Het Gerecht in Roermond

wilhelminaplein
    Q-park roercenter

Het Gerecht laten bezorgen?

Online eten bestellen

1320000765 91
1471971629 88
1537102000 89

1. Chris

2. Top service, alles heel zuiver en eten altijd goed! Voor een gemiddelde prijs… hier kunnen veel ondernemers een voorbeeld aan nemen aan roermond! Ga zo door! Halleluja!

3. Authentiek en heerlijk 😋

4. Tiny Hanssen

Sinds een week runnen de nieuwe eigenaren restaurant "Het Gerecht.
    Ik had bij de vorige eigenaar een reservering gedaan met collega's ter ere van mijn pensionering. Wist dus niets van de overname.
    De nieuwe eigenaren hebben echter alles op alles gezet om het voor mij en mijn gasten een mooie avond te maken. En dat is heel goed gelukt.
    Het restaurant is sfeervol ingericht, de tafels mooi gedekt en de gerechten (tafeltje vol) waren verrassend en heel… heel erg lekker.
    Ik kan dan ook niet anders dan een 10 geven.
    Bedankt voor jullie geweldige gastvrijheid en succes verder.
    Groetjes. Tiny.

5. Gastvrij ontvangen door de gastheer, je voet je gelijk op je gemak. Leuke sfeer, vriendelijke bediening.
    Heerlijk gegeten, zag er goed en verzorgd uit met vers gemaakte producten. Tegen een zeer schappelijke prijs. Ga hier zeker nog eens heen als ik weer in Roermond kom.

6. Een sfeervolle restaurant waar je heel goed kunt eten tegen een duidelijk prijs.

7. Ad 89 punten

Echt een aanrader… heerlijk. Warm… prijs kwaliteit goed… alles top.

8. Gezellig drukke zaak met goede bediening. Gelukkig hadden we gereserveerd.

9. Vanavond voor de eerste, maar zeker niet laatste keer hier gegeten.
    We hebben gekozen voor het"tafeltje vol".
    Heb in tijden niet zo lekker gegeten.
    Bediening was ook TOP.
    Erg vriendelijk, en geen minuut zonder drankje gezeten.
    Opvallend ook dat ondanks dat de hele zaak vol zat, er een hele relaxte sfeer hing.
    Top! Absolute aanrader.

10. Roland Linssen

Heerlijk gegeten, en geweldige en persoonlijke service in een klein maar zeer sfeervol restaurant. Absolute aanrader!

11. Zeer persoonlijke ontvangst en verzorging. Enorm gastvrij en hartelijk. Met alle dieetwensen werd rekening gehouden. Uitstekend gegeten. Een aanrader!

12. Met 4 vriendinnen een fijne avond beleefd. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, prijs kwaliteit zeer goed. Wij komen zeker terug.

13. Lekker en een betaalbare prijs

14. Vriendelijke bediening. Lekker eten. Jammer dat er weinig groenten bij zitten.

15. Mevr. M. Noldus

Gezellige restaurant. Lekker eten. Heel vriendelijke bediening. Komen vaak vragen of het smaakt. Niet te lang hoeven wachten op de volgende gang.
    Echt aan te bevelen.

16. Dirk Bleyen

Zeer lekker eten, verse ingrediënten, gezellig interieur, vriendelijk personeel en goede prijs-kwaliteit verhouding. Een topper

17. Roel en Marion Geraedts

Een heel fijne locatie waar je prima kunt eten. Vandaag echter wel lang moeten wachten op ons hoofdgerecht. Het eten is goed, de prijs is prima, dus een goede verhouding. De bediening is vriendelijk en attent.

18. Jaap Beens

Prima locatie, uiterst prettige bediening en eten van prima kwaliteit. Voor herhaling vatbaar!

19. Super gezellig en heerlijk eten.
    De bediening is heel vriendelijk.
    Wij hebben super genoten.
    Voor herhaling vatbaar.

