Cuisinerie Mensinge, de plek voor een hoffelijke bediening en een ambachtelijke keuken...lunch, diner, koffie & thee

Woensdag t/m zondag vanaf 12.00 uur. Diner vanaf 18.00 uur

Chef-kok Harro Coster laat zich inspireren door de keukens uit diverse windstreken. Al onze gerechten worden à la minute bereid met eerlijke, verse producten.
Inmiddels staat hij bekend om zijn ambachtelijke manier van werken.
Er wordt niet gewerkt met halffabrikaten Alles wordt huisbereid.
Van brood tot bouillon, van bouillabaisse tot bonbons.

De brasserie,
waar u overdag kunt genieten van koffie/thee met huisgemaakt gebak, een eenvoudige lunch of 3-gangen lunch menu heeft in de zomermaanden een terras met uitzicht op de havezate en het sterrenbos.
Hier kunt u ’s avonds genieten van 3-gangen tapas menu (op reservering).

Het restaurant,
heeft naast het verrassingsmenu ook voor € 30,- het "Even tijd voor elkaar" menu (2-gangen, glas wijn, koffie/thee + bonbon)
Deze bijzondere ruimte met als bijzonder element de tegeltjes van vroeger is ook uitermate geschikt om een werklunch te nuttigen of met een besloten gezelschap te genieten van al het heerlijks uit onze keuken.

3. Betalen Visa Master Card pin

1328332005 92
1341915888 86
1423419184 90
1532090246 81

1. Na een fietstocht hier op het fijne terras kunnen eten. We zijn beide vegetariër en de kok had er in drie gangen iets lekkers van gemaakt en met een mooie presentatie op het bord.
    Daarna nog kleine rondleiding gekregen in het oude koetshuis dat nu stijlvol als restraurant is ingericht.

2. Familie Van Wijnen

We hebben heerlijk gegeten. Verrassende smaken en mooi opgemaakte borden. Prettige sfeer en echte gastvrijheid.

3. We hebben een heerlijk 4 gangen diner gehad een verrassings menu van de kok. Zeker voor herhaling vatbaar.

4. Marc & Madelon

Heerlijk vegetarisch gegeten. Het was super gezellig, mede dankzij Richard en de chef-kok. Helemaal top!

5. E.H. Vossema

Waren met 9 personen lunchen. Broodjes of salade.
    Broodkorsten taaiig, niet lekker knapperig.
    Broodjes tonijn; te gare tonijn en vlak van smaak.
    Salades vlak van smaak.
    Aardige bediening.

6. Restaurant sinds twee maanden van nieuwe eigenaar. Kwaliteit erg achter uit gegaan. Wel hun best gedaan om visueel aantrekkelijk te presenteren.
    Voorgerecht met buikspek, zoet ijs en diverse kleine ingrediënten was matig van kwaliteit en bovendien paste het niet bij elkaar. We kregen er licht zoetige broodjes bij met een boter mousse met citroen. Niet lekker en de smaken vlogen alle kanten op. Zoete aardappel bouillon idem. Rand van hartig gebakken aardappel overheerste waardoor bouillon wegviel en niet lekker smaakte. Hoofdgerecht op zich okay.
    Dessert van chocolade was ook echt niet goed. Gelei achting en eenvoudig weg niet verfijnd van smaak. Ik ben chocolade fan maar heb hier totaal niet van genoten.
    Jammer. We kwamen hier regelmatig eten maar als de keuken niet grondig verbeterd was dit de laatste keer.

7. Prachtige omgeving, heerlijk verrassend biologisch eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.

8. Jet Prommenschenckel

Geweldige service, heel correct en gastvrij. We voelden ons als speciale gasten. Het verrassingsmenu met zes gerechten was zeer origineel en gevarieerd en maakte de avond speels en heerlijk. Wat een ontspannen gezelligheid in een prachtige omgeving!

9. Fam. Goutier-Zwiers

Wij hebben gegeten, zoals ik het zelf niet bereid. Allemaal culinaire hapjes, veel gepureerd, daar ben ik zelf te lui voor. Een mooie ambiance, met prima service! Top!

