Het Gesprek in Roermond

1202508730 70
1209564351 70
1216619973 71
1280120570 80

1. Minimaal 2x per jaar gaan we bij dit restaurant eten. We worden nooit teleurgesteld. Fijne ambiance, goede service en met name lekker eten en heerlijke wijnen. Absolute aanrader indien je in Roermond gaart uiteten.

2. G.Mulder

Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, goede bediening

3. Marianne Steeghs

Lekker eten, vriendelijke bediening en mooie ruimtes. Ook prettig dat de porties niet te groot zijn, zo kon ik van alle gangen genieten zonder te vol te zitten.

4. Paul Roermond

Verrassend goed! Deze kok weet waar hij mee bezig is. Leuke kaart met ook veel schaal- en schelpdier mogelijkheden. Aangename gastvrouw.

5. We hebben gisteravond wederom heerlijk gegeten bij het Gesprek. De nieuwe eigenaren maken een feesje van de borden en alles is heerlijk vers gemaakt. De sausjes vers geklopt en erg lekker. Een voortreffelijk 3 gangen menu en heerlijke oesters als extra voorafje. De wijnkaart is super en de bediening weet ook precies hoe de wijn smaakt en kan goed adviseren. Eten bij restaurant het gesprek is een feestje!

6. Kees Schalken

Heerlijke gerechten, perfecte bediening met persoonlijke aandacht voor een goede prijs.

7. Zojuist voor het eerst gegeten bij restaurant het Gesprek. Wow wat een ervaring! Het eten was verrukkelijk, de bediening was uitstekend en de kennis van de producten en wijnen die de gastvrouw had was buitengewoon goed. Je zag echt de passie die ze voor het restaurant en eten heeft. Zeer zeker een aanrader. We komen hier zeker nog vaak met plezier terug!

8. Zeer positieve ervaring, erg lekker, juiste porties en keurige bediening. Dit alles in een stijlvolle omgeving. Aanrader!

9. Ben

10. André en Margo

Weer heerlijk genoten van een geweldig diner en een goed glas wijn. Gezellig restaurant met een vriendelijke en kundige gastvrouw. Komen hier vaker terug.

11. Nieuwe eigenaren. Altijd even wennen, maar niets van gemerkt. Hoog nivo, mooie en smaakvolle gerechten, goede combinaties. Prettige en sympathieke bediening.
    Top.

12. Vaderdag 21 Juni gegeten en heerlijk genoten van de menu kaart. Zoals naar verwachting was weer alles super en smakelijk. We gaan de 25 Juli terug en genieten van het heerlijk eten wat zeer goed is.

13. jacques schreurs

Op het laatste moment hier terecht gekomen, gelukkig maar. Prima restaurant dus met een uiterst prettige bediening. De enige opmerking die ik kan maken is: voor mij mag er wat meer vlees op het menu staan. Ik kom hier zeker nog terug.

14. An en Jacques

Vriendelijk onthaal van de gastvrouw. Prachtige inrichting = gezellig tafelen! De gastvrouw stelde ons een cullinaire Paasmenu voor. Heerlijk genoten, smakelijk gegeten en prachtige geserveerde borden voor een heel eerlijke prijs.

Proficiat!!

15. Wilma en Michel

Sfeervol restaurant met een goede keuze. Gunstig geprijsd. Vriendelijke en behulpzame bediening.

16. Bijzonder gastvrij onthaal en genoten van het heerlijke eten bij de nieuwe eigenaren! Helaas wonen wij niet in de buurt, anders zeker aanrader voor regelmatig bezoek!

Succes en geluk voor de toekomst.

Frank en Anja

18. Jammer dat het bijna leeg was voor een zondagavond. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel. Eten was lekker maar het tussengerecht niet helemaal warm. Daarom geen 10. Voor de rest absoluut top en ik ga zeker een keer terug.

19. De eerste keer bij Het Gesprek geweest. Het eten smaakte prima, helaas moet ik zeggen dat ik na het 3-gangen menu nog honger had. Beetje karig uitgevallen dus (en nee, ik vergelijk het niet met een Griek waar je natuurlijk altijd veel te veel krijgt). Service was prima, nette ontvangst. Ambiance vond ik niet echt super, een beetje kil. Nu zaten we helemaal voorin, wellicht is het achterin beter.

Samenvattend; ik heb lekker gegeten maar het nodigde mij niet direct uit om terug te gaan. Het zal waarschijnlijk dus even duren voordat ik Het Gesprek weer een keer bezoek.

20. M. willems

We zijn voor de eerste keer gaan eten bij Het Gesprek.

