Het Hooihuis in Roosendaal

Gratis parkeren in de buurt & Parkeerplaats

Bereikbaarheid Restaurant het Hooihuis met openbaar vervoer
    Vanaf treinstation Roosendaal neem je lijnbus 112 richting Bergen op Zoom of buurtbus 104 richting Bergen op Zoom. Je stapt uit bij halte Rosada/Outletcentre. Dan is het nog ca. 10 minuten lopen naar Restaurant het Hooihuis. Je loopt terug naar het kruispunt, langs het zwembad Recreatiepark De Stok op. Restaurant het Hooihuis vindt je bij de rotonde rechtsaf en dan aan de linkerzijde.

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1372392071 73
1379319290 72
1420882606 73
1497082017 69

1. Sinds mijn laatst geplaatste ervaring hier op eet.nu ben ik (zijn wij, mijn vrouw en ik) minstens nog tien keer gaan eten bij het Hooihuis te Roosendaal en telkens voldeed de eetervaring voor de volle honderd procent aan onze verwachtingen. Lekker vlees van een goede kwaliteit, extra groenten als je er om vraagt bijnhet bestellen, hele lekkere frietjes waar het moeilijk van afblijven is en ga zo maar door. Leuk en vriendelijk personeel, leuke locatie met mooie tuin / terras waar het gied toeven is. Kortom lekker, gezellig en gezond eten… wat wil een mens nog meer!
    Een wat ruimere kaart zou ik wensen, de kaart is erg beperkt en zeker als je net als ik niet van vis houd. Dat is dan ook onze tip aan het Hooihuis, een wat meer uitgebreide kaart. We komen snel weer.

2. Nico Swart

3. Jos martens

4. nina 34 punten

Heel mooi, goede sfeer maar eten viel tegen.

5. Ik ben altijd best kritisch als ik ergens ga eten. Er was bijna niets op aan te merken. De lekkerste geitenkaassalade ooit gegeten. Goede bediening, je komt niets tekort. Enige puntje is dat je erg dicht op de buren zit bij de 2persoons tafels en dat is niet heel leuk als je privé dingen bespreekt.
    Verder echt voor herhaling vatbaar!

6. Vandaag gegeten samen met mijn man bij het Hooihuis in Roosendaal.
    Ik had een twaalfuurtje vis.
    Soep koud.
    Garnalenkroket niet om te eten.
    Broodjes krab en zalm, broodjes niet vers en er zat iets op van de zalm en krab maar dat was super weinig, genoeg voor een half broodje, spiegelei met brood 😩
    En daar betaal je dan €15,00 voor.
    Mijn man had een twaafuurtje vlees.
    Tomatensoep niet om te eten, super zoet.
    Vleeskroket echt niet lekker.
    Salades bij ons allebei smaakloos.
    Broodjes rosbief en kaas weinig beleg en broodjes waren oud.
    En daar betaal je €12,00 voor.
    Ik had een droge rosé €5,40
    2 slokjes echt heel weinig.
    Wat een tegenvaller.
    Nooit meer gaan we naar het Hooihuis in Roosendaal.
    Even lunchen met 2 personen 2 cola en 1 rosé en dan betaal je €37,10
    En 2 keer een twaalfuurtje.
    Echt slecht, jammer hoor.

7. High tea met een klein groepje vorige week.
    Jaar geleden daar gelunched, was echter nu een aanfluiting…
    De koffie was drie keer lauw tot koud, tussen eerste ronde high tea en tweede zat meer dan een uur wachttijd, koude ossenhaas vieze theeblaadjes worden niet opgeruimd, glazen die vuil zijn blijven staan, de laatste zoete werden er oude, taaie zoete broodjes/ cakejes geserveerd.

Begrijp de hype Hooihuis niet: slechte (te jonge onwetende) bediening, veel te lange wachttijden tussen de rondes/ gangen, en kwalitatief niet echt goed eten gezien de prijs en naam Hooihuis. Enige wat mooi is, is de entourage.

Mij zien ze niet meer; tijd om eens goed de recensies na te gaan en te leren van klachten die toch frequent terugkeren.

8. Super zoals altijd!!!

9. De sfeer is geweldig, vooral het nieuwe gedeelte. Aardig personeel.
    Bief was wederom niet medium en pepersaus erg waterig.
    Bij een grote groep wat meer friet zou beter zijn dan steeds bij te moeten vragen. Kleine kaart wat na vaak geweest te zijn toch wat tegen gaat staan.

10. Amelee Langeweg

Gewoon heeeel geweldig! Mooie ruimte (nieuwe gedeelte), veel sfeer en lekkere temperatuur op deze wat sombere november middag. De High-Tea was heerlijk, lekker en verrassend. We komen vast terug!
    Nog een tip: Ik ben met mijn fiets gekomen maar kon deze niet aan iets vast zetten. Misschien wat "nietjes" plaatsen?
    Groet Amelee Langeweg

11. De kaart is zeer beperkt en behoorlijk prijzig. De kwaliteit van het eten is wel erg goed.
    Verder duurde het erg lang voordat de gerechten kwamen.
    Wat vooral storend was, was dat mijn toetje en de thee van mijn tafelgenoot niet gelijktijdig kwamen.

