De vertreklocatie van De Beren Boot is de Parkhaven, tegenover de Euromast (navigatie-adres: Parkhaven 15).
    Dit vertrekpunt is goed bereikbaar met openbaar vervoer en er is ruim voldoende (betaalde) parkeergelegenheid. De vertreklocatie wordt omringd door attracties die ook zeer de moeite van het bezoeken waard zijn. Het vertrekpunt van De Beren Boot ligt aan de voet van de Euromast en naast restaurant De gouden Wok, de Pannenkoeken boot, Partyschip De Ameland, de Zwarte Zwaan en Lasergame Rotterdam.

Auto

Het navigatie adres van de Berenboot is Parkhaven 15. Wanneer u de borden Euromast volgt komt u terecht op de Parkhaven. Recht voor de Euromast en de Parkhaven is een parkeerplaats gelegen. In Rotterdam is alles betaald parkeren en vaak kunt u alleen betalen met pin. Wij raden u aan om de auto te parkeren op de parkeerplaats bij de Parkhaven, dit is de dichtsbijzijnde parkeerplaats. Ook is er een parkeerplaats aanwezig op loopafstand bij de Machinist of aan de Parkkade.

Openbaar vervoer

Metro
    Neem de metro naar station Coolhaven of Dijkzicht. Beide stations zijn gelegen op de rode metro lijn (lijn A, B of C). Vanaf daar is het 10 minuten lopen naar de Parkhaven

Tram
    Met tramlijn 8 kunt u uitstappen bij de halte Dijkzicht/Euromast. Vanaf dit punt is het 5 minuten lopen naar de Parkhaven

• Buffet: € 29,95

1473201927 68
1509919229 69
1519933039 60

1. Sharon Rijsdijk

2. Wat een leuk uitje heb ik gehad vorige week! Heerlijk gegeten en tegelijk lekker varen. Ik was samen met mijn zoontje die zijn ogen uit keek. Je krijgt zeker waar voor je geld onbeperkt eten en voor ieder wat wils. Ik kom zeker nog eens terug op deze gezellige boot. Vriendelijk personeel die heel hard werken om het iedereen naar zijn zin te maken. De reis alleen al naar de boot is heel leuk, de Euromast dichtbij en het geweldige uitzicht daaromheen. Ja echt een aanrader!

3. Nadat we nog steeds voor de kant lagen en de soep al geserveerd werd kregen we eindelijk te horen dat de boot kapot was. Soep was slechte kwaliteit, buffet middelmatig. Ook het optreden vd beer ging niet door, geen personeel voor?!
    Bediening was heel goed, vrolijk en snel.
    Vieze tegenvaller dus.

4. Het eten en prijs verhouding is echt absurd. Absoluut niet te vergelijken met tal van andere restaurands.
    Kwaliteit van het eten is dan ook niet echt naar tevredenheid. En zeker niet de prijs verhouding die ze durven te hanteren.
    Voor de mensen die nog niet zijn geweest, bespaar geld. Er zijn zeker velemalen meer die er veel beter aan doen in het keuze menu en prijs kwaliteit verhouding.
    Heel erg jammer.

5. Wij hebben mogen genieten van de speciale manier die men heeft bij het presenteren van het buffet.

6. Goede service en aardig personeel. Lekker eten, altijd gezellig en vol verrassingen. Iedere keer weer, ik wil niets liever dan dit restaurant. Beter kan je niet krijgen, altijd lief en aardig ontvangen ze ons bij de Berenboot en er is geen beter eetcafé dat vaart op de Rotterdamse haven. Altijd lekker, van hoofdgerecht tot nagerecht alsook de koffie.

7. Nadat wij al een aantal keren bij een Beren restaurant hadden gegeten, leek het ons een leuk idee om een keer met de Berenboot mee te gaan. Van tevoren netjes doorgegeven dat er een vegetariër in ons midden was. Het eten wordt in buffervorm gepresenteerd, waarbij iedereen een keus heeft in zijn vlees of vis maar niet voor een vegetariër, die kan niet kiezen. Het eten was tegen de tijd dat wij aan de beurt waren niet warm, groenten slap en frietjes koud. Heel jammer. Ons zien ze niet meer terug.

