Brasserie De Schone Lei in Rotterdam

1320862498 59
1388220369 60
1401691943 56
1516200324 51

1. Bloedheet binnen en het terras gaat na een bui niet meer open met als argument dat het straks weer gaat regenen. Ook de koffie na afloop mocht niet buiten. Het heeft overigens niet meer geregend, zijn naar ander terras gegaan. Het was gewoon luiheid en schrijnend gebrek aan service. Ook het vlees was dramatisch taai en moest in plakjes worden gezaagd met een gekarteld mes. Met andere woorden: eens maar nooit meer!
    De naar Rotterdam getakelde Friese skutsjes vormden overigens een fraai decor. Maar wel nep natuurlijk, die boten horen daar niet 😜

2. Kwam net binnen met vrouwlief en zoontje van 4. Was behoorlijk vol. Sta 10 min te wachten bij de ingang. Geen goedemiddag of welkom. Een tafel komt vrij met twee stoelen. Ik vraag of we een kinderstoel erbij kunnen krijgen. Dit kan niet omdat anders de doorgang naar twee andere tafels wordt geblokkeerd (terwijl deze vanaf de andere kant ook toegankelijk zijn).

Kom hier nooit meer terug. Jammer.

3. ik ga niet nog een keer terug naar dit restaurant. Ligging is prachtig, maar bediening en eten matig. Hamburger had geen smaak en de vis was ook niet erg bijzonder. Bediening zeker niet onvriendelijk, maar vergat regelmatig het e.e.a. Een hoofdgerecht was niet goed doorgekomen en kwam dus 5 min later dan de rest. Dit werd wel gecompenseerd met een gratis drankje.

4. Met 9 personen op een zonnige vrijdagavond gegeten bij De Schone Lei. Het weer zat mee dus heerlijk buiten op het terras gezeten met een mooi uitzicht over de Kralingse Plas en de skyline van Rotterdam. Wij begonnen met het bestellen van een drankje. Haast hadden we niet maar na ruim 20 minuten wachten op ons drankje keken we toch uit naar iemand van het bedienend personeel om te vragen waar het drankje bleef. En jawel hoor. Op een gegeven ogenblik kwam iemand naar onze tafel. Niet met de drankjes maar met de menukaart. Toen maar uitgelegd dat we graag eerst iets wilden drinken. Uiteindelijk kwamen de drankjes. Helaas was er een drankje vergeten dus dat was weer wachten totdat ook deze er aan kwam. Zodoende konden we gelukkig al na 30 minuten genieten van het uitzicht met een drankje. Daarna de bestelling van het menu. Leek aanvankelijk vlot te verlopen. Nadat alles was opgenomen bleek het electronisch opnamekastje niet goed te werken. Heel vervelend voor het overigens aardige meisje dat ons bediende. Dus alles maar weer over doen met pen en papier. Ook nu weer een lange wachttijd voor het voorgerecht maar het was nou eenmaal druk op het terras. De kwaliteit daarvan was gewoon goed. De vraag of het mogelijk was om wat brood te serveren werd positief beantwoord. Nadat de voorgerechten door dit hongerige gezelschap al bijna geheel waren verorberd kwam, nadat we daar weer om vroegen toch nog de plank met het boerenlandbrood. Veel restaurants serveren als bijkomende service iets van brood met b.v. kruidenboter vooraf maar daar moet je hier niet op rekenen. Na nog een aantal drankjes en ruim 30 minuten later kwam het hoofdgerecht. Jammer dat de kok kans ziet om de biefstuk, behorend bij het gerecht surf & turf zo taai kan krijgen op de bbq. Een persoon van ons gezelschap gaf het halverwege maar op want er was met het mes geen doorkomen aan. Ik moet eerlijk vermelden, deze schoenzool is niet in rekening gebracht. De garnituur bij dit gerecht bestaat enkel uit wat boontjes en wat roosjes broccoli. Denk maar niet dat er ook maar een aardappeltje of patat op je bord ligt. Dat kan er helaas niet van af voor de prijs en moet apart worden bijbesteld. Zoiets wordt ook wel "schandalig" genoemd. De schamele garni zag er kleurrijk en zelfs smakelijk uit totdat je probeert om het te eten. Zoiets zou men moeten blacheren tot beetgaar. Helaas, daarvan was de kok niet op de hoogte. Wat een taaie troep. Maar nogmaals, we genoten van het mooie uitzicht. We zagen er gezien de vlotte bediening een beetje tegenop om nog een dessert te bestellen. Natuurlijk ging het ook daar volledig mis. Na lang aandringen en navragen werd na meer dan 30 minuten het dessert opgediend. De nagerechten waren van goede kwaliteit. De lauwe koffie kregen we van het huis als beloning voor ons geduld.Na een gezellige avond vol ergernis konden we toch terugkijken op dat mooie uitzicht over de Kralingse plas.

5. j.de Gelder

Het was heerlijk in het avondzonnetje zitten met een goed glas wijn en genieten van de skyline van Rotterdam. De bediening was vriendelijk en de geserveerde zalm is echt een aanrader.

6. Desiree Mostert

Vanmiddag hier gegeten en wij komen niet meer terug. Slechte service en bediening en het eten zelf was erg flauw en saai. Verder was het erg vervelend dat er een plaag van vliegjes was maar daar kunnen ze niks aan doen.

7. Erg gezellig en het ziet er mooi uit. Eten was goed en de bediening was ook top.

8. J. van der Wösten-de Kleijnen

Met 8 personen heerlijk gegeten op het zonnige terras met prachtig uitzicht op de skyline van Rotterdam. Het bedienend personeel was bijzonder vriendelijk. Wij komen hier zeker nog eens terug!

