De Watertoren in Rotterdam

Gratis parkeren en genoeg ruimte

Tram, metro, bus en watertaxi

1. Personeel
    • Aan het water
  6. Betalen pin Master Card Visa

1309961933 100
1420812125 100

1. Ik heb alles met 10 sterren beoordeeld, maar dat hadden er makkelijk ook wel 20 kunnen zijn. Het servies, de bediening, het fantastische eten (6 gangen en allemaal even verrassend qua smaak, opmaak en textuur), de aankleding, de wijn en de gastvrije ontvangst. Wij hebben enorm genoten en naar onze mening kan menig restaurant hier nog een puntje aan zuigen :-)

2. Verrassend plekje in Rdam, gezellige sfeer, gastvrije ontvangst en bediening en heerlijk eten !

3. Prachtige locatie, sfeervol ingericht. Uitstekend aanbod en heerlijke wijn.
    Het diner was zeer smaakvol, zeer goede kwaliteit en vriendelijke bediening.
    Wij zullen zeker terugkomen. En het iedereen aanbevelen.

4. Lidy blaas

Erg mooi verzorgde bordjes eten, kwalitatief hoog, vers al dente groenten en voldoende, (prima koks) met n heerlijk wijntje en gezellig personeel en de eigenaar die bij iedereen n praatje maakt, moge t duidelijk zijn dat ze t met hart en ziel doen.
    Ze verdienen n 10🥂

5. Adrie McNeil

De kwaliteit van het eten was prima, evenals de bediening- vriendelijk en correct.
    Het is natuurlijk geen grote ruimte, achter ons zat een gezelschap met voor zover ik kon zien zes mensen, die hard spraken, hard lachten etc waardoor wij elkaar (wij waren met z’n drieën) soms niet of moeilijk konden verstaan. Wij hadden last van de luidruchtigheid van dit gezelschap, maar we begrijpen dat dit voor u niet te reguleren is.

6. Een heel sfeervol restaurant waar je je welkom voelt.
    Het eten is werkelijk heerlijk.
    Zeer vriendelijke bediening.

7. Sylvia Polack

Donderdag 4 november 2021 ontzettend goed gelunched bij De Watertoren. Zulke gastvrije mannen. Je komt in een warm bad terecht. Sfeer dus sowieso top. De gerechten fantastisch. Deze mannen maken eigen creaties met eigen kruiden composities. Oog- en tongstrelend. We hebben direct weer gereserveerd!

8. Joke Kornet-Broekmans

Geweldige avond gehad. Er ontbreekt werkelijk aan niets. De bediening is uitmuntend, aanwezig op een leuke aanvullende manier. De kaart is bijzonder origineel met prachtige gerechten. Het restaurant zelf is zeer sfeervol. Een goede plek voor een fijne avond uit. Het is dik in orde met de prijs kwaliteit.

9. Heerlijk bijzonder eten, goede kwaliteit, en hele vriendelijke bediening. En een kok die met plezier kookt. Love IT!

10. Verrassende kaart en alles wordt met aandacht bereid en geserveerd. Heb erg genoten!
    De pom is een aanrader

11. Heel lekker eten en knusse sfeer.

12. Super goed gegeten. Buiten gestart, binnen hoofdgerecht. Flexibiliteit ten top. Met een glimlach en een mooi verhaal bediend en geen enkel standaard recept op de menukaart.

13. Mooie kaart, super bediening, fijne sfeer. Witte huiswijn heerlijk. Tot snel!

Eén vorige recensie
  14. Heerlijke plek om buiten te zitten. En binnen leuke sfeer! Heerlijk gegeten en fijne bediening. We komen zeker terug!

15. Jeanet Schippers

Het was een prachtige nazomerse avond. Heerlijk buiten gegeten. Op een mooie locatie in alle rust genoten van een lekker visgerecht wat prachtig opgemaakt was. Leuke en gastvrije bediening. Top!!

16. Sfeervol, kleinschalig, fantastisch mooie gerechten, kennis over de gerechten, behulpzame en heel vriendelijke mensen. Echt voor herhaling vatbaar!

