Restaurant Zeelandia in Roosendaal

Ruime parkeergelegenheid aanwezig in een straal van 300 meter.

Lopend op 6 minuten afstand van het station.

• Buffet: € 15,50

1417019319 83
1436209826 85
1460197960 84

1. sloots rmh

Het eten was zeer beneden peil, de bediening was oke' en de gastvrijheid op het einde van de avond was ook beneden peil.
    Advies neem een kok in dienst die weet hoe een tapas te maken en geef mensen een leuke avond ook om 11 uur s' avonds.

mvg Ron Sloots.

2. Warm welkom, prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Zeer smakelijk gegeten, bediening zeer vriendelijk.
    Klasse.

4. Pieter-Jan

Een keer wezen eten. Kende Zeelandia van vroeger als carnavalstent, en hoopte op een lekker etentje. Helaas was het eten iets minder dan verwacht, maar voor de prijs was dit ook wel iets dat we konden verwachten.
    Personeel was niet zo duidelijk, de ene keer was het een van de meisjes uit de bediening, de andere keer was het een man (de eigenaar..?). Dit werd aan het begin niet goed duidelijk gemaakt. Wat mij erg teleurstelde, was dat deze man op een gegeven moment één van de meisjes begon uit te kafferen midden in het restaurant tussen alle gasten.

Ook erg lang moeten wachten op het afrekenen, gevraagd aan een van de meisjes uit de bediening, maar uiteindelijk (na 25 minuten) kwam die meneer met de bon.

Ik ga hier niet meer graag terug.

5. Afgelopen zaterdag bij zeelandia gegeten, had toen ik gereserveerd had m'n twijfels , ik dacht dat t beetje oud en uit de tijd was. Maar t was in een woord GEWELDIG, de bediening was uitstekend, en t eten was geweldig. De complimenten aan de kok. Dit is echt een aanrader , en hier gaan we zeker terug naar toe.
    Bedankt zeelandia , dank zij jullie ,hadden wij een super avond.
    Prachtige lokatie

Fam. Vergouwen

6. Goed, gezellig en gastvrij. Geweldige mosselen en een heerlijk vissersplateau.

7. Verhoeven

Gisteren heerlijk gegeten (ik vis, mijn man vlees) in een gezellige sfeer. Ruime keuze in wijn, die ook per glas te bestellen is.

8. Monique Gumus, Ulamis-Izmir, Turkije

Twee keer per jaar kom ik terug in Nederland voor een korte vakantie. Iedere keer kiest mijn vader met zijn vriendin een restaurant om dit te vieren en alhoewel het het hoogtepunt van iedere vakantie zou moeten zijn, is het helaas vaak een tegenvaller. Om heel eerlijk te zijn, toen ze zeiden dat we deze keer naar Zeelandia zouden gaan, waren mijn verwachtingen niet echt hooggespannen. Ik ben verwend: getrouwd met een chef-kok en die in onze eigen B&B hele lekkere dingen op tafel zet. En mijn herinnering aan Zeelandia was een wat oubollig donker restaurant met een oninteressante kaart. Wat een verrassing!! Heerlijk eten, flexibiliteit in de keuken (ik koos voor twee voorgerechten met een als hoofdgerecht), een fantastische bediening door Lois en eigenaar Corne en een lekkere lichte tafel aan het raam in het nieuwe deel van het restaurant. Een absolute aanrader is het vissersplateau: mooi opgemaakt, kakelvers (als je dat kunt zeggen van vis) en schitterend gecombineerd. Van mijn tafelgenoten hoorde ik dat de mosselen, de zeebaarsfilet en de varkenshaas ook niet te versmaden waren. Volgend jaar kom ik terug met mijn echtgenoot!

9. stefan en marja

Heerlijke oesters en zeebaars gegeten, lekker wit wijntje erbij en de bediening was top! Voor herhaling vatbaar!

10. Onlangs weer met oma hier gegeten. Erg goed. Ook de bediening is prima. We zaten in de brasserie en de inrichting hiervan wordt toch wel wat oubollig, want het is erg donker.