12. Goed en smakelijk stuk vlees. Wel twijfels omtrent gewicht (zou 200gr. Geweest moeten zijn). Niet echt op juiste temperatuur (lauw warm).
    Rest was aanfluiting gelet op prijs/kwaliteit.
    Waterige pepersaus. Weinig tot geen groente. Slecht gevulde consumpties. Ook na gemaakte opmerking.

13. daan 17 punten

gereserveerde high thea met 14 personen gedaan, 6 personen moesten andere tafel achter ons plaats nemen. dit kon niet veranderd worden, erg ongezellig en niet gast vrij! binnenkomst duurde 40 minuten voordat eerste gerechten op tafel kwamen , toen na 45 minuten gevraagd wanneer de volgende ronde komt aangezien sommige op tijd weg moesten. Antwoord was met een grote groep duurt het allemaal langer , gerechten waren niet allemaal warm (meeste waren lauw tot koud).toen duurde nog 10 minuten voor de volgende ronde kwam, de laatste rond zou ook snel op tafel gezet worden maar dit duurde weer 15 minuten. Tussen het wachten op gerechten werd er drinken aangeboden, thee stond niet op tafel en er werd bv geen stokbrood aangeboden.
    Eten was lekker maar je moet veel geduld/tijd hebben

14. Lia van Hensbergen

Na een wandeling niet mogelijk om buiten te zitten, reden te weinig capaciteit ofwel te weinig personeel. Binnen was het vol

15. G.Floren-Merz

Wij hadden lunch met vrienden. Helaas moesten wij tussen het voorgerecht en hoofdgerecht langer dan 30 minuten wachten. Mijn keuze, sla,zalm en scampi, was niet de juiste keuze. Een grote berg sla, kleine reepjes gerookte zalm en 3 te lang gebakken en koude scampi's. Ook de andere gerechten waren niet echt warm. Misschien stond het eten er al langer tijd klaar i.v.m. de drukte.
    Jammer, want het is een leuke locatie met vriendelijke bediening.

16. We kennen dit bedrijf vanaf de start in 2007. Na enkele jaren toch weer eens geprobeerd op 11 april. We kregen een koude, tochtige plaats op de kruising tussen keuken, hal en nieuwe serre. Terwijl leuke tafels aan het raam leeg bleven. In de serre waren enkele groepen, waardoor de bediening nauwelijks tijd voor ons had, in totaal wel vijf verschillende mensen aan onze tafel. Voorgerecht was ok, hoofdgerecht, ladys steak was lauw en weinig groente, wel lekkere frites. We hebben lang moeten wachten voordat we dessert konden bestellen en ruim 20 min. moeten wachten op het dessert en toen we er naar informeerden werd het na 5 min. bezorgd. De gekozen citroen thee smaakte absoluut niet naar citroen en was een bittere drank, de betreffende bedienende collega gaf aan dat zij wel meer klachten kreeg over de thee. Wel alles mogen afrekenen. Per saldo hebben we ruim 2,5 uur gedaan over een hapje eten.
    Voorlopig zijn er voldoende andere locaties om lekker en gezellig te eten.

17. Super bediening, erg vriendelijk, gezellige sfeer en het eten prima!!

18. Carla Tullenaar

Zaterdag spontaan het idee om zondag naar het Hooihuis te gaan. Dus digitaal een reservering gedaan voor 6 personen een High Tea. Vanaf 12.00uur. Zodoende op zondag een geweldig plekje in de zon. En een heerlijke 3 gangen High Tea met hapjes voor ieders smaak. Vooral lekker de tijd terwijl het terras volstroomt. Heerlijk relaxed.

19. Susanne de rooy

Gezellig terras, goed gegeten.

Wel vind ik dat het veel kindvriendelijker kan. Het kindermenu van mij zoontje was niet lekker, taaie kipfingers en harde selderij stokken, vind dit echt niks voor een kind. Een leuk speelhuis alleen eronder veel brandnetels, dat is ook iets wat niet onder en rond een speelhuis hoort.

20. Menno de Groot

21. In het verleden er vaker met plezier goed gegeten. Tot 19 juli. Er is toen een vervelende situatie ontstaan door de drammerige opstelling van de bediening. Het enige positieve daarbij was dat het gebruikte niet hoefde te worden afgerekend. Ik heb me in een mail beklaagd over de nare ervaring. Kort daarop kreeg ik een mail waarin gezegd werd dat de directie me op korte termijn zou benaderen. Een maand later nog maar eens gevraagd naar een reactie. Nooit meer iets gehoord. Voor mijn partner en mij reden er niet meer heen te gaan.

22. Als er gereserveerd wordt kunnen jullie voortaan erbij zeggen dat er een besloten feest is met muziek. Er werd verteld dat op het terras geen plaats was maar dat we boven zaten. Hier waren we op gekleed. Bij aankomst bleek dat we toch buiten zaten, hadden we dat geweten hadden we ons anders gekleed. Betreft het eten, voorgerecht was goed maar het hoofdgerecht was koud en ver onder de maat. Dit geldt ook voor het nagerecht. De tafel was niet netjes, etensresten tussen de naden van de tafel. Een klein kleedje zou de oplossing zijn. Ik had beter verwacht van uw restaurant. Dit alles heeft afgelopen zaterdag plaatsgevonden. Ik hoop dat je er iets mee doet.

