De Pompstee in Roden

Gezellig restaurant in Roden! Alleen tel. resererveren!

Gratis parkeren voor de deur

• OV

vr lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 21:00
za lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 21:00
zo lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 21:00

Omschrijving

Centraal gelegen in Noord Nederland vindt u in de kop van Drenthe het sfeervolle dorp Roden. Van oudsher een echt Drents brinkdorp. Tegenover deze Brink staat de Pompstee.

Een sfeervol en gezellig ingericht Zalencentrum met zalen van 10 tot 1200 personen. De flexibiliteit van de zalen gecombineerd met de smaakvolle inrichting vormen de ideale basis voor uw evenement.

Van een intiem etentje in het Restaurant tot een zakelijk congres met een feestelijke afsluiting. De Pompstee heeft een regionale functie als het gaat om bruiloften, recepties, jubilea, congressen, vergaderingen en legio andere arrangementen.

De altijd correcte bediening en het ervaren management zorgen ervoor dat u zich thuis voelt, één stap over de drempel van het monumentale pand overtuigt u al van het goede gevoel van dit bedrijf.

Naast Café het Pompje, de gezellige Kelderbar, het Steak restaurant, een verwarmd terras met uitzicht op de Brink en de multifunctionele “Grote zaal” is er een ruime parkeergelegenheid èn uiteraard een rookruimte aanwezig.

Laat u informeren over de vele mogelijkheden, wij vertellen u graag waarom wij zo trots zijn op de Pompstee!

Wij zijn op Maandag alleen op reservering geopend.

Prijzen

1200362388 84
1355720491 77
1411205527 73
1622048667 83

1. Goed eten, lekker veel bieren op de tap. Graag nog iets meer vega(n) keus op de kaart en in het kader van verspilling minder bijgerechten. Leuke bediening! Komen graag nog eens.

2. A. Hellema

Wij bestelden een 12 uurtje.
    Dit was het beste 12 uurtje dat we tot op heden hebben gegeten.
    Meestal bestaat een 12 uurtje uit een kopje soep en 2 belegde boterhammen. Bij de Pompstee is dit een flinke kop soep, 3 belegde boterhammen en een kroket. Wij komen zeker terug!

3. Gerrit de Vries

De sfeer was gemoedelijk en gezellig maar zeer verzorgd, combinatie chique café/sfeervol restaurant.
    Het eten was uitstekend, lekker en genoeg (voor ons zelfs teveel). Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam, ze hadden goed door wanneer wij aan de volgende ronde eten/drinken toe waren en de wachtperiode tussen de maaltijden waren plezierig.
    Kortom een voldaan en gezellige avond gehad bij de Pompstee in Roden, zeker een aanrader!

4. Rika Veldhuis

Onze ervaring was super positief. Het eten was prima en het personeel was erg vriendelijk!

5. Betty Luimers

Prima sfeer en keurige bediening.
    Voor herhaling vatbaar.

6. Goed eten, vriendelijke bediening met kennis van zaken en een gezellige sfeer! We komen er graag.

7. Schelling

Gevraagd of er ook spare ribs op de menukaart stond, ja was het antwoord dus besteld en niet in de menukaart gekeken.
    Tot mijn grote verbazing kreeg ik een klein stukje spare ribs, aangevuld met een bakje macaroni? En een bakje afgeschraapt vlees. @
    Zeebaars van mijn man was te hard doorgebakken. Kortom erg slecht, de bediening reageerde met excuses maar daar bleef het ook bij. Jammer, zeker geen rede meer om hier terug tekomen.

3,6
  8. Alles. Was top verzorgd goeie bediening attent.
    Zorg aan het eten besteed echt helemaal geweldig.

9. 2e kerstdag bij de Pompstee gegeten. Heel warm en gezellig. Prima personeel. Keurig nette tafels. Kiezen uit kerstmenu of eten van de kaart. Veel keuze. Van broodplank, gamba tot soep. Vlees/vis of vegetarisch. Voor ieder wat wils. Kortom echt een aanrader!

10. Spareribs en varkensmedaillons waren heerlijk! Te weinig groente, alleen maar sla, zonder enige toevoeging van dressing, olie of andere smaakmaker! Geen keuzemogelijkheid voor frites of gebakken aardappels! Bediening was goed!

11. Heerlijk gegeten! Ook prettig dat er bij elk gerecht een wijnadvies wordt gegeven. Relaxed sfeertje, warme inrichting. Hele fijne avond gehad in de Pompstee.