17. Rees Wilson

The building, where the restaurant is located on the ground floor, is a beautiful period water tower. The interior of the restaurant is cozy but too many dark painted walls make it feel slightly oppressive. While I appreciate that the owners want to create an experience for guests, the wait between courses was excessive. Most people do go to restaurants because they are hungry! The food was very good though, a gorgeous blend of aromas and flavours. The staff were very helpful and friendly. The Irish whiskey we had at the end of the evening was perfect!

18. Nienke Paulusma

Voorgerechten (soep, octopus en coquilles) waren heerlijk. Hoofdgechten pom en baars waren heel goed, diamanthaas saai.
    Uitstekende service en ambiance.
    Prijzen aan de hoge kant.

19. Peter den Burger

Het eten was heerlijk. Opvallend is dat de menukaart ook voor vegetariërs en veganisten mooie keuzes biedt.
    De sfeer in het restaurant was gezellig.
    Helaas is de akoestiek bij het drukker worden minder goed.
    De bediening is top.

20. Theo en Gitta

Elke hap was overheerlijk, een leuke gevarieerde menukaart, voor ieder wat wils. Absoluut een plek om terug te komen en ons te laten verrassen door andere gerechten van de kaart.

21. Tino / Leon

Unieke locatie met uitzicht op voormalige waterbassins. Vriendelijke en gastvrije gastheer die net iets extra tips geeft m.b.t. het menu. Serveert in ieder geval een uitstekende lunch voor een redelijke prijs. Komen na uitnodiging van gastheer zeker terug voor lunch of diner. Een aanrader!

22. Petra en Ron

Aanrader! Kleine kaart, prima aanbod, voldoende keus voor vlees, vis of vegan.
    Heerlijk gegeten, persoonlijke bediening en goede sfeer. Hier komen we zeker terug😊

23. Zeldzaam goed voor Rotterdamse begrippen, al kan de muziek (muziek?) beter uit.

24. Op een mooie zwoele zomeravond heerlijk gegeten bij De Watertoren in Rotterdam. Ook mooie en lekkere vegan gerechten! Dank voor de heerlijke avond!

25. Fantastisch gegeten, heerlijke huiswijn, charmante bediening. En dat aan de voet van de allermooiste Watertoren

26. Nanny van den heuvel

Heerlijk eten supervriendelijke bediening en een fantastische plek.

27. Jan den Engelsman

Een mooie plak in Rotterdam, waar je prima eten kunt krijgen.
    Ook erg lekkere vegan gerechten.
    Verrassende en heerlijke smaak.
    Fijne bediening en mooie wijn bij het gerecht als je een glaasje wijn er bij wil.
    Een echte aanrader.

28. Geraldine

Het was echt heerlijk!! Super lekker eten, knusse ambiance en vriendelijke bediening.

29. Tmvanyperen

Eten was erg lekker, bediening wat minder maar kwam wel goed. Zoals als je water bij je wijn vraagd dat vergeten, en bestek bij je toetje vergeten. Geen ramp maar beetje slordig. Verder goed gegeten en ga zeker terug.

30. Heel gezellig intiem restaurant. Heerlijk gegeten met bijzondere smaakervaringen. De persoonlijke benadering konden wij zeer waarderen. Dit restaurant is echt een aanrader!

31. Henk Berkhof

De locatie is natuurlijk heel mooi in die oude watertoren. Inrichting past hierbij prima, beetje losjes en industrieel. Het eten is prima bereid. Je moet wel van de Aziatische touch houden, wij vonden het lekker maar hadden het niet verwacht. Porties zijn flink, het voorgerecht had iets kleiner gemogen. Bijzonder vriendelijk personeel. Is een aanrader, we komen zeker een keer terug.

32. Gezellig en knus restaurant, heerlijk eten en een voortreffelijke bediening en sfeer door Richard.

33. Heerlijk gegeten en gedronken. Zeer gastvrije bediening. Leuk sfeertje in een knusse ruimte! Zeker een aanrader!

34. Jannes van der Heide

Heerlijk gegeten. Fantastische gastheer. Mooie gerechten. Aanrader!

