Aan de kade zijn ruim 550 parkeerplaatsen.

Het schip is te bereiken met buslijn 77, deze stopt voor de deur.
    U kunt ook eerst de metro richting Slinge/Spijkenisse nemen, uitstappen bij Rijnhaven en vandaar de bus nemen.

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 18:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 16:30 diner 18:00 - 22:00

4. Betalen American Express Master Card pin Visa

ma lunch 12:00 - 16:30 diner 18:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 16:30 diner 18:00 - 22:00

1282034335 56
1419520615 45

1. Warrig en onvriendelijk ontvangst. Voor een high tea op de SS kan je beter thuis blijven of de MC muffin gaan halen. Het eten is te droog of te klef. Wat een teleurstelling. Met zo'n omgeving verwacht je misschien teveel..

2. Brunchbuffet: koude buffet was fantasieloos. Vis wel lekker. Warme buffet was lauw en heel weinig keuze. Qua smaak erg flauw. Nagerecht was oké. Zal er niet snel weer gaan eten. Op zo'n locatie verwacht je ook dat je veel op het schip mag bekijken. Helaas erg weinig delen toegankelijk. Jammer. Ik had er meer van verwacht.

3. Je betaalt hier veel geld voor eten dat echt onder de maat is. Kleffe schnitzel, lauwe soep. Daarnaast chaotisch personeel dat een cursus niet rondkijken heeft gevolgd. Je kunt ze proberen te wenken maar dat zien ze niet! Kortom, niet echt een aanrader.

4. Bediening loopt als kip zonder kop rond. Kok communiceert niet met zijn mensen. Eten komt koud door. Leuke sfeer, echter desillusie zodra je eten krijgt.

5. 22 maart 2015 in het Lido gegeten. Voorgerecht een beetje van alles wat. Heel lekker! Steak als hoofdgerecht heerlijk! Maar de bediening.. die was voortreffelijk. Na het hoofdgerecht werd netjes gevraagd of wij het hoofdgerecht meteen wilden of iets later (is mij nog nooit ergens gevraagd). Bierglazen beleven netjes gevuld en afrekenen hoefde ik ook geen "uren" voor te jengelen om aandacht. Volgens mij veel leerlingen in de bediening werkzaam. Bij deze een compliment voor alle medewerkers in de bediening. Mede door jullie was ik echt UIT die avond. Hartstikke bedank dames en heren. En natuurlijk ook de keuken bedankt. Het was lekker.

6. Op 29 november in het Lido restaurant met nog 7 personen gegeten.

De door mij bestelde minestronesoep was een mengsel van ossestaartsoep en goulashsoep met hier en daar een pastaatje, het hoofdgerecht van een stoofpotje met rode kool en aardappelpuree bleek te bestaan uit een lapje rundvlees op een bedje van rode kool dit weer gedrapeerd op een bed van aardappelpuree als dessert bestelde ik tarte tartin dit bestond uit enige plakjes appel met en heerlijk sausje gedrapeerd op iets wat ik niet thuis kon brengen en met de lepel waarmee ik dit op moest eten ook niet in kleine stukjes kreeg.

De mening van de andere gasten in mijn gezelschap zal ik u onthouden. Als oud internationaal chauffeur heb ik in Franse en Nederlandse chauffeursrestaurants lekkerder gegeten. Het was zonde van het geld.

1,7
  7. M. Coenen

Bijzondere locatie en in cruise stijl overnachten. Maar daar is alles mee gezegd. Prijs kwaliteit lido restaurant erg ver te zoeken. Koud eten, smakeloos en fantasieloos opgediend en net genoeg voor forse prijzen.
    Wil je als hotelgasten op het dek zitten, is er nauwelijks plaats omdat allemaal dagjesmensen plaatsen bezet houden, inclusief het dompelbad (nee, geen zwembad). Wordt gezegd dat je dan maar doodleuk binnen moet gaan zitten.
    Frituurlucht op de slaapkamers, entertainment (zoals de brochure doet vermoeden) is nihil en jammer voor zo'n locatie. Veel kansen lijken voor het oprapen. Parkeren kost dan ook nog 15 euro, schande als je toch een fors bedrag neertelt voor locatie en overnachting. Jammer Rotterdam, maar dit kan toch beter.

8. Ter ere van het 60jarig huwelijk van onze ouders overnacht en gedineerd op de ss rotterdam.
    Diner in het Lido restaurant was super, vriendelijke en attente bediening en heel goed gegeten.
    Van het voorgerecht tot aan het dessert was alles perfect. Echt aan te raden voor een feestje.

