Rebelz aan de Rotte in Rotterdam

REBELZ aan de Rotte: lekker eten met een missie

Verrassende combinaties en verfijnde klassiekers…..
Onze menukaart is samengesteld om steeds het beste te brengen gebruikmakend van verse producten. En voor ieder wat wils: vlees, vis of vegetarisch. En ook de kleintjes worden niet vergeten.

REBELZ aan de Rotte is niet zomaar een restaurant: wij willen een instituut worden. Een instituut voor verbetering. Iedereen die binnenstapt gaat met een beter gevoel weer naar buiten. Dat geldt natuurlijk voor onze gasten, voor onszelf maar in het bijzonder voor de ex-gedetineerde vrouwen die via de leer/werkplekken in ons restaurant een nieuwe kans kregen en deze met beide handen aangrepen.

Terwijl je geniet van onze gerechten zit je als het ware middenin een kunstwerk dat het verhaal van ons restaurant vertelt. Het is een kunstwerk dus er is volop ruimte voor jouw interpretatie... Ben je benieuwd naar de inspiratie voor deze kunst? Vraag het gerust aan onze medewerkers! Het werd ontworpen door Iris Roskam en Arno Coenen die je kent van het prachtige plafond van de Markthal in Rotterdam.

1. Hesselink

Op 30-03-2018 voor het eerst gegeten bij Rebelz! Ik had een tafeltje voor 2 gereserveerd op 'het podium'. We arriveerde om 19.15 Uur. Ons eerste drankje kregen we om 19.45 Uur en toen direct een 4-gangen menu besteld. Deze liet erg lang op zich wachten en werd vervolgens pas om 21.45 Uur aan tafel gebracht. Het was een maaltijd met een Thais cocos-soepje vooraf, gevolgd door gebakken kabeljauw. Deze was veel te lang gebakken, dus droog en had geen saus erbij. Beetje rommelige groente ter garnering erbij. Verder was het bord zeer slordig opgemaakt! Het toetje daarentegen was een combinatie van Brownies, ijsbolletjes en een smakelijk gebakje. Ook opvallend was, dat de wijn voor dit kaliber van restaurant, behoorlijk prijzig was; € 6 voor een Chardonay! Aan het einde bleek het 4-gangen diner een 3-gangendiner te zijn geworden. Al met al toch een heel gezellige avond daar gehad, omdat mijn vriendin zo lief en gezellig was! ;-)

2. Nav een recensie in de NRC zijn wij hier aan de Rotte komen proeven van de Levantijnse accenten.
    Een vriendelijke ontvangst, een tafeltje bij het raam. Schitterende plek met uitzicht op de Rotte en de vele roeiboten in alle maten en soorten.
    De inrichting modern maar erg kaal. Geen absorberende materialen Daardoor klinken alle geluiden hard door.
    Als voorgerecht het Plateau Levant. Een mooie verzameling kleine hapjes op een “schilders pallet”. Veel mediterrane smaken en als bekroning een glaasje Hollandse erwtensoep. Heerlijk. Mijn tafelgenote koos de Kibbeh. Lamsgehakt in een deegjasje. Smaakvol ook door de kruidensaus..
    Als hoofdgerecht hadden wij beiden de gegrilde Zeebaars. Viel mee en tegen. De zeebaars was heerlijk. Goed gegrild. De garnalen werden geserveerd in hun jasje en waren droog. Zonde. Als die schoongemaakt zouden zijn en gebakken in een beetje knoflookboter was het zoveel beter geweest. Ook de gegrilde groenten waren wisselend van kwaliteit. Sommige goed, sommige uitgedroogd. Misschien teveel op voorraad gehad.
    Dit gerecht moet, met deze ingrediënten, echt beter op tafel kunnen komen.
    De wijnkeuze was deze keer de Wild Rock Elevation, Sauvignon Blanc uit New Zealand. Perfecte wijn bij zowel voorgerecht als bij de vis.
    Als dessert kwamen de Citroenpudding en A Woman’s Sin op tafel. Dat was genieten in optima forma. Beiden een dikke 8. Vooral het huisbakken kletskop/koekje scoorde hoog.
    De bediening was vlot en vriendelijk. De tijd tussen de gerechten was OK. Prijsstelling is goed als de kwaliteit verbeterd wordt.
    Koffie ter afsluiting en wij gingen toch tevreden naar huis.