Il Fornaretto in Roosendaal

Il Fornaretto laten bezorgen?

di vanaf 17:00

za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

1392004493 67
1418203609 64

1. Matig restaurant. Volgens de eigen website hebben ze verschillende vlees- en visgerechten. Daarom hadden we daar gereserveerd. Maar uiteindelijk bleken ze alleen pasta's en pizza's te hebben. Puur klantenbedrog dus.

2. M

3. Ik vind de pizza's heerlijk. Soms iets te hard gebakken.

Maar in heel de omgeving zijn het voornamelijk shoarma restaurants die ook pizza's bakken, en dan komen deze pizza's (bij Il Fornaretto) het meest in de buurt van een originele Italiaanse pizza.

Volgende keer ga ik ook iets anders van de kaart proberen, want alleen op basis van pizza's is een restaurant niet te beoordelen. Al zijn de pizza's wel origineel en anders qua receptuur en erg lekker.

Het personeel is erg vriendelijk en het zakje brood is origineel!

Het restaurant heeft een leuke en gezellige uitstraling, de open keuken is leuk. Wel zijn de spotjes iets te fel voor een intieme sfeer.

4. Ik ben een paar keer geweest, helaas ga ik niet meer. Reden? Mijn eigen pizza/deeg recept is veel beter. Ik heb hier helaas nooit meegemaakt dat de pizza er goed uitkwam, vind ik echt super jammer :(
    Bodem dun en heel slap. Niet veel pizza keuze vind ik, bijna alle ingredienten zijn hetzelfde en ook niet rijkelijk belegd, heel jammer gewoon. Ze smaken hetzelfde zeg maar, te veel rucola, véél te weinig andere ingredienten.
    Ik wens ze veel succes, hopelijk ooit goede pizzas? Deeg recept moet echt veranderen, pizza hoort beetje krokant te zijn, en absoluut niet slap.
    Per toeval ben ik door de weeks op woensdag geweest voor 't eerst, dan zijn alle pizzas 10euro. Misschien moet dat niet en gewoon op normale prijs houden, want ik merk écht dat pizza's er héél kaal uitzien, veel te weinig belegd.

5. Nee het is geen sterrenrestaurant (hoewel Sergio Herman zijn zwager is), maar voor deze prijzen is het gewoon super. Zelden heb ik lekkerdere spaghetti gegeten en ook alle vijf anderen aan onze tafel waren vol lof. Heerlijk gegeten!

6. Gezellig restaurant, goede sfeer, erg vriendelijke en behulpzame bediening. Alleen jammer dat er maar 1 vegetarische pizza op het menu staat welke karig en fantasieloos belegd is maar waar je wel Euro 9,- voor moet neertellen. Kan beter, variatie mogelijkheden genoeg.

7. Bezorging duurde te lang, erg kleine porties voor het hoofdgerecht, nagerecht was niet koud meer, zelfs gesmolten..

8. Cees van der Weegen

Heerlijk gegeten gisteren . Ik begrijp de kritiek dan ook helemaal niet. Alles was gemaakt met verse producten en precies goed van smaak en temperatuur. Als ik dan wel n kleine aanbeveling mag doen; neem in ieder geval wel de jassen van de gasten aan voor de garderobe. Daarnaast zou ik ook willen zeggen ; zorg dat je serveerster weet wat er in de gerechten zit en noem ook de Italiaanse naam; bijv de panna Cotta is geen bananensplit. Klinkt niet zo lekker. Maar ik blijf erbij; goed eten voor n redelijke prijs en de bediening is wel heel vriendelijk.

9. De soep was lekker evenals de lasagne.Pizza kunnen ze niet klaarmaken.
    Verschillende malen in Duitsland bij een echte Italiaan gegeten.
    Nog nooit meegemaakt dat er op een pizza rauwe ham zo op een vrij kale pizza gelegd werd..

10. Gijs Rikken

De ontvangst was triest. We waren met drie. Logisch dat er gevraagd wordt of je gereserveerd hebt. Maar er waren totaal twee tafels bezet. De gastvrouw loopt naar achter en bestudeerd haar agenda. Ja, gaat U daar maar zitten.(al de tijd dat wij binnen geweest zijn zijn nog 3 tafels bij gekomen). Waar kunnen we onze jassen kwijt? Die kunt u boven ophangen.( aan de bar zat nog een andere serveerster)
    Juist in Italiaanse restaurants is de ontvangst altijd hartelijk en warm. En dat zou je toch zeker nu, ook voor de horeca niet makkelijke tijden, verwachten.

Van de drie geserveerde maaltijden was er een beneden niveau.

Omdat we waren uitgenodigd, vond ik het niet gepast om direct van mijn ongenoegen blijk te geven, vandaar dat ik op deze wijze mijn kritiek uit.