11. Hebben het suprisemenu gegeten en dit was werkelijk een verrassing. 2 verschillende soepjes die heerlijk waren. Het hoofdgerecht was geweldig met een heerlijke citrusvruchtensaus. Wij komen snel weer terug om ons nog eens te laten verrassen.

12. W. Heeswijk

Gisteren hier met de familie voor het eerst gegeten en is prima bevallen. Gekozen voor de dinerkaart in het restaurantgedeelte. Vissoep vooraf en daarna sliptongetjes gegeten. De tiramisu was ook lekker. Heerlijk avondje uit en we komen zeker terug.

13. W. de Jong

1e kerstdag gegeten met 2 gezinnen. Nou het was eens, maar nooit meer!
    Het begon al met de ontvangst: we werden niet echt hartelijk ontvangen en beetje aan ons lot overgelaten voordat iemand ons de tafel aanwees. Het was onze eerste keer, dus wij wisten niet waar de kapstok of kinderspeelruimte was, hoe het voor de kinderen in zijn werk gaat met buffet en drinken bestellen, er werd niks uitgelegd.
    Vervolgens het eten: Herten carpaccio was te dik gesneden; Tussengerecht was taai en hebben we niet opgegeten (dit bleek bij meerdere tafels); soep en hoofdgerecht waren lauw; meerdere malen om drankje moeten vragen. 3 keer om extra poffertjes voor het kinderbuffet moeten vragen.
    Er was geen toezicht in de kinderruimte terwijl dit wel telefonisch tegen ons gezegd was.
    Toen we bij weggaan vroegen naar de rolstoeluitgang (omdat bij de deur 2 treden waren en het bij binnenkomst al niet zo goed ging) , werden we zonder begeleiding naar achteren verwezen. Hier hebben we met 2 vrouwen en 4 kinderen moeten zoeken naar de juiste uitgang, die ook nog eens heel moeilijk openging. Dit was echt het toppunt!
    En dan ook nog bijna 300 euro moeten aftikken!
    Enige pluspunt: de kids hebben het wel naar hun zin gehad.....

14. davey en geerie

Wij hebben er 24-10-2012 gegeten wij zijn heel wat gewent qua lekker eten maar dit is echt een aanrader, ook omdat het zo lekker is en de prijzen vallen ook mee. Personeel met een lach aan het werk, het eten bereid met passie en dat proef je !

Onze complimenten en ga zo door !
    En zeker tot ziens

Met vriendelijke groet

Davey en geerie

15. Lekker gegeten, met goede service voor een mooie prijs.

16. Centrum voor Wonen en Zorg De Eglantier

Voor de vrijwilliger van De Eglantier hebben wij onlangs een etentje georganiseerd bij Zeelandia om hen te bedanken voor alle hulp. Het reserveren verliep op een prettige manier. Er werd meegedacht over de invulling van de avond. Niet alleen op het gebied van eten en drinken, maar ook over de tafelindeling en passende menukaart met aangepaste tekst en lay-out. Het eten was heerlijk! We waren met een groep van 45 personen en de borden werden
    vlot geserveerd zodat niemand op zijn tafelgenoten moest wachten en alles was goed warm. De avond was zeer geslaagd en de vrijwilligers waren dan ook erg te spreken over de avond.

17. pascale heijnen

Al meerdere malen gegeten en elke keer weer fantastisch!
    Perfecte sfeer, goede bediening en bovenal heerlijk eten.

18. Wij hebben twee dagen na kerst '11 bij Zeelandia gegeten. We waren er nog nooit geweest maar hopen er zeker eens terug te komen!

Het eten was werkelijk perfect. Alles smaakte heerlijk!
    -Carpaccio: zoals het moet zijn. Goede zachte, dunne carpaccio en de combinatie met warme zongedroogde tomaat was heel bijzonder smakelijk en apart!
    -biefstuk van de haas: half gerechtje is mogelijk, wat erg fijn is voor de kleinere eters. Groenten waren perfect gaar, biefstuk was precies midden doorbakken zoals midden doorbakken behoort te zijn (hehe, eindelijk een kok die het begrijpt). Zelfs de aardappelpuree wat toch meestal 'saai' is smaakte dit keer voortreffelijk. Stroganoffsaus was ook klasse, nog nooit zo gegeten.
    De wijn was ook goed!

