Roots in Rotterdam

Eten & drinken -
Sfeer -
Service -
Prijs / kwaliteit -

Bij Roots, zijn wij van mening dat dineren een ervaring moet zijn voor alle zintuigen. Een beleving niet alleen in de smaak, maar ook voor de ogen, het gehoor en natuurlijk het reukvermogen. Wij zijn trots op de hoge kwaliteit van de ingrediënten die wij gebruiken en die bijna van alleen lokale en regionale producenten uit Nederland komen. Deze ingrediënten zijn op hun best als ze worden gebruikt in het juiste seizoen, en daarom presenteren wij een seizoensgebonden menu.

Deze filosofie, het werken met regionale producten, is het best toe te lichten aan de hand van het signatuurgerecht van onze chef-kok Stephan Nijst. Dry-aged rib-eye, gewikkeld in bananenbladeren en hooi, bedekt met klei en daarna gebakken in de oven. Wij serveren u dit gerecht aan tafel en wanneer een van onze team members de klei breekt nemen de vrijkomende aroma's je mee naar de velden waarop de Nederlandse koe ooit graasde. Onze sommelier kan een bijpassend glas wijn aanbevelen die de smaak van de rib-eye aanvult. Natuurlijk kunt u ook uw eigen favoriete wijn kiezen van onze uitgebreide wijnkaart met wijnen uit de klassieke wijnlanden.

Het menu verandert elke drie maanden, daarom passen we ook de ambiance in het restaurant aan, specifiek afgestemd op ieder seizoen, een ware beleving! Elk seizoen wordt gesymboliseerd door een andere kleur en daarmee verandert het interieur, de kunst en ook de muziek. Op deze manier kunt u elk seizoen het restaurant op een andere manier ervaren.

Roots Rotterdam ligt in het bruisende centrum van Rotterdam, met een open keuken, Chef's Table, restaurant, private dining en bar. Roots is gunstig gelegen tegenover het Luxor theater aan de Kruiskade en langs de Coolsingel.

Roots zit in Hilton Rotterdam. De keuken is dagelijks tot 22.00 uur geopend.

Diëten Veganistisch, suikervrij, lactosevrij, glutenvrij en vegetarisch
Foto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in RotterdamFoto van Roots in Rotterdam

Overnachten
Hotels in de buurt »