Amarone in Rotterdam

1492037320 78
1590281972 84
1601198044 85

1. Chris

2. Na een geslaagde kennismakingslunch retour naar Rotterdam. We werden begeleid naar “onze” tafel aan het raam waar de airco voor een aangenaam klimaat zorgde. Als aperitief een keuze mogelijkheid. De Coste Beert Blanc de Blancs Brut Champagne Grand Cru Chouilly van Pierre Legras sprak me het meest aan. Een schaaltje met licht gezouten, gekarameliseerde pecannoten kwam op tafel, waarmee de zelfbeheersing op de proef wordt gesteld.

De eerste amuse was een hit. Nori krokantjes waartussen een salade van gerookte paling met stukjes granny smith appel gemarineerd in sojasaus, afgewerkt met toefjes miso mayonaise, heerlijk.

In een porseleinen schelp een Geay oester in Tomasu sojasaus met een dot yuzu crème, toppie.

De eerste wijn kwam in het glas op tafel om zo zelf de wijn te kunnen ontdekken zonder vooroordeel. Na het voorproeven kwam de fles met een kundige presentatie. Een Belgische P’trus 2020 van de Petrushoeve gemaakt van Souvignier Gris, in het aroma tonen van honing, droog en elegant in de mond met tonen van kweepeer. Op een licht bord een originele presentatie. Crème chiboust van zure room met groene shiso waarnaast tartaar van bloemkool met zeekraal afgedekt met een gekarameliseerd shiso blad en plakken sashimi van hamachi waarop parels van zure room waaromheen een shiso vinaigrette. Hele verfijnde smaken met een fijne shiso toets waarbij de delicate wijn keurig in balans was. (8)

Door met een Bourgogne Aligoté 2020 van Olivier Morin, geperst aan de tros en 12 maanden sur lie op staaltank wat hem romig en complexer maakte. Uit de keuken onze topper van de middag. Een cilinder heilbotfilet waarop artisjokcrème met grijze garnalen, gedroogde garnalen koppen, stukjes druif en takjes codium. Aan tafel aangevuld met een heerlijke beurre blanc. Pure smaken met mooie ziltige accenten die naadloos aansloten bij de heerlijke wijn, genieten. (9)

Voor bij het pièce een Crocodile's Lair Kaaimansgat Chardonnay 2019 van Bouchard Finlayson gemaakt in de stijl van een luxe houtgerijpte Meursault. Ernaast een crispy krokant gebakken scholfilet waaromheen dotjes aardappelcrème gevuld met groene kruidenolie, chipjes van meloeskes gevuld met mosterdzaadjes gemarineerd in Tosazu (dashi azijn) afgedekt met lamsoor. Aan tafel afgewerkt met een jus van gezouten citroen. Uitstekende cuisson en mooie pure smaken die keurig aansloten bij de heerlijke wijn. (8,75)

De kaaswagen gevuld met de kazen van het Kaasatelier werd nog even geshowd, we konden de verleiding weerstaan.

Als dessertwijn de Hongaarse Fülöp Late Harvest 2018 van Füleky, gemaakt van Furmint en Hárslevelü in spätlese stijl met mooie zoetzuur balans. Ernaast een compacte presentatie van pêche melba Amarone stijl. Een ring van amandelmousse waarin stukjes perzik, erop stukjes in stikstof bevroren framboos, schuim van roos en een merengue vorm met quenelle vanille ijs. De smaken kwamen niet uit de verf en waren vlakker dan verwacht. De perziken toets was nauwelijks te proeven, jammer. De wijn werd hierdoor de hoofdrolspeler. (6,75)

Als afsluiter een krachtig espresso met krachtige zuren, prima

Bediening was uitstekend verzorgd op zeer correcte wijze met gedetailleerde presentaties en gezelligheid.

Samengevat was het wederom een fijne middag. Het dessert was weliswaar iets onder de maat maar de wijnen waren allemaal goed gekozen, dit in een fijne ambiance met uitstekende bediening en tegen correcte prijzen. Bedankt.

3. Henk

4. Barbara

5. Ann Steenberghs

Heerlijk gegeten, aangename sfeer. Wel iets of wat lawaaierig.