10. Henriette

Leuke sfeer. Bediening voornamelijk goed, maar meisje dat gerechten moest uitleggen wist er niet veel van en leek niet geinteresseerd. Jammer voor een restaurant van dit type. Er waren broodbordjes maar kennelijk is het bij een viergangenmenu teveel gevraagd om brood bij te serveren.
    De kwaliteit van het eten is goed, maar niet spectaculair.

11. Gezellig restaurantje.
    Goede sfeer.
    Heerlijk eten.
    Goede en vriendelijke bediening.

12. Gezellig gezeten en lekker gegeten. Bediening vergat drinken 2e keer aan te bieden, dat was het minpuntje. Dat er deze zondagmiddag zeer veel honden op het terras waren, gaf bijzonder genoeg geen enkele overlast.

13. Hangt geen sfeer, lijkt wel een klooster.
    Weinig smaak verschillen, alles er vlak. Opmaak amateuristisch. Alleen de wijn was top.
    Bediening mag wrl bijgeschoold worden.
    Hadden ons er op verheugd, maar helaas was een domper.

14. Erg lekker eten! Puur natuur! Alles zelf gemaakt! Heerlijk!
    Met allergieën werd uitstekend rekening gehouden, dus daar was ik erg blij mee. Daardoor zat ik helemaal op mijn gemak!
    Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.

15. Greveli Greveling

Het was erg rustig maar de eigenaresse deed haar best om het ons naar de zin te maken. Dat is gelukt. Het eten was goed. Het dessert was een verrassing. Een combinatie van heerlijke smaakjes. Top.

16. Heerlijk gegeten; vis, echt puur zonder al te veel verschillende smaken van sausjes of andere zaken die eraan worden toegevoegd.
    De sfeer was ongedwongen, belangstellend.
    Ik ga hier zeker weer naar toe.

17. We hebben heerlijk gegeten! Alles was goed. Eten, wijn, bediening, sfeer

18. Als vegetarische groentenliefhebber vond ik de hoeveelheid groenten veeeeeeeeeeeel te weinig! Er waren wel wat aardige smaaksensaties, maar toch niet echt heel verrassend of heel extreem lekker. Helaas.

19. Dirk van den Heuvel

De bediening was heel vriendelijk en zorgzaam. Het maakt het avondje uit compleet!

20. W.P. Bouter

Wij hebben heerlijk gegeten. Prma bediening, vriendelijk en atttent.

21. Marijke Plaat

Dat de ambiance voor elkaar is wisten al en het eten was opnieuw prima. Leuk concept: het verrassingsmenu. Iets meer groente of rauwkost zou de sore nog wat opkrikken.

22. De opgemaakte borden zijn ware kunstwerkjes. Erg leuk dat er veelal biologische groentes worden gebruikt waaronder groentes die niet zo bekend zijn zoals truffelaardappel en aardpeer.
    De porties zijn aan de kleine kant. Je mist een voedzame basis. Een schaaltje frites of gebakken aardappels zou wat ons betreft niet misstaan.
    We hebben vegetarisch gegeten. Dit was echt klasse. Hier hebben ze duidelijk ervaring in. De ambiance is prettig. Lekkere stoelen, mooie ruimte en prachtige stemmige muziek op de achtergrond. Akoestiek ook erg prettig.

23. Mooi huis en erg lekker gedineerd. Alles was zeer goed bereid en mooi gepresenteerd. Porties mogen wat groter wat mij betreft.

24. Erna Elzes

We kwamen aan het eind van de middag aan bij Cuisinerie Mensinge. Een lekker biertje op onze kamer genuttigd waarbij we gratis nootjes en olijven erbij kregen, zo bleek bij de afrekening. Waar krijg je dat nog? Zeer attent!

We hebben genoten van alles wat er bij het dineren werd gepresenteerd! Het wijnarrangement die tijdens onze gangen werd gepresenteerd was erg goed, zeer zorgvuldig gekozen. De uitleg was prima. De sfeer gemoedelijk, warm en vriendelijk.

Overnachting was niets op aan te merken. Prima geslapen.

We komen graag terug, ook voor de omgeving! Zeker een aanrader ook voor wandelaars een prima plek!

