navigeer gemakkelijk naar de parkeergarage: maashaven 144, 6041TB, vandaar nog maar 2 minuten lopen naar: l'Union, markt 21, 6041EL

• OV

Toegankelijkheid

Informatie van restaurant:
  • Invalide parkeerplaats
Informatie van :
  • Doorgangsbreedte entreedeur 85cm.
  • Drempelvrije entree
  • Rolstoelvriendelijke tafel
  • Stoel met armleuning
  • Mobiele pin
  • Glazen deur of wand met markering
  • Assistentiehond welkom
  • Let op: drempel op de route naar de entree

1. Personeel

do lunch 12:00 - 17:30 diner 17:30 - 21:30
vr lunch 12:00 - 17:30 diner 17:30 - 21:30
za lunch 10:30 - 17:30 diner 17:30 - 21:30
zo lunch 12:00 - 17:30 diner 17:30 - 21:30

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1428195732 77
1569441941 71
1589619971 71
1619887016 71
1670332091 81

1. Chris

2. Hier voor het eerst gegeten met vrienden, dit gaat zeker een vervolg krijgen.
    Een tafel besproken, maar door omstandigheden bijna een uur later gearriveerd.
    We werden uitermate vriendelijk verwelkomd met: “Hoe later op de avond………”
    Ook het eten was heerlijk!
    Kortom een absolute aanrader.

3. Candida en Henk

Gisteren waren we weer op bezoek in Roermond en voor de 2de keer bij dit super fijn restaurant gegeten. Het eten was voortreffelijk, grote stuken malse spareribs gegeten en mijn man een entrecote heel mals en van goede kwaliteit. Vriendelijk geholpen, heel attent en vriendelijk personeel. Ook de eigenaar geeft veel aandacht aan zijn klanten, we zullen snel weer terug gaan.
    Echt een aanrader.

4. Patricia van Dijck

We hebben een weekendje doorgebracht in Roermond en besloten te gaan eten bij l’Union. We zijn ontzettend hartelijk ontvangen. Een ongelofelijk hartelijke gastheer . We hebben genoten!!! Heerlijk asperges gegeten . Zalige wijn gedronken ( aangeraden door de eigenaar. ) Alles was even lekker en vooral belangrijk vers bereid. Het was het hoogtepunt van ons weekend. Heerlijk om een restaurant te ontdekken waar met passie gewerkt wordt. Bedankt voor een heerlijke avond !!!

5. Wilma Hemmingway

Omdat mijn vriendin en ik verkeerde mosseltjes hadden gegeten, buiten de schuld van l'Union, mochten we terugkomen en alles bestellen op kosten van de zaak.
    Dat was geweldig en een mooie oplossing. We zijn als VIPS onthaalt en super verzorgt.
    Heel erg bedankt hiervoor.
    Gr. Wilma en Anne

6. Hans Meerten

12uurtje genomen, dat goed verzorgd was!
    Vriendelijke uitbater/bediening. Voor herhaling vatbaar. Mvg. Hans

7. Ik heb heerlijk gegeten service was perfect zeker de jongedame Heeft ons super geholpen zeer tevreden.

8. Ongelooflijk dat een kok zo'n smakeloze scampi's met linguini durft te serveren. Er zat kraak nog smaak aan en de scampi's waren niet eens goed gebakken. Zeer beneden de maat.

9. Eten dat wilde we… maar als je deze bagger voorgeschoteld krijgt:

Wienerschnitzel Stroganoff volgens mij kwam de saus nog van een andere tafel en de Penne van mijn tafelgenote was al evenzeer van twijfelachtige kwaliteit, hoe krijg dat samengesteld? Als je geen tweedehands producten verwerkt hoeft dat niet, maar ook hier op de Markt heeft de arrogantie toegeslagen als je de recensies van andere recensenten leest.
    Ook voor onze klachten was er geen luisterend oor.

Outlet publiek gericht op de massa en de kassa maar iets fatsoenlijks ho maar, hier net zo als mijn voorgaande schrijvers, ik kom hier nooooit meer.
    Maar gelukkig heeft Roermond nog z'n pareltjes maar dan wel uit de luwte.

3,6
  10. Annelies

Niet best. Namen een lunch deal 9.90, soep en Toscaanse tonijn salade, gekookt ei, rauwkost. Soep asperge was geschift, lag een dunne boterham bij met wat salade, een part ei, ei was in 6 gedaan en paar blaadjes rucola, niet te geloven. De soep terug gegeven, de jongen zei komt door de melk? Wij wilden die soep niet meer en kregen toen nog zo'n kleine boterham. Dat was eens en nooit meer. Met vriendelijk groet Annelies Verberne

3,3
  11. Zeer slecht gegeten.
    Spareribs was erg weinig en geen vlees aan.
    Schnitsel met stroganovsaus,er was erg wenig saus bij.
    Ik vroeg naar de kok of manager maar kreeg te horen dat dit niet kon en ik maar een klachtenbrief moest sturen.
    Nou,bij deze.
    Ik zal hier nooit meer komen en anderen niet aanbevelen.