20. Christien Ververs

Heerlijk gegeten zeer vriendelijk personeel.Toprestaurant.zeer aan te bevelen voor een gezellig avondje uit.

21. Erica en Marc

Uitstekend diner in een prettige informele sfeer. Vriendelijk personeel met persoonlijke aandacht. Absolute aanrader!

22. Henny Van Bilsen

Geweldig restaurant. We komen er vaak. Leuke gastheer. Geweldige kok en gastvrij personeel. 🍷🍻
    Probeer tafeltje vol. Geweldig idee!

23. Wij vierden met 9 man de 91e verjaardag van mijn moeder in dit gezellige, sfeervolle restaurant. Het was een zeer geslaagde avond. Heerlijke gerechten, zeer vriendelijke bediening, Geen lange wachttijden tussen de gangen door en alles even lekker, kortom voor herhaling vatbaar. Mijn moeder kreeg een leuke attentie en ook de prijs-kwaliteitverhouding is prima. Wij komen terug!

24. Huijerjans

Heerlijk gegeten en zeker voor herhaling waard

25. Ineke Schout-Parren

Tafeltje vol is een enorme culinaire en gezellige ervaring. Prima sfeer, vriendelijke bediening en overheerlijke gerechten.

26. Jac Houben

Lekker en fijn gegeten.
    Goede kwaliteit
    Gezellige ruimte
    Fijne bediening
    Aanbeveling voor anderen maar zelf ga ik nog zeker eens terug.

27. I. Nissen

Heerlijk gegeten voor een vriendelijke prijs, gezellige ambiance. Goede kok en fijne gastheer.

28. Rita Jetten

Beste Heer v.d. Sanden, wij hebben gisterenavond ontzettend lekker gegeten. De nieuwe formule met al de kleine hapjes vonden wij zeer gezellig en geslaagd. Alles was lekker, de soep, de vis, het vlees en de lekkere toetjes. We hebben eigenlijk de hele kaart gehad maar dan in kleine porties. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

m.ve. groet Rita Jetten.l

29. Jonckheere

30. Heerlijk gegeten, goede service, gezellig en de prijs kwaliteit is meer dan goed! Mijn complimenten.

31. Milou Cox

We zijn vorige week zondag gaan eten bij het gerecht. We hebben super heerlijk gegeten, zoals altijd! Er wordt veel aandacht besteed aan ieder gerecht, het ziet er in eerste instantie geweldig uit en het smaakt fantastisch!
    Heerlijk romige aspergesoep en daarna diamanthaas, perfect, het mes valt er als het ware doorheen. En de service is ook super, vooraf gratis brood. Mayonaise of extra saus krijg je er ook voor niks bij, je hoeft het maar te vragen!
    De bediening benadert je heel persoonlijk, het geeft een huiselijke sfeer, ik voelde me als een speciale gast maar denk dat iedereen dit wel heeft. Prijs kwaliteit is dus meer dan goed, je krijgt hier echt waar voor je geld.
    Dus kortom, het was weer een geweldige avond!

32. Met zijn zessen gegeten, menuprijs € 21,95. Inclusief drankje vooraf en een flesje wijn van nog geen € 20,-, toch ruim € 200,- kwijt. Verschillende voorgerechten, waarvan de aspergesoep veruit de minste (veel te veel merkproduct). Vier maal ossenhaas, waarvan veel stukken helaas niet volgens de regels van de kunst (dwars op de vezel) waren gesneden. Nagerechten voorzien van een 'wazige', wellicht spuitbus slagroom en koffie gewoon slap. Tot overmaat van ramp € 15,- euro op de rekening voor drie flessen water van pakweg 0,7 liter, waarvan er een niet 'gesealed' werd gebracht! Twijfel, maar gezwegen. Voor hetzelfde geld of een paar tientjes meer is in Roermond beslist veel beter te eten. Kortom: geen aanrader!

