Friet Antje & Co in Roermond

1. Inderdaad: voor mij hóeft het ook niet meer.

2. Tja... vroeger -héél vroeger- had deze zaak een naam op te houden. Zelf kwam ik toen erg vaak op de fiets helemaal vanuit een dorpje op de fiets naar Roermond om een patatje te halen: toen nog op de Brugstraat. Na meer dan 45 jaar uit Limburg weg te zijn geweest, kwam ik vandaag op het Munsterplein en mijn hart maakte een sprongetje bij het zien van dat jeugdsentiment: "Friet-Antje".
    Teleurstelling alom. Vandaag, 6 november 2013 omstreeks 14.30 uur, slordig bediend door nors en kortaangebonden personeel. Nog afgezien van de smaak, die in de verste verte niets van doen heeft met de oude ambachtelijk gemaakte frieten van Friet-Antje: een groezelige tent, waar ik mij niet meer zal laten zien.

3. Een broodje met een snack gehad om deze tent nog eens een kans te geven. Als dan blijkt dat de broodjes erg lang in de vriezer liggen voordat ze gebruikt worden, en deze zo taai zijn dat alles naderhand onder de mayo en kroket zitten, dan bekruipt mij net zoals vorige keer een gevoel van teleurstelling. Tel daarbij het wederom redelijk asociale en onvriendelijke personeel op en je hebt een zaak die ik geen enkele euro meer wil gunnen helaas. Ik besteed mijn geld liever aan mensen die kwaliteit waarborgen en de klant met respect benaderen, zelfs al betaal ik daarvoor het dubbele. Meneer Cox, doe hier iets aan.