De sfeer voelde meteen goed bij het binnenkomen. Hartelijke ontvangst met service om jassen en paraplu's aan te nemen. Tafels zijn ruim van opzet. Met zijn vieren verschillende menu's gekozen. Het eten was voortreffelijk. Alleen de saus voor het varkenshaasje vond mijn tafelgenoot iets te zout.

Het eten was voor ons voldoende en borden mooi opgemaakt. Personeel is heel vriendelijk op een natuurlijke manier en zonder aan of iets op te dringen.

Zeker een plek om terug te komen!

21. Eerste telefonisch contact voor reservering verre van vriendelijk te woord gestaan. Lekker eten maar slechte bediening. Niet kunnen vertellen wat de keuzes zijn. Na komst van het eten niemand aan de tafel gehad voor extra glas drank of dessert. Compleet vergeten door bediening. Reactie eigenaar op klacht miserabel. Jammer! Voor ons zeker geen herhaalbezoek waard.

22. Wij gaan hier altijd met veel genoegen eten.

Echt een avondje uit voor een zeer vriendelijke prijs. De kwaliteit van het eten is super, de gastvrijheid fantastisch en het tempo perfect.

Voorbeeld van fantastische gastvrijheid is toen ik verzocht voor een rode wijn met een "houtige, wrangere" smaak. Deze verkochten ze alleen per fles, maar toch werd deze uiteindelijk per glas voor mij geserveerd zonder dat ik hiernaar gevraagd had.

Het tempo tussen de gangen is hier heerlijk; lekker tafelen zonder het idee dat ze je tafel 2x willen omzetten op 1 avond.

23. vincent bowden

Het Gesprek remains my favourite restaurant in Roermond. I have eaten here many times both on a business and private occasions. Whether it is with a large international group or a private dinner for two, the experience has been extremely positive. Even better in summer when the roof is open. Look forward to my next soiree at Het Gesprek.

Lovely food, great ambiance, real treat.

regards,
    Vincent Bowden
    Newcastle / Zürich.

24. Wij hebben een slechte ervaring bij restaurant Het Gesprek gehad! Slechte service en zeer onklantvriendelijk benaderd. Bijna onbeschoft. Helaas want het was altijd een goed restaurant dachten wij.

25. Mairi Coia

Another excellent dinner and 5 happy diners at Het Gesprek.
    I don't live in Roermond so only come here occasionally but of the restaurants I have eaten in, this the best value for money experience.

High quality, freshly cooked food, lovely ambiance and excellent house wine.

The bread came relatively quickly and after ordering the starter did too.
    The main course took longer but then I find that common in Dutch restaurants and if it means the quality of the food is as it was last night, I am very happy to wait a little longer.
    An excellent evening, lovely menu choices and attentive staff too. Well done!

26. We hebben heerlijk gegeten in een mooie ambiance.

27. Van alle gangen de Proeverijtjes gegeten. Mooi opgediend en vooral heel smakelijk. Wederom gezellig in deze sfeervolle omgeving.

28. Meerdere malen geweldig gegeten en gedronken.

29. Hier afgelopen zaterdag avond met mijn vader een drie-gangen menu genoten. Bij binnenkomst valt de sfeer van dit restaurant direct op, deze is heel prettig. De ontvangst door de gastvrouw was zeer vriendelijk, ze nam onze jassen netjes aan, en wees ons naar de plek (schijnbaar de "vaste" plek van mijn ouders alhier).

Het voorgerecht, carpaccio, was erg smakelijk. Gezien dat meestal wel het geval is (tenzij het te kort geleden uit de koeling is gehaald), is het lastig onderscheiden. Het Gesprek lost dit slim op, want de opmaak (deed me aan een (zonne-)bloem denken) was net dat beetje beter dan wat je normaal zal vinden. Zie foto #2.

Vervolgens had ik als hoofdgerecht de Proeverij van lamsfilet, varkenshaas en ratatouille. Geweldig. De lamsfilet was heerlijk mals, de varkenshaas was eveneens heel goed van kwaliteit. De ratatouille is niet perse mijn smaak (had ik ook niet verwacht, zover is mijn smaak nog niet ontwikkeld) maar was desalniettemin van erg goede kwaliteit, zo concludeerde ook mijn vader die even proefde. Ook hier was de opmaak super. Helaas is de foto (#3) wat erg donker.

Als nagerecht hadden we de Proeverij van créme brûlée, chocolademousse en bitterkoekjes bavarois. Helaas ben ik vergeten een foto te maken, maar ook deze smaakte prima, en was leuk opgemaakt.