33. We zijn verschillende keren wezen eten bij Het Gerecht, we waren best wel tevreden.
    Als je met een grote groep gaat krijg je veel aandacht.
    Daarna zijn we met zijn tweeën geweest.
    We kregen tot twee keer een plek onder de bar terwijl we gereserveerd hadden, waar iedereen kwam pinnen als hij klaar was met eten terwijl er plek genoeg was in het restaurant.

Bij de derde keer bij de reservering hebben we het niet meer geaccepteerd, terwijl we uitdrukkelijk gevraagd hadden voor een tafel aan het raam en zijn vertrokken.
    Helaas we komen hier niet meer, hij zal het wel niet nodig hebben.

34. Zaterdag heerlijk gegeten in een gezellige sfeer: Salade met gerookte zalm, pittenmix en dille mosterddressing. Kipcocktail met verse ananas en kerrie gembermayonaise Duet van Varkenshaasmedaillon in spek en gekruide beenham met stroganoffsaus. Runder diamanthaas naar wens gebakken geserveerd met kruidenboter en champignons. En als afsluiting twee heerlijke kopjes koffie. Een echte aanrader!

35. de Klaproaze van de Houtumse Revue

Ut woar veur de Klaproaze une heal geslaagde oavend, heerlik gegeate onger ut genot van ein gleaske wien en lekker gekletjs euver van alles en nog get.
    Volgend joar komme veer weer.
    L.Roost-Verberkt.

36. Prima gegeten en vooral genoten !! Chapeau

37. Helma 124 punten

Vriendelijk, gezellig en vooral heerlijk gegeten!!

38. Hier kun je niet op de dag zelf heen gaan om er te gaan eten. Je moet van tevoren reserveren omdat ze alleen maar van woensdag tot zondag open zijn.

Rustig restaurant. Goede bediening. Van het eten was ik op dat moment minder van, maar dat lag wellicht aan het menu op dat moment.

6,7
  39. Wederom heel lekker gegeten met 10 meiden, vrijgezellenfeest. Het eten was erg lekker en de bediening is prima. Ook als je allergieen hebt of dingen niet mag eten wordt er super voor je gezorgd.

40. L van den Broek

Wij zijn hier al meerdere keren gaan eten en alle keren hebben we heerlijk ons buikje vol gegeten! Vriendelijke bediening, je wordt op tijd en netjes geholpen, je hoeft niet lang te wachten op de gerechten en het is bovendien altijd heerlijk! Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding dus!

Een aanrader dus, maar wel reserveren!

41. Dit restaurant stond al langer op de lijst om bezocht te worden. Het Gerecht is nu al sinds 6 jaar een succesverhaal voor uitbater Peter en zijn crewleden.

Zoals hij zelf zegt: De kracht van het succes zit hem in de kleinschaligheid, zo zegt hij zelf. De werkvloer is overzichtelijk. De keuken en het uitserveerteam kan het goed aan, en Peter zelf kan vervolgens met iedereen die daar behoefte aan heeft een praatje houden. Hierdoor creeer je dat speciale gevoel van welkom te zijn in het restaurant. Dat begint al bij het vriendelijk aannemen van de jassen, tot aan de warme handdruk of uitzwaaigroet op het einde. De menukaart is wisselend waarbij de ingredienten zo veel mogelijk dagelijks vers naar binnen worden gehaald. Deze manier van werken is mogelijk omdat reserveren een echte 'must' is. Door de ervaring weet men goed wat het dinerend publiek wenst en wil. Over het eten zelf kun je eigenlijk heel kort zijn: Top! Of zoals velen voor mij al schreven:Prijs/kwaliteit is super.