35. Helma Wyers

Zeer gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten (tarbot). Goede prijs-kwaliteitverhouding. Superrelaxte sfeer. Best kept secret van Rotterdam!

36. T ammerlaan

Fijne locatie, waar je je auto kunt parkeren en dichtbij. Uitstraling rust, gezelligheid en gastvrij. Verjaardag van dochter gevierd. Heerlijk eten, wij hadden allen verschillende menu’s. Top! Zeker voor herhaling vatbaar.

37. We hebben hier heerlijk buiten gegeten. De bediening is vlot en goed. Het personeel is aardig en vriendelijk. De sfeer is gemoedelijk en gastvrij. We hoefden niet te lang op een gerecht te wachten. En het werd ook niet te vroeg gebracht. Het eten was voldoende voor twee personen en op smaak. Het was fijn om bij dit restaurant te kunnen eten. En gratis parkeren!

38. Voor de tweede keer gegeten in de watertoren bij Richard en het was super. Goeie gerechten, mooi geserveerd, lekkere wijn en een fijne gemoedelijke sfeer. We gaan snel weer.

39. Super leuke inrichting lekker knus en kleurrijk! Super aardige mensen, goed en lekker eten en drinken en het is de prijs zeker waard! Aanradertje! ❤

40. We komen al ruim 15 jaar af en toe bij eethuis de Watertoren en het is altijd genieten van de gezellige sfeer en het heerlijke eten. De kaart is in al die tijd weinig veranderd, maar daar smaakt het niet minder lekker om. Wij komen zeker weer terug in de toekomst.

41. Angelique

Hele prettige bediening, relaxed met aandacht voor de klant. Klein restaurant met weinig tafels. Dat maakt het iets intiemer. De gerechten zijn net even met een andere twist dan elders. De porties zijn goed. Je gaat met een gevulde maag weg. Het is prijzig. Voor voorgerecht-hoofdgerecht inclusief frisdrank en thee/koffie zo rond de 50 euro. Wel een heel gezellige avond gehad dus dat was de uitgave meer dan waard.

42. Heel leuk en lekker restaurant! Echt een avondje uit. Het is wel wat duurder, maar dat is het zeker waard! Goed en vriendelijk personeel, weten waar ze over praten en het eten was voortreffelijk!

43. Peter Hoogwerf

Ben er denk ik voor de 4e keer geweest, dus dat zegt wel iets.
    Altijd gezellig en lekker niet te groot, gezellige sfeer.
    Wel, als het druk is, dus altijd, veel lawaai van het praten,
    Maar inrichting en het super goede eten met vriendelijke, niet opdringerige, bediening.
    Maakt dat allemaal goed.
    Dus tot een volgende keer.
    Gr Peter Hoogwerf.

44. We hebben heerlijk gegeten en we werden warm onthaald door de gastvrouw. Het is geen groot restaurant maar heeft veel sfeer. Maar vooral het eten is voortreffelijk. Wij hadden de Dorade met gamba’s buiten de kaart om.
    Nogmaals bedankt voor de gezellige avond.

45. Super gezellig, heerlijk eten en ongelooflijk aardige correcte leuke en attente bediening!

46. Huiselijke gezelligheid, heerlijk eten.

47. Heerlijk gegeten; mooie verse producten en de bijbehorende sausjes waren subliem!
    Ook de zoete toren als toetje is echt een aanrader!
    Enig minpuntje was het lawaai toen het vol zat. Hierdoor verstaat iemand die iets slechter hoort, zijn tafelgenoten niet meer.

48. Heerlijk gegeten! Ondanks dat de bestelling niet goed was opgenomen lekker gegeten. Kreeg het voorgerecht wat ik oorspronkelijk besteld had mee naar huis en werd niet in rekening gebracht. Er heerst een huiselijke sfeer, geen haast, erg ontspannen. In combinatie met de verrassende gerechten en de keuze buiten de kaart om een goed recept voor een avond uit!

