Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rotterdam verdeeld zijn.

9 1960
  1. Een patat met pindasaus, frikandel speciaal en loempia speciaal besteld.
    Bij thuiskomst de geen patat met pindasaus maar een patat speciaal in de tas.
    Erg jammer dat zo’n kleine bestelling zelfs misgaat

2. De houding van de gastheer (die al met pensioen kan, maar niet wil) naar ons was neerbuigend bij binnenkomst. Hij maakte een sarcastische opmerking over of we heerlijk hebben gewinkeld en nu komen eten. Ik had nieuwe schoenen gekocht en wilde deze even aantrekken in het toilet. Kreeg er een opmerking bij van dat het niet nodig is omdat wij er komen om te eten, en dat het de gastheer niet uitmaakt wat voor schoenen ik aanhad.

Aan tafel werd er voordat wij konden zitten gezegd dat de telefoons niet op tafel horen en dat deze maar in de tassen moesten blijven. Terwijl wij de telefoons in de handtas en broekzak hadden. Heb dit nog nooit meegemaakt dat iemand zo onbeschoft kan zijn tegen zijn gasten. Nadat er werd gevraagd of wij champagne of wijn wilden, en wij aangaven dat wij dit niet lusten maar vroegen naar cocktails of een drankenkaart zei hij dat deze er niet was. Wel alcoholvrije cocktails, toen ik vroeg welke hij had was hij stil en zei niks. De hele avond heeft hij ons genegeerd en geen blik waardig gegeven. Het overige personeel was vriendelijk en behulpzaam. Het eten viel ons tegen, het was wat flauw en de zeebaars was lauw geserveerd. Wij kregen als hoofdgerecht hazenrug geserveerd ipv wagyu entrecote die wij hadden besteld. De summiere bood hierbij zijn excuses aan voor de fout en kregen we alsnog wat we hadden besteld. Al met al voor een 1 sterrenrestaurant viel alles ons tegen en dat allemaal voor €400,00. Erg jammer dat het bij binnenkomst gelijk al niet goed ging.

3. (h)eerlijk restaurant. Super vriendelijke bediening, goed eten - zonder al te veel franje, zoals het moet zijn.

4. Nederlands Rotterdam

Dirk ten Have

Ouderwets, prima, alleen de prijzen zijn naar mijn idee met 30 % omhoog gegaan. Reden om ergens anders te gaan kijken

4,5
  5. Ton en Nel Smol

Met 15 personen 1e kerstdag gegeten… en wat zijn we verwend… alles wat we hadden besteld kwam gelijk en goed warm en zoals altijd heerlijk van smaak… en prijs kwaliteit prima… service heel goed!

6. Nederlands Rotterdam

Cees van der Giesen

Eigenaar had het weer super voor elkaar! Prima sfeer. Lekker eten. Fijne bediening. Fijne Kerst luitjes!

7. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. De chef komt ook in de zaak en erg vriendelijk ook.
    Heerlijke kip gegeten met eigen gemaakte piripiri 🔥 heerlijk!

8. Chinees-Indisch Rotterdam

Qua eten en vriendelijkheid van het personeel dikke prima, maar dan word er een gezin naast je gezet die zo asociaal zijn als de pest 2 a 3 borden per persoon en kijken wat ze lekker vinden of niet en dan het spreken in eigen taal. In eigen taal is prima maar heel de zaak kan meeluisteren. Ik heb me ook echt aan de mensen lopen ergeren, maar als nog een mooie avond van gemaakt met het vrouwtje.

9. Nederlands Rotterdam

Gezellig restaurant.

• Eindcijfer 7,8
  10. Chinees-Indisch Rotterdam

Altijd goed, tot vandaag. De aardappel van het gerecht roti was zuur. En echt niet meer goed!

Heb gebeld en kreeg als antwoord dat ze geen verdere klachten hadden.
    Ik heb het zo in de prullenbak gemikt.

11. We hadden met 3 mensen een tournedos besteld voor €28,50 per man: er zat amper eetbaar vlees aan en plakjes waren heel dun. Na het eten was niemand verzadigd. Na klacht boden ze ons een drankje aan bij een toetje. Die manager daar snapt het echt niet. We zijn elders ons toetje gaan eten na het afrekenen. Niet raar dat de tent bijna leeg was op zaterdagavond. Nooit meer gaan we er meer eten.

12. We hadden om 16-40 uur gereserveerd maar (Aziatische) klanten die later dan ons binnenkwamen werden eerder bediend.
    De gerechten die we na lang wachten hadden besteld werden niet op tijd aan tafel gebracht: mijn tafelgenote kreeg eerst het voorgerecht en daarna het hoofdgerecht. Na lang wachten kreeg ik mijn hoofdgerecht zonder rijst en moest ik nog driemaal vragen om het voorgerecht.
    Het hoofdgerecht van mijn tafelgenote zou uit Ossenhaas met groenten bestaan, maar bestond alleen uit (taai) rundvlees met ui.
    Mijn hoofdgerecht bestond uit ossenhaas met broccoli met nauwelijks saus. De broccoli was koud.
    Het hoofdgerecht werd opnieuw opgewarmd en daarna arriveerde mijn voorgerecht wat wel dim sum was maar van slechte kwaliteit.
    De Chinese thee was gelukkig wel goed.
    Echt zonde van deze dure Ossenhaasgerechten: 28 euro per stuk. Echt slechte kwaliteit eten en de prijs niet waard.
    Dit restaurant is niet aan te raden. Waarschijnlijk is er een nieuwe eigenaar of een kok die zijn vak niet verstaat. Zonde.

