The Harburger in Rotterdam

The Harburger laten bezorgen?

Online eten bestellen

• Aan het water

ma 17:00 - 21:00
di 17:00 - 21:00

1. rrrobb 6812 punten

In Februari had mijn vrouw al een social deal gekocht bij de kantine van Janssen. En toen kwam corona en ging alle horeca een aantal maanden dicht. De kantine van Janssen heeft die crisis niet overleefd. Op dezelfde locatie is iemand anders toen het restaurant The Harburger begonnen en die persoon nam ook de social deals over. We kunnen inmiddels niet meer achterhalen wat voor drie gangen deal we toen gekocht hadden voor 15 euro per persoon, maar het was in ieder geval toen nog geen hamburger restaurant. Dat zou namelijk niet zo snel onze voorkeur krijgen.

De locatie is wel bijzonder, drijvend in de Wijnhaven. Zeker het terras is goed vertoeven op een mooie dag. In februari was die kans daarop nog nihil, maar nu op 25 juli was het wel een mooie dag. Alleen hadden we de pech dat er vlak voordat we kwamen net een plensbui viel en zodoende zaten we toch binnen. Maar ook binnen heb je nog steeds een leuk uitzicht op de haven met zijn historische schepen. De locatie is ook een drijvend hotel (H2otel) en om naar het restaurant te gaan moet je eerst door de lobby van het hotel. Eerlijk gezegd, nodigt dat niet echt uit. Bovendien valt aan de voorkant niet op dat er achter het hotel zo'n leuk drijvend terras ligt.

We hadden van te voren moeten reserveren en dus werden we vriendelijk ontvangen. Een leuke ober die ook af en toe een grapje maakte. Het nieuwe driegangenmenu bestond uit voor mij kippenvleugels vooraf en voor mijn vrouw pompoensoep. Het hoofdgerecht een broodje rundvlees burger en toe kregen we drie bolletjes citroenijs. Alles was van goede kwaliteit en smaakte prima. Maar het was ook niet echt bijzonder. Deze maaltijd kan ik thuis ook zelf maken en daar hoef ik dus niet speciaal voor naar een restaurant. De prijs voor de social deal was dus best netjes voor wat je er voor kreeg. Alleen kost de wijn 4.50 per glas. En dat is dan naar verhouding weer duur helaas. Ook hebben we de koffie maar overgeslagen omdat de auto in de parkeergarage stond en de meter daar maar doortikte. Het is overal betaald parkeren daar in de buurt en anders moet je toch een flink stukje lopen. Maar op een mooie zomerdag zullen we er zeker nog wel eens wat gaan drinken op het terras als we toch in de buurt zijn en niet met de auto.