9. Tijdens een bruiloft: lauwe cola waar de koolzuur bijna uit verdwenen was; slechte bediening; schaaltjes pinda's en olijven die niet bijgevuld werden; gasten die overgeslagen werden. In één woord: rampzalig!

10. Laura 25 punten

Teleurstellend, wat een slecht restaurant.

Het enige wat top is, is de locatie. Heerlijk aan het water met uitzicht op de skyline van Rotterdam.

Gisteren (30-05-2011), hier een hapje gegeten met het gezin. We hadden gereserveerd voor 5 personen, en hebben een half uur moeten wachten om geholpen te worden.

Witte wijn die niet uit de koeling kwam, op het moment dat we vroegen om een wijnkoeler met ijs en water om deze wijn beter op temperatuur te krijgen, kregen we te horen dat dit niet mogelijk was omdat de wijn toch wel degelijk uit de koeling zou komen. (sinds wanneer ga je in discussie met klanten?) Maar dat we wel een glas met ijsklontjes konden krijgen. Dit deed zich voor terwijl we net voor- en hoofdgerecht besteld hebben. Uiteindelijk hebben we er 4 x keer om gevraagd waar de ijsblokjes dan bleven, uiteindelijk kregen we deze terwijl we de dessertkaart in handen hadden. Als gevolg dat we ook niet een extra fles besteld hebben (zonde lijkt me)

Daarnaast hebben we van te voren brood met tapenade etc besteld, we waren met 5 personen maar kregen 4 kleine stukjes brood.. Prima als het gerecht hier uitbestaat, maar kundig personeel zou dit van te voren aangeven en een poging doen om 'up te sellen'. Ipv dat ze ons 1maal dit brood verkocht hebben, hadden we het 3maal willen bestellen. Zonde voor de ondernemer dat men hier dus geld laat liggen, zo ging dat net als voor de drankjes. Er werd totaal niet gelopen en gevraagd of we nog wat wilde drinken, als gevolg dat men hier ook de nodige omzet heeft laten liggen.

Voorgerecht, leuke presentatie. Maar daar is alles ook echt mee gezegd. Koude kreeftensoep en een te gare coquille.

Dit gerecht hadden we alle 5 besteld.

Daarna hadden mijn zusje en ik de saltimbocca, deze smaakte goed.. niks op aan te merken verder.

Mijn vriend had lamsrack.. deze was prachtig rosé en smaakte ook goed.

Alleen min ouders.. Zij hadden gekozen voor de wagyu-beef.

U kent het wel.. gemasseerde bierdrinkende naar muziek luisterende Japanse runderen.

Vlees dat normaliter op je tong wegsmelt, zo mals is het.

Het was zo taai en doorbakken dat je er met een normaal mes gewoon niet doorheen kwam..

Maak het een ander wijs dat ze echte wagyu hebben..

Het was net een rubberen schoenzool.

Zonde van dit exclusieve vlees, dat er op deze maneer mee omgegaan wordt.

Eens maar nooit meer!

Zonde van het pand, want er valt heel veel uit te halen zodra je hier een goed team in zet.

11. Hallo medewerkers van de Schone Lei,

De afgelopen dagen hebben mijn collega's en ik een teambuildingsessie meegemaakt in de Havelaar. Buiten was de temperatuur -4 tot -6 en binnen was de temperatuur gevoelsmatig 16 graden, niet de gewenste temperatuur voor een teamsessie, meermalen hebben we dit aangegeven, maar het werd niet warmer. Slechts 1 kant van de verwarming was in bedrijf! Prachtige lokatie.....goede bediening en prima eten......maar die prachtige uitbouw moet ook verwarmd worden.

12. Om 1200 gaat De schone lei open. Om 11.45 werd mij duidelijk dat het weleens druk kon worden en het terras stond behoorlijk vol met bordjes 'gereserveerd'. Met enig gedrang een keurig tafeltje kunnen bemachtigen. Enkele anderen moesten worden teleurgesteld. Maar het is dan ook een prachtige lokatie.

De bediening was gezien de drukte redelijk tot goed.

De plek op het terras was prachtig!

Het eten was eveneens prima! (focaccia geitenkaas/abrikoos/tomaat) en uitsmijter Schone Lei.

De prijs is ok, maar iets aan de hoge kant.

13. hennie duchenne

Tweede paasdag ongeveer 13.00.

Op het terras was een tafeltje vrij. Mijn man en ik gaan zitten en bestellen wat te drinken. Anders nog iets? Vraagt de serveerster? Nee, dank u. Na een 10 minuten komt ze weer: heeft u al iets besteld, jazeker wij hebben al drinken besteld. Niets eten? Ze presteert het om nog een keer ( de 3e keer dus ) te komen vragen: wil u iets te eten bestellen? Ik vraag: dit is de 3e keer dat u komt vragen wat wij willen eten, is het verplicht te eten? Nee hoor, zegt ze. Maar de kaart ligt op tafel?( Die lag er al, t sloeg nergens op)

Terras leuk, bediening, erg jammer............

14. van dalen

twee weken geleden wilde ik met man en kind op terrasje zitten.man en ik koffie met gebak en zoon soep. gebak kon wel op het terras, maar de soep moest binnen. wat krom zeg.klantonvriendelijk. daar zaten meer mensen over te klagen. heb toen de soep binnen besteld en het zelf maar mee naar buiten genomen. jammer