2,2
  13. Sylvia Remijnse

De bediening was prima, aardige serveerster. Baquette was niet om aan te zien. Tonijnsalade was er zo dun opgesmeerd, dat je haast geeneens wat proefde. Na er wat van gezegd te hebben, kwam de serveerster met glazen schaaltje om rest van tonijnsalade er zelf op te smeren. Hoefde niet meer toen was de baquette al bijna op. Zou vriendelijker geweest zijn om iets van de rekening af te halen. Kortom een aanfluiting en zeker niet TOT ZIENS

2,6
  14. Goed eten.

• Eindcijfer 7,6
  15. Heerlijk voorgerechtje, lekkere biefstuk met gebakken groenten. Veel frietjes aardappeltjes en een lekkere salade.
    Voor herhaling vatbaar.
    Vriendelijke bediening. Goede gezellige sfeer

16. Zo dan. Al jaren liep ik er voorbij maar zo blij dat ik er nu gestopt ben. Absoluut een stop op de Kop van Zuid waard. Echt de allerlekkerste turkse pizza ever!!! En dat voor die prijs. Ik heb afgehaald, volg ga ik voor een groter menu en er ook zitten. Schoon, super aardig personeel en heel goede prijs/kwaliteit verhouding.

17. Mixed Grill, Het eten was lauw, de frites slap en geen groente, je mag gebruik maken van de salade bar, deze was zo goed als leeg om 18.30 Uur, alleen nog wat kool drab, dit gemeld aan personeel, werd niets aan gedaan. Bediening ronduit slecht, één persoon sprak alleen Engels en moest alles aan zijn collega vragen die het te druk had met het versieren van de kerstboom. Dit alles voor € 27,95.
    Advies deur voorbij lopen.

18. Laurens Verwey

Afgelopen woensdag was voor ons 38 keer bij Floris. Ik vind het alleen Champagne drinken niet passen bij alle gerechten me neergelegd sap te drinken. Wel in kort we werden niet welkom geheten moesten voor een gesloten deur wachten. Bij een gerecht wat naar mijn opinie te spicy was werd er geadviseerd met Champagne te blussen. Nam ook waar dat een medewerker ingredienten herhaaldelijk van de pincet af at en daarna de pincet gewoon weer gebruikte. Wij hebben natuurlijk in het verleden fijne diners beleeft. Maar nu met alleen Champagne en een toch slechte behandeling en een "pendantic " gedrag hoeft het voor mij niet meer. Wijn selecteren die gerechten begeleiden heeft kennis nodig Champagne kan je overal drinken. Na al de jaren nu geen aanrader.

2,4
  19. Ik had een nasi schotel en het was gewoon een vieze plakkerig pruts, niet meer zoals vroeger. Echt ik hoop dat gauw andere mensen deze zaak overnemen, die wel weten hoe ze een snackbar moeten runnen en kwaliteit leveren. Deze mensen die er nu staan durven nog voor zo'n nasi schotel bijna 10 euro te vragen, echt abnormaal, ik eet nog liever een cracker met kaas

20. Roland Roos

Heerlijk eten, weer eens een andere smaak.

• Eindcijfer 9
  21. Nederlands Rotterdam

Op zondagavond gegeten. Het zat helemaal vol in de gezellige ouderwetse bruine kroeg.
    Eten was voortreffelijk, ik kan niet bedenken wat er beter zou kunnen. Tis wel aan de prijs, da's misschien het enige. Maar dat kon de pret niet drukken.
    Hele fijne zaak!

22. Internationaal Rotterdam

Top avond na de bruggenloop!

• Eindcijfer 10
  23. Beren Schouwburgplein. Zaak leuk in kerstsfeer. Personeel niet attent, weinig aandacht. Varkens saté taai evenals de schnitzel. Nagenoeg géén groenten. Hier géén 2e keer! Jammer.

5,7
  24. Had lamsshoarma besteld.
    Kreeg ander vlees, niet lekker ook.
    Paar happen gegeten, de rest weggegooid.
    Zonde van vlees, geld en vooral mijn tijd.
    Het zijn oplichters.

25. Badsha

26. Nederlands Rotterdam

We hebben heerlijk gegeten, maar wij vonden de prijzen behoorlijk hoog, zeker omdat het een eet café is.
    Het was alleen enorm rumoerig waardoor je geen goed gesprek kon voeren, dat was jammer.
    Maar al met al toch een heerlijke avond gehad.

27. Super lekker gegeten, fijne bediening en goede relaxte sfeer en gewoon nog n fles lekkere wijn voor €18.50.

28. Internationaal Rotterdam

Wij ontdekten Sijf maar per toeval en we waren er niet meer weg te slaan. Een dagje Rotterdam. 's-Morgens koffie, in de middag terug voor de lunch en in de avond ook nog een diner. En als ze ook bedden hadden gehad, waren we blijven slapen.
    Fantastisch personeel, geweldige sfeer, prima eten en ruime drankkeuze.
    Gaat dat zien, gaat dat proeven!!!

29. 6 december 2023 samen met partner.
    Moesten vragen om tafel af te ruimen van vorige bezoekers.
    Als er mensen van buiten naar binnen komen ontstaat behoorlijke tocht. Koude benen.
    Personeel waarvan een aantal jong en onervaren en eentje was niet wakker.
    Eten was prima. Prijs is ongehoord. Wij eten maar 2 gangen. Kost € 37.50 + extra kosten bij gerechten. Allebei 2 drankjes ieder en moesten € 100 afrekenen. Lijkt ons 30% te veel gezien de locatie, interieur en algemene indruk.