23. Riecky de Bruijn

Mijn ervaring met het Hooihuis is dat jullie weinig glutenvrij te bieden hebben. Vorige keer nog aardappels uit de oven gegeten maar die waren er deze keer niet. Frites kan ook niet want die worden in dezelfde pan als de snacks gebakken. Wat dan?? Er werd zoete aardappel aangeraden en dus zaten er bij de salade 4 kleine stukjes zoete aardappel. Dit was echt te weinig! Nog maar glutenvrij brood gevraagd om het aan te vullen. Dus heb ik in totaal 4 sneetjes gl vrij brood op met een salade, niet echt een diner!

24. smolders

Hoofdgerecht gamba's was marginaal. Na overleg met manager is het gecompenseerd. Dus goede service, maar voor 't eten ga ik niet terug.

25. Nathasja Stander

26. P 33 punten

Met vier personen hier gegeten in de brasserie op de begane grond, met zicht op de vuurkorven die ze elke avond aansteken en op de TipiTent!

We zaten aan een ruime ronde tafel bij het raam. Voldoende keus aan wijnen per glas, witte huiswijn is sauvignon blanc en de de rode huiswijn een Franse merlot. De Salentein Malbec was ook per glas verkrijgbaar.

De voorgerechten 2 maal duo geitenkaas, 1 maal de tonijn op krokante bodem en 1 maal de coquilles, deze was trouwens heerlijk van smaak.

Als hoofdgerechten hadden wij de rib-eye voor 2 personen, de kabeljauw en het gevulde kippetje. Goede en smaakvolle gerechten. Als wijn hadden wij de italiaanse primitivo (heerlijk en vol van smaak) in mooie grote glazen.

De nagerechten, stroopwafel ijs, appeltaart in een glas en een volledig kaasplankje met z'n tweeën, met opgerold vijgenbrood en radijsjes en daarbij natuurlijk een heerlijke port uit de grote fles. Alle nagerechten waren goed. De koffie en friandises (stukken hazelnoootchocola, 2 koekjes en 2 mini appelmuffins/appeltaartjes, heel leuk en lekker) waren ook goed. Bij de koffie werd ook een grappa-proeverij besteld en onze gastheer kwam aan met een heerlijke whiskey van SMWS, hierbij kregen we uiteraard een prima en interessante beschrijving over de openstaande whiskey's.

De bediening was top. De gastheer was vrolijk, bijzonder aardig en gaf prima adviezen over de bijbehorende wijnen en whisky's. Kortom een aanrader en een restaurant waar ze mij zeker terug zien!

27. Zeer slecht! Iedereen praat erover maar na ons tweede bezoek ben ik er klaar mee... kleine porties, tournedos duur, niet mals, en rood gevraagd en bijna doorbakken gekregen! Iets van gezegd maar niks mee gedaan... kwaliteit gaat echt achteruit... jammer!

28. Lydia 96 punten

High Tea bij het Hooihuis... een aanrader! 3-gangen met super-heerlijke hapjes. Rustig aan en volop genieten. Tot de volgende keer.

29. Tessa 110 punten

Lekkere en leuke gerechten. Ook een gezellige sfeer!

30. Mark Boomaars

31. Tim

32. Wij komen regelmatig bij het hooihuis, zowel in het restaurant boven als in de brasserie beneden. Wij ervaren onze bezoeken als zeer plezierig met heerlijk eten en gastvrije bediening. De prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Ook vinden we het hooihuis zeer origineel met de diversen acties die ze verzinnen zoals plateau crustage op vrijdag voor maar 29,50(ik hoop dat deze blijft). Daarna lekkere koffie bij het haardvuur en onze avond is weer compleet. Ga zo door toppers!

33. Heerlijk eten in een gezellige sfeer en tegen aanvaardbare prijzen. We zullen hier zeker nog vaker gaan komen.

34. Ik ben hier al enkele keren met mijn vrouw gaan eten. Perfecte service, top kwaliteit. Ik hoop dat ik er nog vaak kom.

35. Zininlekkereten

Een carpaccio die bijna van het bord waaide, zo kaal en karig. Een tournedos die nergens z'n 28 Euro uit wist te stralen, want wel erg weinig voor dat bedrag. Koude creme brulee (maar dat is schijnbaar mode, want ook elders al meegemaakt) en personeel dat vooral erg hard rende om bij iedere slok te komen vragen of we nog iets wilden drinken. Wat een wanvertoning. Eerste en laatste keer.

36. Voor de tweede keer zijn we bij Het Hooihuis gaan eten, maar nu in de brasserie en niet op zaterdagavond. De eerste keer was het erg goed, ook de bediening. Nu was de bediening niet echt professioneel. Chagrijnig en niet geïnteresseerd, laat staan inspelend op ons als klant. De fles rosé kreeg geen uitleg en werd geen enkele keer door het bedienend personeel bijgeschonken. We kregen het brood veel te laat. De man die onze voorgerechten bracht, praatte zo snel dat we uiteindelijk ieder het verkeerde voorgerecht voor ons hadden. Dan maar even omwisselen. Mijn carpaccio was goed. Beiden hadden we de sliptongen als hoofdgerecht. Ik had er 2 op mijn bord, maar slechts 1 had voldoende vis op de graten. De andere sliptong had niet geserveerd mogen worden. Zowel het eten als de bediening waren inspiratieloos en weinig bruisend. Wat een tegenvaller na die eerste keer dat we werkelijk in de watten werden gelegd en bij de koffie veel meer kregen (grote bokkepoot) dan nu (verpakte bonbon).