Je word netjes, beleeft en hartelijk behandeld. Ze hebben aandacht voor de klant.

Wij vinden restaurant Zeelandia zeker een aanrader!! Een feestje voor de smaakpapillen en een ieder die behandeld wil worden als een eregast kan hier zijn hart ophalen!
    Complimenten voor de bediening en de kok!

19. esther de jong

Wij hebben op 1e kerstdag catering besteld bij Zeelandia, iets wat ze eigelijk nog niet doen. Best spannend dus. Nou wij vonden het geweldig. We moesten het wel zelf ophalen ivm de kerstdrukte in het restaurant, maar dat was voor ons geen probleem en aangezien alles in dichte dozen zat was dat helemaal makkelijk. Wij vinden dit echt wel voor herhaling vatbaar.

groetjes esther

20. Kerst 2011 te gast bij Restaurant Zeelandia. Wij hadden de Kerstparade (9 gangen) met bijpassend wijnarrangement. Een geweldige avond met lekker eten en drinken. Mooie porties, goede opbouw en bij elke gang een lekker glaasje (of 2 als je dat wilde;-)).

En dit menu was nog niet eens bedacht door hun nieuwe kok met 3-ster-ervaring. Vanaf januari, met het nieuwe menu, kan die man pas echt los gaan.

Ik kan niet wachten wat dat gaat brengen!!!

21. Sabine Mollen

Wij hebben op 1e kerstdag 2011 met de familie in dit restaurant gegeten ,(net als op 1e kerstdag 2010). Echt een aanrader! Super aardige mensen, hele gezellige sfeer en goed eten! Ook aan de kinderen is gedacht; zij hadden een aparte feestzaal met luchtkussen, groot tv scherm, knutseltafel en een eigen buffet, dit alles met begeleiding. Echt ideaal omdat je zelf rustig kan genieten van je diner en je kinderen er toch lekker bij zijn en ook een geweldige tijd hebben.

Mvg Sabine Mollen

22. Emelie Waalwijk

Met mijn partner hier heerlijk gegeten.
    Dit is "uit eten" zoals" uit eten" bedoeld is. "Fijne bediening. heerlijk eten in een gezellige ambiance met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Wij hebben genoten!(Lekkere wijn!)

23. Van Orsouw

Vandaag 6-11-11

Hier samen met mijn partner gegeten.

Hele goeie ontvangst , netjes geholpen
    Eten was heerlijk!!! Hebben beiden echt genoten.

Wc's waren netjes, hele zaak maakte een schone en nette indruk. Heel sfeervol naar onze mening.

Komen hier zeker nog een keer terug!!!

24. Zaterdag 5 november j.l. gegeten in het Restaurant gedeelte van Zeelandia.

De ontvangst was erg gastvrij, je voelt je er meteen thuis.

Wat hebben we gegeten:
    Voor: Toren Zeelandia
    (Kreeftensoepje, garnalenstaartje, oester, greenshell mossel, blini met zalmmousse)

Hoofd: Victoriabaars en kabeljauw

Vis moet zwemmen, nou ook daar weten ze bij Zeelandia raad mee. Een mooie fles Chileense Chardonnay die heerlijk koel gehouden wordt in de wijnkoeler.

Als nagerecht kozen we voor het kaasplankje bestaande uit 5 kaasjes, een paar stukjes stokbrood en heerlijke plakjes vijgen/abrikozenbrood (de versiering in de vorm van een klein tomaatje en de blaadjes sla mogen wat ons betreft weggelaten worden, hou het simpel, de kunst van het weglaten).
    Bij het kaasplankje hoort een mooie oude port, in dit geval een Colheita van 15 jaar oud.

Hoe smaakten de gerechten, in één woord: verrukkelijk
    Kortom, deze avond was een feest voor den inwendige mensch.
    We komen er graag een keer terug.

25. A la carte gegeten. Had beter het menu kunnen nemen.
    De herfstsalade, met manchego kaas, appel en walnoten bestond uit een piepkleine salade, 2 schilfertjes kaas, 2 stukjes appel en een halve walnoot. En dat voor 9.75, treurig.

