1282082653 35
1504194301 82
1519338277 81

1. Hotel Restaurant Erkelens is inmiddels gesloten. Helaas wordt het gebouw gesloopt voor andere doeleinden (supermarkt).

2. Vorige week gegeten bij Boutique Hotel & Restaurant Erkelens in Rolde, op nog geen 10 minuten rijden ten oosten van Assen.
    Hele mooie landelijke en bosrijke omgeving, ideaal om te wandelen of te fietsen.
    2 Hunebedden op 5 minuten loopafstand.
    Stijlvol ingericht, perfecte bediening.
    De gerechten zijn smaakvol opgemaakt en worden geserveerd met een glimlach.
    De salade met Gamba’s is werkelijk verrukkelijk en ook de Tournedos Alexander is een topper.
    Een straatlengte beter dan een doorsnee restaurant, maar toch niet duur.
    Een echte aanrader.

3. We hebben heerlijk gegeten. De bediening is uitmuntend en zeer vriendelijk.
    We komen beslist nog eens terug.Al moeten we er wel 160 kilometer voor rijden.

4. C de Graaf

Voor de vierde maal bij Hotel Erkelens gelogeerd. Dineren is een feestje. Een prima keukenbrigade. Goede en verse producten uit een heerlijke keuken. Zeer smaakvol. Een extra dimensie is de enthousiaste bediening. Zeker een aanrader!

Fam. De Graaf

5. Zaterdag hebben wij bij Erkelens gegeten. Het voorgerecht was goed verzorgd en lekker. Àsperges hebben wij gegeten als hoofdgerecht. De aardappelpuree en eieren waren uitgedroogd en taai. Kennelijk warm gehouden in de oven of iets dergelijks. Erg jammer, we hadden hoge verwachtingen, maar viel daardoor tegen.

6. Heerlijk gegeten van de drentse proeverij. Een leuk initatief, een feest van herinneringen, gerechten die mijn ouders maakten en aten. Gastvrij, vriendelijk. Gezellige avond met groep vrienden. Zeker voor herhaling vatbaar.

7. Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten. Wij komen hier al meerdere jaren, omdat in onze ogen het restaurant uitblinkt in kwaliteit, gezelligheid en gastvrijheid. Bovendien weet dit restaurant deze kwaliteit door de jaren vast te houden, zo niet te verbeteren. Er wordt gewerkt met verse producten en dat proef je! Het vlees was zaterdag weer supermals, precies goed gebakken. Ook de bijgerechten zijn vers en de hoeveelheid ruim voldoende. De bediening houdt goed in de gaten of alles naar wens is, zonder daarbij opdringerig te zijn. Input van de klant wordt gewaardeerd. Kortom: weer een fantastische avond gehad!

8. J Tillema

We hebben teleurstellend gegeten, voorgerecht niet te eten, werd wel erkend. Erg aangedrongen op een vervanging. We kregen daardoor de indruk van compensatie, bleek echter erg prijzig. Prijs/kwaliteit veel te duur. Bediening vriendelijk, behalve bovenstaande. Uitzicht op open toilletdeur niet smakelijk.

9. Heerlijk gegeten! Bij aankomst konden we kiezen of we in het café of restaurant wilden eten. Het café heeft naast tafels ook 2 zithoeken wat het geheel een huiskamerachtige sfeer geeft. Samen met de goede service voelden we ons helemaal thuis. Bij het voorgerecht werd zelfgebakken brood geserveerd. Het eten was zeer smaakvol, mooi opgemaakt en zeker genoeg. Na het hoofdgerecht waren we verzadigd. We komen zeker nog eens terug om van de deserts te proeven.

10. Jacqueline

Wat opvalt is de attente en gastvrije benadering. Dit, zowel in het hotelgedeelte als in het restaurantdeel. Aan onze wensen (o.a. extra dekbedden) is adequaat voldaan. Ruime hotelkamer, schoon en comfortabel. Goed licht om bij te lezen aanwezig.

Ruim, mooi verzorgd en gevarieerd ontbijtbuffet. Er werd attent bijgevuld. We hebben 2x de avondmaaltijd gebruikt in het hotel. Zowel het vegetarische gerecht als het visgerecht waren smaakvol en goed verzorgd. Ook de beide aspergegerechten (1x met zalm en 1x traditioneel met ham en ei) waren goed klaargemaakt. De medewerksters waren allen professionals: correct en bijzonder attent.

11. Altijd goed en een uitstekende bediening. Als trouwe klant met onregelmatige bezoek tijden kan ik het weten! De eigenaren en personeel hebben hart voor de zaak! Voor mij voelt het vaak als 'even thuis komen'!

12. Hillie Blok-Helbig

13. Fam. van Sinderen

Van 16 op 17 jan 2014 gebruik gemaakt van dit hotel. Ontvangst was zeer vriendelijk en er werd duidelijk verteld waar we konden ontbijten en wat we moesten weten over de kamer. Kamer die we kregen was voor ons tweeën zeer ruim en keurig schoon. Heerlijke bedden en zeer nette badkamer. De sfeer nodigde ons direct uit om in het hotel te blijven eten, wat we eerst niet van plan waren. De soep vooraf was prima, de wildstoofschotel was uitmuntend. Geserveerd met diverse koude en warme gerechten echt een aanrader. De prijs van zowel het diner als de kamer met ontbijt was het verblijf meer dan waard.