37. Prima gegeten. Goede kwaliteit, snelle en goed service.
    Prima sfeer. We hebben gegeten in de brasserie.

38. Raymond

Prima locatie om buiten te eten. Ruim opgezet, speelruimte buiten voor kinderen, maar niet storend voor overige gasten. Aankleding erg leuk, tafeltjes ruim en lekker ruim uit elkaar. Prettige bediening.

39. Nu inmiddels 2 maal bezocht, op uitnodiging van anderen, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen om hier te gaan dineren.
    Het eten is behoorlijk fantasieloos en komt mijns inziens in veel gevallen recht van de lokale slager/Sligro.
    Porties zijn prima en je hoeft niet met honger van tafel te gaan, maar om nou te zeggen dat je lekker gegeten hebt, nou nee..

40. Wij hebben samen lekker gegeten bij het Hooihuis. Het was gezellig en sfeervol. We waren onderweg dus we hebben via de website gereserveerd en konden zo aanschuiven! Parkeren was ideaal, tot de volgende keer!

41. Ook wij hebben onlangs met 4 vrouwen van de High tea genoten. En die was echt heerlijk! We kregen gelijk al een grote pot heet water zodat we met de thee konden beginnen. Toen kwamen al heel snel de warme gerechtjes. Zalig !!! Ik wou dat ik de recepten ervan had...Daarna de koude hapjes en sandwiches en de zoetigheden. Wederom allemaal even lekker en vers bereid. De chef bediening kwam ook nog even aan onze tafel zitten en vragen of alles naar wens was en dit werd ons meerdere keren gevraagd. Het personeel is zeer vriendelijk, attent en vulde regelmatig de theepot bij. Dit was echt voor herhaling vatbaar. Voor een dinsdagmiddag was het best druk maar wel gezellig. Geen last gehad van kleine kinderen (waarschijnlijk omdat die op school zaten?). Dikke pluim voor het Hooihuis !

42. Had hier meer van verwacht, sommige gerechten komen zo van de Sligro. Nooit doen als je naam je hoog is!

43. Vandaag Hooge Tee gedaan a 22,50 per persoon (4 personen). Ontvangst aardig, was zeer druk, hoop gillende kinderen dat was jammer.Vervolgens de 1e gang van de Hooge Tee, het eten was lauw, en het beloofde Livar stoofpotje en abrikozenchutney ontbrak. Thee was niet gegeven en daar hebben we na 20 minuten om moeten vragen. Vervolgens kregen we lauw water en geen theelichtje dus binnen 5 minuten was het water koud. Niemand kwam vragen of het smaakte en na lang wachten (dik drie kwartier) kwam iemand vragen of we de tweede gang wilden. Ook hier hebben we zeer lang op moeten wachten en waren bijna weggegaan. Volgens de site Mediterraan brood belegd met divers beleg, Canape's met Brabantse plaatham etc. Ook hier armoe troef, brood was belegd met wat moet doorgaan voor carpaccio niet lekker, en zalm wel lekker, geen plaatham dus jammer. Toen we een opmerking maakte over de lauwe hap en thee kregen we als opmerking dat er nergens theelichtjes te krijgen waren, wat ik heel vreemd vind. Kortom 90 euro weggegooid en eens maar nooit weer!

44. Jeanne Jordens-Teunissen

Zaterdag 12 mei geluncht met 7 mensen in de brasserie van het Hooihuis.
    Het was druk, de sfeer goed maar niet iedereen was tevreden over het eten. Er werd een pasteitje geserveerd met een laag rauwe spinaziebladeren erop. De grove bladeren waren niet van de nerven ontdaan, erg slordig. Op mijn vraag om de bladeren te blancheren kreeg ik ze half rauw weer terug. Mijn gerecht was geen feestje en niet restaurantwaardig.
    De soep was lekker dat moet ook gezegd.
    Toch heb ik er geen goed gevoel aan overgehouden en dat is jammer, de prijs/spijs kwaliteit van mijn pasteitje was beslist niet goed.

45. Jammer dat de gastvrijheid net iets miste, voor het voorgerecht werd gevraagd of het stukje brood (overigens heerlijk) meegenomen kon worden. Op de vraag om een karaf (kraan)water werd een fles water gebracht, die naderhand in rekening werd gebracht. En bij de twee (overigens heerlijk gebakken) visjes werd geen enkele groente geserveerd, en dat voor een prijs van ruim 21 euro.
    Het dessert van aardbeien smaakte voortreffelijk.