11. Gisterenavond zeer goed en lekker gegeten bij il fornaretto! Ik kan de negatieve ervaringen van sommige andere recensies echt niet bevestigen, integendeel! We hadden het condividi menu, heerlijk verrast worden met een grote hoeveelheid (5 voor, 2 tussen, 2 hoofd, 4 na) aan verschillende gerechtjes, die uiteraard w.b.t portiegrootte waren aangepast aan het aantal gerechtjes. Als dan ook alle afzonderlijke gerechtjes even smakelijk, authentiek en eerlijk bereid zijn, heb je een heerlijke gevarieerde inkijk in de keuken van il fornaretto. Een aanrader!

Het enige wat wellicht nog beter had gekund was het drankje aan de bar (+/- 20 min gewacht op onze gereserveerde tafel (om 20.00u), helemaal geen probleem overigens, gezellig druk en te verwachten op zaterdagavond) van het huis te schenken.

Verder niets dan lof, vlotte en vriendelijke bediening, genoeg tijd tussen de gangen (ook wel nodig met dit menu :) ), dus heerlijk gegeten!

12. Zaterdag hebben we bij Il Fornaretto heel lekker gegeten. We hebben de candividi besteld. Dit is eigenlijk een viergangenmenu , waarbij je verschillende gerechten van de kaart te eten krijgt. Zo hebben we onder andere een caneloni met bospaddestoelen, een risotto met uitjes coquilles en kabeljauw en de pizza il fornaretto gegeten. Het nagerecht was een bord met oa tiramisu, vanille ijs, scropino. Je gaat zeker niet met honger van tafel.
    De bediening was zeer vlot.
    Een aanrader!!

13. we hebben er dinsdag gegeten en hadden een mooi tafeltje bij het raam. Het eten was er heerlijk. De bediening liet nogal wat steken vallen: na het aperitief bestelde ik een frisdrank en kreeg wel een flesje maar geen nieuw glas. Bij het tweede drankje kreeg ik weer geen glas en heb er toen maar zelf om gevraagd. Het is ook altijd fijn als het eten is geserveerd dat dan de serveerster nog even terugkomt om te vragen of alles naar wens is. Je kunt dan eventueel aangeven wat je er nog bij wilt hebben en of het eten wel of niet naar wens is. We hebben echter steeds geen serveerster meer gezien en moesten steeds moeite doen om contact met haar te krijgen voor het bestellen van een drankje. Dit was niet prettig. Dus het eten is er prima maar de bediening mag echt een stuk beter.

14. Bij binnenkomst moesten we 10 minuutjes op ons eten wachten. We kregen hiervoor een drankje van de zaak, erg netjes. Het eten was goed, pasta, pizza. Het vlees is echt enkel het vlees, aangevuld met je keuze groente of aardappels. Dus geen opgemaakt bordje. Jammer, het oog wil ook wat. Vervolgens betaalden we de rekening en kregen we geen wisselgeld meer terug. Ben toch gewend om als klant zelf te bepalen of ik fooi geef, en hoe veel.
    Op zich prima tent, met enkele puntjes waaraan nog gewerkt moet worden.

15. Nu voor de 2e keer gegeten. een keer met de kids en een keer met vrienden. Prima, eerlijk eten in een ongedwongen sfeer. Moesten de 2e keer even wachten op onze tafel, maar dat werd prima opgelost met wat lekkere hapjes van het huis.
    Ook de prijsstelling is erg vriendelijk. Blijven zeker terugkomen.
    Leuk en laagdrempelig en voor de kids kleinere porties.

16. Henk Jasper

De bediening is zeer snel, er komen diverse mensen aan tafel die van elkaar niet weten wat je gevraagd hebt. Krijg het gevoel snel eten en oprotten. Zelf vertraging ingebouwd door een extra glas wijn te bestellen tussen twee gangen en afgesproken we geven seintje als we er toe zijn. Dit lukt bijna nog niet omdat er wel weer iemand komt vragen ''heeft u de keuze gemaakt?'' We kregen gevoel dat we in de USA / Beieren aan het eten waren. Kwaliteit van het eten was redelijk tot goed. Na deze ervaring nodigd dit niet uit tot tweede bezoek.

17. John 11 punten

Vanavond heerlijk gegeten!We hadden het surprise menu van de kok en dit was een overweldigend avondvullend menu met alle specialiteiten van de zaak. Zijn zelf net terug uit Italië en hebben daar in Italiaanse specialiteiten restaurants gegeten en daar doet Il Fornaretto niet voor onder. Eerlijke en pure smaken met verse ingrediënten volledig aangepast aan de Italiaanse keuken.
    Vriendelijk personeel en professioneel en passen zich goed aan de klanten.
    Wij komen zeker snel weer terug!

18. Nog nooit zo'n slechte ossobuco gegeten: leek totaal niet op ossobuco. Kalfsvlees van mijn tafelgenoot was lekker, maar niet Italiaans.
    Tiramisu is kant en klaar van de Jumbo Italiaanser en smakelijker. Espresso was te heet en smaakte verbrand.