De service is hier opmerkelijk goed, de jonge gastvrouw was aan de ene kant erg beleefd, aan de andere kant kwam ze zeer spontaan over. Ze wist het allemaal erg leuk te doen, wat me positief opviel. Een zeker talent. De gastheer / eigenaar was eveneens net en spontaan, even een leuk gesprek bij het hoofdmenu en vertrek, en hielp ons ook met de jassen bij het vertrekken. Hier zie je (niet meer dan) twee gezichten aan tafel verschijnen, en samen vormen ze in mijn ogen een zeer goede combinatie. Dat zit hier dus ook helemaal goed.

De sfeer, zoals gezegd, is vanaf het begin erg goed. Vervolgens kwamen we in de "lange-zit zaal" (zo legde mijn vader me het uit) en ook hier was de sfeer bijzonder goed. Er waren best wat tafels gevuld, maar dat ging hier zonder probleem, en we zaten niet te dicht bij andere tafels, wat voor ons hoe dan ook wenselijk is. De zaak was ook leuk aangekleed met mooi smeedwerk aan de muren, een leuk fonteintje achter me en, naar ik hoorde, zelfs de mogelijkheid om "het dak eraf te halen" indien het weer dat toestaat. Ik verbaasde me over dat laatste, want ik zou verwachten dat dat het comfort in de winter niet ten goede zou komen. In tegenstelling, het was hier prima vertoeven qua temperatuur (en niet enkel omdat we bij de verwarming zaten.. :) ).

De prijzen waren voor mij niet zo van belang (ik werd getrakteerd) maar als combinatie (3 gangen) vond ik de prijs meer dan eerlijk voor de geleverde kwaliteit, service en sfeer.

Mijn conclusie is duidelijk; dit is een mooie, fijne zaak in alle opzichten. Ik eet niet vaak uit in Roermond, maar hier zal ik graag terugkomen een volgende keer. Ook namens mijn vader: een groot compliment!

30. Echt heerlijk gegeten in deze geweldige ambiance. Leuke bediening, een echte aanrader.

31. Mevr. Beckers

Heerlijk gegeten, voortreffelijk klaargemaakt! Goede sfeer en service.
    Wij komen zeker terug.

32. Slecht management. Bij een restaurant met een dergelijke uitstraling (zie de website) verwacht je een goede service en klantvriendelijke benadering. Bij een eerder bezoek was de wc-bril gebarsten en bij een volgend bezoek (zo’n 2,5 mnd later) was de wc-bril dusdanig defect, dat deze niet meer bruikbaar was, ook was er geen zeep meer bij de wasbak. Ik meldde dit bij een medewerkster, die niet leek te weten wat ze met deze informatie moest. Later op de avond zag ik de eigenaar en vertelde ik hem wat er speelde (en zo, dat andere gasten dit niet meekregen). Van een goed management verwacht ik dat ze de wijze spreuk hanteren: “Bent u ontevreden, vertel het ons. Bent u tevreden, vertel het anderen”, dan ben je echter niet meer welkom bij Het Gesprek (echt waar!!); hier moet ik om lachen. Gelukkig zijn er in Roermond meer dan genoeg uitstekende restaurants met een bekwaam management, waar ze blij zijn met gasten en gastvrijheid hoog in het vaandel hebben.

33. Roel Engelen

Dit is het mooiste restaurant in de verre omtrek. Naast de pracht krijg je een exclusief vip gevoel dankzij de speciale gerechten. Jaren geleden eens gegeten voor bijna 200 gulden, maar tegenwoordig betaal je voor het duurste menu exact 85 euro met 2 personen (exclusief drank).

Ondanks de scherpe prijs is de kwaliteit op zeer hoog niveau. Ik kan me geen beter restaurant wensen (ik woon op 13 km afstand).

34. Gisteren met een grote groep van 12 personen in Het Gesprek gegeten. We hadden een tafeltje in de binnentuin, dak open. Geweldige sfeer / ambiance! Het eten was heerlijk en de gerechten werden in 1x uitgeserveerd. Knap hoor met zo'n grote groep! Uitermate tevreden over de bediening.

Voorgerecht 'Het Gesprek' is een echte aanrader, diverse voorgerechtjes op 1 bord en als afsluiter moet je zeker de creme brulée bestellen!

Een top avond!!

35. Gisteren (13-07) gegeten in de binnentuin. Bediening, eten, ambiance, het was allemaal geweldig. Niets is te veel en je voelt je als gast heel speciaal. Voor ons echt een aanrader en we komen zeker eens terug!