Jammer, was de eerste keer ( en de laatste )

26. Beste wees,

Wat u zondag is overkomen, zijn wij écht niet gewend. Het betreurt ons dan ook ten zeerste. Omstandigheden van beide zijden hebben tot verwarring geleid.
    Om uw gevoel enigszins te compenseren, hebben we de eerste en tweede gang niet in rekening gebracht (terwijl u aangaf dat u dát al heerlijk vond en benieuwd was naar de komende gangen).

Om u nog verder te compenseren, nodig ik u uit om uw mosselmenu in het geheel over te doen op onze kosten. Wij gaan u verwennen zoals het hoort.

Hartelijke groeten,
    Restaurant Zeelandia

27. Gezellige sfeer! Lekker gegeten met vriendinnen. Eten kwam vlot, en vriendelijke bediening! We komen zeker nog een keer terug!

28. Zondag 25 september met het gezin wisten eten. Om 17.15 uur om de kaart gevraagd en om 18.00 uur de eerste gang van het mosselmenu gekregen (4-gangen). Rond 19.00 uur kwam het hoofdgerecht terwijl ze de soep (2e gang) vergeten waren. Dit werd redelijk vlot hersteld. Vervolgens tot 20.00 uur gebeurde er niets totdat we een opmerking hebben gemaakt dat dit wel heel lang ging duren, zeker gezien het feit dat onze dochter van 11 op maandag weer naar school moet. Er werd toen gezegd dat ze het zo snel mogelijk gingen regelen. We hebben toen maar betaald wat we gedronken hadden en mijn dochter gegeten en zijn toen vertrokken. Volop excuses en het verzoek nog een keer terug te komen, aangezien dit nooit voorkwam. Helaas, maar hier zien ze ons nooit meer. Wat een waardeloze tent.

29. Met 14 personen "a la carte" gegeten. Heerlijk! Bediening is vriendelijk en de sfeer in het restaurant is gezellig. Zeker een aanrader!

30. Met 3 personen een mosselmenu genomen. Ondanks drukte alles zeer vlot afgegehandeld. Het eten goed en veel. Ook goede en vriendelijke bediening.

31. Echt heel lekker gegeten, vlees was goed bereid en ook de producten die gebruikt zijn zijn van goede kwaliteit! Het restaurant ziet er heel chic uit met daarnaast de brasserie die een heel knusse en gezellige sfeer heeft! Hele vriendelijke bediening en echt een aanrader om te gaan eten, zeker als je niet al te veel geld kwijt wilt zijn. En voor de mensen die wel wat meer geld kwijt willen zijn is er ook een mogelijkheid om in het chique restaurant te eten met een zeer uitgebreide en smakelijk menukaart!

32. Ik ben 2 weken geleden met mijn neef bij Zeelandia gaan eten.

En we hebben samen het High wine menu gegeten, 6 gerechten met bijpassende wijn. Zeker een aanrader.

33. Maaike Hoevenaar

We hebben nu al driemaal het brasseriemenu gegeten voor €16,50 en dit is ons erg goed bevallen. De prijs - kwaliteitverhouding is erg goed. Je kunt steeds wisselend vier gerechten per gang kiezen en dit blijft lastig kiezen. Goede service en er wordt bijvoorbeeld heel goed rekening gehouden met diëten en allergieën. Lekker eten, lekkere wijn, Jupiler of Hertog Jan van de tap. Echt een aanrader!

34. We zijn hier toevallig terecht gekomen. Prima eten voor een prima prijs. Als we in de buurt zijn gaan we er zeker weer aan.

35. Na een lange tijd gisteren weer eens gezellig bij Zeelandia gegeten. Was heel erg goed, we hebben echt heerlijk genoten van het High Wine menu. 6 gerechten met bijpassende wijnen.

Hebben gelijk weer voor kerstavond geboekt!

36. Leuk adres waar je voor weinig geld zeer goed kunt eten en waar je gezellig na kunt tafelen.

Zeker een aanrader.

37. Leuke sfeer, een beetje oubollig maar dat hoort erbij.

Service is heel goed en het eten ook.

Geen toppertje, maar wel voor herhaling vatbaar.

38. cjm van hooijdonk

Uitermate geslaagde avond, 'n goede mix van verse ingredienten en de juiste bereidingswijze!