12. llewis 1652 punten

Aspergetijd, dus asperges op Limburgse wijze. Erg lekker, maar prijs-kwaliteitverhouding niet geweldig. 6 asperges was wat aan de karige kant. Aardappeltjes waren wat hard, niet lang genoeg doorgebakken. Verder prima locatie om gezellig te zitten.

13. Lies&Mies

Heel slecht in het algemeen. Bediening kwam pas toen we er al ruim een kwartier zaten, terwijl het niet druk was. Hamburger van mijn vriendin was smakeloos en zat op een vettig broodje dat Niet goed viel. Mijn spies was doorbakken terwijl ik om medium had gevraagd en was verder smakeloos, maar wel een van de duurste gerechten op de kaart. De friet was duidelijk twee keer gebakken. Bijgerechten zoals de aardappelsalade leken rechtstreeks uit de supermarkt te komen. Verder nogmaals een klacht over de bediening. Totaal geen oog voor ons tenzij we ze gingen halen. Heel slecht!

14. Rob Weetzel

Wat een fijn en gezellig restaurant is dit. Wij hebben genoten van de heerlijke Tapas en de zeer vriendelijke bediening en gastvrijheid.

15. Gregor Schmitt

Vrijdag 14-10-2016 omstreeks 13:00 met 2 personen de black 'Angus-hamburger' en de 'Indische varkenshaassaté' besteld.

Het eerste stuk saté was nog rauw van binnen. "Ja inderdaad, het is nog rauw. We brengen en nieuwe." Na 10 minuten -de hamburger was ondanks lanzaam eten bijna op, werd de nieuwe portie sate gebracht met het commentaar:"Het was maar het laatste stukje dat rauw was zal wel uit de pan gehangen hebben. De rest was gaar!" De nieuwe portie bleek wel gaar, maar bevatte meer dan 50% vet en andere harde stukken en was zeker geen varkenshaas! Bij het afrekenen hier wat van gezegd: geen reactie, geen excuus, niets.

Als U van rauw varkensvlees - dat ook nog eens meer dan 50% uit vet en ander afval bestaat - houdt en ook nog eens totaal ongeïnteresseerde bediening geen bezwaar vindt, dan moet U er zijn!

Neen, we hebben ons niet ongepast of onbeschoft gedragen en aanleiding gegeven. Integendeel, we hebben zelf - wel op de cent nauwkeurig - netjes de rekening betaald.

En echte afrader en die ben ik nog niet vaak tegengekomen...

16. fam. Tames

De sfeer was gezellig, de bediening vriendelijk. Het eten was heerlijk. Het is zeker de moeite waard om daar te dineren

17. Eten prima. Snelle levering eten. Vreemde manier van opnemen bestelling. 1 serveerster echt niet leuk, 1 juist wel leuk.

18. Mevrouw adams

Heerlijk gegeten bij restaurant L'Union super lekkere christoffelspies gehad!! Echt een aanrader!!

19. Een gezellige dag werd helaas afgesloten met zeer matig diner. De vissoep werd opgediend met een aantal gesloten rauwe mosselen. De salade met zeevruchten was voorzien van een enorme berg verschillende soorten sla, echter zonder een dressing. In tegenstelling tot de vissoep waren de mosselen hierin veel te gaar.
    De vraag of het gesmaakt had hebben we eerlijk beantwoord en aangegeven dat rauwe mosselen in een vissoep niet echt handig (!) zijn. Hier werd niet op gereageerd, een excuus had, wat ons betreft, veel goed gemaakt.

2,9
  20. Eten goed en prijs / kwaliteit ook goed. Service helaas slecht, personeel hield niks in de gaten en stonden achter de bar wat te kletsen en te lachen waren meer met zich zelf bezig dan met de klanten, keken amper naar de klanten om. Drinken bestellen duurde echt lang en je moest helaas echt naar ze roepen. Jammer is maar een klein detail om goede service te bieden.

21. Jegers Josee

St.Tropez sandwich besteld. Vette onsmakelijke hap met taai uitgedroogd brood. Vriendin kreeg koffie geserveerd met een zeer smerig lepeltje. Nodigt niet uit om terug te komen. Jammer.