12. Gerla Niemeijer

Het was heel erg lekker en de bediening was erg aardig ….! Zeker een aanrader …!

13. Personeel zeer vriendelijk, helaas moesten wij ruim uur op ons eten wachten, sla zonder dressing niet echt lekker: niet voor herhaling vatbaar.

14. Gezellig en heerlijk!
    Vriendelijke bediening!!

15. Gerard

16. Prima terras, vakkundig personeel én heerlijk eten!

17. We hebben meerdere keren bij De Pompstee gegeten. Waar de kwaliteit een aantal jaren terug wisselend was is de kwaliteit de laatste jaren meer dan uitstekend. Goed product, goede kwaliteit en grandioze en vriendelijke bediening. De Pompstee is zeker een aanrader.

18. Eten bij de Pompstee is altijd een feestje! Eten heerlijk, personeel vriendelijk en een top locatie.

19. A. M. Goudemond

Heerlijk gegeten!
    Attent personeel. Hele fijne sfeer!

20. H. Jippes

Gastvrijheid en manieren op z'n janboerenfluitjes!
    Onlangs had ik hier gereserveerd voor 4 personen i.h.k. Van de AH-zegelactie. Telefonisch, en op hun verzoek ook via de site. Komen we op de afgesproken tijd, wordt me meegedeeld dat de reservering onvindbaar is, dat er voldoende tafels vrij zijn, we er wel mogen eten, maar niet met de AH-korting. We waren stomverbaasd, vooral over de bejegening. Werden toegesproken als schoolkinderen, of nog beter: oplichters: jaja, komen eten maar geen reservering gemaakt, wat dachten we wel niet, daar trapte de blaag die ons ontving mooi niet in! Ook een verzoek onzerzijds, om dit even apart uit te praten kwam niet aan. Niet alleen onze gasten, ook andere gasten die al zaten te eten keken met vragende blik onze richting uit: wat zouden die misdaan hebben?
    Om onze gasten niet teleur te stellen hebben we gegeten, van de kaart, voor de volle mep. Maar de avond was natuurlijk volledig bedorven. Van goede manieren, laat staan gastvrijheid hebben ze hier nog nooit gehoord.
    Wie zichzelf respecteert gaat deze treurige tent met een grote boog voorbij.

3,6
  21. chris martini

Eten is altijd heerlijk bereid!
    Bediening is altijd erg gezellig en goede sfeer hebben verstand zaken en adviseren goed! Raad iedereen de lunch en diner aan.

22. Gejanne Poortinga

Hele gezellige sfeer; lampjes en kaarsjes aan, fijne muziek op de achtergrond, erg fijn.
    Service ook heel netjes en vriendelijk.
    En niet te vergeten het eten; héérlijk. Wat je ook neemt, het is echt heel lekker!
    Kom hier graag eten of borrelen.

23. Hans Dales

Gisterenavond, 29 juli 2018 bij de Pompstee met 4 personen gegeten. Door het mooie weer op het drukke terras. Prima bediening. Leuk en zeer behulpzaam. Steeds aanwezig en goed oplettend. De voorgerechten kwamen, zeker gezien de drukte, redelijk snel. Het hoofdgerecht duurde wat langer, zo'n 30 minuten. Gezien de drukte redelijk. Het eten was goed. Echt smakelijk en het zag er goed uit. Goede wijn/bier adviezen. In een plaats als Roden een aanrader!