25. Wij hebben begrepen dat de huidige uitbaters naar een nieuwe uitdaging zoeken, helaas straalde ze dat ook uit we hebben niet veel vriendelijkheid van haar gezien.
    De andere bediening was uitermate vriendelijk!
    We hebben uitstekend gegeten maar een sucadelapje met veel vet is dit restaurant niet waardig, kan u beter niet weer doen.

26. Fantastische lunch high tea gereserveerd. Zonder te weten wat ons te wachten stond kregen we zeer veel huisgemaakte lekkernijen! Ook vegetarische hapjes voor iemand in ons gezelschap waren geen probleem. We hebben genoten!!

27. Jonkman Garantiemakelaars

Erg prettig, in een rustige sfeer heerlijk gegeten.

28. Het eten en de wijnen waren weer heerlijk. De natuurlijke smaak van de gerechten is bewaard gebleven terwijl de presentatie en samenstelling van de gerechten bijzonder zijn. De uitstraling van de locatie is prachtig, de bediening persoonlijk en erg vriendelijk. De bij het hoofdgerecht geserveerde wijn paste prima. Een cuisinerie die mag blijven!

29. We hebben heerlijk gegeten, het zag er prachtig uit, goed verzorgd, erg vriendelijk en persoonlijke benadering. We komen zeker terug.

30. A.H. Rozema-Velde

Gezellige sfeer. Leuke bediening. Goede uitleg van het geserveerde. Heerlijk gegeten.

31. A.J. Hoogland

Opnieuw heerlijk gegeten bij Cuisinerie Mensinge! Het 5-gangen menu was voortreffelijk. Heerlijke wijnen. De ambiance is uiterste plezierig. De bediening is vriendelijk. Kortom, een aanrader!

32. Geert en Gonda Wolters

We hebben heerlijk en gezellig gegeten. Blijf toch maar in Roden.

33. Brigitte Roumen

We zijn bijzonder verwend. Het 5 gangen lunch menu was prachtig en heerlijk. Echt een aanrader

34. Het eten was alweer mooi verzorgd en heel lekker. De bediening was alweer heel prettig.

35. Zaten in het kleinere deel van het restaurant. Ook prima. Vriendelijke individuele aandacht. Heerlijk gegeten Lekkere wijnen. En zachte klassieke muziek, heerlijk.

36. R VAN DER MEIJDEN

Prime ambiance. Zeer goede vriendelijke bediening. Zeer goede chef.
    Kortom een aanrader.

37. Heerlijk gegeten! Zowel vegetarisch als vis als vlees, alle menu's fantasievol en perfect bereid.

38. Pauline

Gastvrij ontvangen op een prachtige locatie. Het eten en de inrichting vielen ons wat tegen.

39. Het verrassingsmenu voor ieder van ons vieren op maat gemaakt was heerlijk, leuk opgemaakt, goed op temperatuur in een sfeervolle ambiance. Hulde! Het was jammer dat het bedienend personeel nier altijd even vriendelijk was. Zeker een verbeterpunt.

40. Eddy en Anita de Vries

Was een hele fijne ervaring met heerlijke verse diverse producten .
    De puurheid en het verse kon je proeven . De bediening was kundig vriendelijk en heel rustig . Wij hebben relaxed daar gegeten en genoten

41. S. van der Woude-Groothuis

Zondag 2 Juli hebben wij genoten van een high tea in cuisinerie Mensinge. Alles was uitstekend verzorgd en van prima kwaliteit. Bediening was zeer vriendelijk en heeft zelfs nog een aantal schotels met lekkernijen op tafel gezet toen onze schalen al wel erg snel leeg raakten. Dit restaurant op die mooie locatie is zeer aan te bevelen.

42. Een grote verassing dit restaurant.vanaf binnnenkomst heb je het gevoel heel Welkom te Zijn super gastvrij,etenwas perfect,de gerechten waren gewoon schilderijtjes zo mooi opgemaakt!hebben er 1 nacht geslapen en dat was net zo perfect,heerlijke bedden en grote badkamer,kortom een echte aanrader om hier een Keer Naar toe te Gaan.

