Shabu Shabu in Rotterdam

1319964051 79

1. Heerlijk eten en goede service!

2. Geklaagd over de sushi met zalm, deze rook duidelijk. De cheffin geeft niet thuis en ruikt niets, maar we krijgen nieuwe. Deze ziet er heel anders uit en de temperatuur is veel lager dan de eerste lading. We geven aan dat verse vis niet mag ruiken, maar volgens haar moet vis naar vis ruiken. Jammer, geen kennis van zaken dus. Nadat we de tweede sushi hebben geproefd zegt ze ook nog triomfantelijk dat dit hetzelfde stuk vis is als waar we de eerste keer van kregen, Gemiste kans dame, niet goed te praten. Of de vis was van hetzelfde stuk en heeft lang buiten de koeling gestaan, of je staat ons te beduvelen. We hebben hier vanaf het begin minimaal 50 keer gegeten, maar ons zie je hier voorlopig niet meer bij deze vestiging. Gelijk willen hebben terwijl je product niet goed is, dat is geen klachtenbehandeling!

3. Goede beleving en waar voor mn geld.

Ik schrok bij het bekijken van de recensies wel van de lage punten die sommige gasten hebben gegeven. Hier meerdere malen gegeten met altijd een voldaan en goed gevoel de deur uit gelopen.

De koude biefstuk salade is ongelooflijk lekker. Lekker zacht en een hele goede dressing! Zelfde geld voor de eendenborst. De sushi's zijn redelijk van smaak. Ben niet zo'n fan van de authentieke Japanse pannenkoek om het zo maar te noemen. In Japan is het helemaal hot maar misschien niet bedoeld voor het NLse publiek. Correcte service en aparte Japanse drankjes.

- Intieme ambiance.
    - Sterk personeel.
    - Dessert buffet.
    - Bestellen via iPad.

4. In het weekend lekker gegeten bij Shabu Shabu in Rotterdam. We hadden weer heerlijk alle vleesgerechten besteld. Die waren weer verrukkelijk! Ook nog een paar sushi stukjes gegeten, waren erg vers en altijd goed bij Shabu Shabu. Je hoeft je nooit zorgen te maken dat je bederft eten eet want hier is het eten perfect! Kom zeker terug.

5. Eten heerlijk, personeel zwaar teleurstellend. Eten werd zowat op tafel gesmeten zonder wat te zeggen. We kwamen om 14:45 aan en konden nog maar 1 uur gebruik maken van de lunch (16:00 precies moesten we pand verlaten hebben), wel mochten we gebruik maken van diner maar dan wel zonder toetjes. Eten is duur, kwalitatief goed maar een vriendelijke bediening telt ook mee. Ik ga voortaan naar een concurrent of naar ander filiaal waar ze wel fatsoenlijk personeel hebben.

6. Heerlijk gegeten! Shabu Shabu is echt weer helemaal top. Tijdje minder geweest, zowel het eten en zeker ook de bediening. Maar die is in elk geval bij Shabu Shabu in Rotterdam centrum weer helemaal prima. Vriendelijk personeel. Reservering was snel en vlot geregeld via eet.nu

7. Verschoor

Heel jammer dat eet.nu ons liet weten dat de reservering geregeld was, maar dat er bij Shabu Shabu niks bekend was. Dit aangezien zij er pas vanaf 1december mee gaan werken. Gelukkig had het personeel een leuke ronde tafel voor ons, zodat wij niet na vijf minuten hongerig weer buiten stonden.

8. Eten en drinken waren prima en de sfeer moet je toch vooral zelf creëren. Had in ieder geval niet het idee dat ik in een 'eetfabriek' zat. Alleen de service is triest; het concept is dat je twee uur lang mag eten, zo lang je alles maar op eet. Wij hadden een tafel om kwart over 6 en om 19:20 uur kwam de ober vragen of we nog een ronde gingen bestellen, want de tijd ging al hard. Bij de tweede keer dat ie kwam liet ie doorschemeren dat we toch wel rond kwart voor 8 van tafel moesten. Toen hij vervolgens tijdens m'n toetje kwam vragen of ik vast wilde afrekenen was ik er he-le-maal klaar mee! Leuk dat je je tafel 2x op een avond vol wilt hebben, maar dit sloeg nergens op. Shabu? Prima! Maar NOOIT meer op de Westblaak in Rotterdam!