46. c.kuiper

Het is pas feest als je bij het Hooihuis bent geweest!!
    Gewoon goed, voor een ieder wat wils en alle mogelijkheden zijn bespreekbaar.
    Wij komen er graag

47. Voor een ieder die voor het eerst naar het Hooihuis wil gaan. Ga voor een rustig en romantisch dineetje niet naar de Brasserie (beneden) van het Hooihuis. Ja, daar lopen kinderen en dat kan soms wat rumoerig zijn. Maar wat ben ik blij, dat er een restaurant is, waar je kinderen echt welkom zijn. Waar je ze zonder problemen mee kunt nemen. Voor dat romantische dineetje moet je boven zijn in het restaurant gedeelte. De kaart is hetzelfde als beneden, de prijzen ook. Maar je zit iets rustiger en het is intiemer. Voor ieder wat wils bij Het hooihuis. Ik kom er al jaren en ben nooit teleurgesteld naar huis gegaan. Het feit dat je daar altijd dezelfde gezichten in de bediening ziet, vind ik ook een goed teken. En tip..de kreeftensoep vol met vis is om je vingers bij op te eten....zo lekker!

48. Ik ben afgelopen vrijdagavond in het restaurant boven gaan eten. Het was een zeer sfeervolle tafel met ontzettend lekker en goed verzorgd eten. De bediening was perfekt! Supervriendelijk en ze houden alles goed in de gaten! Erna hadden we een feestje in de tipitent buiten. Ook hier alles top. Goede service, lekkere hapjes. Mijn complimenten!! Een echte aanrader!!

49. Na eerdere positieve ervaringen deze keer helaas een (erg) negatieve. Tafeltjes stonden veel te dicht op elkaar. Het was vanwege het enorme lawaai lastig om aan tafel met elkaar een gesprek te voeren. Veel rennende kinderen. Personeel dat drankjes voortdurend weghaalde op het moment dat de glazen bijna leeg waren. Eten was redelijk. Komen hier voorlopig niet terug.

50. Laten we met een pluspunt beginnen: de bereikbaarheid en parkeren is ideaal.

Het eten is gewoontjes, weinig verrassingen. Veel verschillend personeel aan tafel gehad. Daarnaast een constant heen en weer geloop van personeel met van alles en nog wat (emmers mayo, afwas, verpakt vlees, et cetera). Is dat gemakzucht of is de routing in het bedrijf gewoon slecht. Erg storend. Dan zijn die rondrennnende kinderen nog het minst ergerlijk.

Al met al een zeer gemiddelde ervaring; niet om nog eens naar terug te gaan.

51. Sjaak Montagne

Superrestaurant, vooral de brasserie en het buitengedeelte. Het personeel is erg goed, vriendelijk en kundig. De gerechten zijn erg lekker en met veel lokale producten. Er spelen inderdaad kinderen, maar het leeft gezellig samen. Vooral in de zomer, met de konijntjes en pauwen in de tuin!

52. We komen regelmatig in het Hooihuis. Fijne locatie, je kunt er heerlijk lunchen en over het algemeen is het diner ook prima. Jammer van het gerecht "Vergeten Groenten". Die mogen ze echt vergeten want dat smaakte nergens naar. Hierbij zijn ze met een vegetarisch gerecht doorgeschoten naar de "geitenwollesokken" fase. Niet meer serveren!

Soms moet je wel erg lang wachten en mogen ze de toiletten tussendoor best een keer extra schoonmaken.

53. Bestaat uit een brasserie en een restaurant. Brasserie altijd leuke gerechten maar kwa prijs aan de hoge kant, kleine hoeveelheden. Bediening OK, maar niet top. Leuke sfeer, heerlijke tuin waar je buiten kan zitten, voor sommige mensen misschien wat rumoerig, maar dat heeft ook wel weer wat! Restaurant boven is top, goed gegeten en hele goede bediening! Seizoensproeverijen zijn een aanrader!

54. Pas geweest i.v.m. hoge thee.

Prachtige locatie, vooral de tuin is heerlijk vertoeven. Jammer dat het weer niet meezat. De hoge thee was op zich lekker, alleen hadden we er meer van verwacht. Smaken zijn wat flauwtjes allemaal. Het warme gedeelte kunnen ze eigenlijk net zo goed weglaten, dit voegt niets toe en is qua smaken maar zozo, jammer...

De kinder hoge thee is leuk bedacht, maar natuurlijk wilde mijn dochter ook graag met de groten mee eten.

De diversiteit aan thee die erbij geserveerd wordt is goed.

Jammer ook dat je soms héél lang moet wachten op de bediening....

55. Jammer van de rond rennende en vervelende kinderen en het lawaai. Als de ouders er niks van zeggen dan moet de leiding van het Hooihuis dat zelf maar eens gaan doen. Andere gasten naast ons hadden dezelfde ervaring als ons! Jammer voor zo'n goede zaak, het bederft de sfeer. Maar het eten is heerlijk.

56. mathijssen J.

Eten in Hooihuis is over 't algemeen wel goed maar voor je rust moet je er echt niet komen want 't is er vreselijk lawaaierig. Vooral beneden in de brasserie.

Wij hebben al talloze keren ervaren dat er veel jonge gezinnen zitten die hun kinderen maar door de zaak laten banjeren en rennen zonder ook maar op of om te kijken. Alsof er geen andere gasten zitten die op hun gemak willen eten. Misschien een tip voor het personeel om daar eens een opmerking over te maken of dat eens in de gaten te houden voor de andere gasten?

Eten is afwisselend. Goed en soms ook minder. Het valt of staat ook vaak met het personeel van dienst.

