oKay in Rotterdam

Betaalbaar Genieten!

Op het parkeerterrein aan de Rosestraat is altijd voldoende parkeergelegenheid.

De Kop van Zuid is weliswaar niet zo druk als het stadscentrum, maar zeker zo geschikt om uit te gaan.
Van oudsher was dit gebied het centrum van handel en nijverheid. Het Entrepotgebouw 'De Vijf Werelddelen' uit 1897 herinnert aan roemruchte tijden, met pakhuizen die vroeger werden gebruikt voor de opslag van koffie, thee, suiker en specerijen.

Bij de herontwikkeling is rekening gehouden met het historisch belang van het gebouw. Zo zijn de gevels, de gietijzeren kolommen en oude hijskranen en daarmee ook het karakter van het gebouw behouden gebleven.
De sfeerbepalende kades zijn zoveel mogelijk intact gehouden en nodigen uit voor het maken van wandelingetjes in de buurt.

• High tea: € 17,50

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1319857504 75
1421198242 85

1. Prima eten, kaart overzichtelijk en met voldoende variatie. Mooie bieren op de tap, vriendelijke bediening en leuke locatie. En dat alles voor schappelijke prijzen, een aanrader.

2. Heerlijk gegeten! Hoofdgerecht was lauw, maar werd gelijk opgelost! Prima bediening!! Aanrader!

3. Perfect! Lekker en gezellig!

4. Mariëlle van Bork

Met een grote groep gegeten en gedronken! Vooraf een buffet geregeld: een aanrader! Doordat de hele serre van ons was hadden we ook nog veel privacy!

5. Kevin van Oosten

Wat een top zaak! Super lekker eten en drinken! En een super enthousiast, leuk en vriendelijk personeel! Al om al een aanrader!

Gr Kevin.

6. Heerlijk gegeten, goede bediening, gezellige locatie!

7. Gewoon lekker gegeten hier.
    Op zich eenvoudige maaltijden maar alles vers en van het seizoen. Dat proef je natuurlijk.
    Het was gezellig druk, maar niet hectisch. De bediening was zeer vriendelijk.
    Wij komen hier zeker nog een keer terug!

8. Weer een leuke kaart, heerlijk gegeten, gezellige sfeer, door een enthousiaste stagiaire geholpen, die haar werk doet met een grote lach op haar gezicht.

9. Vriendelijk personeel, gezellig ingericht, leuke locatie, prima eten.

10. Erik de jong

Was super erg lekker.
    Ook de bediening was erg goed.
    Echt een leuke zaak.

11. Gerard van Kooten

Hier kan je lekker eten zowel binnen en buiten. Je heb altijd een mooi uitzicht op de Entrepothaven. De menukaart is gevarieerd en aan het seizoen aangepast. Het personeel is zeer vriendelijk.

12. Nico de Jong

Schitterende locatie, voldoende parkeerplaatsen. Gastvrijheid en service in overvloed. Aanrader!!

13. Super leuk restaurant met prachtig terras in echt Rotterdamse setting. De donkere tafels met witte lopers, gegraveerde wijnglazen, mooi bestek en verse bloemen in zilverkleurige kannetjes maken dat het restaurant chic oogt. Het hoofdgerecht was prima! De desserts vielen daarna een beetje tegen. (De chocoladesaus leek gesmolten extra pure chocolade die, in contact met het ijs een harde bittere bonk werd.) Niet al het personeel was even gemotiveerd, wat werd goedgemaakt door diegenen die dat wel waren.
    De toiletten waren wat rommelig en mogen wat opgeknapt worden zodat ze beter aansluiten op de rest.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

14. Het eten was echt heel erg lekker en verassend de burgers waren echt heerlijk van smaak en niet te veel saus het brood was ook heel lekker erbij en het dessert was ook een verassing de bananen split 2.0 was echt een feestje op je bord kom zeker nog een keer !!!!!

15. Zeer goed eten, prettige en attente bediening. Prijs - kwaliteit zeer goed.
    Restaurant is gelegen op een mooie locatie aan de haven.

16. Mooie locatie bij het poortgebouw gesitueerd te Rotterdam.
    Het eten en de service is echt top.
    Eigenaar is een prima gastheer maakt tijd voor zijn gasten.