14. Anita en Edsko

Wat kan Drenthe in de zomer toch mooi zijn en als je daarna bij Erkelens op het prachtige aangeklede terras terecht komt is de dag compleet.We hebben om in Drentse stijl te blijven geprobeerd "plattelands" te eten.(wel getwijfeld toen we de buren zagen smikkelen van de mosselen en er nog een pannetje besteld werd).
    Veel mooie verrassende gerechten op het menu en een heerlijke wijnkaart.
    We kozen voor een Salade met boerenkaas(met speciaal bier gemaakt),daarna prachtig gebakken lamsfilet met seizoensgroente (perfect rosé)en als afsluiter Drentse Arretjes( boerenijs met vanillesaus en slagroom).
    De viervoeters werden bij alle gangen ook voorzien van vers water en een knuffel.
    Complimenten aan de zeer attente bediening die nooit storend aanwezig was en er zeer verzorgd bijliep.
    Voldaan fietsten we weer langzaam nagenietend naar ons overnachtingsadres.
    Bedankt Drenthe en restaurant Erkelens voor deze mooie afsluiter.

15. Jacob Dieters

Hedenavond bíjna mijn bord afgelikt... Asperges op het menu! Begonnen met een smaakvolle aspergesoep, daarna reebiefstuk van een Drents ree, uiteraard weer met asperges! Het vlees was om te zuigen, de asperges erg fijn bereid. Het ganituur is er met zorg en verrassing bij gezocht, wederom zeer smaakvol. Huisgemaakte amarettoparfait met een cruesli van bitterkoekjes vervolmaakte de avond. Een súperkok staat bij Erkelens in de keuken! Neem daarbij het zeer gastvrije, vriendelijke en erg attente personeel en je snapt dat ik nu heel tevreden thuis op de bank zit! Mensen; gáán, naar Erkelens in Rolde en beleef het zelf!

16. Hester de Rijk

Héérlijk genoten van asperges met Drentse reebiefstuk, voorafgegaan door een zalig aspergesoepje. De kwaliteit van alle ingrediënten is tóp, puur, eerlijk en supervers. De bediening is zeer accuraat, ziet alles, is heel vriendelijk en gastvrij zonder iets op te dringen. Een aanrader voor alle liefhebbers van tongstrelende diners :-)

17. mevr. Hiep

Allereerst heerlijk gegeten, mijn hazenrug was mooi rosé van binnen & smaakte perfect! Het eten was alleen voor mij wel te veel, goed voor hongerige maagjes dus. De hotelkamers stralen gezelligheid & rust uit, alsof we logeerden in een woonmagazine van Riviera Maison! Tevens complimenten aan het personeel, zeer vriendelijk. Uitstekend hotel/restaurant!

18. Afgelopen weekend hier gelogeerd en gegeten met ons koor.
    Eten was top, kamers erg mooi en schoon, bediening top.
    Kortom de mensen van hotel Ekelens hebben ons een top weekend bezorgd.
    Wij hadden voor ons tien jarig bestaan geen beter plek kunnen wensen.
    Bedankt en graag tot Ziens. Adri franke namens fifty/fifty koor.

19. Zaterdag 22-10 spontaan bij Erkelens beland. Het was een meer dan plezierige ervaring. Goede en snelle bediening! Heerlijke wildspecialiteiten tegen een prima prijs. Ook voor de kleinste (6 jaar) was het oké. Kortom: meer dan prima gegeten tegen een schappelijke prijs!!

20. Jannelies Smit

Wij hebben hier in 2010 gegeten en komen dit jaar, hoewel we weer in de buurt logeren, beslist niet meer terug. We hebben maar liefst aderhalf uur op ons eten mogen wachten. Toen we na een uur maar eens gingen vragen waar het bleef, was het excuus dat er een groep binnen was. Die kwamen na ons binnen maar die moesten blijkbaar eerst eten. Het personeel was niet vriendelijk maar zeer onverschillig. Het is dat wij niet het soort mensen zijn die weglopen na het doen van een bestelling anders waren wij vertrokken. En het eten was ook niet bepaald bijzonder.

21. Ad en Corry Verhoeven

Wij hebben zaterdag 4 juni 2011 bij Erkelens na een wandeling vanaf Zuidlaren (18 km) gegeten.

En het was super lekker. Heerlijke verse aspergesoep.

Een heerlijk hoofdgerecht met huisgemaakte rabarber.

En niet te vergeten het vriendelijke personeel.

22. Heerlijk gegeten en ontzettend vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker nog eens eten en logeren.

23. Heerlijk eten, altijd een gezellige sfeer, klant vriendelijk. Ik heb er van genoten, samen met de familie Liu. Ik raad u aan om daar te eten, echt lekker :D :D.

Gr. Kevin Liu.
    Rolde.

24. hoogerwaard

Wij hebben hier gegeten, maar met een bittere nasmaak.
    In de rauwkostsalade zat een stuk glas met nog een aantal glassplinters.

Dit hebben wij uiteraard gemeld bij de bediening en de reactie was: nee, dat hoort niet. Verder geen excuus vanuit de keuken en ook geen enkele compensatie op de rekening, ook zijn de prijzen te hoog in vergelijking met de kwaliteit van het eten.

Dit was onze eerste ervaring in dit restaurant en is dus niet voor herhaling vatbaar!