24. Heel slecht, eten niet gaar en de bediening heel onbeschoft.

1,2
  25. Als regelmatige bezoeker van de pompstee en bewoner van het dorp zijn wij weer eens aangeschoven in het restaurant.
    Wat een vreselijke teleurstelling. We bestelden een kip ananas spies met zoetzure saus.
    Bij de bestelling vroegen wij of er pindasaus bij geserveerd kon worden.
    Geen probleem.
    Wat schets mijn verbazing dat er geen zoet zure saus bij geleverd werd maar de pindasaus over de spies was gegooid.
    Geen lekkere combinatie pindasaus met ananas.
    Mijn vrouw en schoonzus lieten het maar zo, ze hadden honger.
    Mijn bord ging onaangeroerd weer richting keuken en kreeg op mijn verzoek een leeg bord.
    Dan maar geen vlees of kip.
    Ik probeerde nog aan te geven aan de bediening dat dit niet de bedoeling was en wij gevraagd hebben om pindasaus erbij.
    Dat had ze niet begrepen. Dat kan gebeuren en waar de fout of spraakverwarring ligt is niet belangrijk meer het gaat erom hoe je vervolgens oplost.
    Welnu wat mij nog het allermeest heeft gestoord is, laat ik het netjes zeggen, de erg scherpe toon van de dame van de bediening.
    Op een scherpe toon had zij natuurlijk geen enkele schuld, maar die lag bij mij.
    Op mijn vraag hoe het moest met de rekening meldde ze wederom op scherpe toon dat de " spies wel voor mij gemaakt was" daar had ze natuurlijk gelijk in en zo stelde ze haar ook op, onder motto van "dan had je maar duidelijker moet zijn" maar oplossen deed ze het niet en moest desgevraagd bellen naar - de baas-
    Ik heb het er bij gelaten en de rekening gewoon betaald, met het voornemen zowel zakelijk als privé nimmer meer een stap in het restaurant te zetten.
    Keus genoeg in het mooie Roden.

4,7
  26. Vriendelijke ontvangst. Lekker gegeten. Gezellig restaurant. Om te herhalen.

27. Top! Heerlijk gegeten, super gezellig en leuke bediening. Een aanrader!

28. 6-10-2016 met z'n tweeën een verrassingsmenu gegeten. Afwisseling van vis en vlees met als nagerecht een frambozenmousse. Een smaakvol diner in een gezellig restaurant. Als het weer het toelaat, is er ook een terras beschikbaar.

29. Genieters

30. Fam. Otten

We werden erg vriendelijk ontvangen. Gezellige restaurant, snelle bediening en het eten was goed, het zag er smakelijk uit en het was heerlijk. Alle lof voor de kok en de dames van de bediening. een dikke 8 en voor herhaling vatbaar!

31. Een avond uit eten bij de Pompstee met 10 anderen. Niet iets wat ik direct zou doen maar we hebben gebruik gemaakt van de AH bonnen. Het werd dus een vastgesteld 3 gangen menu.

Bij het betreden van het restaurant was er 1 tafel bezet en de rest was leeg. Toen iedereen zat werd ons het menu uitgelegd. De soep is een medley van 3 soepen aldus de dame van de bediening en we konden voor het hoofdgerecht kiezen tussen vlees vis en vegetarisch. Het vlees was kip (in mijn beleving is dat gevogelte en word dit niet als vlees aangediend), De vis was slibtong en de vegetarische schotel een Cannelloni gevuld met ricotta en spinazie. Het nagerecht opnieuw een medley van diverse.

Het duurde erg lang voordat alles goed was opgenomen door de bediening (slechts 1 dame). Vooral de drankjes waren lastig voor haar. Na lang wachten kwam de eerste gang, 3 soepen in picardieglaasjes. Te weten mosterd, uien en nog iets. Ik heb het niet allemaal willen (kunnen) eten want dat zou meer dan een halve liter soep zijn geweest. De soep was niet heel slecht maar ook niet bijzonder.

Veel later werden de hoofdgerechten uitgeserveerd. Helaas was voor meer dan 4 personen incluis mijzelf de vis nog koud en rauw van binnen. Dus de dame van de bediening maar eens gevraagd of dat beter kan. Zij informeerde ons dat de vis zo gegeten werd en twijfelde aan ons. Ze zou het de kok vragen. Mijn opmerking was dat als ik sushi wilde ik wel naar een Japans restaurant zou gaan. Dus graag terug naar de keuken was nogmaals het verzoek. Het meisje kwam terug met het bericht dat de kok ook wel vond dat het wat rauwig was.
    Op dat moment werden alle andere borden met rauwe vis terug genomen naar de keuken.

Ik heb begrepen dat het gevogelte en de vega schotel was wel goed op temperatuur waren. Een en ander werd geserveerd met patat en witlof met ham en kaas en een niet memorabele salade. Tegen de tijd dat de anderen waren uitgegeten kwamen de bordjes met de tong weer op tafel. Het is een bijzondere keuken in de Pompstee. Mijn slibtongetjes waren ineens de helft kleiner. De bijgerechten waren intussen koud. Op naar het nagerecht. Dat was een groot bord met slagroom, ijs, cake, brownie, pannacotta, en mousse. Kennelijk al dat over was in de koeling.