17. Zeer gastvrije ontvangst, vlotte en kundige bediening.
    Kwalitatief ook zeer in orde.

18. Eten was heerlijk alleen het toetje viel tegen.
    Vriendelijke bediening.
    Zeker een aanrader.

19. Heerlijk gegeten! Snelle service! Mooie locatie om te genieten van een heerlijke maaltijd.

20. Sarah Jane Janssen

Het was fijne ervaring. Goede bediening en lekker eten.

21. Met zijn zessen hier gegeten, en het was heerlijk, vooraf eerst geborreld op het terras, waar het heel gezellig is met uitzicht op de haven.
    Ook binnen is de sfeer gezellig, het eten erg lekker en goed.
    De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam, na het eten wilde wij weer naar buiten, omdat het de eerste mooie lentedag van het jaar was, allemaal geen probleem.
    Wij komen zeker weer een keer terug.

22. Leuke zaak vlotte bediening goed gegeten.

23. Wat een leuke verrassing… Okay restaurant op een toplocatie, geweldige bediening en heerlijk gegeten! Zeker een aanrader als je wil genieten van een mooi terras met uitzicht op de entrepot haven en Rotterdamse gezelligheid. En… leuke glazen 😉

24. De Vries

Heerlijk eten in een leuke haven.

25. marijke nienhuis

Heerlijk gegeten. Even gegeten voordat we naar ahoy gingen. Ging perfect. Andere vriendengroep zat ernaast en sloten nog even aan bij de tafel. En dat ging perfect goede bediening en snel. Lekker gegeten.

26. Ria en Rinus Gevaerts

Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk ontvangen en nette bediening.

27. Wij hebben heerlijk gegeten. Kleine amuse vooraf aangeboden van de zaak. Goede en attente bediening. Echt goed restaurant op een mooie plek in Rotterdam.
    Voor ons was het de eerste keer dat wij hier gegeten hebben. Wij komen zeker terug.

28. M vd Moosdijk

Goede service. Vriendelijk personeel. Lekker gegeten

29. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Bediening was perfect en had hele goede suggesties.
    Helaas was het niet druk.

30. We hebben al meerdere malen bij Okay gegeten en het is altijd van goede kwaliteit. Ook de sfeer in het restaurant is gezellig. In de zomer is het terras geweldig. Heel de dag zon.

31. Andrea en Paul

Altijd heerlijk eten, gezellige bediening, goed advies. En weer hebben we ons laten verrassen. door het 3 gangen verrassingsmenu van de kok... echt heerlijk
    Bedankt Gr Paul en Andrea

32. Gezellige zaak met goede bediening en prima eten.

33. Wyo Hopstaken

Een heerlijk en mooi kerstmenu voor een zeer redelijke prijs. Prima bediening.

34. Wederom was het een genot om te mogen dineren bij restaurant Okay.
    Kwaliteit van het eten is perfect en top bediening.

35. Rosa en Wim

Alweer een paar keer gegeten in de winnaar van de AD terrassentrofee en het lijkt wel of ze elke keer meer hun best doen. Vraag naar het verrassingsmenu!

36. Ik schrijf dat er 1 iemand vegetarisch is en diegene krijgt als amuse vis...?

37. Gisterenavond hebben wij heerlijk gegeten van de nieuwe kaart die zeer verrassend en veelzijdig is. Wij hebben gekozen voor de hoofdgerechten 2CV en Gamba linguine, twee heerlijke aanraders. Buiten de kaart om werden we verast door een amuse en na afloop bij de koffie een kwartet van huisgemaakte specialiteiten. De aanbevolen sauvignon blanc maakte het helemaal af. Wij komen hier zeker terug.

38. Monique Daams

4 okt met 7 pers geweest. Leuke lokatie! Alleen een vieze grondlucht in het toilet. 5 x gerecht buiten de kaart speenvarken en forel. Speenvarken was te droog en forel heel flauw. Veel te weinig groenten en alleen patat erbij. Een fles rode wijn die smaakte naar kurk. Jammer, maar we komen hier niet snel terug.