9. Kwartier nadat we binnen waren moesten we met spoed naar het ziekenhuis. We hadden al 8 gerechten besteld. Helaas mochten we niets meenemen voor onderweg. Het enige wat gevraagd werd, was of we niet meer gerechten hadden besteld. Geen enkel medeleven met betrekking tot dat we met spoed weg moesten. Inlevingsvermogen onder niveau. Rekening: 60 euro voor een kwartier zitten. Wij gaan daar niet meer eten. Personeel niet klant gericht en klantcontact afwezig. Het laatste is volgens mij bewust een visie van Shabu Shabu.

10. Super slecht gegeten. Sushi tonijn was verkleurd en stonk. Zalm was glazig en raar van kleur. Alles terug gegeven. Tweede ronde was biefstuk rauw. Banaan nat en vet. Heb direct tegen bediening gezegd dat het vies was. Cheffin nam klacht niet serieus. Niemand had geklaagd! Naast ons zaten twee buitenlandse dames die het ook slecht vonden. Ik heb betaald voor 3 happen eten...bizar wat een super slechte service.

Je betaalt wel, daar heb ik nu spijt van. Geld kwijt voor bizar slecht bedorven eten. Nu thuis, denk ik ik wil mijn geld terug. Hoe durf je geld te vragen als mensen niets gegeten hebben en ernstig ontevreden zijn!

11. in dit bedrijf weten ze elke keer weer je avond te verzieken. Zeer onvriendelijke en ongeintereseerde bediening, die vaak ook nog zeer onbeschoft zijn. Restaurant a la Van der valk uit de jaren 80. Het eten is redelijk, maar er zijn ook allerlei regels waar je je aan moet houden. Het personeel schroomt niet om hier een opmerking over te maken. Als je belt om een tafel te reserveren is het personeel gewoonweg onvriendelijk en je wordt er gelijk op gewezen dat je na 21.30 uur niets meer kunt bestellen. Om 22.00 wordt je er op gewezen zo snel mogelijk de zaak te verlaten. Kortom; niet gaan eten... is echt helemaal niets.

12. Willemijn

1 punt
  13. Ik heb normaal niks te klagen hier, maar ik ga echt nooit meer in t weekend. We kregen eten wat we niet besteld hadden, de eendenborst leek wel kauwgom, en ze keken ons nog net niet het restaurant uit zo druk was het. Jammer hoor dat het productiewerk word, voor mij nooit meer in t weekend sushi hier.

14. ik eet normaal altijd bij Shabu Shabu in Zuid en daar is het altijd goed. Dit keer dacht ik te gaan lunchen in Rotterdam Blaak. De bediening was zeer grof en de lunch duurde nog maar een uurtje waardoor we een wat grotere bestelling kregen, gelijk werden we gewezen op het feit dat als je het niet opeet je moet betalen. Waar halen ze het lef vandaan?! Ook werden we echt weggekeken, het personeel had er duidelijk geen zin in. Ik kom hier nooit meer!! Wat slecht.

15. Vieze wc, sushi met tonijn ruikt naar honden lucht. Vissalade taai en smaakloos. Biefstuk te rauw en net kauwgom.

16. Nou ik kwam lekker met mijn ouders binnen om gezellig wat sushi te eten. Toen we binnenkwamen waren er niet superveel mensen en de tafels waren allemaal vrij. Toch kregen we het plekje bij de wc! We vonden het eigenlijk ook niet zo erg, maar we vroegen of er nog andere plekken waren aangezien het zo leeg was. Nou, wat kregen we te horen: "Nee dat mag niet, je moet hier zitten." We werden boos, dus we vroegen het nog een keer en ze liepen allemaal weg! Lekker beleefd hoor.
    We gaan nooit meer terug!

17. Voor het eerst sinds 2,5 jaar weer eens naar Shabu Shabu geweest en het was weer prima. Veel keuze, ondanks de drukte die er was snel op tafel gebracht door vriendelijke bediening. IJs was ook heerlijk, ik woon niet in de buurt, maar aangezien ik in Rotterdam moet zijn 1 a 2 keer per jaar is dit mijn vaste adres geworden.

18. Ik was in bij Shabu Shabu Rotterdam Blaak en er was een mevrouw die alle tafels regelde. Zij was echt super grof. Wij kwamen daar aan om 18.00 uur en ze zei steeds "ja, ja, 20.00 uur moet je weg". Nou... grover kan je niet zijn als gastvrouw. Ik was met 3 kinderen en 3 volwasenen. Heb mijn spullen gepakt en ben gelijk weg gegaan. Dus Shabu Shabu... Haal die vrouw weg!!!