De keuken is zichtbaar vanuit een groot gedeelte van het restaurant. De koks toonden ondanks dat het 'volle bak' was (met een tafel van 20) geen enkel teken van stress. Alles loopt er op rolletjes. De bediening is superaardig en alert. Zo waren na binnenkomst de geserveerde stokbroodschijfjes met bijbehorende boter/saus vrij snel (honger...) en in no time stond er een tweede setje. Peter had dat al heel snel goed in de gaten...

Alle gerechten zijn mooi opgemaakt op keurig zwaar wit serviesgoed. Allemaal heel netjes dus, maar zeker niet te chique. Geen rijen met wijn-/waterglazen rondom je bord. Dat hoeft en moet ook niet altijd want de gerechten en ambiance spreken in dit geval al voor zich.

Het concept is simpel: 3 gangen voor een vaste prijs waarbij je wel moet opletten dat specialiteiten max 5 euro extra kosten. Per gang is voor iedere smaak wel wat te kiezen: Vlees, vis, vegetarisch bij voor- en hoofdgerecht en de dessertkaart loopt uiteen van de luxe koffie, via de onmisbare Dame Blanche tot Appelstrudel met ijs en slagroom tot de overheerlijke chocoladebavarois met vanillesaus.

Kortom:
    Je moet het gewoon zelf ervaren en je zult zien dat je er zeker wilt terugkomen. Peter en alle crewleden: We hebben een geweldige avond gehad en zoals we samen hebben afgesproken: We komen zeer zeker terug!

42. Laatst voor het eerst hier gegeten. Een heel mooie ervaring! Uitstekend driegangenmenu voor een schappelijke prijs. Goede bediening, gezellige sfeer! Ik heb begrepen dat het er altijd druk is en dat je zeker moet reserveren. Zodra menukaart weer verandert, gaan we hier zeker nog eens eten.

43. Brian

44. w janssen

45. T Kneepkens

11-8-2011 geweest eten hier. Erg lekker. Heel vriendelijk personeel.

We komen hier zeker nog een keer terug.

Staat bij ons in de top 5 wat betreft kwaliteit en prijs.

Complimenten aan de kok en de bediening.

46. K Kuijpers

Erg lekker gegeten daar, helaas is de menukaart niet duidelijk en hebben wij bepaalde dingen verkeerd begrepen hierdoor was de rekening hoger als verwacht. Als de bediende dat even had uitgelegd had het niet uitgemaakt maar het gaat om het principe. Daarna ook nog geen zin hebben om het uit te leggen. Erg slechte service dus. Erg jammer want het eten was heerlijk en anders waren we zeker nog een keer teruggegaan!

47. Altijd een genot om er te eten. Lekker rustig, ongedwongen, goede prijs/kwaliteit verhouding. Kom er graag en dus ook regelmatig.

48. We waren afgelopen weekend winkelen in Roermond en hadden via deze site een tafeltje geboekt bij Het Gerecht. Nou de beoordelingen kloppen. Wat hebben wij heerlijk gegeten zeg. Het was gezellig, super lekker eten en het personeel erg vriendelijk. We komen hier zeker nog een keer terug. De prijs is leuk en is een schijntje voor wat je te eten krijgt. Echt onze complimenten.

49. Afgelopen zondag voor de eerste keer gegeten in Het Gerecht.

Zeker niet voor de laatste keer.

Zeer aangenaam verrast door kwaliteit en presentatie.

50. jw geerdink

51. Ik ben erg te spreken over het Gerecht. Dit is toch echt mijn favoriet in Roermond. Goed eten en een hele vriendelijke bediening.

52. Heerlijk gegeten bij dit restaurant gisteren, 25/3/2011. Prima service, een hele goede huiswijn en vooral een gezellige sfeer.

Elk gerecht is opnieuw een culinaire verrassing, prijs/kwaliteit is echt goed! Restaurant is niet heel groot waardoor het al snel volgeboekt zit, dus tijdig reserveren!

53. Het eten was heerlijk en de bediening was erg vriendelijk.

Dit restaurant is een echte aanrader.