Ik snap dat je voor een lage prijs niet veel kunt verwachten maar laat het dan op zijn mist goed en smakelijk zijn. Al met al voor mij niet de beste ervaring. Wat gebeurd er als het restaurant vol zit? Dan gaat het vast helemaal mis en word het een lange zit vrees ik.

Conclusie, er was voldoende te eten, maar te zeggen dat dat de kok heeft laten zien dat hij meer dan 1 jaar opleiding heeft gehad heb ik niet kunnen ervaren. Veel en smaakloos voer. Mijn oma kon dit ook en ze was geen goede kok. Niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig was het gezelschap wel erg leuk.

3,2
  32. We zijn vriendelijk ontvangen en er heerste een gezellige sfeer. Het eten was uitstekend, heerlijk gegeten. Meer dan voldoende. Gezellige bediening.

33. Harma zigterman

Heerlijk gegeten met de spaarkaart van Albert Heijn. Ruim voldoende voor 2 personen, konden alles niet op. Echt een aanrader om daar een keer te eten 👍

34. J. Huizing

Vandaag gegeten bij dit restaurant. Ze hebben ons een uur op ons hoofdgerecht laten wachten. Na ons beklag kregen we een gratis... Kopje koffie. Pompstee, voor ons niet weer.

35. Het servies wordt een beetje met het bestek erin dicht op elkaar op tafel gezet zodat je het zelf weer aan de andere kant moet plaatsen. De bediening laat niets te wensen over. Verder een vrij groot stuk vlees maar wel heel mals (heeft 10 uur gegaard). De sfeer is goed, prijs kwaliteitsverhouding is redelijk aan de prijs om hier regelmatig naar toe te gaan. Cijfer: een 7,5.

36. Anneke Assies

Heerlijk gegeten, prima bediening.

38. Wij hebben als gezin heerlijk gegeten, alleen de bediening van de gerechten duurde heel lang. Voor 3 gangen hebben wij 3 uur aan tafel gezeten. Verder top.

39. Via de Albert Heijn spaaractie (gratis tweede 3-gangen menu, "Proeverij") belandden we met zijn tweeën in de Pompstee.

We vroegen of we precies hetzelfde menu moesten eten, en het antwoord was nee. Van te voren werd gevraagd wat we liever niet wilden eten. Dat was: geen rauwe ui, geen dressing, geen bieten, geen mosterd en geen zoetigheid als nagerecht. Een van ons wilde liever vis, de ander liever vlees. Desondanks kregen wij: rauwe ui en dressing op het voorgerecht, en allebei vis als hoofdgerecht.

Voor het nagerecht werd nogmaals gevraagd wat we wel en niet wilden, waarop we antwoordden: geen zoetigheid, dus ook geen sorbet. Toen het nagerecht kwam was het tot onze grote verbazing een enorme sorbet met veel ijs en slagroom...

Na ons protest kregen we een kaasplankje. We konden ons niet aan het gevoel onttrekken dat men ons lastig vond. Uiteindelijk kregen we voor alle dingen die verkeerd waren gegaan koffie van het huis aangeboden.

40. Verkuyl

Prima gegeten, alles was lekker, klantvriendelijk en gezellige sfeer.
    Een aanrader! Wel nog rustig, het was net na een druk weekend.

41. We hebben op zich lekker gegeten. Onze kinderen hadden een kindermenu met vis en vlees, alleen was dit veel te veel voor kinderen. (misschien een foutje in de keuken?) Lekkere sliptong, wel aan te bevelen, krijg je wel drie stuks van. Het eten smaakte lekker, jammer dat mijn varkenshaas niet helemaal doorbakken was. Maar het smaakte wel goed. Het nagerecht was erg lekker. Soes met ijs en boerenjongens en helaas maar een klein beetje advocaat (mocht wel iets meer zijn). En een dame blanche, niet dat de chocola over het ijs zat maar een brownie van chocola erbij, ook erg lekker. Het is wel wat donker in het restaurant, maar de sfeer is gezellig. Omdat het niet zo druk was, werden we wel lekker snel geholpen en het personeel is vriendelijk. Wel een restaurant om terug te komen.

42. Prima eten in een gezellig restaurant. Menu is niet erg vernieuwend maar voor een gezellig hapje eten is het goed te doen. Vlees wordt wel wat te zout geserveerd.