19. Dit is een van de 1e shabu vestigingen, en verwaarloosd. Ik kom er vanaf nu ook helemaal nooit meer. Sushi zag eruit als die van albert heijn. Had van een ex werknemer gehoord dat de fooi naar het management gaat. Dus mensen het is maar dat jullie het weten.

20. Na vele malen gezien te hebben dat het er erg druk was, wilden we hier toch een keer gaan eten, maar is zo slecht bevallen dat we er nooit meer heen gaan.
    Het personeel was heel erg arrogant en onvriendelijk. Het eten was ronduit slecht. Het zwarte vel om de sushi leek wel duct tape: bleef er maar op kauwen en kon het ook al niet eraf happen, je moest er gewoon aan trekken.
    Daarna vroegen we de rekening en diegene bleef net zolang naast me staan tot ik mijn jas aantrok en wegging.

21. We hebben hier zeg maar gerust erg vaak gegeten en tot aan de laatste keer erg goed gegeten. Maarrr...
    Wanneer je sushi bestelt en het staat binnen een minuut op tafel, is het volgens mij niet echt vers gemaakt (ook al zijn de hardwerkende Japanners altijd al snel). De rijst was soms koud (sushi uit de koeling ?) en de wasabi was zeker niet vers (bijna hard).
    Shabushabu blijft nog steeds mijn favoriet maar ze moeten wel op hun tellen passen en volgens mij denken er meer zo over.
    Geen klachten over de bediening rn het personeel.
    Kom op Shabushabu! Wordt wakker!

22. Thomas 259 punten

Altijd erg lekker, vers en snel. Ten opzichte van alle andere vestigingen is dit wel de beste. Erg lekker! Zeker een aanrader. Bestellen gaat via iPads. Alleen bij topdrukte kan het wat langer duren dan normaal.

23. Ik ben al meerdere malen bij shabu shabu geweest. Het eten is goed, goede hoeveelheden en ruime keuze. Wat mij keer op keer weer verbaast, is het feit dat deze zaak iedere avond weer helemaal vol zit!

Ik vind de service echt ver onder de maat. De ontvangst is niet vriendelijk/opgewekt, het opnemen van drankjes en uitleg van het systeem moet blijkbaar zo snel mogelijk en verder zie je heel de avond niemand totdat je glas leeg is.

De laatste keer werd gevraagd of we uitgegeten waren en of ze de tafel leeg mochten halen, prima. Vervolgens wordt daarna ineens de rekening op tafel gekwakt? Dit soort restaurants zijn totaal niet gericht op gastvrijheid, daarvoor moet je blijkbaar ergens anders naartoe gaan.

24. Enige positieve aan dit restaurant vind ik hun eten. We kregen bestellingen die we niet hadden besteld, ook kregen we niet al onze bestellingen. Er brak ook nog een gevecht uit precies naast onze tafel (waar het restaurant niets aan kon doen). Hierdoor was er wel een onophoudt van zeker 20 min, maar dat kon personeel van shabu shabu niet schelen. Onze tijd was op dus onze tafel werd gewoon afgeruimd waar wij bij zaten.
    Denk niet dat deze locatie mij nog terug ziet.

25. Ed Gerritsen

Vrijdag gereserveerd voor de zaterdag avond. Naam stond niet op reserveringslijst, zelfs het op de Iphone laten zien dat vrijdag was gebeld voor een reservering maakte niets uit. Geen excuses of wat dan ook, gewoon weggestuurd. Reserveringssysteem totale chaos, meerdere mensen die gereserveerd hadden stonden niet op de lijst, Shabu Shabu gaat ten onder aan eigen succes.

26. Op 14 juli weer hier gegeten (Rotterdam Zuid). Was heerlijk. Maar ik vertrouwde de kipsaté niet. Meerdere keren gerechten gebracht welke wij niet hadden aangekruist. Helaas bleef de ober ook aan het tafeltje staan bij het afrekenen. Een klein minpuntje.
    Verder weer goed gegeten. Kom hier ook nog wel terug. Alleen stuur ik het eten wel terug als ik twijfel.