2,8
  22. Lekker gegeten, de zuid-franse bouillabaisse (vis soep), goede kwaliteit. Personeel vriendelijk, alleen het overzicht bewaren mag wat beter maar is niet storend.

23. Goeie kaart, goeie sfeer en bediening. En lekker eten!!

24. Gisteren heerlijk gegeten in de L'Union samen met mijn dochter. Alles zag er goed verzorgd uit en belangrijk, vriendelijk personeel. Heel gezellig, een aanrader.

25. Sofie xx

Mooie kaart, prima eten en mooi geserveerd. Slechte service, lang moeten wachten op bediening en afruimen van tafels, bij wenken van de bediening meerdere keren geen reactie. Prijs/kwaliteit verhouding redelijk.

26. Goed Frans restaurant, je kunt hier gezellig en lekker eten. Enige nadeel is parkeergelegenheid in de buurt, die is er niet.

27. Bijzonder knap om gare, overkookte en dichte mosselen in 1 pan te serveren. Nee, het is geen incident, dit was voor mij de 2e en laatste keer. De kok weet duidelijk niet hoe hij/zij mosselen dient te koken. Daarnaast is de bediening niet wat het moet zijn. Vroeger hebben wij hier veel beter gegeten.

28. Zaterdagavond met 4 personen heerlijk en gezellig gegeten bij L'Union op de Markt in Roermond. Bijzonder gastvrije bediening, prijs/ kwaliteit oke! Gelukkig dat we hadden gereserveerd, zaak zat goed vol binnen en buiten. Wij komen beslist weer eens gauw terug.

Absoluut een aanrader!!

29. Mijn partner had om mij te verrassen om onze speciale dag te vieren gereserveerd bij L"Union. Echter toen wij aankwamen kregen we de indruk dat wij ze stoorde in hun werk, ach ook dat kan wel eens gebeuren. Echter buiten een leuke plek uitgezocht, kregen ons drankje geserveerd, en werden gedurende een half uur aan ons lot overgelaten. Dames stonden gezellig voor de ingang te kletsen met elkaar, tussendoor werden de flesjes weggegrist van de tafel zonder te vragen of we de kaart of nog een drankje wilde. Echter wij naar binnen en vragen voor de kaart na een half uur, deze werd gebracht en daarna 2 keer een ander verhaal waarom het allemaal mis was gegaan. Echter wij zaten niet te wachten op de klaagzang van de zaak. Het gaf een bijzonder rot gevoel dat je als gast niet gewaardeerd werd. Voor ons was het daarmee behoorlijk verziekt , hebben de zaak verlaten met een rot gevoel. Dag erna naar bedrijf gemaild, nu 2 maanden na dato geen reactie terug ontvangen. Een bedrijf met zo'n goede recensie op eet.nu en een zo mooie website mag je toch verwachten dat je als gast welkom bent. Voor ons geen reden meer om 60 km te rijden.

3,7
  30. R.van Vlissingen

Komen hier al 5 jaar, altijd gezellig!
    Heerlijke verse mosselen, veel variatie op de kaart, groentelasagne uitstekend.
    En voor de kinderen een echte indische saté mmm. Beste en gezelligste restaurant van Roermond

31. Dinsdag hier gegeten, beide spare rib van de grill genomen. Mooi opgediend en grote spare rib bevatte wel erg veel vet maar dat is ook smaakverschillend denk ik. Dessert vond ik erg simpel en weinig voor een prijs van bijna 8 euro. Wij hadden de stroopwafelbavervois, was gewoon een kant en klaar glaasje met wat amaretto eroverheen. Bediening had meer kunnen verdienen door bij lege glazen te vragen of we nog wat willen drinken, is niet gebeurt. Tenslotte maar 1 drankje gehad en prijzen verschillen op de kaart met de kassabon. Verder mooie zaak om te dineren.

32. We hebben hier de lunch gebruikt. Leuke en duidelijke kaart. Eten was op zich zelf lekker maar de vis was duidelijk uit de koeling (was nl erg koud). Daarnaast was de opmaak van mijn broodje erg rommelig. Kan allemaal net even iets beter. Toch geen reden om er niet meer te komen.....

6,7
  33. frank en marielle

Fantastische asperges gegeten, de eerste dit jaar, het was weer een feest. Vorige keer ook al zo lekker gegeten, toen was het hert van de wildkaart, maar de aspergesoep is de lekkerste ooit.

