Nieuwste foto's in Roeselare

Laatste updates in Roeselare

1. James Vander Paelt's profielfoto
    James Vander Paelt heeft een recensie geschreven voor De Witte Merel

Positief altijd lekker gegeten, zeer tevreden .

2. Nadine Jaecques's profielfoto
    Nadine Jaecques heeft een recensie geschreven voor 't Heerenhuys

Nadine Jaecques

Alles paste in elkaar.
    Het eten, de gezelligheid.
    Een aanrader.
    We komen terug.

3. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Boury

adriaan

Een bezoek aan een van de toppers van onze toer. Gevestigd in een statige villa met royale eigen parkeerplaats. We kwamen binnen in de centrale hal, het restaurantgedeelte is modern ingericht. We werden begeleid naar een tafel aan het raam van de tuin met uitzicht op de grote keuken waar en grote brigade volop in de weer was, fijn. We kregen een warm doekje om de handen schoon te maken met een geur van eucalyptus, leuk. Om de smaakpapillen de actieveren een sapje van groene appel en rode biet.

Als aperitief een Chablis 1e cru Vau de Vey 2017 van L'Enelos die uitstekend beviel.
    Nadat het uitgebreide broodgarnituur op tafel stond met een heerlijke rockfordboter een hapjes duo. Krokante toast met burrata en zwarte olijf, lekker. En sushi met radijs, rammenas en wasabi, heerlijk.

Gevolgd door een porseleinen oesterschelp waarin een oester op een bedje van groene kruiden in een schuimige saus, genieten vooral in combinatie met de Chablis. De oester was nog niet op en er waren al weer drie nieuwe hapjes op de tafel geplaatst.
    Tarteletje gevuld met kwark waarop fijngesneden koolrabi in de vorm van een bloem en koriander cressjes, delicaat.
    Een stukje gekarameliseerd buikspek met gepofte amarant en quenelle crème van duindoornbes, lekker met goede textuur.
    Aan een spiesje de op Turkije geïnspireerde shish kebab met dip van yoghurt, bieslook en sumak, een luxe kopie.

In een Japans schaaltje blokjes hamachi (ceviche gegaard) op een brunoise van komkommer, mango en paprika, aan tafel afgewerkt met een jus van komkommer, delicate smaakjes.

De wild geschoten roodpootpatrijs die we als pièce zouden krijgen werd aan tafel getoond in een pannetje met wijnbladen, leuk!

De eerste wijn werd met kennis van zaken gepresenteerd, een Duitse Chardonnay Westhofen 2017 van Weedenborn, gemaakt in een loepzuivere frisse stijl. Op het bord een compacte presentatie, tartaar van langoustine op een hele fijne brunoise van butternut pompoen, afgedekt met lobbig schuim van “ajo blanco” waarop wat gepofte amaranth. Zeer delicate smaakjes en zachte texturen met crispy bite, die door de frisse chardonnay werden versterkt.
    Hierna werd het feestje helemaal compleet toe we een servet aangemeten kregen waarna een halve Bretonse langoustine verscheen met in de kop sappige tomaat en ingelegde knoflook bloemen. Verrukkelijk! (9)

een heerlijke fino ‘3 Fases’ sherry van Eléctrico van 100% Pedro Ximenez (onversterkt!) voor bij het signature gerecht van de chef. Een kaviaar doosje op een gouden bordje, gevuld met noordzeekrab vermengd met kleine stukjes bloemkool en afgedekt met een royale portie kaviaar. Wow, decadent genieten! (9,25)

uit Italië een wat vollere witte de Signora della Vigna 2017 van Timorasso, gemaakt van inheemse druiven, hij deed me aan Pecorino denken. Ernaast een gerecht in klassieke stijl. Een dikke sappige Noordzeeschol op een bedje van fijngesneden paddenstoelen aangekleed met lamsoor, kleine aardappel cilinders, Zeeuwse mosselen, krokantje met dotjes crème van plankton, aan tafel afgewerkt met een beurreblanc gekruid met plankton. Uitstekende cuissons en verfijnde smaken die prima combineerden, de wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijk aroma en verfijnd bittertje. (9)

over naar rood met een Blauer Spätburgunder 2015 uit de Pfalz van Knipser. Sappig en verfijnd met tonen van kers, aardbei en subtiele kruidigheid. Op een bruin bord een stuk licht krokant gebakken zwezerik in een schuimige saus van bospadenstoelen met aardpeer, erop een partje van eekhoorntjesbrood. Heerlijke volle aardse smaken met de zachte textuur van de zwezerik die mooi samensmolten met de heerlijke wijn. (9,25)

