Restaurant De Engel in Rotterdam

1382220045 85
1407207197 85
1419700773 85
1432194350 85

1. Een heerlijke avond gehad bij de Engel. Het 3 gangen menu (€39,50) was voortreffelijk. Wat kan die mijnheer Lizt koken! Direct na binnenkomst gelijk een mandje brood op tafel, heerlijk voorgerecht met zalm, mooi opgemaakt met bijpassende producten op een bedje risotto rijst, tafelgenoot (geen vis lief hebber) heerlijk carpaccio, daarna een voortreffelijk gebraden vlees gerecht en een heerlijk dessert met als afsluiting prima espresso met bonbons. Wat wil je meer! 4 personen, 2 flessen wijn, water, de rekening €200,-inclusief. Prima toch!

2. Leo Schoonmade

3. destinataire

Afgelopen zaterdag buitengewoon goed gegeten bij De Engel. Het aangeboden menu begon met een griet (heerlijk en een zeer goede cuisson). Als liefhebber van gerijpt rundvlees werd dit volledig bevredigd door de geserveerde longhaas. Het dessert is normaal gezien niet mijn favoriet maar de Frambozensoep met rabarber heeft mij zeer positief verbaasd (geweldig). De gastheer heeft ons volledig menu voorzien van lekkere wijnen en leuke product informatie.

Aanrader!!

4. Heerlijk gegeten. Erg vriendelijk personeel. Echt een avondje uit. Voor herhaling vatbaar.

5. marjan keuter

Fijne avond. chef Lars heeft gedurfd de Engel een eigen hemels karakter mee te geven! Complimenten dat we ons na 20 (?) jaar nog altijd thuis voelen! Spannende wijnen, vriendelijke bediening. Geslaagde avond!!

6. Met enige regelmaat bezoeken wij de Engel en tussendoor bezoeken wij graag een restaurant met 1 of meer sterren. De Engel heeft geen ambitie voor een toekenning van een ster. Wat Lars echter uit zijn keuken laat komen is, in onze optiek, absoluut sterwaardig! Zelden eten wij beter dan hier. Fantastische producten in mooie combinaties en diepe smaken. Magnifieke wijn spijs combinaties en onder leiding van John een onspannen sfeer om een lange avond in door te brengen.
    Sonja Bontenbal en Henk Knobbe

7. Familie de Bruin

Wij kijken terug op een heerlijk avondje. Letterlijk en figuurlijk. Wij hebben gebruik gemaakt van een aanbieding van de Groupon en zijn dik tevreden. Wij hadden een 7 gangen diner en hebben gesmuld van heerlijke gerechtjes. In het begin dachten we dat we aan het eind nog even langs de Mac zouden moeten gaan maar na 7 gerechten heb je echt wel genoeg. Al met al een toppertje en een aanrader. Verder vriendelijke bediening en gezellige sfeer.

8. Super eten, wijnkeuzes en bediening. Leuke ongedwongen sfeer. Tot snel. Ga zo door.

9. Ik zou nooit daar terug willen komen. De sfeer was erg gezellig maar dit gaat over de gerechten en die waren veel lager dan mijn verwachtingen.

10. fam. Legerstee

7 januari hebben wij restaurant De Engel bezocht met 14 personen. Wat hebben wij heerlijk gegeten. Maar mijn complimenten gaan helemaal uit naar Desmond van Hoeven, wat een geweldige ober, niets was hem te veel. Desmond als we volgende keer weer een bezoek brengen aan restaurant De Engel hopen we wederom, dat we door jouw bediend worden.

groetjes familie Legerstee

11. Familie de Korver

Gisteren, 26 november voor het eerst bij De Engel gegeten.

We hebben een top avond gehad!
    Een hele goede service. Ondanks dat we even op ons tafeltje moesten wachten, werden we al lekker verwend met heerlijke amuses. Dit was dus geen straf en we hebben ons er niet aan gestoord.
    Ik had aangegeven dat ik zwanger ben en hier werd heel goed rekening mee gehouden. Ik ben absoluut niets te kort gekomen. We zijn heerlijk in de watten gelegd.
    Kortom, we hebben super genoten van sfeer, eten en personeel. Echt een aanrader en wij komen zeker terug!