49. liesWillemse

Al 20 jaar komen wij eten in de watertoren en steeds blijven wij verrast over de kwaliteit en sfeer die er heerst.
    In de 'kabouterkeuken' worden super gerechten gemaakt klasse

50. ferrand van beek

Lief Eethuis… lieve en fijne bediening. Veelzijdige keuken, met ook vegetarische gerechten, prachtige vlees- en visgerechten. Af en toe daar eten om eens flink te genieten, gemakkelijk bereikbaar met OV fiets en auto. Ik voel mij er thuis omdat er op niet hinderlijke wijze achtergrond muziek is: Fado en Braziliaanse muziek… dat zijn voor een gedeelte mijn roots.
    Wij zijn ruim drie uren blijven zitten om te genieten!

51. Bart Erkelens

52. Was heel lang geleden dat ik hier geweest ben. Werd dus weer eens tijd. Het is een knus klein zaakje, fleurig ingericht. Men heeft een verbazend grote kaart, met ook nog van alles buiten de kaart. Ik had de selderijsoep en de konijnenbout in mosterdsaus, alsmede een chocolademousse. Garnituur frieten en mayo, salade. Alles was heel smakelijk, zeker de voortreffelijke mousse. De salade was eenvoudig de porties klein

53. Irm en Bin

Er wordt zo goed gekookt bij Eethuis de Watertoren dat we er al meerdere keren gegeten hebben. De kaart is bijzonder uitgebreid met ook een nog eens flinke keuze buiten de kaart om. Het is dan ook altijd moeilijk kiezen. ;-)
    ook de wijnen (probeer eens de heerlijk frisse Cava) zijn prima. De bediening is attent en vriendelijk.
    De kleurrijke inrichting, het bijzondere servies en de fles water (op tafel zonder er om te vragen) maken het helemaal af.
    Echt goed eten in een ongedwongen sfeer, wat wil je nog meer!

54. Gezellige entourage, vriendelijke bediening en goed eten. Daarmee een goeie avond gehad. Ik zou echter niet zo snel terugkomen. Ten eerste is akoestiek slecht, te lawaaierig op drukke avond. Verder vond ik het te prijzig. Ruim 60 EUR per persoon op voor 2 gangen, 4 glazen wijn en koffie zijn bijna sterrenprijzen. Hertenbiefstuk was heerlijk, maar garnituur van alleen sla en frites is dan niet passend en veel te mager voor gerecht van 30 EUR.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  55. Ontzettend lekker gegeten en gedronken! Ruime keuze op de menukaart, allemaal heerlijk...
    Mooie plek, kleinschalig.
    De inrichting is sober, de sfeer is goed, fijne bediening, niet al te formeel, maar warm en met echte aandacht voor de gasten.

56. Wij hebben gisterenavond overheerlijk gegeten in restaurant de watertoren. Heel veel heerlijke gerechten op de kaart. Ontzettend lekker gegeten, zowel voor- hoofd en nagerechten waren top. Uitermate vriendelijke en hartelijke bediening. Een heerlijk ontspannen sfeer, waarbij wij ons ontzettend welkom voelden. Wij komen zeker terug.

57. G.Cornelisse

Heerlijk gegeten in gezellige ambiance die toch ook wat sober is. Gerechten best wel prijzig maar de kwaliteit was dan ook wel goed. Heerlijke wijntjes, kortom een aanrader. En we komen nog eens terug!

58. paolo christiano

De akoestiek, oh la la, daar moet iets aan gedaan worden en dat kan met simpele middelen, de bediening liet soms op zich wachten, de bediening zelf was niet altijd vlekkeloos (voor iemand langs iemand anders bedienen), de koffie was niet geweldig, maar verder was het volmaakt.

De nieuwste recensie
  59. Frans Ververs

Heerlijk eten in mediterrane omgeving.

60. Wat een restaurant! Onwijs lekker, puur en goed eten voor een prima prijs.

61. Herman van der Werff

Wederom verrukkelijk hier gegeten. Vanaf de eerste keer is de vistoren ons favoriete starter. Keuze aan hoofdmaaltijden is voldoende. Hulde aan de dames in de keuken en de bediening.

62. Heerlijk eten en gezellige knusse sfeer.

63. H.van Es

Goede bediening, niet opdringend. Heerlijke gerechten en gezellige unieke ruimte.
    Locatie makkelijk te bereiken met de watertaxi. Een attractie apart!