uit de Loire een Cabernet Franc van L'Aumonier, fris en sappig met tonen van zwarte bes. Uit de keuken de op karkas gebraden roodpootpatrijs in drie delen. We startten met de borstfile waarbij cantharellen, structuren van mais, dotjes knoflookmayonaise en een chip van witte ui gerookt in hooi, gevuld met crème van peterseliewortel. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen jus. In een klein wit schaaltje kleine sla blaadjes waarop het uitgebakken boutje, stukjes lever en gebakken cantharellen. En als laatst een truffeljus waarop een mousseline van aardappel met fijn gesneden bieslook. Mooie puren smaken en goede cuissons. Het boutje was mooi hoog op smaak maar wel ietsje taai. De wijn sloot naadloos aan. (8,5)

de dessertwijn was een DS Prosecco Millesimato Brut 2018, gemaakt in verfijnde stijl. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Op het bord een mooie presentatie in pastel tinten. Verschillende structuren van wijnperzik met dotjes crème van ijzerkruid, champagne en citrus, aan tafel afgewerkt met een sausje van Bellini.
    In het schaaltje als basis een tartaar van rabarber, afgedekt met een crème van amandel en lobbig schuim van wijnperzik, waarop ijsparels van ijzerkruid, champagne en wijnperzik. Een verfijnd gerecht waarnaast de Prosecco een bijrol vervulde. (8,75)

de optocht was nog niet afgelopen, er kwam nog een soufflé lekker warm en luchtig, met quenelle smeltend ijs van mokka, om de laatste gaatjes te vullen.

De friandise waren werd nog even voorgereden waarvan ik nog de excellente canelé heb geproefd.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door een grote brigade, met een top gastvrouw, alles op een zeer correcte zelfs iets formele wijze. Heel leuk dat we nog even door de chef van deze middag zijn rondgeleid door de enorme keuken die over twee etages is verdeeld en de wijnkamer.

Kortom een memorabele middag met verfijnde gerechten gemaakt van luxe ingrediënten waarnaast keurig geselecteerd wijnen in een luxe ambiance. Hier voelt de verwende bourgondische fijnproever zich helemaal thuis. Bedankt.

4. Steffen's profielfoto
    Steffen heeft een recensie geschreven voor Het Rijk Der Zinnen

Lekker menu verorbert met onze buren in een aangenaam rustige decor net als de gastvrouw.

Dikke pluim voor de kok en zijn team...

Voor herhaling vatbaar!!

5. Steffen's profielfoto
    Steffen heeft een recensie geschreven voor Nefertiti

Lekker en genoeg gegeten, toffe formules aan schappelijke prijzen...

6. Katrien en christ's profielfoto
    Katrien en christ heeft een recensie geschreven voor Brasserie De Meester

Katrien en christ

Heel vriendelijke ontvangst, prima en heel correcte bediening. Verse producten, zowel in Tea Room als Brasserie. Een aanrader.

7. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Jules & Jules

Beste Caroline,

Bedankt voor je bericht. Zoals je kunt zien hebben we de vermelding inmiddels op gesloten gezet.

Met vriendelijke groet,

Chris (namens het redactieteam)
    Eet.nu

8. Caroline's profielfoto
    Caroline heeft een recensie geschreven voor Jules & Jules

Spijtig dat ze gestopt zijn 😎

9. Abeele Kurt's profielfoto
    Abeele Kurt heeft een recensie geschreven voor Saint-Georges

Buitengewoon lekker

10. Ellen Martens's profielfoto
    Ellen Martens heeft een recensie geschreven voor B'Artiste

Ellen Martens

Onze eerste keer..., culinaire verrassing van voorgerecht tot dessert... De bediening ontbreekt nog wat ervaring, maar is super vriendelijk. De wijnkaart nog wat aanpassen, maar zeker keuze genoeg om een super wijn te kiezen. Kortom goed op weg ( de datum in acht houdende ;) )zeker een aanrader.

11. Martijn's profielfoto
    Martijn heeft een recensie geschreven voor B'Artiste

Martijn

Wij komen hier heel vaak, want het is telkens weer genieten. De kunstwerkjes die uit de keuken komen zijn steeds verrassend en om de vingers van af te likken. Hou zeker plaats voor een dessertje, want die zijn ook telkens weer klasse! Geen tijd/plaats voor dessert? Neem dan een koffie of thee, dan krijg je er huisgemaakt lekkers bij. Zonder meer een aanrader dus!

12. Christine's profielfoto
    Christine heeft een recensie geschreven voor Restaurant Boury

Christine

We hebben ontzettend lekker gegeten, mooi gepresenteerd en lekker van smaak. Het was er ook gezellig zitten en er hing een fijne sfeer. We hebben het restaurant al aan familie aangeraden. Misschien 1 suggestie. De muziekkeuze was misschien iets te opvallend en iets te luid. Maar het was een fijne lunch en erg vriendelijke bediening.