8. K..de koning

Slecht, zeer slecht, krijg je gewoon 1 dag van tevoren (ruim op tijd besproken) heel gewoon gemeld "we varen morgen niet u kunt voor dezelfde prijs een schaaltje broodjes eten op de Euromast"... Dit moet je dan maar weer gaan uitleggen aan twee kinderen die er al dagen naar uitkijken...

9. Het personeel was erg attent en hard werkend. Het eten daarentegen viel erg tegen. Weinig keus en zeker niet beren waardig. Ik vond het echt erg tegen vallen. Leuk om een keer meegemaakt te hebben maar kom nooit meer terug op de bereboot.

10. Het eten was prima, de bieding uiterst correct en vriendelijk en het uitzicht (de onovertroffen haven van Rotterdam) ook top! Een aanrader.

11. een leuke ervaring en lekker eten prijs is goed en bediening erg vriendelijk en goed zeker een 10 heb het erg naar me zin gehad super gaaf als het buffet omhoog komt uit de vloer heb er 1 woord voor over GEWELDIG en net als meerdere op deze site een aanrader

12. peterkouters

De Berenboot... Beregoed!! In één woord: GEWELDIG!

Bediening en klantvriendelijkheid een dikke 10! De boottocht van 2,5 uur was prima, maar het lopend Berenbuffet spande de kroon.

Werkelijk een aanrader voor iedereen, van 8 tot 88!

Peter kouters, 11-08-2015

13. hans de ruiter

Op 18 juli 2015 heerlijk genoten van de rondvaart en het smakelijke eten. Perfecte bediening en goede uitleg bij het buffet. Goed geregeld per tafel en snelheid voor lopend buffet. Voor herhaling vatbaar.

14. Henny van der Westen

Wederom een geweldige ervaring. Heerlijk eten en een hele mooie rondvaart door de havens van Rotterdam. Dit is voor herhaling vatbaar. Dus tot de volgende keer......

15. Gino 51 punten

Met zijn tweeën hier wezen eten. Het interieur was oud en de bediening was onprofessioneel. Ook waren borden, glazen en bestek doorgaans vies. Dit kan zoveel beter. De kok in het midden van het buffet maakte er een hele show van wat op zich erg leuk was. Tijdens het opscheppen was hij verdomd onbeleefd. Dit was een domper. Kwa eten is er voldoende keus maar ik betwijfel of het allemaal vers is bereid. De prijs en kwaliteit verhouding zijn niet in balans. Het was leuk om een keer gedaan te hebben maar wij komen helaas niet terug.

16. Johan

17. Met oud en nieuw 2014 op De Beren Boot geweest met een hele groep. Onze groep was lekker uitbundig en de stemming zat er bij ons lekker in. Overig publiek erg saai, zaten maar een beetje voor zich uit te staren, allemaal aan die tafeltjes, terwijl wij lekker aan het dansen waren. Eten heerlijk. 1 groot minpunt: feest erg vroeg afgelopen.

18. Arrangement van oud op nieuw geboekt en met 3 personen mee gegaan. Wat hier geboden werd voor € 49,50 was overweldigend. Super buffet en hapjes. En vooral ook veel lof over het personeel. Zeer attent vriendelijk en hard werkend. De sfeer aan boord was ook beren gezellig. Als u de kans hebt zeker doen.

Bedankt Beren Boot namens ons voor deze geweldige avond. Paul Joke en Hans.

19. 1e kerstdag van 16.00-19.00 op de boot geweest op bovenste verdieping. IJskoud doordat verwarming kapot was. Hele avond met jas aan gezeten zoals meerdere klanten. Dit defect bleek al 2 dagen bekend te zijn bij bemanning en eigenaar. Met heel veel moeite korting gekregen. Het meest asociale vond ik nog dat de volgende "lading" klanten al klaar stond en weer op diezelfde koude bovenverdieping werd geplaatst. Eten wat kwaliteit betreft ook onder de maat. Dit alles haalt echt de goede naam van de berenrestaurants naar beneden. Zonde!

20. Zeer slechte ervaring met de Berenboot. Voor de kerstvaart gereserveerd deze kerst.

Bij aankomst was het boven erg koud. Dit doorgegeven aan het personeel, maar er kwam weinig tot geen verandering in. Vervolgens zijn ze een aftuiging dicht gaan plakken, maar ook dit hielp niet voldoende. Na meerdere malen geklaagd te hebben bleek de verwarming al twee dagen niet te werken. Dit was niet naar ons gecommuniceerd en we zaten we al aan boord en waren we al het aan het varen toen we dit hoorden.