64. m vd heiden

Aanrader en gaan dit delen met vrienden en bekenden.
    We komen zeker nog een keer terug.

65. Baudien

Een prachtige plek in Rotterdam. Anders dan anders. Aparte aankleding. Knus en klein. Leuke verrassende gerechten en zeer smakelijk. Super bediening. Prijs ligt vrij hoog.

66. Ruud van Dijk

Het eten (lamsbout en Tongschar) was uitstekend. Bediening vriendelijk en behulpzaam. Een toprestaurant in zijn klasse. Wij komen hier zeker een keer terug.

67. Het eten was echt heerlijk. De bediening was ook top. De kaart is ook erg gevarieerd. Klein maar daardoor een heel gezellig restaurant.

68. Jacob de Jong

De Watertoren biedt als restaurant een bijzonder prettige diner ervaring en is daarom zeker een aanbeveling waard.

69. Heerlijk gegeten met Valentijnsdag, super leuk aangekleed met hartjesballonnen en altijd een vriendelijke service, maar zeker ook verrukkelijke gerechten!

70. Great food and excellent service!

71. Maria twigt

Wij, mijn zussen, zwager en ik hebben super lekker gegeten. Vlees Vis alles was heeeeerlijk.

72. Heerlijk gegeten, gezellige entourage, prettige bediening.

73. Marloes Korsten

Gezellig gedineerd in medeterriaanse sfeer. Het eten was goed, bediening vrolijk en gezellig. Jammer dat je van binnen uit niet uitkijkt op het haventje… Maar het was wel lekker knus.

74. Het was zoals gewoonlijk. Gezellig, het eten was goed en de personnel er vriendelijk.
    Bedankt.

75. Was een super avond goede personeel en goede koks. Alles lekker klaargemaakt!

76. Nelleke

Heerlijk gegeten en bediening uitstekend!

77. José Versloot

We hebben ter gelegenheid van het afstuderen van onze dochter heerlijk gegeten in de watertoren. Alle gerechten inclusief dessert waren lekker. De bediening was bijzonder vriendelijk en gastvrij. Wij komen zeker nog eens terug

78. Bij en in de Watertoren heb ik met vrienden en vriendinnen genoten van een heerlijk diner van popoencurry met een overheerlijk toetje van Noorse hazelnoottaartje met een bolletje vanilleijs in een rustige en sfeervolle kleurrijke ruimte met een fijne dienstverlening. Er was ruimte en tijd om na de maaltijd ontspannen na te genieten en nog wat te kletsen.

79. Geweldig gegeten.
    Hoge kwaliteit.

80. Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediending. Enige minpuntje is de akoestiek, het is erg veel lawaai met een volle zaak.

81. Mooi plek! Heerlijk eten! 100% Recommandeer.

82. Van helvert

Eten was prima, jammer dat Hertenbiefstuk en coquilles niet meer op voorraad waren.

83. Bart de Jong

Onze eerste keer in De Watertoren. Heerlijk gegeten in een zeer plezierige omgeving. Goede prijs kwaliteit verhouding, vooral omdat wij i.p.v. de slibjongetjes voor dezelfde prijs een zeetong van 450 gram kregen aangeboden. Heerlijk gebakken, precies zoals hij hoort. Bediening was vriendelijk, misschien had er af en toe een handje bij gemogen, maar dat werd nooit hinderlijk. Wij komen beslist terug.

84. Volle bak op zaterdagavond. Reserveren is wel nodig! En dat is niet zo gek want (eerste keer voor ons) het is een gezellig restaurant met een verrassend uitgebreide kaart plus nog eens een extra uitgebreide kaart, ook voor de wildliefhebbers. Ook buiten deze menu's om nog extra's plus een waslijst aan desserts. Kortom keuze genoeg. Huiswijn uitstekend. Aardige bediening, complimenten gemaakt aan de chef. Blijken drie dames in de keuken te zijn. Gaan hier zeker terug komen!

85. De eetgelegenheid is vrij naar binnen gekeerd; je ervaart niet dat je in een watertoren zit. De kwaliteit van het eten en de bediening is top. De akoestiek is minder, hetgeen een comfortabel verblijf niet bevordert. We hebben ons dessert ervoor laten schieten.