27. JA 120 punten

Ik heb hier superlekker gegeten. Ze hebben naast sushi ook een ruime keus aan andere gerechten. Er zit voor ieder wel wat wils bij.
    We waren met een groep van 8 personen en er werden wel regelmatig wat gerechten vergeten. Dit werd allemaal goedgemaakt door het zeer vriendelijke en gezellige personeel.
    De sfeer was erg goed. Ik kom hier zeker terug!

28. Erg rumoerig en vol restaurant.
    Aantal gerechtjes smaakvol anderen erg vet (doordrenkt met olie)
    Personeel loopt erg hard door de zaak, snel snel alles neerzetten, kon practisch geen lachje vanaf.
    Aan het eind van de avond vroegen wij de tafel af te ruimen en kregen toen een preek omdat er nog een aantal gerechtjes op tafel stonden die simpelweg niet lekker waren, werd er gezegd dat we de volgende keer niet zoveeel moesten bestellen en wat beter op moesten letten.
    Dit is de eerste en de laatste keer dat wij hier gegeten hebben.

29. M 608 punten

Gezellig restaurant, heerlijk eten. Alles loopt vlot en goed ! Prima aanrader !

30. Prima eten, heerlijke sushi ben ook een liefhebber.
    Bediening is matig, klantvriendelijkheid laat te wensen over. Tijd voor een goede manager.

Prijzen voor eten goed, voor drankjes te duur.

Gerrit

31. Heb er 1 keer gegeten en het is met niet bevallen. Het concept is leuk, dat wel.
    Echter hadden wij nasi en bami en vlees, wat allen naar vis smaakte!! En als je geen vis lust, is dat niet zo prettig.
    Dus geen Shabu Shabu meer voor mij!

32. Door mijn ervaringen in diverse restaurants met hetzelfde concept, spant Shabu-Shabu aan de Westblaak toch wel de kroon. Het eten is uitstekend van kwaliteit en men kan er ook warme hapjes bestellen. De porties zijn perfect, niet te groot en niet te klein. Voor een grote eter zou 3 keer à 5 porties voldoende zijn.
    Wat de bediening aangaat, is men soms stuurs, het eten wordt nog net niet neergegooid. Wij kwamen om 20.30 binnenwandelen zonder te reserveren. Wel kwam men om 22.00 uur meldden dat de keuken dicht ging en of wij nog iets wilden reserveren. Dat was eens goede service.
    Zet het voort!
    Louise

33. Echt super lekker! Bediening kan wat kortaf zijn, maar dat hindert niet als je je eten krijgt.
    Beste sushi!

34. Shabu Shabu (hotpot) liefhebber

Het eten beoordeel ik als slecht.. Er is niet eens Shabu Shabu op het menu.. Als je naar een pizzaria gaat verwacht je op zijn minst pizza te kunnen eten..
    Helaas hebben de Chinese eigenaren niet begrepen, wat de Japanners met Shabu Shabu (= hotpot) bedoelen.

Hier kom ik niet meer.. eerst maar op zoek naar een 'echte' Japanner die wel Shabu Shabu op de menukaart heeft.

35. S.K. 775 punten

Gisteren hier weer eens gegeten (4 personen). Natuurlijk gereserveerd anders geen plek. Net zoals de andere keren was de bediening vlot en het eten goed. Het is geen gezellig restaurant, maar dat weet je ook, dus die verwachting heb je niet. Ruime keuze en goede kwaliteit. Het enige waar ik me aan stoor, is dat men € 2,35 voor een glas cola vraagt. En dan is het geen horeca klein flesje, maar een mix van koolzuurgas en cola-smaak-siroop. Vind ik prima als een restaurant daar voor kiest, maar dan niet de hoofdprijs rekenen. Uit principe neem ik dus iets wat in een klein flesje zit, bij. Sprite. Ook hier rekent men hetzelfde bedrag voor. De limonade prijzen staan in schril contrast met een acceptabele prijs van € 3,40 voor een glas droge witte wijn - fles € 18,50. Parkeergelegenheid is er voldoende (parkeergarage om de hoek).