57. Op aanraden van vrienden toch maar eens wezen eten; de verwachtingen hooggespannen. Nadat we aan tafel waren gezet 15 minuten gewacht tot drinken werd opgenomen, daarna nog 10 minuten voordat we de kaart kregen. Het voorgerecht (plaatham) was op zich wel lekker en fris, maar niet echt speciaal. Tussengerecht (erwtensoep) daar was de zoutpot denk in gevallen. Mijn hoofdgerecht (zeebaars met coquille) was lekker en zacht van smaak, jammer van de 4 cm lange graat.
    Hoofdgerecht van mijn vriendin (eend) was heerlijk. Dessert flensje en tarte tatin waren op zich wel lekker, maar wederom niet speciaal. Tijdens het hoofdgerecht was beide ons drinken op; glazen zijn opgehaald, maar werd niet gevraagd of we nog iets wilden, waardoor we tijdens het dessert niets te drinken hadden (wel geprobeerd te vragen, maar niet opgemerkt). Verder nog een glas gekregen waar aan de bovenzijde een stuk uit was. Al met al was de smaak van de gerechten op zich wel in orde (behalve de soep), maar was de overall ervaring toch niet zo positief als gehoopt en verwacht. Wij zullen er in ieder geval niet snel weer naar toe gaan.

58. Gister hier gegeten, eten op zich was fantastisch, moesten lang wachten op een bakje koffie, 30 minuten en de rekening kregen we pas na 3 keer vragen, dat was jammer. Maar het eten en de ambiance was toppie.

59. Johan en Wies van Ommen

Kerst 2010 startten wij met het gezin van onze dochter met een geweldige Kerstbrunch in het Hooihuis. De sfeer was er gezellig en ongedwongen en de bediening super ondanks de enorme Kerstdrukte. Niets was teveel, ook een tosti voor de kinderen, flesje opwarmen en voeding voor de jongste telg, het was allemaal geen probleem. Daarom voelden wij ons hier zo thuis. Ook de kleinkinderen vermaakten zich prima met knutselen bij Charlotte, die met een fantastische grime onze kleindochter maakte tot een heel blije "ijsprinses".

Chapeau voor het Hooihuis en alle medewerkers! Bedankt.

Johan en Wies van Ommen.

60. Nico en Phil H

Hebben al zo vaak gegeten in dit restaurant, feesten gegeven e.d. En werkelijk, het is nog nooit tegengevallen! Alles wordt keurig voor je geregeld. Niets is teveel.

Het personeel heel, heel vriendelijk en het eten.......geweldig.

Onze gasten hebben altijd alle lof!

Ook de laatste keer weer alles perfekt!

Prachtig versierd, fijne muziek en een warme sfeer en iedereen vond het eten záááálig!

Dank lieve mensen van Het Hooihuis!

61. Wij hebben woensdag 1-12-10 boven het diner gebruikt met 5 pers en een yorkshire, a- la-carte gegeten. Mooie gerechten, goede bediening en lekkere wijn.

Was voor mij de eerste keer, maar zeker niet de laatste.

Ga zo door.

62. Kevin en Daisy

Op aanraden van vrienden zijn we bij restaurant het Hooihuis geweest. Eens maar nooit meer.....! Om te beginnen was de bediening niet goed, het duurde allemaal enorm lang en een vriendelijke glimlach was ver te zoeken.

Het eten was totaal smaakloos en hele kleine porties. Als je vis besteld krijg je ook de graat en de kwaliteit van het vlees was gewoon slecht. Als je de prijzen ziet (ik wil er best voor betalen) dan verwacht je ook wel iets hiervoor. Prijs/kwaliteit is zeer, zeer slecht!

Nooit meer......

63. mevr Tonnie Hoendervangers Breugelmans.

Wij waren afgelopen zaterdag met onze Fam. te gast in het Hooihuis, wij werden hartelijk ontvangen, het was reuze gezellig ondanks dat het er buiten erg druk was vanwege een feesttent die er stond. Het eten was uit de kunst, het viel mij op dat er in de keuken zo rustig gewerkt werd. Ook de bediening was perfect. Wij waren het er allemaal over eens dat we beslist met onze kinderen en kleinkinderen nog eens komen genieten van het eerlijk eten en de vriendelijke bediening. We kwamen echt niets te kort. Dank je wel namens ons allemaal. Tonnie.

64. Ik heb hier met mijn familie gegeten en we vonden het allemaal geweldig. Nog nooit zo'n goede bediening gezien en het eten was echt om te smullen.

De sfeer is ook dik oké, een treintje dat door de brasserie rijdt en nog meer van die mooie details, alleen het plafond mag wel wat netter i.p.v. die kabels en kroonsteentjes voor de lampen.

65. Onlangs een feestje voor vrienden en familie + kinderen gegeven bij het Hooihuis. BBQ was voortreffelijk met heerlijk vlees. Frieten ook bijzonder lekker en binnen 2-3 keer knipperen ging de enorme opdienschaal tot 2x toe (terecht) leeg. Bediening verdient een absolute 10 en zijn uit het goede hout gesneden en weten wat gastvrijheid/dienstbaarheid betekent; Stuk voor stuk even vriendelijk, oplettend en behulpzaam. Complimenten aan gastheer Koen en zijn partner & bedankt voor een magische zomeravond waarop werkelijk alles klopte! We komen snel weer terug met z'n tweeen, met het gezin of wellicht es met een zakelijke relatie voor een lunch!