86. Aafke van der Veer

In één woord: SUPER! Op onze trouwdag enorm genoten van heerlijk eten en drinken. Zeker een aanrader. Wij zullen dit restaurant bij iedereen aanbevelen. Warme sfeer, aangename achtergrondmuziek, gezellige en professionele gastvrouw en....geweldige kok!
    Als je zo kunt koken...het bord hebben we net niet afgelikt!

87. Helga lexmond

Klein, gezellig en vooral heerlijk eerlijk eten. Persoonlijke bediening. Fantastisch dessert, nergens eerder gegeten.

88. Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten en gedronken.
    Vriendelijke bediening, gezellige sfeer. Wij waren met 9 personen, het verliep allemaal heel gemoedelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

89. Heerlijke sfeer, fantastische bediening, waanzinnig lekker gegeten, niet goedkoop maar alle waar naar zijn geld. We komen zeker nog terug. En dan voor de vis!

90. Nikki Tuns

In 1 woord Super !!
    Heerlijk gegeten en hele leuke bediening 👍👍👍

91. Jaap Berghout

Gisteren saampjes gegeten bij eethuis De Watertoren. Het eten was geweldig lekker, een bijzondere kaart. Het personeel was erg vriendelijk. Het is wel wat aan de prijs. Maar zeker een aanrader!

92. Een top restaurant! We hebben heerlijk gegeten. De hazenrug met zuurkool was voortreffelijk, het smolt op je tong. Ook de lamsbout was heerlijk. Alles eigenlijk!!
    Het enige minpuntje is dat je je best moet doen om je tafelgenoten te verstaan als je aan aan 4-persoonstafeltje zit. Als het restaurant vol zit dan is het een beetje lawaaiig. Maar dat houdt ons niet tegen om daar zeker terug te komen!

93. De bediening was erg aardig en het eten was ook top, alleen de tafels, stoelen, servetten, tafelkleden mogen wat luxueuzer.

94. Vertaal van English naar Nederlands

Delicious food at a fair price, servers were very professional and also kind enough to give us menus in English and carefully explain the day's specials. The wine list is limited and we didn't know any of the wines, but the one we chose was fantastic and at a reasonable price. The ambiance is intimate (only 10 tables) and a bit quirky but nice. We absolutely will return!

95. Heerlijk gegeten, prima bediening. Ongedwongen sfeer. We hebben genoten.

96. Gisteravond weer meer dan fantastisch gegeten. Voor beide de "vistoren" als voorgerecht. Helemaal geweldig met heerlijke soorten vis. Entrecote met truffelsaus als hoofdgerecht zoals nog nooit zo lekker gegeten. De dames in de keuken maken er altijd 'n feest van. Super. Wij gaan zeker voor de 41ste keer terugkomen. Perfecte bediening waar menig restaurant 'n voorbeeld aan kan nemen. Al die bla bla restaurants in Rotterdam kunnen hier nog veel leren, qua kookkunst en qua bediening. Aanrader.

97. Claartje Schouten

Gezellig en lekker gegeten. Onveranderd lekker!

98. Afgelopen woensdag hier gegeten n.a.v. een goede recensie uit een culinaire gids van 2010. Nog wel even getwijfeld of we naar binnen zouden gaan, want wat een rommelige en onverzorgde uitstraling aan de buitenkant. Ik zou zeggen, even poetsen en boenen want dit kan echt niet! Wij hebben uiteindelijk héérlijk gegeten, carpaccio (8,-), kwarteltje van de grill (9,50), vissoep (8,-), tonijn (21,-), zeeduivel (20,50), een kaasje met een glaasje port (10,-) en een flesje wijn (19,50). Allemaal even goed, fris en vriendelijk voor ons neergezet. Waar koop je dit nu nog voor zulke prijzen?. Al met al een prima adres, met een veelkleurig caraïbisch interieur, waar we zagen dat het in de loop van de avond helemaal vol liep met zowel jonge- als oudere gasten, zowel zakelijk als privé.