9. Zaterdagavond met ouders gegeten aangeboden door de HAL na een teleurstellende ervaring bij de cruise terminal. We kregen een verassingsmenu aangeboden.
    Als voorgerecht een salade met eendenborst ,het voor gerecht was wel aardig alleen te zoet en had een zuurtje kunnen gebruiken, het was gewoon te zoet.
    Ik had aangegeven lactose intolerant te zijn en als hoofdgerecht kreeg ik toch aardappelpuree met lactose. Omdat ik niet wilde zeuren niet terug gezonden en opgegeten.
    Het hoofdgerecht was echt een verassing maar dan in het negatieve, ik vond het een afgang, zeker omdat dit in iedere Hollandse eetkamer vaak gegeten word en ik dit in een restaurant niet wil eten, zoiets doodgewoons en doorsnee.
    Het was aardappelpuree {heeel weinig, denk net drie hapjes} sucadelap en 1 stoofpeertje {ja echt1!}.
    Dat was het hoofdgerecht, alles paste in een holle kies en ik eet dat thuis iedere week.
    Het was niet bijzonder van smaak of opmaak op het bord gewoon zoals je het bij je moeder eet met het enige verschil dat je bij je moeder vol zit.
    Nadat ik na het hoofdgerecht weer aangegeven had lactose intolerant te zijn kreeg ik wat fruit na een opgemaakte decoratie appel en welgeteld 10 plakjes fruit zoals appel, ananas en banaan, ook weer niks aan en zeer weinig.
    De andere gasten kregen ook een nagerecht dat in 3 happen op was.
    Verder vind ik de sfeer in het restaurant van een gemiddeld fastfood restaurant met plastic stoelen.
    Thuis gekomen nog iets te eten genomen want we hadden gewoon honger.
    Ik ben heel blij dat het gratis was denk dat ik erg teleurgesteld zou zijn als ik dit zou moeten betalen.

10. Ed 301 punten

Eerst borrelen, daarna dineren. Kraanwater mag alleen voor medicinaal gebruik. Twee uur gewacht op hoofdgerecht. Het bord was heet, de mosselen koud. Smaak was redelijk. De compensatie (koffie, espresso, cappuccino) ging ook niet goed. Conclusie: leuk om te borrelen, niet om te eten.

11. Geboekt op het schip van 29april/30april 2013 inclusief ontbijt en een verassingsmenu. Via de site was niet in te zien wat dit wel zou zijn (logisch) dus afwachten. We boeken regelmatig weekendjes bij diverse hotels waarbij we dan ook vaak een verassingsmenu/dagmenu erbij nemen en waarmee we nog nooit een slechte ervaring hebben opgedaan. Dus eenmaal aan boord 's uitkijken wat een leuke avond in een restaurant dus avonds naar het Lido voor het diner. We kregen een mooi plaatsje bij het raam met uitzicht op de euromast en de rivier. We hadden van te voren doorgegeven dat mijn vrouw geen vlees eet maar wel vis etc. Eenmaal aan tafel kregen we ons voorgerecht voorgeschoteld, ik een paar plakken lamsrolade met komkommer reepjes en mijn vrouw een leuk opgemaakt garnalen gerechtje. De lamsrollade was erg flauw en door de komkommer was er niet veel van te proeven dus dat viel wel tegen maar heb het wel opgegeten. Het garnalen gerechtje bestond uit noorse garnalen met roomkaas erdoorheen(!) gegarneerd met een beetje groen en kleine rood/roze viseitjes (moest waarschijnlijk doorgaan voor een soort kaviaar) en links en rechts een plakje roggebrood. Mijn vrouw vond de garnalen niet lekker en gaf het maar aan mij...
    De combinatie van smakeloze noorse garnalen in een roomkaas was verschrikkelijk, ik vind niet snel iets vies maar dit kreeg ik echt niet door mijn strot. Had men de garnalen apart van de kaas gehouden dan waren die tenminste met wat peper en zout nog te eten.

Het hoofdgerecht betrof een visje op de huid gebakken met een lauwwarme linzenbrij met wat mais en stukjes groente voor mijn vrouw, de vis heeft ze wel opgegeten maar de linzen niet. Ik kreeg een ca 7mm dik(!) procureeurstukje met daaronder dezelfde linzenbrij. Het stukje vlees was smakeloos en heb ik zelf maar met veel peper en zout bestrooid om het toch nog wat smaak te geven, over de linzenbrij wil ik het al helemaal niet hebben.