66. Wat een geweldige zaak, eten geweldig, bediening geweldig, sfeer geweldig. Zeker een aanrader! Daar zullen wij nog vaak terug komen.

67. Huijbrechts

68. Prima restaurant waar we geregeld komen. Meer variatie op de kaart zou prettig zijn i.v.m. keuze vleesgerecht, maar geen groot probleem.

Stroopwafelparfait is te lekker om waar te zijn; die nooit meer van de kaart halen :)

Fijn restaurant, prettige bediening (niet te grote wisseling van personeel) en goed eten!

69. Al verschillende keren gegeten. Vooral het restaurant boven vind ik goed. De brasserie vind ik persoonlijk wat minder.

Mooie wijnkaart, heerlijke wijnen. Lekkere visgerechten. Fijn adres om regelmatig eens binnen te stappen.

70. Wij hebben al verschillende keren gegeten bij Het Hooihuis en dit is altijd perfect bevallen.

Zeker een aanrader voor iedereen die eens lekker verwend wil worden.

Heerlijk eten, perfecte bediening en een hoge gastvrijheid.

Mensen, laat je niks wijs maken. Dit is gewoon een perfect restaurant met een eigenaar die weet hoe het hoort.

Niks dan lof, ga zo verder! Wij komen zeker weer terug!

71. Gisteren in het Hooihuis geweest, altijd druk en gezellig.

Eten was wederom geweldig, bediening attent, hier weten ze wat gastvrijheid betekent. Keuze genoeg hoor in de kaart, zowel beneden als boven. Komen zeker weer terug!

72. Met vrienden naar het hooihuis geweest. Vanwege de drukte duurde alles wat langer, maar zo werd het een hele avond tafelen en kletsen, voor ons geen probleem! Prima bediening, en ze hebben alles netjes uitgezocht voor me, i.v.m. Lactose-intolerantie. Prima avond gehad! De kaart zou wel iets uitgebreider mogen, er staan veel visgerechten op...

73. Helaas is dit een restaurant waar ik niet snel meer terugkom. Het kan natuurlijk een incident zijn, maar er werd vis geserveerd die niet gaar was. Het bloed zat er serieus nog in!

Ook kan de bediening een slag beter. Erg jammer.

74. Als regelmatige bezoeker van het Hooihuis gisteren wederom heerlijk en relaxed gegeten in het restaurantgedeelte. Prijs kwaliteit is gewoon goed en de bediening correct en ongedwongen. Veel visgerechten op de kaart, meer keuze in vleesgerechten is welkom.

75. Koos & Wilma

Als regelmatige bezoeker van Het Hooihuis val je telkens weer in een verrassing. Ineens rijdt er een treintje door de zaak, staat er een inmens grote tipi tent in de tuin of is het complete terras vernieuwd.

Verder heerlijk eten, zowel boven als beneden in de brasserie. Zelf gaan we liever boven in het restaurant zitten. Daar is het toch wat rustiger, in de brasserie zijn nog wel eens wat kindjes. Boven is het eten ook heerlijk, beneden ook hoor trouwens.

Als de zon schijnt kun je heerlijk zitten in de tuin en met de hele familie een barbecue gebruiken naast de tent, dat ziet er altijd gezellig uit, zeker als de grote vuurkorven in de avond aan gaan.

Heerlijke sfeer!

76. Cris & Servie

Wat een mooi restaurant en t eten was helemaal top, ik ga morgen terug, in heel Roosendaal geen betere gevonden.
    Dit is nu eens echt een topper!

Deze ondernemer snapt het helemaal en de bediening heeft teminste echt hart voor deze tent een woord GEWELDIG ga zo door!

77. Wij komen graag in het Hooihuis. Je kan er even snel wat eten zowel als uitgebreid dineren, en altijd even goed! Er staan ook altijd aparte gerechten op de kaart en ook voor de kinderen is er volop keus. De bediening is vriendelijk, snel en goed!

Zomers kun je er heerlijk buiten zitten want de tuin is ook fantastisch. Verder zou ik iedereen de speciale evenementen zoals de paasbrunch of het mosselfeest etc. Aan willen raden om eens te proberen. Die zijn op en top verzorgd en altijd een feest om mee te maken!

78. Kristel

Met verbazing las ik een aantal negatieve recensies. Ik herken dit totaal niet. We hebben regelmatig bij 't Hooihuis gegeten. Zowel in de brasserie als boven in het restaurant. We zijn altijd zeer tevreden over zowel de service en het eten zelf. Wil je wat goedkoper en lekker met je kinderen eten, dan ga je naar de brasserie. Wil je exclusiever dineren dan eet je boven en betaal je wat meer.

Ik vind het een fantastisch eetgelegenheid: ga zo door!

