gingen ze alles opruimen. Heel teleurstellend dit. Toetjes (gele pudding)waren warm ipv koud. Wij hadden wat te vieren, dus dachten toch ons dag niet te verpesten om over dit te gaan discussiëren. Beneden op de begane grond zagen wij dat alle bakjes met eten goed bijgevuld was en zelfs een uitgebreide buffet, met meer fruit.
    Heel jammer en teleurstellend dit!
    Hier kom ik nooit meer terug!

5. Naushad

Ik heb er in het verleden gegeten. Zainab is een prima restaurant totdat ik erachter ben gekomen dat zij geen halalvlees serveren, wat zij wel beweren. Daarnaast komt ook nog kijken dat je als restaurant niet kunt zeggen dat je halal eten serveert, terwijl er ook alcohol genuttigd kan worden. Het verkopen van echt halal vlees is in mijn ogen wanneer het voldoet aan de strikte voorschriften en er geen alcohol wordt verkocht. Het woordje "halal" wordt zo makkelijk uitgesproken of op het raam geplakt terwijl men er niet van bewust is of men werkelijk halal vlees eet.

6. Mijn man en ik hebben vanmiddag super lekker gegeten.Ondanks het beperkte buffet hebben wij heerlijk gegeten. Kheer als toetje is het proberen waard. Super lief personeel dat nog even kwam vragen of alles naar wens was. Wij komen zeker terug en raden deze zaak iedereen aan😀

7. Nog nooit in mijn leven heb ik zo n slechte service meegemaakt. Wat n verschrikkelijke mensen werken daar toch! Heel ons etentje is hierdoor verpest. Alsof ze je daar weg proberen te pesten en owee als t zeniet bevalt dat je hierover wat te zeggen hebt. Ook al was t eten wel oke, hier kom ik nooit in mijn leven weer!
    We pakten een kommetje voor de salade en een werknemer kwam erg boos naar ons toelopen dat dit niet kan want dan moeten zij teveel afwassen(?!). Dit zei hij hardop waardoor we ons dood schaamden tegenover de andere gasten. Wij boden onze excuses aan en kregen een boze blik terug. Toen we voor de derde keer (telkens genegeerd) weer vroegen of we drinken konden bestellen zei opeens n andere werknemer: rustig ze komt zo bij je hoor. Ze waren gewoon gezellig aan t kletsen en keihard lachen met elkaar. Ik ben enorm geshockeerd door de service. Dat hier niks aan gedaan wordt begrijp ik niet, want dit is niet mijn eerste keer. Service is nooit goed geweest daar, maar vandaag toch wel het toppunt van onbeschoftheid meegemaakt.

8. Peter en Inge

Super bediend door vrolijke Shifa. Heerlijk gegeten en gezellige sfeer. Zeker een aanrader!

9. Het was een leuk restaurant, dat valt meteen op. Bepaalde gerechten vielen goed in smaak: de oven kip en een andere rode kip in saus. De rest van de gerechten waren matig naar mijn smaak. De sla en dressing waren lekker verfrissend. Verder had ik wel gehoopt op meer variatie qua eet keuzes, maar verder was de service top en de sfeer wel aangenaam. De privacy van tafels naast elkaar iets meer aandacht aan besteden om het gemaksgevoel te bevorderen.

10. Rob Veldhoen

11. Jill

12. Bijzonder heerlijk gegeten. Gezellig restaurant. Erg vriendelijke bediening. Prijs aantrekkelijk. Echte aanrader.

13. Marjolijn Masselink

City Safari heeft al heel wat mensen laten genieten van de keuken van Zainab Roshni Mahal. En iedereen komt er blij vandaan. Iedereen vindt wel iets van zijn of haar smaak, van zoet en zacht en pittig vindalo. En de bediening legt je in de watten. Als je meneer Khan de hand hebt geschud wil je terug komen om je nog een keer zo warm welkom te weten.
    En natuurlijk eet ik er zelf ook graag. Je mag me wakker maken voor de Sag-paneer, de Chicken Tikka Makani en de King Prawn Vindalo.

14. Ik ben naar verschillende Indiase restaurants geweest, maar Roshni Mahal is echt perfect. Alles is perfect van buffet tot service. Ik ga er minstens 4x per jaar naar toe. Eten is overheerlijk. Een echte aanrader.

15. Het buffet smaakt heerlijk, als je binne komt ruik je al de lekkere maaltijden. Mijn favoriete gerecht bij zaineb restaurant is chicken madras en chicken tikka massala. Je krijgt zoveel voor een lage prijs.

Een echte aanrader voor zowel kleine als grote groepen. Wat ik heel erg goed vind, is dat als je met meer dan 50 personen komt dat je de bovenste zaal krijgt met gesepareerde buffet. Dus je hoeft niet naar beneden te lopen om de lekkere hapjes te pakken.

Over de sfeer, service en kwaliteit hoef ik niets te zeggen, dat moet je zelf ervaren.

16. Niks meer aan doen, is perfect zo! Heerlijk eten, buffet uitstekend verzorgd, allemaal lekkere, kruidige smaken, goede afwisseling tussen heet en minder heet. De prijs is super, zowel voor het eten als de drankjes. Medewerkers zijn ook erg vriendelijk, het eten is met liefde gemaakt en dat proef je. Buffet wordt ook zeer goed bijgehouden. Mijn favoriete Indiaas/Pakistaans restaurant!