43. REO Roden dames 1

Lekker gegeten.
    Leuke sfeer. Goed prijs kwaliteit verhouding. Plezierige bediening.
    Aanrader!

44. We hebben daar heerlijk gegeten, de sfeer is geweldig in de pompstee.
    Misschien een klein puntje van (opbouwende) kritiek is dat er weinig groente word geserveerd en een goed advies van mij aan de pompstee is dat je naast patat ook gebakken aardappeltjes kunt bestellen gelet op de status van de pompstee m.i..

We gaan daar zeker vaker heen.

45. Wij hebben afgelopen zondag heerlijk gegeten bij jullie en de bediening was uiterst vriendelijk kortom een dikke 10!

Groetjes Ad en Michiel (monte carlo)

46. Goede en klantvriendelijke bediening. Keuze betreffende gerechten viel tegen. Patat was niet gaar was de tweede keer. Zeer klein kopje witlof wel een eetlepel. De wortelpuree smaakte naar babyvoeding. Wel lekker voor kinderen. Spareribs waren heerlijk en de kangoeroe biefstuk ook.

47. Heerlijk gegeten!!!!! Echt een aanrader. De bediening is erg beleefd en aardig!

48. Zeer goed gegeten! De uiterst vriendelijke bediening deed alles om het ons naar de zin te maken en dat is zeker gelukt! Voor de kinderen was er speelgoed en kleurplaten dus die waren ook blij.

49. fam. de Groot

We kwamen binnen met hoge verwachtingen, de sfeer leek dan ook prima. De bediening oogde echter afwezig en het duurde ook lang voordat we iets konden bestellen. Het voorgerecht liet erg lang op zich wachten en tegen de tijd dat het arriveerde, bleek de mosterdsoep al koud te zijn.
    Onze kinderen bestelden allebei een kindermenuutje met kipschnitzel, en gelukkig kwam ik er op tijd achter dat de kip nog niet helemaal gaar was!!! We hebben hier melding van gemaakt en de kinderen kregen een nieuw bord, wat weer erg lang op zich liet wachten. Als de zaak nou vol zat, OK. Maar er waren bijna geen gasten te bekennen. Voor de kinderen was de lol er dus dan ook al snel af, en al met al was het de hoge prijs zeker niet waard.
    Wij komen niet weer.

Gr. fam. de Groot

2,3
  50. Stroetinga

Top restaurant! Heerlijk eten, goede bediening en nette prijs.
    Echt een aanrader!!

51. Een goed restaurant met een hele fijne keuken. De menukaart is goed gevarieerd met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Daarnaast doet de bediening haar uiterste best om het je echt naar het zin te maken. Wij hebben genoten.

52. Ik vond het eten super lekker.

De sfeer was goed.

En het personeel was ook goed.

Een top restaurant!

1 nadeel was dat ik de stoelen niet lekker vond zitten.

53. Kom al jaren bij de Pompstee en altijd gezellig, perfekte bediening.

En het eten is prima!

54. F.Post

55. Tijdens onze vacantie lekker gegeten op het terras.

Alles was in orde. Wij komen er zeker nog eens terug.

56. Heerlijk op het terras gezeten, relaxte bediening hoewel het heel erg druk was. Het eten smaakte voortreffelijk! Enige nadeel van het terras is het verkeerslawaai, maar daar kan het restaurant niets aan doen. Geen reden om niet meer te gaan! (was onze tweede keer)

57. Het was echt fantastisch eten bij de pompstee!

Goede bediening en heel gezellig.

Het eten was echt top!

We komen absoluut weer.

58. Vandaag met een groep collega's gegeten, nadat we zelf het eten bereid hadden in de keuken, olv de koks.

Super gezellig, leuke ambiance. Kortom, fantastisch.

59. Leuk en gezellig!

Vooral de leuke bloemen op tafel!

60. Super lekker eten!

Gezellige bediening en leuke omgeving.

61. Heerlijk gegeten!!!
    Leuke sfeer met leuke bediening!
    Een aanrader

62. Alles tot in de details was PERFECT!

63. We hebben het er niet naar ons zin gehad. en als het nou druk wat ok.

2,2
  64. Vond het niet echt lekker, kreeg ook erg weinig en de prijs/kwaliteitverhouding was ook ver te zoeken, kom er zeker niet nog een keer.

2,5
  65. Meer dan genoeg, zeker als je naar de prijs kijkt..Ontspannen ambiance en vriendelijk personeel..