Het nagerechtje was het enige wat daar ook voor kon doorgaan alleen de smaak van het "engelsedrop" ijs was het niet helemaal (voor mij) maar door te mixen met de rodebessen/bramensaus en het kleine beetje slagroom erbij was het toch naar binnen te krijgen. Al met al een echt "verassingsmenu" ... alleen in negatieve zin. Ik denk dat ik met een gewone hamburger beter af was geweest maar daarvoor ga ik niet naar een restaurant.

Wij zijn echt geen moeilijke of verwende eters maar ben je dit wel dan is het zeker aan te raden om naar een echt restaurant te gaan! Dit was echt vreselijk slecht en een domper op wat een leuke gezellige avond in een restaurant had moeten worden. Het predikaat restaurant is dan ook te hoog gegrepen voor het Lido, zelfs een beetje eetcafe weet je nog iets lekkerders voor te zetten.

Het onbijtbuffet de volgende morgen was beter geregeld (voldoende) met redelijke keuze. De overnachting op dit schip zelf was wel de moeite waard en erg leuk om e.e.a. te bezichtigen er wil ik wel aanraden maar dan zonder diener bij het Lido. Voor een goed diner kun je beter van boord gaan en dit nuttigen in een echt restaurant.

12. Jos en Heleen

Gelunched na de audiotour op de SS Rotterdam. Een "Clubsandwich-kip" en twee drankjes zijn inclusief in het "Uitwaai-arrangement". Was echt heerlijk en een prachtig uitzicht vanuit het restaurant. Vlotte bediening. De audiotour was ook erg leuk. Een aanrader, deze combinatie!!

13. d.vries89@gmail.com

Zeer slechte service. Bij uitdrukkelijke bestellen well done biefstuk kreeg ik een rood stuk vlees. De afhandeling van mijn klacht ging zeer onzorgvuldig en geïnteresseerd. Ik vind t personeel zeer onvriendelijk bij het aanhoren van mijn klacht, werd er nauwelijks geluisterd en liep men weg om later de rekening onder mijn neus te duwen zonder één woord. ik voel me ronduit schandalig behandeld.

14. Als je 'Oma's Groentensoep' besteld dan verwacht je toch iets meer dan een kant en klaar bouillon met wat doorgekookte groenten. En geen balletje gehakt te bekennen... dat deed oma toch anders zeg maar! Entrecote..... een steamerbereid exemplaar, waar de saus op gekookt was is de steamer. We waren 3 dagen aan boord voor ons werk, ontbijt was super maar voor de rest noemden we dit een Steamerschip !

15. Mooie omgeving! Echter is het eten bijzonder smaakloos. Ze denken er dat je kale rucola in een bakje kan leggen met een geitenkaas en honing erop je dan een gerecht hebt. Dan maar te zwijgen over de op de huid gebakken schol met risotto. Heren; proef het zelf eens eerst. Daarbij is het niet goedkoop, dus doe even die naar drukwerk ruikende placemats/menukaarten weg, want dat past echt niet!

16. We wilden eigelijk alleen maar ff een keertje een echt cruiseschip bezichtigen.

Hadden we dat maar gedaan.

Maar op t schip was ook een restaurant en t zag er in eerste opzicht best netjes uit en we hadden ook al wat honger. Dus we schoven maar aan een tafeltje aan.

Bijna nog voor we zaten stond er al een meisje met zo'n palmcomputertje bij ons. Of we wat willen eten. Ja was mijn antwoord en zonder nog dat we een menu voor onze neus kregen vroeg ze al wat dat dan zou zijn.

Nou ik zou graag eerst een menu willen.

Oh was t antwoordt alsof ik naar stinkende geitenkaas had gevraagd. En naar wat blijkt had ik dat ook gedaan want meteen kwam ze terug met twee velletjes papier die dienst moesten doen als menu en meteen ook als zo'n onderzet-papiertje. En ik wist niet waar de stank vandaan kwam. Wat later bleek, want ik heb er gewoon aan geroken, waren het die papieren menu's die stonken als ik weet niet wat.

Dus bestelden we twee tomatensoepjes en ik wilde weten wat voor groenten er in de salade zat die door moest gaan als "salade van gegrilde groente met feta en nog wat..."
    Nou dat wat er staat was t antwoord maar er stond op t menu verder dus helemaal niks. Dus vroeg ik door. En toen kreeg ik als antwoord "nou gewoon veel"

Hmm toen gaf ik t maar op en waagde ik t gokje maar voor de mistery-salade. Nou en toen wachten en wachten en wachten en nog niks.