36. Had op 16-12 telefonisch gereserveerd voor 17-12, maar die reservering was kennelijk niet goed verwerkt of zo. Komen we daar aan, ik zeg: "We hebben een reservering om 7 uur, voor twee". Zegt die boer heel bot: "Nee, kan niet! Alleen 5 uur of 8 uur, geen 7 uur!" Toen ik zei dat ik toch echt een reservering had gemaakt over de telefoon voor 7 uur en dat er toch wel een tafeltje moest zijn, draaide hij zich gewoon om en liep weg. Er gaat wel zo'n ontzettende minachting uit van zo'n reactie dat ik daar absoluut nooit meer zal komen. Kennelijk malen ze niet om mensen, want er zijn er toch wel genoeg die hun gezicht komen volproppen met onbeperkt eten.

Dat was de derde keer dat ze me de deur wezen en nu echt de laatste, het zit er sowieso altijd stampvol en als je dan eens reserveert krijg je dit!

37. Hier dit jaar al zeker 10x geweest (als het niet meer is ) en elke keer is het weer geweldig.
    Sushi's zijn top .. warme gerechtjes top.. ijs is van goede kwaliteit (geen ijsklonten erin) bediening is snel en netjes , soms merk je niet eens dat er alweer een leeg bordje van je tafel is gehaald.
    Ronde ingevuld , opgehaald en in no-time geserveerd.
    Ik kan niet anders zeggen dan.. Top!

38. Shabu , echt een aanrader!
    Heerlijk gegeten daar, alles is van perfecte kwaliteit.
    Goede sfeer, gezellig.
    Goede bediening.
    Snel.
    Helemaal toppie!

39. Je kan hier echt onbeperkt en lekker eten, de bediening is goed en het is altijd druk. Alleen vind ik de locatie wat minder!

40. Erg lekker eten en een erg leuke sfeer.

Het ijs op het einde was super lekker, vooral het sesam ijs.

Het eten was erg snel klaar, al snel stond je tafel helemaal vol met eten.

Bijna alles op gekregen.

Echt en aanrader!

41. Modern Japans sushi restaurant met veel keuze, niet duur en snelle bediening. Mijn broer die nogal van "wat de boer niet kent eet hij niet" is, heeft hier heel veel uitgeprobeerd en hij vond alles lekker. Bediening is snel maar afstandelijk. Shabu Shabu staat zeker in mijn top 3 en ik ga er eigenlijk altijd om de maand wel een keer uit eten.

42. We gaan hier om de andere maand eten met 4 personen en kunnen niets anders zeggen dan dat alles gewoon super is. Zelfs mijn lastige broer die bijna niks lekker vindt, vindt het eten hier ook ontzettend lekker en ook de bediening doet het heel goed.

43. Ik hou niet van Sushi ben ik hier achter gekomen. Ik denk dat de sushi kwaliteit opzich goed is en qua hoeveelheid perfect. Ik heb zeker niet te weinig gegeten en de losse grill sushi vond ik wel lekker dus dat was mooi mee genomen.

Ik denk dat voor mensen die van sushi houden dit een leuk restaurant is.

44. Voor 2de x er naar toe geweest.

Wat is het toch lekker en iedere keer weer denk je: 5 rondes zijn niet genoeg! Geloof me, de 4de ronde haal je met moeite. Het is altijd druk daar, dus reserveren. Maar maak niet uit hoeveel mensen er zijn, je merkt het niet aan het eten! En met 10 personen is er niet 1x wat fout geserveerd.
    Top!

45. Gisteren was ik uitgenodigd voor een etentje in dit restaurant. Ik dacht eerst dat het lopend buffet was, net als bij een wokrestaurant. Maar één persoon van het gezelschap noteerde vijf produkten per ronde. Eerste nam ik iets lichts, zoals sushi, tweede ronde vlees, maar ook bamisoep, dat laatste had ik beter niet kunnen doen want daar zat ik best vol van. En bij de derde nam ik nog wat vlees en vis, maar de laatste ronde sloeg ik over, want ik had echt helemaal genoeg. Met moeite kreeg ik het dessert nog naar binnen, maar ik moet zeggen het is voor herhaling vatbaar.

46. Kees Schalk

47. Je moet vooral voor het diner reserveren, echt aan te raden, want het is er zo snel vol!

Concept is echt goed en het eten ook. Je ziet ook veel meer vestigingen ineens openen en dat mensen dit concept ook nadoen overal. Slim in ieder geval!

Veel keuze en je krijgt er geen genoeg van.

Moet wel zeggen dat het eten soms afwisselt... Soms is het echt overheerlijk, maar de andere keer is het wel oké.

Bediening is jong en ik snap dat dat natuurlijk handig is voor zo een restaurant. Maar soms lopen ze je zo voorbij en is het moeilijk om hun aandacht te krijgen.