12. E Althuisius

Het viel best heel erg tegen. Niet dat het vies was, maar voor 40 euro mag je toch iets bijzonders verwachten. Dat was het dus totaal niet.
    Allemaal chique namen voor hele gewone ingrediënten. De groenten moest je met een vergrootglas zoeken. En daarvoor wordt dan wel de hoofdprijs gevraagd, maar dit was voor ons niet voor herhaling vatbaar.

13. Prima gegeten, heerlijke bijpassende wijnen. Aanrader.

14. Hier op een donderdagavond met vier man wezen eten. Gekozen voor het 5 gangendiner. Erg smaakvol en verassend, maar miste toch iets 'speciaals' wat je hoopte te verwachten in een restaurant van dit kaliber. Service erg vriendelijk, maar soms moeilijk te verstaan. Goed gegeten, maar niet voor herhaling vatbaar.

15. Een topavond gehad en maar een woord passend, hemels.

16. Prima restaurant. Was hier 10 jaar eerder al eens geweest. Inmiddels is het geen Den Blijker meer. Toch zeer goed gegeten ( wel net iets te koud ), top bediening ( lekker ongedwongen, veel belangstelling, heel gewoon allemaal ), echt een aanrader.

17. Heerlijk gegeten en het smaakte nog beter door de sublieme service. We zijn werkelijk in de watten gelegd door de bediening. Nog voor de laatste slok wordt er al aangeboden om bij te schenken.....top.

18. Prima gegeten, goede service!

19. Ed van Hemert

Zaterdag avond met 10 man in de Engel gegeten, wat een onvergetelijke ervaring was dit. Heerlijk gegeten, perfecte wijn er bij, kortom wij komen nog een keer terug!

Ook de bediening was helemaal top en zij hebben mede bij gedragen aan een heerlijk avondje culinaire verwennerij!

20. Afgelopen zaterdagavond in de Engel gegeten. En heerlijk gegeten! Je kan a la carte eten of je laten verrassen. Wij hebben gekozen voor het laatste incl. Wijnarrangement. Het eten was geweldig, wat een smaken en dat icm de wijn. En de service was deskundig en gedreven. In alles zie je de perfectie, smaak en kundigheid van Herman terug, net of hij vanaf het schilderij over zijn schouder meekijkt. Kortom: Enorm genoten en een reuze gezellige ontspannen en leuke avond gehad! Hopelijk komt herman ook met een restaurant in Drenthe(Assen), dan kunnen we vaker bij hem eten.....

21. Een goed restaurant, alleen de bediening die wij hadden wilde iets te populair doen en was iets te brutaal.

Eten was wel lekker.

22. Al weer een tijdje geleden dat ik daar gegeten had. Het eten is zeer goed bevallen en de wijnen ook. Maar de service zal echt wat beter moeten worden. Daarbij moet ik eerlijk toegeven dat we niet de makkelijkste klanten zijn. Gelukkig hadden we 50% korting gekregen met zo'n diner voor 2 kaart. Anders was het een minder geslaagde avond geweest.

23. Afgelopen vrijdag hebben wij gegeten in uw restaurant, wij waren vrij vroeg i.v.m. onze kleindochter (13 jaar).
    Wij werden ontvangen aan de deur, prima. Nadat wij aan tafel een drankje hadden besteld, hoorden wij plotseling op afstand roepen, dit waren degerechten die wij naast de kaart konden bestellen. Omdat wij de helft niet hadden verstaan vroeg ik of wij misschien ook de kaart konden zien, Dat kon! Daarna werd gevraagd "nog wijn!"nou, ...

Toen het eten uit de keuken, perfect!
    Daarna dessert voor mijn kleindochter en wij koffie. De "koffie" stond in 2 minuten op tafel, geen koffie te bespeuren alleen schuim van melk.
    Door de rappe bediening stond ook mijn wijn nog op tafel en werd mij mede gedeeld dat het toch niet kon, wijn en koffie en wilde ze mijn derde en laatste glas wijn vast even opruimen. Uiteindelijk kwam het dessert voor mijn kleindochter alsnog op tafel en werden er ook wat koekjes gebracht voor bij de " koffie".