43. Gerben Kozijn

Erg fijn restaurant, heerlijk geluncht, persoonlijke uitleg van de kok, plezierige attente bediening. Aanrader!

44. Luca Monti

Tutto veramente ottimo!! Esperienza fantastica!! Mia moglie ed io siamo stati ospiti di questa struttura ed abbiamo anche cenato nel ristorante. Dire che tutto ci è piaciuto tantissimo è poco....!! L’ospitalità e professionalità dei proprietari è allineata alla location fantastica.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Alles was boven verwachting goed!! Fantastische ervaring!! Mijn vrouw en ik waren gasten van dit hotel en we hadden een diner in het restaurant. We vonden alles geweldig...!! De gastvrijheid en professionaliteit van de eigenaren liggen in lijn met de fantastische locatie.

45. Rustige ontspannen sfeer, goed eten, goede wijn.

46. We hebben er heerlijk gezeten en genoten van een high tea. Er was meer dan voldoende, zeker in vergelijking met andere high teas die ik heb gehad. Ook was de kwaliteit goed. Een aanrader dus.

47. Rustig gedineerd, juiste tempo, heerlijke gerechten (4 gangen), kortom uitstekend!

48. Heerlijk gegeten: originele gerechten, leuke amuses en mooi opgemaakt. Echt top! De sfeer was gezellig en de bediening vriendelijk en attent.

49. Heerlijk gegeten!

50. Rene Veth

Prima ambiance, gezellig druk, zeer voorkomende bediening, geen wachttijden. Voedsel prima bereid, keuze gangen menu, wij vonden 4 gangen prima. Bijpassende wijnen waren van hoog niveau. Voor ons: heerlijk veel groente in de diverse gangen. Aanrader

51. Zeer sfeervolle ambiance, prachtige kleuren en oude materialen, in huiselijke en gezellige sfeer. Heerlijke huisgemaakte frieten en mayonaise. Het broodje gerookte zalm met avocado vonden we niet echt speciaal. Het was wel ruim belegd met zalm en wat sla, maar er was maar 'n heel klein flintertje avocado te vinden en jammer dat er geen aandacht voor onze lege glazen was. Dankzij de grote karaf met water op tafel is onze dorst wel gelest.

52. Karin Siesling

We hadden een gevarieerde groep van jong tot oud maar allemaal heerlijk gegeten!

53. Voor mijn 70e verjaardag hebben wij gezocht naar een exclusief restaurant.
    En gevonden in roden bij cuisinerie mensinghe
    het verrassingsmenu was geweldig en de daarbij geschonken zuid-afrikaanse wijn erg lekker, een gastvrije spontane bediening en tussen de gangen voldoende tijd, wij hebben gekozen voor een vier gangen menu.

54. Gezellig, ruime opzet en bijzonder sfeervol en bediening zoals je zou wensen. Enthousiast en vrolijk. Het is een verrassingsdiner maar je kunt op detailniveau aangeven wat je niet wilt en hoe je iets wel zou willen. Daarom voor mij de ultieme menuvorm. Maken gebruik van seizoenspecialiteiten. Deze keer asperges. Opmaak/presentatie Op hoog niveau. Goed voor zeker een volgende keer!

55. Ingetogen omgeving, voor lekker rustig dineren en met elkaar praten....zonder muziek (of heeel zacht). Ruimtelijke indeling, aardige, informele bediening, wijnarrangement met halve glaasjes, en mooi opgemaakte bordjes. 4 gangen is prima. Echt avondje uit.

56. alles was erg goed maar de sfeer was was stijfjes/geen humor te bekennen. mag allemaal wel wat losser. moet wel zeggen dat het eten en de ambiance dit ruimschoots compenseerde.

57. Agnes Delfgaauw

Het eten was geweldig alleen wat zeer teleurstellend was dat we niet in het mooie restaurant konden zitten en daar was het mij eigenlijk om te doen. Er waren 2 grote groepen van de Lions Club wat ook voor veel overlast zorgde

Ze hadden dit bij de reservering die ik al 2 maanden daarvoor had gedaan wel even mogen zeggen. We werden nu een beetje weggeduwd in een kleine ruimte meer de hal of zo. Verder waren er ook geen eters

Dit was een verrassing voor mijn man zijn verjaardag dus dat viel aardig in duigen

Het eten was goed. We hadden de amuse proeverij

58. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant.