79. B. van der Weerd

Ik ben verbaasd over hoe de recensies hier uiteenlopen. Wij waren juist erg enthousiast over Het Hooihuis! Meteen bij binnenkomst valt op dat het een bijzonder pand is met leuke inrichting, stijlvol maar niet stijf. Door de ronde vorm krijg je een knusse sfeer. Wij hebben beneden gegeten in de Brasserie waar een ongedwongen, gezellige sfeer hangt. Ook voor kinderen erg leuk, met leuk detail een speelgoedtreintje wat af en toe langs komt rijden op de rails vlak onder het plafond!

Leuke menukaart, met als nadeel dat het een moeilijke keuze is wat je wilt eten... Erg lekker gegeten!
    De prijs is voor ons (als studenten) wel iets aan de hoge kant, maar de kwaliteit (qua eten, sfeer en bediening) is dan ook wel echt een stuk hoger dan in de studentikoze eetcafeetjes waar we ook wel komen.

Kortom: een zeer geslaagde avond. Als we afgestudeerd zijn gaan we het restaurant boven ook eens proberen!

80. mw. Laros

Na vele goede verhalen te hebben gehoord, hebben we bij de brasserie van het Hooihuis gegeten. Buiten dat de sfeer erg prettig was, hebben we heerlijk gegeten. Vooral de vissoep en gamba's zijn zeker aan te raden! We komen zeker terug om ook in de prachtige tuin eens een hapje te komen eten.

81. Chantal

Nou ik kijk alweer uit naar het mooie weer want je kunt binnen heerlijk vertoeven maar buiten is het ook geweldig. Zeker ook met kinderen want die kunnen zich lekker vermaken in die geweldige tuin. Het eten is super: beneden om lekker met de kinderen te eten en boven als je eens lekker met z'n tweetjes je wilt laten verwennen. Een etentje met de hele familie kan de keuken ook perfect aan; ook de kritische opa's en oma's waren zeer enthousiast. Een zekere aanrader!

82. Wij komen hier met regelmaat een leuke lokatie met vriendelijk personeel en goede ambiance, keuken fantasische zowel het Restaurant als brasserie, iedereen aan te raden.

Heb diversen malen met groepen gegeten en niet anders dan lof over dit restaurant. Nu tot snel.

83. Na verschillende keren in de Brasserie te hebben gegeten, wat overigens top was, de trap genomen om eens in het restaurant een kijkje te nemen, en ons eens lekker te laten verwennen.

Nou dit is een fantastische avond geworden. De bediening was erg vriendelijk, het eten super! We hebben goed advies gehad over de wijn! Heerlijk gegeten en gedronken en we komen zeker terug,

84. Jan & mien

Hierboven in het restaurant gegeten. Na een halsbrekende trap te moeten bestijgen, dachten wij dat het eten wel beter zou zijn. Nee dus erg belabbert vis vol met graten, niet te eten en rauw en koud.

Prijs kwaliteit volledig zoek. geen aanrader.

85. mevr. lemmens

Het was ons 1e bezoek en we gaan vrij regelmatig uit eten maar dit... We durfden niet eens een dessert te bestellen, bang dat dit ook tegen zou vallen.

Wij zaten in de brasserie en de sfeer was prima.

De tomatensoep was heerlijk maar daarna de ene teleurstelling na de andere. Na heel lang wachten: Verlepte bruine sla die groen had moeten zijn (dus geen eikenblad!) Friet zonder mayonaise. Een stukje schelvis op een bedje met de nadruk op JE van pasta met een lege rand eromheen. Met weinig fantasie opgemaakt dus. Ik zelf dorade in folie. In elke hap een grote graat. En ik weet echt wel vis te fileren. De verse groenten om maar van te zwijgen.

We zijn nog nooit van zo'n koude kermis thuis gekomen!!!

86. S. Deckers

Voor onze 12-1/2 jaar huwelijk wilden wij eens luxe uiteten zonder onze kinderen. Wij werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel boven in het restaurant gebracht. De inrichting is sfeervol en stijlvol ingericht. Vervolgens lieten wij ons verrassen met de 'geen keus' menu. Een 5 gangen werden gekozen en voorbereid door de chefkok en elk gerecht was een traktatie voor zowel het oog als de smaakpupillen. Zachte, bijzonder smaken, bijzonder gepresenteerd, heerlijke wijn, mooie sfeer en vriendelijke bediening, zonder opdringerig te zijn. Wij kregen een kleine attentie voor onze trouwdag en zijn voornemens over een maand met heel de familie terug te keren voor de verjaardag van mijn man. Beneden in de brasserie is het laagdrempelig, werd ons verteld en en zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. Ik ben benieuwd!

87. 08-08-2008 hier heerlijk gegeten. Kreeftensoep en Roodbaarsfilet. Als dessert romige hangop (erg lekker) en Zwoel Zomerdessert (de smaak van de parfait viel een eter wat tegen).

88. Ik heb hier op 4 oktober gegeten boven in het restaurant met mijn ouders. het was echt super. ikzelf houd niet zo van vis maar mijn moeder had een mooi groot plateau vol met vis, schaal en schelpdieren. de bediening was ook zeer professioneel. de prijs kwaliteit ligt ook wel goed in verhouding. in totaal moesten we met zijn 3en 175,25 afrekenen maar we hadden heerlijk gegeten en gedronken. als je nou niet zoveel te besteden heb, ga dan in de brasserie beneden een hapje eten. dat is waarscheinlijk net zo lekker. al met al was het helemaal TOP!!