6. Caroline van Tussenbroek

Heerlijk gegeten, maar de bediening was niet sympathiek en ongeïnteresseerd. Alleen de sommelier was oprecht aardig. De rest had ook in een La Place restaurant kunnen werken en dat viel ons heel erg tegen. Reden voor ons om niet terug te gaan of dit restaurant aan te bevelen. Voor een sterren restaurant viel dit zeer tegen.

6,1
  7. M.J. van Trommel

Dit waren wij niet gewend. Onze eerste ervaring van twee jaar geleden was veel beter. De bediening was stug en ongeïnteresseerd. De ambiance was ongezellig. In ons gezelschap bevond zich één gast, die overgevoelig was voor rauwe slaolie. Dit werd opgegeven bij de bestelling, maar bij het serveren was hiermee geen rekening gehouden. Het gerecht moest worden terug genomen en opnieuw worden opgemaakt. Bij het serveren van het volgende gerecht werden de gerechten van twee van de gasten verwisseld. Toen dit kenbaar werd gemaakt, zei de serveerster in eerste instantie dat het niet waar was, maar zij moest daarna toegeven dat zij zich had vergist. Een verontschuldiging bleef echter uit. Al met al een ervaring die ver onder de maat is van een restaurant met een Michelin ster.

8. Heerlijk gegeten, maar wat een chagrijnig personeel, met name de sommelier. Wat een aanfluiting voor zo'n topzaak!

9. Heerlijk geluncht! Lekker eten, loopt goed door, heerlijke wijn en vriendelijk personeel! Top kwaliteit van eten en services

10. Fanisha Salamat

11. Wij hebben in maart 2011 bij Restaurant Amarone gegeten, weinig verassende gerechten waardoor de keuken ietwat tegen viel. We hadden gekozen voor het menu met twee additionele gerechten, deze voldeden wel aan de verwachting. De wijnkaart is daarentegen fantastisch, de sommelier had een goed wijnadvies.

12. Reinder 109 punten

Gelunched met een vriend en we namen het lunchmenu. Prima keuze. Porties niet overdadig en vrees dat types als mijn broer hier een leeg gevoel aan zouden kunnen overhouden, ik niet mooi tevreden gevoel qua smaak en de rest bij het opstaan. Voor €35 is dit echt geen geld. Zou het vaker moeten doen. We hebben ook gebruik gemaakt van het wijnarrangement en dat bleek een prima keuze te zijn. Sommelier deskundig en dat geldt ook voor het overige personeel.

13. Veel gegeten bij Amarone, dit gaat nooit vervelen!

Altijd prettige en vriendelijke ontvangst. Het eten is voortreffelijk en de wijnkaart fantastisch (pluim voor de sommelier)!

Gezellig restaurant en slim ingericht.

Ga zo door!

Misschien nog een ster?

14. Op vrijdag 14 augustus 2009 geluncht.

Na enkele sterren restaurants bezocht te hebben,
    viel restaurant Amarone wat tegen.
    Het interieur is licht en ruimtelijk, maar toch warm, met een prachtige wijnklimaatkast die de hele wand inneemt.

Als voorgerecht : salade van koningskrab met krokante kruidensla, avocadocrème en Bloody Mary sorbet.
    Een heerlijk gerecht, je proefde de verschillende smaken, mooie combinatie, compliment! Dat beloofd naar meer!

Hoofdgerecht: Tong uit de oven gegratineerd met een korst van peterselie, cantharellen en peterseliewortel.
    Had tevens aan de bediening gevraagd of er geen viscouvert naast het bord lag, maar ze had hierop geantwoord dat dat een viscouvert was, een mes met kartels! Waar je ook het kleine bolletje brood mee snijdt! Dom, dom! Zeg gewoon dat het niet bij de formule van het restaurant past en dat de directie ( chef en sommelier) voor dit bestek gekozen hebben.

Het hoofdgerecht was goed bereid, maar ik vond het flauw. Ik houd van eenvoud maar gepast. Bij een sterrenrestaurant had je het gerecht spannender kunnen maken, suggestie, 2 oesters erbij in champagneschuim, lamsoren of zeekraal?
    Ik vond het al met al gewoontjes.

Als wijnkeuze hadden wij een fles Sancerre genomen, maar omdat het niet meer die van 2006 was, kregen we van de sommelier een prachtige fles van 2005, voor dezelfde prijs. Klasse!