39. Kwalitatief goed eten voor een goede prijs.

40. Het eten was top, de bediening matig.

41. Erg lekker gegeten. Prima prijs kwaliteit verhouding.
    Prima keuzemogelijkheden op de menukaart.
    Vriendelijke bediening.
    Je kunt er heel leuk buiten zitten op het terras. Aan het water bij een haventje.
    Maar wordt het koud dan is het binnen ook erg gezellig.

Al met al: TOP!

42. Heerlijke zeebaars gegeten, ook vele tapbieren beschikbaar. Persoonlijke maar niet opdringerige bediening. Wederom erg lekker gegeten en gedronken!

43. Prachtige lokatie aan het water, veel flanerende mensen.
    Bediening was netjes en goed verzorgd

44. Saskia Hofman

Mooie plek zo bij de jachthaven. Je krijgt echt vakantiegevoel daar. Het eten was ook prima!

45. Mooie verrassende locatie met leuk uitzicht op de jachthaven en attente bediening. Eten en drinken wordt op tijd geserveerd. We gaan zeker nog terug.

46. M.C.Scheulderman

Hier zou ik wel iedere dag willen eten!

47. Heerlijk gezeten aan het water met een goede mattie van mij. We hebben goed kunnen bij praten over de vakantie. We zaten heerlijk in het zonnetje en hebben er daarom ook een lekker pilsje bij genomen. We hebben geen voorgerecht genomen, maar wel van het bot afvallende spareribs. Echt super goed bereid met een lekkere spareribs marinade. Als toetje de Chocolate-Fantasy genomen. Over de smaak valt niet te twisten. Super lekker allemaal!

48. Jeroen Kesteloo

Met een groep van 6 mensen geweest. Over het algemeen redelijke, vrij kleine vleesgerechten, niet echt mals en helaas ook niet echt warm. Geen warme groenten. De friet vonden we het lekkerst (…) en hebben dat nog maar een keer bijbesteld. Enkelen van ons bestelden nog een toetje, een soort ijsplankje. Daar lagen, wel mooi opgemaakt, slechts een stuk of 6 heel kleine stukjes ijs op, absoluut geen bijzondere smaak. Vorig jaar was alles stukken beter. Bediening was goed, soms zelfs té vrolijk. Nee, niet meer, omdat het absoluut niet de kwaliteit van vorig jaar meer haalt.

49. Erg vriendelijke bediening. Aanbeveling van de dag, eendenborst genomen. Jammer van onze keus. Het vlees was niet warm genoeg, taai en te rauw. Daarbij was het wel een erg kleine portie voor een hoofdgerecht. En tamelijk prijzig ook nog. De frites waren erg slap.
    Wij raden dit restaurant niet aan.

50. Goed eten. Leuke sfeer.

51. Heerlijk gegeten (verrassingsmenu) hele goede bediening en een vriendelijke prijs.
    Echt een aanrader, top.

52. A.vd Toorn

Een en niet weer. Een uur gewacht op het voorgerecht.
    We hadden carpaccio besteld, de kok was er royaal met de zoutstrooier erover gegaan, was niet lekker. De biefstuk was rauw en koud, teruggestuurd naar de keuken, patat was aangebrand. Dit steeds gemeld bij de ober, maar er werd niet mee gedaan. Hier gaan wij dus niet meer naar terug.
    Gemiste kans voor Okay om met de klachten niets te doen.

53. C. Van der Hoeven

Was een heel gezellige avond met leuke bediening en prima eten

54. George Kriek

Heerlijk verrassingsmenu met bijzondere gerechten en leuke bediening op een zalig terras!

55. Ron 10 punten

Leuke eetgelegenheid; vriendelijk personeel; prijs voor sommige gerechten hoog

56. De paella was lekker maar wel te nat.
    De varkenshaas was niet echt warm.
    We waren met 3p 152 euro kwijt !!
    Erg duur.

57. Geweldig eten! Verrassingsmenuwas echt van hoge kwaliteit!

58. Koenraad Deblock

Heel lekker gegeten! Het verrassingsmenu van 4 gangen heeft ons echt verrast! Dit samen met leuke bediening en ons etentje was meer dan geslaagd. Een grote aanrader!
    Doe zo verder!

