Herberg Van Es in Roderesch

1258920117 73
1380419706 85
1423301914 84
1501919295 77

1. Vlees en vis was lekker, maar aan bijgerechten voor 4 personen veel te weinig! Voor 4 personen.
    Heel erg jammer!

2. Voor het eerst een maaltijd opgehaald: biefstuk en varkenshaas met champignonroomsaus..
    Nog nooit zo'n slechte hap gekregen: in de roomsaus was geen champignon te bekennen, werkelijk geen een; verder een kik smakeloze rode kool en wat frites. Begeleid door een bakje rauwkost=koolsla met enkele maiskorrels en een paar olijven: vreselijk!!
    Daarbij was het geheel rijkelijk bestrooid met vele peperkorrels en erg veel zout: kortom waardeloos.
    Wat een slechte ervaring! We zijn wat aan het rondkijken voor ons 50-jarige huwelijksfeest: nou daar moeten we zeker niet zijn! Bovendien zonde van het geld.

3. Alleen de spareribs waren wat droog. Mosterdsoep een aanrader. Komen zeker een keer terug!

4. We zijn gastvrij ontvangen, een prima plek, het eten was prima, er is gevraagd of we voldoende hadden. Prijs/kwaliteit verhouding tot tevredenheid. Een geslaagde avond.

5. Het eten is per telefoon besteld en opgehaald op de aangegeven tijd voor thuis. Normaal is dit altijd goed heet als we het thuis open maken (ca. 5 auto minuten er vandaan). Maar nu was het lauw. Er zaten nu ook veel harde delen patat bij. Kortom, niet zoals we gewend zijn van hun.

6. Met Engelse gasten gegeten. Vier verschillende menu's, diverse aanpassingen gevraagd. Geen enkel probleem. Alles kwam correct uit de keuken. Dit was de derde maal deze week dat we met onze gasten uit eten waren op verschillende locaties. De menu's in de herberg waren prima verzorgd en zagen er lekker uit. Zo smaakten ze ook en de bediening lichtte het menu in het Engels toe.
    Een prima diner (voor-, hoofd- en na gerecht) met een uitstekende prijs-kwaiteit verhouding. Over muziek en smaak valt altijd te twisten. Ik vond het prima! Hou'en zo!

7. Het was rustig op de zaterdagavond! 2 tafeltjes + 1 grote tafel met 16 personen! Het restaurant is netjes ingericht maar gelijk ook weer wat rommelig en oudbollig. Net personeel in keurige kleding! Tegelijk ook weer wat sloom en bescheiden! Geen toonbeeld van hoe ik me een gastheer voorstel! De pit ontbrak! Boven een soort podium waar je vooraf kunt borrelen! Gouden idee! Restaurant zoals ik zei leeg met 1 grote tafel waar je veel te dicht op elkaar zat! Ik zat de hele avond met twee tafelpoten tussen mijn benen! Verder was het koud en de bediening was sloom! Lieten veel zaken op tafel staan! Geen kaarsjes en gezellige muziek! Eten was wisselend soms top, vaak duidelijk minder! Had slibtong! Te vet te weinig gekruid en wel heel weinig verse rauwkost en patatjes! Dit kan veel beter! Mooie locatie met soms hele mooie gerechten, prachtig servies maar toch even weer de puntjes op de i zetten!

8. Al meerdere keren hier gegeten, beviel altijd prima. Tot 2 weken geleden. Ik wou graag de schnitzel zonder champignons en paprika (wel met ui en spek). Mijn tafelgenoot wou ook graag de schnitzel maar dan met alles erop! Dat kon niet.... Zij zou dan ook alleen spek en ui erop krijgen. Erg vreemd. Dit hebben wij ook laten merken. De serveerster ging overleggen in de keuken en bij hoge uitzondering mocht het voor deze keer.... De reden waarom het eigenlijk niet kon vonden wij nog vreemder. Ze hadden niet genoeg pannen en fornuizen voor 2 verschillende bereidingen. Gelukkig waren er in totaal maar 3 tafels bezet, anders hadden we vast geen eten kunnen krijgen omdat alle fornuizen bezet waren. Mij zien ze daar voorlopig niet terug.

9. Heerlijk gegeten! Ieder van ons heeft het zeer goed gesmaakt. Goede sfeer, leuke ambiance. Perfect! Wij komen zeker terug!

10. Arnoud Boeve

Heerlijk gegeten. Top bediening. Erg gezellig op prachtige locatie!!

11. Je kan hier echt goed eten ! Erg gezellig en hartelijke bediening.

12. Voor het eerst vanavond bij Herberg van Es gegeten
    en het is ons prima bevallen, voor mij als Vegetarier was er ook keuze genoeg, Fijn!
    Gezellig, ruime zitplaatsen, nette bediening, lekker eten
    een reden dus om vaker te gaan!