Sfeer is op zich best leuk! Vooral na de verbouwing.

48. Naar mijn mening is het gewoon een top restaurant. Het eten is er super. Zodra je besteld hebt, binnen tien minuten heb je het al. Personeel lacht dan wel mischien niet maar de bediening is super. Zodra ik tijd heb ga ik daar eten. Wij komen graag terug in goede restaurants.

49. Gewoon lekker en voor all you can eat de beste van Rotterdam en omstreken. Probeer niet binnen te komen tijdens diner als je niet gereserveerd hebt.

Tijdens de lunch veel (japanse) gezinnen met kleine kinderen, dus kan lawaaiig zijn.

Persoonlijk vind ik de California maki erg lekker en de Chuka Wakame, maar de rest smaakt ook prima.

50. Een vriendin van mij vertelde mij over dit restaurant en vroeg of ik daar een keer wilde eten. Op internet had ik informatie opgezocht. 4x8 hapjes bestellen voor de lunch tegen een vaste prijs klonk goed.

We gingen er lunchen en mijn vriendin kreeg het aan de stok met de vrouwelijke bedrijfsleider. Wat begon als een normaal gesprek eindigde onprofessioneel waarbij de bedrijfsleider onze bestellijst van tafel pakte en riep "jullie hebben al belachelijk veel gekregen. Je krijgt niks meer!" Vervolgens liep ze naar achteren.

Het restaurant heeft een goed concept, goed eten (niet echt speciaal) en het personeel is vriendelijk maar naast klantvriendelijkheid hecht ik ook waarde aan profesionaliteit. Om die reden zal ik voortaan elders te vinden zijn voor een Japanse lunch.

51. Eten was goed, maar wel lullig als je 4 dingen besteld en er komen er maar 2. Volgende ronde 3 dingen ipv 4 waarvan 1 verkeerd. Was telkens bij mij. De andere 3 gasten hadden er minder last van. Vond het zeer irritant, je selecteert een aantal dingen, moet er een half uur op wachten en dan komt de helft of het verkeerde. Sfeer moet je zelf maken. Sesamijs was o.k. Kortom rommelig en wisselende tijden tussen de gangen. Vooral het vele vergeten zorgt ervoor dat ik niet zo snel hier nog eens kom. Ondanks dat het eten gewoon goed was.

52. Zeer leuk concept. 4x5 dingen bestellen. We zijn nog niet 1 keer aan de 4e ronde toegekomen omdat we al vol zaten. Personeel mag wel wat meer lachen, ze kijken erg serieus allemaal. Het dessert zou niet een verassing mogen heten op de kaart, het is namelijk altijd groen thee-ijs of vanille-ijs (wel 1 heel bolletje....)

Verwacht geen japanse sfeer in het restaurant, daar is de prijs ook niet naar.

53. Pincipe van vele verschillende hapjes op tafel bevalt me wel. Max vier rondes van max 5 verschillende hapjes p.p. Eten werd snel aan tafel gebracht ondanks de drukte. Eten was lekker. Gezellig.

54. Het eten is redelijk snel op tafel! Soms binnen 5min. maar soms ook binnen 15min.

Het is hier altijd druk en warm, maar wel gezellig!

55. Ik kan kort zijn, het eten is best lekker maar de bediening is super slecht.

Zal ook geen tweede keer hier meer komen.

56. Om de 2 weken gingen wij bij Shabu Rotterdam eten, want eten is prima, maar na de onbeschofte behandeling/bediening van gisteren, nooit meer. Wij vonden zowiezo dat het personeel, uitzonderingen daargelaten, onvriendelijk en vaak onbeleefd waren, maar gisteren heeft ons doen besluiten er nooit meer heen te gaan. Gelukkig zijn er wel restaurants die de service hoog in het vaandel hebben staan.

57. Het eten en concept van Shabu Shabu klopt helemaal. Het is leuk, lekker en de uitstraling van het restaurant is leuk. Ook de manier waarop je verschillende gerechten kunt bestellen is zeer grappig.

Maar dan de keerzijde. Toen ik belde voor een reservering, werd mij onvriendelijk verzocht om voortaan niet meer rond vijf uur te bellen. Ook bij de service zelf kon er geen lachje vanaf. Nu snap ik wel dat het erg druk is, maar juist in Japan zelf staat service en beleefdheid voorop. Dat zien we helaas niet terug in Shabu Shabu. De service laat je dus twijfelen of je hier wel voor een herhaalbezoek terug wilt komen.