59. H.C.Ponsen

Het was erg veel lawaai in het restaurant, de ontvangst was uitstekend, de service prima. Het eten was lekker, de biefstuk te rood en te groot (wel een persoonlijke smaak).
    Prijs/kwaliteit is goed.

60. Goede service, vriendelijk en vakkundig personeel met daarbij behorende prijzen.

61. Anja Hunefeld-van de Pavert

's Middags de babyshower met een high-tea in buffet-vorm. De verzorging en bediening was geweldig, iedereen super tevreden!!

's Avonds was het eten zoals gewoonlijk weer heerlijk... en ruim voldoende en ook toen was de bediening weer fantastisch!!

Wij komen graag weer terug!!

62. We hebben heerlijk geluncht met de F&A afdeling van Hunter Douglas Europe.
    Het eten was lekker en ruim voldoende.
    Leuke presentatie op het bord door de kok.
    We komen hier zeker terug!

63. Wij hebben er met z'n tweeen heerlijk gegeten. Een gezellige sfeer met een goede bediening!

64. Gisteren gegeten, leuke sfeer, goede bediening. Eten was goed icm de prijs, mooie porties. Kom zeker terug.

65. Anita van veen

Gezellige en leuke sfeer. Aardige ober en de dagschotel was erg lekker. Ook met kinderen gaat het daar goed. Eten was erg goed in porties. Het is geen vreetschuur. Ook de toetjes en vooral de cheescake was erg lekker. Wij komen gauw weer eten.

66. Mariëlle

Gisteren super gegeten! Vriendelijke en behulpzame bediening, waanzinnig lekker eten en uitzicht op de jachthaven. Wij hebben genoten en komen zeker snel terug!!!

67. Vincent Knoops

Gezellige sfeer, mooie plek aan de binnenhaven en een uiterst gemotiveerde eigenaar die je het gevoel geeft dat hij echt blij is met je komst. Een aanrader!

68. Goed en lekker gegeten. Sfeer was erg gezellig, met een 2 mans bandje op de achtergrond. Bediening was niet opdringerig, wat als prettig is ervaren. De prijs stond in verhouding met de kwaliteit. Mooi uitzicht over het haventje.

69. Heerlijk gegeten voor de valentijn en dat voor die prijs. In een woord geweldig! Dikke pluim!

70. Freek en Els

Heerlijk gegeten. Mooie locatie, goed prijs-kwaliteit verhouding.

71. Leuk zaak, prima gegeten.

72. Middelhuis

Gebakken sliptong uit de frituur is niet zo smakelijk. Kip daarentegen was heerlijk mals.

73. Edwin Sanders

Het was voor mij een avond om nooit te vergeten mede dankzij het heerlijke eten en de super bediening. Jullie hebben echt een hele mooie zaak waar je een prachtig uitzicht hebt op de haven en de erasmusbrug. De sfeer binnen geeft je het gevoel alsof je thuis bent. De bediening is vriendelijk, attent, spontaan en lief. Heel veel waardering voor alle mensen die er rondlopen. We kozen voor shared dining en lieten ons verassen door heerlijke gerechten in alle 3 de gangen. Het is voor fijnproevers echt een sensatie om die pure smaken te proeven.. Zalig gewoon.

74. Dit restaurant was een onverwachte keuze. Maar wel sensationeel. Sfeer, eten en bediening perfect. We hadden het Social Dining menu. Kon niet beter en leuker. Parkeren lastig en moeilijk te vinden. Maar : zet door!! Het is de moeite waard.

75. Een prima eerste ervaring met restaurant Okay. Mijn vriendin had nog speciale wensen en deze werden moeiteloos ingewilligd. Heel erg vriendelijk personeel en fijne ambiance. Buiten werd een vuurkorf aangestoken en binnen zag het er ook erg leuk uit.

76. Op een maandagavond gegeten bij Okay. We hadden verwacht dat het stil zou zijn zo net na kerst maar gelukkig was het gezellig druk. Je zal maar jarig zijn na de kerst. De bediening was gewoon goed en lekker Rotterdams. Het eten was gewoon prima.
    Bedankt voor de fijne avond!