17. Het restaurant ziet er van binnen niet speciaal uit, maar het eten is meer dan uitstekend! Er komen veel pakistanen en indiase mensen. Het eten is dus origineel en niet aangepast aan de nederlandse smaak. Elke week hebben ze verschillende gerechten op het lopend buffet staan. Echt een aanrader!!!
    Het is er wel onzettend druk, dus reserveren is geen overbodige luxe.

18. heerlijk eten ! prima buffet.
    Lekker gekruid waar het Indiaas eten om bekend staat.

19. Ik kom hier al sinds de opening en eet minimaal 1 keer per maand hier. Altijd minimaal 10 heerlijke gerechten met bijbehoren, heerlijke sambal(s), altijd een vriendelijk woord van de eigenaar.

20. Ron Egging

Het was geweldig alleen ff melden dat jullie niet pinnen

21. Gezellig klein restaurant met vriendelijk personeel. Er is een lopend buffet voor 14,50 euro met rijst, allerlei soorten gekruide kip, groenten en salade. Vooraf soep en nagerecht is fruit en geurige rijstpudding. Het eten is er heerlijk en prima prijs! Het is altijd druk. Kom vroeg, dan is er altijd plaats. Een aanrader!

22. Klein restaurant. Erg druk. Een beperkt buffet. Het is onbeperkt eten, maar na een keer nemen, heb je het wel gehad. Ik vond het erg duur uitgevallen voor wat we hebben gekregen. Niet voor herhaling vatbaar.

23. Lekker en goed eten!

24. Dit is een super restaurant!

Het eten is heerlijk en de prijs is uitstekend!

Bediening is meer dan uitstekend en de sfeer is super!

Mischien een beetje te klein... en als je net binnen komt ruik je een rare geur, maar zeker voor herhaling vatbaar!

25. Prima food. Goede prijs/kwaliteit, correcte bediening. Geen flauwe hap maar echt Indiaas eten met Pakistaanse accenten. Doen!

26. Het eten is uitstekend, maar er is te weining variatie.
    Na een tijdje mag het standaard menu wel een keer worden aangepast!

27. Wederom een mooie variatie van gerechten waar je meer van eet als goed voor je is!

De mango-lassie is een drankje waar je echt naar gaat terug verlangen naarmate je er lang niet ben wezen eten.

Keurige bediening en een leuk gemixd publiek zorgen voor een goede bijdrage aan een gezellige maaltijd.
    Zeker de moeite van het proberen waard, gewoon eens doen!

Eén vorige recensie
  28. Een beetje recensent gaat niet over één nacht ijs! Alweer een heerlijk buffet met dito variaties. De chicken Makhani blijkt trouwens chicken tikka malassa te zijn. Grappig want deze variant heb ik elders als makhani op. Doet er niet toe, deze is mijn favoriet, en niet bij mij alleen. Lekker pittig EN zoet kippevlees. Goddelijk lekker!

De naan naturel is overigens ook perfect! De lamsballetjes rogan josh waren ook heerlijk!

Is er dan niets te verbeteren? Tuurlijk wel, maar dat zijn kleine details. Er mag wel eens iets anders dan pudding als dessert. En de salades en komkommer mogen met dressing. Een dame als bediende is ook best eens aardig in plaats van de overigens correcte heren. En ja, hier kan Zainab niets aan doen maar na twee uur eten zit ik niet alleen propvol maar wil ik even geen geroezemoes in een volle tent om me heen! Want het was weer druk op deze door de weekse dag! Succes heeft zijn prijs.

Maar laten er geen misverstanden over bestaan, dit restaurant is een absolute aanrader!

Eén vorige recensie
  29. Het eten is echt super lekker.

Een aanrader dus!

Je zult er geen spijt van hebben.

30. piet 9 punten

Een top restaurant waar je inderdaad kunt eten zoals het hoort. De klant is er koning en het eten lijkt ook voor een koning(in) te zijn bereid. De smaken in het eten doen je met de ogen dicht daar zijn waar het vandaan komt. De eigenaar van het restaurant is een voorbeeld van gastvrijhed. Als ik een nadeel moet geven is dat je niet anders meer wilt eten. Ga zo door!

31. Goed!

32. ik zou zeggen probeer het zelf jezal er geen spijt van krijgen het is super.

33. Ik ben er een aantal keer geweest, en het eten is waanzinnig LEkker. Het is wel jammer dat er maar één vestiging van dit restaurant is.

34. Een van de lekkerste en beste Indiase restaurant van Rotterdam vergeleken met andere. Dit is een aanrader voor mensen die een klein feestje willen houden voor ca. 50 mensen of meer.

35. Super lekker, ga en beleef het zelf!!!

36. Een klein maar zeer gezellige restaurant met goede bediening waar je heerlijk kunt eten. Van mild tot spicy en Indiaas zoals het hoort te zijn; niet op z'n nederlands. Ik moet me echt inhouden om er niet wekelijks cq dagelijks langs te gaan. In het begin kon je zo binnen lopen maar nu is reserveren zeker een noodzaak. Heerlijk eten in een goede sfeer zonder poeha!

37. In een ietwat kitcherig interieur is het zalig genieten van Indiaas eten, naan en lassies. Een top adres. De bediening is ook geweldig

38. Monique

Het restaurant ziet er van binnen niet speciaal uit, maar het eten is meer dan uitstekend! Er komen veel pakistanen en idiase mensen. Het eten is dus origineel en niet aangepast aan de nederlandse smaak. Elke week hebben ze verschillende gerechten op het lopend buffet staan. Echt een aanrader!!!
    Het is er wel onzettend druk, dus reserveren is geen overbodige luxe.