Dus ik heb dat meisje nog maar ff geroepen en gevraagd waar t aan ligt dat ik al een half uur op een soepje zit te wachten? Oh sorry ik zal t ff vragen.

Nou toen liep ze naar de kok en toen pas werd ons soepje haastig in een kommetje geschept. Ja haastig want bij mijn vriendin hing de buitenkant van t kommetje vol met soep. Nou lekker begin dus.

Toen weer wachten op de salade. t soepje was trouwens niks aparts.

En wachten en wachten. Keek nog eens om me heen of t restaurant eigelijk vol zat en dat t misschien door de drukte kwam dat t zo lang duurde maar ik geloof dat er maar 25% van de tafeltjes bezet waren.

Maar toen kwam t dan.

Gegrilde groenten>> ja maar dan van gisteren of eergisteren. Gewoon lauw.
    >>de feta was eentje van t goedkoopste soort en zo oud dat ie bijna zuur was.
    >>Dan de rucola/eikebladsla (weet ik ff niet meer welke t precies was) was zo oud en droog dat zelf een konijn 'm links liet liggen.
    >>De dressing maak ik zelfs geen woorden aan vuil.

Ik heb hele zooitje maar teruggegeven. Nou ja op het brood met boter na. Dat was t enige lekkere wat ze geserveerd hebben.

17. Marjolein Stam

Ik snap de negatieve reacties niet.... wij zijn al verschillende keren geweest, en het eten is over het algemeen prima! Het ontbijt is prima. Genoeg variatie in broodjes ed. Maar niet speciaal voor wat de prijs betreft. Wel was het personeel niet echt behulpzaam.

Diner binnen hebben wij nog nooit gebruikt. Alleen op het terras gegeten. Dit was prima. Het eten was lekker en uitdagend. Wel is het personeel altijd erg druk met elkaar.

Ook moet je de bon goed nakijken. Op een drukke dag wordt er vaak met de tafels geschoven en dan wil het wel eens gebeuren dat er iets van je buurman op je bon staat. Maar ook vergeet het personeel regelmatig dingen op de bon. Waar ik dan persoonlijk niet zo'n moeite mee heb.....

Ook het hotel en de tours zijn een aanrader. De moeite waard om eens te boeken.

Mijn ervaring is dat het op een zonnige dag prima bij Lido vertoeven is!

18. Wij hebben daar gelunched met onze kinderen en hun partners, totaal 9 pers. Op zondag 19 september. Eerst konden er geen tafels tegen elkaar aangezet worden zodat we bij elkaar konden zitten. Na veel gehannes wel. Hoewel er erg veel personeel loopt is de service niet professioneel en dus erg slecht, veel bijbaantjes en studenten. Het duurde erg lang voordat het eten werd opgediend en de kwaliteit is om te huilen. De tomatensoep te zout en de soeplepels onmogelijk om soep mee te eten. Hamburgers koud en rauw van binnen, die wij teruggestuurd hebben. Schotel van de dag was zeeduivel, erg flauw, taai en fantasieloos. US Burger: flauwe burgers, 1 stukje tomaat en een veel te dik broodje. Geen ui of ander zuur, wel een bak met frites. Alleen de wijn was lekker. De sfeer is ongezellig en rommelig. Rietjes en ander afval bleef de hele middag op de vloer liggen. Wij komen hier niet meer terug, het is geld weggooien.

19. Wij zijn afgelopen zaterdag geweest. Een ramp! Drankjes werden niet een keer correct geleverd, laat staat de manier waarop. Alsof je thuis een glas uit de kast haalt. Als voorgerecht hadden we tomatensoep, nou zeg maar gerust tomatenzoutsoep. Zat wel een kilo zout in! Wat van gezegd, kregen meteen wel een alternatief, maar er werd ook wel bijvermeld dat het zo hoorde. Ja sure, dat zeg je niet.
    Even later kwam de rest van het eten: us burgers, pasta en een broodje. Broodje was lekker maar niet echt heel erg bijzonder. De us burgers zagen van buiten goed uit. Helaas van binnen waren ze rood en rauw! Iemand van de bediening bijgeroepen. We kregen het antwoord: nee, hoor dat hoort zo! Wat? Een burger dat nog rauw en koud van binnen is, is normaal. De borden werden weer naar de keuken gebracht. Even later kwamen de burgers weer. Van binnen nu goed, alleen waren ze smakeloos! Geen spatje kruiden of wat dan ook te vinden. Daarnaast waren de frietjes in de tussentijd koud geworden. Een regelrechte ramp! Bediening was erg slecht. Je kunt niet reserveren, je mag geen tafels aan elkaar schuiven en de bediening is niet klantvriendelijk. Wij komen er nooit meer!