77. Ans van Boven

Heerlijk culinair betaalbaar kerstdiner met vrienden genuttigd in dit gezellige sfeervolle eetcafe aan de entrepothaven. Goede en vriendelijke bediening. Het uitzicht en het terras (gezellig met mooi weer) geven je een "St. Tropez" vakantie gevoel ;) Met regelmaat gaan we hier eten met familie of vrienden. Ideaal gelegen om daarna uit te gaan naar het Nieuwe Luxortheater of richting bioscoop Pathé de Kuip. Ik vertel enthousiast aan mensen, hoe gezellig en lekker eten het is bij eetcafé Okay. Een onvergetelijke aanrader.

78. Gezellige afsluitlunch 2015 met collega's. Sfeervolle locatie, prachtig uitzicht. Heerlijke lunch. Professionele bediening. Gastvrij en betaalbaar. Echte aanrader.

79. Het eetcafe ziet er gezellig uit (vooral nu met de kerst). De locatie is ook leuk zo langs de haven en in een oud pandje. De tafels zijn ruim opgezet, dus je zit niet bij elkaar op schoot. Wij waren er op een dinsdag avond. Het was toen niet erg druk. De gerechten waren lekker en de porties precies goed. Wij zullen hier vaker komen eten.

80. Wij hebben heerlijk gegeten. Leuk gezellig personeel. Mooie locatie.

81. Mooie locatie aan de haven. Was erg rustig in het restaurant. Alles was prima verzorgd. Het eten was lekker voor een goede prijs.

82. van der Kraan

Eten was zeer goed. Personeel geweldig. Alleen jammer dat het zo stil was, dit verdiend dit restaurant niet met zijn mooie zicht op de haven.

83. Het was maandagavond en erg rustig, en eerst een drankje buiten met mooi uitzicht op de haven. De bediening was erg goed en het eten heerlijk. Alles was verfijnd, en een heerlijke smaak, ook een goede huiswijn die de ober ons liet proeven, omdat ze twee huiswijnen hadden. Ik weet niet of het kwam omdat het rustig was en de ober tijd "over" had , of dat het zo altijd gaat, maar echt een erg goede bediening. Ook een heerlijke koffie! Een aanrader voor een heerlijk avondje!

84. caroline terheggen

Heerlijke plaats om te eten. Terras met mooi uitzicht op het water en de boten, hele vriendelijke bediening en spare-ribs om je vingers bij af te likken. Hier komen wij zeker terug!

85. Matthijs

Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Dit sfeervol ingerichte restaurant zit op een heel mooie locatie.
    Het is het zeker waard om nog eens terug te komen.

86. Sietske

87. Via deze app dit restaurant uitgezocht en dat was een goede keuze! Heerlijk gegeten, gezellig restaurant, mooi uitzicht en goede service.

88. Marianne Verbeek

Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening, jammer dat het restaurant verder zo leeg was, mogelijk door erg slecht weer. Wij komen zeker terug!

90. J. Kevenaar

Heerlijk gegeten en uitstekend bediend door de gastheer. Hij voelt feilloos aan wanneer hij wat langer kan blijven hangen voor wat extra uitleg over de gerechten en hij heeft een gezonde portie Rotterdamse humor. De koks hebben ons verrast met nieuwe gerechten, die ons zeer goed gesmaakt hebben. De hoeveelheid eten was voor ons precies goed: niet te veel of te weinig, maar een lekker verzadigd gevoel.

Een echte aanrader en wat ons betreft (weer) voor herhaling vatbaar!

91. Van de zomer hebben we al eens op het heerlijke terras van Okay gezeten; nu een keer binnen. Okay heeft een nieuwe kaart met hele verrassende gerechten! Ook als je niet van spannende dingen houdt kun je er terecht want de basis is gewoon heel goed! Ik had als voorgerecht de gravad lax (echt prima!) en als hoofdgerecht de dagvis: kabeljauw op de huid gebakken (goed stukje vis, prima gebakken!!). Pieter adviseerde ons er nog een uitstekende viognier bij. We hebben in een woord heerlijk en gezellig gegeten! Aanradertje hoor tussen al het horeca-sterren-geweld. Gewoon een leuke Rotterdamse zaak!
    Daarna zijn wij ook doorgegaan naar het Nieuwe Luxor. Fijn dat de keuken daar rekening mee houdt!