13. Het eten is altijd prima in orde en de bediening vlot en bijzonder attent. We laten ons regelmatig verrassen door het altijd overheerlijke maandmenu, waar krijg je nog 5 gangen voor 32,50 en dan van zulke hoge kwaliteit? Alles wordt altijd vers bereid door vakkundige koks en de wijnkennis van de gastvrouw is uitstekend. Regelmatig worden we ontvangen met een heel bijzonder aperitiefwijntje. En ook voor een kopje koffie met huisgemaakt appelgebak of een heerlijke lunch komen wij graag overdag eens langs. De Herberg is ons favoriete restaurant!

14. janny soumokil-speulman

De eerste keer een bezoek gebracht aan Herberg van Es, dit was de eerste keer en tevens de laatste keer.Een slechte bediening, klanten die later binnen kwamen werden bediend, men zag ons zitten aan de lange tafel achterin, er schoof nog een echtpaar aan. Op de verdieping hoger gingen later mensen zitten, de bediening loopt om ons heen om die mensen te helpen, het echtpaar naast ons reageerde ook zeer verbaasd, zij zaten ook al een tijdje te wachten, wij zaten er zeker 25 minuten zonder dat er iemand langs kwam, ze zagen ons wel, wij zijn weg gegaan om elders een plek te zoeken waar men wel vlot en correct bediend wordt. Je wilt verdienen of niet, nou blijkbaar niet, dit heeft ook niets te maken met drukte, dit is hoe je met gasten omgaat vooral in deze slechte economie, een slechte ervaring blijft toch hangen.

15. A de Vries

Een prachtige lokatie om even lekker te relaxen, het is er lekker rustig en het warme appelgebak is overheerlijk.
    Een echte aanrader.

16. Heb gisteren met mijn familie heerlijk gegeten bij Bennie en Barbara.
    De heerlijke gerechten en de gezelligheid nodigen uit voor heel veel herhalingen.
    De menu’s zijn ongelofelijk uitgebreid voor ieder vlees- en visliefhebber. Een lekkere wijnkaart en mocht je geen keuze kunnen maken, weet Barbara uitstekende aanraders. Passend bij ieder menu!
    Prijs- kwaliteitsverhouding zijn uitstekend. Een echte aanrader voor een lekker diner met je vriend(in), familie en/of partijen.

17. Eet hier regelmatig, zowel privé als zakelijk, eenmaal zelfs met een groep van ca 30 personen. Zeer mooi gelegen restaurant, sfeervolle ambiance en een heerlijk terras. Barbara is een charmante gastvrouw en Bennie een uitstekende kok. De regelmatig wisselende menukaart toont een keur aan heerlijke vis- en vleesgerechten, kundig bereid door de keukenbrigade en gaat desgewenst gepaard met passende wijnen. Van voor- tot en met nagerecht een aanrader !

18. Fam. Wester

Zaterdag 7-5-2011 hebben wij hier onze broers en zusters dag gehouden. Arrangement geboekt met klootschieten en diner.
    Wij hebben ons prima vermaakt, klootschieten is uitermate geschikt om lekker ontspannen met elkaar bezig te zijn en het diner 's avonds was ook niets mis mee.

Prima, vriendelijk personeel met Barbera als gastvrouw: uit de kunst. Prijs/kwaliteit verhouding prima.

Al met al zeker een aanrader voor als je iets met een groep(je) te vieren hebt, maar ook alleen maar om lekker te eten in een prettige, ongedwongen ambiance.

Aanrader!

19. fam. van der kooi

Leuke ambiance, eten voor niet al te hoge prijs, spareribs van slechte kwaliteit, droog en niet goed ontdaan van been. Reactie eigenaresse: Zo maken wij ze altijd....1 tip voor mevrouw: neem client serieus, zeg het met de kok te overleggen en biedt service.

20. Op 23/12/2010 hadden we een reden om iets te vieren. We hadden ruim 40 gasten, met wie we bij de Herberg van Es hebben genoten van een overheerlijk en bijzonder goed verzorgd buffet. Perfecte kwaliteit werd geboden, en perfecte bediening.

Er was echt niets op aan te merken. Erg aan te bevelen. Barbara en Bennie en medewerkers: dit was klasse!

21. F.Post

22. Joey en Rielle

Afgelopen week heerlijk gegeten bij de fam.

De mosselen die wij gehad hebben waren heerlijk.

Mijn vriend lust eigenlijk geen mosselen, maar die heeft bijna z'n vingers erbij opgegeten.

De bediening was geweldig.

Zeker weten een aanrader.

Dit is een restaurant waar we zeker weten terug gaan.

23. Het is bij Herberg van Es gezellig en goed vertoeven. Het eten is van goede kwaliteit van verse producten wij komen er vanaf de opening dus we weten ook als we daar gaan eten dan is het een feestje genoeg aandacht voor de klanten leuke bediening kortom we rijden er graag 2 uurtjes voor om bij herberg van es te gaan eten het is jammer dat er op deze site reacties staan waar ik mijn bedenkingen bij heb maar ja er zijn mensen en mensen en we komen weer snel heerlijk mosselen eten.