20. Ron en Carrie

We doen mee aan de Wereld Havendagen, dit betekend voor ons een weekeindje Rotterdam.

Waar overnachten is de vraag, op het ss Rotterdam natuurlijk, voor bootjes mensen als we zijn lijkt dat een prima idee.

Een hut is snel geboekt en na een rondje over het schip verzeilen op het achterdek, bij het Lido.

Een prachtige plek in het avond zonnetje, nu begrijp ik ook waarom het schip niet met de kop naar zee ligt.

Na enig in-borrelen met enkele heerlijke Belgische bieren en een portie smakelijke bitterballen besluiten we ook het diner hier te nuttigen.

Na een kleine wandeling over en langs het mooie schip nestelen we ons in het restaurant.

De inrichting oogt wat spartaans maar men is er in geslaagd een leuke jaren 50 sfeer neer te zetten.

De bediening is uitermate vriendelijk en snel.

Een voorgerecht slaan we over, de hoofdgerechten zijn zeer smakelijk en mooi gepresenteerd, geen grote portie's, maar dat hoeft voor ons op dit moment ook niet.

Wat opvalt is het open keuken gedeelte alwaar de koks voor een ieder zichtbaar met plezier hun werk doen.

Ook het nagerecht is lekker en goed verzorgd.

Kortom het verblijf op de Rotterdam en met name restaurant Lido is ons prima bevallen, tot ziens.

21. J.v.Gerven

Ons diner in restaurant Lido werd een teleurstelling.

Na ruim een kwartier wachten kwam er eindelijk iemand naar ons toe met de vraag of we misschien de kaart wilden inzien.

Helaas duurde het daarna nog enige tijd voordat hij zeven menukaarten had gevonden.

Niet één bestelling werd correct geserveerd, meestal ontbrak er een van de drankjes of een van de gerechten.

Vier mossel-menu's werden geleverd met drie vinger-badjes (het personeel vond dit blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld).

Het personeel gaf ook geen enkele toelichting of suggestie; het advies om bijvoorbeeld frites te bestellen bij de hoofdgerechten zou erg welkom zijn geweest omdat bij de hoofdgerechten helemaal niets werd bijgeleverd zoals gebakken aardappelen, frites of groenten.

De gerechten waren wel zéér smakelijk, maar de bediening zwaar onvoldoende.

De sfeer wordt ook niet beter als het personeel het restaurant gaat opruimen en schoonmaken terwijl het nog half-vol gasten zit.

22. Wij waren op de dag van de opening aanwezig op de Rotterdam.

Het Lido restaurant was, naar verwachting, overvol. Wat wel onverwacht bleek, was dat de kassa uitviel en er precies tijdens de lunch geen water uit de kraan kwam. De wachttijden waren dan ook niet om vrolijk van te worden. Wij, en velen met ons hadden echter alle begrip voor deze overmacht. Het personeel was vriendelijk, de lunch prima (met brood van Menno) en de wijn in orde.

Er is gekozen om dit restaurant zo in te richten, maar wellicht dat het nog wel iets kan worden opgefleurd.

Ook een verwijzing op het schip naar het Lido kan geen kwaad.

We gaan er zeker nogmaals heen en kunnen eigenlijk niet wachten tot het mooiste terras van Rotterdam open gaat!

23. In een woord : 'Zonde'

Zoveel geld spenderen en dan zo een horeca gedeelte neerzetten. Vandaag met een vriend even polshoogte genomen. Nog veel te doen om er een echt goed verhaal van te maken.

Lido is weinig sfeervol ingericht (eerst even vinden overigens); zaten op de tocht van de ingang; boterham veel te dik gesneden; koffie niet echt smaakvol; chaotische bediening (gelukkig wel zeer vriendelijk).

Algemeen nog onhandig dat parkeerterrein niet met creditcard te betalen is bij entree, waardoor in de rij voor betalen.

Kortom : op zijn Rotterdams de mouwen opstropen en er wat van maken. Zou namelijk perfect zijn als het lukt; idee erg gaaf namelijk.