36. anique alberts

37. In de binnentuin voel je je meteen thuis. Heel sfeervol. Eten was super, waarbij een compliment voor de bediening door de jonge dame.
    De entree mag wel wat sfeervoller worden gemaakt met aparte hoekjes. Deze ruimte toont te kil door z'n grootte.

38. Bij binnenkomst lijkt het een gewoon simpel restaurant. Maar als je naar de binnentuin wordt geleid stap je een andere wereld binnen. Heel sfeervol en warm.
    Eten was ook van een erg hoge kwaliteit en erg lekker. Truffelsausje bij carpaccio was niet gewenst (mijn vrouw vindt truffelsmaak niet lekker), geen enkel probleem en kwamen twee schenkkannetjes bij waaruit gekozen kon worden.
    Bediening zeer vriendelijk.
    Al met al een top avond in dit restaurant. Complimenten.

39. Ontzettend goed gegeten in Het Gesprek. We hadden salade ''Het Gesprek'' als voorgerecht en dit is echt een aanrader. Als hoofdgerecht Tournedos, deze was ontzettend mals, zo als een Tournedos hoort te zijn! Als dessert een crème brulee, echt heerlijk! De bediening was correct. Sfeer was prima. We hebben een hele gezellige avond gehad en komen zeker nog eens terug. Ontzettend bedankt voor de geslaagde avond.

40. Veel te lang wachten. Ingredienten goed maar ... Je moet niet het gevoel hebben dat je met wat moeite hetzelfde thuis kunt koken. De bediening - geen kwaad woord. Het struikelblok was duidelijk de keuken. ( Alhoewel een juffrouw erbij in de bediening tijdens de spits zou geen kwaad kunnen). Met bijv. eem amuse etc. zou de tijdspanne enigszins zijn op te vangen. Als je biefstuk op de kaart hebt staan verwacht je toch dat even gevraagd wordt hoe je die wenst ? Kortom niet helemaal kritiekloos . Kritisch naar de tent kijken en het niveau opkrikken.

41. Het eten was heerlijk en ook voldoende! Prima bediening: zeer vriendelijk en correct. Goede ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.

42. Afgelopen week voor het eerst bij het Gesprek wezen eten.
    We hebben heerlijk gegeten. Het Gesprek heeft ook een erg leuke inrichting en prettige sfeer. Alleen erg jammer was dat we erg lang moesten wachten op zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht. We zaten er inmiddels een uur toen we pas een schaaltje met brood kregen. Na een uur en een dik kwartier kregen we pas ons voorgerecht. De drukte was waarschijnlijk de oorzaak van de lange wachttijd. Dit merkte je ook aan de bediening; zij hadden nauwelijks oog voor persoonlijke aandacht of simpele dingetjes als bijvoorbeeld opnieuw drinken aanbieden.
    Desalniettemin een leuke avond gehad !

43. Onlangs met z'n zessen gegeten bij dit geweldige restaurant! We waren allemaal even enthousiast: alles klopte, het eten, de sfeer, de bediening, kortom: TOP!
    Wij komen zéker terug!

44. Wij hebben genoten.. Wij waren er voor de eerste keer. Wij kregen er echt ''het welkom'' gevoel. Leuke bediening, heerlijk gegeten.
    Wij komen vast en zeker terug!

45. hans leenarts

Zoals altijd goed gegeten, goede huiswijn [Merlot ], prima service en leuke patio.
    Jammer dat het zo donker moet zijn tegenwoordig.
    De menukaart was nauwelijks te lezen.
    Wij vonden het ook erg warm.
    Er had schijnbaar een zeurpiet/zeurnel last van wat tocht, zodat het dak van de binnenplaats dicht moest.
    Wij gaan zeker weer terug.
    Hans Leenarts Roermond

46. Gisteravond voor het eerst wezen eten bij 't Gesprek. In 1 woord geweldig! We werden hartelijk ontvangen en konden plaats nemen in de prachtige binnentuin. Wat kan ik zeggen: goede en prettige bediening, voortreffelijke verse gerechten, schitterende ambiance. Onze avond was meteen zeer geslaagd. Het is dat we nog kaartjes hadden voor late filmvoorstelling. We hadden graag nog iets langer blijven zitten en nagenieten. Dat halen we de volgende keer wel in. Aanrader!!

47. Prima restaurant! Vooral in de binnentuin zit je mooi. Vriendelijk personeel en heel lekker eten!

48. Jeannette

Het was erg druk in het restaurant. We kregen de menu kaart toen we er al een half uur waren. Dus behoorlijk lang moeten wachten. Geen amuse gekregen andere gasten wel ?? Er waren grote gezelschappen en dat merkte je aan de bediening. Helaas niet zo geslaagd. Aan het eten is niets aan te merken, alleen iets meer aandacht voor de klanten zou wel gepast zijn. Leuke ambiance. Misschien volgende keer beter. Ook lange tijd tussen de gerechten. We hadden er meer van verwacht.