59. Heerlijk eten, attente bediening, sfeervol restaurant.

60. Janet Bezuijen

Het eten was voortreffelijk, verrassend en goed. Zeker als je eens iets anders wilt proeven, is dit de manier. Zeker een aanrader.

61. L en G en E en T

Heerlijk gegeten en een goede sfeer en zeker een prima bediening

62. Ik vierde 12 januari mijn verjaardag samen met mijn echtgenoot bij Cuisinerie Mensinge. Wij waren de enige gasten, maar dat hadden we kunnen verwachten. Wellicht waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen. De tijd van het jaar en de donderdag was misschien ook niet goed gekozen. Maar toch...

Amuse: het soepje was lekker
    Voorgerecht: variatie op makreel... niet lekker
    Hoofdgerecht: Ree, te doorbakken
    Koffie met bonbons: heel leuk gedaan.

63. Hele fijne avond gehad met heerlijk eten en uitstekende bediening. Leuk dat de kok regelmatig zelf kwam vertellen wat we aten.

64. Heerlijk gegeten onder het genot van super wijnen!
    Wij hadden een 5 gangen menu met een bijpassend wijn arrangement! Geweldig!
    Een prachtige omgeving en een super bediening!
    Het is elke keer weer een feestje om aan te schuiven!
    Zeer de moeite waard

Groetjes

65. Gerard Willenborg

Culinair fijnzinnig in een mooie ambiance met prettige bediening. Kortom: erg goed!

66. Geweldige ervaring bij jullie in de Mensinge. Een aanrader voor iedereen die van sfeer en kwaliteit houd.

67. Heerlijk gegeten, geen standaard menu maar afwachten wat de kok heeft gemaakt. Alles was lekker! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

68. Met jaardag partner hier gegeten. Mooi verassingsmenu met bijpassende wijnen. Mooie keuzes wijn, alles perfect bereid en mooi opgemaakt. Vanwege partij niet in de restaurantzaal, maar in lobby, iets minder gezellig. Mooie enkele amuse vooraf. Vriendelijke bediening. Gegeten op 2 april.

70. Anita bruin

Heerlijk gegeten! Een aanrader is het verrassingsmenu, dat bestond uit met zorg bereide producten waarbij voor afwisseling was gezorgd. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. En dan nog Bach op de achtergrond: helemaal goed.

71. Riepko

72. Heerlijke verrassingsmenu's met genoeg afwisseling. Aantal gangen zijn zelf te bepalen evenals voorkeur voor vlees, vis of vegetarisch. Vriendelijke, vlotte bediening. Voor een mooie avond uit zeker een aanrader.

73. Heerlijk gegeten in een prachtige omgeving. Vooral de Waddenproeverij was een feest. Heb ik op de Waddeneilanden nog niet gehad. Hapje, ogen dicht en hop: daar ligt Terschelling (of een ander eiland)!

74. Annemiek Piscaer

Met 20 personen 's middags de 90ste verjaardag van mijn moeder gevierd met 6 gangen amuse proeverij en bijpassend slokjes wijnarrangement.
    Op alle fronten uitmuntend: eten werkelijk heerlijk en bovendien ook nog zeer smaakvol opgediend. Daarnaast werd er met echt alle eet- & dieetwensen rekening gehouden, niets was teveel: zelden zoveel klantvriendelijkheid meegemaakt!!
    Daarnaast is het ook nog in een prachtige etablissement van binnen en buiten en is het ook nog uitzonderlijk mooi gelegen. Zomers bovendien heerlijk met prachtig terras met uitzicht op de State en het Koetshuis met galerie erin. Ook op dat vlak voor iedereen wat wils dus.
    Alle gasten waren laaiend enthousiast en wij komen zeker terug! Ga vooral kijken en proeven: het is absoluut zeer de moeite waard!!