58. Al meerdere keren hier gegeten. Het eten is gewoon best goed. Sommige gerechten vallen misschien wat tegen, maar dat heeft ook te maken met jouw persoonlijke smaak, want je wilt hier ook gewoon alles eens proberen.

Al meer gezegd, ook veel Japanners komen hier, dus het moet wel goed zijn!

Wat mij betreft een echte aanrader, en als je hier 's avonds gaat eten, houdt er rekening mee, dus van te voren een klein ontbijt en bij voorkeur geen lunch...

59. Peter-adriaans

We hadden gereserveerd, maar toch duurde het onzettend lang voordat we een plaatsje kregen. Het personeel was erg arrogant en ze deden alsof je gewoon blij moet zijn dat je uberhaupt een plaatsje hebt. Het eten werd ook in één keer geserveerd. We hadden niet eens meer plaats om te eten! Op zich niet erg, maar houd er dan ook wel een beetje rekening mee. Ook viel de sushi helemaal uit elkaar! Is de sushi chef gewoon slecht? Of is er gewoon iets mis met het eten? Verder duurde het erg lang voordat we het ijs kregen. We moesten onze trein halen en we hadden sorry moeten zeggen omdat we niet het ijs konden halen. Zij zeiden:"Oke. Doei."

Hoe kortaf...!

Geen aanrader..

60. Prima restaurant als je wat minder geld wil neerleggen maar toch Japans wil eten. Eten is lekker, maar niet geweldig. De bediening vind ik persoonlijk niks. Meeste dames en heren zijn onvriendelijk, er kan geen lachje vanaf. Het is inderdaad net alsof ze vinden dat je blij mag zijn dat je een plekje veroverd hebt.

61. De gerechten waren heerlijk. Op een paar na. Alleen het ijs moeten ze dus echt van het menu schrappen. Ik vond het vreselijk vies! Echt niet te eten gewoon.

62. Een echte aanrader als je van onbeperkt Japans eten houdt.

Vooral het sesam ijs aan het einde of de groene thee ijs is een aanrader. Maar dat geld eigenlijk voor alles. En vier gangen is echt genoeg.

Het is namelijk de bedoeling dat je vijf gerechten per 'gang' uitkiest. Vijf hoeft niet, maar is een maximum. Ik persoonlijk heb nooit de vijfde gang gehaald. Ik zat behoorlijk vol met de verse sushi.

Ook komen er veel Japanners, dus dat zegt op zich al genoeg over de kwaliteit.

63. Viel erg tegen. Onvangst zeer onvriendelijk en arrogant. Alsof we blij mochten zijn dat we daar mochten eten! Eten was op zich okay, alleen hadden ze overal dezelfde zoute saus overheen gegooid. Na paar gerechten heb je dat wel weer gehad. Niet om nog een keer terug te gaan.

64. Voor goedkoop Japans eten is dit te doen, vergeleken met de dure Japanse restaurants die we vroeger hadden. Kwaliteit is natuurlijk iets minder, maar dat hebben ze goed gedaan.

Wanner ze net open waren, waren ze lekkerder en presentatie was uitstekend. Nu minder lekker en presentatie is slechter geworden.

Bijv. in het begin bij Tori Teriyaki (kipsate) had je lente ui tussen elk kipstukje en kipstukjesgrootte was vrijwel identiek. Nu is dat meer aan de orde, geen lente ui en slechte presentatie van de sate.

Sushi : in het begin goed van smaak en goed strak gerold. Nu valt de sushi snel uit elkaar.

65. 1ste keer was een beleving! Te gek!

De 2e keer viel tegen. Het leek wel of de sauzen bij de vleesgerechten allemaal dezelfde waren.

Voorlopig even niet.

Bediening is vriendelijk.

66. Fantastisch!
    Vers, vriendelijk, heel uitgebreide keuze.
    Leuk concept & betaalbaar.

67. Hier moet je geweest zijn!

1 woord: geweldig!

Personeel erg vriendelijk, het eten vers gemaakt en gebakken.

Sfeer is geweldig, vooral op een zondagavond.
    Personeel staat ook gelijk voor je klaar!

Geloof mij, hier moet je naar toe gaan, echt waar.
    Je zult er geen spijt van krijgen.