Als dessert een meringue van hazelnoot, smaakte ook goed, maar om te zeggen dat is een ster waard?

We vonden wel mooi dat bij de dessertwijn, de eiswijn op de kaart stond voor een leuke prijs, kom je niet vaak tegen, gelijk gekozen!

Voor ons mag de brigade best iets enthousiaster zijn, misschien net na de vakantie?

Aan het eind van de middag hebben we bedankt voor de gastvrijheid maar er vond een wisseling van de wacht plaats.
    Zegt de medewerker, maar ik heb u niet geholpen.
    Als antwoord verwacht je: graag gedaan!
    Je staat toch voor Amarone? Dan maakt het niet uit door wie je wordt geholpen, je stelt het op prijs als je gasten bedanken voor een fijne middag.

Advies: je bent er nog lang niet, nog heel veel leren!

15. Door een vriend op dit restaurant gewezen, en terecht. We zijn hier langs gegaan voor de lunch op mijn verjaardag. Dat blijkt een fantastisch kado te zijn. Heb niet vaak zo lekker geluncht. We hebben bij de lunch geen wijn gedronken, maar heb daar wel spijt van, de wijnkast ziet er indrukwekkend uit. Kom snel terug voor een diner met wijnarrangement.

16. Sophie van Binsbergen

Onlangs heerlijk gegeten bij dit, voor ons nieuwe, restaurant in de Maasstad.

Wij kwamen op vrijdagavond, en waren blij verrast dat onze auto keurig voor ons werd geparkeerd. Wat een luxe! De gastvrouw bood ons de gelegenheid aan om een apertief te drinken aan de bar. We genoten hier van een heerlijke Ruinard Champagne. We bewaarden heel goede herinneringen aan deze volle rijpe topChampagne, dus we voelden ons direct thuis.

Eenmaal aan tafel kozen wij voor 4-gangen menu ( Ik meen Euro 49,-). Met daarbij een wijnarrangement. Mooie verfijnde amuse (prei-kerrie met een klein eitje en paling) en als voorgerecht Salade van Canadese kreeft met brioche brood, Pata negra ham.

Ik noem verder nog het hoofdgerecht : gebraden lamsbout en zachtgestoofde lamsnek. De ober-kelner had snel door dat wij liefhebbers waren van grote wijnen. Hij verraste ons met topwijnen: De Chassagne Montrachet - rood! - bleek een fascinerende begeleider. Voor de kenner het was van het superjaar 2005!. Bijzonder dat je tonen van thee kunt waarnemen die je normaal in de witte Montrachet ook proeft. Wij komen snel terug. Sophie, Barbara en Kinsella.

17. Olivier

Geweldig goed geluncht alhier. Je eet hier op hoog niveau, vergelijkbaar met parkheuvel. Enige puntje ter verbetering: kaas heb ik het liefste van een kaaswagen, in plaats van uit de keuken. Ga zo door!

18. Zeker een aanrader! Wij (mijn vrouw en ik) namen hier het 4-gangenmenu en werden niet teleurgesteld. Originele gerechten, verrassende combinaties, alles mooi geserveerd en een prima bijpassend wijnarrangement. De ster is zonder meer verdiend!

19. van Dobben

Toen ik er voor het eerst ging eten, vond ik het al een topzaak.

en nu na 9 keer er geluncht te hebben blijf ik het alleen maar meer waarderen.

het is zonder twijfel de beste zaak van Rotterdam
    en verdient wat mij betreft een 2e ster

20. Alphonso MAKOVEC

Lunch met mijn lief, prima bediening, wijnadvies viel iewat tegen, maar heerlijk gegeten. Kortom top! Over een paar weken verwacht ik 's avonds met goede vrienden nogmaals een mooie avond door te brengen. Ik heb er nu al zin in.

21. franskogels

Had een ster verwacht.Proficiat dat de ster gevallen is.Ga zo door en ik blijf graag klant

22. Desmond Stevens

Na een diner en een lunch kan ik met recht zeggen: een topzaak! Die ster komt eraan, al heb ik van de chef mogen vernemen dat dit geen doel op zich is. Fantastische gerechten, uitgelezen wijnkeuze en een zeer attente professionele bediening. Ik heb diverse sterrenrestaurants bezocht die hier nog wat van kunnen leren.