54. Goede bediening, lekker eten.

55. Lekker eten en hele goede sfeer.

56. Een fijne kaart om uit te kiezen, het geheel goed gebracht in een leuke sfeer, ongedwongen maar toch weten ze hier waar ze mee bezig zijn.

De verhouding prijs/kwaliteit is prima, een aanrader om eens te proberen, een uitschieter binnen de Roermondse horeca.

Reserveer alleen tijdig want het is er elke dag vol, iets wat eigenlijk al genoeg zegt.

57. Klein gezellig restaurant met een hele goede keuken. Het is wel nodig op tijd te reserveren. Ik eet veel buiten te deur, vanwege mijn werk en deze zaak is zeker de moeite waard.

58. Een aanrader!

Zeer goede menukaart.

Met 9 personen waren we, toch een snelle bediening en zeer vriendelijk personeel, resultaat; we zijn er twee dagen na elkaar gaan eten, konden ons niet verbeteren.

We gaan zeker nog terug.

59. Lekker eten, vriendelijke bediening, en zeker niet duur!

Ben hier al verschillende keren wezen eten, en het eten is me nooit tegengevallen, het enige nadeel dat ik kan noemen, is dat je al erg vroeg moet reserveren (soms een week tevoren) om zeker te zijn van een plekje; elk weekend een volle zaak (maar dat is dan ook zeker een goed teken)!

60. - Zeer goede afwisselende menukaart.

- Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding!

- Vriendelijke snelle bediening.

61. Goed eten, nette bediening en niet te duur.

62. Alles is geweldig en met veel zorg besteed. Het eten, de bediening is klasse. Wij eten regelmatig daar en iedere keer is er iets anders. Wil je een ander keuze menu, ze doen het voor je.

63. Heerlijk gegeten en een goede prijs/kwaliteitverhouding. Enkel minpuntje is dat het allemaal heel lang geduurd heeft.

64. Robbie 219 punten

Zeer goede prijs/kwaliteit. Flinke porties. Vriendelijke bediening.

Eten smaakt echt goed, alles is vers bereid.

We zijn er nu diverse keren geweest en gaan hier zeer zeker nog vaker eten! Een aanrader!

65. Wij hebben tot nu toe meerdere malen mogen eten bij Peter en we blijven graag komen. Met kerstmis of met het werk, Peter en zijn team weten iedere keer weer een heerlijke kaart samen te stellen. De tapas zijn heerlijk "lek vinger lek doem, ech remunjs".
    En mijn speciaal meisje in de bediening, ik kom er voor, maar goed, wordt weer tijd voor een gezellig diner.

Groetjes Roy en Branka Bosma.

66. Super kwaliteit/ prijs verhouding. Zie je niet vaak...

67. Super restaurant!

De bediening is erg vriendelijk, professioneel en snel.

Een keuzemenu van 3 gangen voor 20 euro van deze kwaliteit, dat zie je niet vaak. Het eten was erg goed (voor: zalmcarpaccio, hoofd: varkenshaas met stukjes balkenbrij - heerlijke combinatie trouwens - en stroopsaus, na: grand dessert) en de hoeveelheden wat mij betreft perfect. Voor het grand dessert betaal je een paar euro extra, maar dat vond ik het zeker waard. Verwacht geen haute cuisine, maar gewoon lekkere gerechten die (bijna) iedereen wel kan waarderen. De wijn is prima. Het enige puntje van kritiek wat ik kan bedenken is dat er wat mij betreft iets meer groente bij het hoofdgerecht geserveerd had mogen worden.

Wat mij betreft niets dan lof voor dit restaurant!

68. In het weekend voor de eerste keer gaan eten in dit restaurant. Klein, maar gezellig. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Kregen daar echt het 'huiskamergevoel'. Eten prima verzorgd, zelfs de kindermenu's (heb nog nooit zo'n mooi stuk kabeljauwfilet gezien!). Wij wisten dat 'onze' tafel, nog een keer bezet zou worden die avond, maar hebben totaal niet het gevoel gekregen dat men ons 'wegkeek'.