49. Henk en Jolanda

Verrukkelijk gegeten op het heerlijke 'terras' (de binnentuin). Bediening, vooral de vrouwelijk helft van het dienstdoende duo, was buitengewoon goed en attent.
    Een mooi debuut - we hopen nog eens terug te komen!

50. Angelique,Rob en David

Lekker eten
    Vooral de creme brûlée
    En de aardappelpuree was ook heel lekker
    Alleen de groente was een beetje zout
    De service was echt heel goed
    De sfeer was heel goed
    Leuke meubels, fijne stoelen
    De prijs was goed
    Tot de volgende keer:-)
    groetjes Angelique,Rob en David:D

51. Laatst weer eens gaan eten voor het eerst met ons pasgeboren zoontje met de reiswieg voor een "snelle hap".Was geen probleem. We konden plaatsnemen in het voorste (informele) gedeelte en werden snel geholpen. Blijkbaar het laatste tafeltje want alle gasten die na ons binnen kwamen (en dat waren er nogal wat)en niet hadden gereserveerd konden niet meer terecht.
    Wij hebben wederom genoten van de overheerlijke gerechten en gezellige sfeer. De carpaccio als voorgerecht is echt een aanrader.

Tot snel.

52. super ervaring, 3 gangen keuzemenu aan 32,5 ... zeer lekker !

53. Ben

54. Suzanne Mertens

Een gezellige avond met een heerlijk diner! De sfeer is prima en de bediening vriendelijk. De hoofdgerechten sprongen erbovenuit, als een engeltje op je tong! De voorgerechten waren ook heerlijk, maar wat ons betreft te royaal. Het nagerecht vonden we wat minder lekker, vooral de bitterkoekjesbaverois. Wel absoluut een plek om terug te komen!

55. Nicole habets

Zijn nu al twee keer wezen eten bij het Gesprek. Beide keren top, gezellige ambiance, vriendelijk personeel en het eten was fantastisch. Wat ons betreft een michelin ster waardig. Een aanrader.

56. osmen27 6538 punten

Andermaal weer geweldig lekker gegeten in een gezellige ambiance zonder veel opsmuk.

Eerlijk, vers en zeer smakelijk.

Proficiat!

57. De gerechten mogen wat creatiever maar de kwaliteit is prima. Bediening attent maar er waren 2 wijnen niet op voorraad. Dit komt niet erg professioneel over. Bij een 2de bezoek had ik twijfels over de versheid van de vis. Desalniettemin een leuke zaak en een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.

58. Robbie 194 punten

Gezellig en warme inrichting.

Heerlijk gegeten, verfijnde smaak en goede kwaliteit.

Informeel. Correcte en vriendelijke bediening.

59. marcelle

2de paasdag hebben we heerlijk bij "Het Gesprek" gegeten.

Het dak (anders gesloten) van de patio was open en dit gaf een heerlijk vakantiesfeertje. Echt gezellig zitten.

Aanrader!

60. Vanaf 6 november 2010 weer geopend!

61. Moet toch even iets kwijt over Het Gesprek.

Wat een schitterende entourage, eten fantastisch en zeer goede en kundige bediening. Prijs kwaliteit valt niet over te klagen, ga vooral zo door. Complimenten hoor!

62. We hebben gisteren met een aantal collega's het vijf gangen menu gegeten, in een woord geweldig. Zeer goed op smaak en de juiste wijn bij de gerechten. Prijs kwaliteit zeer goed.

Wij komen binnenkort zeer zeker weer terug.

63. Gegeten vorige week zondag. Eten goed, prima ambiance. Maar vrij duur, extreem kleine porties en een uur wachten per gang. Wij komen niet terug ..

64. Michelin hoeft voorlopig niet langs te komen, het eten is lekker maar niet verrassend! En laten we het er maar op houden dat je personeel het kan maken of breken!!

65. marianne

Dit is een van de weinige restaurants waar ik het gevoel krijg dat ik de gast ben en een avondje uit ben. De sfeer is er prettig, het eten smaakvol, goede porties en zeer vriendelijke en behulpzaam personeel. Prijs kwaliteit is oke.

66. Heel lekker en aankleding is ook oke

67. bijzonder goed en smakelijk gegeten in een zeer sfeervolle ruimte