34. Heel gezellig restaurant, eetcafe. Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Goede prijs/kwaliteit.

35. E van Kuijen

Met 4 personen gaan eten. Bij binnenkomst werd ons een drankje aangeboden. Dit werd dus 3 x Aperol en 1x spa rood.
    Bij hoofdmenu was de kabeljauw niet gaar, dit gezegd, kok vond deze wel goed!!!!! Toch na aandringen nieuwe vis gekregen. Als finish koffie gedronken. en toen kwam de rekening. Dat was schrikken. Aperol moest betaald worden en vroegen hiervoor maar liefst 7,5 euro per persoon. (was toch drankje van het huis??????) De koffie kostte maar liefst 4 euro per persoon. Netto winst. Hier zien ze ons nooit meer. Was toch weer een dure avond....

36. Uitstekend gegeten met een groep vrienden. Varkenshaas met calvados en enthousiasme over de kabeljauw. Aanrader!

37. Robbie 219 punten

Bijzonder goede keuken. Steekt er bovenuit in Roermond!

Heel goede &lekere aspergesoep. Tot nu toe de beste van Roermond.

Goede prijs/kwaliteitsverhouding.

38. Het is altijd gezellig bij l´Union, zowel binnen als op het terras. Jammer alleen, dat heel roermond c.q. midden Limburg dat vindt, zodat je altijd goed moet kijken of je nog een plaatsje vindt. De meeste gerechten zijn lekker, maar de mosselen en de asperges spannen de kroon. Ook hebben ze lekkere prosecco!

39. Goed eten en een vriendelijke bediening. Goede prijs/kwaliteit. Voor herhaling vatbaar.

40. Je zou in eerste instantie verwachten dat het bijzonder is, maar we zijn nu twee keer geweest en het was slecht, het eten was niet vers en de bediening te onervaren voor die zaak. Zet er vakkundig personeel in die je goed betaalt, want je moet niet alleen aan jezelf denken en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Maar het komt goed, er komt genoeg concurrentie bij op de roerkade.

Wij komen hier niet meer.

3,7
  41. P. Osinga

Heerlijk gegeten bij L' Union. Wij kozen voor een 3 gangen menu, echt een aanrader.

Jammer van de wat harde aardappelgarnituur die op het gerecht wordt gestrooid ter versiering.

Nergens voor nodig, het eten was van hoge kwaliteit, heeft dit extraatje niet nodig.

Beschaafde en zeer aardige bediening.

Nu nog een handdoekje op het toilet en wij zeuren nergens meer over!

42. Lekker eten! Zeker voor herhaling vatbaar!

43. Wij hebben er de verjaardag van mijn oma gevierd en daar hebben we absoluut geen spijt van! Lekker eten met een prima service! Zeker een aanrader om een verjaardag te vieren, je wordt verrast met iets! Ga er zeker nog eens terug!

44. Frau antje

Heerlijke salades ; mooie monumentale ligging en de Scampi L`union is ook een aanrader!

45. Gezellige "huiskamer" sfeer, lekker, royaal eten.

Vriendelijke en snelle bediening, gewoon een heel leuk restaurant!

Echt aan te bevelen!

Als het seizoen er voor is bijvoorbeeld een lekker mosselpannetje oid; ook met gasten gaan we er graag eten!

46. Heerlijk gegeten, alles was heel goed en ik raad het zeker aan!

47. Ik kom hier regelmatig en elke keer weer ben ik verrast van de lkkr smaak van het goede eten en de vriendelijke bediening.

Dit is echt een klasse restaurant.

48. Heeeeerlijk gegeten, leuk ingericht, zeer attente en snelle bediening. Echt de moeite waard!

49. We gaan hier regelmatig eten en zijn zeer tevreden. Wat ons betreft een van de beste restaurants van Roermond.

De bouillabaisse (vissoep) en tapas zijn top.

50. Met een gezelschap van 8 personen hebben we héérlijk gegeten op 19-5-2009. De asperges met gerookte Noorse zalm waren in één woord zalig! Het smolt op je tong. Liet me denken aan vroeger hoe mijn moeder asperges bereidde met gesmolten (gewelde) boter, gekookte aardappels en een hardgekookt ei. Het ei alleen al bij L'Union smaakte uitstekend!

Helaas vergat de chefkok de croutons weg te laten bij een glutenvrije salade. Zijn oprechte excuses en een gratis ronde drank maakten echter veel goed!

De ligging, met uitzicht naar alle kanten, van dit restaurant met terras is prachtig!

Tip: het damestoilet mag schoner!

51. Uitgekozen tot meest kindvriendelijke restaurant van Limburg. Goede gezellige sfeer en prachtig zaaltje op de verdieping. Erg originele menukaart en een geheel eigen kookstijl. Leuke ligging aan de Markt. Erg aan te bevelen voor zowel zakelijke als particuliere lunch en diner.