Het enige minpuntje is de slagroom: die is niet echt.

69. Heerlijk gegeten op 5 december in een gezellige omgeving. Fijn dat de jas meteen werd weggehangen en de boodschappentas weggezet.

Erg attent en vriendelijk personeel.

We komen zeker terug.

70. Heerlijk eten en een gezellige sfeer, goede prijs kwaliteit verhouding.

71. E.Mollen-Ament

Zeer vriendelijke en hartelijke ontvangst en bediening in een gezellige ambiance. Het eten was voortreffelijk! Dit restaurant is een absoltute aanrader. We gaan zeker terug.

72. Denise

Super prijs kwaliteit verhouding.
    Vriendelijk en gastvrij.

73. Marcel Paulussen

Lekker eten, gastvrij en een goede prijs!
    Toppie, een echte aanrader!

74. Ine Bovend'eerdt

Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Prima service.

Heerlijk gegeten.

75. Fijne gelegenheid om te eten. Zeer vriendelijke gastheer en bediening.
    Ad rem en altijd in voor een grapje.
    Goede prijs/ kwaliteits verhouding.
    Tot de volgende keer tafel 10

76. Lekker gegeten.
    Prijs/kwaliteit verhouding klopt.
    Ze hielden ook goed rekening met de allegie van onze zoon.
    Dat is zeker een compliment waard!

77. Adrie Horsten

Voor de eerste keer hier gegeten. Praktisch dat je uit verschillende keuzemenu's mag kombineren. Voorgerecht(en) waren heel goed, hoofdgerecht goed maar het dessert (het Gerecht) viel erg tegen (wat bolletjes ijs met slagroom uit spuitbus en iets wat in ieder geval nog niet ontdooid was). Op de bediening niets aan te merken. Wijn zeer betaalbaar.

78. Super lekker eten!
    Inmiddels echt eerste keus als ik uit eten ga!

79. Cafe Zaal Aad Leeuwe

Perfect restaurant! Al vele malen bezocht en komen er nog veel bij. Lekker eten, betaalbaar en vriendelijke mensen!

80. Zaterdag 8 november 2008 hebben wij hier gegeten. Aardige bediening, heerlijk gegeten, gezellige ambiance.
    Een aanrader! We komen hier vast nog eens terug!

81. astrid en wim

lekker gegeten goede prijs kwaliteitverhouding,alleen met grote groepen wat rumoerig

82. Gezellig eten in een sfeervolle ambiance.Met een leuke vlotte bediening.Prijs/kwaliteit uitstekend.

83. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Gezellig en lekker. Attente vriendelijke bediening.

84. Prijs kwaliteitverhouding is erg goed! Het is erg lekker en het is een klein maar heel sfeervol restaurant!

85. super avond gehad!!

86. Jammer van mijn avond!

3,6
  87. Eric Muiswinkel

Het was zeer gezellig met een goede kaart en redelijke prijzaen

88. voor de vierde keer erg lekker gegeten voor een plezierige prijs. we komen beslist nog vaker eten.

89. Heerlijk gegeten. Fijne sfeer. Goede en snelle bediening en prima betaalbaar.

90. A. Barrois

klein restaurant wat het juist huiselijk maakt met uitstekend eten,prijs/kwaliteit is prima en fijne bediening.Reserveer optijd anders is alles bezet en dat zegt genoeg. Ga zo door, een aanrader.

91. marijn berkelmans

Geen aanrader. Roermond heeft vele goede restaurants, maar Het Gerecht valt daar absoluut niet onder. Jammer.

1,6
  92. utsy peksnotter

Het is het allemaal net niet

1,4
  93. J. Schipper

uitstekend eten;zeer vriendelijke bediening; prijs is zeker niet te duur!