Bediening is arrogant en ongeïnteresseerd, muziek staat te hard. Ons beklag gedaan, maar daar deed men niets mee.

Echt een aanfluiting, en ook nog eens behoorlijk aan de prijs.
    Gaan we nooit meer eten!

19. Teleurstelling!
    Het begon al met het maken van de reservering, 3 minuten in de wacht gestaan en toen de verbinding maar verbroken en opnieuw gebeld. We kwamen op vrijdagavond en het was helemaal vol en dit hebben we gemerkt.
    Bij binnenkomst werd ons een plek gewezen zo van ga daar maar zitten, toen we wilden bestellen wist de serveerster niet wat de kaart inhield en wat bepaalde ingredienten waren. Dat is best lastig als een vegetarier een alternatief wil, dit zou ze overleggen met de keuken maar wat ik daadwerkelijk had besteld werd me pas duidelijk toen het eten werd geserveerd.
    Ook de tiramisu was meer tiramisusoep, erg waterig en dun en niet vol van smaak.
    Maar toen kwam het!!!
    Of we de koffie in de lounge wilde nuttigen omdat het fout was gegaan met de reserveringen (tafeltje gewoon 2
    keer verkocht op 1 avond want het was 21uur)
    We hebben de bediening niet meer gezien, erg slechte service!
    Jammer, we hebben best lekker gegeten, wel heel veel cherrytomaten en rucola. Niet bijzonder maar de service is echt niet goed.
    Enige pluspunt: De parmezaanse dip, die was heerlijk.

20. In eerste instantie lijkt het heel wat, maar het heeft werkelijk niets bijzonders op de kaart staan. De gerechten zijn eenvoudig, bijna hollands afgewerkt met rucola en cherrytomaatjes. De hollandsche interpretatie van de italiaan. Zoals de AH recepten van allerhande.

Daarnaast vind ik de geur van de houtoven erg overheersend; mijn kleding ruikt er de volgende dag nog naar.

Het eten komt ook erg snel op tafel: volgens mij mag je er niet te lang blijven zitten...

Wel een aardige bediening. Arrogante chef; lijkt contact maken met klanten maar eng te vinden. Blijf dan in de keuken.

21. Yvonne Van der Poel

Wij hebben een hele fijne avond gehad, en kunnen alleen maar lof zeggen over de bediening en wat we gegeten hebben was heerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar.

22. Marcar 341 punten

Na een positieve recensie te hebben gelezen in BN/de Stem een reservering gemaakt bij dit restaurant. Precies een week voorafgaand deze reservering gemaakt en toch moesten we bij binnenkomst plaatsnemen in een zeer krappe loungeruimte boven. De tafel zou binnen 5 minuten gereed zijn, maar dit waren 45 minuten!! We moesten uiteindelijk zelf vragen of onze tafel eindelijk gereed was. Er werden geen jassen aangenomen en pas na 30 minuten werd een drankje aangeboden van het huis. We waren duidelijk "vergeten". We mochten uiteindelijk naar beneden. Toen we een keuze hadden gemaakt stond het eten ook echt binnen 15 minuten op tafel, waar we ons zeer over verwonderden... Zelf had ik lasagne, maar deze kon makkelijk uit het schap van de Albert Heijn komen. Smakeloos, niets bijzonders en erg weinig. Andere tafelgenoten hadden pizza die bij allemaal aan de randen zeer verbrand was. Uiteraard was het een pizza uit een echte steenoven, maar bij een echte Italiaan krijg je ze echt niet zo verbrand. De zijkanten waren dan ook echt niet te eten. Verder was de smaak van de pizza goed, verse ingrediënten, maar wederom niet bijzonder. Alle pizza's leken op elkaar, overal zaten cherrytomaatjes en rucola standaard op. De menukaart was ook erg onduidelijk. De namen van de pizza's klopten niet met de omschrijving, maar daar werd door de serveerster maar een apart ontwijkend antwoord op gegeven. We kregen de indruk dat we maar domme klanten waren en totaal niet: de klant is koning. Eerder: ga zitten, bestel iets en stel geen vragen waar wij het antwoord op niet op weten.
    We hoopten dat de desserts wat meer aan onze verwachtingen voldeden, maar niets bleek minder waar... De scroppino was smerig en smaakte naar goedkope witte wijn en was absoluut niet bereid zoals het hoort. Het vanilleijs bleef aan je tong plakken en smaakte zanderig. Kortom, geen succes.
    Vervolgens vroegen we de rekening en ook hier moesten we meer dan een half uur op wachten. Uiteindelijk zijn we zelf naar de kassa gelopen om af te rekenen. Toen we het restaurant verlieten werd er niets eens gedag gezegd. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar. Helaas wederom geen goede Italiaan in Roosendaal.

1,7