24. Ik heb heb 2 wk. Geleden samen met mijn 2 dochters en moeder van 83 bij Roderesch bij Barbara en Bennie gegeten. Zeker een aanrader. Het was in een woord geweldig. Mijn moeder heeft super lekker gegeten, ook mijn dochters die nogal kieskeurig zijn, wanneer gaan we weer? De spareribs zeker aan te raden. Geweldige gastvrije bediening. Wij komen hier zeker snel weer om te eten. We hadden als nagerecht een proeferij van toetjes heerlijk!

25. arend en jantina bremer

Afgelopen zondag hebben we hier gegeten.

Lekker buiten gezeten.

De bediening was vlot. En ook leuke spontane meiden.

De ossehaaspuntjes smaakten goed, en ook de kabeljauw in een jasje van spek was prima.

Het nagerecht, een parfeit van suikerbrood was een leuke verrassing.

Kortom wij vonden het een gezellige sfeer en goed eten!

Prima hoor.

We komen zeker een keer weer Bennie.

26. Mijn man en ik dachten samen even lekker te gaan eten op 4 juli j.l. Ikzelf had er verschillende keren gegeten en had er zo goed als nooit iets op aan te merken. Maar of de duvel er mee speelt, mijn man had een pepersteak besteld waar niet doorheen te komen was. Ons hele leven samen zijn wij vaak uit eten geweest en dit was de eerste keer dat hij zijn bord terug heeft gestuurd naar de keuken. Wat schertst je verbazing, de serveerster wordt met hetzelfde bord teruggestuurd met de mededeling van de kok dat het zo hoorde! Heb dus zelf ook maar even geproefd, nou inderdaad. Ik heb me de kaken uit het lid gekauwd en vervolgens de prop onder het velletje van mijn visje op het bord verstopt. Dus het vlees bleef op het bord liggen. In de bediening ging ook het een en ander fout, maar ala, dat kan gebeuren. Het ergste van het hele gebeuren is dat de kok geen verhaal is komen halen. Niemand gezien en geen enkele tegemoetkoming!

Conclusie: Mijn man heeft hier voor de eerste en de laatste keer gegeten. Jammer, want het is zo lekker dicht in de buurt.

27. Binnen een fraaie ambiance die hoge verwachtingen schept, evenals het feit dat er na 17.00 uur geen honden (ook niet op het terras) worden toegelaten. Omdat wij buiten wilden eten en wij onze honden niet op de camping achter konden laten werden zij gedoogd. Alles viel eigenlijk tegen. Ten eerste werd de bestelling niet goed opgenomen en werd er pas na aanzienlijke tijd door een jonge serveerster excuses aangeboden en kregen wij een mandje stokbrood van het huis. Alhoewel Barbara hier en daar gesprekjes aanging met waarschijnlijk de locals, hebben wij haar niet aan onze tafel gezien. De mossels waren weliswaar geen Prinsen & Dingemans, maar uitstekend van smaak. Jammer dat er dan van die altijd zure potjes sauzen bij zitten terwijl een knoflook of whiskysausje zo gemaakt is. De lamsrack was ook goed klaargemaakt, keurig rose en mals. Maar dan kom je weer bij het garnituur. Het is echt heel lang geleden dat ik sperziebonen uit blik heb gegeten, maar bij van Es kwamen ze toch echt op tafel. Kortom Bennie en Barbara hebben nog heel wat te leren.

28. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding,

Vriendelijk ontvangst, door Barbera en Bennie.

Dineer er regelmatig, maar lunch er nog vaker. De uitsmijter Herberg en de Drentse snack zijn mijn favorieten.
    De nieuwe kok in de keuken kan minstens net zo goed koken als Bennie.

29. gezellig restaurant goed eten niet het standaard dessert goede bediening en lekkkere betaalbaate wijn

30. Het eten was goed, maar te duur voor wat er geserveerd wordt.

31. prettige bediening en een gezellig restaurant waar je goed kunt eten

32. M. Huitema

Niet voor herhaling vatbaar. Niet gastvrij:geen kan gewoon water, alleen heel dure flessen mineraalwater.Beekforel werd aangeprezen met amandeltjes: de laatste ontbraken. De hartige italiaanse pasta-quiche had veel weg van een opgewarmde prak. De garnituren zeer minimaal. De eigengemaakte tiramisu leek niet op tiramisu. Wij waren dus teleurgesteld.

33. Eten was prima (hier staat een kok in de keuken die z'n vak verstaat), bediening kan iets attenter.......

34. Ilse de Vries

Wij dineren hier met plezier. Mijn man gaat regelmatig lunchen. Vlot, goed en betaalbaar. Pluim verdiend.

35. H.M. Postma

Wij eten regelmatig bij de Herberg Van Es. Het eten is prima en de bediening erg vriendelijk.