Kortom het eten prima, maar de bediening zeker na eerdere ervaring, zacht uitgedrukt zeer slecht, in ieder geval bij ons aan tafel. Ik had er na eerdere ervaring veel meer van verwacht (en mogen verwachten) en dat willen delen met mijn kleindochter.
    Advies doe er iets mee, het zou jammer zijn. Mensen gaan graag naar een restaurant met goed eten en vriendelijke bediening. (dan zie je ook foutjes makkelijker over het hoofd).

24. Afgelopen zaterdag 25 juli 2009 gegeten bij de Engel.

Het eten was perfect.

De bediening was slecht.
    Eerst ontvangst van een gastvrouw die ons het gevoel gaf dat we blij mochten zijn om bij de Engel te mogen eten. Volgens mij is het andersom.
    Vervolgens een meneer die je overvalt met een verrassingmenu, zodat je pas later beseft wat die gezegd heeft.

Glas water valt om en niemand die het opvalt.

Tevens waren de stoeltjes niet van goede kwaliteit. Poot zat helemaal los en als je stevig aan de maat bent, blijf je steken.

25. 28 Feb 2009 zijn wij hier wezen eten,

Wij hadden ons laten verassen met het 3 gangen verrassings menu,

V: Terrine van Kwartel met daarop een kwartelpootje, wat rucola sla een jus'tje en erom heen wat appelcompot.

H: MRIJ - Rund, Met Grof gesneden groene groentes en heerlijke jus met spekjes, en daaronder Gekarameliseerd roseveld aardappeltjes.

D: een Créme Brulee, met een bolletje huisgemaakt vanille ijs.

Daarnaa namen we nog koffie en kregen er nog wat zelf gemaaktje cakjes bij.

Ik vond de bediening een beetje tegen vallen, ze volgende niet 100% de Etiquete en er waren een paar associale dingetjes die ons opvielen.

Daarentegen was het eten echt uitmuntend lekker.

26. Zaterdag 22 november voor het eerst gegeten. Alle bullshit die ik had gelezen over personeel, de achteruitgang door afwezigheid van Herman, de locatie en de kwaliteit van het eten kan meteen naar het rijk der fabelen worden verwezen. Verrassingsmenu van 6 gangen, wijnarrangement, koffie met een drankje, alles was top! De nieuwe sommelier en zijn vrouwelijke collega trouwens ook. Het personeel ziet alles en niets is te veel moeite. Na mijn verzoek om koffie met zoveel mogelijk melk en zo weinig mogelijk koffie, met een verrassend drankje, kreeg ik een 'white monk' Opgeschuimde melk met Frangelico. Super! Bij 'de Engel' weet men de gasten te verrassen en verwennen. Het personeel begrijpt absoluut hoe het moet. Wij zijn er heel blij van geworden en gaan zeker terug.

27. Arend Termorshuizen

Mijn vrouw en ik zijn 1 april wezen eten. verrassingsmenu:(vis z schelpd.)
    V: rauwe zalm met friseesla en een tomaat-tartaartje en muntsaus

T: gebakken zeewolffilet met wilde spinazie en bouillabaissesaus

H: op de huid gebakken kabeljauwfilet met lamsoren en nicola-aardappelen in blokjes. Geserveerd met dikke frieten en zelfgemaakte mayonaise

D: yoghurt met bosvruchten met amandelijs, koekje en caramelkrul

Daarna bestelden we nog koffie met iets lekkers en toen kregen we een koffieservies

Espresso, crème brullee, soesje, cakeje, room, gevulde chocolade-stick en een bon-bon.

Toen we dit op hadden, waren we voldaan. De bediening was erg aardig en helemaal niet opdringerig in het verkopen van bv. Wijn ed. De sfeer is heel gemoedelijk. Kortom we hebben een heerlijke avond gehad