Het eten is ook niet vergelijken met de Berenrestaurants. Weinig keuze en ook zeker geen Beren kwaliteit. Wij dan ook gelijk bij het aanwezige personeel gemeld dat we het er niet mee eens waren. Hun baas zou het oplossen.

Bij de kade kwam inderdaad hun baas de boot op. Zeker geen sympathieke man. Hij concludeerde direct dat het niet koud was. Een beetje korting wilde hij wel geven. Zeer vervelende man en dreigde dan ook direct met de politie. Om uiteraard zo spoedig mogelijk van de boot af te zijn. Zodat de volgende groep mensen (die ook niet zijn ingelicht en weer in de kou zullen zitten) op de boten te laten.

Nadat de politie aan boord was kwam de eigenaar met een gepaste compensatie en was het afgedaan.

Maar zeker niet meer voor herhaling vatbaar.

21. s. pling

Laatst meegevaren met de Berenboot en het is erg goed bevallen. De kwaliteit en service goed, net zoals ik deze gewend ben bij de Beren restaurants. De vaart is daarnaast ook erg leuk om mee te maken. Voldoende eten bij de buffetten en ook goed warm, wat toch erg belangrijk is. Zeker een aanrader en ik kom binnenkort nog eens terug!

22. Sinds er in oktober 2013 een nieuwe eigenaar is gekomen, is de kwaliteit sterk verbeterd. De Berenboot staat weer garant voor entertainment, vriendelijk en behulpzaam personeel en heerlijk eten.

Het buffet was heerlijk en wordt diverse malen aangevuld. Alles wat je in de Beren restaurants kunt vinden op de kaart, ligt hier op het buffet. Een geweldig concept! Omdat iedereen in etappes naar het buffet wordt begeleid, hoef je nooit lang te wachten. Wij gaan zeker vaker terugkomen op de Berenboot!

23. Zeer slecht, pas met een werkuitje hier geweest. Personeel zeer onvriendelijk, eten koud, sommige bakken waren zelfs leeg. Word er doodleuk gezegd is al op...
    Wij werden als tafel steeds als laatste geroepen om eten te mogen pakken waardoor we dus steeds misgrepen, laatste ronde koffie/thee werd niet eens gebracht. Na 2x vragen en alweer aangemeerd te zijn kregen we die nog gebracht. Het ging niet van harte want er kon bij het personeel geen glimlach vanaf.

24. Leen Paalvast

Sinds begin oktober is er een nieuwe eigenaar en dat is te merken ook. Was ik in het verleden nogal teleurgesteld over de kwaliteit van het eten (lauw). Nu is het eten gewoon goed. De gerechten in de vorm van een buffet zijn smakelijk en heel belangrijk, het is warm. Het personeel is ontzettend vriendelijk en attent. Het schip is sfeervol en de rondvaart is gewoon heel leuk. Ik kan het iedereen aanraden. Wij hebben een fantastische avond gehad.

25. De sfeer wordt erg betast door de leuke rondvaart. Het is een aanrader om dit in het donker te doen. Prachtig met de lichtjes.

De kwaliteit van het eten hangt erg af van de drukte. De rondvaart is een leuke bedoeling, maar klantvriendelijkheid kan hier nog wel veel beter. Zoals vorige recensie, een ongezellige schipper.

Personeel kan zeker wat beleefder. ( De beleving om de meiden ordinair te zien dansen in het restaurant, je zou je bijna vergissen in de locatie. Van club naar restaurant ) Dit kan zeker beter.

26. Zeker niet naar toe gaan!! Dit restaurant is absoluut niet berenrestaurant waardig. We werden ontvangen door een ongezellige schipper, die het rondje waarschijnlijk al te veel heeft gevaren. Het personeel bestaat uit pubers, vreselijk amicaal. De soep was lauw, de patat was koud, de saté droog en de pindasaus te waterig. Het nagerecht kwam bijna rechtstreeks uit de supermarkt. Vreselijke muziek en een nog vreselijker muziekinstallatie. Ik heb er een email naar toe gestuurd, ze zouden het bespreken in hun overleg. Nooit meer wat van gehoord! Erg jammer, want de rondvaart zelf is erg leuk!!!