92. Mart en Ineke mosterd

We zijn op donderdag 12 maart naar het Luxortheater geweest en hebben voor de voorstelling uitmuntend gedineerd bij Okay! Na het heerlijke eten was onze avond eigenlijk al helemaal geslaagd! De voortreffelijk gemarineerde/gerookte zalm heb ik (op deze manier) al tijden niet meer gegeten. Klasse! Kortom van voorgerecht tot dessert was alles (in 1 woord) af! Echt een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. En ook de ambiance kon niet beter, met de hijskranen en de laad/losperrons uit de vorige eeuw.. Prachtig. We komen hier zeker met vrienden en bekenden terug, want ze verdienen echt een optimale klandizie.

Ineke en Mart Mosterd

93. n.gulmez

Leuke gezellige plek, fijne sfeer. High tea was lekker en vooral vers. Bediening was netjes.. alleen voortaan meer munt thee inslaan.

94. Lekker gegeten, mooie omgeving en vriendelijk personeel. De formule voor een geslaagde avond.

95. G. Weemhof

Gisteren met een gezelschap van 11 personen gegeten. Leuke locatie, zeker in de zomer als het terras open is.

We werden vriendelijk ontvangen door jonge ober die ons de hele avond uitstekend heeft bediend. Compliment aan de keuken dat door het gezelschap a la carte kon worden gegeten en de gerechten voor het gehele gezelschap bijna gelijktijdig werden geserveerd.

Minpuntje dat van de kleine kaart hoofdgerechten er één niet meer te bestellen was. Entrecote viel wat tegen, goed gebakken maar kwaliteit vlees wat minder dan wat mag worden verwacht. Prijs van een fles behoorlijke huiswijn redelijk, maar per glas in verhouding aan de hoge kant.

Al met al was iedereen tevreden en was het een genoeglijke avond.

96. Op zich een mooie locatie met veel potentieel. Leuk onvangen, al was het wel wat vrijmoedig. De carpaccio was aardig maar veel sla, wat de smaak omlaag haalde. De gemarineerde zalm, was zoals aangekondigd op iets van een bedje met zoetzure groenten...ik hoopte op een smaakverrassing, maar vond het nu zonde van de zalm. €12,- !? Ook de 6 creatieve stipjes die leken op ketchup, deden geen wonderen. Ik heb dit gelijk gemeld en bediening zou dit terug koppelen.

Met mijn vraag de varkenshaas bijna rauw te mogen serveren hadden ze zich kunnen revangeren, maar helaas doorgeslagen, bij mijn vriendin moest dit, en was dus ook in orde. De mascarpone trifle van mijn vriendin was prima, en mijn koffie speciaal, vond ik ook meer dan prima.

Erg opmerkelijk vond ik het dat het restaurant open aansloot op een cafe, waar een persoon, aangemoedigd door de bardame, meer dan luidkeels zijn Karaoke kunsten mocht laten horen. We konden er eigenlijk de humor wel van aanzien... (maar dit kan niet!) Je bent of een Cafe of een Restaurant en met de prijzen die gerekend worden pretendeer je meer te zijn dan een Cafe... De kwaliteit was inderdaad wel ongeveer die van een eetcafe. Daarom prijs kwaliteit onvoldoende.

97. M.M. Bruin

Zomaar gaan lunchen met zijn drietjes, urenlang heerlijk gegeten, er was zelfs keus uit de avondkaart al. Jonge veelbelovende kok, prima bediening, gezellige sfeer, mooie menukaart en prachtig uitzicht. Wij hebben genoten.

98. Zaterdag 17 mei met 22 personen gedineerd in verband met ons 30 jarig huwelijk. Werkelijk een TOP avond gehad. Alles perfect georganiseerd zoals van te voren afgesproken met Rene. Ook onze gasten hebben ons later overstelpt met complimenten voor de locatie en het diner.

99. Erik Haring

100. Afgelopen zaterdag een heerlijke high tea gehad aan het water in de zon! Lekkere bladerdeeghapjes, koekjes, bonbons, en kleine gebakjes. Ook de sandwiches waren erg smakelijk! Er werd genoeg thee bijgevuld. Wij hadden de luxe high tea. Ik vond het lekker en zat goed vol erna.

Volgende pagina