75. Geweldige ambiance ! Prachtig gebouw, alleen een beetje een nauwe entree en een (veel) te hoge toog waarbij je je als klant een beetje klein voelt. Maar ben je daar eenmaal langs dan kom je in een heel gezellige, voormalige paardenstal En dineren in een paardenstal heeft wel iets...
    Het door het bedrijf zelf aangeprezen "verrassingsmenu" is werkelijk fantastisch. Mijn vrouw en ik werden keer op keer verrast met de lekkernijen die op tafel kwamen. Het bedienend personeel maakte op mij een heel goede indruk. Beide vrouwen waren erg vriendelijk en bij elk gerecht(je) dat op tafel kwam, werd er duidelijk tekst en uitleg gegeven wat we voorgeschoteld kregen. Je kreeg de indruk dat beiden zich echt bij het bedrijf betrokken voelden en alles deden om het de klant maar zoveel mogelijk naar de zin te maken. Wat voor mij als whisky-liefhebber het plaatje helemaal afmaakte, was het feit dat op de toog de 6 Classic Malts van Schotland stonden uitgestald. In welk restaurant zie je dat ?
    Wij komen hier zeker terug !

76. Ze hebben alleen een verrassingsmenu waarbij je aan kan geven wat je NIET lust.
    Weinig creativiteit; geitenkaas met walnoten als voorafje is niet echt origineel.

Qua prijs het eten niet waard.

77. We hebben hier de afgelopen twee jaar een aantal malen gegeten. Prachtig ambiance, geweldig restaurant, vriendelijk personeel, heerlijk eten! En dat tegen een heel redelijke prijs. Vandaar dat we hier ook met de hele familie, 20 personen gegeten hebben. We hadden geen betere plek kunnen kiezen. Geweldig service en geweldig eten. TOP!

78. Als je heerlijk wilt eten in prettige sfeer, dan moet je hier zijn!

79. Tijdens een fietsvakantie in Drenthe hier voor de lunch geweest en tapas besteld. In een woord...geweldig! Gevarieerd, geraffineerd en zeer smakelijk, schappelijke prijzen ook. Een aanrader!

80. F.Post 165 punten

We zijn onlangs met familie hier wezen eten, en het was in één woord top.

81. gijsbert vonk

... zojuist geweest en onder de indruk. Het eten is heel zorgvuldig klaargemaakt, ingetogen bijna, waardoor de afzonderlijke dingen tot hun recht kwamen, vooral ook de groenten en het frambozen/chocoladetoetje...mjammm. In het restaurant heerst een gevoel van vrijheid; de bediening prettig onconventioneel, maar niet opdringerig. Het landgoed is oud en diep, dat je denkt: jezus van mooi. Een eeuwenoude lindeboom siert het grasveld en ooievaren hebben nesten gebouwd op de schoorstenen van de havezate. Kennelijk waren de eigenaren sinds jaren voor het eerst op vakantie en werden de honeurs waargenomen door de medewerkers, die het dus ook kunnen. Ga door!

82. Steenbergen

Heerlijk eten en vriendelijke bediening. De locatie is prachtig en rustgevend Echt een aanrader als je je even nergens over wilt bekommeren.

83. Prima keuken, kwaliteitsproducten. De kok bepaalt liefst zelf wat je eet en noemt dat 'verrassingsmenu'. Wie z'n eigen verrassingen wil kiezen kan alle kanten op. Fraaie schotels, vaak met streekproducten. Bediening is soms wat gespannen, te serieus en te nadrukkelijk, maar ook vlot en alert. We hebben hier nu een keer of vijf gegeten, steeds naar volle tevredenheid. Fraaie locatie. Bij mooi weer lekker lounge-en in de tuin.

84. Peter Keverkamp

Wij hebben met z'n 3en heerlijk gegeten. Pluim voor de keukenbrigade, maar zeker ook voor de bediening. Voor herhaling vatbaar.

85. Baak 5 punten

Erg lekker eten en een zeer goede bediening!

86. ben hier nu een aantal keren geweest en dit is echt een tent die een michelinster verdient! in een woord: GEWELDIG!

87. super restaurant, met goede bediening